Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Ambrosia
Ei muuten tullu mieleen, että pitääkin sit hyvissä ajoin, ennen vauvan tuloa ruveta harjottelemaan vaunulenkkeilyö koiran kanssa!! Vaikka pieni koirahan meillä on, niin siinä saa kyl yks sun toinen herslaakikohtauksen jos koira menee miten sattuu vaunujen vierellä!
 
Sain ekan neuvola ajan vasta tuonne ke 8.1 :) Mutta ajateltiin et käytäs yksityisellä nyt joulukuussa. Sainkin ajan yksityiselle la 14.12 :) nyt sit pitää jännittää sinne asti. Saakohan tuolta yksityisen ekasta ultrasta mitään kuvaa jo mukaan? Siinä ois hieno lahja vanhemmilleni jouluksi, kun sen kuvan laittaisi kehyksiin ja pakettiin <3 lasketuksiajaksi tuli laskurin mukaan 5.8.
 
Viimeksi muokattu:
Minä nyt otin ja soitin neuvolaan, sain ajan varhaisultraan jo ensi viikon tiistaille :D ! Vähänhän tuota puhuin mitä sattui, kun neukkuhoitaja kysyi milloin on ollut viime kuukautiset kun päästin pienen valheen ja tokaisin "Ei oo tullut vielä, synnytin elokuussa.." ja siitähän täti riemastui että varaillaanpa ultraääneen aikaa, pitää kuulema varmistaa millä viikoilla meen ja sen jälkeen sitten soittelen neuvolaan omaa aikaani varten :D !

Taikausko varmasti saa jos pyytää :) !
 
Sain kanssa ekan neuvola ajan varattua, ja se olis sit 2.1. :)
Jännä juttu vaan, kun oon raskauslaskuriin laittanu et viimeset menkat ollu 28.10 ja kierto 28 vrk, niin sieltä tulee lasketuks ajaks 4.8, mutta neuvolassa taas sanoivat että ois 3.8.
Vaan samapa tuo, eiköhän saa tarkemman tiedon sit siellä ultrassa :)
Ja SHOKKI; naistenklinikalle ei pääse synnyttämään!! Se ois sit kättäri tai jorvi.. Jos jollakin on kokemuksia jommasta kummasta, niin kuulisin mielelläni.

Ikäeroa meillä tulee esikoiseen 5,5v ja kuopukseen 3v. Tuntuu ihan oikeelta ajalta nyt, tai siis silloin saada perheenlisäystä, koska kuopus on niin... niin... haasteellinen välillä omine nukkumis, pottailu ja mustasukkaisuus juttuineen :)

Hankintoja ei kummempia tarvitse onneksi tehdä, paitsi turvakaukalo.. Tällä kertaa kyllä pakko hankkia semmonen telakka, että on vaan helppo nakata auton kyytiin. Ei toi kolmen lapsen kiinnitys takapenkille muutenkaan taida mitään herkkua olla.
Vaatteet meiltä löytyy kaikki, paitsi jos tulokas onkin tyttö, niin joitakin hankintjoa pitää tehdä. Siniset housut yms saa kyllä luvan mennä sit sen pinkin paidan kanssa! Oon muutenkin säästänyt vaan parhaimmat ja silti niitä on laatikko tolkulla.

Onko täällä muuten muita, jotka asuu perhee kokoon nähden ahtaasti?
Me muutettiin just pienempään asuntoon, kun ei enää jaksettu sitä portaiden ramppaamista yläkerran ja alakerran välillä.
Oiskohan tässä neliöitä 53(?) tai joitain sinne päin. Pojilla on yhteinen, hyvän kokonen huone ja meillä taas makuualkovi. Tä on kyllä tosi järkevän mallinen kämppä, eli hyvin ollaan mahduttu! Kylppärikin on iso, samoin eteinen ja kaappitilaa on paljon.
Oon tykänny tosi paljon, ja ei kyllä olla vaihtamassa tätä ihan heti pois, niin ihana pikku pesä tä on <3

