Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*


Kuva: Custom T-Shirts, Unique Gifts, Posters, & Personalized Mugs | CafePress

-----

Laskettu aika ei vielä tiedossa:
Ekaakertaaäidiksi / ? / 1. lapsi / ?
Llinndda / 19v / 2. lapsi / K-PKS
HelmiPöllö / ? / 3. lapsi / ?
Hehei / ? / 3. lapsi / ?
karkiton / 23v / 1. lapsi / PHKS
mustikka10 / 32v / 3. lapsi / JS
Ynii / ? / ? / ?
damys / 24v / 3. lapsi / ?
kenguruu / 25v / 1. lapsi / ?
ellul / 27v / 3. lapsi / ?
TuikQ / 26v / 4. lapsi / KAKS
Katikaish / 25v / 2. lapsi / SeKS tai TAYS

-----

:heart: Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala :heart:

29.7.
Nannaa / 20v / 1. lapsi / OYS
Skonssi / 30v / 2. lapsi / TAYS
Princessa / 26v / 3. lapsi / ?
vekarasakara / 25v / 3. lapsi / ?

30.7.
m a r z a / 33v / 5. lapsi / TAYS

31.7.
Hemutus / 25v / 2. lapsi / K-HKS
pace / 25v / 1. lapsi / KYS
Pinsuli / 21v / 2. lapsi / TAYS tyttöolo

1.8.
mariet / 26v / 2. lapsi / EKKS
Fiinaliina / 24v / 1. lapsi / TYKS tai SAS tyttöolo
sani_ / 21v / 2. lapsi / KOKS
emelea / 26v / 2. lapsi / NKL
Elovauva / 32v / 2. lapsi / VKS
pimpula88 / 25v / 3. lapsi / ?

3.8.
Niinu88 / 25v / 2. lapsi / KYS
Puccola / 28v / 1. lapsi / Ulkomaat (Italia)
nappula92 / 21v / 1. lapsi / ?
Ole luonani aina / 24v / 3. lapsi / NKL

4.8.
iiris_lorea / 32v / 1. lapsi / Ulkomaat (Saksa)
puunjakuorenvälimuoto / ? / 4. lapsi / ?
Meiju123 / ? / 2. lapsi / ?
*Enkeli* / 21v / 1. lapsi / OYS
TaikaUsko / 28v / 1. lapsi / OYS

5.8.
Mussukka82 / 31v / 3. lapsi / TAYS
Ensinmäinen / 21v / 1. lapsi / ?

6.8.
tiiti85 / 28v / 2. lapsi / SatKS
Mmaria / 22v / 1. ja 2. lapsi / K-HKS kaksoset

7.8.
Tähtipölyä78 / 35v / 6. lapsi / K-SKS
Madeia / 26v / 3. lapsi / OYS
Mörbid / 26v / 2. lapsi / TYKS
reirei / 27v / 2. lapsi / Kät
minit / 26v / 3. lapsi / PHKS

8.8.
aada78 / 35v / 1. lapsi / JS
althema / 31v / 1. lapsi / SeKS tyttöolo
murgu / 25v / 2. lapsi / TAYS
TatjanaL / 25v / 1. lapsi / MKS
suklaarusina / ? / 3. lapsi / ?

9.8.
Mirka J./ 32v / 4. lapsi / K-HKS
mari93 / 20v / 2. lapsi / KYS

10.8.
Miini91 / 22v / 2. lapsi / Kät tai K-HKS
MiiMii_4 / 25v / 4. lapsi / OYS
Saanuska83 / 30v / 1. lapsi / LS tai JS
satumaa / 27v / 4. lapsi / TYKS
ChevyMama/ 23v / 3. lapsi / TAYS
maibe / 23v / 2. lapsi / TAYS

11.8.
esikoista vailla / 32v / 1. ja 2. lapsi / TAYS kaksoset
mirvax / 36v / 4. lapsi / SatKS
*Tiuhti* / 25v / 1. lapsi / KOKS

13.8.
Chiane / 25v / 1. lapsi / K-SKS
Holmotin / 20v / 1. lapsi / ?
Tirriäinen123 / ? / 2. lapsi / ?
H keiju / 33v / 2. lapsi / HYS

14.8.
Monsuliino / 31v / 1. lapsi / TAYS
-j- / 33v / 1. lapsi / ?
Elythia / 28v / 1. lapsi / Kät(KOS)
Sammi / 35v / 3. lapsi / Kät(KOS)

15.8.
MiNalo / 29v / 2. lapsi / OYS poikaolo
ekulainen / 20v / 2. lapsi / Kät
Lumihiutale1985 / 28v / 1. lapsi / ?
Kukkamekko / 38v / 4. lapsi / TYKS

