Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Täällä työskennellään myöskin hoitoalalla.

Flunssa on löytänyt tiensä tännekin, mahtavaa.. En ole ollut kipeä varmaan 6 vuoteen, joten mielenkiintoista nähdä miten kehittyy. Voisikohan tää raskaus jotenkin "herkentää"? Tai sit on muuten vaan sattumaa :)

Säännöllistä liikuntaa en harrasta, paitsi tietty koiran kanssa lenkkeilyä, mutta ei mitään kuntosalia tms. Tosin mielenkiinto on alkanut nousemaan tuota mamma-joogaa kohtaan, että jos joku on ollut/ osaa kertoa, niin kuulisin mielelläni enemmän siitä :)

Tulevana maanantaina oli VU ja tuntuu ettei tämä viikko etene ollenkaan.. :|
 
Täällä ei oirein oireita. Näin viime yönä unta että ekassa neuvolassa ei mitään vauvaa ees löytyny Olin vaan kuvitellu olevani raskaana.. Noh sen näkee sitten. Välillä oon ihan varma että oon TODELLAKIN raskaana ja sitten taas on olo että taidan vaan kuvitella :D

Mie oon Nuoriso-ohjaajana pienellä paikkakunnalla. Ja viimeks ekans neuvolan jälkeen puol kylää tiesi.. Nyt on onneks se hyvä että voi mennä niinku tytön varjolla neuvolaan niin josko se ei tällä kertaa olis ihan niin ilmiselvää. Noh toivoa saattaa. Miulla siis eniten tressaa se että kesäkuussa loppuu työsopimus ja miulla on hirveesti lomia käyttämättä ja nytku jäänkin äippälomalle maaliskuussa niin en kerkee pitämään lomia, jolloin työnantaja joutuu maksaa ne miulle käteen. Noh miun kannaltahan tää on huippu hyvä juttu sillä rahaa tulee mut voin vaan kuvitella että mikä sota tästä tulee töissä. Miun paikka on siis määräaikanen oon käyny oppisopimuksella ja vielä ei oo selväää että laitetaanko paikkaa ees auki. Jos se laitetaan niin sinälläänkin tää on hyvä tilanne, sillä jos jostain syystä minnuu ei siihen valittas niin miehän vetoon että ne ei ottanu minnuu koska oon raskaana, jolloin liitto kyllä ajaa asian läpi ja mie sen paikan saan. Äiti just aikasemmin syksyllä sano siitä että jos satun olemaan raskaana sillon niin se ei tiiä vielä yhtään tapausta jossa liitto ei olis ajanu läpi raskaudentakia syrjintää. Noh okei aika ilkeetä mutta niin totta.. Nyt yritän vaan peitellä raskautta niin pitkään kun mahollista. Noh miun suulla se on kovin hankalaa ja joka päivä töitten jälkeen tsemppaan itteeni kuinka hienosti meni ku en vieläkään kertonu :D

Asunnosta niin meillä on pieni rintamamiestalo jossa on kaks makkaria. aateltiin asuu siihen asti enneku lapset tarttee tilaa ja pitää hankkii isompi. Varmaan ennenku esikoinen menee kouluuun kuudenvuoden päästä niin pitää jotain ratkaisuja tehdä.

Niin ja tuo samperin alkuraskauden flunssa on täälläkin taas. Ja jos muistan yhtään oikein niin ihan samanlaisena ku viimekskin. Noh nyt vuotaa jo nenä että ehkä tää on menossa poispäin kun lähtee lima liikkeelle.

Mie en harrasta ihmeemmin liikuntaa mutta nyt töitten takia alkaa tosiaankin se luistelu. Eli 4 tuntii viikossa jäällä ja ensviikolla pääsee ekan kerran ja joulukuun puoleen väliin olis tarkotus luistella. Liikunnassa varmaan parasta kun tietää rajansa. Eihän esim luistelu oo todellakaan ekoja lajeja mihin raskaana meni mut mie luistelin viime talvena marraskuuhun ja joulukuussa synty tyttö. Lopetin kun ei enää mahtunu toppavaatteet päälle ja painopiste muuttu niin paljon niin ei tuntunu mukavalta. Mut esim en mie vois lähtee ratsastamaan kun en oo ratsastanu niin tippusin varmasti, mut semmonen joka tietää mitä tekee niin varmasti pärjää ja pitkälle. :)

Ens viikolla olis jo neuvola.

