Elokuun mussukat joulukuussa <3

Uusi ilmottautuu :) Kolmatta lastani odotan, iltatähteä. Meillä on kaksi poikaa 7 ja 5 vuotiaat. Toivon kovasti tyttöä :)
Ite oon 31v ja mies 36v. Tätä lasta on yritetty jo 1.5 vuotta. Ei vain ole kuulun ennenku nyt.
Ensimmäistäki odotettiin 2.5 vuotta. Toinen tuliki suht nopiaa.

Tänään kävi naapurit kylässä ja sain pidellä heidän 5kk ikästä tyttöä. Ne vain vitsaili että
kohta teilläki on vauvakuume. Niimpä, on jo :)

Laskettu aika on 20.8 ja synnärinä oulaskangas. Ensimmäinen neuvola on 10.1.

Oireita on jonku verran. Jos ruokaväli pääsee venymään vähääkään ni heti tulee oksetus
olo. Kahvin haju saa melkein oksentamaan. Rinnat on ihan kovat. Maha pullahtaa iltasin esiin. Väsymystä esiintyy melkosesti.

Ite reenaan kuntosalilla ja meinaan reenata niin pitkään ku mahollista. Edellisitä
raskauksista tuli 20-25kg lisää. Nyt olis tarkotus ettei kiloja pääsis ylimääräsiä tulemaan. Tavotetta ainaki :)

Iltatähteni 6+4
 
miimo
Ai kauhee kun vielä ulkomailla!! :O ja jos hän sielä unelmaansa kerkesi elämään niin sehän ainakin vähän helpottaa, sillä hän kerkesi unelmansa saavuttaan! :) nyt vaan voimia sinne sulle! <3

Punnabis, koetko sä olevasi vastuussa ystäviesi tai läheistesi onnesta?

Mulle tehtiin tänään sormus/neula testi ja sen mukaa mulle tulis elämässäni poika ja kaksi tyttöä! :O miehelle kaks kumpaakin (sillä tosin jo yks poika edellisestä liitosta) joten aikas jännää... onko teille tehty tuota testiä ja onko pitäny paikkansa tähän asti? ;)
 
Heippa kaikille! Tänään uskalsin viimein tehdä raskaustestin ja siihen tuli heti kaksi viivaa. Ajattelin liittyä tänne elokuisten seuraan kun eka muksu syntyi rv 37+0 ja toka rv 32+0. LA olis laskureiden mukaan 31.8.2013.

Eli mulle voi päivittää härkäneito 24v. kolmas lapsi ja KOS

Viikon verran on ollut pientä kuvotusta ja rinnat on kipeytynyt nyt muutamaan päivän sisään. Palelee ja väsyttää. Pahoinvointia en kyllä haluaisi kun molemmista on ollut sitä ihan riittämiin. Ekasta liiallista pahoinvointia ja laihduinkin siinä alussa 10kg :LOL:

Kuumeilevax5 ja miimo isot halaukset ja osanotot täältä.

Itsellä ei ole enää mammavaatteita eikä oikein mitään muutakaan kun kaikki on myyty tai annettu pois. Joten hankintoja joutuu tekemään kunhan kaikki menis vaan hyvin.

Nyt täytyy mennä lettujen paistoon.

härkäneito ja vaavi rv 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Murheellisia uutisia osalla :( Elämän kiertokulkua kaikessa karuudessaan. Omalla kohdalla pysäyttävä asia oli, että mun Mummi kuoli juuri samana viikonloppuna, kun tämä raskaus ilmeisesti sai alkunsa.

Kyllä täälläkin kutisee paikat enemmän kuin normaalisti. Olen tosin pannut sen enemmän talven kuivuuden piikkiin, kuin raskauden.

