~~ Elokuun 2013 Ihmeet HELMIKUUSSA ~~

Mulla on paino tippunut yhteensä 4 kiloa raskauden alusta, mutta se on neuvolan mukaan vaan hyvä asia kun on painoa jo valmiiksi liikaa :)

Kovasti tuntuu vauva masua venyttävän sellaiset kivut on aina välillä :D
Mulla on seuraava neuvola ensi torstaina ja toivon että kuunneltaisiin sydänääniä niin sais taas mielenrauhaa seuraaviksi viikoiksi :)

Koko ajan on ollut sellanen olo että VOI KUN pieni olisi jo täällä ja hitto kun on vielä pitkä aika mutta tänään on tasan 6kk laskettuun aikaan.. ELi nopeesti menee :OO

Ou Nou + mönkijä 14+1 <3
 
Josko minäkin uskaltaisin palata tänne kirjottelemaan... Tänään siis käyty ultrassa ja kaikki oli enemmän kuin hyvin =)
Koko raskaus on tuntunut niin epätodelliselta ja oon maalaillu itelleni piruja seinille, että kaikki ei oo hyvin ja mun huonotuurisuuden takia se on kuitenkin tuulimuna tai menny kesken jne, sen takia en oo uskaltanu täälläkään kirjotella vaan halusin varmistuksen asialle.

Raskausoireita on toki ollut vaikka muille jakaa, yrjö on lentänyt muutaman kerran viikossa, ei sentään päivittäin niinkuin esikoisesta, mutta ihan riittävästi kuitenkin.
Tissit on vieläkin aivan järkyn kipeet ja nukkuminen on hankalaa kun niitä ei saa mahtumaan mihinkään! |O

Mahakaan ei ole muuttunut vielä mihinkään joten sekin pisti huolettamaan, että kaikki ei voi olla ok, vaikka aikasemmassakaan raskaudessa ei tähän aikaan vielä mitään kasvua ollu.

Me ei olla kerrottu vielä kun muutamille ystäville ja töissä oon kertonut kun tulee neuvolakäynneistä poissaoloja.
En tiedä koska kerrottais tuolle 4,5vuotiaalle, kun sitä jokojokojoko kyselyä ei välttämättä montaa kuukautta jaksa. Sama on molempien vanhemmat, mietityttää koska kertois. Omille vanhemmille kerroin viimeks 7kk:lla :LOL: oli ehkä vähän liian myöhään :whistle:

Mulle voi päivittää seuraavan neuvolalääkärin 27.2 ja rakenneultra 15.4
Ainiin ja laskettuaika onkin 25.8

Nyt syömään ja viemään tyttöä jumppaan :wave:

Thea ja muru 12+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ensimmänen
Voihan väsytys! Joka toinen päivä nukun päikkärit ja sit oon ihan tillin tallin loppupäivän :D miehelle todella mukavaa. Juosta koko päivä tuon taaperon perässä. Mutta ei auta...

Täällä oli jollain muullakin joko joko olo :D Niin, enää vaivaiset puoli vuotta.

Tulin myös poksumaan.

Carriina ja 14+0 (POKS!)
 
Vastailen taas tapani mukaan kauheessa kiireessä junassa kännykällä. Että koittakaa kestää... :D

Skippasin tänää aamuluennon ku olin vaan niiiin väsyny. Nyt on pakko mennä rakkaaseen opinahjooni edes iltapäiväks, kun haluun kuitenki et opinnot etenis ees vähäsen. :p ruokahalua ei kauheesti oo, siks pitkät päivät on yleensä melko kammottavia. Nytkin on onneks omenapaloja rasiassa mukana, niitä mutustelen sit pahimpaa kuvotuksee. :)

Mites työ työssäkäyvät/opiskelevat mammat ootte ratkassu tilanteen, jos/kun pahoinvointi ja/tai väsymys on jatkuvaa? Musta tuntuu et joudun jatkuvasti mussuttamaan jotain (jos ei muuta ni ostan kahvilasta karkkia tms.), ja porukka kattoo aina välillä vähän paheksuvasti et mikä possu toi oikein on... :D varsinki ku suurin osa ei tiiä raskaudesta ja maha kuitenki paisuu, muttei näytä kuitenkaa vauvamahalta vaan sellaselta perusläskiltä. Ihmekös, kun käsi rapistelee jatkuvasti herkkupussilla... ;)

Mutta joo, tsemppiä muille kohtalotovereille, kyllä tää varmaan tästä viimistään elokuussa helpottaa... Muistan et esikoisella pahoinvointi loppu ku seinää viikolla 16, joten toivoa on!

mamimam+mörkö 13+3
 
Hyvää ystävänpäivää!

