Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

atl, tsemppiä! Kotona ollessa alkaa kyllä asiat pyörimään liian paljon mielessä, itsellä meinaa hajota pää jo nyt, kun olen kahden viikon joululomalla : / on jotenkin sisäänpäin kääntynyt olo, niin kuin Laretzkikin sanoi. Tuntuu, ettei enää osaa oikein keskustellakaan ihmisten kanssa mistään, kun on itse niin kietoutunut raskauteen ja siihen liittyviin asioihin. Nämä palstat on kyllä pelastus, mutta välillä toivoisi edes yhden läheisen ystävän olevan samassa veneessä, jotta voisi jakaa tuntemuksia kunnolla.

Viidalle ihanaa häämatkaa, toivottavasti pystyt nauttimaan kipuilusta huolimatta :heart:

Syysmyrsky, kurja juttu tuo RD, mutta tosiaan, onneksi se on vain raskausajan juttu! :hug:

Epa, onpas kummallista! :O

(.) Täytin just sen i-pana sähköisen esitietolomakkeen, kun viimeksi neuvolassa sitä hoputtivat täyttämään. Eipä siinä mitään ihmeitä ollut, lähinnä tuskaa tuotti muistaa pitkäaikaislääkitysten aloitus- ja lopetuspäiviä. Nyt sitä sitten ollaan taas askelta lähempänä synnytystä :D Täytyisi varmaan hyvissä ajoin mennä sinne Taysin synnärikierrokselle, niin muuttuisi ehkä miehenkin mieli synnytykseen osallistumisen suhteen.

Ostettiin juuri tuttavalta pinnasänky 20 eurolla, juuri sopivasti vaaleansinisellä verholla ;) Huomenna mennään koeajamaan yhdistelmävaunuja liikkeseen, ja tällä viikolla pitäisi myös hommata toinen lipasto Ikeasta pikkuisia vaatteita varten. Ihanaa tehdä jotain konkreettista vauvaan liittyen, kun meinaa muuten nuo ahdistavat ajatukset täyttää mieltä. Kyllä lomailu on sitten ihanaa :mad:

Taysissa synnyttävät/synnyttäneet! Miten aikaisin kävitte/käytte tutustumassa synnäriin?

Eskapismi & Onni 22+2
 
Sisäänpäinkääntyneisyyttä on kyllä havaittavissa täälläkin. Tuntuu, ettei juuri huvita kotoa poistua, mitä nyt pakolliset kauppareissut sun muut tulee kyllä hoidettua. Ja koirien ulkoilutukset tietenkin, kun silloin ei tartte yleensä ruveta kuitenkaan kenenkään juttusille :D Olen muutenkin ehkä vähän epäsosiaalista sorttia nykyään.

Sokrulille kovasti jaksuja loppumetreille! :hug: Uskon, että hajottaa ja lujaa. Toivottavasti pian alkaa tapahtua!

syysmyrsky No voi himputti tuota rd:tä :/

eskapismi Meidän piti mennä Taysin tutustumiskierrokselle ennen joulua, mutta ei just silloin jaksettu ja nyt ei olla sitten menossakaan, kun en usko, että siellä mitään kauhean mullistavaa tietoa tulee. Edes synnytyssaleja ei pääse kuulemani mukaan kurkkaamaan :( Mut äitipolireissulla tulee ainakin reitti selväksi.

(.) Mulle soiteltiinkin tänään tuolta ä-polilta ja sain ensin ajan keskiviikolle, mutta kohta kätilö soitti uudestaan ja sanoi, että oli tullut peruutus, joten päästäänkin jo huomenna. Heti helpotti stressi ja ahistus vähäsen, kun tietää saavansa lisätietoa ja selvyyttä tähän tilanteeseen. :)

Täällä on mahtava lumipyry. Pitäis lähteä vähän ulkoilemaan koirien kanssa, mutta jostain kumman syystä en mahdu toppavaatteisiini... Joudun varmaan lähettämään miehen tonne tuiskuun. Vauvalle täytyis alkaa katsella kotiutumisvaatetta ja sairaalakassiakin varmaan sais pakkailla. Tänään kävin hakemassa tilaamani imetysliivit ja hyviltä vaikuttivat (kahdet erilaiset Carriwellit, toiset sellaset luukulliset ja toiset on enempi sellanen toppimallinen pehmoviritelmä, on kuulemani mukaan mukavat etenkin öisin).

