~~ Elokuun 2013 Ihmeet HELMIKUUSSA ~~

Mä oon kanssa sokerirasituksessa nyt. Vessaan pitäis päästä mut en muista mitä hoitaja sanoi, saako vaiko eikö :D Kohta otetaan se tunnin arvo joka tapauksessa. Paasto oli erittäin hyvä - jess! Ainakaan ruokavalio ei sen suhteen oo pielessä.

Ihme kyllä ei oo tullu paha olo tosta litkusta. Eihän se hyvää ollu mutta selvisin.

Pippurihäntä 13+5
 
Viimeksi muokattu:
tsemppiä sokerirasituksiin!

Lista päivitetty tähän asti! muokkausehdotuksia, korjauksia ja tyttö -tai poikaoloja otetaan vastaan, sekä rakenneuän jälkeen mahdolliset lupaukset. lisätään ne nimimerkkien perään :)

Vietän viikonloppusin yleensä nettipimentoa, mut tuskin ketään haittaa jos päivityksiä ei sillo tapahdu.

Dana- löysi hyvän listan, laitoin sen tohon omaan viestiin listan perään :)

kiva että tällekin puolelle riittää vielä juttua :)

Kista 13+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Oho! Ootte saanu jo uuden ketjun aikaseksi. :) Mä oon ollu tuolla facebookin puolella aika paljon, vaikka vannoin että en jätä tätä ketjua. Laiskuus mitä ilmeisimmin.

Oloista: En tiedä kumpi olo on enemmän. Alussa oli selvä tyttöolo, mutta nyt kun ei oo paljon oireita en tiedä. Ehkä enemmän poikaolo. Mulle voi laittaa listaan poikaolon. Näkee sitten siellä rakenneultrassa tarkemmin.. Tai viimeistään synnytyksessä.
 
Mua ei oo koko listassa, tai oon sokee :|
LadyMoon 22v / ensimmäinen / TAYS LA on 17.8.

Tänään oli nt ultra :) Siellä se vauvan näköinen tyyppi heilutteli käsiään hirveesti ja
suutakin availi. Kaikki mitat sun muut oli normaalia ja down riski 1:100000000 tai jtn, pienin mahdollinen :)
Pitihän siinä itku tirauttaa :heart:
Tosi hyvä näkyvyys oli, mut kätilön/thn ottamat kuvat on kyllä ihan onnettomia.
Innolla odotetaan huhtikuuta ja rakenneultraa =)

Tullut aika paljon selailtua kaikkea tavaraa jo ja vaunut/turvakaukalo on päätetty,
Meille tulee x-landerin xa:t. Ovat yhdistelmä rattaat, joihin myös adapterilla saa itse turvakaukalonkin kiinni.
Jos pitempään kiertelee ostoskeskuksessa, on kiva että kopan saa kunnon renkaille, eikä ostoskärryyn.
360 astetta kääntyvät eturenkaat tuntuu näppäriltä. Ja paljon kehuttu kevyydestä työntää mutta silti tosi tanakat vaunut.
Kaikki muut tavarat varmasti ostan aikalailla käytettynä, pois lukien pullot sun muut :)

Oloista tyttöolo, mutta poekahan sieltä varmaan tulee. :D

LadyMoon 12+2 :heart:
 
Dana, aika sekalaisesti niitä kääntöhihabodyjä myydään missä nyt vauvanvaatteita muutenki :) Paikallisesta Halpa-Hallista löysin ite parhaiten, mut tuntuu että niitä on muualta aika vähän saatavilla, tai ainaki oli 2011 ku kävin ostelemassa.

Lista oli ihan hyvä mut toi pullojen steriloija on mun mielest vähän turhaa hifistelyä, iso kattila hoitaa saman homman halvemmalla :) Natusanin kosteusliinat ihan parhaita, muitten merkkien liinat joko tahmeita tai ihan litimärkiä tai tosi vahvanhajusia. Talkkia suosittelisin myös, on ainaki esikoiselle ihan ehdoton, tosi harvoin mitään vaippaihottumaa, ja niihin auttaa parhaiten sinkkivoide. Ainun liivinsuojat myöski parhaita. Tossa iha henk.koht. suositteluja mitä nyt tuli mieleen :)

