~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Huomenta vaan kaikille!

Parin tunnin päästä olis nt-ultra ja pelottaa ihan hirveesti. Jotenki ollu niin outo olo pari päivää :/ Viime yönäkää en kertaakaa käyny vessassa vaikka normaalisti joudun ravaa sen kolme kertaa, mutta onneksi tänään saa tietää onhan mahassa kaikki ok.
Viime yönä sitten unessa synnytin pojan, siellä ultrassa juuri. Ihan näpäkän kokonen oli viikkoihin nähden kun muka rv12+ ja vauva painoi 2100g :D Mutta nyt tää hermoraunio rupee laittaa lapsosia koulutielle ja yhtä sankaria herättelemään eskariin.
Palataan asiaan iltapäivällä, olipa uutiset mitä tahansa sitten :wave:
 
hansterin nt-ultrakuulumisia odotellessa :)

Gintsu, laitoin sulle nyt tuolle 29.1 sen nt-ultran :) eiköhän se se ole tai ainakin vastaava :)

Eilen säikytteli paperiin pyyhittäessä tullut turhu. Yöunet meni, mutta nyt ei tuhrua ole.
Punnitsen tässä nyt että viittinkö edes soittaa neuvolaan, koska meillä on kuitenkin huomenna nt, eikä mulla ole edes mitään kipuja.
Todennäköisesti kuitenkin käskisivät seurailla tilannetta pari päivää..
 
Huomenta, mulle voisi päivittää Np 8.2 ja Rakenneultra 8.4

seuraavan normaalineuvola-ajan sain huhtikuulle, ilmeisesti ajattelevat, että kun on jo neljäs kyseessä, ei neuvolassakaan tarvitse käydä kuin pari kertaa ennen synnytystä;) Tänään olisi soittoaika Nkl:lle niiden kilppariarvojen vuoksi, katsotaan mitä lääkäri on mieltä.

Itsekin hipelöitsin eilen ihania vauvavaatteita, maltoin olla ostamatta:) pakko odottaa sinne np-ultraan saakka, jos vaikka sitten uskaltais.

(.) alkaa yllä olla iltaisin aika iso, varsinkin syömisen jälkeen tuntuu että maha turpoaa ihan ahdistukseen asti. Aamulla on olo ihan ok, ja normaalit housut mahtuu jalkaan...Pahoinvointi on helpottanut oleellisesti.

Kerrtu ja sintti 10+0
 
Epa, taloyhtiö ei kuulemma oo velvollinen hommaa väliaikaista asuntoa/yöpaikkaa! Vaikka vahinkohan ei ole meidän! Sanoivat että ihan omasta pussista saadaan maksaa asuminen jos täältä pois lähetään |O Noh, nyt odotellaa omasta vakuutusyhtiöstä päätöstä, mitä ne korvaa meille tästä rumbasta.. Mut tietty menee omavastuut, jne...

Ultrakuulumisia: ultrassa kaikki hyvin, pari tuntia siellä meni, vauva ei millään meinannu kääntyä oikeinpäin, vaan halus näytellä pyllyänsä vaan :D No, onneks sit pikkunen käänty ja saatiin mitat otettua. Pituutta oli huimat 56mm :heart: Sormet oli tallella ja kaikki raajatkin löytyi. :heart:
Ennen ultraa lääkäri sit tutki ne kohdun verisuonten virtaukset (korkeiden verenpaineiden takia) ja siellä jotain pientä muutosta oli. Lääkkeeksi Primaspan 100mg, ennaltaehkäisemään raskausmyrkytystä. Sit ku on RU ni lääkäri kattoo ennen sitä uudestaa ne suonet, jos tilanne korjaantunut niin lääkehoidon voi lopettaa, jos ei niin katotaan sit mitä tehään. Mutta vauvalle eikä mulle tässä vaiheessa tästä ole mitään haittaa. Mutta RR seurantaan juodun..

