Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Onnea täältä myös hyvistä ultrakuulumisista!!

Mulle voi päivittää np-ultran 10.10. Voi että jännittää!!

Mulla la oli sama menkoista laskettuna kuin varhaisultrassa.

Oon yrittänyt saada doplerilla kuulumaan sydänääniä, mutta en saa vielä.. En kyllä oikein edes tiedä, mitä ja mistä pitäisi kuulua ja miten sitä laitetta oikein käytetään :)

Mirenna 8+6
 
Hei,
liittyisin joukkoon iloiseen. Saadaan sitten ensimmäinen LA tuonne 26. päivällekin. :) Saa nähdä sitten muuttuko vielä ultrassa, luulisin niin. Meillä oli muuttohässäkkä kesken viimeisimpien kuukautisten aikaan, enkä todellakaan muistanut merkitä kalenteriin milloin alkoivat. Toi LA on sitten laskettu siitä, mitä muistelisin tai arvelisin.
Kävin eilen ensimmäisen neuvolan kun päästiin kotiin matkalta (plussasin juuri ennen reissua), huomenna pitäisi muistaa soitella onko lähete ultraan mennyt perille ja esittää toiveita mahdollisesta päivästä, että mieskin pääsee mukaan. Ja labraan pitäisi myös varata aika.

Tää on toinen lapsi, esikoinen on 5-vuotias. Selkeä ero ensimmäiseen raskauteen on se, että maha kasvaa. Nyt on jo huomattavissa pieni kumpu, joka tosin voisi mennä herkuttelun piikkiin jos ei tietäisi. Esikoisen kanssa menin ihan loppumetreille tavalliset, normaalin kokoiset farkut jalassa. Tiukoista paidoista kyllä huomasi tilanteen, mutta monille tuli yllätyksenä kun näkivät vauvan kanssa, kun en ympäri kyliä puolitutuille raskauttani huudellut eikä se erikoisemmin näkynyt. Nyt taitaa olla haave vain, että saisin normifarkkuja pitää kovinkaan pitkään..

Iho&hiukset on sellainen aihe, josta en edes haluaisi puhua. Iho on kauheassa kunnossa, kiiltää koko ajan kuin peili ja näppylää on jos jonkinlaista. Hiukset ovat rasvaiset ja niitä irtoaa melkoisia määriä. Joinain päivinä tuntuu, että ainoa ratkaisu tähän olis trimmeri ja 5 mm terä.

Syömiset on mulla aika uusilla urilla myös. Parin tunnin välein on pakko syödä kun on nälkä. Ja jos ehtii olla nälkä, alkaa kuvotus. Toisaalta kuvotus alkaa myös syömisen jälkeen, ei sitä pääse pakoon. Syön kauheat määrät banaaneja, avokadoja, ruisleipää ja tomaatteja. Viikunat olen myös löytänyt viime viikkojen aikana. Oikeaa ruokaa pystyy syömään pienen annoksen kahdesti päivässä, loppu menee noilla välipaloilla. Mieli tekisi tietysti myös herkkuja, juustonaksuja ja irtokarkkeja, jäätelöä ja hampurilaisia. Mutta en halua lähteä sille linjalle, mä en ole vuotta puhkinut salilla naama violettina vain päästäkseni nyt mussuttamaan tuloksia pilalle.

Liikuntaa oon joutunut vähentämään radikaalisti. Osittain kuvotuksen vuoksi, se pahenee iltoja kohden eli just silloin kun pääsisin salille. Osa liikkeistä ei tunnu muutenkaan enää hyvältä, painojakin oon vähentänyt reilusti. Vähästäkin nousee syke melkein liikaa ja voimattomuuden tunne saattaa iskeä ihan kesken treenin. Oon ottanut sitten aika rauhallisesti, lisännyt kehonhuoltoa ja esim. spinningiä, vähentänyt salia ja rankkoja ryhmäliikuntatunteja. Sitä vaan kaipaa sitä rankkaakin rääkkiä.. ehkä sitten taas, kun kuvotus vähenee. :)