Jomi & SS 37+1
 
viidalle ihanaa häämatkaa:heart:

Ja Sokrulille tsemppiä vielä ihan viime metreille :)

Sisäänpäinkääntyneisyydestä Joo tosiaan harmittaa että tää raskaus tuntuu olevan ainoa puheenaihe ihan sama missä onkin ja kenen kanssa juttelee. Kun olis niin kovin kiva saada ajatuksia vaivoistaan hiukan toisaalle. :( Kun mies lähti töihin niin oli pakko kiittää sitä et se auttaa mua kestämään itteeni. Eilen illalla maattiin kolme tuntia sängyssä nenät vastakkain ja puhuttiin tästä raskaudesta ja mitä se voi tuoda vielä tullessaan.

Päivä meni heti aamusta pilalle kun otin ensimmäisen paastoarvon ja yli se tietysti oli vaikka olin yhtä varma terkkarintestien epäluotettavuudesta kuin aiemmin siitäkin et ei mulla nyt mitään RD:tä ole! Ja sit mun pitäis vielä kestää omia ajatuksiani yksin täällä kotona KORVESSA!!!
 
Laretzki
syysmyrsky Just luin yhdestä toisesta pinosta henkilön tekstiä, jolla kanssa rd, joka oli käynyt ihan sellasen diabeteshoitajan juttusilla, niin kirjotteli näin : "Eli tulin juuri ko. käynniltä. Raskausdiabetes tosiaan on (kuten elsama kirjoittikin) päinvastainen, kuin muut diabetekset. Eli kun "normaali"diabeetikko on pidemmän aikaa syömättä, verensokerit alkaa laskemaan. Kun taas rd:ssa arvot alkaa nousemaan. Tästä syystä monella (kuten minulla) on ongelmana juuri ne aamun paastoarvot.

Hoito-ohjeena sain nyt, että pitää illalla syödä tuhti iltapala, jopa aamiaista tuhdimpi. Ja mielellään esim. kaksi palaa ruisleipää, joka pitää sokerit tasasena pidemmän aikaa ja lisäksi jotain proteiinipitoista. Tämän jälkeen heti nukkumaan.
Ja pitkin päivää syödä usein ja pieniä annoksia. Eli välipalat kunniaan.

Ja kun neuvolasta sain ohjeeksi olla sen 12h syömättä ennen paasto-mittausta, niin nyt sanottiin, että missään nimessä ei syömättä yli kymmentä tuntia!

Lisäksi sanoi, että aamupaasto-arvot kun on koholla (ja usein näin ollen myös ennen ruokailua arvot), niin liikunnalla ja ruokavaliolla ei pysty asiaan juuri vaikuttamaan."


Ai että eilinen spinning tekee nyt tiukkaa..Mä en meinannut illalla päästä vessanpöntöltä ylös kun jalat meinas mennä alta kun molempien pakaroiden issiashermo meni sit jumiin. Väsymys on myös ihan tajuton, ja aattelinkin että vetelen aamupäiväunet siihen asti että mies tulee lounaalle. Sit se lähteekin taas Tampereelle jonnekin kokoukseen, että saa nähä tuleeko sit illallakin vaan nukuttua :LOL: Jauhelihakeitto pitäs jaksaa tehä illalla mutta kattoo, jos ei yhtään piristy olo niin sit saa kyllä jäädä huomiseen.

Lare ja Spyro 32+3
 
Voi hyvää päivää, pakko kysästä teiltä täältä että onko tämä ihan normaalia kun meikäläisellä nyt jo pahoinvointia ja ankara väsymys, vaikka raskaus tosi alussa??? Viimeks oireet alko vasta pari viikkoa myöhemmin.. Mä vaan pelkään että tää on huono asia.. :ashamed:
 
