~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Facebookista: käyn täällä katsomassa muutaman päivän välein, jos on tullut uusia yksityisviestejä asiasta. Ja kaikki on tullut liitettyä - muutaman päivän viiveellä tosin =) Kärsivällisyyttä =)

JennaMaria: olen lähettänyt sinullekin facebookissa kaveripyynnön, mutta et ole hyväksynyt minua. Hyväkssyppä asap. niin saan sinut lisättyä (tämän jälkeen poistan taas omista kavereista).
 
Viimeksi muokattu:
Mä en tota suljettuu osaa näemmä käyttää, liian monimutkanen mulle =) Joten kaipa kirjottelen täällä mitä on sanottavaa.

Aamuiset pahat olot kurvaa takas, aamusin suusta ei mee alas kun mehu ja väkipakolla jugurtti.. :/ Sit kun ei saa syötyä niin on entistä enemmän huono olo. pöh..
Nii ja tää flunssa kehittyy ihan törkeen hitaasti -.- ärsyttävää!

Jeennaa & Tirriäinen 13+0
 
Nt-ultrassa käyty. Turvotusta ei ollut pahasti; 1,5-1,7. Vilkas kaveri ja "ikäänsä isompi" kun mittauksella noin 13+1, vaikka nyt 12+5 hedelmöityshetken mukaan. Kuulemma aika tavallista kohdun ulkopuolella alkunsa saaneille, että kehittyvät nopeammin? Kovasti heilui ja pui nyrkkiä meille. Kattelin, että vauvelin jalkovälissä sellainen roikkuva "osa", jota jo pojan vehkeeksi kuvittelin, mutta kuulemma vasta rv 14 jälkeen alkaa erikoistua tuo sukupuolialue ja alkuunsa kaikilla roikkuu jalkovälissä. :)



astrolabe ja Eimi/Erik
 
Onpas hiljentynyt tosiaan tämä puoli! Laitoin kerhon puolelle liittymispyyntöä, joten katsotaan osaanko sitä käyttää. :)

Täällä on viime päivät menny ulkoillessa, tulee niin superhyvä olo kun tuolla pakkasessa ja tuiskussa käy tarpomassa. :D Esikoinenkin tykkää, joten siellä me hillutaan jossain päin pihaa päivittäin...
Olo on ollut yllättävän hyvä, tiettyjä ruokamieltymyksiä ja ruokaällötyksiä on... Jotain kun tekee kovasti mieli ja sitten kerran sitä syö, niin seuraavana päivänä jo ajatuskin siitä ruuasta etoo. :D

kanelisolmu ja pikkusalaisuus 10+5
 
Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Täällä paistaa vihdoin pitkästä aikaa aurinko ja vaikuttaa kyllä hyvin positiivisesti omaan mielialaan :)

kanelisolmu täällä huomattavissa samaa, että jonain päivänä tekee jopa mieli jotain ruokaa ja seuraavana päivänä jo ajatuskin etoo. Tosin mulla alkaa olla todella harvassa ne mieliteot ja yleisesti ottaen mikään ei oikein maistu. Yritän löytää ne vähimmän etovat mitä saa aina hetkittäin syötyä. Nyt syötävän pitää olla lämmintä, mutta juotavan kylmää :)

Omalla kohdalla tuntuu, että aika matelee eivätkä viikot lisäänny ollenkaan. Ultraankin on aikaa vaikka kuinka ja ainoastaan pahoinvointi ja nyt parina päivänä esiintynyt vatsan kutiaminen ovat todisteena siitä, että kyllä siellä luultavasti vielä joku mukana sinnittelee. Aikaisemmissa raskauksissa olen voinut syödä mitä tahansa, joten tämä pahoinvointi on vähän yllättänyt. Mies valmisti eilen ruoaksi kokonaisen broilerin ja en voinut edes kuvitella koskevani siihen. Pelkkä hajukin jo ällötti. Viikonloppu meni aika pitkälti levätessä, mihin ehkä vaikutti sekin, että lauantain ja sunnuntain välisen yön meidän kuopus itki, että jalkaan sattuu. Kasvukipuja? Aamulla meno oli taas normaalia.