Oletteko jo kertoneet muille lapsille raskaudesta? En jaksanut lukea ihan jokaista riviä aikaisemmilta sivuilta, joten en tiedä onko ollut jo puhetta. Esikoinen on tosiaan 5v ja sen luonteinen, että melkein pelotti kertoa ettei hän kohta enää olekaan ainoa isän ja äidin silmäterä. Vaikka tervettähän se on joskus oppia, että maailma ei pyörikään hänen sievän napansa ympärillä. Eilen sitten kerrottiin, kun huomasi nipun neuvolasta saatuja oppaita ym. ja kysyi miksi meillä on vauvakirjoja. Muuten oltaisiin odotettu vielä pari viikkoa. "Joo no mä en sitten aikakaan halua mitään vauvaa tänne" oli ensimmäinen reaktio. Herttaista. :D Vähän samalla mielellä oli tänäänkin, vaikka ehdotti varovasti josko mentäis kahvilaan kun vauvakin voisi haluta kakkua. Kahvilassa kyseli sitten kovasti vauvasta, vaikka edelleen muisti sanoa ettei ole kovin mielissään asiasta. Ehkä se tuosta, kun pääsee yli järkytyksestään. Onhan tässä aikaa.. :)

Nyt on pakko mennä unille etten nukahda tähän. Ei sillä, että olisi ensimmäinen kerta.

Praline 9+3

Etusivulle 26.4. Praline/31/toinen/K-SKS

Edit: Kauhea romaani! :D Mutta kun oli asiaa.. (muka).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Voi ei Tiukuliina89, koita jaksaa :hug:

Oma napa: Minäkin odottelen kutsua np-ultraan, pitäis osua samoille ajoille Kultapupulla. Varhaisultrassa heitti jo neljä päivää laskennallisesti LA:sta, joten luultavasti muutosta tulossa np-ultran jälkeen.

Yritän jaksaa touhuilla, mutta selvästi unentarve lisääntynyt ja välipalaa pitäis syödä koko ajan. Mulla on myös matkapahoinvointia. Minun vanhemmille kerrottiin, ja selkeästi yllättyivät asiasta. Kuitenkin hetken järkytyksen jälkeen jo positiivisesti. Olivat vain ajatelleet minun keskittyvän enemmän uraan kuin lapsiin. Miehen vanhemmat nähdään pian ja silloin kerrotaan heille. Kyseessä on kummallakin puolella ensimmäinen lapsenlapsi :)
 
Voimia Tiukuliinalle myös tämän kautta! :hug: :'(

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Itsekin kävin tänään ultrassa ja kaikki oikein hyvin! Tyyppi vasta viikkoja 12+0 mikä tänään on eli la pysyi 8.4. :) Tosi vilkas kaveri oli.. Alakautta ultrattaessa tuntui ihan kun sintti potki ultrakeppiä! :heart: Kuviakin saatiin paljon matkaan. Paikalla oli myös opiskelija tai joku vastaava niin tuli kunnolla ultrattua kun hänkin kokeili laitetta.

LA lasken sen mukaan mitä neuvolakortissa lukee.. Sen mukaan tosiaan määräytyy äitiysloman alkaminen ja kaikki seurannat..

Tähän hätään ei muuta.. Iltavuoro oltu töissä ja aamulla takas.. :stick:

manije ja sintti 12+0 :heart:
 
Voi Tiukuliina! Todella ikävä kuulla! Kovasti jaksamista teille!<3

Ihanaa, että monella on ollut kuitenkin hyviä ultra kuulumisia! Kyllä jännittää kun huomenna on eka ultra! Ja ylipäänsä NT! Ei olla kuultu edes sydän ääniä vielä niin kyllä päässä pyörii paljon kaikenlaista! Mitenköhän mahtaa olla täällä Porissa tai ylipäätänsä ultrataanko sisäkautta vai vatsan päältä? "Pikkusen" on tota elintaso rasvaa kertynyt tohon mahanahkan alle, et se voipi varmaan vaikuttaa asiaan?