Mulla oli tänään superhyvä päivä! Aamulla heräsin hyvin levänneenä, eikä karmiva näläntunnekaan/ällötys vaivannut tai herättänyt kuudelta syömään. Tapasin ystäviä kaupungilla ja syötiin hyvin, ruoka jopa maistui hyvältä kolmeen viikkoon! Olo on ollut huomattavasti reippaampi, eikä jokapäiväinen/hetkinen oksetusolo vaivannut kuin pienenä aaltona aamupäivällä. Ihan loistavaa - vaikka tottakai joku pirulainen olkapäällä huutaa, että pahoinvoinnin helpottaminen meinaa keskenmenoa. Mutta löysin netistä muitakin, joilla pahin olo on ajoittunut rv6-9 välille. Ja mulla alkoi tänään (omien laskujen mukaan) jo se yhdeksäs viikko :) Rinnat on kyllä vahvasti raskaanaolevan tuntuiset ja alavatsaa kiristelee, mutta että mä nautin kun ei okseta!!! Oispa tää nyt käänne parempaan... [Huomenna kuitenkin kahta kauheempi olo :D]

Pippurihäntä kohti yhdeksättä viikkoa...
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Guessvol2 en mä ehkä niin halunnut sanoa. :) Käänteisesti ehkä kyllä totesin, että koen että mun läheiset ja ystävät kovastikin kokee heidän onnensa olevan kiinni siitä miten mä (ja muut) reagoi ja elää heidän onneaan. Ja se on raskasta. Ja mä haluaisin sellaisesta irti. Ja sitten, tuo sairaalloisuus johon viittasin, ilmenee että välttelen pakonomaisesti toistamasta samoja ilmaisuja/tekoja kuin he. On sekin raskasta toisinaan.

Mutta vastauksena kysymykseesis siis, en koe. Mulla on vaan aika paljon läheisriippuvaisia ihmisiä lähelläni, esim äitini, joka oli yh ja hän elää melko yksinäistä ja yksinkertaistettua elämää, osittain minun kauttani. Siinä sen eron tekeminen on vaikeaa, kun ei kuitenkaan halu loukata. Tosin se on ehkä pakollistakin tulevaisuudessa.

Mikä on sormus/neulatesti? :)
 
Mulle joskus joku romaninainen teki sormustestin ja povasi kahta poikaa ja yhtä tyttöä. Teki saman silloiselle miehellenikin, mutta ei suostunu kertomaan tulosta. Nykyään ollaan jo erottu, mutta tais se nainen tietää jo aiemmin. :) Mistähän tämäkin nyt tupsahti mieleen...
 
HELP!!!
seksin jälkeen kirkasta verenvuotoa (ei ruskeata eikä vaaleaa vaan siis verta) ei mitenkään hirveästi mutta sillai että paperiin jäi.. ei vatsakipuja eikä mitään. onkohan kaikki ok vai valistaudunko pahimpaan :0 menossa rv 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Osanotot Miimolle! Kyllähän tuollainen läheisen kuolema aina vaivaa mieltä mutta itsekkäästi nyt vaan ajattelet ja keskityt omaan ja vauvan hyvinvointiin.

Taru81
:hug: Eipä tuollaisessa tilanteessa muuta ole kuin halaus.

Kutinasta, itsellä myös kutisee iho mutta eipä se taida olla mitenkään erityinen raskausoire ainakaan täällä vaan ihan oire näistä viime aikojen pakkasista ja kuivasta huoneilmasta.

Punnabis, ei mun käsittääkseni salmiakissa mitään erityistä pahaa ole? Mulle ainakin viime raskaudessa suositeltiin lakua ja salmiakkia kun oli liian alhainen verenpaine :D
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
Osanotot Tarulle ja Miimolle! Kyllähän tuollainen läheisen kuolema aina vaivaa mieltä.

Kutinasta, itsellä myös kutisee iho raskausarpien kohdalta eli vatsa venyy ja viime aikojen pakkasista.

Punnabis, salmiakkia ei mun käsittääkseni suositella suuren suolapitoisuuden vuoksi, lisää turvotusta ja nestettä. Joillekin voidaan raskaudessa suositella lakua ja salmiakkia jos liian alhainen verenpaine , mutta ei niitäkään liikaa saa silti syödä. Niinkuin ei muutenkaan turhan suolaisia.