Saini ja pikkuhukka 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: kanelisolmu
Tänään oli jännäpäivä. Työpäivä meni yllättävän nopeasti, mutta oli se palkintokin päivän päätteeksi ihana:heart:

Siellä se sätki ja potki ja pyöri ja hyöri ja oli hyvinkin vilkas pieni sintti. Niskaturvotusta ei oikeastaan edes mitattu, koska sitä oli alle 0,4 mm (!!) niin ei saanut lukemaa. Sanoi, että hyvin normaalilta siis vaikuttaa. Muuten oli kunnossa kaikinpuolin kaikki. Veriseulaan en mennyt, koska ei tuo nt antanut aihetta, niin en näe muutaman kromosomivirheen näkemistä minään pakkona, jos niin sattuisi. Olo on sanoinkuvaamaton. Juhlistimme hetkeä kahvilassa käymällä.

Ei nyt oikein pysty muuta. Kuin harmittelemaan että ihmiset on niin julkkiskammoisia ja lähtevät noihin suljettuihin (sellainen kerho oli esikoisen ajalta ja kun vauvat syntyi niin kuivui kasaan niin sanotusti...). Mä höpisen sit teidän muutaman kanssa ihan täällä ;)

Carriina ja Sintti pieni 11+5
 
Mä höpisen kans täällä ja fb enimmäkseen :) kerhoonkin laitoin pyynnön,mut tää tuntuu enemmän omalta :)
ONNEA kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Täällä huomattavissa samaa kuin muillakin; tein pitsaa eilen ja tänään meinasin
oksentaa kun edes haistoin sitä :D

Multa on mahan tuvotus väistymässä ja tulossa enemmän vauvamahaa :heart:

Niinuliini ja tiitiäinen 13+3
 
Np-ultrassa käyty ja kaikki mallillaan :heart: Vastasi täysin viikkoja ja pituutta 6,92cm, nt-mitta 1,4mm. Yhteislaskettu (ikä, seulat ja nt) riski 1:18000, kyllä iso huokasu pääsi! Kaveri oli vielä vilkkaampi kuin veljensä eikä mittaa meinattu saada otettua, semmonen sätkynukke vauva myös nieleskeli ja availi suutaan.
Ja niin, se toinen asia.. MÄ PÄÄSEN TAMPEREELLE!! :) Kätilön kanssa käytiin edellinen synnytykseni papereista läpi ja asia oli sen myötä hänen mukaan oikein mahdollinen. Asiaa kysyttiin ylilääkäriltä ja ei vaadi muuta kuin maksusitoomuksen ja lähetteen. Pirkanmaan alueelta kuulemma tulee tännekin synnyttämään yllättävän paljon ja sen myötä aluerajat on väljemmät.

MUOKS. rakenneultra 27.3

Miina&Pörri 13+0
 
Viimeksi muokattu:
Miina Niin miksi vaihdat Tampereelle? Mun esikoinen syntyi Tayssissa ja voih kun olis ihanaa tää toinenki siel saada. <3 Eli ihan siltä kantilta kyselen.

Tääl on hei nyt maha! ja tunne, että tuleekohan niitä kaks.... :O Ei sen kummempia.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Oon siirtynyt kerhon puolelle. Siellahan on ihan tammoiset samanmoiset keskustelut ja muutamat erilaiset pinot mm. esittaytymista, kalenteri ultrakaynteja ym. varten. Ihan hyvin osaatte kayttaa, kun sivutkin nayttaa ihan samalta kuin taalla. Jos haluat jakaa omia kokemuksiasi ja lukea muiden, suosittelen :)
 
kanelisolmu, edellisen synnytyksen jättämät henkiset jäljet tässä sairaalassa on syynä vaihtoon. Voithan sä kysästä kun ultraan menet että onnistuisko, sama lähtösairaala kun meillä näyttää olevan :) Ja ymmärsin kätilön puheesta että täältä jos jonnekin siirtoa haluaa niin TAYS on kaikkein helpoin päästä.
Millasta TAYSissa on synnyttää? Henkilökunta ym.? Kiitos jos jaksat kertoa, mulla ei sieltä ole juuri tietoa.. :)
 