Tirppuli & Hilma 13+6
 
heippa vaan kaikille :) yksi uusi ilmoittautuu mukaan. Hieman vielä sekavin tuntein kun vähän ylläri tällänen raskaus :) tulossa siis kolmas lapsi ja vuoden ikäerolla edelliseen :) tytöt 4v ja 6kk :) Yhdet
menkat vissiin vaan on ollu välissä ja nyt jännitetään torstain ultraa että minkäkokoinen
kaveri siellä masussa jo on :) neuvolassa olin 3vkoa sitten ja neuvolantätikin ultras ja veikkas
vauvaa noin 9viikkoiseksi. mut voi laittaa kans listaan ludmilla 25v/kolmas/seks la ei siis vielä tiedossa.
Olo on ollut suurinpiirtein hyvä kun on muistanu koko ajan syödä :D iltaisin on aina sellanen olo niinkun kuume nousis ja kamalan kylmä on koko ajan. päikkärit oon kans nukkunu joka päivä vauvan kans että kyllä väsyttääkin.
Hankintoja ei tarvi muuta tehdä kuin myidä juuri kuopukselle ostetut emmaljungat ja ostaa tuplat :D
bugaboo donkey duoista haaveilen. Onko täällä ketään muita joilla ois näin pienellä ikäerolla syntyneitä?

T: ludmilla
 
Heips kaikille!
Tästähän tuli mukava pino, moni käy näköjään vieläkin :) Kiitos Kista kun teit tämän :)
Mulla olis huomenna ensimmäinen ultra, jännää ja kivaa vihdoinkin nähdä mitä sieltä löytyy!
Masu on nyt jo niin "iso" että mies jo kauhisteli kaksosia, et "mitä me sit tehään!!??"
Näin että täällä oli jo pohdittu mitä kannattaa hankkia :) suurin osahan tulee äitiyspakkauksessa ja me otetaan se taas :)!
Rintakumi kannattaa kyllä hankkia, koska joka sairaalasta niitä ei saa edes lainaksi. Itse en saanut ja piti heti käydä ostamassa, koska poika ei suostunut ilman sitä syömään.
Mun on pakko hehkuttaa, ku näin yhdellä kaverilla sellasen vastasyntyneen "makuupussi haalarin", mikä sopii myös kaukaloon, eli siinä on turvavyölle rako.. vaikee selittää, mutta kuitenkin, ajattelin käydä katsomassa jos niitä vielä löytyisi ja kävi niin hyvä tuuri, että yksi oli jäljellä ja vielä puoleen hintaan ja sain vielä alennuksen, koska siinä oli pienen pieni reikä, joten sain sen 9 eurolla. Jee! Ensimmäinen vauvanjuttu hommattu. Nyt matalaa profiilia taas :)
Huomenna selviää sitten laskettu aika paremmin.
 
Helou!
Pitkästä aikaa... n ollut aikamoista hulabaloota elämä tässä jonkin aikaa töiden kanssa niin päivittelyt on jäänyt vähiin. Illalla kotiin tullessa on suunnattu suoraan sänkyyn..
Paha olo ehti jo hetkeksi helpottaa ultran jälkimainingeissa, mutta on taas palannut takaisin..Onko kellään muulla käynyt samoin?
Ostin apteekista SeaBad rannekkeet kun ei elämisestä meinannut tulla mitäään kun 15min välein piti juosta oksentamassa :( Ne on onneksi helpottanuut jonkun verran..
Eilen taas tuli veristä tiputtelua, voiskohan johtua siitä että tämä aika on normisti menkkojen alkamisaika...?
Mulle ei olla puhuttu sokerirasituksesta vielä mitään ja neuvolaankin on vielä 3 viikkoa aikaa.. Luulen että kun ylipainoa on niin varmaan ens kerralla jutskataan siitä :)
Tsemppiä kaikille!

T. OuNou+mönkijä 13+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
OU nou: Koska oot nuori, niin sulle ei tuputeta sitä sokerirasitusta automaattisesti näin alussa, ylipainoisillekin alle 25v odottajille se tulee eteen vasta rv24-28. Meille aikaa nähneille se tulee melkein automaattisesti jossain vaiheessa vastaan. Mä jouduin korkean riskin (ikä 35, BMI 25 ja äidillä raskausdb ja 2-tyypin db) takia näin alussa heti.

Ilokseni voin kertoa, että tulokset olivat normaalit, eikä edes lähellä raja-arvoja :) Jospa nyt lakkais stressaamasta siitäkin...

