Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~



MENOSSA MUKANA:


Odottajia yhteensä: 93



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

????
IdaAdele/?/kolmas/OYS
Tiinu* / 24 / toinen / K-SKS

18.3.
Lotus / ? / Toinen / TYKS


23.3.
nemiah / 26 / Toinen / HYS

31.3.
nend / 24 / Ensimmäinen / KOS
Henja / 26 / Toinen / HYS

1.4.
Untu / 27 / Ensimmäinen / JS
Arpis / 19 / ensimmäinen / SKS
Bluediamond/?/toinen/TAYS
Merlina/22/Toinen/L-PKS
suski28/neljäs/35/KYS

2.4.
Coyo / 26 / Toinen / TAYS
Lunia12/30/toinen/tays

3.4.
Adalmis / 28 / Kolmas / OYS
melin/30/neljäs/pkks
Leena13/32/ensimmäinen/VKS

4.4.
Suppis / 25 / Toinen / ?
Talvis / 25 / Kolmas / SAS tai TYKS (Poikaolo)
Karviaismarja / 28 / Ensimmäinen / TAYS

5.4.
LilMy / 21 / Toinen / TYKS
Daniella / 25 / Neljäs / TYKS
Tippan/32/1/NKL
Yönenkeli / 28 / Kolmas / K-SKS

6.4.
Banski / 28 / Toinen / HYS
sweetpearl/28/kolmas/TAYS
tiitii88 / 25 / Ensimmäinen / KYS


7.4.
lilleri88/24/ensimmäinen/satKS
tiiti89/24/1/K-SKS
tiuhtis78 / 34 / Neljäs / KYS
Bluedreams/ 29 / toinen/ ?

8.4.
Nanija / 26 / Kolmas / KYS
Eireann / 31 / Toinen / Jorvi
Adalie / 23 / Toinen / PKSSK
venda / toinen lapsi / 34 / Kättäri
manije / 23 / Toinen / OYS


9.4.
Wonderworld*/24v/neljäs/?
JennEm /27v. /2.lapsi / TYKS

10.4.
Pumppeli/30v./toinen lapsi/K-SKS
St. Brigitten/23/kolmas/LKS

11.4.
piikru / 24 / Kolmas / JS
aotearoa/30/kolmas/ ?
haneja/29/2/JS
Nete/29/toinen/K-PKS
Karko/30v./toinen/TYKS
Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS

12.4.
Elea85 / 28 / Kolmas / KOS
Itun emo/35/toka/Euroopassa

13.4.
tialia / 21 / ensimmäinen / KOS

14.4.
Laurina/28/ensimmäinen/TAYS
Sissi_81/31/toinen/K-PKS
Fujin / 24 / 1. lapsi / ?
manteli 2010/35/toinen/HYS
anma/?/toinen/TAYS
Evelinnea/22/Toinen/PHKS
Mäkimeirami/32/toinen/K-SKS/
tsirpp/28/viides/SAS
pikkuylläri/ ? / ? / ?
Miwwi / 22 / ensimmäinen / ?
luppa-/29/neljäs/LS

15.4.
Betti/36/ensimmäinen/KOS

16.4.
Meryl / 32 / Toinen / KOS
Neksu/28/3.lapsi
Kytossa / 26 / Toinen / Tays/Koks?

17.4.
m./29/toinen/KOS
Ninsku86 / 27 / ensimmäinen / OYS
-Kirppu- /24 / Toinen lapsi / Seks

18.4.
Myy87 / 26 / ensimmäinen / K-PKS
Tuttava1985/?/ 2 lapsi/?
LiLeHe / 26 / neljäs / K-SKS

19.4.
Aisha12/25/Toinen/ KOS
sunny84/29/toinen/LKS
miiapk/?/toinen/?
¤mymmeli¤ / 31 / kolmas / KYS

20.4.
Epeliina / 25v / Toinen / LS
Ansku-89/ 23v/ 1./ SATKS
Hypica/33/1/Tyks
Lumimyrsky/28/toinen/TYKS

21.4.
Eltsar/30/3/JS
pöllöäiti/24/neljäs/SatKS
napppii/25v/toinen lapsi/KAKS

22.4.
Taisku-80/33/toinen/TYKS

23.4.
Viides villahousu, 33v, 5 lapsi, Koks
NiinaAnniina /21/ toinen / pkks


24.4.
JonMa / 23 / neljäs / K-sks

25.4.
Yemina / 25v / Toinen / SatKS Tyttöolo
Kultapupu / 23 / toinen / KOS
Äippyli_81 / 32 / kolmas / HYS

26.4.
Praline/31/toinen/K-SKS

27.4.
Vemia/26/toinen/k-sks
Clavel/ 24/ensimmäinen/Tyks tai Sas

28.4.
JuliDe/32/neljäs/?

29.4.
Dorian / 32 / ensimmäinen/ ?
ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS

30.4.
Mirenna / 25 / ensimmäinen / ?

Raskauden seuranta:


26.9 lilleri88 (NP), Myy87 (NP) , aotearoa (ultra) , Adalmis (NP)
27.9. tiitii88 (NP)
30.9. Adalie (NT) , tialia (NP) , St.Brigitten (NT)
2.10 luppa- (ultra) , Lumimyrsky (NT- ultra) , Laurina (NP) , Bluedreams (NL), Miwwi (NP), Fujin (NP)
3.10. manije (NL) , Miwwi (NL)
4.10. Bluedreams (NT-ultra) , Äippyli_81 (NP)
7.10. Viiden villahousu (NP)
9.10. St. Brigitten (N, NL)
10.10. pöllöäiti (NP) , Mirenna (NP)
14.10. Kultapupu (NP)
17.10 tialia (S)
21.10. Yönenkeli (N)
28.10. manije (N)
31.10. Mirenna (NL)
22.11. Yönenkeli (RU)
25.11 tialia (RU)
26.11. Fujin (RU)
5.12. Kultapupu (RU)
18.12. Kultapupu (N)



Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT SELKEÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ!


Blogeja

St. Brigitten HttP://arkirallia.blogspot.fi

Fujin Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net

Edelliset kuukaudet :

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2285899-huhtikuun-hurmurit-2014-heina-ja-elokuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Yönenkeli:lle uuden pinon perustamisesta! =)

Täällä ei millään malttaisi odottaa ensi viikon ultraa! Tekisi niin mieli aikaistaa se jo tälle viikolle, muttei kumminkaan viitti.. Ihme oireitakin on alkanut tulemaan ja kauhea palelu. Se on ihan järkyttävää, kun vähän väliä on todella kylmä, sitten taas kuuma. Iltaisin varsinkin alkaa tuo.

Synnytyksestä, itse haluisin kanssa synnyttää vedessä, mutta en tiedä onko se porissa mahdollista? Mä olen varmaan hullu, mutta odotan synnytystä yli kaiken ja sitä tunnetta mikä siitä tulee! Ehkä kun esikosta synnytys oli niin "helppo" ja nopea. Kesti 3h koko synnytys, josta 8min ponnistusvaihe. Mietin vaan, että mahtaako tämä toinen tulokas tulla nopeammin kuin esikko.. Onko täällä jollain kokemusta syöksysynnytyksestä? Ja kivunlievityksestä, itse ajattelin mennä niin kauan ilman, kuin vaan mahdollista, mutta jos jotain tarvitsen niin kohdunkaulanpuudutteen aion pyytää. Esikosta otin epiduraalin ja siitä 15min, niin piti alkaa jo ponnistamaan.

Joku puhui hiustenlähdöstä! Mulla lähtee kans ihan sairaasti hiuksia. Nyt yhtäkkiä alkanut lähtemään. Raivostuttavaa, kun niitä on joka paikassa ja mieskin aina valittaa... :LOL:

Yemina & Möhkö 6+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta!

Täällä työskennellään hoitoalalla.

Kysymys,kuinka paljon te muut liikutte? Itse aloitin n.puolitoista kuukautta sitten käymään kuntosalilla(ikinä ennen käynyt) ja sitten käyn juoksemassa....mietin vaan,että varmasti omien voimavarojen rajoissa voi molempia turvallisesti jatkaa... Tänään kävin juoksemassa ja ihan hyvältä tuntui.

Miten te muut asutte? Meitä siis 5 henkinen perhe asuu rivitalossa, 4h,k,sauna. 88,5neliötä.... Kovasti mietityttää loppuuko tila,kun nyt ei oikeen varaa olisi isompaakaan lähteä etsimään. Toki nyt ainakin vuosi vauvan syntymästä eteenpäin pinnis meidän makuuhuoneessa,mutta silti mietityttää : /

Jotenkin tuntuu,että pyörittelemään koko ajan mielessä tätä raskautta enkä vielä oikein osaa tai ehkä anna lupaa itselle iloita asiasta...itsellä ei siis km:n pelkoa vaan kaikki muu,raha-asiat,tilanpuute yms. :(

Tulipas vähän negatiivinen viesti...eiköhän tämä tästä. Jos lähtisi jo katsomaan telkkua sänkyyn ja nukahtaisi sitten siihen. :wave:

JuLiDe 5+5?
 
Karviaismarja kirjotteli noista kissajutuista. Mulle iski paniikki, kun nimittäin taloyhtiön lasten leikkipaikalla käy kissat ihan huoletta pissalla ja muillakin asioilla, niin onko sieltä voinut tarttua jotain?????????? En ole siellä nyt raskauden aikana pahemmin kaivellut, kun jotenkin muistin, ettei ne kissanulosteet ole mitään suositeltavia. Ja se hajukin on niin mahtava, että oksennushan siinä meinaa tulla, kun vähän lapiolla kaapaisee hiekkaa. Mutta lapset on kuitenkin leikkineet ja tuleehan siihen hiekkaan siis kosketusta niiden kautta. Mun pitäisi käydä kans kilpparilabroissa pikapuoliin, pitäiskö pyytää neuvolasta lähete tohon toksoonkin? No, ehkä en menekään vielä huomisaamuna ja soittelen neuvolaan soittoaikaan ja kysyn.