Laretzki Hyvä tietää! Mulle meinaan terveydenhoitaja painotti kevyttä iltapalaa! :D ja samoin aamupalaa. Vaikkakin antoi ymmärtää että mun ei niin ruokavalioo kannata lähteä tutkimaan,koska paino ei muutenkaan ole noussut ja muutenkin tämä kuulemma todetaan usein jo valmiiksi ylipainoisilla. Mutta meillä se tosin tulee molemminpuolisesta sukurasitteesta. Sanoin et jos tässä karppaamaan aletaan niin paino ihan oikeesti laskee se on varma. Koska keväällä kun tohon osittain karppaamiseen tutustuin niin se haukkas kuukaudessa jo yli 5kiloa. Ja tosiaan kun tuo liikunta on mun osaltani kielletty.

lemonade Älä nyt missään nimeessä huolestu!! :) oireet pitää mielen virkeenä kun tietää että jotain masussa tapahtuu! Älä nyt niistä huoli muru! Hyvä vain.
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
ei kannata ihmetellä kun en mitään ehdi kommentoimaan, eli työ painaa päälle!

pikasee vaan huutelen Sokrulille vielä tsemppiä tähän päivään, toivottavasti pääset jo tänää käynnistykseen!

lemonade, minusta tuo kertoo vaan siitä, että hormoonia erittyy hyvin ;) eli ihan normaalia!

tiuhti ja T 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
atl
Pakko tulla kommentoimaan, että ootte työ melko sissejä! Larekin käy spinnissä vielä noilla viikoilla! Mä menin miehen mukaan koirien kans lenkille maanantaina, tehtiin "pitkä" 2km lenkki, josta viimeiset 500m oli ihan liikaa. Eilen käytiin Prismassa ruokakaupassa, ja supistaminen alko jossain leipäosaston kupeessa :D Ovat kyllä niitä ns. kivuttomia, mutta saavat aikaan niin epämukavan olon, että kyllä se toiminta loppuu sitten siihen.

Onneks meillä on aidattu piha, niin koirat saa juosta miehen ollessa töissä tuossa pihassa, vaikkei se tietenkään lenkkiä täysin korvaakaan.

atl + maha-apinat 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
:wave:

Täällä on kuulkaa niiiiin stanan kipee alaselkä, vetää tonne pakaroihin molemmilta puolilta. Pahempi on kyl toi vasen. Eilen iltavuoron jälkeen en oikeesti päässy sohvalta suorin selin ylös, piti kävellä ko mikäki kyyryselkänen noita-akka.. Iskiasta tod. näk. Ei oo kyl koskaan ennen ollu tällasta, kyllähän mul selkä ny kipee on joskus ollu, kun hoitoalalla, nini, mut ei näin.. Kai tää sit raskaudesta on? Mut nyt jo, näillä viikoilla raskaus ajan iskiasta? Kauhia, miten kipee oon lopussa..
Ja pitääköhän / kannattaakohan tosta sanoo neuvolassa? Ja pitäsköhän ruveta venyttelemään tms, jos helpottas..

Jjoop, kai siin sit taas oli :) :heart:

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 16+1
 
lemonade Hyvähän se vaan on, jos on oireita! :)

atl Mä ähisin ja puhisin aika tavalla jo ihan vaan parkkikselta sairaalalle kävellessä... :D Joten tuttua on!

Larella hieno tuunausprojekti! Olis todella jäänyt multa tekemättä, olen nimittäin ihan tumpelo käsitöiden suhteen.

Sokruli Hienoa, että sait ajan käynnistykseen. Jospa vauveli ymmärtäisi lähteä syntymään jo aiemminkin :)

Emby Mulla oli just about noilla viikoilla iskiasvaivat ihan pahimmillaan. Sittemmin on ollut ihan vaan satunnaisesti. Eli ei se välttämättä onneksi sitä tarkoita, että loppua kohden vaan pahenis kivut! :hug: Omalla kohdalla huomasin sen, että kunhan vaan jonkun verran käyn päivittäin kävelemässä rauhalliseen tahtiin, niin sillä nuo kipuilut pysyy parhaiten kurissa. Tsemppiä!

