Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Joku kyseli meinaako kukaan pysyä täällä, niin mä ainakin ajattelin täällä pysyä enkä facebookin ryhmään välttämättä lähde mukaan :)

Tää pikkujouluaika on "hankala" aika tulla raskaaksi, jos ei asiasta halua kertoa. Mulle meinaa koko ajan tulla kyselyitä, että tuutko istuu sinne tänne ja tonne iltaa :D Mutta onneks kun vuorotyöläinen olen, niin voi sanoa että en halua potea morning afteria kun kerrankin vapaa vkl :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Vau Fiinaliina 3+ jo! Minullakin siis käytännössä jo voisi näkyä tuo 3+. Mutta en uskalla vielä testata. Odotan vielä muutaman päivän lisää.

Olen kyllä niin kahden vaiheilla tuon facebookin kanssa. Montako teitä jo siellä on? En minäkään haluaisi, että tämä ketju hiljenee tyystin heti alkuunsa.

Käytiin tänään ostamassa irtokarkkia ja kyllä oli vaikeeta. Yleensä kun suurin osa minun pussissa on salmiakkia niin nyt oli sit ihan pahat karkit kun vain muutaman salmiakin otin. Jospa sitä sit söisi vähän vähemmän karkkia tän raskauden aikana eikä lihoisi :D
 
Mä haluaisin kans pysyä täällä, enkä alkaa keskustella Facebookissa. Eli toivottavasti ainakin jonkunlainen porukka täällä pysyisi! En muutenkaan ehdi palstailla muuten kuin iltaisin töiden jälkeen. Mun työssä en oikein ehdi edes aamupäivällä s-posteja lukea...

Toi 3+ kuulostaa kyllä jo tosi paljolta! Mulla siis vasta torstaina 1-2... Mutta en ota paineita (enpä :) )

Mariet, täälläkin suunnitellaan mässäyksen vähentämistä. Mies ehdotti et pidetään huomisesta alkaen karkki- ja herkkulakkoa jouluun asti. Sit maistuis joulukin joululta. Ehdotin et siihen yhdistäis myös tipattomuuden niin munkin selitykset menis läpi. Eipä tässä kyllä mitään kosteita juhlia ole tiedossakaan. Ja oon vaan niin älyttömän väsynyt, etten jaksa pilata vapaapäiviä krapulalla.

On kyllä niin outo ajoitus tässä plussauksessa... Mies kärsii tosi kovista kivuista ja on nyt kuus viikkoa sairaslomalla. Meille tulee tänne sukua auttamaan et mä pystyn käymään töissä. Ehkä ens viikolla en kovin paljon tänne kirjottele kun mun äiti tulee tänne. En halua vielä paljastaa tätä kellekään ja pelkään et se lukis mun olan yli. Siskolla on sitä paitsi tänään laskettu aika, joten nautitaan uudesta vauvasta nyt ensin :)
 
Kkamilla :hug: ! Toivottavasti olis kuitenkin vielä toivoa, et kaikki ois pienellä hyvin <3 !

Madeia Viestiin vastattu :) !

Pinsuli Ymmärrän kyllä sun kannanoton, mä yritän päivitellä tänne kans asioita/kuulumisia vaikkakin facebook vetää enempi puoleensa :D ! En mie halua tosiaan tästä ryhmästä vaisua tuon facebook ryhmän takia :( ! En ajatellut..

) . ( Mulla alkoi tunti sitten toispuolein vatsakipu, nyt jo vähän helpottamaan päin.. Tein jopa raskaustestin, sain tasavahvat viivat ja eileen digiin raskaana 2-3 viikkoa, huomenna poksahtaa rv 5+0 <3 ! Mietin et oisko digin pitänyt jo näyttää +3... Pitää ajatella et kaikki kunnossa :D !
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Pinsuli, asun lähikunnassa ja muistaakseni viimeksi oli ostettu ultrat Terveystalolta. Mut ehkä kuitenkin olen yhteydessä neuvolaan jo ennen joulua. Ollaan joulun seutuun pari viikkoa poissa, joten välipäivinä en minnekään neuvolaan tai ultriin jaksais ajaa matkan takaa...

Juttelen mieluummin ainakin toistaiseksi täällä palstalla, mutta olen kyllä aktiivinen FB:n käyttäjäkin. Epäilyttää vaan että pysyykö se sitten varmasti salassa eikä linkity jonnekin työkaverille (FB-kavereina) tai LinkedIniin tai muualle...