16.8.
Hupu07 / 30v / 3. lapsi / TYKS
Sipuri / 30v / 1. lapsi / SeKS
tipsula / 20v / 2. lapsi / TYKS
Daisy D. / 31v / 2. lapsi / PS

17.8.
sushen / 30v / 2. lapsi / TYKS

18.8.
Pink89 / 24v / 3. lapsi / KAKS poikaolo
Viivi__ / 24v / 3. lapsi / ?
Monski94 / 20v / 1. lapsi / ?
Peppi1981 / 32v / 2. lapsi / OYS

20.8.
Marisah / 27v / 2. lapsi / Kät
hennukkaa / 22v / 1. lapsi / OYS

21.8.
hippis / 26v / 3. lapsi / JS tai LS
sunshine25 / 29v / 3. lapsi / MKS

22.8.
Lumineiti / 25v / 2. lapsi / TAYS
candyqueen / 19v / 1. lapsi / HYS
MamaButterfly / 26v / 3. lapsi / PS
Miramanna / 36v / 1. lapsi / NKL
Supermum83 / 30v / 2. lapsi / Ulkomaat (Iso-Britannia)

23.8.
Mabirris / 29v / 2. lapsi / K-SKS
Futuretar / 24v / 1. lapsi / TAYS

24.8.
raitahousu / 34v / 2. lapsi / KOS

25.8.
kuppikakku / 25v / 2. lapsi / KAKS
Vehnis / 37v / 2. lapsi / JS poikaolo
emhi / 23v / 2. lapsi / K-SKS
tarantellah / 28v / 2.lapsi / TAYS
Seerumia / 23v / 3. lapsi / JS

26.8.
Tinttu85 / 28v / 4. lapsi / Kät(KOS)

27.8.
helke / 25v / 2. lapsi / JS
raskasko? / 29v / 2. lapsi / TAYS

28.8.
mammuttisi / 23v / 3. lapsi / PKKS poikaolo
Shuri / 28v / 3. lapsi / OYS poikaolo
Linduuu / ? / 1. lapsi / ?
milkei / 33v / 2. lapsi / Ulkomaat (Ruotsi) poikaolo
Kaisa-Tuulikki / 33v / 2. lapsi / SeKS
neitinurmo / 21v / 1. lapsi / SeKS
siok_ / 26v / 1. lapsi / Kät(KOS)

29.8.
zpp / 22v / 1. lapsi / TAYS tai TYKS
mimosalaha / 24v / 1. ja 2. lapsi / ? kaksoset
verppu / 24v / 1. lapsi / ?

30.8.
Amuniina / 34v / 2. lapsi / ?
Ebba90 / 22v / 1. lapsi / ?

31.8.
Milla3 / 29v / 5. lapsi / ?
millamaria14 / ? / 3. lapsi / ?

-----

:heart: Elokuun odottajia yhteensä 115 :heart:

Ensimmäistä odottaa 38 naista
Toista odottaa 39 naista
Kolmatta odottaa 25 naista
Neljättä odottaa 8 naista
Viidettä odottaa 2 naista
Kuudetta odottaa 1 nainen

(Ynii ei tietoa)

-----

Surun kohdanneet: :'( :hug:
Kkamilla
Maarii
Sinadrius
Toothie
Mequ
Samapo
Zemar
esteri76
Elohiiri82

Paljon vauvapölyä teille :heart:

-----

Raskauden seuranta

31.1. reirei (NL), Mathilda83 (NT), Chiane (NT), Kaisa-Tuulikki (N), Saanuska83 (NT)

3.2. Monski94 (NT), Lumihiutale1985 (NT)
4.2. Mussukka82 (NL), Saanuska83 (N)
5.2. Pink89 (NT), MiNalo (NT), Elythia (NT), milkei (N)
6.2. Hemutus (S), Futuretar (NT), sunshine25 (NT), Saanuska82 (N)
7.2. vekarasakara (N), Mirka J. (NT)
10.2. Daisy D. (NT), Hemutus (NT)
11.2. Hemutus (NL), tarantellah (NT), Mabirris (NT)
12.2. ChevyMama (NL), Peppi1981 (NT), MiNalo (ÄP), Mmaria (N), Shuri (NT)
13.2. althema (NL), Futuretar (NL), Peppi1981 (NL), Tinttu85 (NT), H keiju (NL)
17.2. mariet (NL), Amuniina (NT)
19.2. Monski94 (NL), mammuttisi (NT), esikoista vailla (N)
26.2. Shuri (N), TatjanaL (N)

