Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Ekaakertaaäidiksi / ? / 1. lapsi / ?
Llinndda / 19v / 2. lapsi / K-PKS
HelmiPöllö / ? / 3. lapsi / ?
Hehei / ? / 3. lapsi / ?
karkiton / 23v / 1. lapsi / PHKS
Ensinmäinen / 21v / 1. lapsi / ?
mustikka10 / 32v / 3. lapsi / JS
Miramanna / 36v / 1. lapsi / NKL
Ynii / ? / ? / ?
tyntti / ? / 2. lapsi / ?
damys / 24v / 3. lapsi / ?
kenguruu / 25v / 1. lapsi / ?
ellul / 27v / 3. lapsi / ?
TuikQ / 26v / 4. lapsi / KAKS
Katikaish / 25v / 2. lapsi / SeKS tai TAYS

-----

:heart: Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala :heart:

29.7.
Nannaa / 20v / 1. lapsi / OYS
Skonssi / 30v / 2. lapsi / TAYS
Princessa / 26v / 3. lapsi / ?

30.7.
m a r z a / 33v / 5. lapsi / TAYS

31.7.
Hemutus / 25v / 2. lapsi / K-HKS
Pinsuli / 21v / 2. lapsi / TAYS

1.8.
mariet / 26v / 2. lapsi / EKKS
Fiinaliina / 24v / 1. lapsi / TYKS tai SAS
sani_ / 21v / 2. lapsi / KOKS
emelea / 26v / 2. lapsi / NKL
Elovauva / 32v / 2. lapsi / VKS
Ole luonani aina / 24v / 3. lapsi / NKL
Mmaria / 22v / 1. ja 2. lapsi / K-HKS kaksoset
pimpula88 / 25v / 3. lapsi / ?

3.8.
Niinu88 / 25v / 2. lapsi / KYS
Zemar / 28v / 2. lapsi / TAYS
Puccola / 28v / 1. lapsi / Ulkomaat (Italia)

4.8.
iiris_lorea / 32v / 1. lapsi / Ulkomaat (Saksa)
maibe / 23v / 2. lapsi / TAYS
puunjakuorenvälimuoto / ? / 4. lapsi / ?
Meiju123 / ? / 2. lapsi / ?
*Enkeli* / 21v / 1. lapsi / OYS

5.8.
TaikaUsko / 28v / 1. lapsi / OYS

6.8.
pace / 25v / 1. lapsi / KYS
tiiti85 / 28v / 2. lapsi / SatKS
Mathilda83 / 30v / 1. lapsi / ?

7.8.
Tähtipölyä78 / 35v / 6. lapsi / K-SKS
Madeia / 26v / 3. lapsi / OYS

8.8.
aada78 / 35v / 1. lapsi / JS
reirei / 27v / 2. lapsi / Kät
althema / 31v / 1. lapsi / SeKS

9.8.
Mirka J./ 32v / 4. lapsi / K-HKS

10.8.
Miini91 / 22v / 2. lapsi / Kät tai K-HKS
Elohiiri82 / 31v / 3. lapsi / JS
MiiMii_4 / 25v / 4. lapsi / OYS
Saanuska83 / ? / 1. lapsi / ?
Mussukka82 / 31v / 3. lapsi / TAYS
satumaa / 27v / 4. lapsi / TYKS

11.8.
esikoista vailla / 32v / 1. ja 2. lapsi / TAYS kaksoset
mirvax / 36v / 4. lapsi / SatKS

12.8.
murgu / 25v / 2. lapsi / TAYS

13.8.
Chiane / 25v / 1. lapsi / K-SKS
Holmotin / 20v / 1. lapsi / ?
Tirriäinen123 / ? / 2. lapsi / ?
Sammi / 35v / 3. lapsi / Kät(KOS)
H keiju / ? / 2. lapsi / ?