Thea Me ei olla myöskään kerrottu vielä muille sukulaisille, kun mun siskolle. Suurin osa on kaukana niin eivät osaa kysellä tai voi huomata mitään :) Ystävistä ja tutuista monet tietää, kun heitä näkee päivittäin ja on ollut pakko kertoa muista syistä.

mamimam Mun tilanteen pelastaa se, ettei mikään oikein maistu, vaikka koko ajan olisi nälkä. Nyt on jotenkin alkanut jopa sietää sitä nälkääkin eikä ällötys nouse ylivoimaiseksi. Tulee syötyä vaan aivan pakolliset eteriat ja joku pieni leipäpala tai muu välipala iltapäivällä. Olisi kyllä hyvä, jos koko 9kk sujuisi näin, mutta eiköhän se ruokahalu sieltä jossain vaiheessa palaa. Tällä kertaa mahakaan ei ole kasvanut vielä ulos päin vaan ennemminkin ylös päin, jos on kasvanut.

Mutta oikeasti piti vaan tulla poksumaan. Ultrakin on vihdoin maanantaina :) Kun vaan kaikki olisi sitten kunnossa siellä.

Saini ja pikkuhukka 12+0 *poks*
 
Tänne ei ihmeempiä.Päähän koskee varmaan jo viidettä päivää,taitaa olla niskat jumissa niin siitä johtuu ainakin osittain.Maha on nyt semmonen pallo etten saa sitä enää piiloon,ihan eri muotonen se kyllä on kun vaikka viime raskaudessa näillä viikoilla.Mut kai sitä voi sanoa vauvamasuksi jo :confused:

Nyt jotain välipalaa syömään ettei iske kuvotus!
 
Heippa, vieläkös näihin elokuisiin odottajiin mahtuu mukaan uusia kirjoittelijoita? Aika satunnainen sellainen ehkä, mutta kuitenkin. 37-vuotias olen ja kolmatta lasta odotellaan ja MKS olisi synnytyspaikka. 19.8 on laskettu aika ja rakenneultra ois seuraavaksi edessä 28.3. Huomasin, että täällä on muitakin samalta paikkakunnalta ainakin kirjoitellut :)
 
Uudet lisätty listoille :D Tervetuloa mukaan :D

Mä meen huomenna yhelle keikalle kavereitten kans joista näistä yks ei tiedä raskaudesta ja haluaisin pitää sen siltä salassa koska asuu mun äidin kans samassa talossa ja äiti tosiaan ei vielä tiedä. Eli mulla on vaatekriisi, millä saan ton edessä olevan pallon piiloon??

eipä ihmeempiä :)
Kista ja Sisko 15+2 :heart:
 
Tänään oli toinen neuvola ja kuunneltiin ekaa kertaa vauvan sydänäänet. Hyvinhän ne kuului pienen etsinnän jälkeen :heart: Helpotti kyllä huomattavasti omaa oloa ja nyt voin hyvillä mielin odottaa maanantaihin jolloin on np- ultra.

Päänsäryt on vielä riesana, mutta nyt pari päivää ollut aika lieviä.. Onneks.. Voi olla et huomenna taas särkee kunnolla kun pitää istua koko päivä koulussa..
Pikkunelonen Mulla kans hartiat ihan jumissa, joten ainakin osaks nää säryt johtuu siitä. Uus tyyny odottaa jo sängyssä, jos siitä olis ees pieni hyöty.. Mies onneks ees vähän hieroo hartioita auki.