ihon kunnosta oli puhetta; kyllä täällä on aikamoinen teinimeininki ollut jo heinäkuun alusta (noin viikkoa ennen häitä, juuri sopivasti siis) ilmestyi leukaan sellanen paisefinni et en ole koskaan nähnykkään, ainakaan itellä, muistaakseni. Ja mähän söin e-pillereitä osittain aknen takia (yli 8 vuotta) silloin oli kyllä siloinen iho=). Ja kun se vaan rajoittuskin yhteen kohtaan, mutta ko tuntuu et niitä näppyjä on joka puolella! Hiuksetkin rasvottuvat aika vauhtia! Mut no nämä nyt loppujen lopuksi on pieniä huolia.

kääks! kyllä tässä nyt alkaa jo todenteolla jännittämään huomista! Saakos muuten tulokset heti? Kun oltas heti ultran jälkeen menossa kertomaan vanhemmillemme! Hui!!

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani!!=)

Kylläpä tuli ( · ) tekstiä:snotty:

Lilleri88 ja vaavikka 12+2
 
Pahoittelut ja voimia Tiukuliina89 :(

Me ollaan kerrottu raskaudesta muille lapsille, koska etenkin esikoinen 6v., ihmetteli mun huonovointisuutta ja väsymystä. Nyt jännittää pikkasen ultra, että onkohan kaikki ok. Olisi kamalaa kertoa lapsille ikäviä uutisia :| Mutta toisaalta, voihan jotain sattua myöhemminkin..

Tämä järkyttävä väsymys saisi jo helpottaa. Vähän ahdistaa, kun muutetaan nyt viikonloppuna, enkä ole mitään oikein jaksanut tehdä lastenhoidon lisäksi. Nukuin eilenkin illalla lapsen vieressä 3,5 tuntia, söin iltapalaa ja siitä sitten yöunille.

Osaako kukaan neuvoa, kun sain neuvolasta tarvikkeet pissanäytteen ottamista varten, niin kun siinä putkilossa on sitä säilöntäainetta, niin tarkoittaako se, että näyte säilyy ihan huoneenlämmössä kunnes sen vie labraan? Tietenkin vien sen heti samana aamuna ;)
 
Pahoitteluni Tiukuliina :/ voimia kamalan paljon!!

Tänään esikon neuvolassa kuunneltiin myös vaavin sydänääniä ja vähän jouduttiin etsimään mut sieltä ne löyty ja vaihteli 150-165 välillä ?

Nt-ultraan tasan viikko :)

Bluedreams ja pöntiäinen 12+3
 
Suuret pahoittelut Tiukuliinalle! :( Tosi paljon voimia sinne!!!

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Tänne ei mitään kummoisempaa. Samat oireet jatkuvat. Iho on täällä ollut todella huonossa kunnossa (tosin taistelen aknen kanssa muutenkin).. Esikoisen odotus- ja imetysaikana iho oli hyvässä kunnossa, mutta nyt raskauden aikana naama on kukkinut ihan älyttömästi. Hiukset ovat entisellään, mitä nyt imetysaikana harvenivat aikalailla.

Lotus 15+1
 
Voi ei Tiukuliina89 voimia sinne :( Ihan tippa linssiin tuli.

Lilehe mä sain joskus ohjeen että ihan huoneenlämmössä säilyy sen hetken, eli pitäis viedä mahdollisimman nopeasti. En oo ihan varma kuinka kauan säilyy loppujen lopuksi, mutta puhutaan tunneista kuitenkin. Itse oon tehnyt niin että teen sen pissanäytteen ja sitten lähden pikkuhiljaa kiikuttamaan sitä labraan. Huomenna olis tarkoitus taas tehdä tämä.