Pippurihäntä 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ultrassa kaikki hyvin.
Jouduin menemään yksin, koska esikoinen sairastaa jo neljättä päivää yli 39 asteen kuumeessa, joten mies meni hänen kanssaan terveyskeskukseen samalla matkalla.
Ensin vauva nukkui ja säihkähdin, kun ei liikkunut, mutta sitten heräsi ja hieman hyppeli siellä. Oli kyllä tosi rauhallinen, tuohon ensimmäiseen lapseen verrattuna.
Viikot ovat 12+3 nyt. Eli laskettu siirtyi päivällä eteenpäin.
 
Tulin vain päivittämään tännekin puolelle tiedon, että kaikesta epäuskoisuudesta huolimatta: RASKAANA OLLAAN!

NT ultrassa tänään siis käyty, turvotusta 0,8mm ja kaikki oli kohdallaan aivoissa ja sormiakin tyypillä näytti olevan. Vastasi päivälleen viikkoja vaikka mun kierto on ollut ihan mitä sattuu..! Mut näin se on vain uskottava, että elokuun tienoilla se maailma saattaapi äkisti mullistua!

Sukkamonsteri + Jööti Turvokki 11+6
 
Oi sukkamonsteri, tekstisi kuulosti ihan kuin minun suustani olisi tullut :)
yhtä häkeltynyt ensimmäisen ultran jälkeen, joka minulla oli siis maanantaina.
Elokuussa se mualima tosiaan saattaapi mullistua, ihan uskomatonta :heart:
ja meistä tulee äitejä, toisista toiselle tai kolmannelle, toisista ensimmäiselle. Apua :)
Tässä jo väkisin on alkanut katsella alueen perhepäivähoitajien ilmoituksia ja helpottavalta tuntuu, kun jo ihan naapurissa on ainakin kolme ja muutaman km sisällä todella useita !
Ei sillä, että töihin palaisin ainakaan 1,5vuoteen, ellei ihan pakkorako tulisi. Ihanaa aikaa tiedossa <3
Minulla on vielä monia koitoksia edessä, ennen omaa "autuutta", sillä kasvatan pienimuotoisesti koiria, yhtä tiettyä rotua ja minun yksi nartuistani on paraikaa kantavana. Pentujen pitäisi putkahtaa maailmaan maaliskuun puolen välin jälkeen ja siitähän se reilu kahdeksan viikon rutistus taas alkaa.. Neuvolassakin terkka nauroi, kun kysyi onko minulla mitään pelkoja synnytykseen tai muuhun liittyen ja minä vaan papatan koiristani, että pelkään enemmän sen puolesta ja se on nyt se nro. 1 tässä hetkessä :) sitten vasta mietitään omaa napaa kun kaikki on onnellisesti takanapäin. Semmosta siis tänne !

Minulla on ihme repäisykipuja ollut alavatsassa nyt muutamia päiviä. Ihan yhtäkkiä vihlaisee, tuntuu vähän sellaisilta menkkakivuilta, mutta ei kuitenkaan. Pelon sekaisin tuntein aina vessassa kurkkaa housuihin ja pönttöön, ettei vaan mitään vuotoa tulisi.. Ei ole tullut onneks ja neuvolastakin sain lähetteen labraan vti:n varalta ja testit oli puhtaat.. Ehkä se kohtu vaan tosiaan kasvaa ja aiheuttaa kipuja.

LadyMoon 12+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
jotenkii ihan ihmeellistä tää odotus.Nyt kun ei taas liikkeitä ole tuntunu ,eikä muitakaan raskausoireita oikeestaan ole kuin väsymys niin sitä vaan tulee mieleen kaikenlaisia huonoja ajatuksia vaikka viikko sitten kävin ultrassa ja kaikki ok siellä :confused: miks ei vaan voi nauttia nyt tästä??!! Aargh!
Kunhan rupeis kunnolla tuntumaan nuo liikkeet ja kasvais semmonen kunnonj vauvamaha(eikä näyttäis vaan turvonneelta) niin sit ois jo varmempi olo.

Tilasin muuten hm:ltä pari äitiystoppia.Vielä toiset farkut pitäs tilata.Ja viikko pari sitten sit löysin nettiliikkeen missä ois ollut aivan superihania kesätoppeja myynnissä mut en enää nyt löytäny sitä sivustoa :( yritin kyllä etsiä mut en muista yhtään et mikä se oli nimeltään.Ärsytys!! Just kerkesin miehelle sanoa et nyt ei tarvii olla epämuodikas raskaana ollessakaan kun oli niin kivan näkösiä vaatteita siellä,ja sit en löydäkään sitä paikkaa enää... :(