Mennään nyt sen neuvolan mukaan, eli OLA + Vaavi 5+1
 
Ole luonani aina me ! Meillä on neliöitä kutakuinkin sama määrä mitä teillä 53m2 ja kaksio on. Ei oo aikumusta muuttaa isompaan, koska tästä ois seuraavana suunnitteilla rakentaa omakoti, sitten joskus kunhan töihin pääsen :D ! Olohuone on tosi tilava, "muutetaan" ukon kanssa makuuhuoneesta olohuoneeseen jossain vaiheessa ja makuuhuoneesta tehdään esikoiselle ja sisarukselle sitten yhteinen huone, eka saa esikoinen asua siellä yksin kun aika on oikea :D ! Keittiö on myöskin tilava, ei oo mikään keittokomero tms, kylppärissä ainut miinuspuoli on se ettei oo saunaa :( ! Taloyhtiön saunassa ei oo käyty, tuskin käydääkään. Mutta tiedän siis mistä puhut, tää tuntuu myös niin omalta kodilta ettei täältä mihinkään haluais muuttaa. Varsinkin kun on omistusasunto niin saa muokkailla mieleisekseen kun siltä tuntuu yms... :)

Ikäeroa meidän vauvoille tulee joko tasan vuosi, tai alle. Tai hieman yli :D ! Esikoinen siis syntyi myöskin elokuussa, 6.8 :) ! Vauvani täyttää perjantaina 4kk :'( !
 
OLA kyseli tuosta tilasta.. meillä 57neliöinen kaksio.. pojalla makkari (eli joka toinen viikko toinen meistä saa siellä tarvittaessaan nukkua) ja me miehen kanssa asutaan olohuoneessa.
Lainaa käytiin kyselemässä jos viime vuonna ok-taloa varten, mutta ei saatu. Tokkopa tilanne on nyt yhtään sen parempi kun tarvitaan se 10-20% omia säästöjä (ei haluta kummankaan vanhempien asuntoja tms takaukseen) ja ei toi nykyinen asunto kyllä ihan mahdottomia vuodessa lyhene :)
Tarkoitus olis säästää nyt rahaa mahd paljon sivuun, jotta saadaan toi pesämuna ja painua sitten uudelleen lakki kourassa pankkisedän juttusille :)

Jos alkaa liikaa ahdistamaan pistetään tuo kämppä myyntiin ja mennään isompaan vuokralle kunnes palaan töihin tai saadaan ne rahat kasaan :)
 
Ole luonani aina ja Niinu 88: mekin asutaan kaksiossa 62m2 rappuineen, tosin meitä olis sitten kolme, eli vielä ihan tosi sopivasti tilaa...sitten kun lapsi kasvaa niin tehdään olkkariin meille parvi, aluksi menee ihan hyvin näin. Tää on tosi epätyypillinen kämppä silleen että se on kolmessa kerroksessa, vaikka onkin tosi pieni. meillä on yläkerrassa olkkari/keittiö ja sitten raput eteiseen ja toiset raput alakertaan, jossa makkari ja kylppäri. Eli tullaan sitten ramppaamaan rappuja ihan hulluna. Puhuttiin että sitten jos sattuu kolmas lapsi niin sitten ehkä mietitään muuttoa, mutta tää on niin IHANA koti, niin ei kyllä haluta muuttaa pitkään aikaan.
 
Heippa kaikki! Ilmeisesti liityn teidän joukkoon, tein juuri testin ja ei ole koskaan ollut noin kiljuvan punaista viivaa! Todellinen ylläri ja kolmas olis tulossa.

Oon ihmetellyt kun närästää, väsyttää, oksettaa (oon pistänyt kovan flunssa/räkätaudin piikkiin!) ja nälkä on 24/7. Jouduin tässä taannoin ottaa jälkiehkäisyn kun kumi petti joten ajattelin rauhas odotella menkkoja joita ei sitten näköjään kuulukkaan hetkeen ;)

Nyt sitten odottelen huomista et olis äitiysneuvolaan soittoaika jotta pääsen pikaisesti tutkimuksiin onko tuulimuna kun ilmeisesti jälkiehkäisyä käyttäes on pieni mahdollisuus siihen. Mutta nyt jos tässä teidän seuras käsittäs että raskaana tässä ollaan kunnes toisin todistetaan :D

Kerkesin jo myydäkkin melkeen kaikki äitiystavarat ja vauvatavarat kun ajattelin että iltatähden tekoon menee vielä hetken ;) Kestovaippoja vähän jäi kaappiin ja lemppari vauvanvaatteet. Noh eiköhän se tästä kun vaan tietää jotta onko tuola vauveli vai se tuulimuna. ei oo kyl yhtään kokemuksia miltä se tuntuu jos tuo tuulimuna on kysees.