14.8.
Suklaarusina / ? / 3. lapsi / ?
Daisy D. / 31v / 2. lapsi / PS
Monsuliino / ? / 1. lapsi / TAYS
-j- / 33v / 1. lapsi / ?
Elythia / 28v / 1. lapsi / ?

15.8.
MiNalo / 29v / 2. lapsi / OYS
ekulainen / 20v / 2. lapsi / Kät
Lumihiutale1985 / 28v / 1. lapsi / ?

16.8.
Hupu07 / 30v / 3. lapsi / TYKS

18.8.
Pink89 / 24v / 3. lapsi / KAKS
Viivi__ / 24v / 3. lapsi / ?
Monski94 / 19v / 1. lapsi / ?
Peppi1981 / 32v / 2. lapsi / OYS

19.8.
esteri76 / 37v / 4. lapsi / MKS

20.8.
Marisah / 27v / 2. lapsi / Kät
hennukkaa / 22v / 1. lapsi / OYS

22.8.
Lumineiti / 25v / 2. lapsi / TAYS
candyqueen / 19v / 1. lapsi / HYS
MamaButterfly / 26v / 3. lapsi / PS
sunshine25 / 29v / 3. lapsi / MKS

23.8.
Manuli / ? / ? / ?
Mabirris / 29v / 2. lapsi / K-SKS
Futuretar / 24v / 1. lapsi / TAYS

24.8.
raitahousu / 34v / 2. lapsi / KOS

25.8.
kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KAKS
Vehnis / 37v / 2. lapsi / JS
emhi / 23v / 2. lapsi / K-SKS

26.8.
Tinttu85 / 28v / 4. lapsi / NKL tai Kät(KOS)

27.8.
helke / 25v / 2. lapsi / JS
raskasko? / 29v / 2. lapsi / TAYS

28.8.
mammuttisi / 23v / 3. lapsi / PKKS
Shuri / 28v / 3. lapsi / OYS

29.8.
zpp / 22v / 1. lapsi / TAYS tai TYKS
mimosalaha / 24v / 1. lapsi / ?

30.8.
Amuniina / 34v / 2. lapsi / ?
Ebba90 / 22v / 1. lapsi / ?

31.8.
Milla3 / 29v / 5. lapsi / ?

-----

:heart: Elokuun odottajia yhteensä 95 :heart:

Ensimmäistä odottaa 30 naista
Toista odottaa 33 naista
Kolmatta odottaa 20 naista
Neljättä odottaa 7 nainen
Viidettä odottaa 2 nainen
Kuudetta odottaa 1 nainen

(Ynii ja Manuli ei tietoa)

-----

Surun kohdanneet: :'( :hug:
Kkamilla
Maarii
Sinadrius
Toothie
Mequ
Samapo

Paljon vauvapölyä teille :heart:

-----

Raskauden seuranta

2.1. Ole luonani aina (N), Elohiiri82 (N), Mmaria (N)
3.1. Mathilda83 (N), Tähtipölyä78 (N), kuppikakku (N), zpp (N), Monsuliino (VU), murgu (N), althema (N), mirvax (N)
7.1. reirei (N), sunshine25 (N/VU), H keiju (N), TuikQ (N), *Enkeli* (N)
8.1. TaikaUsko (N), MiiMii_4 (N), kuppikakku (NL/VU), maibe (N)
9.1. ekulainen (N), Miini91 (N), Nannaa (NP), tiiti85 (N), esikoista vailla (N), Fiinaliina (NP), Pink89 (N)
10.1. Lumihiutale1985 (N). Mirka J. (N), zpp (VU)
13.1. Miramanna (N), -t- (N), mariet (NP)
14.1. Daisy D. (N), Peppi1981 (N), Monski94 (N), Elythia (N)
15.1. candyqueen (N), Futuretar (N), Pink89 (NL)
16.1. TuikQ (VU), Tinttu85 (N)
17.1. helke (N)
20.1. mariet (N), ellul (N), mammuttisi (N)
21.1. Shuri (N), *Enkeli* (NP)
22.1. Mirka J. (NL), Marisah (N)
23.1. Pinsuli (NP)
24.1. Mussukka82 (NP), Mmaria (NP)
27.1. aada78 (NP)
28.1. Elohiiri82 (NP)
30.1. Pinsuli (N)