Testeistä sen verran, että kyselin juuri tänään apteekissa tuosta ClearBluen testistä, joka näyttää raskausviikot. Se ilmeisesti olettaa kierron pituudeksi sen 28 päivää ja antaa viikon sen mukaan. Mulla on pidempi kierto ja siten siis myös ovulaatio on ollut myöhemmin. Se on noin kaksi viikkoa ennen kierron loppua. Lasken itse koko ajan siis edellisten kuukautisten alkamisesta (21.10.) joten nyt olis siis 5+6. Ostin sitten epävarmoja hetkiä varten ClearBluen testit, jotka eivät näytä viikkoja. Olenko tajunnut tämän ihan väärin? :p

Valikoiduin tänä elokuisten ryhmään sen takia, että molemmat aiemmat lapset ovat syntyneet lasketun ajan jälkeen, kun synnytys on käynnistetty. Odotan siis, että tämäkin menee noin viikon yli LA:n :)

Saas nähdä miten sokerit heittää tällä kertaa. Alan jo henkisesti valmistautua taas tiukkaan ruokavalioon ja insuliinihoitoon. Molemmissa edellisissä raskauksissa on ollut virtsassa sokeria jo ekassa neuvolassa ja aika nopeasti - toisella kertaa vielä nopeammin kuin ekassa - pelkkä ruokavalion kanssa säätäminen huomattiin tehottomaksi ja sain insuliinit. Pois siis vaaleat leivät, sokerit, hedelmät, herkut... Välillä tuntui että pelkkää täysruisleipää, munia, salaattia, viiliä, rahkaa, kanaa, kalaa on mun ruokavalio. Mutta lopputulos on ollut molemmilla kerroilla hyvä eikä lapsilla ole ollut oireita ja reilusti alle nelikiloisia olivat :)

Taidankin mennä juomaan glögin (sokerivaroitus!!!), kun ei ole vielä kielletty :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Tuo raskausdiabetes kyllä pelottaa vaikka ei se onneksi ihan noin vaikeaksi kai monilla mene kuin Mussukka82:lla on ollut. Esikoisen raskaudessa minulla oli kerran sokerit plussalla virtsassa. Niin plussalla, että terkka sanoi ettei ole koskaan nähnyt niin vihreää tikkua. Menin sitten kiireellisenä sokerirasitukseen, jossa kuitenkin ihan normaalit arvot. Siinä vilahti jo mielessä kaikki diabetesruokavalion kauhut, mutta onneksi selvisin säikähdyksellä.

Onko teillä Sinadrius tiedossa, mikä miehellä on? Toivottavasti paranee pian eikä ole mitään vakavaa.
 
joku kyseli fb-ryhmän kasvusta. Alussahan sinne voi moni tulla, mutta kyllä sieltä sitten karsiutuu porukkaa poiskin.
Viime vuoden elokuisissa tais olla alussa tämmöinen pakollinen kerran kuussa kirjoittaminen jonka jälkeen poistettiin ryhmästä, koska haluttiin pitää tiivis ryhmä ja kuitenkin puhutaan todella henkilökohtaisistakin asioista.

Kkamillalle pahoittelut :'( Ihana asenne sulla kuitenkin, ja toivottavasti pian bongataan sut toisen kuun pinosta :hug:

Jos digitesti viikkoja antaa nin taidan ens viikolla soitella neuvolaan ja naistenklinikalle jos varhaisultraan päästäis.
 
Huomenia! :)

Meillä takana kauheen risainen (alku)yö. Esikoisella on pitkittynyt flunssa ja keuhkoissa on paljon limaa, joten toisella oli tosi paha olla :/ Harmittaa kun itsekin pitäis kunnolla pystyä lepäämään...Mutta eihän tuo raukka taudilleen mitään voi.

Mussukka82 mäkään en asu tällä hetkellä Tampereella, mutta sinne on kuitenkin tarkoitus muuttaa viimeistään kesäkuussa. Inhottavaa toisaalta siinä vaiheessa vielä vaihtaa neuvolaa, mutta toivottavasti kohdalle sattuisi mukava neuvolantäti, jolla ei olisi hirveä kiire :) Pikkupaikkakunnalla kun on kiva, kun ei ole kiire mihinkään! Esikoisen aikaisella neuvolakäynnillä istuin kerran toista tuntia kun oli niin paljon asiaa! :D

Onko muita joille farkkujen pitäminen jalassa on erittäin epämukavaa? :D

Pinsuli ja himpula 5+2 <3
 
Jouluista huomenta :)

Meilläkin oli mielenkiintoinen yö kun poika heräsi yhdetä ja olisi halunnut nousta jo ylös avaamaan kalenterin :headwall: siinä sitten valvottiin tunti ja silti herätys ennen seitsemää.

Minulla on niin, että pystyn kyllä käyttämään farkkuja mutta iltaa kohden alkaa puristaa ja mitä kauemmin on jalassa niin sitä enemmän tuntuu alamahassa illalla.

Jahas, ulos pimeään lumitöihin kun poitsu ei malta enää odottaa.
 
Huomentaaaa! :)

Laitoinkin jo pyyntöä liittyä FB ryhmään, vaikka täällä mielumin kirjottelenkin. Eli tulee varmasti höpistyä myös tällä puolella!

