Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

Hello, ja pitkästä aikaa. Olo ollut mitä huonoin, sairaslomalla viimeiset 1,5vkoa ja taitaa vielä jatkua. Huimaus tuntuu vähentyneen mutta päänsärky ottanut sen paikan. Oksennetaan ja nukutaan. Voin luvata ettei ikinä enää yhtään raskautta. ... (kuinka nopeasti sen unohtaa?)

Paljon ollut juttua laidasta laitaan.

Täällä myös yksi liikunta-alan ihminen. Liikkunnanohjaajan työtä teen, ja voimat fyysisesti tällä hetkellä sellaiset jotta ennätys on kävely kaksi kertaa minikorttelin ympäri. En tiedä mistä revin voimia ohjata minkäänlaista ryhmäliikuntaa. Olo turpea, ahdistunut ja voimaton.

Kotina oma suuri sekä vanha talo. Hyvin koko jengi sovitaan, remppaa vaan pitäisi tehdä todella paljon (niitä suurempia).

Omaa odotuksen onnellisuutta odotan kovasti. Sitä pönkittämään olisin tahtonut tilata sellaisen neuvolakortin kannet, mutta jostain syystä se ei lataa ostoskoriin tuotteita. Onko joku tilannut? Olikos se nyt purl (?) Pöllö juttuja..

Kertomaan raskaudesta olen joutunut töissä tämän plörinäksi menneen alun takia. Iloisia ovat :)

Tsemppiä kaikille huonovointisille ja te oireettomat nauttikaa meidänkin puolesta!

Ps. Neuvolassa käyty, täällä verikokeet viikolla 10, pissanäyte viedään labraan ite. Lääkäri oli jo (vkola 8+4)ja hänellä oli ultra käytössä, yksi otus siellä näytti kelluvan. Huonovointisuuden takia kontrolli huomenna ja ultraa taas uudelleen. Virallinen ultra sitten viikolla 12-13 sairaalalla.
 
Lupalle tsemppiä, toivotaan että vuoto on vaaratonta!

Karviaismarja mä pystyn toisena hysteerikkona niin symppaamaan noita ruokahysterioita, vaikka sit kun lukee toisen suusta tajuaa et oikeesti ei oo syytä niin paljon pelätä. Esim. toi juustokakku, siis sehän tehdään sellaisista creme bonjpur-tyyppisistä tuorejuustoista, jotka on pastöroitu, en oo kuullu et Suomessa kukaan tekee mistään ranskalaisesta Briestä tms. juustokakkuja :D mut ite oon tosiaan ihan samanlainen, mulla on tällä hetkellä päällä hysteria salaatinkastikkeista, mulla on koko alkuraskauden ollut hirveä himo kastikkeisiin ja oonkin syönyt niitä salaatissa, porkkanaraasteen kanssa, itsetehdyissä hampurilaisissa jne paljon. Oon aatellut että kun ne on rypsiöljypohjaisia kotimaisia kastikkeita, jotka syödään terveellisten lisukkeiden kanssa, ne on ihan terveellisiä. Ja nyt sit googlettelin esim. Salosen pimeäpullo-kastiketta, joka pitäis olla niin puhtaasti suomalainen pienen yrityksen tuote, ja huomasin että siinä (niinkuin todella todella monissa muissakin kastikkeissa) käytetään sellaisia säilöntäaineita, jotka ekoodit-sivuston mukaan kuuluu "vältä näitä"-kategoriaan, jolla todettu joissain eläinkokeissa jotain huonoja vaikutuksia :( Ja nyt oon taas ihan paniikissa että kamalaa, miksi oon syönyt niitä noin paljon! Vaikka kaikki raskaussivustot toitottaa että mitään e-aineita ei tarvitse välttää raskausaikana, niin jotenkin vaikea uskoa sitä.. Ottaa kyllä päähän kun mä oikeasti YRITÄN syödä terveellisesti ja miettiä mitä suuhun pistän ja välttää kaikkea haitallista, ja silti aina jostain pomppaa aina joku juttu mitä en oo osannut ennakoida :mad: Pitäis varmaan vaan relata mutta kun en pysty!
 
Viimeksi muokattu:
Ihana ku joillaki on jo nt-ultratki :) itsellä vasta 13+3..

Onko täällä ketään joka ei ota seeruminäytteitä? Me ei otettu esikoisesta mut nyt sit otetaan vaikka mietinkin nyt että jättäskö käymättä?

