Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Tänään ei ole ollut kauheenkaan mukavaa... töiden jälkeen lähdin käymään kaupassa,en kerennyt siellä kauaa olemaan kun rupesi vuotamaan verta.. äkkiä kaupasta ulos,siinä kohta verta tullut jo mukavasti..sain ystävän mukaan lääkäriin,huoli niin kova että päätin hakea lähetteen ultraan. Pari tuntia vuotanut enempi ja vähempi,nyt ruvennut helpottamaan. Nyt ei muuta kuin odotusta että alkaako vuoto uudestaan vai ei... ultraan pääsen viikon sisällä. Nyt täällä peukut pystyssä että kaikki olisi hyvin.

Luppa-& kirppu 7+5 ( toivottavasti)
 
Ihanaa kun on tullut noita blogeja, tykkään hirveästi lukea ja seurata niitä, ja varsinkin tällaisia, joissa odotus etenee samaa tahtia kuin itsellä, en ole sellaisia juuri löytänyt (vielä ainakaan)! :)

luppa voi ei, toivottavasti siellä vuoto harmitonta ja kaikki olisi ultrassa hyvin! :hug: Itse pääsen tarkistuttamaan tilanteen huomenna aamulla, kun neuvolantäti oli hyvin ymmärtäväinen huoleni suhteen ja oli niin kultainen, että lupasi tulla töihin aikaisemmin, jotta mä pääsen käymään siellä ennen omien töideni alkamista :heart:
Saas nähdä kuin käy ensi yön unien...... Pitänee ostaa se kotidoppler, että voisi kuunnella kotona, että kaikki on hyvin aina silloin kun hermo pettää!
 
Mullakin on blogi, mutta en ole sinne nyt vähään aikaan kirjoitellut ja kirjoitan sitä oikealla nimelläni, joten en ainakaan vielä halua sitä tänne ilmoittaa. Olen yleensä pitänyt pääni näillä foorumeilla ja esiintynyt ihan anonyymisti.

Tänään mulla oli taas kymmentuntinen opiskelupäivä, ja kun pääsin kotiin, olin ihan tajuttoman nälkäinen ja oksennus oli jo melkein suussa. Ryysäsin sisään kengät jalassa, pyöräilykypärä päässä ja reppuselässä juomaan appelsiinimehua suoraan purkista :D Se helpotti huonovointisuutta sen verran, että sain purettua kauppakassin ja laitettua itselleni kunnollista syömistä. Täällä on tosiaan myös sellainen ilmiö, että jotain pitää puolen tunnin välein suuhun laittaa tai muuten ykä lentää. Ei ollut samanlaista esikoisesta : / Mulla on nyt pähkinäpussi mukana yliopistolla, ja otan sieltä säännöllisin väliajoin viisi pähkinää. Tämmöinen jatkuva syöminen ei kyllä ole hyväksi linjoille, jotka muutenkin kärsii tästä sairaslomasta (olin vuosi sitten vielä fitnesskilpailukunnossa - en ole enää...), tai hampaille. No, ei tämä varmaan kovin montaa viikkoa kestä... Ja synnytyksen jälkeen meinaan taas päästä hyvään kuntoon :)

Muuten, tuli mieleen tuosta alkion koosta alkuraskaudessa. Mulle varhaisultran tehnyt lääkäri totesi, että ihan näillä alkuviikoilla, kun alkio ei vielä edes juurikaan liiku, saa luotettavimman pää-peppumitan ja luotettavimman raskausviikon ja lasketun ajan. NT-ultrassa viikon 10 jälkeen saatava laskettu aika ei enää ole yhtä luotettava. Tosin mä veikkaan, että tässä(kin) asiassa lääkäreissä on eri koulukuntia ja mielipiteitä.

Lumimyrsky ja Pikku Otus 7+3
 
Täällä yö meni valvoessa,onneksi vuoto loppui silloin illalla eikä enää ole tullut... sairaalaan soitettu,ottavat yhteyttä ensi viikolla, tälle viikolle ei enää aikoja. Taitaa tulla pitkä viikonloppu odottaessa koska pääsee. Mietin tässä että pitäisikö mennä yksityiselle katsomaan onko mahdollisuutta että kaikki olisi kuitenkin hyvä vai odotella ensi viikkoon,siinäpä pulma


Luppa-
 
Tsemppiä Luppa :hug: toivotaan, että kaikki on kunnossa.

