Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Hemutuksen tekstit kirjoitukset näyttää niin selkeiltä kun laitat aina ylle vahvennetun ja alle sitte tekstin. Hmmm. tarttee varmaan itekin ottaa toi tekniikka käyttöön kun on niin selkee :)

Linda toivotaan, että viivaset vahvistuis :heart:

Aada onnea plussasta ja tervetuloa, tää on kyl melkosta pelko persiissä elämistä, kun ei tiijä meneeks kaik hyvi.

Pahoinvoinnista. Monellapa meistä oli alkanut samaan aikaa yökkäykset. Toivoittavasti ei jää kenellekään meistä tavaksi!!

Missäs vaiheessa te uskallatte alkaa tehdä hankintoja tulevalle vauvalle? Täällä olis jo kauhee syyhy, muttei uskalla jos kaikki ei menekään hyvin. Mutta ajateltiin miehen kanssa, että tammikuussa np-ultran jälkeen sit aloitellaan. Ja alennusmyynnit vielä päällänsä niin jos tekis edullisia hankintoja =)

).( Palattiin just joulumarkkinoilta ja nyt tehdään miehen kanssa tortilloja päivälliseks :p Namskis!!
 
  • Tykkää
Reactions: aada78
Heippa aada78! Onnea plussasta :) Lisäilen sut tuotapikaa listalle.

Linda :hug: toivottavasti on harmitonta ettei viiva vahvistu, tai jos sun hcg vaan nousee hitaasti... <3

Nanna vaikka se nimike onkin "aamupahoinvointi", niin se ei todellakaan tarkoita, että se tulee aamulla ;) Mulla ainakin on sitä vaan illalla. Mulla on nimenomaan sitä pala nousee kurkkuun -pahoinvointia, oksentaa ei oo tarvinut!

Hankinnoista mä en oo heittäny esikoiselta mitään pois, joten esim vaatteita kyllä on. Jos nyt tulee tyttö, niin sitten tietysti vähän jotain värikkäämpää olis kiva hankkia :) Uuden turvakaukalon tosin meinasin hankkia, mutta sen nyt ehtii! Ja aion nytkin ottaa äitiyspakkauksen (jos päästään niin pitkälle), koska se on niiiiiin kätevä.
 
  • Tykkää
Reactions: aada78
Onnea plussanneille, toivottavasti pysyy pikkuinen jokaisella menossa mukana <3

Pahoinvoinnista Mulla ei ole juurikaan ollut kummassakaan aiemmassa raskaudessa oksenteluun asti johtanutta pahoinvointia. Olisinko kummassakin kerran tai kaksi oksentanut. Ne liittyi alkuraskauteen ja siihen jos ei heti aamulla laittanut jotain suuhunsa heräämisen jälkeen. Toivottavasti ei tule nyttenkään... Huomaa kyllä että nälkä tulee tosi usein ja vatsa kurnii jo aikasin aamuyöstä :) En kuitenkaan ole vielä yöaikaan jääkaapille lähtenyt.

Farkuista Vähän puristaa joo, kun muutaman tunnin pitää. Toisessa raskaudessa jouduin luopumaan omista farkuista jo 9-10 viikolla, kun ei vaan voinut pitää. Tuli kipua vatsaan ja huono olo. Nyt vaan mietin että toivottavasti muutama hame mahtuu vielä ne viikot, kun haluaa pitää asian työpaikalla ym. salassa! En voi kuvitellakaan istuvani töissä farkuissa koko päivää...

Hankinnoista Muutaman ihanan bodyn ja housut ostin jo kesällä kirpparilta, kun tiesin tämän hankkeen alkavan syksyllä. Muuten ajattelin vasta keväällä / kesällä tehdä hankinnat. Vaunut olen jo myynyt pois ja turvakaukalon haluan uudemman (meillä on itse ostettu 2006, joten alkaa olla aikansa elänyt). Haaveilen travel systemistä, että olis helpompi nostaa vaan koppa pyörille/matkarattaille. Sit ulkoiluvaunut erikseen. Auto meillä menee luultavasti myös vaihtoon, ei mahdu tuon farkun takapenkille kolmea istuinta... :(

Mutta nyt joulutorttuja leipomaan!
 