(.) Eilen pillitin telkkariohjelmallekin täysiä täällä, mies tuli parvekkeelta ja sanoi että luuli että joku on kuollut kun porasin siihen malliin. Jostain syystä viime raskaudessa säästyin näiltä pahimmilta tunteenpurkauksilta mutta nyt on ihan eri luokkaa nämäkin.

Tuosta lapsille kertomisesta, kun meillä olis tuo esikoinen reilu vuoden ikäinen kun tulee toinen, ei varmaan edes tajua että sisaren on saanut. On kyllä niin läheisyyden kaipuinen että enemmän hermostuttaa, miten suhtautuu kun joku muu "valtaa" äidin sylin. Mun siskon lapsi taas oli vajaa 3v kun heille tuli toinen, ja tosi hyvin on ottanut vastaan vaikka tuskin ihan täydellisesti tajusi että se vauva sieltä mahasta tulee ulos ja liittyy perheeseen. Luulen että se kun ollaan tuon meidän pienen kanssa käyty siskolla on pehmentänyt laskua jonkin verran, koska kun meidän pieni syntyi niin siskon lapsi oli mustasukkainen jos vauva oli hänen äidin tai mummin sylissä. Tosi nopeasti kuitenkin tottui, nykyään ovat tosi hyvää pataa vaikka onkin vähän ikäeroa :)
 
manije mulla ultrattiin aika pitkälle ekassa raskaudessa aina alakautta, epäilen että se johtui siitä että mulla oli se taaksepäin kallistunut kohtu. Oon kuullut että silloin näkyy huonommin, joiltain kuulemma tunnustellaan kohtua silloin peräaukon kautta - siltä oon onneksi säästynyt :x Kokeiltiin pari kertaa myös mahan päältä mutta ei näkynyt vielä ainakaan ekalla kolmanneksella, olisko rakenneultra sitten otettu jo mahan päältä? Kaikki ennen sitä oli ainakin alakautta (oli siis muutama ylimääräinen ultra np-ultran lisäksi). Ja olin sillä kertaa hoikassa kunnossa eli ei ollut siitä kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Joo jotain tollasta ne tais siellä labrassa puhuakin, bluedreams. Sen se hoitaja kyllä sano että samalta päivältä pitäis kuitenkin olla se näyte, mutta se on varmaan joku varotoimi niiltä että on varmasti hyvät näytteet ja ehditään tutkia. Mutta juurikin sanottiin että jos se näyte joutuu seisomaan jonkin aikaa niin kannattaa laittaa jääkaappiin.
 
Kultapupu tarkotit varmaan lillerille ton ultravastauksen.. ;) Joo siis eli yleensä aina np-ultrassa ultrataan sisäkautta että saadaan kunnon näkyvyys ja mitattua ja katottua kaikki tärkeimmät.. Enkä koe sitä mitenkään epämukavana, siinähän se meni.. Mullakin on kohtu taaksepäin kallistunut, oli ainaki viime kerralla.. :D Ja on itelläki vähän ylimäärästä tossa mahan kohalla.. Silti näky ihan hyvin myös mahanpäältä ultrattaessa..

Kertomisesta lapsille ei oo ongelmaa.. Esikko reilun vuoden niin ei toinen vielä ymmärrä asiasta mitään.. :) Aika hissukseen ollaan muutenki oltu tästä raskaudesta.. Yks kaveripariskunta tietää, ne on tarkotus myös kummiksi pyytää.. Mun äiti ja sisko tietää ja miehen vanhemmat ja sisarukset. Töissä olis tarkotus tässä kohta puoliin kertoa kans.. Viimestään loman jälkeen lokakuun puolenvälin jälkeen.. Alkaa varmaan mahastaki jo huomaa siinä vaiheessa.. Itestä toki tuntuu jo nyt et maha on niin pullollaan.. :D

Ite en ikinä oo itkeny millekään tv ohjelmille tai muulle tommoselle.. En ees raskaana ollessa.. :) Toki nyt huomaan et saattaa itku tulla ihan muuten vaan helpommin.. Varsinkin kun oon töistä väsyny ja sitte tulee jotain sanomista tuon miehen kans.. Muuten täällä jaksellaan oikeen loistavasti.. Se vähäinenkin etova olo on hävinny ja väsymyskin vaivaa vaan aamuvuorojen jälkeen kun niin aikanen herätys.. Onneksi pääs näin helpolla! :rolleyes: Tsemppiä kaikille jotka vielä kärsii pahasta olosta ja muista vaivoista!