(.) Tänään siis käytiin äitiyspolilla. Ulkokäännöstä yritettiin, mutta ei onnistunut. Lääkäri ja kätilö meinasivat, että vauva on todennäköisesti ollut perätilassa jo pitkään, mutta sitä ei vaan ole neuvolassa huomattu aiemmin. Onneksi huomattiin nyt eikä sitten synnytyssalissa... Lääkäri kannatti sektiota, koska vauvan pää on melko iso (joskin ihan normaaleissa rajoissa) ja asento on jalka-perätarjonta. Sektioon päin oltiin muutenkin kallistuttu, mutta eipähän tarvinnut jäädä enää jossittelemaan tuon jälkeen. Nyt on aikakin varattu ja kahden viikon päästä meillä on siis vauva sylkyssä :heart: Tuntuu aika hurjalta tietää etukäteen, koska vauva syntyy!

Olo on kyllä aika ryytynyt ton käännösyrityksen jäljiltä, et taidanpa vetää vaan lonkkaa tämän päivän...

Jomi & SS 37+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iseeyou ja Sokruli
Voi hyvää iltaa rakkaat kanssasisaret, ikävä on ollut suunnaton :heart: JA IHANAA UUTTA VUOTTA 2012 JA PALJON ONNELLISUUTTA :heart: Ja uusi vuosi onkin meille kaikille jännittävä!

Töissä pitänyt kiirettä ja illat menneet sohvalla maaten. Olette kyllä mielessäni olleet päivittäin! Vihdoinkin LOMA LOMA LOMA eli olen nyt vuosilomalla kuukauden päivät, enkä kyllä laita yhtään pahitteeksi :D Virallisesti äippälomalle jään tammikuun lopulla. Vauvan vaatteiden pesua (jo äitiyspakkauksen vermeissä on pestävää!), kaverin polttareiden ja häiden järjestelyä ja vauvan huoneen laittamista olisi tiedossa. Pientä remppaakin on suunnitteilla, jospa vihdoinkin saataisiin ne tapetit omaan makkariin!! Vauvan huoneeseen on tapetit vielä ostamatta. Maha on kasvanut tosi paljon ja unettomuutta on ollut ilmassa aika paljon. Yöllä vatsa on arka, johtunee varmaan vauvan painosta, kun joutuu nukkumaan kyljellään. Tyynystä on ollut iso apu tukemaan vatsaa öisin! Pohjetta veti jossakin vaiheessa ihan urakalla, mutta nyt tuntunee hieman helpottaneen, onneksi, meinaan se oli AINA yöllä :kieh: Muuten kaikki on mennyt tosi hyvin! Alkaahan tuo jo olla aika tankkimainen olo ja ketteryys hidastua pikku hiljaa :heart: Sokerirasitus meni hyvin, odotin siitä jotakin paljon pahempaa kokemusta! Ei se ollutkaan kovin kummoinen, ei ainakaan kamalaa. Puhtailla papereilla selvisin, ja hemppa + verenpaineet on ollu koko ajan tosi hyvissä lukemissa :D Synnytysvalmennus käyty ja minusta oli ihan hyvä. Mies ei tosin kuulemma ollut kovin tyytyväinen, ihan turhaa hänen mielestään. Synnytysosastoon tutustuminen oli minusta sinänsä ihan hyvä juttu, tietääpähän minne sitä sitten h-hetken tullen mennään. Mutta toisaalta taas niiden vempeleiden näkeminen olisi voinut jäädä välistä! Ihme kyllä, lähenevä synnytys ei ainakaan vielä pelota, mutta synnäriin tutustuminen sai kyllä ajatuksia pyörimään. Meillä oli kyllä älyttömän ihana ryhmä valmennuksessa ja päätettiin yhteistuumin tavata samalla porukalla keväällä, jahka kaikilla on nyytti sylissä :D

PÄIVITYSTÄ!!! ME ODOTETAAN POIKAA

iseeyou ONNEA ONNEA ONNEA PIENEN PRINSSIN SYNTYMÄSTÄ :heart: Teillä onkin nyt ihmeteltävää uuden tulokkaan johdosta, ihanaa! Vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle :D

Sokruli Voi että, sulla on jännät paikat! Eikö ole mitään merkkejä siitä, että pienokainen haluaisi ulos?

syysmyrsky Oletko saikulla? Voi ei!!! Miten sinä oikein olet voinut ja jaksellut? Ja poikalupaus :heart: Täällä kans!