Ainii, LA pysyy samana, eli 5.8.. =)

Jeennaa & Tirriäinen 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Ambro: Sitä tuhruahan voi tulla ihan vaan limakalvoista, mulla on joka aamu nenää niistäessä paperi punasena eikä ikinä muuten vuoda verta nenä. Sama voi koskea muitakin limakalvoja. Hyvä, että pääset pian ultraan!

jeennaa: Miten sait lääkärin tutkimuksen noihin kohdun verisuonten virtausten tarkistamisiin? Mä haluan kanssa. Tosin mun paineet on nyt normaalioloissa tosi ok, pienellä lääkityksellä 120/75 tasolla. Mutta lääkärissä ja neuvolassa 150/95 :) Ja taitaa ne muutenkin stressitilanteissa nousta, lääkityksestä huolimatta. Ei muutakuin sisäistä "zeniä" kehittämään :D

Se ois eka kolmannes takana, että huiskahti!

Pippurihäntä 12+0
 
ARght! Mä en enää tiedä mitä teen tän painonnousun kanssa.. 13. viikko menossa ja painoa tullu 5 kiloa! :mad: Ei auta vaikka liikun normaalia enemmän. Liekkö sitten hormonaalista? Vai pitääkö tunnustaa vaan syövänsä liikaa? Maha kasvaa eteen mutta sivuille ei tuu sitten yhtään mitään. Ja farkutkin menee vielä suht normaalisti jalkaan, tosin iltaisin pitää jo nappi avata. :)

Anteeksi avautuminen. En vaan ollut uskoa silmiäni taas kun vaa'alle nousin.

Zanizipp ja ? 12+4
 
Eilen sain nt ultra 30.1 klo 10.30
Eilen kävin naapurikunnassa halpa-hallissa ja siellä oli ihania vauvan vaatteita!! Piti hipelöidä. Samoten oon muutamista verkkokaupoista kahtonu tarjontaa mut en oo vielä tilannu mitään. Ja siksikin ku ei tiiä kumpaa lajia siellä on. Varmaan rakenneultran jälkeen sit enemmän. Ja niinku aikasempien lapsien kohalla on käyny et lahjaksi tulee kauheesti vaatteita. Mulle on sisko ja bestis sanonu ettet sitte pue niitä lapsia samanlaisiin vaatteisiin. Ku eihän niitä erota toisistaan. No jos ei samanlaisiin ni sit samat paita mutta eri värissä :D Sillon erottaa :D
Mamma housut pitäis tilata! Vielä menee normi housut mutta ei mee kauaa. Samoten vois samalla jonku fiksun paidan tilata. Alkaa kohta vaatteet mietityttämään.

Eilen illalla tuli kauheen huono olo. Sellanen raskas ja ahistava. Pojat ku saatiin nukkuun ni istuin ja olin vaan. Sit se meniki ohi. Mieski sano et oot tuskasen näkönen ja näytät paljo enemmän raskaana olevalta mitä poikia oottaessa. Sillon ei kuulema huomannu yhtään mitään. Meinasin muuten tänään äitille lipsauttaa kaksosista ku kerroin eilisestä huonosta olosta. Nielasin sanani vielä takasi :D

Täällä puhuttiin siitä veren tulosta. Mulla on edelliseltä tullu seksin jälkeen. Ja se on kuulema ihan normaalia. En muista sanoko siihen mitään erillistä syytä mut ärsyttää limakalvoja.

Ulkona on niin ihana ilma!!

Iltatähteni*2 10+1
 
Onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart:

joku oli saanu reseptiä nenäsumutteeseen? Mä oon ihan loppu kun nenä on vaan tukossa... enkä saa nukuttua sen takia, ja kun on väsynyt niin on huonompi olo... Mulla on siitepölyallergiaa ja huonepölyyn reagoin myös.

Yleisestihän allergialääkkeitä ja nenäsumutteita pitäis vältellä. Mutta nyt alkaa mitta olemaan ihan täysi :headwall: ei auta kohoasennot eikä inhalaatiot, ei vickit eikä mynttonit. Toinen sierain on ja pysyy tukossa.

Huomenna on ensimmäinen neuvola, kysäsen siellä toki sitä nenäsuihke asiaa.