NiinaAnniina ja möpelö 6+6
 
Muut jotka ootte Kättärille menossa synnyttämään, tiedättekö onko siellä nykyisin vielä samalla tavalla että np-ultran yhteydessä otetaan ne verikokeet? Vai otetaanko nyt erikseen? Kun jos sama kuin ennen, niin silloinhan np-ultra olisi rv11+6 mennessä, mutta jos erikseen, niin sitten voi myöhentää vielä pari viikkoa tuosta.... (Miten niin malttamaton olen...?!?!?!?! :whistle:)

Täällä esikoisen uhmailujen kanssa menee helposti hermot, tuntuu että mielialat menee hurjaa vuoristorataa. Huono olo myös iskee usein, ja repäisykipuja nyt tuntunut enemmän, mutta menkkajomotukset hävinneet.
Neuvola on onneksi pian, sen jälkeen sitten odotellaan ultra-aikaa. :)

Meillä on pieni neliö, ja ainakin nyt tuntuu että tilaa on vielä tarpeeksi. Lapset todennäköisesti jakavat alkuun huoneen, ennenkuin sitten saavat molemmat omansa. Esikoisen kanssa alkuun asuttiin kaksiossa, ja kyllä sinne ihan hyvin mahtui, tavaroiden määrä alkoi vaan jossain vaiheessa ahdistaa. Mutta sopu sijaa antaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onkos täälä muut, joilla jo yksi tai useampi raskaus takana, huomannut eroja edellisiin raskauksiin? Itsellä hajut eivät ole niin voimakkaita, kuin esikoisen aikaan. Mutta väsyttää ja yököttää enemmän, etenkin väsyttää... Lisäksi esikoisen aikaan en voinut juoda mitään makeita mehuja ja nyt niitä menisi vaikka kuinka + kaikki muut herkut. Taitaa esikoisen aikainen +8kg jäädä haaveeksi.......

Me asutaan tällä hetkellä (pankin) omassa rivarikämpässä, mutta rakennuslupapaperit vetämässä (vaikkakin niiden kanssa kovasti takkua). Vähän mietityyttääkin, missä sitä keväällä asutaan, joudutaanko muuttamaan vuokralle, kun vauva jo syntynyt (tämä asunto pakko myydä ennen kuin talo rakennetaan). Tila vähän mietityttää, jos tää kakkonen tulee tohon esikoiseen, joka siirrettiin omaan huoneeseen 4kk iässä, sillä ei meidän kanssa saanut nukuttua.....

Nyt miehen kainaloon löhöämään.:D

Kirppu ja Hiisku?
 
Vu-kuulumiset: olin kuulemma haastava ultrattava, tuntui se gyne etsivän minuutteja ennen kuin löysi lapsiveden ja pienen alkion joka noin 5,7mm! Ja sano että tossa näkys sydämen syke, vastaisi viikkoja 6+2 kun mulla viime menkoista laskettuna 7+2... noh tiiä sitä, ei ihan luotto ollu siihen mieheen 120% mut lopuks kun kysyin että oliko kaikki hyvin kun lopulta löysit näkyvyyden niin hän sano että oli ja saat tästä ensimmäise kuvan perhealbumiin!:-D
 
Joku kyseli ratsastuksesta raskausaikana. Kyllä se taitaa suositus olla, että ekan kolmanneksen jälkeen, kun maha alkaa kasvaa, ei enää ratsastaisi. Mutta mä kyllä tunnen parikin naista, jotka ovat olleet hevosen selässä vielä 35+ viikoilla. Tiedä sitten, miten ovat sinne kiivenneet... :D Mutta ratsastus on sen verran riskialtis laji, että vaikka olisi tuttu heppa, niin silti riski pudota ja loukata on suuri. Raskaudessahan kehonpainopiste siirtyy eteenpäin, eikä tasapaino enää ole sama kuin ilman vauvamahaa, joten tasapainon voi helposti menettää. Ja jos on siellä korkealla hevosen selässä ja putoaa, niin mahalle ei välttämättä käy hyvin...

Mä olen huomannut eroja edellisiin raskauksiin. Esikoisessa oli kyllä kuvotusta, mutta tässä raskaudessa olen kyllä rynnännyt pöntölle asti muutaman kerran, kun on niin paljon oksettanut. Esikoisesta en tainnut oksentaa kertaakaan. Keskenmenneessä raskaudessa taas oli kauhea päänsärky ja hajuherkkyys, joita ei muissa raskauksissa ole ollut. Tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole ollut väsymystä, mutta se saattaa tulla myöhemmilläkin viikoilla. Esikoisesta ainakin olin ihan loppu vasta viikoilla 9-12.