Ja viikoista tiedän vaan jotta 5-6rv paikkeilla eli menis varmaan heinä-elokuun vaihteeseen laskettuaika. Laskuri antoi että olis 6 viikolla meneillään.

HelmiPöllö ja vauveli? rv6?
 
Asunnosta, me asutaan tällä hetkellä 59m2 kaksiossa, hyyyyvin tilava. Tää on myös halpa, koska on pikkukaupungissa. Tampereelle muuton yhteydessä kesän alussa täytyy tinkiä koosta, koska meillä ei pitkään aikaan tuu olemaan varaa tän kokoiseen (saati sitten isompaan) kämppään Tampereella! Siellä kun ne vuokrahinnat on mitä on. Onneks päästään TOASin perheasuntoon asumaan, kun mies on opiskelija. Hinnat on pikkusen halvempia :)
 
Moi taas!

Täällähän on porukka lisääntynyt valtavasti. :) Tervetuloa uusille!
Mulle voi päivittää synnäriksi Tays. :)

Mun oli pakko ostaa viikonlopuna uusi testi, kun en vieläkään meinaa uskoa että raskaana ollaan. :D Mutta kyllä se on nyt uskottava, kun testin tuli niin selkeät kaksi viivaa.

Me asutaan melko tilavasti omakotitalossa. Neliöitä on 180, mutta silti tuntuu että lisääkin vois olla. :D

Onko täällä muita ns. suurperheodottajia? Kaikki tuntuvat odottavan ekaa tai tokaa lasta. :) Mä taidan olla outolintu. :D

marza ja vauva rv 5+5
 
Asumisesta myö asutaan varmaan noin 100 neliöisessä omakotitalossa (vanha talo ei nyt olla ihan varmoja neliömäärästä) ja silti tuntuu että tilaa on liian vähän ja toinen lapsi tulossa :D En oikein ymmärrä missä ihmeen kartanossa sitä pitäisi muka asua että mahtuu kun muutkin kyllä mahtuu asumaan! Ehkä kannattaisi tuota tavaramäärää hieman karsia :D Tulevaisuudessa olisi ajatuksena rakentaa uusi omakotitalo mikä olisi hieman suurempi kuin nykyinen tai ainakin fiksummalla pohjaratkaisulla!
 
Ihanaa kun joukko kasvaa, tervetuloa kaikille uusille!

Marii :'( Jaksamista!

Sani_ Joo "kiva" että on täällä joku muukin joka on kokenut RD:n. Tsempataan toisiamme :) Yritän jo nyt olla herkuttelematta ja kiusaamatta haimaparkaani... Itse oli ekaa ja tokaa alkaessa odottaa normaalipainoinen, toisella kertaa normaalin ylärajoilla. Nyt vielä lisää 5 kg, joten lievää ylipainoa on. Jo viimeksi, vaikka BMI näyttikin vielä normaalirajaa, puuttui sekä neuvolan että polin väki painoon. Ei saisi nousta paljoa yms. Molemmissa raskauksissa sairaalaan lähdin + 14-15 kg ja molemmista on jäänyt se 5 kg... :whistle: Saas nähdä mitä sanomista nyt tulee :(

Emelea Meillä esikoinen on syntynyt 8/06 ja toinen 3/2010. Ensimmäisten ikäero on 3,5 vuotta ja tähän kolmanteen tulee sitten 4,5 vuotta. "Kouluvuosina" molemmat välit on kuitenkin 4 vuotta: 2006, 2010, 2014. On täällä siis muitakin joilla isommat ikäerot kuin 2 vuotta :)

Helmipöllö Täällä myös kolmas tulossa!