Dana & mini 11+5
 
Kista: Mulla varmin valinta raskauden peittämiseen on ollut semmoinen aavistuksen alareunasta pussimainen pitempi paita, ts. löysänmallinen neule, ja vähän litistävät rintsikat, kapeiden housujen kera. Tuolla kokonaisuudella olen monet jo hämännyt... Sen sijaan parhaiten tiineyttä korostaa vaakaraitanen tiukka trikoopaita, kunnon kohottavilla rintsikoilla :D

mamimam: Mun neuvo on, että älä mieti mitä muut ajattelee :D Syöt jos syöpöttää tai älä, jos ei syöpötytä. Eikä ihmiset siihen niin paljoa oikeasti huomiota kiinnitä kuin siltä voi tuntua... Ja ihan sama, mitä ne miettii. Teet sen mikä sulle toimii, pää pystyssä!

Pippurihäntä 15+1
 
Minäkin voisin tulla tänne turisees! :)

Mily - 18v - esikoinen - TAYS - LA 7.8

Tosi poikafiilis
Oon voinut tosi hyvin, vaikka olinkin varautunut pahoinvointiin. Eipäs oo vielä kuulunut!
Eka ultra oli viimeviikolla, siellä oli meidän virkeä vauwa! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Ihanaa perjantaita kaikki kanssasisaret:) Ansaittu hiihtoloma alkaa, otettiin juniorin kanssa jo etukäteen yksi ylimääräinen vapaapäivä, toki luulen että menee päivä siivoilun ja pakkaamisen merkeissä, pääasia kutenkin ettei normi duunia tarvitse tehdä:)
Itse päätin keskiviikkona, että nyt saa "salailu" riittää, laitoin töihin mammahousut ja paidan, päätin kuitenkin etten mainitse vauvasta kenellekkään mitään. Musta tuntuu että suurin osa noteerasi jollain tasolla asian, mutta kukaan ei uskaltanut sanoa mitään;) voihan olla että osa ajatteli mun hankkineen kiitettävästi ( etupainoisesti) lisää kiloja itseeni:LOL: Nyt sitten ollaan viikko poissa työkuvioista, joten seuraavan kerran esittelen kasvavaa mahaani 25.2

Väsymys on täälläkin ihan tajutonta, yhdeksältä illalla ihan valmina yöunille...tulee sanomista mieheltäkin, lupasi heittää "vehkeensäkin" kissoile, kun ei niillä ole kuulemma käyttöä;)

Kerttu ja 13+0 *POKS*
 
Kerttu: hah hah,voi mies parkaa :LOL:

Täällä supistelee.Eilen alkoi illalla eikä loppua näy.Viime raskaudessa alko supistelut jo plus 13 viikolla et tuttua on sinänsä..mut ei kivalta tunnu kyllä.Ei ne koske mut epämukaviahan ne on.Liikkeessä niitä ei niinkään tule mut paikallaan ollessa kyllä :| Ja jos joutuu vaikka penskoille huutamaan niin se tekee kans niitä.
Ei ne mulla mitään muutoksia tehny kohdunsuulle viime raskaudessakaan joten en oo silleen huolissani vaikka niitä tiuhaan tuleekin.
 
Iltaa elokuiset odottajat :)
Täällä olot jatkuu samalla tavalla kuin ennenkin. Väsymys ja saamattomuus ei oo kaikonneet kyllä minnekkään.
Ensiviikolla menen onneks labraan kilppariarvoja tsekkauttaan. Minulla on ollut kohta 2v. Thyroxin lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan, hoitotasoa ei oo oikein vielä saavutettu ja annostelu on vaihdellut useasti. Nyt heti raskauden alussa, kun olin ensimmäisen kerran neuvolaan yhteyttä käskettiin nostamaan 1 tabletilla, mutta yksinkertaisesti en ole vielä(kään) uskaltanut. Mulle tuli viimeksi isosta nostosta tosi huono olo, sydän läpätti ja huimasi. Kerta tähänkin asti olen pötkinyt nykyisellä, niin haluan varmistua labran tuloksista ja saada ihan lääkärini mielipiteen asiasta. Tottahan se on, että usein raskauden aikana annosta nostetaan ja nostetaan kohti h-hetkeä, mutta ensi viikolla se selviää :) oireet kyllä kertovat, että varmasti annos nousee..