Mä oksentelin taas eilisen illan. Illat onkinpahimpia :/

Bluedreams ja pöntiäinen 10+1
 
Täällä olisi vielä yksi joka haluaisi liittyä teidän joukkoonne! :) Tää kaikki on mulle vielä tosi vierasta ja outoa. Mulla on yks keskenmeno takana ja suoraan keskenmenon jälkeisestä kierrosta tämä raskaus sai alkunsa. :) Elikkäs Mmiauu/19/ensimmäinen/KOKS Ensimmäinen neuvola olisi huomenna eli 10.9. Olen nyt rv 9+3 ja LA on 11.4.2014 tai ainakin vau:n mukaan :) Asun rivitalo kaksiossa ja olen opiskelija. Olemme kertoneet parille lähimmälle ystävälle mutta vanhemmat ja muut kaverit pidämme vielä pimennossa. Raskausoireita on ollut paljon ja monenlaisia.. Ainainen pahaolo on alkanut helpottaa mutta kyllä vielä etova olo esim. jääkaapin avatessa tulee.. Vessassa saa ravata koko ajan ja rinnat ovat tosi arat. Olikohan siinä kaikki oleellinen :D Paljon onnea kaikille ja tsemppiä odotukselle !! <3
 
Eireann: Tietenkin ymmärrän että jos on helposti panikoituva niin painkoituu, mutta hei jos meinaiset syyä vaan kaikkee missä ei oo e-koodeja jne. niin siun pitäs kasvattaa ruuat ite, jolloin maasta vois tulla joku myyräkuume tai vastaavaa. JA muista että porkkanaankin voi tukehtua.. Siis yritin vaan sanoa että kaikesta voi olla ihan hirmu huolissaan mutta kyllä noita niin paljon tutkitaan ja myös raskaana olevat naiset käyttää, että eiköhän ne suhkot turvallisia onneks ole. :) mut tässäkin ihmiset on niin erilaisia että ymmärrän kyllä että voi huolestuttaa oikeesti ja paljon..
 
Listaa päivitelty

Tänään olikin eka päivä kun oli ihan mega huono olo ja päätäkin särki, oih ja voih sentäs ... mä jo niin nautin tästä et on vaaan noi tissit kipeet no nyt ne on sitten entistä kipeemmät ja turvonneemmat. Piti jo autotkin siirtää toiseen paikkaan kun ne alkaa huomenna laittaan maakaapeleita ja katkasee meidän tien niin siitä ei sitten enään läpi pääse.

Tässä nyt vaan odotellaan sitä np ultraa ja sitten soittelen neuvolan tädille ajan :) sano ettei yleensä ois uudelleen odottajilla ultrien välissä aikaa mut hän haluaa ottaa siihen väliin yhden ajan.


Yönenkeli ja tiitiäinen 10+1
 
Enää kaksi yötä np-ultraan on.. jännittää!! :|
Niin paljon, että näin jo viime yönä untakin kyseisestä tapahtumasta, joka ei tietty mennyt ihan putkeen, kuinkas muutenkaan??! :D Tää epävarmuus johtuu lähinnä siitä, että mitään kummempia oloja ei oo ainakaan viikkoon enää ollut.

Lauantaina lähdetäänkin sitten pariksi viikoksi sinne Espanjaan, vähän jännittää sekin, mutta oon luvannut itselleni ja pienelle, että jos torstaina kaikki hyvin, niin nyt on pakko rauhoittua ja lopettaa tää stressaaminen, ei oo varmaan hyväksi kenellekään!

Karviaismarja ja tiiti 10+4 (11+0)
 
Huomenta,eilen käyty taas ultrassa. Siellä se meidän pikku kirppu edelleen kölli,eli mukana ollaan vieläkin. Kaksi hyytymää sieltä löytyi,toinen vain sentin mutta toinen 5cm halkaisijaltaan. Nyt toivotaan että häviävät eivätkä suurene,mutta lääkäri rauhoitteli että enemmän on toivoa että kaikki tulee menemään hyvin kuin että kesken menisi. Jos isoa vuotoa tulee taas niin heti ultraan,nyt virallisesti äippäpolin asiakas :) antibiootit menivät vaihtoon kun se kuuri mitä nyt olen syönyt ei purekaan siihen bakteeriin mikä mulla virtsatientulehduksen aiheuttaa. Mutta kuitenkin kaikki hyvin.

Luppa-& kirppu 9+1
 
Hienoa Luppa- että siellä kaikki edelleen hyvin! Ja hyvä, että löytyi syy noille vuodoille!

Täällä rytmi on vaihtunut mukavasti siten, että herään joka aamu seiskalta. Sitten valvoisin mielelläni pari tuntia, jonka jälkeen voisikin taas nukkua. Tosi kiva näin vuorotyöläisenä :D
Tissit on kipeämmät päivä päivältä ja tänä aamuna juoksin jo pönttöä halaamaan.. Ylihuomenna ultra ja pelottaa niin saatanasti.