OU nou Luultavasti ihan "normaalia" limakalvon vuotelua jos on kuivat paikat, en usko että mitään vakavaa. Kenties joku nirhauma limakalvolla...tms.

Mua vaan väsyttää ja väsyttää koko ajan...Ja vatsa pulpahtanut esiin niin ettei sitä saa piiloon enää :(

Epa ja edelleen nimetön 9+2
 
Kiitos vielä kaikille lohdun sanoista. Jotenkin alkaa asia jo tasaantumaan vaikka pitkään sitä varmaan tulee työstettyä. Hetken vielä käperryn tämän oman navan ympärille ja tulen sitten taas höpöttelemään näitä meidän tärkeitä raskaushuolia.

Tsemppiä myös sinne kaikille omien ongelmienne kimpussa taisteleville, pitäkää mahat pystyssä!
 
ELOKUISTA VAUVAA ODOTTAVAT





31.7
Emmi4

1.8
Niiu 26v/ ensimmäineni/LS
-Silppu- / toinen /
hopestar 34v / kolmas /KOS
Niinu 24v / ensimmäinen / KYS
JeNski91 21v / ensimmäinen / OYS
cockerspaniel 20v /ensimmäine / VKS
Epa88 24v /toinen / TYKS


2.8
Regalo 29v /ensimmäinen / KYS
Emmi4 23v / kolmas / KHKS
Satiu / ensimmäinen
UniUnna 33v / toinen /TAYS
Anniee 23v / kolmas / K-SKS


3.8
Niinuliini_ 25v / neljäs / MKS
Zanizipp 22v / ensimmäinen / KAKS

4.8
surtiK 33v / toinen / KYS
hellokitty- 25v /toinen /KYS

5.8
Kemai 25v / kolmas /TYKS
jeennaa
Kista 22v / toinen / KH KS
Mma Ramotswe /toinen/ TAYS
Miina 24v / toinen / KHKS/TAYS


6.8
Otsoni / SatKs
Syysmyrsky / toinen / SatKs
Tirppuli / Ttoinen / SatKs
hansteri 31v / neljäs / KAKS
Tammitähti 31v / neljäs / OYS

7.8
Ensimmänen 28v / ensimmäinen /OYS
astrolabe 32v / kuudes / PKKS
Pikkunelonen 29v/ neljäs/ PKKS

8.8
Pamsku 22v / ensimmäinen / EKKS
sinnamon 27v / ensimmäinen /
Avaruuskissa 34v / kolmas / JS
Nelli79/ toinen / VKS
A.R 24v /ensimmäinen
Millukka 33v/ seitsemäs/ HYA
Otsoni 28v/ ensimmäinen

9.8
mariijja 27v / toinen
huiskishaiskis 34v / viides / EKKS
Llinndda/18v/ensimmäinen
myyräliini 34v/ kolmas/ KOKS

10.8
Pikkusukka 35v / kolmas / KOKS
Mena77 35v / toinen / VKS
sydänx3 25v / kolmas /LS /
Pippurihäntä 35v / toinen
Milija /ensimmäinen/