Asumisesta. Meillä reilut 130 neliötä omakotitalossa. Neljä makkaria, mutta yksi niistä on jaettuna työohuoneena, joten varmaan täytyy pienimpien sitten jakaa huone. Mitähän siitäkin tulee, kun ikäeroa tulee kuitenkin se 4,5 vuotta... No ehkä pitää tehdä uudelleenjärjestelyitä jossain kohtaa.

Varusteista. Vaatteet olen oikeastaan kaikki myynyt ja lahjoittanut pois. Samoin kestovaippoja on enää ihan muutama jäljellä ja niistäkin suurin osa kokoa L... Toisaalta ihana päästä hankkimaan uusiakin, shoppailen mielelläni etenkin kirppareilla. Amme tarvitaan myös ja imetystyyny, ja rintapumppu. Itkuhälytin sentään löytyy ja sitten istumisvaiheeseen tripptrapp, joka on vielä kolmevuotiaalla toistaiseksi. Eniten rassaa auto. En anna vielä ekaluokkalaisen istua ilman istuinta, enkä anna vielä ensi syksynäkään, joten pakko olisi saada kolme mahtumaan takapenkille. Toinen menee vielä juuri ja juuri toisen vaiheen istuimeen, mutta varmaan keväällä siirtyy myös turvavyöistuimeen. Onko hyviä vinkkejä automalleista? Ford S-max? Volkkarin Touran? Ihan mitään pikkubussia en haluaisi eikä uuteen ole varaa.

Soitin muuten tänään neuvolaan ja sain ajan 16.12. Nyt rv. 6+0. Puhelimessa arvioi LA:ksi 28.7. Luulen että menee vähän eteenpäin, sillä mulla on pidempi kierto ja siten ovulaatiokin on ollut myöhemmin. Ja kun edellisetkin on tosiaan antaneet odottaa itseään ihan urakalla (LA 9.8., syntyi 15.8. ja LA 24.2. syntyi 2.3., molemmat käynnistetty...) niin vahvasti uskon että elokuulle mennään kirkkaasti :p

Ihanaa odotusta kaikille!

Mussukka82 ja pikkumussukka 6+0.
 
Niinu88, sulle on yv:tä. :)

Kolme istuinta mahtuu mainiosti ainakin Mazda 6 ja Honda FR-V: hen. Meillä on ko autot olleet aiemmin, mutta nyy kun lapsia on jo 4, niin ostettiin viime kesänä Chrysler Voyager. On 7 paikkanen, joten mahdutaan hyvin siihen uuden vauvankin synnyttyä.
 
Pinsuli ne TOASin kämpät on superhalpoja, tähdätkää ihmeessä vähintään tuon kokoiseen! kyl riittää rahat kun minä maksan yksin yli 800e meidän vuokrakaksiosta.:)

oireista, ai teitä ihan totta oksettaa jo? lupaavaa. minulla ei ole kuin satunnaista lievää yökötystä joskus. luulin että se oksentelu alkaisi vasta seiskaviikolla?

ikäerosta, mukavaa että muitakin isommilla väleillä lapsen hankkivia:) onhan se ihan erilaista, onko toinen myös hyvin pieni perushoidettava vai jo isompi, enemmän ymmärtävä. erilaiset haasteet. Meidän tytöllä menee varmasti hetkiä ennen kuin hyväksyy ettei ole enää perheen ainoa napa.

TaikaUsko kuinka ihana lahja se kuva olisikaan (,:

kenelläkään muulla ongelmaa herkuttelun kanssa? poltin tupakkaa jota nyt olen jättämässä pois, ja se vissiin korostaa entisestään tätä mässäilyn tarvetta. hyi mitä kaikkea sinne suuhun meneekään, ja ne määrät :DD viime raskaudessa lihosin lähes 30 kiloa, ja kauniit oli ajatukset ettei nyt kävisi niin mutta huonolta näyttää:D

).( minä liikutuin tänään kun näin tienreunassa hylätyn jalkapallon. oli se vaan surullinen näky:D
eilen oli kuukautiskipumaista pientä jomottelua enempi selän puolella, tänään ei taas mitään. tissit on arat. sitten se lihasjäykkyys tai mikä ikinä onkaan.. kankeus. siinä minun oireet.
 