Tämä päivä oli kauhea. Mulla oli tosi typerästi luennot klo 8-10 ja sitten seuraava 16-18. Käytännössä olin siis liikkeellä kymmenen tuntia, kun kävin siinä luentojen välillä auttamassa isoäitiäni siivoamisessa ja opiskelin kirjastossa. Kun pääsin kotiin olin ihan väsynyt ja nälkäinen, ja niinpä sitten pari kertaa oksensinkin... Huomenna samanlainen päivä. Miksi nuo luennot eivät voi olla peräkkäin?! :kieh:
 
Kiitokset Yöenkelille uudesta ketjusta :)

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart:

Fujin kyseli ultrahintoja Helsingissä. Nyt kävin Diacorissa, jossa oli todella mukava ja perusteellinen lääkäri ja hintaa tuli 158 €. Kela-korvaus pitää itse hakea. Kesken menneessä raskaudessa kävin Mehiläisessä ja maksoi 189 €, josta sai suoraan kela-korvauksen eli maksettavaa jäi vajaa 160 €. Ihan mukava lääkäri oli, mutta tuli vähän liukuhihnamainen olo. Tuosta Dorianin 91 euron hinnasta taitaa harmittavasti puuttua lääkärinpalkkio :( ... Ensi viikolle olen varannut ajan Femedaan, joita ainakin palstoilla oli kehuttu suht edulliseksi ja hyväksi paikaksi.

Meryl kyseli Kättärin NP-ultrasta, niin meidän neuvolassa ainakin otetaan verikokeet kun kymmenen viikkoa tulee täyteen ja sitten tulee kirje Kättäriltä jossa on ultra-ajat.

).( Täällä vietettiin pitkä viikonloppu mökillä ja se kyllä tuli tarpeeseen, kun sai levätä kunnolla. Tänään taas töissä paha olo nosti päätään heti aamusta, mutta onneksi helpotti päivän mittaan. Kävin tänään tapaamassa ystävääni, jota en ollut nähnyt hetkeen, ja yllätyksekseni hän kertoi myös olevansa raskaana ja laskettu aika on vain viikkoa ennen omaani :D Ihan mahtavaa, nyt on lähellä joku jonka kanssa jakaa samoja asioita. Olemme vielä samalla alalla eli ravintolahommissa, niin työn tuomia haasteitakin on kiva vertailla :)

Betti ja Boo 8+0 Boks
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Hienoa Ansku-89, että kaikki ultrassa mallillaan! Viikot varmaan varmistuu sitten np-ultrassa paremmin - tossa iässä lapsentaimi kun on niin pikkuruinen.. Tai sitten sulla on vaan ollut ovis myöhemmin.

Täällä tissioireet palasi ja iltaa kohden on taas kivistellyt ja tuntunut siltä, että jotain tapahtuu. Aika, aika, kulu nopeasti...
 
Täällä taas :wave: julkkis-BB:a tässä samalla katselen,ois voinut kyllä ihan tavallinen BB tulla eikä tällai julkkisjuttu....

Kirppy kyseli eroja edellisiin raskauksiin. Minulla niitä kolme takana,joista kaikista olin kolme ensimmäistä kuukautta erittäin pahoinvoiva+oksentelua ja väsymys oli sanoin kuvaamatonta. Nyt ei ole väsymystä eikä pahoinvointia. Ainoastaan alavatsalla juilintaa,ajoittain pientä närästystä...eipä juuri muuta ja toivottavasti ei tulekaan =) Ja meillä siis kolme tyttöä, 11-V, 7-V ja 4-V :heart:

Missä vaiheessa olette soittaneet ekaa neuvola-aikaa? Itse en vielä ole ajatellut asiaa,nyt omien laskujen mukaan viikkoja kai 5+6... Varaamaan ensi viikolla soiteltava. Onneksi meillä mukava terveydenhoitaja.

Joko te olette kertoneet raskaudesta? Täällä ei tiedä muu kuin mies tietysti =) jotenkin en "uskalla" edes parhaimmalla ystävälle,jonka kanssa kaikki puhutaan niin kertoa vielä...moni varmasti alkaa kauhistelemaan,että neljäs lapsi,onko siinä mitään järkeä yms. Oma siskoni odottaa esikoistaan,joka syntyy pari kuukautta ennen meidän laskettua... Jotenkin en halua hänellekään kertoa,että täällä nyt sitten neljäs tulossa. Ajattelen,että vien"huomion"pois hänestä ja hänen raskaudesta :| Ja minun vanhemmat varmasti kauhistuvat... Miehen äiti erilainen,varmaan vähän päivittelee,mutta sanoo että omapahan on elämämme :) Toisaalta haluaisin kovasti kertoa raskaudesta ja iloita siitä,mutta mutta...Liikaa vaan pohdin asioita. Mies onnellinen ja innoissaan raskaudesta....ollaan kyllä puhuttu viime päivinä paljon tulevasta.