Ja onnea muille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mua ei tällä hetkellä kiinnosta mikään. Ei kiinnosta käydä töissä eikä kiinnosta tehdä kotitöitä ja ois pakko yrittää, kun viikonloppuna juhlitaan esikon 1 vee synttäreitä. Hyvä kun sain itseni väännettyä tähän koneelle kirjottamaan. Väsymys ja kuvotus on ihan hirveetä. Oksentanut en ole onneksi vielä kuin kerran. Blaah.

Sain ensi viikolle varattua vu ajan, niin on jotain mitä odottaa! Se on vasta ensi perjantaina, niin hirveän pitkä aika : /

Me asutaan rintamamiestalossa, jossa kaksi makkaria yläkerrassa, alhaalla keittiö, olkkari, kylppäri ja sauna. Eli ei mikään hirveän iso, mutta eiköhän tässä alkuun päästä kahden lapsen kanssa =) meillä on ollut remontti päällä viimeiset kaksi vuotta ja ollaan uusittu melkein kaikki mitä vain voi uusia ja tarkoitus oli tehdä ensi kesänä kylppäriremppa, mut saapa nähhä miten tuo onnistuu....:whistle:

Vemia & törötintti 6+4
 
Piti tulla kertomaan jotain iloista tähän asiaan.. lähete oli laitettu siis naistenpolille jossa ei aikoja ole.. soittelin tovi sitten äitipolille ja selitin tilanteen. Kätilö halusi keskustella lääkärin kanssa mitä tehdään,olihan lähete toiselle polille. Äsken sieltä soittelivat että pääsen huomenna ultraan ja saadaan tämä epätietoisuus pois. Lääkäri oli sanonut että eihän äiti voi viikonlopun yli tällaista tietoa odottaa :)

Eli huomenna päivällä tiedetään enemmän :)

Luppa-
 
Luppa: hyvä että pääset jo huomenna ultraan! Tsemppiä!

Mulla on tänään ja eilen ollut ihan järkyttävä nälkä. Äsken tulin ruokatunnilta, ja söin ihan hyvän lounaan, mutta ennen kun ehdin työtuoliin istua, alko maha kurnimaan!! En tiedä, olisko tää närästystä tai jotain sellaista, kun tuntuu mahassa oudolle...

Mies on kotona oksennustaudissa, toivottavasti ei tartu muhun!!

Eilen piti kertoa parille työkaverille raskaudesta, kun ne ihmetteli mun huonovointisuutta. Toivottavasti eivät sano eteenpäin, ajattelin maanantaina sanoa muille vu:n jälkeen, jos on jotain sanottavaa.

Multa löytyy kans blogi, mutta esiinnyn siellä omalla nimellä enkä vielä ole kirjoittanut raskaudesta sinne mitään. Katsotaan, jos linkitän sen myöhemmin.
 
Yönenkeli sullahan on masu jo ihan näkyvissä! =)

Bluediamond mä kävin maanantaina (9+3 tai 9+6) labrassa ja tänään sain osan vastauksista, raskausarvot oli normaalit ja kilpirauhasarvot myös, leukkarit oli jo maanantaina 10,4 eli hiukan noussut, ja viime yönä heräsin siihen, että oli kurkku kipeä ja niin se vaan rantautui flunssa tännekin, huomisen oon lepäilemässä ettei kuume nousisi kovin korkeaksi.. :snotty: Hassua oli, että hemoglobiini oli pari viikkoa sitten ~139 (mulla normaalisti 150+) ja nyt 156! Johtunee kuivumisesta, kun kilpparikokeita varten piti olla syömättä ja juomatta niin olin ennen verikoetta juonut 14 tuntia sitten. Trombosyytit oli yli viitearvon, mutta eikös se vissiin kuulu raskaanaollessa niin mennäkin?