Sokereista mä en oo kummassakaan aijemmassa raskaudessa käyny sokerirasituksessa. Jos nyt mua ei sinne pakoteta, tai ei muuten tunnu tarpeelliselta niin en kai mene nytkään.. Ja kaipa se riski sairastua raskausdiapetekseen pienenee aina raskaus toisensä jälkeen.

Meillä kanssa 2,5v kuopus nukkuu huonosti ja mä en jaksa! Poika siis ei oo koskaan nukkunut hyvin ja edelleen heräilee öisin. No, eipä oo päässy yöheräilyiden ihanuus unohtumaan tässä välissä :D

Mulla on ihan järkyn kipeet rinnat. Suihkussa käyminenkin tuntuu ikävältä, saati sitten yökkärit yms ilman rintsikoita pidettävät vaatteet :s
Ja eilen illalla tuntu ihan kun ois maito noussu :eek: Tuli semmonen samanlainen pistely rintoihin. Onko muilla ollut samaa?

OLA (hieno lyhenne ;P) & Vaavi 4+5
 
Huomenta kaikille ja ihanaa ensimmäistä adventtia!
Joko ootte luukkunne avanneet :)


Mussukka82, tsemppiä sokereiden kanssa. Toivottavasti selviäisit radilta tällä kertaa!

Sinadrius, onnea myös tädille tulevasta pienestä :heart: Tulee varmasti kova omankin vauvan kaipuu, kun näkee vastasyntyneen!!

Niinu jee, onnea hienoista testituloksista!! Mites te päädyitte mihen kanssa sen vu: kanssa?

Mariet ihanaa, mä niin odotan tulevien joulujen odottamista oman lapsen kanssa. Se lapsen onni ja innostus on niiiiiin ihanaa :heart::heart: Ja sielläkö on lunta!!! (en enää muista mistä päin olit)

ON Täällä oli eilen ensimmäinen yökintä kohtaus, mutta meni sitten ohi - toivottavasti ei jäis tavaksi. Tänään suunnataan miehen kanssa joulukaupungin markkinoille ja illalla toivoittavasti vielä kirkkokonserttiin :)
 
Rintojen kipeydestä tuli mieleen, mites teillä jotka ootte jo joskus imettäneet/imetätte tällä hetkellä? Miltä teidän rinnat tuntuu? Mulla on vaan vähän herkät, mutta muotoa ne ei ole kyllä takas ottaneet sitten yhtään :D Ku muistan esikoista oottaessa että ne oli alussa aivan järkyttävän kipeät ja turvonneet! Nyt vaan vähän tuntuu.

Miks aika tuntuu menevän tänään niin hitaasti? Nyyh :D
 
Fiinaliina :) Hei ja kiitos ! Mä ajattelin nyt eka päästä kunnan puolelle neuvolan kautta, otan tiistaina pojan neuvolassa puheeksi tämän ja sen jälkeen jos sieltä ei pääse niin varmaan se ois sit yksityinen, en tosiaan taida malttaa odottaa rv 12 np-ultraan asti onko sielä masus elämää, vai ei :D <3 !

).( Täällä alkoi kans tänään yökkiminen, aamusta kun nousin pojan kanssa ylös. Onneks meillä oli suolakeksejä, yhden nappasin ja olo helpottui.. Pelottaa et se oksentelu tulee takaisin, suoraansanottuna viime vuotisen raskaus pahoinvoinnin jälkeen oksentaminen on ruennut pelottamaan. Hyi hyi hyi HYI !! Tänään POKS 5+0 :heart: !
 
Ihanaa, kun täällä on niin vilkasta!! Mäkin liityn FB-ryhmään vasta VU:n jälkeen. Nyt pelottaa aika paljon keskenmeno...alussa mulla oli paljon oireita ja ne on selvästi vähentyneet...rinnat on ihan pikkusen arat ja toissapäivänä vatsa oli löysä, mutta äklötykset loppu ja se painon tunne alavatsassa väheni. Oon niin ylianalyyttinen et pitäis laittaa jarrua. Mutta niin kauan kun vuotoa ei ole on toivoa...Mä toivottaisin nyt ihan tervetulleeks jotkut ikävämmätkin oireet kun tietäis että kaikki menee niinkun pitää...Viikko + päivä vielä piinaa, sitten VU, odotan kyllä tosi paljon. Huomenna teen muuten uuden testin vaikka raskaus onkin verikokeella varmistettu. Ihan mielenrauhan vuoksi. Haluisin nähdä sen 3+ siellä...
 
heipsan, täällä tehty r-testi eilen ja viiva on niin olematon (ei ole vahvistunu keskiviikosta yhtään) että ollut varmaan joku kemiallinen... kuulostellaan vielä muutama viikko kun oireet vielä jatkuvat.. vähän hiljaiseloa tässä siis pitelen noin viikon ajan ja ilmotan mtn kävi... onnea kaikille plussanneille :)
 