3.3. Fiinaliina (S)
5.3. candyqueen (U)
10.3. anskk (N), mammuttisi (N)
12.3. Daisy D. (NL), Mabirris (N)
18.3. Ole luonani aina (RU)
20.3. reirei (RU)
21.3. Miramanna (N)
26.3. Mussukka82 (RU), TatjanaL (RU)
27.3. althema (RU), H keiju (RU)
28.3. Elythia (RU), esikoista vailla (RU)
31.3. Mmaria (RU/NL)

3.4. reirei (N)
23.4. Tinttu85 (N)

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
NT = Niskaturvotus-ultra
RU = Rakenneultra
IB = Istukkabiopsia
ÄP = Äitipolikliniikka
S = Sokerirasitus
U = Muu ultraus

-----

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet

EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen sairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
Kät/KOS = Kätilöopisto
LKS = Lapin keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
SatKS = Satakunnan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen keskussairaala
VKS = Vaasan keskussairaala
ÅHS = Ålands centralsjukhus

-----

Edelliset ketjut:

- http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2313226-viela-muita-joilla-la-elokuussa-2014-a/
- Joulukuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315013-elovauvat-2014-3-joulukuussa/

-----

Päivityspyynnöt mielellään jollain kirkkaalla värillä :)

-----

Facebook -ryhmään haluavat voivat lähettää yksityisviestin Madeia:lle! HUOM!! Ryhmä suljetaan uusilta jäseniltä maaliskuun alussa!

-----

IHANAA ODOTUSAIKAA MEILLE KAIKILLE! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jee, loistavaa Pinsuli. Suurkiitos!!

Hirveesti tsemppiä teille keillä vuotoa esiintynyt, toivotaan että vauvat jaksaa kovasti pitää kiinni ja pysyvät joukossa! :heart:

Ihanaa tulevaa vuotta kaikille masuille, toivottavasti saadaan kaikki sinne elokuuntietämille masuja rauhassa kasvattaa =)

ON
täällä ei kauheesti oo juhlittu, kun olo on edelleen surkea.
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Mun piti tulla kysymään onko muilla ollut epämääräisiä vuotoja ja tosi monella näkyy olleen :eek: Mä olin tänään kuolla kun mä näin pikkuhousuissani veriviirun ja sitä verta tuli vielä paperiinkin pyyhkiessä. Mä oikeesti luulin että nyt tuli keskenmeno. Mies soitti naistentaudeille ja ne rauhoitteli että pienestä vuodosta huolimatta voi kaikki olla kunnossa. Kyllä mäkin sitten kun aloin oikein ajatuksella miettimään, että ei kai keskenmeno voi olla tarha pikkuhousuissa ja toinen paperissa. Kävin kuitenkin ostaan lisää raskaustestejä että voin tarkistaa asian vielä tässä lähipäivinä.

Ja kas, raskaus muuttaa melko järkevän ja stressittömän naisihmisen aivan kummalliseksi kimpoilevaksi hormonikimpuksi.

Uudenvuoden vietän peiton alla. Mies aikoi jäädä kotiin tuon vuodon vuoksi mutta mä patistin sen lähtemään kemuihin, turhaa se täällä mun kans märehtii tätä.

Vaan sitä mä mietin kuitenkin itse, että mä kävin salilla vajaa tunti ennen vuotoa..? Olisiko se muka voinut provosoida vuodon? Argh tätä epätietoisuuden tuskaa!
 
Jälleen paljon tsemppiä kaikille jotka kärsii vuodoista! Toivotaan että kaikilla on kuitenkin kaikki hyvin <3

Uusi vuosi vaihtui unenpöpperössä. On kyllä olo niin poikki. Alavatsaa jomottaa. Oihvoih. Taas on kaikenmaailman pelkoja, että meneekö kaikki hyvin.

Pinsuli ja himpula 9+6 <3
 
Huomenta. En ole hetkeen lukenut ja tullut varmasti paljon uusia, joille tervetuloa :).
Uusi vuosi meni nopeasti ja mikä ihaninta muiden odottajien kanssa, kun miehen pikkuveli ja emäntä odottavat myös ja laskettuaika heillä 5.6, eli hieman aiemmin.

Täällä kuva meidän ultrasta 6+0
View image: ultra1


eli tyyppi löytyi ja 3,6mm pitkä :). Sydänkin sykki kovasti.
Edelleenkään ei ole oireita ollut, oikeastaan yhtään mitään.

Seuraava ultra ylihuomenna eli perjantaina ja silloin 8+0.
Mulle voisi päivittää ikäni, eli 31 vuotta:).


Monsuliino ja "Pieru" 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin Monsuliino :) Ihanan selkeästi näkyy teidän pallero, meillä näkyi ultrassa viikolla 7+6 vaan semmonen ihmeellinen soikea "suttu", jota en todellakaan olisi uskonut alkioksi ellei terkkari olisi niin sanonut, ja ellen olisi nähnyt itse sitä sydämen lyöntiä :D Meidän himpula oli niin lähellä istukkaa etten meinannut erottaa sitä siitä kuvasta.
 
