Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

LOKAKUUN LAPSET




Omien tietojen lisäys/muutokset näkyvällä värillä omaan viestiin. päivitykset tulevat muutaman päivän välein.

Lokakuisten odottajat
(Päivitetty 28.2.2013)



01.10.2013
clearbrook 31v / 2. lapsi/ K-HKS / tyttöolo
Suklaasuu /
KakaramäenEmäntä / 3. lapsi / LS
Vilijonkka 27v / 1. lapsi / KOS /
Saanni 29v. / 2.lapsi / K-SKS

02.10.2013
janskuli83 29.v / 5. lapsi / NKL /
äx3 27v / 4. lapsi / PHKS
Syksynlapset 22v./ 2. lapsi / TYKS
beibipupu 30 v / 2. lapsi / LS
Nii1 / 1. lapsi

03.10.2013
akkiiR 25v / 2.lapsi/ K-SKS / tyttöolo
kirsikka92 20 v / 1. lapsi / P-KKS

04.10.2013
Peity 26v / 2. lapsi / PHKS
Marsilio 31v / 2. lapsi / HYS

05.10.2013
Maana-mamma 29v / 3. lapsi / KOS / tyttöolo :D
muumimamma-81 31v. / 3.lapsi / K-SKS
Neilikkakirsikka 29v / 3. lapsi / E-KKS
Jauj 24 v / 3. lapsi / NKL

06.10.2013
rakkaudesta äiti 33v / 5. lapsi / OYS /
Miab5 31v. / 5. lapsi / PS
LukLu 33v / 3. lapsi /NKL
Helmikoo 34v/ 3. lapsi/
wentti 30v. / 3.lapsi / KOKS
jk74 39 v / 2. lapsi / TAYS
sannita 26v/ 1. lapsi / SatKS

07.10.2013
Tipzie 30v / 3. lapsi / KYS
linnea80 32v. / 4. lapsi / seks
Helleka 31 v. / 1. lapsi / KYS
lapinäiti / 2. lapsi

08.10.2013
äiti3lasta 24v / 4. lapsi / KPKS

09.10.2013
Hopeakissa 24v / 1. lapsi / OAS / poikaolo
viida 27v / 2. lapsi / K-SKS
ebbe 33 v / 2. lapsi / KOS
elwwis 22 v / 1. lapsi /
Eessii 20 v / 2. lapsi /
Vihervaara 28 v / 1. lapsi /

10.10.2013
Lokakuinen 31 v / 2. lapsi/ JS /
lempo / 2. lapsi /
Äiti0708 28.v / 3.lapsi / K-SKS
touniquet / 1. lapsi
yllätys93 19 v / 1. lapsi / LPKS

11.10.2013
Essence 33v / 1. lapsi / Kät(?)
äiti88 25 v / 4. lapsi / koti/VAS
Misu78 34 v / 4. lapsi
MomToBeX2 29 v / 2.lapsi / NKL
Emja 32v / 4. lapsi / PHKS
Crashboom 39 v / 2. lapsi / TYKS

12.10.2013
Dana88 25 v / 2.lapsi / LPKS
Väinö-Irmeli 29v / 3. lapsi / TAYS
Fossiili 33v / 2. lapsi / K-KSK
meppuli 24 v / 2. lapsi / K-SKS
Emskis 34 v / 2. lapsi / JS

13.10.2013
Luna85 / 1. lapsi / JS / poikaolo

14.10.2013
Villanen / 3. lapsi /
Laala 28 v / 2. lapsi / TYKS
Pörrö 29v. / 2.lapsi / LKS
mymmeli87 / 1. lapsi /
petite 26v. / 5. lapsi / K-PKS

15.10.2013
sinnuli 33v / 6. lapsi / OYS

16.10.2013
heinis1 35 v / 2. lapsi /
Lilith 25v / 2. lapsi/ NKL

17.10.2013

18.10.2013
zoelle 37v / 3. lapsi / NKL
hepzu 26v. / 2. lapsi / EKKS
yh79 33 v / 4. lapsi /
Hope81 31 v / 1. lapsi /
Matuli 31v /3.lapsi / JS
Annuliini84 29 v / 3. lapsi / JS / tyttöolo

19.10.2013
Tagzy, 29 v. / 2. lapsi / K-SKS
dita 30 v / 3. lapsi / K-PKS
Suvitar89 23v. / 1. lapsi / JS
Lisa Maria 28 v / 1. lapsi

