Moikka moi!
Tervetuloa jälleen uusille
Nimistä olette keskustelleet... Meillä ei ole vielä mietinnässä ollut mitkään nimet. Jouluna haudoilla käydessä mietittiin, että molempien mielestä olisi kiva käyttää suvussa olleita nimiä ja mahdollisesti sellaisia, joita löytyisi molempien suvuista. Molemmilla on ruotsinkielisiä sukujuuria ja sitä kautta ruotsinkielisiä nimiä, ne miellyttää meitä paljon. Pojalle olisi suvun kautta jo hyvä vaihtoehto, joka molempien suvusta löytyy, mutta ei ole mikään kovin yleinen. Tytölle ei ole vielä mitään mielessä. Meillä molemmilla on keskimääräistä harvinaisempi etunimi (varsinkin miehellä), joten halutaan jatkaa samaa linjaa myös jälkikasvulle. Annoja ja Villejä ei tule, vaikka nekin kivoja nimiä on!
Tuosta hiivasta. Minä kysyin ultrassa siitä ja hän sanoi, että hoida pois vaan. Olen nyt ottanut yhden tabletin paikallishoitona ja lisäksi sitä canestenin voidetta. Tuntuu, että se on poissa aina joka toinen päivä ja takaisin taas seuraavana.. En siis käytä enää voidetta säännöllisesti, ehkä käyn apteekissa juttelemassa tästä vielä lähipäivinä.
Liikkeitä en ole tuntenut vielä juurikaan. Joka yö herään siihen, että alavatsa on kipeä. Kääntyminenkin sattuu. Se helpottaa, kun käy pissalla, joten siihen se liittyy todennäköisesti. Muutenkin on ollut kipuja alavatsalla ja alaselässä, ei mahdottomia, mutta sellaisia "ärsyttäviä". Uskoisin, että kohta vatsa pullahtaa esiin ja kivut johtuu kohdun kasvusta. Tänään kävin vaa-alla ihan huvikseni.. Olin laihtunut melkein 1,5kg! Tai sitten vaaka valehteli... Mutta toisaalta edelleen mahtuu monet normaalit vaatteet, että tuo laihtuminen selittää kyllä sitä, että vaatteet edelleen mahtuu, vaikka pirpana kasvaakin
Neuvolakäynnistä olen siis laihtunut yhteensä melkein 2,5kg! Että on todennäköistä, että neuvolakäynnillä parin viikon päästä ei ole tuo paino juurikaan muuttunut, hyvä niin.
Töissä ei ole vieläkään kukaan kysellyt, eli ei näy vielä ulospäin tämä tilani. On kuitenkin ihanaa, että pomojen lisäksi muutama työkaveri tietää. Yksi sellainen, joka on juuri palannut hoitovapaalta ja suunnittelevat toista lasta parhaillaan. Tai enemmänkin yrittävät. Meidän yhteinen salaisuus siis minun raskaus ja heidän suunnitelmat.
Tuo äitiyspakkaus on minun makuuni ehkä hieman miehinen. Pojille sopivia värejä ja kuoseja on enemmän. No haluan sen joka tapauksessa, vaikka tyttö olisi tulossa. Nuo oranssit ja ruskeat ei mun mielestä ole neutraaleja eikä ainakaan mun mieleen tytölle tai pojalle... harmi
Onneksi on valkoisia ja muitakin värejä, mutta ihan yleisilmeeltään mun mielestä pojan pakkaus. Alan siis toivomaan poikaa, vaikka salaa olen haaveillut tytöstä
Tällaista minulle tällä kertaa, ihanaa lueskella muiden kuulumisia
Elythia ja pirpana 15+6 (huomenna poksuu!! Ja viimeksi laitoin ihan väärät viikot...)