Yksi Elovauvaa odottava ilmottautuu mukaan varovaisesti, takana kolme peräkkäistä spontaania keskenmenoa 12/12, 3/13, 5/13. Pelko perseessä _koko ajan_. Pidän varmasti matalaa profiilia nää ensimmäiset viikot.

LA 29.8 verppu / 24v / 1. lapsi / ?

Vuotelijat, joka neljäs vuotaa raskauden aikana. Joten se voi olla täysin vaaratonta, eikä merkitse että jokin olisi hätänä. Mulla keskenmenot on alkanu todella kovalla vuodolla heti, jos tää tieto yhtään lohduttaa. :)
 
Hyvää uutta vuotta!

Täällä vuosi vaihtui hyvinkin rauhallisesti perheen kanssa. Eilen illalla tuntui alavatsalla jotain supistusmaista kipua. Vuotoa ei ole, joten jospa oli jotain normaalia kasvukipua...

Vuodoista. Mullahan tuli kans vaaleanpunaista limavuotoa pyyhkiessä 5+4. Toivon että tuli vain limakalvoilta, kun puolivuorokautta aikaisemmin oli harrastettu seksiä. Sen jälkeen ei ole näkynyt... Kuopuksen aikaan samanlaista tuhrua tuli päivänä jolloin olisi pitänyt alkaa menkat.

Kaksi vuotta sitten, odotin myös elovauvaa ja siinä raskaudessa oli tuhruvuotoa harvase päivä. Rv 11+5 alkoi vuoto lisääntyä ja seuraavana aamuna soitin neuvolaan. Pääsin ultraan ja siellä pikkuinen voi oikein hyvin. Illalla/yöllä alkoi kovat supistukset, meni vedet ja alkoi todella runsas verenvuoto. No ei tullut meille elovauvaa.... Että sinänsä tuhruvuodosta huolimatta vatsassa kasvoi vauva, mutta jostain kumman syystä "synnytys" alkoi liiiian aikaisin. Johtuikohan sikiöstä vai pettikö kohdunkaula.... Mulla siis ennenaikaisuuden uhka joka raskaudessa, liian varhain kypsyvän kohdunkaulan vuoksi..

Toivon todella, että tälläkertaa saadaan elovauva syliin asti.

Pink ja tirriäinen 7+2
 
Josko tohtis tännekki ilmottautua. Matalaa profiilia alkuun, takana juuri keskenmeno.

Vuodoista:niistä ei oikein voi tietää mitään, mun mielipide. Mulla on kaksi lasta. Jokaisessa raskaudessa vuotoa. Esikoisesta vuosi kuukauden ajan aina sillon tällön, syytä ei löytyny, mut kaikki meni hyvin. Toisesta lapsesta tuli valemenkat ja silti kaikki hyvin. Kolmas raskaus, tuli tuhrua ku menkat piti alkaa, sit tauko ja sen jälkeen vuoti ulos menkkoina. Neljäs raskaus, kaks pientä tippaa tuli joskus viidennellä viikolla. Viikolla 11 ultrassa huomattiin ettei alkio ollu kasvanu alkua pidemmälle, ei vaan tullut ulos itsestään. Nyt tässä raskaudessa ei ole tullut mitään vuotoa vielä ainakaan ja toivottavasti ei tuliskaan..

mutta siis;
LA 31.8\millamaria14\3lapsi\

Ja ke 8.1 ois varhaisultra neuvolassa.
 
Viimeksi muokattu:
-j-
Hyvää vuotta 2014 kaikille!

Kello on kaksi iltapäivällä ja mä vasta söin aamupalani (voisin syödä perään heti toisen). Yö meni töissä ja hieman jälkeen kolmen olin kotona ja vasta viiden aikaan sain unta. Olin töiden puolesta valvomassa hääjuhlien onnistumista ja ihmeen hyvin jaksoin, kiitos edellisen yön aivan yllättävän hyvistä ja sikeistä yöunista.

Oireet tuntuvat vähentyneen hieman. Rintojen arkuus ei ole enää aivan yhtä voimakasta ja vessassa ramppaaminen on vähentynyt (tai ehkä olen juonut vähemmän). Pahoinvointi loistaa poissaolollaan. Vatsan pohjalla on ajoittain painontunnetta, oikean munasarjan kohdilta juilii, pariin kertaan olen tuntenut ikään kuin venymisen tunnetta nivusissa ja joskus illalla tai aamulla on ollut lievien menkkakipujen tyyppisiä tuntemuksia.