Mulla on ollut jotenkin tosi hyvä olo tänään, hirveesti on saanut kaikkea tehtyä. Mieskin oikein ihmetteli, että mikäs nyt on, kun on tässä muutama viikko mennyt niin löysäillessä. Olen kyllä tajunnut syödä useammin, että voisko ihan sellainen pikku juttu vaikuttaa? :D Mitenhän sitä muistaisi joka päivä saman?

Synnytyksestä olisi paljonkin toiveita ja ajatuksia, mutta siitä tulee sellainen avautuminen sitten, että nyt ei kyllä jaksa alkaa sellaisia pohtia. On liian hyvä mieli. Joku toinen kerta kyllä saatte lukea mun avautumisen. ;)

Ja sitten mulle saisi päivittää NP-ultra 4.10..

Kiitos Yöenkeli päivittelyistä!

Vielä JuLiDe mulla on myös vähän tuollainen olo, että murehtii kaikkia käytännön juttuja eikä osaa siksi niin iloita. Toisaalta tuntuu tyhmältä, kun käytännön asiat selviää oikeasti AINA parhain päin. :) Mutta minkäs sille mahtaa.
Me ollaan just 3 viikon päästä muuttamassa 4 h+k+s aso-asuntoon ja voin sanoa, että vetää talouden tosi tiukille vähäksi aikaa. Mutta uskon, että se kannattaa, omaan ei ole varaa vuosiin, joten on tuo kuitenkin enemmän oma kuin vuokra. Ja tykkäsin siitä asunnosta, kun käytiin katsomassa.
 
Uuden pinon merkkaus!

JuLiDe se on ihan ok et erilaisia ajatuksia pyörii päässä, kunhan mieliala olis pääasiassa hyvä ja positiivinen, ettei mennä masennuksen puolelle :) meillä talossa hyvin tilaa muttamutta talo on myynnissä, asumme väärällä sijainnilla.. Isompi laina ois tarkoitus ottaa ja mies murehtii sitä.. Itse en näe siinä ongelmaa kun ehdin olla 5kk töissä ennen äitiyslomaa, mut sitten pohdituttaa jaksanko olla töissä loppuun saakka kun uniongelmat ovat kiusanneet jo 2vko. Äitiysraha jäis tosi heikoille jos en jaksakaan, kun kuopus täyttää 3vko ennen laskettua aikaa 3v ja siellä välillä valmistuneet verotukset on kyllä niin surkeita... Ja kaikenlaista muutakin sopansekoittajaa löytyy mut kaikella on kai tarkoituksensa? Uskoisin että kun raskaus alkaa konkretisoitua niin on helpompaa "antautua" sille..

Talvis ja salamatkustaja 9+3
 
Liikunta raskausaikana. Minä olen (yhdeltä) koulutukseltani personal trainer, ja tuossa kun jonkin aikaa omaa yritystä pyörittelin, perehdyin läpikotaisesti raskaana olevien naisten liikuntaan. Lisäksi siinä oli taustalla oma kokemukseni esikoisen ajoilta. Eli raskaana saa oman jaksamisen mukaan liikkua niin paljon kuin haluaa. Tämä koskee tietysti raskauksia, joissa ei ole mitään komplikaatioita. Kun vatsa alkaa kasvaa, pitää suoran vatsalihaksen treeni jättää pois, ja myöhemmin kaikki kuntosaliliikkeet, joissa kohtuun kohdistuu painetta (esim. maastaveto), ovat kiellettyjä.
Itse treenasin esikoisesta ihan tappiin saakka: viimeinen kuntosalitreeni oli viikkoa ennen synnytystä, reippaalla sauvakävelyllä kävin vielä viisi päivää ennen synnytystä. Nyt olen ollut jo vuoden päivät sairaslomalla viimesyksyisen vakavan keuhkoinfektion takia, joten en voi kuvitellakaan samanlaista treenirupeamaa tässä raskaudessa. Tarkoitus on käydä kuntosalilla pari kertaa viikossa, sauvakävelemässä ja tehdä kotona pilatesta. Nyt olen tosin ollut flunssassa, joten liikunta on jäänyt siihen.
Mutta jos jotain kysymyksiä raskausajan liikunnasta tulee, niin mä osaan ehkä auttaa :)

Mä olen ammatiltani a) personal trainer ja ryhmäliikuntaohjaaja (jota työtä en nyt saa tehdä, koska se on liian fyysistä) b) arkeologi (josta ei löydy töitä) ja c) nyt opiskelen suomen kielen opettajaksi (josta toivon mukaan löytyy töitä, kunhan valmistun). Mulla on ollut tässä viime vuoden aikana pienoinen kriisi, kun kaikki, mitä yritän kaatuu (ensin oma yritys piti lopettaa sen keuhkotaudin takia ja sitten arkeologian alalta ei löydy töitä). Onneksi keksin tämän opettajaksi opiskelun. Se on ollut jo vuosia mun haaveenani.