Pikkunelonen 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Pikkunelonen itsekin "maalailen" kaikenlaisia kauhukuvia mieleeni:| Itse ainakin uskon että, oma ikä tekee tepposet, koska silloin nuorempana kun odotusajalla en oikeastaan murehtinut mistään ja nyt tuntuu että mietin kaikki maailman ongelmat. Mulla on ultra vasta huoemenna, joten varmistuksen vauvasta saan vasta silloin!!!! Olen lukenut kertomuksia keskenmenoista jne. kuinka nekin voivat olla "oireettomia", ihan hulluahan on itselleen luoda kaikenmaailman paniikin aiheita:)

Ihania ultrakuulumisia teillä kaikilla on ollut, toivottavasti saan itsekin niitä huomenna kertoa! Mahakin on välillä isompi ja välillä pienempi: / Haluan myös oikean vauvamasun!!! Ai niin, tämän viikkoinen NL peruttiin, koska tohtori oli sairastunut ja siis siirrettiin ensi viikkoon NL 12.2

Kerttu + viikot jotakin, huomenna varmistuu;)
 
pikkunelonen: mä sain eilen netistä tilaamani ä-vaatepaketin, ja todellakin se tuottaa iloa löytää nättejä ja mukavia vaatteita myös odotusaikaan! Esteetikko - kyllä, turhamainen - ehkä, mutta so what :) Mun mielestä paras valikoima on Zalandolla. Paljon eri merkkejä ja sain jopa farkut (oisko ollut merkkiä Mamalicious) odotusmallisina, sovittamatta, kun syynäsin mittataulukot tarkkaan. Nyt kelepaa :) Osa vaatteista oli alennuksessa jopa. Kymmenen vuotta sitten ei ollut näin kivoja vaatteita musta ollenkaan. Paarustin samoissa HM:n ison koon reisitaskuhousuissa ja yhdessä ja samassa hameessa koko ajan.

Kertulle pidän peukkuja ultraan!

Ei mullakaan ole nyt tuntunut oikeastaan liikkeitä, kun niitä viikko sitten kehuskelin tunteneeni. Maha on about saman kokonen koko ajan, vko 11 lähtien ja välillä alavatsaa vihloo. Mutta en suostu ajattelemaan, että nämä tarkoittaisivat mitään pahaa. Eiköhän se tästä parin viikon sisään ala edistyä tämä odotuskin ja sitten sitä mahaa saa jo kiroilla :)

Pippurihäntä 14+1
 
pahoittelen hiljaiseloa :) on ollut työkiireitä ja oksennustautia :(
18 pvä oisi niskapoimu ja jännitys on kova jotenkin en vaan millään pysty uskomaan et siellä on pieni ihminen jolla on kaikki kunnossa ! :) varsinkin kun oireet on melkein hukkunut, väsymys ja tissien arkuus kyllä on ennallaan :D mutta suurin turvotus ja oksetus on onneksi kadonnut :)
Oletteko kertoneet jo töissä ? :eek:

salpe ja rupsu 12+2
 
Heippa!Enpä oo jaksanu tälle puolelle enää kirjoitella ku viihdyn enemmän tuolla FB puolella.Ryhmässä justiin juteltu että kaikki uudet jotka haluaa mukaan FB-ryhmään niin helmikuun loppuun mennessä pitäs pyyntöö laittaa.Sen jälkeen emme ota uusia jäsenia enää.
 
ludmilalle tsemppiä kiinni jäämisen kanssa. Ehkä jatko seulonnoissa on parempia uutisia :hug:

tähän perään tuntuu tosi kornilta hehkuttaa omaa nt-ultraa ja seulatulosta, koska kaikki oli hyvin. Turvotusta oli 0,9mm eikä tosiaan kohonnutta riskiä ole.

Töissä oon kertonut pomolle jo ennen joulua, ja meidän tiimin vetäjälle kerroin vissiin tällä viikolla vai olikohan viimeviikolla. Hällekin vaan siksi että mua alkoa itseäni häiritsemään jatkuvat epämääräiset poissaolot :)
Hyvin on kaikki uutiset vastaan ottaneet ja onnitelleet.

Pikkunelonen, yritä katsoa selaimen välimuistin historiasta jos löytyis :) ?


Mulla on tyttöolo, ollut alusta saakka :)
Rakenneultra on 5.4 (mikäli tuota kalenteria vielä päivitellään)

Huomenna mulla on treffit sairaalalääkärin kanssa ja katsotaan sokeriarvot. Jos häikkää niin tehdään suunnitelma jatkoa varten.. kait ?
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88

Yhteistyössä