Ihanaa kun joukko kasvaa, tervetuloa kaikille uusille!
Marii :'( Jaksamista!
Sani_ Joo "kiva" että on täällä joku muukin joka on kokenut RD:n. Tsempataan toisiamme
Yritän jo nyt olla herkuttelematta ja kiusaamatta haimaparkaani... Itse oli ekaa ja tokaa alkaessa odottaa normaalipainoinen, toisella kertaa normaalin ylärajoilla. Nyt vielä lisää 5 kg, joten lievää ylipainoa on. Jo viimeksi, vaikka BMI näyttikin vielä normaalirajaa, puuttui sekä neuvolan että polin väki painoon. Ei saisi nousta paljoa yms. Molemmissa raskauksissa sairaalaan lähdin + 14-15 kg ja molemmista on jäänyt se 5 kg...
Saas nähdä mitä sanomista nyt tulee
Emelea Meillä esikoinen on syntynyt 8/06 ja toinen 3/2010. Ensimmäisten ikäero on 3,5 vuotta ja tähän kolmanteen tulee sitten 4,5 vuotta. "Kouluvuosina" molemmat välit on kuitenkin 4 vuotta: 2006, 2010, 2014. On täällä siis muitakin joilla isommat ikäerot kuin 2 vuotta
Helmipöllö Täällä myös kolmas tulossa!
Asumisesta. Meillä reilut 130 neliötä omakotitalossa. Neljä makkaria, mutta yksi niistä on jaettuna työohuoneena, joten varmaan täytyy pienimpien sitten jakaa huone. Mitähän siitäkin tulee, kun ikäeroa tulee kuitenkin se 4,5 vuotta... No ehkä pitää tehdä uudelleenjärjestelyitä jossain kohtaa.
Varusteista. Vaatteet olen oikeastaan kaikki myynyt ja lahjoittanut pois. Samoin kestovaippoja on enää ihan muutama jäljellä ja niistäkin suurin osa kokoa L... Toisaalta ihana päästä hankkimaan uusiakin, shoppailen mielelläni etenkin kirppareilla. Amme tarvitaan myös ja imetystyyny, ja rintapumppu. Itkuhälytin sentään löytyy ja sitten istumisvaiheeseen tripptrapp, joka on vielä kolmevuotiaalla toistaiseksi. Eniten rassaa auto. En anna vielä ekaluokkalaisen istua ilman istuinta, enkä anna vielä ensi syksynäkään, joten pakko olisi saada kolme mahtumaan takapenkille. Toinen menee vielä juuri ja juuri toisen vaiheen istuimeen, mutta varmaan keväällä siirtyy myös turvavyöistuimeen. Onko hyviä vinkkejä automalleista? Ford S-max? Volkkarin Touran? Ihan mitään pikkubussia en haluaisi eikä uuteen ole varaa.
Soitin muuten tänään neuvolaan ja sain ajan 16.12. Nyt rv. 6+0. Puhelimessa arvioi LA:ksi 28.7. Luulen että menee vähän eteenpäin, sillä mulla on pidempi kierto ja siten ovulaatiokin on ollut myöhemmin. Ja kun edellisetkin on tosiaan antaneet odottaa itseään ihan urakalla (LA 9.8., syntyi 15.8. ja LA 24.2. syntyi 2.3., molemmat käynnistetty...) niin vahvasti uskon että elokuulle mennään kirkkaasti
Ihanaa odotusta kaikille!
Mussukka82 ja pikkumussukka 6+0.