lemonade Ihanaa saada haaveilijoiden puolelta lisää tuttua porukkaa tänne odottajien puolelle! ONNEA valtavan paljon plussauksesta :heart: Ja kyllä vain, oireet ovat hyvin yksilöllisiä ja voivat yllättää hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Se on vaan hyvä merkki, nyt vaan uskot ja luotat siihen :D Ihan varmasti kaikki on hyvin ja kun viivakin on vahvistunut!!

atl Onnittelut tuplaodotuksesta :heart:

Joku oli aloittamassa harjoittelua, niin hänelle kovasti tsemppiä uuteen harkkapaikkaan! En nyt vaan muista, kuka on kyseessä :ashamed: Onko kyseessä opintoihin liittyvä harjoittelu ja minkälainen harkkapaikka? *täällä yks utelias vaan kyselee* :D

Emby^ Voi muru, selkävaivat on ihan kamalia! Mun mielestä kannattaa ehdottomasti kertoa neuvolassa tuosta, jos saisit sieltä hyviä ohjeita selän hoitoon. Mulla kun oli se paha pullistuma, niin hoitona oli mahdollisimman paljon rauhallista kävelyä. Siis kävelyä, kävelyä ja kävelyä!! Pitkälleen oleminen ja selän lepuuttaminen on pahinta mitä voi tuossa tilanteessa selälleen tehdä. Toki jos on niin kipeä selkä, ettei yksinkertaisesti pysty kävelemään, asia erikseen. Mutta jos suinkin vaan pystyt, niin kävele mahdollisimman paljon. Ja venytelläkin voit, mikäli se tuntuu hyvältä. Eli yksi hyvä neuvo on, että voit tehdä ihan mitä tahansa, kunhan se tuntuu hyvälle, oma kroppasi ilmoittaa kyllä, mikäli täytyy lopettaa. Minä saan olla onnellinen siitä, että selkä on pysynyt kunnossa! *koputtaa puuta* Olin ihan varma, että mun tapauksessa selkä menee, mutta ainakin vielä se on ihan kunnossa.

Jomi Pieni on siellä masussa väärinpäin, mutta varmasti odottaa jo kovasti näkevänsä vanhempansa :heart: Miten se ulkokäännös tehdään? Minulle täysin uusi asia. Varmasti tuntuu hurjalta tietää etukäteen, milloin vauva syntyy! Minusta ainakin tuntuisi. Milloin teillä on sektio? Miksi se on muuten jo viikolla 39? Viimeksi neuvolassa mulle sanottiin, että meidän poju on pää alaspäin. Jäin vain miettimään, että onko se jo kääntynyt vai oliko hän vain sillä hetkellä kääntyneenä siellä? Kun minusta vaavi on jatkuvasti pää alaspäin, koska potkii aina samaan paikkaan eli ylävatsaan jaloillaan.

tiuhti_ Poikalupaus :heart: Aivan mahtavaa! Odotetaan sitten molemmat poikia! Meidän naapuriin syntyi heinäkuussa tyttö, niin hän saa nyt sitten poikakaverin ;) Milloin teillä oli rakenneultra, onhan kaikki hyvin?

Kysymys Miten muilla, painaako vauva keuhkoja? Mulla on aika ajoin hankala hengittää ja välillä tulee myös hetkellistä sydämen tykytystä (tykytyksen olen kyllä yhdistänyt kahvin juontiin). Onko muillakin?

"kuumeilija" ja poika 32 + 3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja tiuhti_
kuumeilija Kiva kuulla taas sinusta pitkästä aikaa! :) Onnea poikalupauksesta! Ulkokäännöksessä lääkäri ottaa mahanahkojen läpi kiinni vauvan pepusta ja päästä ja yrittää pyöräyttää vauvan oikeaan asentoon. Kätilö oli meillä ultraamassa siinä samalla. Se oli kyllä todella hurjan tuntuista. Yhdesti saivat vauvan poikittain, mutta samantien hän päätti singahtaa takaisin istualleen. Sektio on 16. päivä. Oliskohan tuo viikolla 39 siksi, ettei ehtisi ruveta syntymään omia aikojaan? Vaikka onhan synnytyksen käynnistyminen ihan mahdollista tässäkin välissä, mut lienee todennäköisempää la:n lähestyessä. Voi hyvin olla, että teidän poika viihtyy nyt loppuun saakka pää alaspäin, mutta voi vielä tehdä kuperkeikkojakin jokusen viikon verran :) Ja mulla kyllä painaa toisinaan kovastikin keuhkoja, kun vauva venyttelee. Erityisesti ahdistaa oikealla puolen, kun siihen on pieni selkänsä parkkeerannut.