Ja aamulla tosiaan kipitin neuvolatädin luokse vainoharhoineni ja ultralla kurkattiin että pienellä kaikki hyvin; siinä sitten onnesta mykkänä tuijotin kun se ihmisenalku näytti kaikki temput, kieppui ja välillä näytti kuin se olisi hikannut, ja pienet kädet ja jalat polskivat menemään! :heart: Oon niin kiitollinen tolle tädille, on ollut kyllä aivan ihanaa kohtelua neuvolassa.. :flower:

luppa hyvä kun pääset jo huomenna, olisi se viikonloppu ollut aika piinaavaa olla epätietoisena, toivotaan parasta!

Karviaismarja ja tiiti 9+6 (10+2)
 
Täällä käyty tänään ekassa neuvolassa ja sielä venähtikin noin 2 tuntia. Sykkeitä kuunneltiin ja ihan hetkinen niitä kuulu. Painonkin oli tippunut -500g lähtöpainoon tai siis ennen plussaa. Ens maanantaina on sitten verikokeet ja mulle vois päivittää lääkäri neuvola 17.9 ja neuvola 28.10 ultraa varailen huomenna. Olo on helpottunut huomattavasti eli pahaa oloa ei juuri enää ole ja se on hyvä kun alko menee hermo siihen 3viikon jatkuvaan etovaan oloon.

Tiukuliina ja hippu 9+4
 
Moi,

Pääsiskös vielä mukaan? Odottelen tässä ensimmäistä, raskaustesti tehty varmuuden vuoksi joka päivä jo kahden viikon ajan ja plussaa näyttää. Olen tätä ketjua seurannut ekasta plussasta asti, mutta nyt vasta uskallan mukaan.

LA 29.04 ElluE / 25 / Ensimmäinen/ K-SKS , N/VU 18.09
 
Viimeksi muokattu:
Itsestä vielä tietoja. Kipu rinnoissa ja yököttävä olo on olleet merkittävimmät oireet tähän asti. Minäkään en ole vielä oksentanut. Jonkun verran on myös pyörryttänyt, epäilen että rauta-arvoissa voisi olla jotain vikaa. Onko teillä useamman raskauden kokeneilla ollut aiemmissa raskauksissa rautalisät käytössä?

Teen asiantuntija- ja esimiestyötä, eli päivät istun toimistossa ja palavereissa. Urheilua olen pahoinvoinnin takia vähentänyt huomattavasti. Meillä on asunnossa tilaa noin 100 neliön verran, eli hyvin pitäisi vauvan mahtua taloon minun ja miehen rinnalle :)
 
ElluE Tervetuloa mukaan :)

Karviaismarja kyllä se alkaa olla juu. :D Kaverikin eilen kyseli kun sille ton kuvan laitoin et laita toinen paita ja ota uus kuva hänelle mut ihan samalta se näytti vaikka kuinka paitaa vaihto. Hän on sitten tän lapsen tuleva kummitäti niin on niiiiiiiin innoissaan kun saa olla mukana alusta asti :D ettei johtunu noista raidoista et ois näyttäny isommalta :D
 
Helou!

ElluE tervetuloa mukaan :)

Yönenkeli Ihana pömppis ^_^ Omaa mahaani tossa suihkussa kans kattelin, että on jo aika pyöree. En oo töissä kertonu asiasta. Hihitellen oottelen, että millon "paljastun" :p

Bluediamond Mulla on ens viikolla labrat ja kolmen viikon päästä np-ultra.

(.) Oon ollut aivan kuolettavan väsynyt. Ällötys on onneksi väistynyt. Kunhan muistaa syödä parin tunnin välein eikä rehki liikaa. Mutta siis väsymys on jotain niin lamauttavaa, että meinaa järki mennä. Vaikka nukkuis 12 tuntia niin helposti vois vetästä parit päikkärit päivän aikana. Mut ei auta. Töissä oon käyny (ulkotyötä) ja sit vielä illat kotona keskenään kahen tehokkaan taaperon kanssa kun mies on ollu töissä niin viimestään puol kympiltä oon untenmailla.

Maanantaina oli eka neuvola ja siellä oli kaikki hyvin. Melko pikanen käynti kun ei ollu mitään sellasta uutta. Tiedot vaan päivitettiin. Paineet, hemppa ja pissa oli ok. Painoa oli tullu 4kg niin kuin edellisissäkin raskauksissa tässä alussa.