Hankinnoista Meilläkin on säästössä monen monta laatikollista lastenvaatteita, joten periaatteessa kaikki oleellinen löytyy. Mutta pitäähän sitä niitä söpöjä vaatteita lisääkin ostaa kun ovat vaan niiiiin ihania. Itseasiassa tänään kävin vähän jouluostoksilla ja samalla oli pakko käydä vilkaisemassa niitä pieniä ihanuuksia. En nty kuitenkaan vielä ostanut mitään vaikka mieli teki. Ja turvakaukalo täytyy hommata koska edellinen oli käytettynä saatu, joten pistettiin käytön jälkeen pois. Siinähän sitä onkin taas niiden vertailussa hommaa. Vaunut haluaisin uudet, mutta ei siinä kai mitään järkeä olisi. Ei niistä vanhoista kuitenkaan niin paljon saa myydessä.

Tervetuloa uusille :wave:

Minähän päivänä sitä uskaltaisi digin kokeilla. Tänään on 5+2, mutta todellisuudessa ehkä enemmänkin 5+0 tai jotain. Jos vaikka loppuviikosta. Sillä minäkin tuota hcg:tä seuraan. Vaikka se 2-3 nyt jäi välistä kun halusin säästää testin tuohon 3+ asti. Toivottavasti sen myös näyttää tai pitää mennä ostamaan niitä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
heipparallaa ja joulukuuta!

mulla on ÄHKY ja housuja puristaa, pala kurkussa ja tekee mieli SYÖDÄ :D lisäks on ollu nyt plussauksen jälkeen perus menkkamainen tunne mahassa. voi teitä jotka olette jo joutuneet yökkäillä. täytyy tosiaan vaan muistaa syödä heti ku siltä tuntuu. ja vettä pitäis kans muistaa juoda enemmän. (note to me). muistan viime raskaudessa kun katottiin hauskoja kotivideoita ja alkoi naurattaa; nauraminen sai mussa aikaan etovan olon ja niinhän se oksu tuli :D :D :9 voi apua. toivottavasti ei tällä kertaa.
mutta eihän sille mitään mahda.

kerroin nyt kaverille joka pyysi mua tupakille! no, toivotaan että hän malttaa olla hiljaa ;)

on tää vaan jännää aikaa. meinaa ihan tuo jouluhässäkkä unohtua, pitäs niitä lahjoja kuitenkin muistaa vielä ostaa :)
 
täälläkin ähky ja syöminen. isous!:D Huomasin sellaisen, että nivelet on jotenkin kankeammat?? onko muilla vastaavaa? venyttelin aiemmin paljon ja olin suht notkea, nyt ei taivu sit millään. voiko johtua odotuksesta vai olenko vaan laiska ja kuuntelen itseäni liikaa:D
 
Moi!
Liityn joukkoon kasvavaan :) Viikko sitten plussattu eka kerran ja nyt 4 testiä tehtynä. Pakkohan se on uskoa. Esikoinen 08/13 joten aika tarkalleen 2 vuotta tulee ikäeroksi. Laskettu aika 5.8 kierron mukaan, ilmoitan myöhemmin tarkemmat speksit listalle.

Oireita ei ole muita kuin turvotus. Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia tms joten toivon että selviän nytkin ilman.

Millä viikoilla olette menossa varhaisultraan? Varasin ajan jo mutta mietin onko viikoilla 6+2 kuitenkin liian aikaista. Jospa tulee hukkareissu, kallis sellainen. :(
 
Tervetuloa taas kaikille uusille :wave: tuntuu siltä että meinaan tippua kärryiltä kun en kykene käymään kun muutaman päivän välein lukemassa kuulumisia :D

Oireet on vieläkin aikamoiset. Kamalasti en liikkua pysty ilman että oksennus lentää ja taju meinaa lähteä. Ruoka ei maistu yhtään (lämmintä ruokaa olen varmaan syönny viimeeksi viikko sitten), hedelmiä menee pari päivässä vaikka nekin jossain vaiheessa ulos tulee.. Pientä nippailua tuntuu alavatsassa, mutta se on tuttu tunne jo esikon odotuksesta! Rinnat myös todella kipeät ja pinkeät. Kasvanut varmaan jo yhden kuppikoon :kieh:

