Äitiyspakkauksesta: Otin molemmille pakkaukset 2006 ja 2010 (2009 pakkaus oli vielä alkuvuodesta). Haalarit, tumput yms olen laittanut jo eteen päin, mutta makuupussit, kynsisakset, vesilämpömittarit, hiusharjat yms. on tallessa. Voi siis olla etten ota pakkausta tällä kertaa. Osa vaatteista on yleensä tosi kivoja, mutta esim. henkselillisiä potkareita en ole käyttänyt kummallakaan ollenkaan ja niitä on aina pakkauksessa ainakin kolmet
Ultrasta: Haluisin kovasti alkuraskauden ultraan, niin voisi sitten suhtautua rauhallisemmin ja varmemmin tähän joulun ajan. Eilen kerroin äidilleni puhelimessa, mutta silti tuntuu ettei kovin monelle vielä halua kertoa kun ei ole utralla varmistettu. Soittelin työterveyteen saisiko sieltä lähetettä ultraan että saisi kela-korvauksen. Melko nihkeästi suhtauduttiin, mutta sain kuitenkin soittoajan työterveyshoitajalle torstaille. Katsotaan sitten mitä hän sanoo... Pahoin luulen, että lähetettä ei saa
Vaikka mitä se on heiltä pois, jos antaa lähetteen, itse maksan loput ja kela osan..? En siis yritäkään ultrauttaa työterveyden piikkiin. Jos ei onnaa ni sitten varaan itse ajan ja kärsin hinnasta : / Nyt on kuukautisten mukaan rv. 6+1, mutta oletetun ovulaation mukaan 5+4, jos oikein laskin. Ajattelin varailla ultraa siis noin kahden viikon päähän, viikkoa ennen joulua siis.
Oireista: Mulla painaa vatsassa koko ajan, on jotenkin turvonnut olo. Olohousujen vyötärönauhakin tuntuu ikävältä. En siis mitenkään pysty istuskelemaan farkuissani enää : / Vatsa on hiukan sekaisin, jatkuvasti röyhtäyttää, vaikka yleensä ei ole mulla sellaisia ongelmia. Vatsa näyttää jo varsin pallomaiselta turvotuksen takia, hohhoijaa... Rinnat hellinä. Edellisessä raskaudessa turposin sen verran reippaassa tahdissa, että jo syys-lokakuulla alkoivat ihmiset kysellä vieläkö on kauankin synnytykseen ja LA oli helmikuun lopulla
Sf-mitat olivat molemmissa raskauksissa jossain siellä yläkäyrän yläpuolella koko ajan
Joillakin vaan on sen mallinen kroppa, että kohtu nojaa jotenkin eteenpäin (?) ja istukka oli molemmissa siinä etuseinämässä. Multa ei todellakaan onnistu salassa odottaminen kovin kauaa.
Miten te muut useamman saaneet: Missä vaiheessa raskaus on näkynyt ulospäin?
Mussukka82 ja pikkumussukka 6+1