11.8
Elo yllätyksen 30v / viides / NKL
Punnabis/26v/ensimmäinen

12.8


13.8
Victoria78/toinen/TYKS

14.8
Ambrosia85 27v / ensimmäinen / HYS
Carrina / toinen

15.8
Fanning 27v / toinen
Nenja
Hanskibanski
Virpsu 31v / kolmas / OYS
Kamomilla/toinen/KÄT
OU Nou 22v /ensimmäinen/ LS

16.8
Buster84 28v / kolmas / KOS
marjo. 22v/ toinen / K-PKS
AnnuLiisa 25v / esikoinen / TAYS
Diinu 24v / kolmas / KAKS


17.8
Kuumeilevax5 28v / viides i/KAKS
Pumpulinen 25v / neljäs / TYKS
Pimatsu95 28v/ toinen

18.8
Equus /ensimmäinen/
Nemppis 21v /TAYS tai VAS
Vempuli 33v / TYKS

19.8
Kerttu2013 35v/ neljäs/ NKL

20.8
Salpe 27v /ensimmäinen/ TAYS
iltatähteni 31v / kolmas / OAS

21.8
Essence 33v/ ensimmäinen/

22.8
sukkamonsteri /ensimmäinen/

23.8
Nantza 20v/ ensimmäinen/ K-PKS
Luminella 35v / toinen/ HUS

24.8
Bambini 31v / toinen / OYS

25.8
lemondrop 32v / ensimmäinen OYS

26.8
Guess.vol.2 26v/ toinen/ TAYS tai koti
-laura- 27v / toinen / MKS
reveria 26v./ kolmas /OYKS

27.8
Casper77 35v/ kolmas/ SAS
saanasirpukaa 26v/ viides/ Satks

28.8
miimo 29v / ensimmäinen / KOS
Unelmavauvasta 22v/ensimmäinen/KOKS
mamacita74 / kolmas / K-SKS

30.8
Miwwi 22v / ensimmäinen
Hiny 28v / toinen / HYS
Thea 30v /toinen / TAYS

31.8
Dana- 29v / ensimmäinen/ SatKs
helmy 20v / ensimmäinen
härkäneito 24v / kolmas / KOS

Ilman laskettua aikaa:

Vinku85
Buster84
-JennaMaria- 24v / kolmas / K-SKS




Tulossa:

Viikko 1:
31.12. Punnabis (VU), Victoria 78 (VU), Marjuska (VU), Equus (N), cockerspaniel (N), minsi (N), jeennaa (N)
1.1. -
2.1. Ambrosia (VU), Diinu (VU), Mena77 (VU),Nemppis (VU), Kuumeilevax5 (VU), Vempuli (VU), Punnabis (N), Milja (N), A.R (N) , UniUnna (N), Niinuliini (N)
3.1. miimo (VU), Victoria 78 (N), Llinndda (N), Ensimmäinen (N), Nemppis (N)
4.1 Buster84 (N), Kista (N), -JennaMaria-(N)


Viikko 2:
7.1. Pikkunelonen (N), surtiK (N), marjo (N), Tammitähti (N), reveria (VU), Miina (N)
8.1. poppaliin (VU), astolabe (N), Fanning (NL), Essence (VU), Miina (NL+U)
9.1. unelmavauvasta (VU), miimo (N), Essence (N)
10.1. Ambrosia (N), Zanisipp (N), Kista (NL)
11.1. Fanning (VU), Dana- (VU), Guess.vol.2 (N)


Viikko 3:
14.1. Kemai (NP), Epa_88 (NP)
15.1. jeennaa (VU), Niiu (N)
16.1. Pikkujellona (NL)
17.1. UniUnna (NP), Unelmavauvasta (N)
18.1. Niinuliini_ (NP), Pamsku_ (NP)


Viikko 4:

21.1. Niiu (NP)
22.1.
23.1.
24.1.
25.1. Avaruuskissa (NP), lemondrop (VU)


Viikko 5:

28.1 Tirppuli (NP)
29.1Pamsku_ (NL)
30.1lemondrop (N)
31.1
1.2

Viikko 6:
4.2. Diinu (NP)
5.2.
6.2
7.2
8.2

Viikko 7:
11.2. Diinu (N)
12.2
13.2
14.2
15.2



Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri)





Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



:attn: Päivityspyynnöt punaisella tai muuten korostaen :) !
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin voisin kurkata jo tälle puolelle :wave: Olo on vaan niin epätodellinen, että mahdanko raskaana olla ollenkaan, kun oireet on niin vähäisiä, en tiedä mitä 24/7 oksentamista odotan :LOL:.