  • Tykkää
Reactions: Elovaavi
emelea Ei meillä ole kyllä läheskään tuollaisiin hintoihin varaa kun mä elän kotihoidontuella (muuten olen opiskelija) ja mieskin on opiskelija :D Ja kyllä me pienessäkin kämpässä pärjätään, ei se tila ongelmaa tee :)

Mua meinaa vähän harmittaa. Pitäis varmaan lähtee vähän ulkoilemaan, että virkistyis vähän...
 
Syöttekö muuten mitään vitamiineja? Itse syön tuota raskausajan monivitamiinia. Tarviikohan muuta edes syödä? Ainakin apteekissa sanottiin, että tuon pitäs pelkästään riittää kun se sisältää kaiken tarvittavan :)
 
TaikaUsko: mä syön kans 1 x päivä raskaus monivitamiinia ja sit kans kalaöljykapseleita (omega-3). Lisäks keltahormonilisää, 6x päivä, joka liittyy hoitoihin. Tuossa on jo ihan varmasti tarpeeksi!

emelea: suklaata tekis mieli, mut yritän rajottaa...pääsin ekan kerran vuosiin ihannepainooni viikko ennen raskautumista (viime kesän alusta kunto/ruokaremontti tiputti 8 kiloa pois), ja nyt oon taas ihan turvonnut. Nyt syy on ainakin hyvä, ja noh, käväsimpähän siellä ainakin, niin tiedän että se on mahdollista :)
 
Moi! Siirsin nyt varhaisultraa ja viikkoja on sitten 7+1 joten pitäisi syke näkyä jos kaikki on kunnossa. Sain samalle päivälle neuvolankin :) Kerrotaan lähimmille sitten jouluna uutiset.

Kaikki vauvatarvikkeet löytyy ja etenkin jos toinen poika tulee niin ei tarvi juurikaan hankintoja tehdä. Tietty sisarusrattaat on hankittava.
 
Tästä olen lukenut niin paljon selkkauksia ja haluan selvittää heti: kalaöljytabletit on eri asia kuin kalanMAKSAöljytabletit. Kalaöljytabletit ovat turvallisia ja suositeltavia raskauden aikana, kalanmaksaöljyä taas pitää välttää juurikin sen A-vitamiinin takia. Mitään, missä on paljon A-vitamiinia (niin kuin esim. maksa), ei suositella raskauden aikana. :D

Tervetuloa Mathilda83! :)

Mää syön myös niitä raskaus- ja imetysajan multivitamiineja. Oon syönyt niitä jo puolitoista vuotta, esikoisen odotusajasta asti. En ehtinyt lopettaa missään välissä :D
 
Heti kyselisin neuvoja miten muut toimisivat. Eli olen työssä, jossa joutuu välillä käyttämään aineita, joita ei raskaana saisi käyttää. Ja juuri nyt sellaisia töitä on tiedossa,kun aikaisemmin mun ei ole niitä tarvinnut käyttää. En haluaisi töissä vielä kertoa raskaudesta kun niin alussa ja jos menee taas kesken. Mutta ei taida olla vaihtoehtoa kun käydä kertomassa henkilöstöihmiselle tilanne? Sitä kautta tieto ei ainakaan leviä. Mielipiteitä?

Täällä on puhuttu asumisesta. Meidän perhe eli minä,mies ja kaksi koiraa asuu rivitalo kolmiossa (80 neliötä). Tilaa saisi olla vähän enemmän ja haaveissa onkin omakotitalo.
 
).( Mä revin täällä hiuksia päästä... Tein digin, tulos sama kun perjantaina eli raskaana 2-3 viikkoa.. Toivoin että olis jo +3, vaan ei.. Nyt mietin onkohan masukilla kaikki ok vai onko peli menetetty :/.. Viikkoja laskurin mukaan 5+1..
 

Yhteistyössä