4.2. Mussukka82 (NL)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NP = Niskapoimu-ultra
RU = Rakenneultra
IB = Istukkabiopsia
ÄP = Äitipolikliniikka
S = Sokerirasitus

-----

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
Kät/KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
ÅHS = Ålands centralsjukhus

-----

Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä :)

Facebook -ryhmään haluavat voivat lähettää yksityisviestin Madeia:lle!

-----

IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jeejeee, kiitos Pinsuli!!

Mmarialle kovasti testitsemppejä. Mullkin kaikki muut paitsi clearbluet vahvistu tosi hitaasti. Nyt vasta noi halpistestit näyttää vahvaa plussaa (joo mulla on pakkomielle testata joka toinen päivä, kun ei kerran oireita vielä ole :D). Eli voi olla ihan vaan siittä kyse, että ne testit ei oo tarpeeks herkkiä.

).( Pakko kai sitä on töihin lähtee :D
 
Ja tästä jatkuu... :) Älkäähän nyt, mun mielestä on kiva väkertää tällasia... X)

Maari, kovasti nyt peukkuja pystyyn että siellä kuitenkin kyytiläinen olisi! :heart:

Onko muilla ollut alaselkäkipuja?? :eek: Mulla tulee varsinkin istuessa painontunnetta.
 
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Pinsuli: Kiitos päivityksistä!!! Oot ihan huippu!

Mä kävin just tekemässä sopimuksen uuden ateljeen vuokrauksesta. Sain ihanan paikan isoilla ikkunoilla yhden kuvittajan tilalle, joka on lähdössä kuudeksi kuukaudeksi NewYorkiin. Kauheesti lupailivat mulle että jotenkin järkätään mulle tila sitten 6 kk:n päästä, ja mä vaan päässäni ajattelin että TÄYDELLISTÄ, sillä enhän mä sitten enää työtilaa tarviikaan :)
 
Uskaltaisikohan tänne jo varovaisesti jotain kirjoitella?
Täällä raskaustesti haamuilleet ja viivat vahvistuneet, joten ehkä sitä varovaisesti tosiaan uskaltaisi mukaan?

Meillä menossa toinen raskaus. Vajaa vuosi sitten itsenäisyyspäivänä tein heikosti positiivisen raskaustestin ensimmäisen pistoshoidon jälkeen ja kirjoittelin siis tosiaan elokuisissa 2013. Rakenne-ultrassa odotti niin ikäviä uutisia, että raskaus jouduttiin keskeyttämään heti seuraavalla viikolla :(

Nyt kuitenkin tämä pieni raskausmahdollisuus on alkanut aivan luomusti :) Hämmentävää olla taas raskaana, laskettuaika samassa kuussa!

Listalla onkin jo tuttuja nimiä viime elokuisista ja muista ryhmistä :) Ja omalla tavallaan lämmittää mieltä, että tässäkin porukassa on meitä joilla kokemuksia hoidoista tai jopa raskaus alkanut hoidoilla :)

Tarkkaa la:tahan ei tiedossa ole, mutta keskiarvoksi heittäisin 5.8 :)
Raskausoireita on aikapitkälti samoja kuin vuosi sitten. Toivottavasti 2-3viikon päästä myös syke löytyisi - ja oikeasta paikasta. Sitten sitä uskaltaa jo itsekin hieman oikeasti uskoa että meille saattaisi vauva olla tulossa :heart:
 