20.10.2013
jessix / 3. lapsi / Kät
vema 27v / 2. lapsi / PHKS
Bethany 27 v / 2. lapsi / OYS
Pecanpie 24v / 1. lapsi / TAYS
josmu 20v / 1. lapsi / TAYS
Kesä81 31v. / 1.lapsi

21.10.2013
kääkkis82 30 v / 4. lapsi / PHKS
Hanneka 30v. / 1.lapsi / SeKS
fenixlintu 37 v / 2. lapsi /
icy 22v. / 2. lapsi / SatKS
nouna / 3. lapsi / VKS

22.10.2013
-ruska- 24v / 2. lapsi / OYS
Padmerine / 2.lapsi / LS

23.10.2013
annelin 30 v / 3./6. lapsi / TAYS
Viola30 / 3. lapsi

24.10.2013
TenSon 21v / 2. lapsi / VKS
nina84 / 3. lapsi
Ulledulle 31v. / 2. lapsi / JS
Marlin 29 v / 3. lapsi / OYS

25.10.2013
Zuzme 17 v / 1. lapsi / NKL

26.10.2013
minima 21v / 2.lapsi / Kät
muruliini82 / 4. lapsi / K-SKS
PottuSäkki / 5. lapsi / PS

27.10.2013
Äiskä3 38 v / 3. lapsi /

28.10.2013
Kukkamekko 37v. / 4.lapsi / TYKS
Maakkuli 27 v. / 2. lapsi / MKS / tyttöolo

29.10.2013

30.10.2013

31.10.2013
jau11 27 v / 2. lapsi /


Laskettu aika ei tiedossa / ilmoitettu:

Alii 28 v / 1. lapsi / OYS
iltsu 21v / 1. lapsi / TYKS
Kairi 28v. / 2. lapsi / KYS
Pullero85 /


Tulossa:(täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

28.2. äiti3lasta/N - zannukka/N - Pecanpie/VU - Luna85/N - Padmerine/VU - Annuliini84/N

1.3. mymmeli87/N - meppuli/N - Kesä81/VU - zannukka/VU - Marlin/VU



4.3. hepzu/N - helmikoo/N - Suvitar89/VU - fenixlintu/VU

5.3. Maana-mamma/N - Fossiili/VU - Suvitar89/N - josmu/VU - clearbrook/NL

6.3. kääkkis82/NL - Hopeakissa/N - Misu78/N - emja/N - fenixlintu/N

7.3. linnea80/N - zoelle/VU - sinnuli/VU - Neilikkakirsikka/N - icy/N - lapinäiti/N

8.3. Fossiili/N



11.3. Hanneka/N

12.3. minima/VU - Laala/N

13.3. Vihervaara/N

14.3. josmu/N



18.3. Maana-mamma/NP - vema/N

19.3. Ulledulle/N - lempo/NL

20.3. akkiiR/NP - kääkkis82/N

21.3. Vilijonkka/NP



27.3. Vihervaara/NP



4.4. Annuliini84/NP



13.5. Maana-mamma/RU

14.5. Vilijonkka/RU


Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Listan ylläpitäjät:

Maana-mamma
clearbrook

Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:


Yksityisviesti joko kirsikka92 tai Maana-mamma
Viestiin oikea nimi (millä löytyy Facesta) sekä vähän lisätietoja, esim. profiilikuvasta, jotta on helpompi löytää, jos on monta saman nimistä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi uusi lokakuisen odottaja. Mulla on kierto aika sekasin joten en oikein tiedä onko laskettuaika syyskuun ihan lopussa vai lokakuun alussa. Päätin että tulen kummiskin mukaan tähän lokakuisten porukkaan koska esikoinen ainakin meni 2 viikkoa yli lasketunajan.. Laitoin keskimääräsen kierron pituuden ja sen mukaan sain lasketuksiajaksi 2.10. Ja nyt olis rv 4+6.

Plussasin jo viime viikolla, muistaakseni torstaina. Muutama testi on tullut tehtyä sen jälkeen ja viiva on tummunut, jes! Meidän taustasta sen verran että meillä on kohta 2,5 vuotias lapsi jolle ollaan toivottu sisarusta jo melkeinpä sen 2,5 vuotta. Yksi kemiallinen km oli vajaa vuosi sitten. Jostain syystä en ole millään tullut raskaaksi vaikka esikoinen tuli aika helposti... Alustavissa lapsettomuustutkimuksissakin ollaan käyty tässä syksyn/talven aikana. Mitään ei ole löytynyt ja tarkoitus oli jatkaa keväämmällä. Nyt vaan koitan luottaa siihen että tämä raskaus menisi loppuun asti ja lapsemme saisi sisaruksen. Päätin että nautin tästä raskaanaolemisen ajatuksesta täysillä murehtimatta kokoajan sitä että mitä jos meneekin kesken... Päivät vaan tuntuu kuluvan niiiiiin hitaasti.