Täällä tuntuu monet olevan muuttamassa tai muuten miettivät asumisjärjestelyjä. Me ostettiin kesällä asunto, jota me nyt remontoidaan; tämän kuun lopulla pitäisi päästä muuttamaan. Kyse on neljän huoneen rivitaloasunnosta, aivan ihana koti kertakaikkiaan :)
 
Dorian luin jostain kättärin sivuilta että siellä jollain osastolla olis kai yksi allas, mut mietin kans jos vuokrais sellaisen altaan. Mutta jos siellä altaassa sais olla vaan avautumisvaiheen niin voi olla että jää ainakin vuokraamatta, sitten on ihan sama jos käyttää vaikka suihkua tai mahd sitä kättärin allasta. Ajattelin pe neuvolassa ainakin kysellä, voi olla että np-ultraan kun menee kuitenkin kättärille niin ne kätilöt siellä osais varmaan paremmin kertoa..

Ammatiltani myyjä, kova hinku olis takasin mutta päätin että jos kaikki menee hyvin, oon äippälomalla ainakin siihen saakka et toinen on 9kk. Sit voi olla et pitää miettii miten järkätään toi lastenhoito, ei kuitenkaan rahatilanne kärsi olla kotona kovin pitkään. Ehkä osa-aikaisesti töihin alkuun. Miten muuten toi uusi kotihoidontuki, tiedättekö siitä jotain? Ymmärsin että ensvuonna vois tulla, jos se hyväksytään, että miehelle on varattu puolet siitä kotihoidontuesta? Meinaan että tarkoittaa meillä kyllä automaattisesti sit et töihin molemmat.

JuLiDe mä kävin salilla ja liikuin enemmän ennen ekaa raskautta (laihdutin 40kg), mutta koko raskauden kestäneen armottoman pahoinvoinnin takia jäi sitten liikkuminen. Kiloja kuitenkin tuli vasta n 2kk synnytyksestä ja 5kk synnytyksestä rupesin taas jumppaamaan ja liikkumaan aktiivisemmin. Tietenkin 2 viikkoa myöhemmin tapahtui hedelmöittyminen, mutta oon kuitenkin jatkanut juuri alkanutta liikkumista. Oon tehnyt reippaita, pitkiä kävelylenkkejä ja kuntouintia, välillä iltaisin jumppaan himassa, eli ei mitään älyraskasta kuitenkaan. Välillä on juilinut mahasta, mutta kun oon mennyt omien tuntemusten mukaan niin ihan hyvin on mennyt nyt. Tänään ihan yllätin itseni kun oli sellainen olo taas että pakko päästä kävelee.

Olikohan että toisella kolmanneksella ei enää suositella esim vatsarutistuslaitteita siellä kuntosalilla, joku muu varmaan osaa näistä kertoo enempi. Ja juokseminen voi jossain vaiheessa rupee tuntuu ilkeeltä. Mutta muuten se liikkuminen tekee vaan hyvää, eli voi jatkaa.

Mä kyllä samaistun noihin muihin huoliin, meillä kanssa raha-asiat esim mietityttää paljon enemmän kuin keskenmeno. Tilanpuute ei sinänsä mietitytä, asutaan nyt kolmistaan kolmiossa eli vauva menis sit jossain vaiheessa tuon meidän esikon kanssa samaan huoneeseen. Mietin sitä tilanpuutetta sitten kun alkaa tuntua ahtaalta asuminen.

Omista oireista on tullut nyt takaisin se tissien arkuus, imetys on ollut nyt pari päivää taas hieman kivuliasta varmaan parin viikon tauon jälkeen.. Kuitenkin kestettävissä. Tuntuvat muutenkin turvonneen vähän, ihmetyttää se tauko tuossa välissä. Toisaalta muita oireita on ollut, kuten tuo kuvotus ja närästys, kuvotus tosiaan voimistunut ja syömisen jälkeen aina maha kipee. Päänsärkyjä on ja menkkajomotukset jatkuu yhä vaan. Melko helpolla päässyt esim viimekertaan nähden, ja osan teistä kokemuksiin.

Joko siellä osa menee jo ensviikolla np-ultraan? Tuntuu että vielä on ikuisuus siihen, eka neuvola VASTA perjantaina.. No on kyllä kiireinen viikko edessä että ehkä se tästä.

Kp & Kultakala 6+5
 
Huomenta,täällä aamuvirkkuna nousin jo viideltä,kun mies lähti töihin :O itse kuitenkin tarvitsee vasta klo7.30 lähteä...