Mutta nyt palailen BB:n pariin :popcorn:

JuLiDe 5+6
 
Moikka, päivän romaani :D Eli;

Vesisynnytyksestä, ilmeisesti ainakin usein joutuu hyppimään pois vedestä sydänäänien kuuntelun takia, jos sairaalassa ei esim ole laitteita joilla voi kuunnella veden alla. Ja mitä oon eri keskustelupalstoilta lueskellut niin käytännöt itse synnytyksen kohdalla vaihtelee suuresti sairaaloittain, mitään selkeää syytä en löytänyt. Luin muuten että kättärillä sais synnyttää mahdollisesti sinne veteen, toivottavasti on totta myös nyt kun on se naistenklinikan remppa menossa! Tietysti se ei ole pelkästään sairaalasta kiinni, kaikenmaailman komplikaatiot voi estää sen vesisynnytyksen. Luin myös ettei kannata mennä liian aikaisin veteen ettei synnytys hidastu, jolloin voi joutua siirtymään kuivalle maalle.. Täytyy kysellä noilta ammattilaisilta sitten enemmän.

Täällä oon harmikseni huomannut että imetyksen aikana on välillä tullut huono olo. Tähän asti olen yhdistäny sen nälkään ja syömiseen. Toivottavasti nyt ei liity tuohon imettämiseen mitenkään, tuon kivun oon kestänyt. Ikävää jos siitä imettämisestä alkaa oireet lisääntyä.. No ainakaan toistaiseksi en ole antanut vaikuttaa imetyksen jatkumiseen.

Tänään oon kärsinyt ihan järjettömästä kylmyydestä, mittasin että lämpöäkin ollut jonkin verran, mitä en kyllä ole muuten huomannut ikinä itsellä raskauteen liittyen , kun oon mitannut. No nyt illalla alkoi sitten yskääkin että toivottavasti en minäkin ole kohta flunssassa. Haluaisin hirveästi mennä vauvamuskariin huomenna, kun kerrankin se oikeasti järjestetään, kun yritän mennä sinne (pari kertaa yrittänyt mennä sinne kun ei olekaan ollut). Muutenkin hirveästi ohjelmaa loppuviikolle. Toivon että tää yskä nyt liittyy vaan tohon venähtäneeseen iltalenkkiin, kun ehti tulla vähän kylmä siinä ennen kuin päästiin kotiin asti. Täytyy huomenna katsoa...

Ensimmäiseen raskauteen verrattuna olen päässyt helpommalla, erot on olleet isoja mutta saa nähdä tasoittuuko.
- Viimeksi oksensin tässä vaiheessa jo, nyt pahoinvointia ollut vähemmän (toistaiseksi)
- Viimeksi ei ollut tätä jatkuvaa närästystä kuin vasta ihan lopussa, ja päänsärkyjäkään ei ollut.
- Himoitsin jatkuvasti kaikkea terveellistä sekä punaista lihaa, nyt lähinnä kaikkia herkkuja vuorotellen. Pikkuhiljaa oon kyllä huomannut että noi makumieltymykset ja inhokit on alkaneet muuttumaan, että voi olla että niiden suhteen tilanne on kohta eri. Muutenkin pahoinvoinnin yltyessä alkaa raskas ruoka tökkimään.
- Hajut tökkii siinä missä ekassakin raskaudessa, mutta eri kohteet aiheuttaa sitä kuvotusta.
- Myöskään tätä armotonta väsymystä en huomannut viimeksi, ainoastaan oli heikko olo kun ei ruoka pysynyt sisällä. Hyvin pysyi kuitenkin silmät auki. Nyt tarttis tulitikut välillä... (Haukotus, nytkin pakkovalvon että saan huomiseksi kuivia vaatteita)
- Ai niin ja noi kohdun kasvukivut, jotka jatkuu nyt kuinkahan monetta viikkoa? Viimeksi tais olla muutaman päivän ja sen jälkeen satunnaisesti.