Täällä on mammahousut käytössä, 1 omat farkut menee väkisin vääntämällä kiinni, mutta on niin epämukavat etten voi niitä käyttää. toppahousut menee just ja just kiinni... toivottavasti talvi menee siis pian ohi. :D Se kun on toi vatsa jo muutamaan kertaan venytetty niin ilm. tulee aikaisin esiin turvotuksen kera.

ÄssÄ +himmiäinen 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti kuulumisiani. Huomenna labraan verikokeisiin, on nämä seulonnat + muut jutut kyseessä. 12.2. nt-ultra ja 15.2. lääkärineuvolakäynti. Kysyin ekalla neuvolakäynnillä näistä käynneistä ja niitä tuntuu olevan saman verran kuin aiemmissakin raskauksissa. Noin kerran kuussa siis tiettyyn pisteeseen saakka ja sitten useammin.

Tässä täytyy nyt vaan odotella, ei oikein muutakaan. Onko muuten kukaan muu herännyt yöllä ja valvonut öisin huonon olon takia? Päivät menevät suht hyvin, mutta öisin on eniten huono olo ja yököttää. Helpottaa, kun juo vähän.

Weeko 10+0 (*poks*)
 
Joko teillä muilla on noita poika/tyttö-oloja? etsivulle olikin jo otsikko siitä laitettu,niitähän voisi sinne kirjotella jos muutkin on jotain tuntemuksia jo saaneet =)

Musta tuntuu et tää on tyttö.Jotenkii vaan semmonen tunne,mut eihän sitä tiedä varmaksi vielä.Ei mulla ole varsinaista toivetta siitä kumpi pitäisi olla.Ehkä poikien kanssa kemiat pelaa hieman paremmin kun tyttöjen,en tiiä...

Päänsärkyä on nyt ollut kun pahoivointi hellittää.Mut joka ilta oon MELKEIN oksentanu kun pesen hampaat...se on kyllä kauhee toimenpide! :kieh:
 
:heart: Eilen ultrassa nähty pieni virkeä vauva joka vastasi päivälleen viikkoja. Nyt ehkä uskallan iloitakin hieman. :heart:

Neuvolalääkäri oli puolestaan tänään ja kuuntelin saarnat liikunnan ja lantiopohjalihasten jumppamisen tärkeydestä, sekä RD-dietin noudattamisesta. Hassua jotenkin, kun mun ongelmani läpi elämän on ollut lähinna alipaino... :/ Seuraava neuvola onkin vasta maaliskuussa, mutta saa kuulemma soitella jos on jotain poikkeavaan tai haluaa esim. sydänääniä kuunnella.
Sokerirasitus on parin viikon päästä ja onneksi terkkari on sitä mieltä, ettei kenenkään tartte itseään hengiltä näännyttää sen takia, vaan sitten otetaan lääkkeet avuksi. Viimeksi paino vaan putosi loppua kohti kun otin dietin oikein tosissani...

Voikaa hyvin! Pitää tulla lukeen teidän kuulumisia paremmalla ajalla. :wave:

Mma R ja Sanelma 12+2
 
Ässä5 mulla oli tallessa esikoisen odotusajalta tommonen lappu, mihin on kirjotettu omaa heinänuhaa varten lääkkeet mitä saa käyttää.

BECLONASAL FORTE AQUA ( nenäsumute )
CLARITYN
TUULIX
LOMUDAL silmätipat

omaa oloa tänne on rantautunu lenssu, toivottavasti ei influenssa. tuntuu nostattavan lämpöä, eilen sain antibioottikuurin hengitystie infektioon ja toisessa poskiontelossa on tulehdus... olo on kyllä kohtuu vetämätön, pitää vissiin lähteä soittelemaan töihin, että en huomenna kykene hommiin.

parempia vointeja muille! kävin tänään aamusta antamassa taas kilpirauhasarvot, ja lisäks ne perus hivit, hepatiitit ym. nyt lepäilemään, tosin toi esikoinen ei kyllä taida antaa kauheesti rauhaa siihen.