Täälläkin vähän jännittää miten elämä muuttuu kun uusi tulokas saapuu. Esikoinen kun ei kuitenkaan mikään kovin vanha vielä ole ja tällä hetkellä poika kaipaa todella paljon huomiota joten jännittää miten ottaa vastaan kun ei enää saakkaan kaikkea huomiota itseensä..

kkamilla täältä tsemppaukset myös tulevaan :hug:

Mussukka82 "kiva" kun en ole ainut raskausdiabeteksestä kärsinyt! Täällä sokerit nousi edellisessä raskaudessa puolenvälin tienoilla ja menikin totaallisesti sekaisin. Insuliini myös käytössä.. Itse epäilen sen johtuneen nopeasta painonnoususta (puoleenväliin raskautta mennessä 18kg).

hankinnoista meilläkin vielä kaikki esikoiselta tallessa joten kovin paljon ei uutta tarvita. Jos tulokas on tyttö niin vaatteita pitää ostaa kun moni esikon omista on niin sinisiä ja poikamaisia. Ja tuplarattaat ehkä myös.. Tai sitten esikoiselle seisomalauta vaunuihin kun ei nytkään meinaa paikoillaan pysyä :D
 
meidän lapsille tulee ikäeroa neljä vuotta. aika paljon verrattuna teihin muihin. aloin miettimään hittojako jännitän tätä niin paljon. ajattelen aina liikaa. varmasti menee hyvin ja onnellista tulee olemaan jos muillakin.:) luulisi vielä että suht helppoa kun toinen on jo sen verran iso. onnellinen odotus alkakoon. sitä samaa myös muille <3
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
Ihanaa joulukuun alkua kaikille :) Täällä kans yksi onnellinen plussaaja. Tehty on jo neljä testiä, kun en millään meinannut uskoa tätä todeksi. Digitestillä näytti tänään aamulla raskaana 2-3 :) Oman kierron mukaan ois menossa nyt rv4+5. Huomenna ajattelin ekan kerran soitella neuvolaan. Oletteko missä vaiheessa soittanut ekan kerran neuvolaan? Ja tosiaan tämä meidän pieni ihme on ensimmäinen ja sitä enemmän jännittääkin kaikki. Varsinkin kun tämä ei ole helposti tullut meille. Nyt vaan pitää uskoa et kaikki menee hyvin loppuun asti <3
 
Hyvää joulukuuta kaikille ja uusille tervetuloa :) Joku kyseli joko on ensimmäinen luukku avattu kalenterista, niin kyllä vain :) Ostin kalenterin hedelmäkarkeilla kun suklainen ei kauheesti houkuttanut :D

Täällä on siis menossa kaikista huonovointisin päivä tähän mennessä, aamulenkillä jouduin jo pohtia oksentaako vai eikö puskaan.. Ja se on jatkunut koko päivän, vielä olen säästynyt oksentamiselta. Pakko oikeesti tästedes muistaa syödä jotain ennen kuin nousee sängystä, jos se auttaisi! Meillä on siis kaksi koiraa joiden kanssa on mentävä lenkille, oli sitten kuinka huono olo tahansa. Ens kesänä olisi tarkoitus tehdä kunnon aitaus pihalle koiria varten, kun aluksi varsinkaan tuskin onnistuu lenkki yhdistelmällä minä, rattaat ja koirat.

Tänään kerrottiinkin jo miehen vanhemmille (ovat eronneet niin käytiin kummankin luona erikseen) ja hienosti uutisen ottivat ja todella innoissaan jahka sisäistivät mitä kerrottiin :D Apelle kirjoitettiin korttiin synttärionnittelut tulevalle isoisälle :D Kysyi että mitä siinä lukee ja kun tajusi niin halauksen sain :) Anopille sanottiin että olisi sitten neuvola parin viikon päästä :)

Mä soitin neuvolaan seuraavana päivänä kun sain raskaudesta tietää :)
 
Tervetuloa TaikaUsko ja Meiju123 :wave:

Neuvolasta. Taisi olla 4+5 kun minä soitin neuvolaan. Tai yritin jo aiemmin, mutta en onnistunut pääsemään puhelinaikana läpi.

Varhaisultrasta. Olen menossa varhaisultraan 7+0

Ikäerosta. Meidän lapsille tulee siis ikäeroa melkein viisi vuotta. Mukava kun täällä on muutama muukin, joilla ikäero on isompi kun tuntuu, että suurimalla osalla tulee reilusti alle kaksi vuotta.