Tosiaan toista täällä odotellaan, tyttö on jo 4,5v jonka hartain toive on tulla isosiskoks :heart: vielä ei tosiaan oo kerrottu, eihän sitä kyselyä kestäs erkkikään montaa kuukautta, jokojokojoko :LOL:

Oireina on lähinnä menkkajomotus, mahasärky ja palelu, lämpö ollu oviksesta asti 37, koskahan se laskis normitasolle?!

Vielä ei olla kerrottu kun mun parille kaverille, jotka yrityksestäkin tiesi ja ukko vissiin sanonu muutamalle kaverille. Vanhemmille kerrotaan nt-ultran jälkeen tai myöhemmin. Omille porukoille kerroin viimeks vasta 7.kuulla :cool: en vaan jaksa sitä hemmetin hösäämistä.

Neuvolaankaan en oo vielä soitellu, täytyy ens viikolla ottaa luuri käteen... Harmittaa vaan kun just ens viikolla mulla vaihtuu työaika ja -paikka niin kaikki neuvolakäynnit ja ultrat pitää hoitaa työaikana ja pomollekin täytyy siis kertoa jo näin aikasin : / saapa nähdä miten saadaan järjestyyn, näistä kärsii myös työparini : / no mutta elämä on :cool:

Hankintoja meidän ei tarvitse paljon tehdä kun kaikki muut paitsi vaunut on säästetty :) ja tietysti jos tulokas on eri sukupuolta niin sit menee kaikki vaatteet vaihtoon, mutta se on sen ajan murhe....

Eli mulle vois päivittää Thea 30v, toinen, la 30.8 TAYS

nyt öitä :wave:
 
Onko teistä kukaan mittaillu ruumiinlämpöä oviksen jälkeen aina plussaan saakka taikka siitä eteenpäin?

Mä olen (kun yritystä se 2 vuotta takana niin kyllä aikalailla kaikkea on tarkkaillu).. mulla on edelleen lämmöt koholla. Eikö sen jossain vaiheessa pitäis laskea takas normaalilämpöön vai oonko käsittänyt ihan väärin ja "lämmöissä" ollaan sinne elokuuhun saakka?

Mittailussa tuli mulle joku viikontauko mutta tosiaan edelleen mittari näyttää 37.36 ja normilämpö kieppuu tuolla 36,5:ssä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Guess.vol.2
Heippa!

Mukaanne liittyisi yksi elomasu :wave:

Vähän huteralla pohjalla vielä seison, vuotoja on ollut vähäisesti ja nyt jännitän neuvolaa ja ultraa että miltä masussa näyttää. Kuitenkin olen raskaana kunnes toisin todetaan :)

Toista odotetaan, esikoinen täytti vuoden 8.12. Tämän pienen kanssa suuntaamme tod.näk. TAYSiin, vaikka kuulummekin KHKS:n piiriin, edellisen synnytyksen vuoksi...
Laskettu aika on 5.8:heart:

Ehkäpä tämä tällä erää, myöhemmin lisää :)

Listaan saa päivittää Miina 24v / toinen / KHKS/TAYS
7.1 on neuvola ja 8.1 neuvolalääkäri+ultra


Miina & Pörri 8+6
 
Osanotot ihan kaikenlaisen menetyksen kokeneille. Aina se tekee kipeää. Hormonien kourissa se ainakin omalla kohdalla vielä korostuu: yksi meidän rakkaista kissoista kuoli juuri edellisenä päivänä plussasta. Vaikka muuten ei ollu raskaudesta vielä erityisemmin merkkejä, mietin heti, että nyt tässä tunteessa on vielä joku outo boosti. Sen myötä aloinkin jo olla aika varma, että raskaana ollaan. Seuraavana päivänä testi sitten osotti, etten tainnut kuvitella.

Salmiakkiin ja lakritsiin liittyy verenpainejuttujen lisäksi muutakin. Ainakin tietääkseni joidenkin tutkimusten mukaan noiden sisältämä glykyrritsiini saattaa suurina määrinä haitata sikiön aivojen kehitystä. Ite siis ainakin pelaan mieluummin varman päälle ja noudatan suosituksia, vaikka suuri molempien herkkujen ystävä olenkin.