Noniin, taidan santsata hieman aamupalaa :) Peukut pystyssä kaikkien puolesta, toivotaan että vuodot ja tuhrut eivät merkkaa mitään.
 
Tammikuu jo :) Kiitos pinsuli uudesta ketjusta! Minä en nyt sitten muista yhtään mitä juttua tuolla edellisessä ketjussa oli ajankohtaisena.

Tervetuloa taas uusille :)

Meidän uusivuosi meni melko rauhallisesti. Pari kaveria oli kylässä ja poika mummolassa yötä. Käytiin katsomassa kaupungin ilotulitus ja tultiin sen jälkeen kotiin nukkumaan. Kyllä väsytti jo siihen aikaan kun on tottunut menemään jo yhdeksän aikaan nukkumaan tässä lähiaikoina. Vieraista minun sisko jo tiesi raskaudesta ja miehen kaverit on ilmeisesti niin tottuneet jo että minä en välttämättä juo mitään niin eivät kyselleet mitenkään. Olin kyllä asennoitunut kertomaan. Poika oli kuulemma kertonut miehen vanhemmille kun pojalta kyselin, mutta eivät kyllä kommentoineet mitenkään kun poika haettiin. En sitten tiedä että uskoivatko kun poika kertoi tai haluavatko odottaa että kerrotaan itse. Jotenkin vain kuvittelin että heti onnittelisivat ja olisivat innoissaan : /

Oireet on nyt kyllä helpottaneet paljon ja se taas pelottaa että onko kaikki kunnossa. Mutta on näitä parempia päiviä ennenkin ollut eli ei vielä tiedä vaikka huomenna olisi taas huono olo. Onneksi ei ole enää kauan siihen np-ultraan.

Tsemppiä kaikille, joilla on vuotoja. Ei ole varmasti mukavaa kun ilman vuotojakin on välillä niin huolissaan.

mariet ja pieni 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Oi, uusi ketju! :) Kiitos Pinsuli.

Tervetuloa uusille, varovaisille ja muille.

Pahoitteluni, että olen pitänyt hiljaiseloa. Paha olo alkoi ennen joulua ja jotkut päivät on ollut pahoja, vaikka en ole oksentanut. Joulun kalapöytä, kinkku ym. olivat varsinainen haaste! Ruoka ei oikein maistu.. Keitetyt perunat ja ranskalaiset, niillä olisi pitänyt elää, muu ruoka ja juoma on kammotus. Tämä ei todellakaan ole tapaistani ja harmittaakin paljon. Haluaisin ruokahaluni takaisin! Onhan se kun jos ehtii nälkä tulla, tulee paha olo ja mikään ei oikein meinaa alas kuitenkaan mennä. Syöttekö muut muuten raskausajan vitamiineja? Itse olen huomannut, että jos unohdan sellaisen aamulla ottaa, tulee kauhea olo päivällä. Voihan tämä olla sattumaakin.. Väsymys on myös edelleen melkoista, varsinkin jos on tullut valvottua, niinkuin eilen. Muita tuntemuksia on alavatsan ajoittaiset tuntemukset ja pahan olon kanssa alkanut rintojen arkuus. Ei kivaa, kun on nälkä eikä voi syödä, on väsynyt eikä saa nukutuksi, kun kaikissa asennoissa rinnat tai masu tuntuu painavan. Samaan aikaan pelottaa tuulimunat ym. kun täällä olen lueskellut muiden huolista. Alkaa melkein ärsyttää, että ekaan neuvolaan on vielä 2 viikkoa, enkä tiedä koska olisi ultra ja varmistus masuasukista.. :( Lisäksi hieman ehkä liian rento ote kiellettyihin ruokiin on vähän painanut, mutta sille nyt ei enää voi mitään. Eilen join puolikkaan lasin shamppanjaakin vuoden vaihteen kunniaksi.

Kenellekään ei olla vielä kerrottu, mutta varsinkin kun eilen oltiin autolla ja minä ajoin, heräsi varmasti ystävien epäilykset. Ultran jälkeen sitten joskus kerrotaan.

Tsemppiä kaikille vuodoista ym. kärsivistä, toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin!

Ihanaa uutta vuotta ja masujen vuotta kaikille!

T. Elythia ja ?? 8+0
 
Ilmoittaudun näillä tiedoilla mukaan:

LA 16.8/Sipuri/30v./1.lapsi/SeKS/1.nla 16.1.2014

Aika mahtavaa, että vertaistuki on näin muutaman näpäytyksenä päässä.
Kysynkin heti. Onko joillakin ollut raskauden aikana ihottumaa? Minulla oli ennen raskautumista päällä ihottuma, jonka itse kuvien ja oirekuvausten perusteella ajattelin punatäplähilseilyksi. Tätä on ilmeisesti ollut monella juuri raskausaikanakin. Kuvauksen mukaan ihottuma menee ohi itsestään eikä vaadi lääkitystä. Näin kävi myös minulla,joten ajatukseni punatäplästä varmistui.