Tänään tuossa päivällä plussasin.. Varovasti tulisin mukaan, jos pääsee :) Ajattelin ettei testi vielä mitään näyttäisi, kun menkkojenkaan ei pitäisi vielä ihan alkaa.. :D Toisin kävi :D Elikkä oon 22 vuotta ja toinen lapsi olis tulossa :) Esikko poika on 1-vuotta ja 3kk. La noin.. 10.8.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli ja Madeia
Heippa! :wave:

Mäkin uskallan jo kirjotella tänne vaikkei viime raskaus kauhean hyvin mennyt. Sain siis keskenmenon lokakuussa ja nyt ollaan kuin ollaanki uudelleen raskaana:heart: Mä en vielä siirry listoille, kun en tiedä LA:ta, mutta veikkaisin sen olevan elokuun alussa.

Onkos teillä muilla paljon jo oireita? :) Täällä on nuo perus oireet + kauhea nälkä koko ajan!
 
Tervetuloa taas uusille :wave: Rankkoja kokemuksia teillä. Toivottavasti menisi tällä kertaa kaikki hyvin :)

Ei vielä oireita. Ei ainakaan mitään, minkä ihan oikeasti voisi sanoa oireeksi. Välillä syödessä siis huonoa oloa, mutta ei läheskään aina. Välillä ei tee mieli syödä yhtään mitään vaikka nälkä on, mutta nyt ei tunnu siltä vaan taidan mennä syömään jäätelöä :p
 
Mullakin oli km 10/13 ja heti sen jälkeen nyt uudelleen raskaana, "mukavaa" että muitakin joilla mennyt samoin :)

Oireita on joo, maito on tosi tiukassa(imetän esikoista 05/13) ja tänään piti illalla ekaa kertaa anta korviketta kun ei oma maito vaan herunut, yökötystä varsinkin aamuisin, menkkajomotusta ja ailahtelevaisuutta :D
Laskeskelin tuossa mahd. hedelmöittymisajan kohdan mukaan että nyt olisi viikkoja vasta 4+2, km:stä jos laskee suorilta niin niitä olisi jo 6. No ultrassahan se selviää jos sinne asti päästään :heart:
 
Moi kaikki :wave:!

Mäkin voisin uskaltautua mukaan! Mun lista näyttää tältä: Sinadrius / 31v. / 2. lapsi / TYKS. Laskettu aika laskurin mukaan 3.8.2014, mennään sillä nyt aluksi.

Tällä viikolla kolme positiivista testiä tehty, kai se on uskottava:) Viime viikonloppuna tosin jo "tiesin" olevani raskaana. Omituista, mutta kun on jo kerran ollut, niin sen pystyi päättelemään. Ei menkkafinnejä, ei pms-oireita, aineenvaihdunta ihan ylikierroksilla. Kuumia ja kylmiä aaltoja. Viiltelyjä mahalla, turvotusta. Nälkä ja väsy tietty, mut nehän nyt on aina;)
 
hiphei! näyttäis siltä et pääsen jo 18.12. neuvolaan vaikka täti sanoikin että ois liian aikaista (rv 7+5)...no,haluan ehdottomasti ennen joulua mennä! vaikka kyllä tää nyt varmaa on tämä raskaus =) mun maha pömpöttää ihan selvästi joka päivä enemmän :D pelottaa tuo pahoinvointi kun olis vielä autokoulun kakkosvaihe suoritettava ennen joulua. ei ois kauheen kiva ajaa kolaria jos laattaa pukkaa kesken ajon :9 heheh,no, turha murehtia etukäteen. mun tekis koko ajan mieli kertoa kaikille, varsinkin äidille, mutta oon saanu pidettyä suun kii :) tänään rv 5+0! mukavaa perjantaita kaikille! ainiin, voi ku ketutti ku mies unohti ostaa mulle alkoholitonta olutta! ehkä sitte huomenna haen ite ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Jotta mun aika täällä Ranskassa ei kävisi liian pitkäksi kävin tänään hakemassa vielä yhden Cb:n digin :D lauantaina ja maanantaina nuo näyttivät 1-2 raskaana ja tänään 2-3 :) ihanaa!!