P.S. JuLiDe ihan samaa mieltä tuosta BB:stä! Mutta varmaan pakko seurailla tälläkin kertaa minkä ehtii ja jaksaa ja ilmaiseksi näkee (melkeen jo perinne). Oon vaan päivitellyt miten huijausta toi koko juttu varmaan on, mutta sen näkee sitten. Se kausikin on lyhyempi ja kaikkea, että turhan helpolla nyt pääsee noi julkkikset siellä :D

Kp & Kultakala 7+0 POKS!
(Kun kerran ollaan jo keskiviikon puolella :) )
 
Viimeksi muokattu:
Heräsin yöllä kauheeseen huoleen siitä, että masussa ei ole kaikki hyvin.. :( Nyt en kyllä kestä, pakko päästä tänään käymään siellä neuvolassa, kaikki oireet on hävinneet, ja keskenmenon pelko on takaraivossa joka hetki. Toivon tietysti, että olisin vaan turhaan hysteerinen, vuotoja ei ole ollut, mutta viimeksikin kävi niin, että vähäisten oireiden loppumisesta vuoto alkoi vasta noin viikon kuluttua. Aaaarghh. Miksi pitää olla näin heikkohermoinen, kai sitä vaan niin kovasti toivoisi, että vihdoin saisi sen oman pienen ihan syliin saakka..

Karviaismarja ja tiiti 9+5 (10+1)
 
Huomenta kaikille
Yöenkeli,kiitos uudesta pinosta :)

Eilen kauppareissun jälkeen alkoi vatsaan sattua ihan mielettömästi ja muutaman tunnin ajan,aina kun vessassa kävi niin tuli sellaista rusehtavaa vuotoa paperille... mistä lie johtui,onneksi loppui iltaakohden ja nyt olo mitä mainioin :)

asumisesta asutaan rivarissa 88,5m2. Hyvin tullaan alkuun mahtumaan kun esikoisella oma huone ja kahdella nuoremmalla yhteinen,vauva saapi sitten olla meidän huoneessa.

Täällä ensimmäinen hoitolapsi kohta ovella joten päivänjatkoja kaikille

Luppa- & kirppu 7+5
 
Viimeksi muokattu:
Lumimyrsky: Kiitos vastauksesta! Täytyy katsoa miten pitkälle itse uskaltaa mennä, sit kun alkaa tökkiä niin taidan alkaa ajamaan kärryiltä.

Mä oon yrittänyt olla tosi tarkka mun syömisistä, että söisin mahd. usein ja mahd. pieniä annoksia. No, yllättäen pienet annokset ei oikein onnistu. enkä myöskään syö niin terveellisesti kuin pitäisi. Mulla kokoajan pyörii mielessä raskausajan diabetes, voiko sitä omalla ruokavaliolla yrittää ehkäistä?

Raskausoireita ei oikeastaan ole enää kun hirveä väsymys. Voisin nukkua kokoajan!

Tänään kuusiviikkoa täynnä!
 
Eroja ensimmäiseen raskauteen kyllä löytyy. Kuvotus on pahempää nyt, vaikka esikoisesta oksensinkin lähes päivittäin rv 17-18 asti. Esikoisesta paha olo tuli aina välillä pitkin päivää, mutta nyt se on päällä koko ajan. Väsymys taitaa olla suunnilleen samaa luokkaa, mutta nyt kun esikoinen on hoidettavana, väsymys tuntuu pahemmalta. Esikoista odottaessa teki mieli vain hedelmiä ja vihanneksia, nyt puolestaan on tehnyt enemmän mieli jotain suolaista. Rintojen aristus oli jotain järkyttävää esikoista odottaessa, nyt ei ole kipuja laisinkaan. Iho oli esikoista odottaessa todella hyvässä kunnossa, mutta nyt menee vain koko ajan huonommaksi. Esikoinen on poika, jos joku haluaa oireita siltä kannalta katsoa :D Ja mulla on sellainen olo, että toinen poika olisi tulossa.
 
Heippa! Mahtuuko vielä joukkoon ?

Täältä huhuilee tiuku, tuttavallisemmin Tiia vuosimallia -87.

Kolmas lapsi olisi tuloillaan, laskettu aika kuukautisten mukaan 8.4 mutta ensimmäistä neuvolaa varatessa terkkari oli sitä mieltä että laskettu on 13.4 ja siitä syystä ensimmäinen neuvola vasta 11.9, tulee kiire varata ja saada aika NP-ultraan.. Joten jos niitä tietoja päivitettäväksi ilmoittelen sitten myöhemmin tarkemmin :)

Itse olen oksentanut tässä kuukauden päivät aamusta iltaan, opiskelut hieman kärsii eikä helpotusta tunnu tulevan, välillä päiviä että pystyy syömään normaalisti mutta seuraavana päivänä todellisuus viimeistään iskee päin naamaa. Siltikään, tämä pahoinvointi ei oo pahin, ensimmäisessä raskaudessa se oli jotain aivan järkyttävää (tyttö), toisessa helpotti alun oksentamisen jälkeen (poika) .