Laura + pikkupiipero 9+2
 
Tyttö/poikaoloista: Mulla oli aluksi ihan selkeä tyttöolo. Taitaa olla vieläkin vähän enemmän tyttöolo. Jotenkin kun olen tehnyt kaikenmaailman testejä ja lukenut eri oireista jotka viittaavat tiettyyn sukupuoleen, en ole enää varma. :) Sen näkee sitten myöhemmin.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: huomista odotellessa, toivon et sais itsekin hyviä uutisia.

valvomista on ilmaantunu mut ei huonovointisuuden takia, onneks. tai ei oikeestaan valvomista vaan havahdun entistä herkemmin ja sit hetken kestää ennen kun uni tulee takasin. Nää miehen yövuoroviikot on pahimpia kun sit se aamulla rymyää kotiin.

tyttö/poikaoloista toive tosiaan enemmän, jostain luin uskomuksen et jos iho kuivuu niin se ois niinko tytön "oire", mulla on jalkaterät ihan kuivat kun normaalisti ei oo ollu. Kädet on kyllä talvikuivat niin oisko noi jalatki vaan sitä ;) mut toisaalta tää oireettomus viittais taas poikaan :heart:

Karolus listalle pääsee kun kirjotat viestiin mielellään jotenkin korostaen:
Lasketun ajan/iän/monesko/synnytyssairaala tai siis kaikkia tietoja ei oo pakko antaa :) sitten Ambrosia85 päivittää sut tonne etusivulle. Onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Nyt nukkumaan niin huominen tulee nopeemmin ;)
Kista ja Sisko 12+2 :heart:
 
Onnea ihanista ultra kuulumisista joita moni oli saanut :heart:

ÄssÄ5 Mulla kanssa siitepölyallergiaa ja pölypunkkiallergia. Siedätyshoito alotettiin ilmeisesti samaan aikaan kun tulin raskaaksi, mutta ei pitäisi haitata. Nyt sitten vielä nuha eli nenä ihan tukossa kanssa ja pahoinvoinnin kanssa vaan pahentaa tilannetta. Oon yrittänyt huuhdella suolavedellä ja se hieman auttaa ja sitten sain jotain homeopaattisia lääkkeitä. Suihkeista en muista enää mitä sanottiin aiemmissa raskauksissa.

-laura- mun kohdalla taas Lomudal silmätipat kiellettiin odotusaikana, mutta en ole varma tuliko kielto Suomessa vai Ranskassa.

Valvomisesta herään lähes joka yö joskus aamuyöstä 4-5 aikoihin ja lopun yötä vaan pyörin sängyssä enkä saa unta. Täytyy varmaan alkaa ottamaan ylimääräisiä tyynyjä, kun pystyn nyt nukkumaan ainoastaan vasemmalla kyljellä. Samoin huono-olo jyllää välillä öisin.

Tyttö/poikaolosta Kahden pojan jälkeen kolmannelle olisi oikeastaan kaikki valmiina ja pääsisi helpolla, mutta kyllä se tyttökin tietysti olisi aika ihana :) Kista en ole kuullut ennen että ihon kuivuminen olisi tyttöoire ;) mutta täälläkin sitä havaittavissa kasvoissa.

( . ) Aamulla tuntui jo hetken, että olo on parempi, mutta se tunne meni nopeasti ohi ja pahoinvointi palasi takaisin. Eilen oli poikien vapaapäivä koulusta ja olin illalla ihan rätti kaikkien harrastus ja muiden juttujen jälkeen. Tulin taas kolmen pikkupojan kanssa metrolla keskustasta kotiin ja se matka on aina yhtä mielenkiintoinen ;)

Saini ja pikkuhukka 9+0
 
Heipsan! vieläkö mahtuu joukkoon! täällä olisi yksi nelosta odottava Itä-helsingistä!
Olen suraillut teidän ketjua ja tuntuu paremmin että kuuluisin tähän joukkoon kuin syyskuisiin...:D viikolla 8+2 ollaan nyt ja tänään olikin eka neuvola.
Aiemmat lapset on syntyneet 05&06&11,eli vanhin täyttää koha 8v ja nuorin on 1,2v..:) Mieskin kuuluu perheeseen..:) hän on 31-v ja minä oon 28-v.