Muuten on mennyt ihan kivasti. Kertonut en ole oikeastaan vieläkään juuri kellekkään, enkä aiokkaan varmaan vielä ihan hetkeen. Asutaan kaukana lähimmäisistä, joten ei voi jäädä kiinnikkään. Sitten kerron kun siltä tuntuu ja piste ;) Masu on kyllä valtava viikkoihin nähden.. Työkavereille ei oo jäänyt siis epäselväksi tää "status" :D

Hyvää viikonloppua :)

LadyMoon 14+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heippa

Kirjottelen nyt tänne!! :)
Palaan tähän takaisin ei minua haittaa jos joku tunnistaa minut siinäpähä tunnistaa eikä kyllä ainakaa mikkää läheinen oi jos lukee

14+4 tänään!! Nyt on masu jo hiukan näkyvissä! Tuollainen ihana pieni pömppis :heart:
Painoa on tullut kilon verran mutta hb vain laskee tarvii lisätä rauta annosta koko-ajan.
Muuten olo alkaa olemaan jo voiton puolella! :) Hiulan vielä ällö olo on mutta ei mittää kauheata pahoinvointia enää.
Muuten iha tavallisesti menee töitä, perhe-elämää, erikoistumis opintoja ja perus elämää.
Ei juuri vapaa aikaa täl hetkellä ole sunnuntait on ainoat.

Kuinka monelle olette raskaudesta kertoneet? :)
Tässä mietin että kun en ole kertonut ystävälleni joka on läheinen mutta on kärkkäinen lapsiluvusta toisaalta kaikkia ei voi miellyttää. Ei ihan kaikki työkaverit tiedä mutt kyllä se joskus näkyy :)
Mutta molempien vanhemmat tietää ja läheiset.

Ihanaa viikon alkua!

Vempuli ja Mini 14+4
 
Täällä ei mitään kummempia kuulumisia, ensimmäisellä kolmanneksella ei tarvinnut käydä useammin vessassa mut nyt toisella kolmanneksella pitää käydä kokoajan... Inhottavaa, vessaan kun herää kesken yönkin sen kerran ainakin.

16+4
 
Vempuli: Minä oon kertonut vähän kaikille, mies vain vanhemmilleen ja parille sukulaiselle.

Omissa fiiliksissä ei juurikaan ihmettelemistä. Tasaisesti mennään kohti viidettä raskauskuukautta... Mahdolliset liikkeet ovat lähinnä yksittäisiä muljauksia silloin tällöin, parhaiten ehkä huomattavissa syömisen jälkeen kun rauhottuu puoli-istuvaan asentoon. Mutta samaan aikaan voi olla muutakin suolistomulinaa niin arvailun puolella tämä on edelleen :)

Pippurihäntä 15+5
 
Heipsistä moiksista!

Pippurihäntä: Eikös ne ensimmäiset liikkeet ole sellasia vähän jänniä hipasuja, kuin ilmakuplia? Siltä ne ainakin itellä esikosta tuntui. Ihme sipsasuja siellä täällä.

muoks vielä kertomisista, että on kerrottu toisille vanhemmista tai siis 1/4 osalle vanhemmista. Minä oon itte kertonu muutamalle kaverille ja toiset on saanut tietää mitä kummallisimpaa tietä. Ehkä lopullinen paljastus viikonloppuna? Kuka tietää, sit ku tuntuu hyvältä...

ON: Tänään oli neuvola. Hb oli normi, pissassa näkyi sokerissa muutoksia, joten ensi viikolla jo sokerirasitukseen. Mä varppaat ja sormet ristissä toivon ettei olisi RD:tä. Mä olen tosi huono itseni kontrolloimisessa. Varsinkin jos jotain ei saa. Esikon imettämisen aikaan piti olla maidottomalla ja viljattomalla, niin voitte kuvitella, kuinka ihanaa se oli. Saati, että nyt ei sitten saisi vetää mitään makeaa mielellään. No, hedelmät on hyviä. Vähän vaan stressaa. Kun sit on muutakin tän raskauden aiheuttamaa kremppaa, joten tää jatkuva janotus, pissatus, pyörrytys ja käsien tärinä verensokerin laskiessa, ei ole mukavaa. Saa nyt nähdä miten käy. Mieli vähän matalalla.
On ollut repäisykipuja, ihan kuin puukolla vedettäisi tuosta sektiohaavan kohdalta. Nekään ei ole mukavia. Mutta onneksi pirpanalla oli kaikki hyvin <3 Liikkui niin vauhdilla, että sydänääniä oli vaikea saada 10 sekuntia pidempään kuulumaan yhdestä kohtaa.:LOL:
Anteeksi hyvin omanapainen päivitys.