Kiitos tsemppauksesta kaikille....kai se niin on,että asiat menevät omalla painollaan ja sopu sijaa antaa =) totta varmasti sekin,että kun raskaus alkaa konkretisoitumaan niin osaa alkaa nauttimaankin siitä.

oireista, monella on väsymystä ja pahoinvointia....täällä ei ole merkkiäkään moisesta,ehkä välillä pientä etovaa oloa,joka menee ohi. Muistan vain kolmen edellisen raskauden kohdalta,että suunnilleen samantien plussauksesta sinne 12+ viikoille oli armoton väsymys ja pahoinvointi. Varsinkin viimeisimmän kohdalla olisi voinut nukkua koko ajan,oli huono olo ja halailin pönttöä useinkin,mitään ei jaksanut tehdä ja kotikin näytti siltä. Meillä siis kolme tyttöä :) Nyt oikeastaan ainoat oireet pienoinen vatsan turvotus ja menkkamainen juilinta alavatsalla....ja todella toivonkin oireiden jäävän siihen!

Lumimyrsky hyvä,kun täällä palstalla joku,jolta voi tarvittaessa kysyä liikkumisesta raskausaikana :)

Jaa,jos sitä pötköttelisi hetken vielä sohvalla aamukahvia kera ja sitten alkaisi toimimaan..... :wave:

JuLiDe 5+6(en kyllä yhtään tiiä onko nuo viikot oikein :ashamed: )
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Hiuksia multa lähtee kans aivan hirveästi. Kohta ei ole yhtään jäljellä! Voisikohan sitä mitenkään hillitä tai hallita :) Varmaan pitää alkaa juomaan maitoa, kun mun kalsiumin saanti on muutenkin vähän heikkoa.

Työkseni mä teen sosiaalityötä. Mulla on kuitenkin vaan muutama kk enää määräaikaista sopparia jäljellä, eikä jatkoa luvassa kun se, jota sijaistan, tulee takaisin. Vähän huolettaa, löydänkö itselleni miten töitä raskaana ja miten selvitään taloudellisesti. Meillä on aika iso laina maksettavana. Toisaalta kotona viihtyisin ihan hyvin, asutaan maatilalla ja siellä riittää hommaa yllin kyllin :)

Mä en harrasta liikuntaa, muuten kun hevosten ja koirien kanssa. Luulen liikkuvani ihan tarpeeksi. Ratsastan jokapäivä, mutta lenkkeillä voisin vähän useammin. Haluaisin lisäksi ottaa tähän rinnalle jonkun kevyen tai rentouttavan jumpan :) Joku jooga tms olisi kiva, mutta meidän kylällä on vähän rajoitettu tarjonta :) Lumimyrsky kirjoittikin hyvin raskausajan liikunnasta. Mikä on sun kantasi raskaana ratsastamiseen? Siinä tuntuu olevan "neuvolantädeillä" montaa mielipidettä. Mä toistaiseksi ratsastan, kun mun hevonen on aika rauhallinen, vaikkei se tietysti aina takaa mitään...

Täällä pitäis vielä viikko jännittää varhaisultraan!!

Mirenna 5+6
 
Työkseni mä teen toimistotöitä, eli joka päivä 7h istumista, katsotaan kuinka kauan tätä pystyy tehdä, kun tuntuu jo että ilman raskauttakin selkä huutaa hoosiannaa, vakituista työtä ei oo, eli en usko, että kun kerron raskaudesta niin saan edes jatkaa, mutta minulle on pääasia, että vihoin olen raskaana ja toivottavasti tällä kertaa saan pienen rakkauden syliin. :)

Oireista Täälä edelleen kärsitään pahasta olosta. Onneks silti edes jotain pientä saa aina alas, jogurtti on melkein ainut mikä menee vaikka onkin ihan hirvee olo. Mutta en vois kuvitellakaan syöväni mitään karkkia, mitä olen ennen raskautta voinut syödä vaikka kuinka paljon. :D

Onko täälä joku joka kirjoittaa blogia? Itse tykkään lukea, mutta en kirjoittaa. Olis kiva lukea teidän blogeja, joilla niitä on. :)

Miwwi 8+1
 
Me asutaan nyt kaksiossa, mutta muutetaan kolmioon tämän vuoden puolella. Kyllä tässä tuntuu tila loppuvan, vaikka vain yhden lapsen kanssa asustellaan.

Liikuntaa ei ole nyt alkuraskauden aikana tullut ihan hirveästi harrastettua, mutta yritän muutaman kerran viikossa salille raahautua. Kyllä se siitä taas alkaa sujua, kun tästä etomisesta pääsee eroon :) Muuten kyllä tykkään liikunnasta todella paljon.