Meidän vauvan painoarvio tänään oli muuten 3,5 kiloa eli ihan hyvänkokoinen vonkale on tuloillaan. Yritin tihrustaa jalkoväliä, mutten oikein saanut selvää (näkymä oli todella kehno, kun mun makkarat on valahtaneet ihan tonne alavatsalle roikkumaan :ashamed: ) eli ei saatu varmistusta onko se nyt poika vai ei. Vaan kohtahan tuo nähdään :heart: Kun kerran syntymäpäivä on jo tiedossa, niin sentään sukupuoli on vielä vähän epävarma :)
 
Kiitos rohkasevista sanoista kaikille, täällä minä nyt sit valvon kun tekee pahaa ja on vaan ihan hämy olo! Ei vaan saa näköjään nukuttua!! Kohta yritän uudelleen..pitäis jaksaa 3h päästä nousta aamuvuoroon.. :'(
 
Kiitos rohkasevista sanoista kaikille, täällä minä nyt sit valvon kun tekee pahaa ja on vaan ihan hämy olo! Ei vaan saa näköjään nukuttua!! Kohta yritän uudelleen..pitäis jaksaa 3h päästä nousta aamuvuoroon.. :'(
mikä sua nyt noin mieltä painaa? koita oikeesti nyt nauttia raskaudesta, älä murehdi ennen aikojaan, mietitään vasta sitten yhdessä jos on jotain sellaista jota täytyy pohtia :) sä et voita sillä mitään että mietit turhuuksia, vaikak vaikeaahan se on omalle mielelleen sanoa ettei saa miettiä typeryyksiä, mutta yritä edes nauttia raskaudesta :) jooko? :heart:

Sokruli, 3 yötä enää :cool: jos oikein laskin :ashamed: muaki alkaa jännittää!!!! :D

"kuumeilija", ihanaa kuulla susta, mulla on nyt kiirus duunissa, en ehdi sun yksärii vastata heti, mutta luettu on! :heart: vietä ihana ja antoisa ansaittu loma!

(.), KIIRE KIIRE KIIRE :kieh: ja ketutus.. ei vaan jaksais enää.. pää on ihan sekasin, ja nään taas "numero"unia.. eli mä lasken kaiket yöt laskuja päässä.. perhana! mut onneks mulla on koko ajan maailman parasta seuraa massussa mukana joka viihdyttää mammaa ja saa joka päivä onnen kyyneleet kirpoamaan silmiin :heart:

tiuhti ja T 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: "kuumeilija"
Laretzki
Kiva kuulla kuumeilijastakin! Tuohon hengittämiseen ja tykytyksiin, niin hengittäminen on täällä helpottunut jo tosi paljon, johtuen siitä, että vauva on asenttunut jo alemmaksi. Tykytyksiä taas on ollut koko ajan, aina aika ajoin tulee sellaisina "kohtauksina" eli sydän alkaa hakkaan kovempaa ja kovempaa, naama menee ihan punaisksi ja tuntuu ettei ihan oo mukana tässä maailmassa täysillä.