Kaikki hajut ottaa nenään rajusti ja oksennus nousee kurkkuun :/
Plussaa kuitenkin täyte rinnoissa :D

Asumisestakin olitte jutelleet, me asutaan n. 86 neliöisessä neliössä ja ei oikein mahduta tällä poppoolla, 2 aikuista, 6v, 4v, 10kk sijoituslapsi ja koira. Mutta isompaankaan ei oo varaa joten jonkun sortin taikoja pitää tehdä että mahdutaan, joudun varmaan luopumaan rakkaasta harrastehuoneestani, nyyh.
 
Moi kuomat,
en ole hetkeen paassyt linjoille ja nyt koetan kovasti ottaa kiinni kaikesta mita taalla on ruodittu :)

Kivunlievityksesta: taalla meilla ei harjoiteta mitaan muita kivunlievityksia paitsi kaikki luomujutut (akupisteet, lampimat tyynyt, vesiallas, suihku), ja epiduraali. Eli joko tai. Ilokaasua ei tunneta eika mitaan kohdunkaulan puudutteita yms. En ymmarra miks mutta olen jo tottunut :)

Ma olin viimeks paattanyt menna luomuna niin kauan kuin mahdollista mutta kun synnytys pitkittyi 22 tuntiin, olin lopussa niin kuitti, etta otin epiduraalin joka oli kuin taivaanlahja :) Kaikki kivut meni ja hyvin vaimeasti tunsin, kun suppari tuli - tosin mitaan en tuntenut, vaika laakari sanoi, etta "tyonna niinkuin teksit kakkaa" -- joo, en tuntenut. Jotain kuitenkin ahisin, lapsi tuli ulos, ja tikkeja tuli 4. Niiden nakuttelun kylla vaimeasti tunsin, mutta arsyttavinta oli tippa. Voi herranjesta etta ma halusin sen pois kadestani -- maa vihasin sita! MIkskohn se muuten oli? Eka alkuun se oli siks, etta ne antoi mulle oksitosiinia, mutta kun se oli viela synnytyksen jalkeenkin…mitakohan siita laitettiin?

Ma sain olla altaassa aikas alussa, mutta sitten muuttui hoitsujen vuoro ja se hoitsu joka tuli vuoroon, komensi mut heti ulos kun sanoi, etta tuo mun altaassa istuminen hidastaa avautumista muutenkin. Avautumisvaihe kesti siis sika kauan. Oli kylla sellanen noitaakka se hoitsu, mutta kaippa se ihan asiansa osas ja kun han tuli paikalle, alkoi tapahtumaan :) Sanoi, etta jos et nyt ala synnyttamaan niin sa oot taala viela huomennakin (olin jo koko paivan ollut).

TYO: Ma teen projektiluontoista tutkimustyota teknologian ja innovaatioiden alalla. Tykkaan tyosta vaikka valilla vois olla vahan mielekkaampia ja sisalloltaan "omempia" nuo projektit. Haastavaa ja joustavaa on kylla.

Me asutaan kolmikerroksisessa rivitalossa - paikalliset talot ovat usein kapeita mutta korkeita. Meilla on 4 huonetta + olkkari ja keittio. Ja tietysti rakentamani sauna pihalla. Kylla, mina sen rakensin :)

Noista holmoista sanomisista: ma kysyin ukolta, etta kumpaa toivot, ja han sanoi, etta tiedat etta poikaa (tytto on jo). Ma sanoin, etta mitas jos se onkin tytto. No annetaan se pois, sanoi, tietusti herjalla. Ma sanoin kans heti, etta ala sano noin, kuulee viela ja paattaa olla syntymatta. On se vaan aiteen mieli herkka :)

UREHEILU: Ma olen kans juoksija, mutta en ole voinut 6.viikon jalkeen juosta enaa ollenkaan kun tisseihin sattuu. Muutenkin tuntuu epamukavalta joten se on nyt ollut jaissa. Kayn kylla pitkilla kavelyilla jonka paatteeks on aina karmee nalka. Eilen kavin sauvakavelemassa koiruliinin kanssa - sellaset 6 km - ja hyva olo tuli. Ehka sen juoksemisen vois viela alottaa, kunhan naa turbotissit vahan rauhottuvat. Mietin myos, eta haluisin alottaa mammajoogan, jos sen jostain loydan taalla ja myos huomasin, etta taalla olis kai kans sellasta aikuisten balettia tarjolla - se kiinnostais. Ryhman nimi on "big fat ballerinas" joten mahan olisin ihan onnen omiani sinne, varsinkin kun maha tasta alkaa kasvaa :)