Carriina 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Carriina: Joo, semmonen jännä kuplinnan ja pienen mulinan sekotus se mun muistikuvan mukaan esikoisestakin oli, mutta siitä on jo 10v, niin enää ei täysin muista :D Ja sit muistelen niiden alkuvaiheen liikkeiden tuntuneen välillä vähän niin kuin sisuskaluista nykis välissä. Nyt oon siis lähinnä tuntenut noita yksittäisiä nykäyksiä, jotka kuvittelen olevan mahdollisesti jotain vaavin isompia pyörähdyksiä. Pitäis varmaa mennä sinne avoneuvolaan kuunteluttaan sydänäänet, kun kerran näin mietityttää...

Tsemppiä myös sokereiden kanssa! Mähän jouduin rasitukseen jo rv14, onneksi tulos oli puhdas. Uudestaan meen sitten puolen välin jälkeen jossain vaiheessa. Oma resepti on ollut maltillinen viljojen ja hedelmien käyttö (mulla noi molemmat isompina annoksina, omien seurantojen perusteella, nostavat äkkiä verensokeria sekä paastoarvoja, ja sitten tulee niitä tärinäheikotuksia sokereiden laskiessa nopeasti), turhien sokerien välttäminen, sekä päivittäinen liikunta.

Kuten olen jo aiemmin kertonut, mulla on raskas sukurasite D2:seen, lievästi ylipainoa ja perinnöllinen verenpainetauti, joten nämä ovat olleet mielessä :) Kokonaan en missään askeesissa elä, jätskiä ja suklaata voin syödä ihan hyvin silloin tällöin ja salmiakkiakin menee verenpaineesta huolimatta. En usko totaalikieltäytymiseen, kun siitä seuraa vaan ahdistumista. Herkut pitää vaan valita hyvin :)

PH
 
Hiljaista liikkeitten suhteen ollu.Makuulla niitä ei tunnu ollenkaan,istuen välillä HARVOIN jotain.Eilen ja tänään ei oikein mitään semmosta oo tuntunu mikä ois selvästi vauvasta johtuvaa.Mut supistelutkin on rauhottunu onneksi.
Pitää pyytää et kuuntelee huomenna neuvolassa sydänäänet niin saan mielenrauhan tuonne rakenneultraan asti.Luulis jo siihen mennessä alkavan tuntumaan kunnolla.
Saa nähdä onko hb pysyny hyvänä ja onko paino noussu.Ei varmaan paljoa kun muuten mahtuu kaikki housutkin hyvin paitsi tuosta mahan kohalta.

Maha on iso viikkoihin nähen.Aijemmissa raskauksissa joskus vasta 19-20 on ollu tämmönen pötsi.Ja illalla kun turvottaa niin vieläkin isompi! karua...minne se pieni sievä vauvamasu oikein jäi...mulle ei sellasta tällä kertaa enää tullutkaan vaan siirryin suoraan tuonne jumbo osastolle.
Mut mitään kasvukipuja ei ole,ei repäisykipuja eikä muitakaan kolotuksia.Kai tuo maha on jo valmiiksi niin venynyt et sen ei tarvii silleen samalla tavalla venyä kun aikasemmissa raskauksissa.
Selkä ja nivuset paukkaa öisin kun kylkeä kääntää,et rupee nuo paikat tuolta jo pehmenemään ilmeisesti.

16+0 Poksista!!
 
Viimeksi muokattu:
Vempuli me ollaan tähän mennes kerrottu miehen vanhemmille ja 2/4 veljestä, mun isälle ja kolmelle mun kaverille.

pikkuNelonen musta kans tuntuu et vatsa on jo täs kohtaa sitä mitä edellises oli 20+

torstaina on neuvola, innolla ootan et pääsis kuuntelemaan sykettä :) liikkeitä ei tunnu vielä paljoa.

Kista ja Sisko 16+0 :heart: POKS 5. raskauskuukausi :)
 

Yhteistyössä