Mutta edelleen huhuilen mun oireiden perään, ei yhtään tunnu että olisin raskaana!! Siis vaikea jopa tajuta että tiineenä ollaan :D muita ketkä eivät vielä sisäistä olevansa raskaana??
 
Viimeksi muokattu:
Tänä aamuna tein uudestaan tuon CB digin ja tulos oli raskaana 1-2 :) mutta aamulla jäikin sitten paperiin aavistuksen punertavaa valkkaria, saa nähdä kuinka kauan tästä raskaudesta saa taas iloita :/ viime keskenmeno alkoi samalla tavalla ja se vuoto pikkuhiljaa voimistui.. Silloin kyllä oireetkin hävisi n. Päivää ennen vuotoa. Saa nähdä onko tämäkin nyt vaan tuulimuna :/
Onko muilla menkkasärkyjä? Mulla niitä ollut viimeset 2 viikkoa, aamuisin kovempana.
 
Ambrosia jee :) :heart:

Miini91 ja Yemina tervetuloa ja onnittelut plussasta!

Sinadrius onnea plussasta, kiva että pinoon tuli joku muukin TYKSiläinen :)

Hemutus täällä ihan samat fiilikset. En voi uskoa olevani raskaana - tosin koputan koko ajan puuta, että oireen pysyisivätkin maltillisina.

Kertomisesta, onko teillä jokin virstanpylväs missä vaiheessa alatte sit kertomaan muille raskaudestanne. Me ollaan ajateltu, että perheelle vu:n jälkeen ja sit vapaasti muille sen np-ultran jälkeen, tai sitkun masu alkaa näkyä.

Maarii mulle ainakin neuvolatäti sanoi, että vuotaminen on ihan normaalia vähissä määrin alkuraskaudessa ja jos sulla oli noin hyvä ''tulos'' tullu digiinkin niin eiköhän siellä pieni kovasti kasva :) Mulla noita menkkaoireita ei oo ollu yhtään, vaan ainoa raskausoire onkin, että menkkajomot ja se vuoto puuttuu nyt kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hirveesti taas viestiä tullut! Kävin kyllä eilen iltapäivällä ja yritin päivitellä, mutta kone jumittui oudosti :eek: Nyt sitten ehkä ;)

Maarii, eiköhän siellä jotain tapahdu jos testi kerta positiivista näyttää :) !

Ambrosia85, tervetuloa! Voi mikä kokemus sulla on takana :/ Kyllä tämä raskaus paremmin onnistuu! <3

Miini91, tervetuloa! :)

Yemina, tervetuloa! voin mää silti sut tuonne listalle laittaa noiden sekaan, jotka muutkaan ei vielä tiedä laskettuaan. Jos siis haluat :)

Sinadrius, sähän olit kans "toinen lapsi 2014"? pinosta? :) Nimimerkki on tuttu vaikken itse siellä hirveesti ehtinyt kirjoitella... :D tervetuloa! :)

).( Mulla on nyt nähtävästi tullut tavaksi pahoinvointi ja heikotus iltaisin. Kolmena iltana peräkkäin jo inhottavaa etovaa oloa ja huimausta! Aamuisin ei ole yleensä yhtään mitään, vähän vatsassa ehkä painetta ja tuo perus pikkuturvotus. Menkkamaisia kipuja ei oo ollut sitten menkkojen pois jäämisen.

En ehdi tänään päivitellä ennen iltaa (siis tämän jälkeen ;)), mutta päivittelen sitten jos on päiviteltävää! Kauheaa kun meinaa oikein herkistyä kun näkee tän Elovauvat ketjun :') Snif!