Syksynlapset 22v./ 2lapsi /Tyks
 
  • Tykkää
Reactions: hiippis81
clearbrook haluatko korjata noi muokkaukset tuolta ylhäältä? :D lisäät ekalle riville ihan ekaksi:
[
Eli kopioi tuo rivi ja liitä sinne niin korjaantuu noi muotoilut sinne. Päivitätkö sä nyt tota listaa koko ajan vai miten tää nyt toimii? :D mä oon vähän tööt ;)
 
Onko muilla muuten ruvennu vatsa turpoamaan? Oon aina ihmetellyt kun kuullut että joku on joutunut ottamaan äitiyshousut käyttöön tyyliin rv 7 mut en enää ihmettele. Omat housut kyl mahtuu viel hyvin jalkaan mut tuntuu toi maha turvonneen tosi paljon! Esikoisesta ei kyllä todellakaan tullut näin äkkiä. Oon normaalisti aika hoikka...

Onko muilla neuvolaa varattuna? Mulla on jo 2 viikon päästä! Olin ihan ihmeissään kun niin aikaseen sain ajan. Vaik eihän siellä mitään vielä tapahdukkaan...

Olisko teillä kiinnostusta perustaa jossain kohtaa salainen fb ryhmä? Olisi kiva jos pystyis just kuvia jakaa ja puhua enemmän henkilökohtasempiakin asioita, pelkäämättä että joku tunnistaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Maana-mamma: tein korjaukset, oli päivityksessä jäänyt osa pois. Mä päivitän tota listaa nyt koko ajan, mutta katotaan vaikka ens kuussa, jos vaihdetaan. Niin ei tarviis yhden koko kymmentä kuukautta päivitellä...

syksynlapset: en ole vielä turvotusta huomannut täällä. Mullakin on neuvola tasan kahden viikon päästä. Onneks sain ekan aamuajan, niin ei tarvii töihin kertoa mitään isompia selityksiä...
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Heippa,

mulla kans neuvola nyt varattu. Alle 2 viikkoa siihen täällä aikaa..sitä ennen mennään varhaisultraan, joka on tasan rv 7+0, siihen on enää reilu viikko!!! IIK!

Täällä hirmunen turvotus kans, jopa talvitakin vyö ahistaa ja oonki ottanu sen pois ;) oon kaivanu kaapista vaan kaikkein löysimmät paidat esiin..

Huhhuh, eilen koin kauhun hetkiä. Pelaan lentopalloa ja olin sitte eilen normaalist treeneissä. No, kotimatkalla alko tuntua,et nyt valahti jotain lämmintä housuut ja paljon. Menin aivan paniikkiin, olin niin 100-varma et nyt alko vuoto. Kaahasin kotiin ja totesin vessassa, et ne oliki vaan jotku muut mällit (sori, ällöä!!!). Huhhuh. Olin uskomattoman helpottunu. Tää on kamalaa, ku koko ajan on niin kostee olo..onko muilla näin?

Miten muuten muilla teidän liikuntaharrastukset, mitä aiotte niiden kanssa tehdä? mua vähä huolettaa tuo lentopallo, kun joku saattaa iskeä pallon kovaa masuun tai sitte oon aika "innokas" syösymään mahallani pallon perään..pitäis kai opetella ottamaan varovaisemmin :)
 
Mä varasin eilen varhaisultran ja neuvolan. Ultraan mennään 11.2. jolloin oon 6+4 ja neuvola on seuraavana päivänä :)

Turvotusta täälläkin, mut sitä nyt on välillä vähän muutenkin ollu.. ;)


akkiiR 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Janskuli: meillä kävi hyvä tuuri. Ollaan jo aloiteltu lapsettomuustutkimuksia YTHS:llä Helsingissä ja nyt kun sitten soittelin, et ollaanki raskaana, niin gyne kysyi et haluisitteko tulla ultraan kattoon, onko kaikki ok. Ja mehän halutaan. Eli ilmaseksi päästään, jippijai jee! Nyt vaan pelottaa ja jänskättää kovasti, onneksi siihen on enää reilu viikko.