Muoks. Viikot jäi, eli nyt 11+3
 
Minä puusilmä sitten kirjotin tuonne vanhaan ketjuun.. Mutta siirretäänpä tänne teksti.
Rapula jatkuu :x Oksennus puristaa vattalaukussa koko ajan mutta mitää ei toistaiseksi ole ylös asti tullu. Väsymys on ihan kauheeta. Yöt on tosi levottomia, nään kauheen todentuntuisia unia ja joskus aika ahdistaviakin. Voi kun meidänkin vaava keräis ne ravintonsa tisseihin, mut ei. Tissit ei oo kasvannu juur yhtää (olen lauta) mut takapuoli ja maha sitäkin enemmän :stick: Eli nyt on alkanut jo se "mulla ei oo mitää päälle pantavaa" vaihe :kieh: (mies tykkää) Menis pari kuukautta nopee ni kehtais taas kulkee julkisilla paikoilla..
Vauhti on ollu yhtä rivakkaa kun etanalla. Tuntuu että kunto on ihan nollissa. Kävelen paljon normaalisti mutta nyt ei tahdo eteenpäin päästä. Nälkä on kauhia. Pitää yrittää toppuutella tota syömistä ettei ihan pullaha.
Hermesetaksesta. Minä juon kahvia 2-4 kuppia päivässä ja joka kupilliseen laitan 1 hermeksen. Olen toiminu näin joka raskaudessa. Kaikki lapset suht normaaleja ;)
Tänään kerroin lähimmille tyttöystäville raskaudesta, kun järjestelevät jotain illanistujaisia. Ainakin muutaman onnittelun olen saanu :D
Minä oon lähihoitaja, vanhuspuolella. Mulla on vakipaikka mutta en oo ollu töissä 2 vuoteen. Jäin aika alussa sairaslomalle kun istukka oli kohdunsuulla. Ja myöhemmin oli kaikkea muuta kremppaa ja vatta oli tiellä. Meillä on aika fyysinen työ. Mun oli nyt tarkotus palata tammikuun alussa töihin mutta en usko että menen tässä välissä enää. Nautin hirveesti olla kotona. Olisin vaan kotona pitämässä huolta lapsista ja huushollista, ja tietysti tuosta ihanasta ukkelista :heart:
Meillä on 90 neliön 4h+keittiö, sauna, khh paritalo. Ollaa kans mietitty isompaan muuttoa mutta meillä on tosi kiva naapuriyhteisö tässä ja pankki ei ihan riemusta kiljuen anna meille enempää lainaa ku oon nyt minimirahalla. Tältä alueelta ei haluta pois koska lapset on jo juurtunu tänne. Koulu ja kaverit.. Meillä tosiaan 2 makkaria lapsien käytössä. Tällä hetkellä 2 isompaa tyttöä nukkuu samassa isoimmassa huoneessa. Meidän sänky on toisiksi isommassa ja tuon vajaa 2 vee nukkuu itekseen omassa pienimmässä huoneessa. (Mun vanhin lapsi asuu pääsääntösesti isällään ja käy vaan joka toinen v-loppu meillä.) Näin on nyt hyvä mutta kun nuo kaks ismpaa tuosta vanhenee ni alkaa varmaa vinkumaa omia huoneita ja omaa rauhaa. Siihen menee varmasti useampi vuosi, katsotaan..
Liikunnasta sen verran vielä että meinasin alottaa uinnin jos ja kun tämä olo joskus helpottaa.
Tänään tulossa pitkä päivä. Kohta mennään kattomaan sitä mun iskää ja sen jälkeen haetaan isommat tytöt eskarista ja koulusta, siitä sitte ajetaan Helsinkiin ukkelin olkalääkärille, minä tietysti ajan ja sieltä sitten suoraan isoimman tytön ekoihin sirkuskoulu harkkoihin. Oon heränny tänää neljältä enkä oo saanu enää unta sen jälkeen, joten olen pahoillani vaava, äitin on pakko juoda tänään paljon kahvia että pysyy joten kuten hereillä :ashamed:
Kauheen pitkä sepustus MUTTA huomenna 7 viikkoa täyteen!!! Jahuu :D

Villis ja Vilperi 6+6
 
Kiitoksia uudesta pinosta Yönenkelille! :)

Ekassa neuvolassa käyty, oli just niin turha reissu ku aattelinki.. Sen verran muistissa viime raskaudesta asiat.. :) Laskettuaika muuttu neuvolan laskutavalla 8.4, omien laskujen mukaan 10.4 ja vu:ssa 12.4. Eli se tulee muuttuu sitten ekassa virallisessa ultrassa niinku viimeksikki.. :) Kaikki arvot ok, hb130 eli siitä ei ainakaan väsymys johdu..

Töissä oon hoitoalalla.. Vakipaikassa onneksi.. Toki kuulostaa meiltäki kohta lähtevän työntekijöitä..

Asuminen Tällä hetkelle asutaan kerrostalo kolmiossa. Toivottavasti ennen huhtikuuta päästään muuttaan omaan taloon, semmonen pikkumökki, vajaa 200neliöä.. ;) Siellä sitten riittää tilaa enemmänkin..