Pinsuli ja himpula 5+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Heti oli pakko tulla välistä onnittelee, kun Fiinaliinan nimen näin sattumalta listassa!! Superisti onnea plussaamisesta <3 <3 Tietyt nimet vaan on jääny mieleen, kun niin pitkään yhdessä kuumeiltiin! <3 Millä yk:lla tärppäs? Saitko apuja vai luomuna? Ihanaa... :)

T. Babyfever1 (jos muistat vielä esikoista haaveilevista :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
BabyfeverKiitos, muistan toki siut ja teijät :heart:. Ylläristi tärppäs yk 14 :heart: Nyt on kauhee pelko tietty persiissä, et kaikki menis hyvin nytkun tää plussakin tuli ihan yllärinä. Varhaisultraan mennään sit parin viikon päästä :) Näkee et onko siellä kettään.

Mites sinä ja pikkune!?
 
  • Tykkää
Reactions: Dana- ja Hydrangea
Kiitos kovasti Pinsuli uudesta ketjusta, kiva kun jaksat päivittää :) mulle voi laittaa neuvolan 30.12.

Tervetuloa uusille, mukavaa kun tule porukkaa lisää! :) Maarii ja Yemina, mulla kans oli keskenmeno 10/13. Jännittää kovasti meneekö tämä hyvin. Ei jotenkin uskalla hirveästi iloita vielä.

Kävin etsimässä jo viime raskauden aikana ostamani pahoinvointirannekkeet ja oon ne aina heti aamulla laittanut. Saas nähdä auttaako. Viimeksi ainakin auttoivat jonkin verran. Yritän nyt ennakoida, että säästyisin pahoilta pahoinvoinneilta, kun kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olen ollut tosi huonovointinen. Voi olla kyllä toiveajattelua, että ne auttaisivat :D

Madeia rv 4+3
 
Täältä löytyy yks jolla on niitä menkkatuntemuksia, lähinnä iltaisin niitä tulee ja ne on pelottavia!

Tää raskaus tuntuu vieneen mun unenlahjat, ennen ei tehnyt iltavuoron jälkeen tiukkaa nukkua edes 10 ja täällä olen pyörinyt jo tunnin varmaan. Samaten en meinaa iltasin saada unta ja öisin heräilen... En vain suostu vielä nousta kun on vapaa päivä ja mies ei ole kotona :D
 
Ambrosia85 :hug: Tervetuloa !! :)

Oireita ei vieläkään oikein oo, rinnat on ehkä arat ja suussa metallinmaku, mut siihen se jääkin. Turvottaa ja alaselkä tääläkin välillä juilii, mut niin juili esikoisenki kohdalla. Mä toisaalta nautin kun ei oo oireita, pelkään sitäkin enemmän et se pahoinvointi tulee ja piinaa mua samallalailla kuin viimeksi. :/

Neuvolaan en oo vieläkään soitellut, katotaan nyt otanko pojan 4kk neuvolassa ens viikolla puheeksi.. Eipä tässä kiirus oo :D ! Viikkoja vasta 4+6 ja eka neuvolakäynti oli pojan kohdalla muistaakseni rv +9 ? :)
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :)
Toivotaan että tämä raskaus kestäisi sinne heinä-elokuulle asti ja kaikki olisi kunnossa (niinkun jokaisen meistä kohdalla).

Täällä alkoi oireet jo 2 viikkoa sitten sellasella palan tunteella ja kuvotouksella mutta tällöin vielä pistin oireet jonkun vatsataudin piikkiin. Myös vähän metallimakua esiintynyt mitä en viime kerrasta muista.
Muuten pahoinvointi on pitkin päivää, väsyttää isosti ym viime kerralta tuttua :)

Tuntuu tosi hassulta että tässä sitä taas mennään. Mä pääsen ehkä sittenkin sen ihanan neuvolatädin juttusille ja kun tää ensimmäinen puoliväli on niin "tuttua" ja hyvin muistissa! Vielä pitäis vaan osata nauttia tästä raskaudesta, eikä elää pelko takamuksen alla.
 

Yhteistyössä