Teillä, joilla ko. ihottuma on ollut raskausaikana, tuliko mitään komplikaatioita tms tuosta ihottumasta?
 
Viimeksi muokattu:
ah tätä ihanaa uhmaa! molemmat lapset uhmailee, mitään ei uskota ja korvat on varmaan jätetty päiväkotiin. Sit kun homma ei suju mieleenmukaan, niin hirvee huuto. pistää miettimään et vielä kolmas samanlainen tähän niin mie oon hullujenhuoneella. :D no onneks esikoinen on jo kouluikäinen kun vauva tulee uhmaikään. varmaan tänään vaikuttaa väsykin.. Eilen kotiuduttiin vasta yhden aikaan yöllä siskon luota. esikoinen valvoi koko ajan, kuopus kuorsasi sohvalla iltakymmenestä eteenpäin.. :D

kerroin eilen kuitenkin siskoille uutiset, eikä ne meinanneet ensin uskoa. :D lopulta toinen sisko on jo luvannut kaupata meille heidän turvakaukalon halvalla (heillä 2kk vauva ja uutena ostettu kaukalo) ja kertoi et meidän vanhoja tavaroita on heillä vielä käytössä joten saadaan ne takaisin ja muutakin vauvaroinaa siihen mennessä heiltä vapautuu. mm. hyppykiikku, rintapumppu ja leikkimatto. :) sanoinkin miehelle et ihan hyvä kun kerroin, niin helpottaa tää stressi vähän. :)

mammuttisi ja minimammutti 5+6

p.s. Huomenna alkaa herkkulakko!
 
Pitkästä aikaa kuulumisia :) Pahoinvointi alkoi pari päivää ennen joulua ja on jatkunut siitä asti. Mitään ei ole noussut ylös asti vielä ainakaan, mutta melkein kaikki ruuat ällöttää jo ajatuksenkin tasolla, saati sitten niiden hajut. Jouluna laatikoiden löyhkä ollut toistaiseksi pahin koettelemus. Saan kerrallaan alas vain jotain yhtä ruokalajia ja ne mielihalut ovat jotain ihan satunnaisia ja vaihtuvat tiheään. Sitä tiettyä ruokaa on sitten ihan PAKKO saada kun halu iskee ja sitten olo helpottuukin. Salmiakin himo on kova ja se helpottaa pahoinvointiin, mutta kun sitä ei paljoa sais syödä.. :( Hammastahnan ja purkan maku kuvottaa.. Pahoinvointia lukuunottamatta menee hyvin. Kipuja ei ole paitsi lievästi rinnuksissa. Väsymys kyllä piinaa, aamuisin maailman suurin haaste päästä ylös sängystä:)
 
Hups. En ole muistanut ollenkaan kirjoitella teidän kanssa :/
Omia kuulumisia pikkuisen, nyt siis 7+3. Huomenna on VU, apua kun jännittää.

Ihanaa oli lukea teidän kommentteja ultrista, joissa löytyneet kauniit pikkuiset sykkeet :)
 
Tervehdys, ja ihanaa uutta vuotta! :heart: Ja tervetuloa uudet odottajat!

Kamala kokemus sinulla Pink89 :/ Toivotaan, että tämä elovauva pysyisi loppuun asti turvallisesti masussa. Onko sulla muuten synnytykset käynnistyneet sit millä viikoilla?

Noista vuodoista.. Mulla oli esikoisesta tuhruvuotoa parina päivänä ekalla kolmanneksella, muistaakseni ihan joskus muutama viikko plussan jälkeen. Paperiin jäi pyyhkiessä punertavaa, muttei sen kummemmin. Ei se verivuoto aina sitä pahinta mahdollista tarkoita, vaikkakin ne riskit on toki olemassa. :/

Täällä vuosi vaihtui kotona pötkötellessä. Olen aivan kuolemanväsynyt kokoajan, mitään ei jaksais tehdä. Sen verran sain itseni raahattua pihalle, et käytiin tuolla loskassa rattailemassa muutaman kilsan lenkki. Iski pieni paniikki, kun kävin vaa'alla tänään ja olin lihonut joulun mässäilyjen vuoksi kolme kiloa... :( Ja kun on tätä elopainoa ihan hurjasti jo valmiiksi. Nyt ahdistaa ylihuominen neuvolakin sata kertaa enemmän, kun tietää mimmonen urputus siellä odottaa. Naurattaa ja v*tuttaa valmiiksi. Noooh.. Pitää vaan katsoa nyt tarkkaan mitä suustaan alas pistää.