Lähdetään miekkosen kanssa perjantaina minilomalle Prahaan. Ootan sitä jo kovasti! Enää kolme työpäivää ennen sitä, jee!
 
Mä en vielä ole ees neuvolaan soittanu. Soitan huomenna ja varaan tytön 2-vuotis neuvolan. Aattelin sillä neuvolakäynnillä sit varata itelleni ajan. Varhaisultraan en mee tästäkään pikkuisesta, mä oln vähän semmonen pessimisti ei pety -tyyppi. :) varaudun pahimpaan ja sisimmässäni toivon parasta. Mulla on dopplerilla löytyny sydänäänet aina jo ekassa neuvolassa niin se riittää alkuun mulle sit kun sinne päästään.

Mulle iski ihan törkee väsy päälle tänään :/ aivan kuoleman väsy, nyt mä epäilenkin taas poikaa kun pojasta mulle iski ihan karsee väsymys alkuraskaudessa. Miuten ei isompia mut tää paleleminen, ai että mä en kestä tätä hytinää :D epämääräisiä vihlontoja on alamahassa mut ei mitään isompia. Jotenkin oon ihan jo niin super raskaana olevinaan vaikkanon vasta 4+2 ja kuitenkin jo kolmas... :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: LukLu
Mulla on tosiaan tuo varhaisultra 13.2., eli silloin pitäisi olla rv 6+0. Jännittää, mitä siellä näkyy.. :O Tätä ku oli kuitenki se 15kk odotettu, niin ei osaa oikein nauttia täysin.

Oonko muuten ainoa, joka edelleen testailee r-testeillä viivojaan? :D Tänä aamuna oli pakko tehdä testi ja hiukan tummempi se on kuin eilen. Vielä on yksi jäljellä kaapissa ja aion tehdä sen viikonloppuna. Jotenkin se rauhoittaa, kun näkee hormonien nousevan. :heart:

Mulle voi lisätä poika-olon. Enkä osaa sanoa, mistä johtuu. :LOL:

Vilijonkka Teilläkin siis pidempi yritys takana, että samassa veneessä ollaan. :) Ja mukava, kun tuli toinenkin esikoistaan odottava. Meillä on mahtavat mahdollisuudet kysellä useamman pienokaisen äideiltä hyviä vinkkejä ja tietoja! ;)

Elämä on IHANAA! :heart:

Hopeakissa 3+6
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Hei kaikille!
Sunnuntaina plussattu :heart: Laskettuaika omien laskelmien mukaan 7.10.13.
Meni jumiin tuo värjäyshomma, mutta tässä minun rivi:

Tipzie 30v/kolmas/kys

Turvottaa kovasti(iltaisin etenkin), paleltaa, janottaa ja pissattaa. Sunnuntaista lähtien lorahdellut vetistä valkovuotoa housuihin, niin että koko ajan pitänyt tarkistaa etteivät vaan menkat ole alkaneet. Mutta jos tarkasti miettii niin tällaista oli aiemmissakin raskauksissa..
Neuvolaan aattelin soitella perjantaina tai sitten ens viikon alkupuolella. Varhaisultraan kyllä haluaisin. Nyt menossa 4+2.
Harrastuksista, itse harrastan ratsastusta ja vielä pari viikkoa ajattelin jatkaa. Sitten joskus lokakuun lopussa uudestaan, kunhan persus taas kestää :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
:wave:

Varovaisesti ilmoittaudun tuolta "suurperhe kuumeilijoiden" jengistä tänne...Haaveissa ollut siis viitonen jo syyskuusta lähtien ja helmikuusta piti aloittaa ensimmäinen yrityskerta, mutta ylläri pylläri menkat olivat myöhässä ja suuresti ihmettelin mistä kyse, koska ovulaation aikoihin ei paljolti mitään puuhailtu, mutta plussa pärähti :heart:

LA olisi 6.10.2013 Miab5 31v./ 5. lapsi / PS

Rakkaudesta äiti oletkin jo "tuttu" tuolta suurperhe puolelta. Olen niin onnellinen plussastasi :hug: kaikki menee varmasti hyvin!!!

Joku kyseli liikuntaharrastuksista....olen itse harrastanut maltillisesti heilumista :LOL: salia ja crosstraineria paljon. Jos vähänkään tuntuu joku oudolta tai epämiellyttävältä niin ei kannata sitä tehdä ;) kroppa kyllä kertoo!