Np-ultran sain 26.9, Viikkoja sillon 13+0. Saa siis ootella jonkun aikaa.

Mutta nyt nukkumaan ennen ku sammuu kokonaan!

luppa, Tsemppiä ultraan!

Adalmis 10+0
 
Adalmis Kiitos :p

Kamala kun on huono omatunto kun illalla nukahtaa niin aikasin ja sitten ei ton miehekkeen kanssa kerkiä puhumaan tai viettämään kahden keskistä aikaa ollenkaan. :(

Kohta viemään esikoinen eskariin ja jos samalla pyörähtäis kaupan kautta :)
 
luppa täällä peukut pystyssä! Voimia!

Eilen oli jälleen niin huono olo, oli lähellä etten oksentanut ja päätin soittaa pomolle että oon kuumees ja tosi huono olo että olen saikulla nää 2päivää..noh se arvas heti ja kysy suoraan oonko raskaana?! Siinä sit keskusteltii vähän aikaa, kävi ilmi että tää saikku ei mee omalla ilmoituksella kun kyseessä raskaus, eiku soittoa sit vaan neuvolaan.. (tää pomo ei oo mitenkään empatiakykyinen tai suhtaudu iki ä kivasti saikkuihin joten oli tosi kurja fiilis) mutta onneks neuvolassa oli ihanan sympaattinen terkkari joka otti mut vastaan iltapäivällä ja kirjoitti nää kaks päivää saikkua.. että semmosta tänne. Jotenkin on rantautunut tänne tosi etova olo ja nää aamut on hankalia kun en meinaa saada mitään suusta alas! Onneksi vkl vapaa, mutta kauhulla ootan maanantaita kun taas pitäis seitsemäksi töihin mennä.. :/
 
Ansku-89 Oho kylläpäs pomolla oli pokkaa kysyä suoraan :O mutta hyvä, että ei tarvi sit myöhemmin kertoa :)

Täälä oli eilen niin kauhee olo aamulla, että en sitte töihin menny, ja tänään aamulla meinasin kans jäädä kotia ku sai vähä halailla aamulla vessanpönttöä, ja töihin ku pääsi niin huh mikä olo!! Meillä töissä ei varmaan katsota hyvällä jos ilmottaisin, että olen raskaana, sen verran tiukkaa työntekijöistä ja sitten uudestaan opettelemista uusille työntekijöille, että en tiedä kuinka uskallan myöhemmin edes kertoa ja saa nähdä kun ei ole edes vakkari paikka.


Te jotka ootte jo neuvolassa ollut ja olitte sielä työaikana niin mitä sanoitte, että mihin olette menossa, vai oletteko kertoneet jo raskaudesta? :)


Miwwi 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi kun mä kävin labroissa niin sanoin, että kilpparikokeisiin menen, ja kun on se np-ultra, niin sanoin että on lääkärille aika.. ei oo niin kovasti valettakaan, ja lyhyitä poissaoloja, ei oo töissä sen enempää kyselty. Ja neuvolan saan hoidettua töiden jälkeen, kun perjantaisin on lyhennetty työaika ja ehdin sinne päivän päätteeksi! :) En halua töihin ihan vielä kertoa, ehkä sitten np-ultran ja sen meidän matkan jälkeen.

Onneksi tajusin jo eilen, että tänään kannattaa jäädä kotiin, pää täynnä räkää ja aika voipunut olo... Nyt sohvalla vällyjen alla katsellaan kissojen kanssa leffoja ja harmittelen kun ulkona olisi kaunis sää..

Karviaismarja ja tiiti 10+0 (10+3)
 
Nyt törkeästi pikaisesti vain omaa napaa, neuvolakuulumisia:

Sydänäänet kuuluivat, siellä se puksutteli hetken ennenkuin karkasi :heart: Hemoglobiini oli loistava, verenpaineet loistavat ja paino laskenut. Ensimmäiseen sokerirasitukseen sain lähetteen heti parin viikon päähän. Ja seuraava neuvola + neuvolalääkäri on sitten 9.10. Ultraan laittoi lähetteen ja tuumasi, että pian pitäisi kutsu tulla postissa. En malttais millään odotella. Kertoi myös jo nyt, että synnytystapa-arvio on taas edessä sitten viikolla 36 kun takana on kaksi epäsäännöllistä synnytystä (sektio sekä imukuppialatie)

Pahoinvointi senkun jatkuu ja väsymys pysynyt samana... Vihlaisukivut on loppuneet. Mieli ailahtelee ja nektariineja voisin syödä vaikka seittemän kiloa yhellä kertaa :D
 
Hei,pääsin vasta nyt kertomaan kuulumisia.