Mukavia tämän vuoden ensimmäisiä päiviä kaikille! :)
t. kuppikakku + masunatiainen 6+2
 
Kuppikakku, mulla on tytöt sit loppujenlopuksi pysyneet masussa täysiaikaiseksi. Esikoinen syntyi rv 38+5 ja toinen 37+1. Ja hei, mulla kans painoa tullut jo kaks kiloo. On tässä kyllä tullut herkuteltuakin. Yök. Pitää rajoittaa nyt nuita herkkuja, kohta oon samanpainoinen kuin vuosi sitten kun olin viimeisillään raskaana. Vuoden aikana pudotin 20kg.
 
Noniin päätin nyt itsekkin uskaltaa mennä tuonne facebook ryhmään ja oikein mukavaltahan se vaikuttaa. :)

Itse olen jo lihonnut kolme kiloa kun tekee vaan koko ajan mieli syödä, varsinkin makeaa :ashamed: Yritän kyllä vähän hillitä tuota mun suklaan syöntiä korvaamalla sen klementiinillä :D

Oireita on edelleenki lähinnä pienet ala-vatsa tuntemukset, rinnat kipeet ja jos ei syö mitään niin sitten tulee vähän huono olo.

Monski94 ja Masukki 7+2
 
Kiitos Pinsuli uudesta ketjusta! :flower:

Tervetuloa uusille! Ja toivottavasti meillä kellään ei menis kesken! Mulla tekis mieli jo tehdä hankintoja (jotenki oon tosi kärsimätön niiden suhteen, vaikka yleensä olen niin pihi ihminen, että kaikenlainen rahanmeno vaan ahdistaa), mutta en viiti vielä, kun on näillä viikoilla vielä aika suuri riski kuitenki siihen keskenmenoon...


Vuodoista

Mulla vuoteli esikoisesta läpi raskauden, tuli kaikkea vaaleanpunaisesta tumman ruskeaan, oli vetistä, limaista ja joskus sellaista ihan kuivaa vanhaa verta. Tuli vähän ja josksu tuli vähän enemmänkin kerrallaan. Osa verestä oli selkeästi limakalvoilta, kun vuoti aina seksin jälkeen, mutta osalle vuodoista ei löytynyt syytä. Terve tyttö syntyi rv 39+2. Toisessa raskaudessa ei tullut yhtään verta, ja myös syntyi terve tyttö rv 39+2. Tässä raskaudessa olen nyt parina päivänö bongannut pöksyistä aavistuksen vaaleanpunaista, ja olen alkusäikähdyksen jälkeen saanut aika helposti rauhoiteltua itseni :)

Alavatsakivuista

Mulla niitä ei oo! :O Tämä onkin ainut asia, joka mua on tässä raskaudessa huolettanut. Se, että pahoinvointi on tosi lievää, on oikein jees. Se, että rinnat ei oo alkupäivien jälkeen olleet juurikaan kipeät, on myös jesjes. Mutta eikö sen kohdun pitäis kasvaa... Kyllä aiemmissa raskauksissa juili alavatsaa ihan kunnolla. Ehkä mulla on vaan paikat niin löysinä tuolla jo, ettei se kasvu aiheuta kipuja... :confused: Napa on kyllä ollut kipeä, ja se on kans vähän outoa.

Ihottumista
En tiedä mitään mistään punatäplähilseilystä. Mut mulla on käsivarsiin tullu lievää atooppista ihottumaa joka raskauden alussa. Tai nyt ei kyllä näy mitään, mut kutittaa silti...

Onko kellään muulla vahvaa tyttö- tai poikaoloa? Hassua, kun välillä miettii, että onko ees raskaana, ja välillä on sit ihan VARMA, että masussa kasvaa pojanviikari :D Ja silloin kun tyttojä odotin, niin mua huvitti se, kun jotkut oli ihan alusta saakka varmoja, että tyttö tai poika tulee... Sitä vaan mietti, että eihän kukaan voi oikeesti tietää! Ja nyt mulla on niiiin poikaolo :) Tai ehkä mää vaan toivon, ku on jo kaksi tyttöä...

Shuri ja Kingi 5+6 tai jotain sinnepäin :)
 
Viimeksi muokattu:
Ei hyvää huomenta... nyt se rusehtava vuoto oli muuttunut yön aikana myös veriseksi (siteellisen verran). Tätä aamua olen pelännyt sydän syrjällään. Pakko rueta soittelee, jos saisi ultrausajan johonkin lääkäriasemalle jo täksi päiväksi. En halua luopua toivosta... ; (
 
Esikoista vailla, pidetään peukkuja että kyse on ihan harmittomasta vuodosta :hug:

Esteri1976 mä havahduin tuohon ikäasiaan kun miehen täti ryhty puhumaan meille, että ettehän te vielä NIIN vanhoja oo ja että kyllähän nykysin tehdään aika myöhäänki lapsia. Miten tuota ikää on ehtinytkin tulla?