Mä alan paisteleen nyt lättyjä kun esikko vielä unilla ja sitte ootella kaveri kylään lapsensa kans! Illemmalla tarkotus mennä käymään uimassa kaverin ja lasten kans. :)

manije ja sintti 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Tiukuliina Suuret pahoittelut! Paljon voimia sinne! :hug:

Syömisestä > Edelleen ei tee mieli syödä oikeen mitään, pakko yrittää aina edes vähän syödä lämpöstä ruokaa ja pakko syödä melkeen tunnin välein joku jogurtti.. Olis kiva mennä vaikka ravintolaan syömään, mutta oksettaa ajatuskin! :D

Pahoinvointi > Viikonloppuisin olis kiva tehdä jotain kivaa, mennä syömään ulos, elokuviin..mutta yksikään viikonloppu ei oo ollu niin että ei olis paha olo, 24/7 pahaolo saapuu aina viikonloppuisin.. :D Pahoinvointi vaivaa myös viikolla aamuisin edelleen, ihana olo aina kun herää ja töissä olo vaan pahenee..


manije Arvaa rupesko tekemään mieli lättyjä!!! :p

Aika hauska, kun katsoo laskettua aikaa 14.4.2014 kuinka paljon meitä on sielä!! Katsotaan syntyykö silloin meille jollekin silloin. :)

Miwwi 11+3 (hui! Kun aika menee nopeasti!)
 
Viimeksi muokattu:
Tiukuliinalle voimia! :hug: Itsellä kaksi keskeytynyttä keskenmeno takana ja lääkkeellinen tyhjennys tehty molemmilla kerroilla...voin ehkä vähän kuvitella miltä sinusta nyt tuntuu.Itsellä rankkaa oli, mutta onneks ihmismieli toipuu rankoistakin asioista ihmeen hyvin.

Omaa tilannetta sen verran,että tänään käyty sairaalalla nt ultrassa. Pelkäsin ja jännitin koko eilisen päivän ja tämän aamun aivan älyttömänä. Kaikki oli kunnossa ja ihan pikkiriikkisen uskallan jo ajatella että ehkäpä meille se vauva oikeasti saattaa syntyä.=)

melin 13+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Auttakaa amatööriä, siis rimsuun niitä tietoja? :D Minä en oo hirveesti(lue ollenkaan) näitä keskustelu-juttuja harrastanut mutta nyt ajattelin kokeilla.

Mulla on siis toinen lapsi tulossa, kolmas raskaus. Yksi keskeytynyt keskenmeno neljän vuoden takaa ja aika hyvin osaa kummitella. Koko ajan tunne ettei kaikki ole kunnossa, reilun viikon päästä olis np-ultra ja silloin saa kai huokaista, jos saa..

Olen jo kahteen kertaan käynyt varhaisultrassa, kierto ollut lähemmäs 60 päivää, joten laskettu aika oli hieman hankala laskea. :D viimeksi rv 8 syke sykki hienosti ja pieni möky näkyi.

Aiempiin raskauksiin kun vertaa niin nyt ei oireita ole lähes lainkaan. Yleensä kahvi tökkinyt koko raskauden ajan ja aamuisin ellotusta, nyt nämäkin pienesti ja loppui rv 9. Kummallista, ehkä silläkin tuntuu ettei siellä mitään ole. Onko teillä muilla oireita, tai loppuneet jo?

Mutta jos tähän nyt sit laitan näitä tietoja eli napppii/25v/toinen lapsi/KAKS/LA 21.4.14
 

Yhteistyössä