Varhaisultran ajattelin kohta varata, näin olen aikaisempien kanssa aina tehnyt ja se rauhoittaa mieltä kovasti. Meillä on myös ollut kaksoset jo kahdessa raskaudessa ollut tuloillaan joten ihan senkin takia hyvä tsekata :D kummassakin on sitten jo alkuvaihessa toinen surkastunut pois...Sydänäänethän kuuluu jo ultran kautta usein vk 6+4 ainakin, mutta ajattelin varata tasan 7+ tälläkertaa...

Neuvolaan menen varmasti vasta 9+ jotain aivan kuten kolmannen ja neljännen muksun kanssa. Muutenkin aika harvakseltaan siellä käyn...

Kiitos Maana-mamma ja clearbrook kun ylläpidätte listaa :)
 
Hei!

Varavaisesti ilmoittautuisin mukaan. Lauantaina tein ekan testin ja eilen piti vielä varmistaa, että viiva vahvistuu ja vahvistuihan se =) Laskettu aika olis 7.10 ja tulossa olis neljäs lapsi.

Oireita ei ole, ei tosin ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa eli siitä en murehdi, vaikka tietysti muuten pelottaa onko kaikki hyvin ja kestääkö pikkuinen matkassa. Varhaisultrassa en ole ikinä käynyt, enkä aio nytkään mennä. Meillä täällä on neuvolassa ultra eli siellä varmaan sitten vilastaan ekalla käynnillä. Neuvolaan en ole vielä soittanut, soitan ehkä ens tai seuraavalla viikolla. Uskoisin et viikolla 8 tai 9 tulee eka käynti... menis nyt tämä aika nopeaan =)

Tässä olis mun rimpsu:

linnea80 32v. / 4. lapsi / seks

Niin ja LA 7.10
 
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Heippa! :wave:
Maana-mamman houkuttelemana uskaltauduin kurkistamaan tänne odotuspuolelle. Tunteet kun on aika sekaisin vielä, päällimmäisenä ajatuksena epäusko. Ekasta yk/tjot-kierrosta tärppäsi, plussasin eilen eli kp49 jolloin testiin pärähti ERITTÄIN tumma viiva kontrolliviivan lisäksi :heart: luulin vain että kierto venyyy ja venyyy, mutta kuinkas kävikään! Nyt veikkaisin siis olevan rv 4+4. Tämä selvinnee ekassa ultrassa vasta paremmin- jos (TOIVOTTAVASTI) sinne asti selvitään.
Joten saako tulla mukaan ihmettelemään, että mihinhän tässä on oikeen ryhdytty - jo toiseen kertaan? :)
Meillä on 1v9kk poitsu ennestään. :heart:

Eli: Peity 26v / 2. lapsi / PHKS LA 4.10. ?
(jostain syystä en nyt puhelimella saa noita korostevärejä)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Jos mä nyt sit kans tänne änkeen. En ole tehnyt edes testiä vielä, enkä tiedä teenkökään ollenkaan :-o , mutta bongatusta oviksesta tulee juuri kolme viikkoa ja oireet on kyllä aivan selvät. Ainut ylläri oli se, että tämä(kin) tärppäsi heti ekasta kierrosta.

Oireet mulla on ne perinteiset: viluttaa ja aavistuksenomainen kuvotus on ajoittain ja makee maistuu ällölle ja maku jää pyörimään suuhun. Kohdussa on myös tunne, että siellä on jotain. Hurjaa on se, että neuvokorttiin tullaan merkkaamaan (kunhan joskus ehdin sinne), että tämä on 7. raskaus :-o .

Tiedot olis: Hassel / 34v / 5. mukelo / LA jotakuinkin 3.10

Ihana, kun täällä on niin monta muutakin 4.:ttä ja 5.:ttä odottavaa <3 . Välillä nääs hirvittää, että mihin sitä päänsä on pistäny ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heips..
Ilmoittaudun joukkoon, vaikka ei ole takeita kestääkö tämä onni. Takana 2 perättäistä alkuraskauden keskenmenoa. Nyt toivon et pysyis mukana. Takana 2 onnistunutta raskautta, joten uus tilanne tämä. Ku osais olla stressaamatta.
Eli tietoja: muumimamma-81/31v./3.lapsi/LA jatakin 5.10/k-sks
 
Ja se piti vielä sanomani että päivttäkäöhän tapahtumapäivätkin selkeästi että saadaan ne kerättyä!