AJANKULUSTA
Mä oon pyytänyt pitkän aikaa elämältä kellojen hidastamista ja nyt sen sain =) Aika on mennyt niin hurjaa vauhtia että kun alkaa taaksepäin ajattelemaan, on viikot muuttuneet kuukausiksi ja kuukaudet vuosiksi niin nopsaan että ihme että vielä oon elossa! Mutta nyt, nyt mä huomaan kuinka aika matelee ekaa neuvolaa ja ultraa ootellessa ja niinhän sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä =) Ja kyllä tästä täytyy nyt nauttia!

VUODOISTA
Ihanaa ollut lukea että ne vuodot voi olla oikeasti aivan harmittomiakin, huoh. Koitan koko ajan väkisin ajatella positiivisesti. Eikä koko ajan tarvi niin väkisinkään olla positiivinen koska vuotoa on nyt ollut vaan ton yhden kerran ja sitä oli tosiaan vähän. Säikäytys oli silti kova ja pisti kuitenkin vähän varpailleen. Sovittiin miehen kans että lopetetaan petihommat hetkeksi (ainakin kunnes neuvolasta saa jotain meille hyvältä kuulostavaa infoa) ja mä rajaan salilla käyntejä niin että teen vaan kevyimpiä juttuja.

OIREISTA
Rinnat on edelleen tosi kipeät ja isot. Väsyttää ja palelee. Mies mittailee mua koko ajan käsillään ja puhelee että näytän jo odottavalta äidiltä :LOL: (oon vaan lihonu)


Amuniina ja mukula 5+5
 
esikoista vailla <3 Paljon tsemppiä!! Toivon oikeasti että kyse on vaan harmittomasta vuodosta, ja että mussukoilla on kaikki hyvin.

Sipuri, oon joskus kuullut että raskausaikana voi tulla ihottumaa, mutten tiedä siitä sen enempää… Ja tervetuloa! Lisäsinkin sut ja millamaria14:sta listoille jo eilen.

Lihomisesta, jooh, mä kävin toissapäivänä vaa'alla ihan vaan huvin vuoksi, kun olo on niin leveä ja turpea ja kaikkea muuta mukavaa niin kappas! Oli tullut edellisen neuvolan jälkeen muistaakseni melkein kaks kiloo lisää painoa, ja viime raskaudessa ei noussut paino alussa sitten millään! Vaikka ei ollut pahoinvointia tai mitään. Ekan kerran taisi vaaka näyttää enemmän jossain puolivälin tienoilla. Jotenkin tuntuu että oon siis LEVINNYT ihan hirveästi, vaikka viime raskaudessa ei olisi takaapäin nähnyt että olin raskaana. Enkä oo ees herkutellut enempää ku normaalisti! Eli en paljon yhtään. Mun esikoiseni on siis poika, ja nyt ihan tän kummallisen leviämisen (ja omien tuntemuksien) takia on vähän tyttöolo. Mutta en uskalla lähtee sitä tuonne listoille laittamaan, ainakaan vielä.

Oon vähän ymmälläni, vau:n mukaan alkio muuttuu sikiöksi kun viikko 10 alkaa, ja kaksplussan mukaan kun viikko 11 alkaa. o_O Tai sitten oon lukenut kaksplussalta ihan vääriä viikkoja. Vau:n kalenteri kertoo niin fiksusti sen, että kun on esim. 7+0, niin sen viikon tiedot on 8. raskausviikon kohdalla, kun siellä ylhäällä lukee se "Raskaus 7 viikosta 0 päivästä 7 viikkoon 6 päivään". Mutta kun kaksplussalta lukee 8. raskausviikon tietoja kun on 7+0, niin ne kertoo ihan eri asiaa, ja mun mielestä nimenomaan vähän pidemmältä. Olen pihalla. Jos kukaan siis ymmärsi mitä tarkotin :D

) . ( Täällä on taas eilen ja tänään jomotellut alavatsaa. Välillä on tosi vaikea tietää johtuuko se ummetuksesta vai tuleeko se kipu kohdusta! Muuten kaikki on päällisin puoli ihan hyvin, aina on vaan se pieni pelko tuolla persiissä.

Ja kiitokset kaikille kiittelyistä, on tää päivittely sitten kyllä mukavaa hommaa! :)

Pinsuli ja himpula 10+0 *poks* !! :heart: (Double digits! Jee! Voiko muka jo olla? Miten voi olla? Mihin tää aika menee?)
 

Yhteistyössä