Mulle tuli eilen postissa kutsu KYSin äitiyspolille. Eli seuraava ultra olis 22.2. Silloin viikkoja 17+0, kyseessä niin sanottu varhaisrakenneultra. Katsovat ilmeisesti aika tarkkaan istukkaa ja kalvorakenteita ja toki sitäkin miten tasaisesti meidän madot kasvaa.
Tällä hetkellä kärsin ihan järkyttävästä huimauksesta, jopa ruokakaupassa käyminen on melkoisen haasteellista. Verenpaine on tosi alhaalla, 96/61 eikä nuo neuvolastakaan oikein osanneet mitään helpotusta antaa. Että sitä seesteistä keskiraskautta odotellessa, vielä ei oo näkynyt :D

Regalo ja Karvamadot 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Lista taas päivitetty :)
Helmikuussa en ajatellut enää listaan julkipuolella pitää, vaan itse siirtynen kokonaan tuonne kerhon puolelle.
Jos joku toinen haluaa listaa päivittää niin hyvä :)


ziciili kyllä sä tälle puolelle mun mielestä saat liittyä :) Liity ihmeessä kerhoonkin jos kaipaat aktiivista keskusteluseuraa :)
 
Muutaman päivän olen tässä odotellut kerhoon hyväksymistä (olen painanut napista -liity, mutta jostain syystä minua ei ole sinne hyväksytty tai sitten pyyntöni ei ole tullut perille. Voisiko joku kerhossa olija vinkata siellä kerhon puolella, että täällä odotellaan hyväksyntää.

Juu, olen ehkä hieman kärsimätön, mutta kaksi päivää odottelua on jo kulunut ;-)...
 
Terve kaikille! Ultrassa on käyty, sydän sykki ja yks vauveli löytyi. Laskettu aika siirtyi jonkin verran, uusi aika on 18.8.

Olen tehnyt sellaisen päätöksen, että koska haluan käsitellä täällä palstalla hyvin henkilökohtasia asioita liittyen raskauteeni / muuhun elämäntilanteeseeni, etten kauheesti kirjottele niistä tänne julkipuolelle. Toki joitakin yleisiä asioita jaan täälläkin, mutta enimmäkseen kuitenkin haluaisin keskustella vapaana siitä ajatuksesta, että joku tuttu tunnistaisi mut saatika sitten levittelisi juttuja vielä eteenpäin.

Kirjotan nyt junassa matkalla kotiin, kunhan pääsen koneelle, niin jaan tarkemmat ultrakokemukset kerhon puolella! :)
 
Täällä edelleen.Mie jotenkin tykkään enempi tästä julkikeskustelusta et jos täällä juttu kavereita riittää niin pysyn tällä puolella mieluummin.
Niin mikä oli pkks nykyään,pkssk? höh,no mulle se on edelleen pkks ;) taitaa meitä ehkä kolme(?) sitten olla ketkä sinne on menossa.

Huomenna ultraan kello 13.15,ja jännittää ihan pirusti!
Maha on kyllä kasvanu et uskosin et sieltä se vauveli löytyy,toivottavasti vaan kaikki on sitten kunnossa.Vaikken osallistu noihin varsinaisiin seulontoihin niin kyllä ne aina niskapoimun mittaavat.Kysyvät eka et saako mitata enkä ole sitä kieltänyt.

Tisseihin koskee.Maitoa tulee.Kuopuksen jälkeen ei ole kerennyt kokonaan tyrehtyä vielä...
Huomisen jälkeen sitten ajattelin antaa itelleni luvan katella vauvavaatteita ja kait sitä pitäs ne vaunutkin hommata jossain vaiheessa.Ja kaukalo ja sitteri.

PikkuNelonen 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Heipsan! Liityinpä minäkin aikani ihmeteltyäni foorumille sekä laitoin pyyntöä kerhoon. Tämä julkinen puoli hiukan ehkä vierastuttaa. Neljättä odotan näin 29-vuotiaana ja LA olisi 9.8., huomenna ensimmäinen ultra, hassua miten sitä taaskin jännittää aivan maha kippurassa että onkohan siellä mitään, kun on pari viikkoa ollut vähän seesteisempää oloa.. Ärveet olisi tänään 12+4.
 

Yhteistyössä