Päivityksiä: 24.9 Np-ultra
3.10 Lääkärineuvola
28.10 Neuvola

En tiiä kuin pitkälle noita päivitellään mut laitoinpa tuohon kaikki mitä sain.. :) Labraan on aika ens viikolla!

Nyt antaan pikkumiehelle ruokaa ja päikyille! Ite illaksi töihin...

manije ja sintti 9+0 uuden aikataulun mukaan
 
Me muutettiin just 3h+k ratkaisuun, että saadaan sitten lapselle oma huone kun sen aika on. Tosin tänään tuntuu siltä, että oltais ihan hyvin voitu jäädä siihen huonetta pienempäänkin. Oireet jojoilee jotenkin tai sitten ne on yksinkertaisesti kadonneet. Tissit on ihan normaalin tuntuiset taas eikä mulla ole mitään oloja mihinkään suuntaan. Hitsinhitsi. Yritän saada uutta ultra-aikaa ens viikolle, mutta tuntuu että sekin on ikuisuuden päässä.

Tietääkö kukaan suht. edullista ja hyvää varhaisultraa Helsingistä?

Mä työskentelen hoitoalalla tosi monipuolisessa työympäristössä ja toivon, että raskaus jatkuu hyvin siten, että voisin olla töissä mahd. pitkään.. Vaikka nyt ensisijaisesti toivon ylipäätään sitä, että raskaus jatkuu.

T: Ketjun Pessimistisin Fujin & 8+1
 
Ensiksi kiitokset Yönenkelille uudesta pinosta! ( itsekin alkuun luulin etä heinä-elokuussa plussanneet, mutta kun luin muiden kannan tästä sivujen määrästä, niin tämä järjestely vaikuttaa hyvältä! :) )

Miwwi: ymmärsin yskäsi tuossa aiemmassa ketjussa, kiitos. Hauskasti sanottu se apina juttu :) Kun on tärkeistä asioista kyse, niin sitä menee itse niin sekaisin että uskoo kaikkiin pöljiin kansantaruihin ja uskomuksiin yms.. :D Mutta kun toiveena on vain se oma pikkuinen <3 PS. Tästä se huoli jo alkaa raskausaikana ja taitaa vaan suurentua oman vauvan syntyessä..

Noh, sitä tuhruttelua/vuotoa ilmaantu sillä 6. :lla viikolla, mutta nyt on jo loppunut (ainakin toistaiseksi). Mutta eilen neuvolasta soitettiin että tämänpäiväinen aika siirtyy- eli neuvola vasta 12.9.. Tästä harmistuneena ja ystävien rohkaisemana varasin täksipäiväksi sen VU:n! Vaikka vähän olinkin jo luottavaisin mielin, niin epävarmuus kalvaa, kun oli sellainen "tunne",..noh muutaman tunnin päästä sen sitten näkee että mitenkäs asiat ovat.. HUI. Lisäjännityksenä vielä mies-gyne! ( ollut aiemmin vain naisten asiakkaana).. :D

Lumimyrsky: sinullapa monipuolista osaamista! Tsemppiä ja jaksamista vielä opintielle :) Kysyisinkin mitä sanot raskaudesta ja lentopallosta? Itseäni pelottaa lähinnä "tiikerit" eli maahan syöksyntä..

Eilen olin katsomassa kaverin 3:n viikon ikäistä vauvaa <3 On ne niin pieniä ja suloisia. Olisin vaan voinut tuijottaa pikkukaveria monta tuntia.. samalla kuvittelin että tuollainen OMA voisi olla minun sylissäni jo ensi vuonna =)

Työtä tehdään täälläkin hoitoalalla. Aiemmin mainitsinkin siitä epäsäännöllisen 3-vuorotyön haasteista, varsinkin kun teen melko fyysistä työtä sekä ilta-aamu vuoroja valitettavasti peräjälkeen niin ON aika haastavaa jaksamisen kannalta, saatika pahoinvoinnin ja syömisen..

Miten maltan pysyä paikoillani seuraavat tunnit ennen VU:ta...

Ansku & pähkinä 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: lilleri88
Liikunnasta: Mä harrastan liikuntaa normaalisti 3-5 kertaa viikossa; juoksu, spinning, kuntosali, joskus jumpat. Nyt tässä raskaudessa liikuntaa on ollut 2-4 krt viikossa voinnin ja väsymystilanteen mukaan. Juoksulenkit oon hidastanut hölkkään/ripeeseen kävelyyn, salilla teen edelleen samoilla painoilla kuin ennenkin ja spinningissä oon käynyt. Sykkeen nosto on oikeastaan jäänyt tonne 150 tienoille (mikä tietty ihan suotavaakin). Ennen raskautta juoksin 10-15 km lenkkejä ja sykkeet huiteli paaljon korkeammalla. Nyt yritän vähän rauhallisemmin mennä :D Liikunnan jälkeen mulla on hyvä ja energinen olo verrattuna siihen, että makaan sohvalla puoli viikkoa. Yritän liikkua niin pitkälle raskaudessa kuin mahdollista, viime raskaudessa kävin spinningissä vielä rv 37+ jotain.
Olen itse ohjannut odottavien äitien liikuntaryhmiä ja perehtynyt raskausajan liikuntaan mm. opinnäytetyössäni :)

Bluediamond & Kaapo 10+0 :heart:
 
Hei ja onnea kaikille raskautumisenne johdosta.