ihanaa kun monilla teistä on eka ultra jo takana ja saa huokaista alun jännityksen kanssa..:D

Sellaita teidän kanssa haluisin jakaa kun neuvolassa kävin ja täti sanoi että seuraava aika jolloin neuvolan tarkastukseen pääsisin on viikolla 22..:DD oli ihan että joo,kylläpä meistä pidetään kovinkin huolta! kahdeksan vuoden sisällä neuvolakäynnit on harventuneet yli puoleen siitä mitä kävin esikoisesta ja toisestakin muksusta. Musta aika raakaa.
Lisäksi kuulin että NKL on remontissa tämän kevään alusta ja ei tiedä kuinka kauan remontti kestää joten vain Kättäri on auki synyttäjille helsingissä,eli varmaan aika tiukkaa ja täyttä siin talossa jos edes pääsee sinne synnyttämään. Minä oon valmistautunut synnyttämään tän kotona jos pakko on. Viimeisimmän synnytin polikliinisesti eli lähettiin kotio kun poika oli 8h ikäinen ja oli meille hyvä ratkaisu,en ois pystyny rauhottumaan yhtään sairaalassa knu siellä oli niin täyttä,silloinkin oli sulku päällä..:| Kättärille oisi siis tarkoitus nytkin päästä..se jää nähtäväksi.

Oireita ei oo hirveesti ollut,ällötystä jonkin verran,siihen se onkin sitten jäänyt. Toivotaan että jatkuu samaan malliin..:)


Miun rivi oisi

EevaN 28v. 2.9. 4. KOS
 
  • Tykkää
Reactions: Luminella
Eka neuvola takana, vähän harmittaa kun luulin saavani toisen neukku"tädin" kuin mitä lapsilla on ollut. En nimittäin ole saanut kovin kummoista kuvaa tästä neuvolan terkasta... hänen edeltäjänsä oli maailman ihanin nauvolan täti jolta sai aina neuvon vaivaan kuin vaivaan, tiesin hänen tietävän paljon. Välillä tuntuu että tiedän itse enemmän kuin tämä nykyinen terkka...

mutta näillä mennään... Kokeilen nyt zyrtekiä tähän nokkatukkeumaan, sitä saa käyttää kuulemma.
viimeyön taas valvoin ja ramppasin ton nenän tukkoisuuden kanssa. Ja se taas saa olon tuplahuonoksi... aamun alotin vessanpönttöä halailemalla :x
sain kokeeksi semmosen pahoinvointirannekkeen. Sellaiset kai pitäisi olla molempiin ranteisiin mutta katotaan nyt, en viitsi kyllä 20€ maksaa

ensiviikolla menen labraan ja np ultra on 14.2. klo 14.50

lääkärineuvola pari päivää ennen ultraa.

ÄssÄ + himmiäinen 9+4
 
Mä en olekkaan tänne käynyt kirjottelemassa pitkään aikaan. Lukenut kyllä olen, mut noi kaks muuta (fb ja suljettu ryhmä) pitää jo niin kiireisenä, et hyvä kun niitäkään ehtii lukemaan saati kommentoimaan..

Tyttö/poikaoloista sen verran, et me miehen kans molemmat toivotaan poikaa, mut mulla on silti sellanen tunne, et tää on tyttö :) Ihan vaan senkin takia, että meil on suvussa melkein pelkkiä tyttöjä äitin puolelta. Kastemekko jossa äidistäni eteenpäin on kastettu kaikki äidin puolen lapset niin yhteensä kastettuja on 14 ja niistä on ollut 2 poikia :) ja niidenkin ikäero n.25 vuotta. Eli ihan tilastojen valossa epäilisin tyttöä :D :D

Mulle vois päivittää seuraavat Neuvola 14.2 ja NP-ultra 18.2

Dana & mini 8+5
 

Yhteistyössä