Tuli sitten eilen illalla vähän aikaa verta ja sitten loppui.
Jännitin sinne ultraan menoa todella paljon ja olin ihan varma että kesken on mennyt,mutta siellä se meidän pieni ihme olikin ja sykekin näkyi. Oli kyllä suuri helpotus,eli vielä saapi jatkaa täällä keskustelua :) lääkäri ei syytä osannut varmuudella sanoa mistä/ miksi verta on tullut mutta epäili limakalvoja koska kohdussa kuitenkin kaikki hyvin ja silloinkin tutkimuksia tehdessä verta alkoi tulla. Mutta nyt on kuva mitä ihastella seuraavaan ultraan asti ja toivottavasti siihen asri kaikki menee hyvin

Ja iso kiitos kaikille tuesta täällä!!

muutoksia, LA 14.4.

Luppa-& kirppu 8+4
 
Nonniin!! Viikon pitkä odotus palkittu, tänään tuli kirje, aika äitiyspoliklinikalle. Kirjeessä lukee, että varhaisraskauden uä, mutta mielestäni se kyllä on NP ultra, samalla tuli myös tietenkin lähete verikokeisiin. Eli minulle saa päivittää lilleri88 NP ultra 26.9.,.

Yemina; huh kun on kallista!! Kiitos tiedosta! Kyllähän se houkuttelee, mutta eipä taida sisäinen "Jopertti"(=isältä peritty piheys geeni, joka minulla normisti piilossa:D) raaskia kukkaron nyörien löystymistä noin suuresta summasta.

Käytiinpä juuri tossa keskiviikkona katsomassa vaunuja=) emmaljungan edge duot taitavat viedä voiton, kuulisin mielelläni kokemuksia ko. Vaunuista! risuja ja ruusuja. Ne terracotan väriset taitaa houkutella eniten, ainakin netin kuvien mukaan.

Meidän neuvolatäti oli tosi mukava=), siitäkin on jo viikko. Viime vkoloppuna meillä oli pienet kekkerit, melkein parisenkymmentä kaveria ryyppäämässä. Mutta enpä jäänyt kiinni, vihreässä siideripullossa oli välillä muumilimua ja välillä pepsiä=) ja boolimuki täyttyi muumilimusta, spritestä ja mansikoista:D.

Pitäs varmaan alkaa lukemaan teidän kuulumisia, kun on tota tekstiä taas ilmaantunut paris päiväs=).

Kohta saunaan =) lilleri88 ja vaavikka 9+4
 
Luppa ihanaa, että kaikki on hyvin! :hug: Toivotaan, että se vuotokin vaan loppuisi.

Ja jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa kärvisteleville!

Omaa napaa... eipä ole muutaman päivän takaisesta energisyydestä tietoakaan... ja flunssakin iski. Ihan on veto pois ja pinna kireällä. Tänään pääsi jo niin epätoivon itku, kun ei mikään sujunut lasten kanssa. Mutta onneksi sitten nukahtivat samaan aikaan ja sain itsekin nukuttua.
Eilen kerroin vanhemmille. Reaktiot oli juuri niin kauhistuneet kuin odotinkin. No, tänään äiti vielä soitti ja kysyi, että enhän loukkaantunut, kun ovat vaan huolissaan jaksamisestani. Ja sitten kerroin tädilleni. Hänkin ensin hämmästyi pienistä ikäeroista, mutta tajusi sitten, että niin eipä tässä nyt ole vuosia aikaa odotella, kun ikä painaa päälle. Siis varsinkin miehellä, joka on 11 v. mua vanhempi. Ja sanoi vielä, että on tukena ja iloinen vauvasta! :heart:

Niin ja tänään 7+0!
 

Yhteistyössä