Itse olin elokuulainen ja vauvani syntyikin tuossa 7.8.13.

Ajattelin tänne laittaa linkin ihanasta odotuspaketista joka minulta on nyttemin jäänyt tarpeettomaksi, jos jotakuta saattaisi kiinnostaa.

Angel Sounds - Fetal Doppler, KickTrak, masutuubi, Muut tarvikkeet, Lastentarvikkeet ja lelut, Helsinki, Tori.fi

pakettiin kuuluu myös stixejä virtsan proteiinin ja glukoosin seurantaan raskausaikana sekä 3 vajaata purkkia geeliä doppleria varten, näitä vain ei ole mainittu ilmoituksessa

Ihanaa odotusta teille kaikille!

/Mimosa
 
Kiitokset täältäkin uudesta pinosta Yönenkelille :)

Tänne pukkaa sit ihan kunnon flunssan, pööh :( Kuumetta ei onneksi oo ollut mutta nokka ihan tukossa ja yskää/nipistelyä keuhkoputkessa. Jouduin sen takia perumaan tämänpäiväisen neuvolan ensivisiitinkin, kun en vaan oo kunnossa lähteä mihinkään. Harmittaa, olin odotellut että pääsisi kokeilemaan josko sydänäänet vaikka kuuluisi, mä kun en oo käynyt missään varhaisultrassa ja oireetkin on helpottaneet (tai sit jäänyt tän flunssan alle), niin välillä miettii että onhan tuolla masussa nyt joku... Uuden ajan sain vasta ensi viikon keskiviikolle, silloin viikkoja 10+1 eli sit pitäis ainakin kuulua... Eikö vaan? Nyt vaan jatketaan odottelua, välillä tuntuu et pakahdun kärsimättömyydestä ja välillä taas tuntuu et mikäs tässä odotellessa.

Eireann 9+0 *poksista*
 
Ihanaa kun täällä on teitä liikuntajutuista tietäjiä, ainakin Lumimyrsky ja Bluediamond, itsellänikin on kovasti mielessä pyörinyt kysymyksiä. Käyn 2-3 kertaa viikossa salilla (tunneilla ja juoksumatolla) ja tanssin flamencoa. Tuo tanssiminen on nyt etenkin askarruttanut, kun flamenco aiheuttaa kovia tärähtelyjä jalkatyön myötä ja paljon repäisiviä liikkeitä ja hyppyjä (eikä ne hypyt ole mitään kevyitä ponnahduksia vaan maahan yleensä täräytetään voimalla). Menen nyt toistaiseksi vielä mukana varoen hieman niin kauan kun tuntuu hyvältä, mutta mitä mieltä te olette, pitäisikö vain suosiolla hetkeksi unohtaa?! Lisäksi olen ajatellut mennä mamma-joogaan tässä syksyn päälle. Nyt juuri on väsymys niin armotonta, että väkisin täytyy jos jotain haluaa tehdä :(

Asuminen meillä on tilava kaksio, jossa viihdymme ja luulemme sinne ainakin hetkeksi vauvan kanssa mahtuvamme...katsellaan sitten ehkä isompaa myöhemmin ensi vuonna. Tällä hetkellä ei raha-asiat vielä onneksi kovin huoleta, luulen että palaan töihin heti äitiysloman jälkeen..

Kultapupu kun sanoit että altaassa saisi olla vain avausvaiheen, tarkoitatko että ei saisi synnyttää? Miksihän jos näin? eikö löydy osaamista..

Fujin Me varasimme Mehiläiseen ympyrätaloon ensi viikolle VU:n, hinnaksi sanoivat 91e + 15e toimistokuluja. Kelakorvauksen siitä pois, ymmärtääkseni saa kun on keskenmeno takana..onko se sen noin 10% tai sinne päin.

Dorian 6+0
 
Listaa päivitelty

Tänään tulikin sitten käytyä siellä labrassa otattamassa verikokeet ja antamassa se pissa näyte tosin nyt piti antaa kaks eri pissa näytettä... En muista et noiden kahden aikaan olis tarvinu antaa kun yks. Nyt sit vaan odotellaan et koittaa se NP päivä, ja mä luulen et 9+0 sain vauvansydän äänet kuuluviin <3

Yönenkeli ja tiitiäinen 9+2
 

Yhteistyössä