Mulle kavi kivasti - kavi ilmi etta yks kaverini on mua 2 viikkoa edella ja yksi toinen yhteinen ystavamme hanta 2 viikkoa edella. Hauska yhteensattuma :)

Kauhee sepustus! Nyt ei auta pitaa nain pitkaa taukoa, ettei tuu taas nain pitkaa juttua.

Mukavaa keskiviikkoa!
Itun emo, 8+4
 
:rolleyes:Edellisistä raskauksista: mulla siis yksi lapsi ennestään ja silloin odotusaika sujui aikas helposti. Paino tosin nousi n. 20 kg, mutta muuten ei mitään ihmeellisyyksiä ollut. Tässä raskaudessa on ollut voimakkaampi väsymys ja kuvotus. Oksentanut en oo. Vatsan turvotus on myös tässä odotuksessa huomattavasti runsaampaa! :kieh:

Niin ja tänään löysin meidän pikkumakkaran sykkeet kotidopplerilla ihan tuolta karvoituksen rajalta! :heart:
Aika tarkasti sai etsiä ennen kuin löysin. Ajattelin, että tuskin vielä edes kuuluu, mutta sieltä se kuitenkin löytyi! Tasainen jumputus ja hieman kun siirsi doppleria niin kuului myös istukan rauhallisempi virtaus. Laskin, että suunnilleen 150 pikkusydän sykki :heart:
Ihanaa tietää, että siellä on edelleen elämää :)

Bd & vauveli 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan. Eipä oo tullu kirjoiteltua.

Itse oon fysioterapeutti ja nyt kotona esikon kanssa joten työtä ei tarvi miettiä. Mun työ kyllä on niin kevyttä että olisin jaksanu kyllä olla töissäki. Mut olin jo päättänyt että oon esikon kans kotona 3-vuotiaaksi. Vaki paikka on ja töihin ilmottelen joulun aikaan jotta kerkeevät muuttaa hoitovapaan äitiyslomaksi.

Asutaan 81 neliöisessä rivarisa joka nyt laitetaan myyntiin. Tarkoitus ostaa omakotitalo.

Liikunta on ihan minimissä tän väsymyksen ja pahoinvoinnin takia :/ jos sit toisella kolmanneksella pääsis jumppaan tai sisäpyöräileen :)


Jos joku päivittää niin neuvola 2.10 se on lääkärineuvola

Masu kyllä näkyy jo. :)

Bluedreams ja pöntäinen 9+3
 
Eroja edellisiin raskauksiin on kyllä ollut. En muista, että kuvotus olisi ollut kummassakaan näin kova. Ja hajuille olen paljon herkempi. Ei mulla myöskään mitään oireita ole ollut rinnoissa, tässä on olleet kutisevat ja kipeät alkuun. Väsymyskin on pahempi kuin ennen. Tosin nyt on alkaneet oireet helpottaa (mikä mussakin herättää enemmän levottomuutta kuin helpotusta) ja tuntuu paljon energisemmältä. Mulla ei aikaisemmin ole tullut sitä kuuluisaa keskiraskauden energisyyttä, jospa se tulee nyt etuajassa, kun olen kaksi raskautta sitä jo odottanut! :)

Tapasin tänään tätiäni. Hän katsoi jotenkin tosi tiiviisti vatsanseutuani, ettei vaan olisi nähnyt.... vaikka ei mun mielestä kyllä pahemmin näy mitään. Mutta toisethan vaan jotenkin tietää. Ollaan tosi läheisiä ja olisi toisaalta tehnyt mieli kertoakin, mutta koska vanhemmille en ole vielä saanut kerrottua, niin ei olisi ollut reilua hänelle kertoa ensin.

Miten sitä voikin jännittää vanhemmille kertomista niin paljon? Voihan se olla, että vastaanotto on innostunut ja iloinen, mutta jotenkin pelkään päinvastaista. Anopin reaktiosta nyt puhumattakaan...................................................

Esikko nukahti kotimatkalla hetkeksi vaunuihin, eikä nyt millään enää nukkuisi lisää. 10 min ei kuitenkaan ihan riitä... jos menisi itse viereen pötkölleen, niin malttaisi edes hetken olla sängyssä.