Mää "pääsin" eilen ekaa kertaa oksentaan ! Tosin pahoinvointi tuli 4 aikaan aamu yöllä mutta ei se niin kelloa kato! En tosin toivo et sitä jatkus mut pakko oli tulla ilmottaan et mullekkin tuli nyt ekaa kertaa etova olo! : D
 
Fiinaliina
Ihana toi +3. Määkin haluan. Ehkä mää käyn huomenna tuhlaamassa rahaa taas apteekkin :D mutta tuohon meidän lähiapteekkiin en enää mene sillä ostin sieltä jo kauhealla vaivalla raskausvitamiineja ja niin tuntuis tyhmältä mennä vielä ostaan testejä :D (neljä testiähän mää sieltä jo olen ostanut) :D haha! pitää mua varmaan ihan keijona suomalaisena/ulkomaalaisena ;)

Mussukka82
Esikoisen raskaudesta pääsin helposti sokerirasituksesta läpi. Pari kertaa ihan loppuraskaudesta mittasin omatoimisesti paasto sekä 1h aamupalasta arvoja. Paastot mulla oli aina 3,2-3,5 mutta olisko 2x aamupuuron jälkeen saanut arvon joka oli yli suositusten. Tässä raskaudessa en varmaankaan tule paljon puuroa syömään sillä sitä ei saa mistään täältä Ranskasta!! Pojalle saadaan puurot niin että sukulaiset lähettää postissa, mutten viitti niitä syödä ;) :D Poika olikin sitten syntyessään 4,61kg ja epäilivät että istukkani oli ylisuorittaja. Pojalla kuitenkin synnytyksenkin jälkeen vs arvot kohillaan. En jaksaisi uskoa sokerivauvaan. Tällä kertaa kuitenkin on sellainen olo että voisin ihan hyvin saada rd:n. Kauheaa olisi sillä täällä ei ruisleipää, viilejä tai rahkoja edes ole.. tulis aika niukka ruokavalio mulle :D :O

ON
Nännit aristuneet. Muuten vointi ihan normi. Ei ees väsytä. Kai, eilen oltiin koko päivä liikenteessä ja nukahdin minimiehen kanssa yöunille jo 20:00.. todella harvinaista minulle joka valvoo aina puoleenyöhön. Toisaalta täällä kaikki tv ohjelmat dupattu niin ei tuu tv:tä katseltua. Poikaa laittaessa tuossa puoliltapäivin päikkäreille niin ekan kerran tuli pala kurkkuun. Oliskohan tätä itseään vai jotain muuta… saa nähdä. Mutta on kyllä niin erilaiset olleet nämä alkuraskaudet!!

FB
Itse oon esikoisen ajoilta fb ryhmässä, joihin liityin vasta syntymän jälkeen. Raskaus ajan kirjoittelin vain tänne. Meillä on tosi tiivis ryhmä kanssa ja ainoa mikä nyt mietityttää on sellaiset "hangaroundaajat" eli jotka näkee viestejä muttei koskaan kirjoittele… tykkäisin kanssa että ryhmä olisi tiivis… :)

Hemutus ja ? 5+3

ps. ei vielä minkäänlaista työnimeä. Mies menee huomenna lääkärillä käymään niin pyysin että kysyy onko sielä uä mahdollisuutta. Pääsisin sitten varhaisultraan täällä. Esikoisesta kävin vissiin 7+3… ja silloin näkyi hienosti sydämensykkeet :heart: Ehkä työnimi tulee tuon ultran jälkeen.. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: iiris_lorea
Minäkin voisin liittyä porukkaan :) Plussattu on muutama päivä sitten (dpo 13) ja tänään viiva oli jo suht vahva. Taustalla kkm 08/13 joten on tosi vaikea olla rauhallisin mielin... Yritän olla pohtimatta ja antaa ajan kulua, muutaman viikon päästä VU ja sen pidemmälle en vielä mieti.

Varovaisen onnellisin mielin liikkeellä siis. Onnea kaikille plussanneille, toivon jokaiselle onnellista odotusta =)

Laskettu aika olisi 8.8.2014 ja loput tiedot kuten alla:

Aada78/ 35v / 1. lapsi / JS
 
Meillä oli silloin kun saatiin tulokset 5. viikon alulla 137 mIU/ml, listan mukaan pitäis olla 18 – 7,340 mIU/ml. Varmaan koitan vaan kestää reilun viikon päästä olevaan varhaisultraan...mutku jännittää vaan niin kovasti!

Suuret Onnittelut Aada78 plussasta ja tervetuloa!!!
 
  • Tykkää
Reactions: aada78

Yhteistyössä