Oireista. Minä olen kyllä niin oireeton, että melkein pelottaa kun muiden pahoinvoinneista lukee. Rinnoissakaan ei mitään muutosta, paitsi ehkä hieman herkemmät nännit. Menkkajuilinnat loppui alle viikossa plussan jälkeen. Mutta kai tämä on yhtä normaalia näinkin päin tai ainakin niin pitää yrittää uskoa. Lohduttaa vähän se, että en kyllä muista viime raskaudestakaan mitään selkeää oiretta, joten ehkä minulla ei sitten silloinkaan mitään kummempia ollut. Tällä perusteella voisin ennustaa meille toista poikaa.
 
Mut voi poistaa listasta!

Viikonlopun vuotanut ja särkenty niinkuin menkat olisi, oireetkin hävinnyt joten ei tule elovauvaa meille :| Nyt varmaan täytyy pitää taukoa yrityshommista kun jo kaksi perättäistä keskenmenoa... Tänään täytyy soitella neuvolaan ja perua se aika ja kysyä samalla tarviinko taas sen anti-d piikin kun veriryhmä rh-. Täällä se annetaan nykyään aina km yhteydessä vaikkei vielä periaatteessa ole voinut sikiön ja äidin veret sekoittua.

Ihanaa odotusta koko porukalle! :heart:
 
Voi Maarii :hug: tsemppiä tulevaan, kyllä se vauva sieltä vielä tulee <3

:wave: Uusille! :) Meiju123 ja TaikaUsko siis.

Varhaisultra, mulla se on siis tavallaan ekan neuvolan yhteydessä viikoilla 8+6. Meillä ensimmäinen ultraus kuuluu ensimmäiseen neuvolakäyntiin, ei ole siis virallinen varhaisultra.

Oireista, onko muilla lihassärkyä? Mä muistelisin tällasta esikoisestakin :D Ihan ku olis reenannu hirveesti vaikka mitään ei oo tehny. Rintoja on kans vihdoin alkanu särkemään, jes ;D

Soitin neuvolaan 4+3 :)

Pinsuli ja himpula 5+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Maariille! :hug: toivotaan, että uusi raskaus alkaa pian.

Oireista yökkö olo, mutta ei ole tarvinnut oksentaa, ainakaan vielä. Alaselkää vihlasee välillä ja vatsaa nipistelee. Ja ällövaroitus: valkkaria tulee runsaasti :x

Ikäerosta Meillä tulee esikoiseen ikäeroa kokonaista 7v! Hui. Kuopukseen tulee vähän alle 2v.
 
Maarii pahoittelut täältäkin :hug:

Onpa monella jo pahoinvointia! Viime yönä vessassa käydessä oli vähän etova olo, mutta muuten ei mitään. Muutenkin on näitä oireita vähänlaisesti... Oikeestaan rinnat vaan vähän arat ja painavan tuntuiset.

Varhaisultrasta: Minä kävin viimeksi 7+0 ja sanoivat että se on hyvä aika mennä.

ON päivän huolenaihe: Tämän aamun testi oli eilistä haaleampi. Kääk. Onko muille käynyt koskaan näin? Arvaatte mitä ajatuksia päässä pyörii :(
 
Mulla ainakin on lihassärkyä. Tuntuu kuin ois pumppitunnin vetäny, vaik ei oo :D Muuten mulla on olo ollut tosi hyvä, kunhan muistaa syödä säännöllisesti. Välillä kihelmöi tissejä sivulta ja iltaisin tuntuu turvottavan aika paljon. Ja mulla ei ikinä oo ollu finnejä, ja niit ei oo edes tullut...niin nyt naamaa kaunistaa kolme tosi kipeää näppyä.


Me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Ajateltiin mummuille ja papoille kertoa jouluna. Haluaisin tehdä nille pikku paketit ja sinne sit laittaa jotain mikä kertois heille tämän iloisen uutisen. :)

Meille tosiaan tää on eka vauva. Täytän itse viikon päästä 28wee ja tää oli ehkä paras synttärilahja ikinä! Ja me ollaan Oulun seudulta.