Äippyli_81 ja Nyytti 6+5
 
Ehtiskös nyt hetken kirjoitella tänne :)

Minä teen töitä kotona, olen perhepäivähoitaja. Tällä hetkellä mulla on vain yksi hoitolapsi enkä meinaa enää uusia ottaakaan. Hoitolapsi on iltapainotteisesti hoidossa ja välillä tekee kyllä tiukkaa tuo valvominen :D Äidilleen kerroin heti plussaamisen jälkeen, koska koin sen olevan reilua :)

Liikun sen verran mitä ehdin. Mieheni harrastaa paljon ja mun iltatöiden takia mulla on melko vähän aikaa liikkumiseen. Käydään vaunukävelyillä ja ryhmäliikunnoissa käyn aina kun vain ehdin sinne mennä. Bodypumppia jatkan varmaan niin pitkälle kun jaksan, stepin jätin pois jo kun hyppelyt meinas olla tuskasempaa jo. Sisäpyöräilyä en ole vielä kokeillut, joten sitä seuraavaksi.

Asutaan pienehkössä rivarikolmiossa. Eli tilaa ei ruhtinaallisesti ole, mutta tyytyväisiä ollaan. Vielä ei tarvetta ole muuttaa suurempaa, pohjaratkaisu antaa niin paljon myöten. Lapset ovat pieniä, eivätkä vielä tarvitse omia huoneita ;) Me itseasiassa nukutaan koko perhe samassa huoneessa, toinen makkari on leikkihuoneena.

Eroja edellisiin raskauksiin en oo vielä huomannut muuta kuin että nyt on tuplasti huonompi olo kuin aikaisemmissa raskauksissa ja väsymys on tuplasti pahempi. Muuten menee samalla kaavalla. Tosin maha on pompsahtanut jo näkyville, liekö turvotusta vai mitä mutta housut kiristää jo ;)

Te, jotka olette käyneet jo neuvolassa...Mitä ekassa neuvolassa tehdään? Mitataanko jo hemppa? Annetaanko pissanäyte? Miten tää kaikki voi unohtua näin nopeaa, en yhtään muista mitä ekassa neukussa tehdään :D

Nyt täällä lapsoset heräs päiksyiltä, joten täytyy rientää taas. Ai niin, saako täällä mainostaa omaa blogiaan? Meidän kuulumisia voi lukea arkirallia.blogspot.fi. En ole vielä blogissa julkistanut raskautta, meinasin odotella ekaan ultraan asti ;)
 
St. Brigitten Mä tuola aikasemmin olenkin kysynyt, että onko täälä joku joka kirjoittaa blogia :) Luulinkin, että eikö täälä oo ketään ketä kirjoittaisi tai sitten se on vaan jäänyt huomaamatta :) Tosiaan olis kiva kerätä etusivulle niitä eli nimimerkki ja blogin nimi, niin sais sielä sitte lukea :)
 
Viimeksi muokattu:
Pian minäkin tiedän kaiken - Vuodatus.net on mun blogi.

Täällä ei kummempia, unohdin tänään kotiin eväät ja lounaaksi kun on syönyt pelkkiä rusinoita ja juonut vettä niin no.. kyllä se pahoinvointikin löytyy :D

Liikuntaa harrastan päivittäin lähinnä koirien kanssa lenkkeilyn muodossa. Välillä käyn uimassa/salilla, mutten todella ota niistä nyt mitään paineita. Päivittäin tulee tallusteltua useampi kilometri kuitenkin ja ihan reipasta vauhtia.
 
Mulla on väsymys täydentynyt kokopäiväisellä oksetusololla :( bussilla matkustamisen voi unohtaa, ja kun vartin välein ei viitti jotain syödä niin suurimman osa päivää olen tässä nyt (eilen ja tänään) hengitellyt ja nieleskellyt. Ei sentään ole vielä tarvinnut oksentaa. Tuntuu oudolta kun edellisessä raskaudessa huono olo pysyi kurissa kunhan söi jotain parin tunnin välein. Voitte kuvitella että töissä olo on hieman raskasta juuri nyt.

Tänään alkaa lisäksi syksyn tanssitunnit, ja illalla Soundgardenin konsertti :$ Ihanaa, mutta en tiedä millä ihmeellä pysyn hereillä. Onneksi paistaa aurinko ja ulkona on oikein ihanaa ja raikasta!!!
 

Yhteistyössä