Malli: (clearbrook älä päivitä mulle :LOL: )

06.2... VU... Maana-Mamma
14.2... N... Maana-Mamma


Lyhenteet löydätte päivityslistan tapahtumat otsikon alta. Täällä kuitenkin on jo neuvola-aikoja ja varhaisultria varattuna niin voidaan urkkia tietoja sitten sitä mukaa ;)
 
Hii, varovainen ilmoittautuminen tänne! Eli yritystä puoltoista vuotta takana. Toissapäivänä haamu jopa 4 päivää ennen menkkoja näyttävään testiin, eilen haalea viiva samanlaiseen, tänään haalean haalea viiva normiin kuukautisten ekana päivänä näyttävään testiin. Eli minä myös testailen varuiksi monta kertaa. En voi uskoa tätä onnea todeksi! Huomenna aamulla taas aion testata, jospa sitten viiva jo olisi edes joten kuten hyvin näkyvä. Mulla on ollut pitkiä kiertoja ja Teroja käytetty kuuriluontoisesti. Siksi LA:n arviointi on vaikeeta, mut itse veikkaan sen olevan 10.10.

Minulla on ollut myös turvotusta ja olen sitä ihmetellyt, mutta täältähän selvisi, että sekin voi kuulua asiaan. Ekasta en muista sitä olleen.

Neuvola ja ultra jo varattu, mutta en nyt jaksa käydä hakeen kalenteria päiviä varmistaaksni. Varhaisultraan en ajatellut mennä - säästäväinen kun olen.

Kylläpä aika kuluu hitaasti raskaana ollessa!


Lokakuinen 30v / 2. lapsi/ JS / LA 10.10 (sori, en osaa punata tätä - kirjottelenkohan ees oikeeseen kohtaan tätä viestiäni...?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maana-mamma
Heissan,
Minäkin uskallan liittyä mukaan. Lauantaina tein testin ja oli niin selvä plussa ettei voinut olla epäselvää :) Olen ollut kirjoittelemassa tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa sillä takana kaksi peräkkäistä alkuraskauden keskenmenoa. Varovasti vielä olelen, sillä takaraivossa pelko keskenmenosta. Tämä raskaus on tuntunut kyllä ihan erilaiselta kuin kaksi edellistä. Oireita löytyy, rinnat turvonneet ja painavat, vessassa saa juosta, nivuskipuja, alavatsanippailuja ja juuri sellainen kostea olo kuten Vilijonkkakirjoitti :)
Turvotusta ei vielä ole, mutta olen muutenkin niin turvonnut :)

Mulla tosiaan nettilaskureiden mukaan LA 4.10.

Elikkäs mun rimpsu olis Marsilio 31v/2.lapsi/HYS
 
Oireista. Oho, joillain jo turvotusta. Mulla alkoi esikoisesta näkyy raskaus rv 20 jälkeen :LOL: mulla oli todella pieni vatsa koko ajan ja sen takia ravattiinkin sitten kokokontrolleissa loppuraskaus. Katsoin tässä just yks päivä taas kuvia synnäriltä, niin kun makaan selälläni, näyttää vaan siltä et ois pari ylimääräistä kiloa kertynyt vatsaan. Siis TODELLA olematon raskausmasu. Joten en odota että vatsa alkais näkyy tästäkään yhtään aikasemmin (ja nyt osaa olla huolestumatta siitä!).

Sen sijaan mua meinaa vähän väsyttää. Ja paleltaa. Hrrrh. Varsinkin ruoan jälkeen oon n. puol tuntia aivan kananlihalla. Odotan "innolla" sitä, kun tähän tulee lisäksi se kuvotus. Muistan elävästi sen tunteen ruoan jälkeen seuraavat 30-45min kun taistelee että saa pidettyä ruoat sisällä mutta olo on niin kaamea että päässä pyörii vaan...siinä on sitten mukava olla töissä; seisomatyössä vieläpä. :rolleyes:
Rinnat on kipeät : ja kasvaneet! Jeeee! :LOL: A-kupistani tulee taas pian täyteläinen C-kuppi hetkeksi ;)

Mä en osaa ajatellakaan vielä neuvolan varaamista...tosi aikaisin olette sen saaneet! Mä varasin esikoisesta ekan neuvolan muistaakseni rv 8+ ja sain sen viikolle 9 tai 10...?
 

Yhteistyössä