Blogeista oli jossain välissä ollut puhetta: täällä myös yksi bloggaaja, jota tietysti aina kiinnostaa muiden blogit! :) Oma blogi ei vielä tällä hetkellä käsittele odotusta ollenkaan, mutta aika tärkeäksi aiheeksihan se varmasti nousee kun tullaan "kaapista ulos". :D En linkitä tänne suoraan blogia googlailevien varalta, mutta yksärillä saa linkkiä jos kiinnostaa. :>
 
  • Tykkää
Reactions: OU Nou
:heart:Saanko törkeästi päivittää omaa napaa heti aamusta=) Eilen oli vuodoton päivä=):whistle:
Mieli on tällä hetkellä taas niin paljon parempi. Jospa se syke sieltä perjantaina löytyy=)
Päivittää voisi VU 4.1 ja neuvola 10.1

Anniee: Avaruuskissalle kai "virallisesti", mutta mullekin voit laittaa pyynnön yv:nä, niin lisäilen sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
yökköpäivitys: pahoinvointi siirtynyt yöhön/iltaan .. viime yönä tavaraa tuli molemmista päistä ja käynti vaa'alla selvitti että painoa lähti 2kg!!:D ei kyllä yöllä naurattanut :(
Keskiviikko yön valvoin myös pahoinvoiden :(
 
Mä laitoin tässä joku aika sitten avaruuskissalle viestiä fb-ryhmästä, mutta ei oo tainnu vielä käydä katsomassa. Älkää unohtako mua! |O

Mulla ilmeisesti öisin kutiaa tissit, kun jo kahtena aamuna herätessä oon huomannu raapineeni ne punasiksi. :O Onhan nuo kovaa vauhtia kasvanutkin että ihmekkös tuo että vähän kutkuttaa. Mies on ollu kohta viikon töissä ja tänä aikana melkein kuppikoon verran turvonnu. Luulee varmaan että leikkauksessa oon sillä aikaa käyny. :)

Lämmöistä: Äsken mittailin lämpöä, joka oli 36,7. Normaalisti on 36,5 eli ei mitään ihmeellistä muutosta. Viikoilla 4-5 mulla nousi lämpö melkein 38, mutta en kyllä osannu yhdistää sitä raskauteen. Luulin että joku tauti on iskeny. Pitäiskö mun nyt huolestua, kun muilla on lämmöt korkealla ja mulla ei? :)

Liikunnasta: Mä oon kyllä ollu ihan totaalikuollu, niin etten oo muuten jaksanu liikkua kuin koirien kanssa lenkillä. Kunhan tämä eka kolmannes on ohi väsymyksineen niin arvelin aloittaa taas lenkkeilyn. Ja uintia haluisin kans harrastaa, mutta mahdollisuudet on aika rajatut. Jotain kuitenkin pitäis tehdä. :)

Zanizipp ja masuasukki 9+1 :heart:
 
Heti alkuun voimahali kaikille sellaista tarvitsevalle! :hug:

Oireettomuudesta en enää valita! :D Se on kostautunu tässä muutamien päivien sisällä... Nyt on 24/7 pahoinvointia, iltaa kohden voimistuu, mutta koko päivän siis inhottava olo. Yölläkin piti herätä yökkäileen muutamaan kertaan (Pissallekin pitää herätä ainakin kolme kertaa yössä). Ihmetyttää kun tulee useamman kerran päivässä oksennus refleksi, mutta oksentanu en oo kunnolla kertaakaan.. Kesken menneessä raskaudessa mulla tuli ihan puskista aina oksennus monta kertaa päivässä ja pahoinvointi oli iltapainotteista. Nyt tosiaan kamala olo koko ajan, mutta oksentaa ei tarvi. Kummallista! Onko kellään muulla tällasta vai ilmeneekö kaikilla pahoinvointi nimenomaan oksentamalla? Vähän jänskättää, että jos menee tästä vielä kauheesti huonompaan suuntaan niin mitenköhän töissä käyminen sujuu.. Pelkästään tää väsymys on jo melko raskasta töissä käynnin kannalta :D

Kutisee täälläkin, mutta oon laittanu sen pakkasen piikkiin. Mulla aina talvisin tulee ihottumaa käsiin, jalkoihin, selkään ja joskus pahimmillaan kasvoihinkin.