Meillä etenee isot hankinnat oikein ihan rytinällä. :D Laitoin maanantai iltana ilmotuksen (halutaan ostaan edullinen pinnasänky ja kakkosvaunut parvekkeelle) paikalliselle nettipalstalle jossa myydään ja ostetaan tavaraa. Eilen tuli sit kahen aikaan soitto, että täällä olis pinnasänky 20e, haluatko tulla katsomaan. No minä menin ja takaisin tulin pinnasängyn ja hoitoalustan kanssa :) Muisti nimittäin siinä kun pinnasänkyä tutkailin, että hänellä on sellainenkin, enkä siitäkään maksanut kuin 20e, vaikka oli ihan Brion. Otin, vaikka en ollut varma, että onko meille hyvä ratkaisu, koska ajattelin, että saisin myydessä sitten vaikka siitä hitusen enemmänkin rahaa kuin mitä itse maksoin. Sit kotiin tultua tuli viesti, että maanantaina tilaamani turvakaukalo ja amme oli tullut, eli super nopeaa toimintaa. Sitten vielä sain soiton vaunuistakin, joita meen tässä aamulla katsomaan :). Ne maksaisi 35 e ja niide jälkeen on kaikki tollaset isokokoset hankinnat tehty. Eikä oo hirvittävän kallista ollut, sen vajaa 300 euroa mennyt kaikkiin. Tietty vielä vaatteisiin, harsoihin, pulloihin, itkuhälyttimiin yms. menee vielä hiukan rahaa, mutta kokonaisuudessaan menee kyllä tosi vähän kun miettii että jotkut käyttää sen 600-1000 euroa pelkkiin vaunuihin. Meillä ei budjetti todellakaan kestäisi.

Lare ja Spyro 32+4
 
Kuumeilijalle: onnea poikalupauksesta ja ai että säkin oot jo pitkällä! :)

Lare: Mä olen yksi niistä hamstraajista...vaikkakin olen myös saanut kummatkin yhdistelmät käytettyinä ja suht edullisesti, sitterin sain serkulta, turvakaukalo serkulta, pinnis käytettynä yms...

Täällä oltiin tänään neuvolassa Rv 29+2, painoa nyt hurjat 76,5kg, RR 134/67 ja Sf-mitta 30cm. Jokke on edelleen raivotarjonnassa ja kuulemma jo aika alhaalla mutta ei kuitenkaan kiinnittynyt. Sydämensyke +145 ja liikkeet isot ++ :)
Eli kaikki oikein mallikkaasti!
Ainut asia jota neuvolantädin kanssa ihmeteltiin niin kun mittailtiin mun vs siellä niin oma ja neuvolanmittari näyttivät eri tulosta! Ei suurta heittoa mutta kumminkin.Täti soitti sitten äippäpolille mutta olivat sitä mieltä että ihan normaalia ja jatketaan niillä ohjeilla ja mittarilla jotka olen saanut. Jollain jotain "teoriaa" tähän ??

Eipä muuta, masentaa tämä vesisade-loska-paska...Sori kielenkäyttöni. Sapettaa kaikki...

Epa ja Jokke 29+2
 
Tiuhti_ En mä tiiä mikä mulla yöllä oli! Silmäystäkään en nukkunu! Mahassa outo olo, teki pahaa ja sit väsymys paino. Lähen klo.5 käveleen töihin kun en muutakaan keksiny :D Kyllä mä pikku hiljaa yritän nauttia raskaudesta, mut unettomista öistä vaikee iloita, varsinkin kun oli ihan sika väsyny..
 
Lemonade Täällä kanssa todella kovaa väsymystä ja huonoa oloa heti plussasta lähtien nykyään pönttö kutsuu varmaan 3 kertaa päivässä, tosi kiva sanoa asiakkaalle että ihan pikku hetki täytyy käydä vessassa :D

Ihanaa että kerrankin pääsi aikasin töistä, ihan järkyttävä väsymys pakko mennä nukkumaan 9 tienoilla ja yöllä tietysti pyörii sängyssä etsien hyvää asentoa

Kuumeilijalle oikein paljon onnea poika lupauksesta :)
Sokrulille Paljon onnea koitokseen.

Eka neuvola käynti meni hyvin, siellä vähän aikastettiin laskettua aikaa eli olisi 23.8, mutta taidan odottaa että ne varmistaa sen ultrassa on kuitenkin pitkä kierto.
En voi uskoa että kuukauden päästä on ensimmäinen kolmannes ohi, sitten voi huokasta helpotuksesta jos kaikki on mennyt hyvin
 
Laretzki
Nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa ihan oikeesti ehkä hitusen pelottamaan ja mietityttämään että mitä on meneillään. Tuntuu että maha on pienentynyt ja kadonnut ihan kokonaan, vauva ei ole liikkunut tänään hirveästi, ja nyt illalla tullut kipeämpiä supistuksia ja alavatsaa jomottaa silleen menkkamaisesti..
 

Yhteistyössä