Mutta nyt jonotteleen tuonne neuvolan linjoille... oon jo roikkunu linjoilla 46minsaa :(
 
Mussukka
Hyvä idea tuo joulutorttujen leipominen - täytyy täälläkin varmaan kohta :p

Meiju123
Täällä mennää varhaisultraa myös just kun kahdeksas viikko alkaa eli 7+0.

Taikausko
Tervetuloa ja suuret onnittelut plussaamisesta :) Minä soitin heti plussattuani neuvolaa, ihan vaan senkin takia kun on toi joulu välissä ja täällä ainakin neuvola on osittain kiinni välipäivien aikoihin, joten ajat aika tiukilla, että semmosen sai.

Mmaria
Täällä on samat suunnitelmat, saada piha aidattua ens kesän aikana, jotta on sit helpompi pika pikaa päästää koiraa ulos, jos ei vauvan kanssa pääse lähtemään ja on yksin kotona.

Maarii
Voi ei :'( :hug:

Lihassärystä
Täältä löytyy, tai kummallisesti tosiaan lihakset kipeytyy nopeesti ja varsinkin yön jälkeen tuntuu aina vähän kankeutta!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja hyviä oloja :)
 
Tervetuloa uusille!

Maarii: olen niin pahoillani! Toivotavasti uusi raskaus onnistuisi pian .:hug:

Fiinaliina:
Täälläkin nautitaan joulumarkkinoista! Ihana fiilis, vaikken glögiä tänävuonna hörpikään :)

Pinsuli: tuosta äitiyspakkauksesta oon kyllä vähän kade. Ajattelin katsoa sen listan että mitä pitää sisällään ja hankkia niitä sitten…muuten hankinnoista: Siskolta saan varmaan joitain juttuja lainaksi ja miehen veljeltä myös, molemmilla ollut poikavauvoja. Sukupuolta ei haluta tietää, mutta mua ei häiritse ajatus että vauvana tytöllä olis jalkapallopaita päällä :) Ehkä jos tulee tyttö niin ostetaan pari tytömpääkin juttua sitten syntymän jälkeen. Sänky pitää hankkia, ja portaitten alkuun turvaovi pitänee teetättää, kun ne sellaset valmiit ei istu siihen mitenkään. Mutta vielä en uskalla, myöhemmin vasta.

Mmaria: Ihanaa kun ottivat uutiset iloiten!! On se mahtavaa miten monen elämää tällainen uutinen koskettaa positiivisesti.

Mariet: täällä toinen joka ei juuri oireile…kaipaan jo kunnon oireita, niin olisi varmempi olo…

Tänään testasin Clearbluella 2-3, vaikka nyt on jo 6+0…Mutta googlailin asiaa ja vissiin kaikki ei ikinä saa sitä 3+ mittariin vaikka raskaus etenisikin ihan normaalisti.
 
Ja meillä kans löytyy kaksi pientä koiraa. Ollaan tässä mieheni kans mietitty et mitenhän sitä sitten selviää kun on rattaat ja kaksi koiraa. Mutta luulenpa että nuo meidän koirat on niin laiskoja, että hyppäävät varmaan vaunujen alas kyytiin ;) Onneksi ovat niin tottelevaisia et ne on helppo päästää vaan tuohon pihallekkin käymään.
 
Mun riviä vois täydentää Ambrosia85 / 28 / 2. lapsi / HYS Varhaisultra 19.12Kyllä tää on mulle toinen lapsi kaikesta surusta huolimatta :heart:

Meillä myös koira (porokoira) eli ei mikään pieni haukku. Meillä löytyy jo parvekerattaat viimekierroksesta (saatiin silloin ilmaiseksi). Partsilla ne on ollut puoli vuotta kissojen nukkumapaikkana, mutta tossa miehelle sanoin että pitää varmaan lumien sulattua alkaa treenaamaan tyhjillä vaunuilla koiran ulkoiluttamista :D

Hankintoja tehdään todennäköiseseti vasta myöhemmin. Meillä on kuitenkin laatikollinen vaatteita (viime kerralla saatiin tutuilta) ja löytyy citteria ja hyppykiikkua yms =)

Kohtuu pitkät jonotusajat ! onneks meillä on takaisinsoittosysteemi käytössä niin ei tarvitse jonotella :)
 

Yhteistyössä