Asumisestakin oli ollu puhetta. Me ostettiin vajaa vuosi sitten reilun kokonen rivari kolmio. Yks huone toimii nyt vierashuoneena, mutta siitä tehdään sitten jossain vaiheessa pienelle oma huone.

Nemppis 7+0 (Hui kun aika meneekin nopsaa, vaikka se toisinaan tuntuu matelevan..)
 
Morjens taas,

Lämmöt, mun oli pakko testaa, kun täällä niistä puhuttiin niin 37,2! Se on mulle normiti kyllä ihan lämpöä, mä lasken kuumeen jostain 37,5 ->, kun normi on joku noin 36,5. Mutta yllätyin! Tisin en ole testannut lämpöjä vuosien ajan, että voihan olla että oon saamassa jonkun taudin...ihanaa.

Salmiakki, joo tais jäädä tähän. :ashamed: Kiitti teille tiedoista. Totesinkin jo miehelle, että oon aiheuttanut vauvalle luultavasti aivovamman... Kriittiset viikotkin käsillä. Tää on kyl niin tätä, jossain asioissa muka niin tarkka, sit jossain ihan hulivili.

Joku muuten kyseli mahan toimivuudesta ym. ripulista. Ainakin täällä kaikkea sen ja ummetuksen välillä on ollut. :)

Kaveri, joka odotti vuosi sitten, silloin totesi, että kaikki mitä raskauden aikana vaan voikin ilmaantua, usein lääkärissä todetaan täysin normaaliksi. :p Eli kyseessä ilmeisesti jokin mahtava poikkeustila jolloin voi tapahtua mitä vain? :kieh: Lupaa siis hyvää!

Must on ihanaa odottaa kesällä, vaikka ihanteellisin aika synnyttää olis varmaan maalis-toukokuussa, koska sitten olisi kesä tulossa ja vauvan kanssa pääsis ulkoilemaan, kun tuossahan se kesä melkein heti päättyy ja alkaa synkkyys. No ei sentäs ihan heti. :) Kesällä odottessa voi vilvoittautua uimalla ulkona ja aurinkoa ottamalla ja herkuttelemalla tuoreilla kotimaisilla hedelmillä ja marjoilla. :) Oih tulispa se kesä jo!

Onko kukaan muuten miettinyt tekevänsä yhtään pidempää matkaa vielä odotusaikana, vielä kun on "mahdollisuus"?
 
Nemppis mulla on nämä molemmat raskaudet olleet pahoinvoinnilta ihan samanlaiset, rv5 alkaa ja rv 10 loppuu, huono-olo on kokoajan ja yökkäilen jääkaappiin kun mies on jättänyt metvursti paketin auki :D, oksensin esikoista odottaessa kerran rv9 kun olin juonut mansikkamehua ja ajettiin S-mutkaista tietä mökille. Nyt en ole oksentanut vielä(kään) kertaakaan. Ja illat kyllä on kaikkein pahimpia.

Voi luoja mikä väsymys! Meillä esikko on kipeenä jo 3 viikkoa, ensin korvatulehdus, sitten kuumetta ja nyt yskää/räkää ja yöt valvotaan sitten näistä johtuen.. päivisin yritän nukkua sen minkä ehtii.
Tänään ei oo yhtään vuotanut, ainakaan vielä. Hetki hetkeltä eteenpäin toivoen parasta ja ultraa odotellen :)
 

Yhteistyössä