Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista
Pinsuli, asun lähikunnassa ja muistaakseni viimeksi oli ostettu ultrat Terveystalolta. Mut ehkä kuitenkin olen yhteydessä neuvolaan jo ennen joulua. Ollaan joulun seutuun pari viikkoa poissa, joten välipäivinä en minnekään neuvolaan tai ultriin jaksais ajaa matkan takaa...
Juttelen mieluummin ainakin toistaiseksi täällä palstalla, mutta olen kyllä aktiivinen FB:n käyttäjäkin. Epäilyttää vaan että pysyykö se sitten varmasti salassa eikä linkity jonnekin työkaverille (FB-kavereina) tai LinkedIniin tai muualle...
Testeistä sen verran, että kyselin juuri tänään apteekissa tuosta ClearBluen testistä, joka näyttää raskausviikot. Se ilmeisesti olettaa kierron pituudeksi sen 28 päivää ja antaa viikon sen mukaan. Mulla on pidempi kierto ja siten siis myös ovulaatio on ollut myöhemmin. Se on noin kaksi viikkoa ennen kierron loppua. Lasken itse koko ajan siis edellisten kuukautisten alkamisesta (21.10.) joten nyt olis siis 5+6. Ostin sitten epävarmoja hetkiä varten ClearBluen testit, jotka eivät näytä viikkoja. Olenko tajunnut tämän ihan väärin?
Valikoiduin tänä elokuisten ryhmään sen takia, että molemmat aiemmat lapset ovat syntyneet lasketun ajan jälkeen, kun synnytys on käynnistetty. Odotan siis, että tämäkin menee noin viikon yli LA:n
Saas nähdä miten sokerit heittää tällä kertaa. Alan jo henkisesti valmistautua taas tiukkaan ruokavalioon ja insuliinihoitoon. Molemmissa edellisissä raskauksissa on ollut virtsassa sokeria jo ekassa neuvolassa ja aika nopeasti - toisella kertaa vielä nopeammin kuin ekassa - pelkkä ruokavalion kanssa säätäminen huomattiin tehottomaksi ja sain insuliinit. Pois siis vaaleat leivät, sokerit, hedelmät, herkut... Välillä tuntui että pelkkää täysruisleipää, munia, salaattia, viiliä, rahkaa, kanaa, kalaa on mun ruokavalio. Mutta lopputulos on ollut molemmilla kerroilla hyvä eikä lapsilla ole ollut oireita ja reilusti alle nelikiloisia olivat
Taidankin mennä juomaan glögin (sokerivaroitus!!!), kun ei ole vielä kielletty