Fujin & 9+1
 
Luppa kiva kuulla että siellä pikkusella kaikki hyvin! Kamalan rankkaa varmaan tommonen : / Toivottavasti vuoto pysyis nyt aisoissa että sinäkin pääsisit rauhallisin mielin nauttimaan raskaudestasi.

Minähän tässä jo sunnuntaina läksin keulimaan että ihanaa kun ei väsytä eikä oo yhtään huono olo! Tyyntä myrskyn edellä.. Maanantai aamu kun koitti niin heti aamusta kamala olo joka jatkuu kellon ympäri aina vaan. On kun hirvein krapula ikinä x 4!! :x
Juuh, onhan mulla ollu ennenkii huonoa oloa ja esikoisesta oksensinkin useamman viikon joka aamu, mut tää on jotaa ihan omaa luokkaansa! Tolpillaan ei pystyis olla yhtää, vattalaukkuu puristaa. On sellanen kokovartalo hankala olo, mikään ei oo hyvä. Tukkakii on tosi rasvanen. Vaatteet ei oo hyvät päällä kaikki puristaa. Hermotkii kiristyy ku on niin kurja olo. No, onneks tää on vaan väliaikasta.
Mulla onkii jo huomenna eka neuvola. Toivon et suostuis kuuntelee sydänääniä jo nyt vaikka ei välttämättä vielä kuulu. Ultraankin on vielä miljoona vuotta.. Olis jo niin kiva päästä kurkkaa kuka siellä oikein tekee äitille näin huonon olon :rolleyes:

Mulla on nyt alkanu askarruttaa yks asia, viimeksi kun lopetin imetyksen huomasin patin toisessa tississä. Se tutkittiin silloin, ultrattiin ja otettii ohutneulanäyte, ja todettiin onneks että se on vaan tihentynyttä maitorauhaskudosta. No nyt se on sitte ruvannu kipuilemaan aika kovasti ja aloin miettimään että onkohan se nyt este tulevalle imetykselle. Mitä jos tuo möllykkä tukkii maidon tulon osasta rintaa ja saa aikaan tukoksen ja tulehduksen ja kaikkee.. En haluis luopua imetyksestä kun mulla tulee maitoa niin hyvin. Aina pitää olla mutkia matkassa :( Pitää muistaa kysyä asiasta lääkäriltä kun sellasen pakeille joskus tulevaisuudessa pääsen.

Ihanaa syksyä naiset kaikesta huolimatta <3

Villis ja Vilperi 7+6
 
luppa- Ihana kuulla! :heart:

Tänään oli neuvola ja paljon lippuja ja lappuja sieltä tuli mukaan :) Neuvolatäti kysyi jos haluaisin, että kokeiltaisiin kuuluuko sydänäänet, mutta ei saanu kuuluviin, höh! Hieman säikäytti vaikka sanoi että ei tarvi säikähtää. :)

Onko täälä jollakin kuunneltu sydänääniä neuvolassa ja onko kuulunu? :)

Miwwi 9+1
 
Hei naiset,
taas on vierahtanyt kotvanen. Aika vasynyt siina neljan aikoihin iltapaivalla - toista tullessa nuokun aina junassa vaikka yleensa kaytan sen ajan toiden tekoon (tunnin junamatka). Sut aamlla ihan vedossa ja illalla ei meinaa uni tulla.
Paha olo nayttais vahan helpottuneen paivalla, ja siirtyneen suurimmaks osiks iltaan. Oon pari sellasta vaaleenpunasta tabua joutunut ottaan, kun en oo jaksanut sita oklotysta.
Ihanaa, Luppa, etta kaikki on hyvin! Mun kaverilla oli kans sellanen joku montti viime raskauden aikana, joka aiheutti alussa huolta, mutta kummasti sekin kutistui ja kuihtui pois raskauden edetessa ja vauvan ottaessa tilaa.

Hei, mita on seeruminäytteet? Millon otetaan ja mita varten? Mietin vaan kun on taas taa kielimuuri, etta mitakohan se taalla vastaa.
Ja hei, kukaan ei ole viela ottanut multa verenpaineita tai pissatesteja -eikos ole jo niiden aika (9+3)? No, tana to laakari niin kysyn sitten. En ole edes neuvolakirjaa viela saanut :(

Tein ekat vauvaostokset vaikka paatin etta mitaan en tee ennen 6. kuukautta. Tai en paattanyt, vaan ajattelin edeta samalla lailla kuin viimekskin. Mutta tuli tarjous vastaan kaytetyista kestovaipoista yhelta suomalaisaitilta taalla ja eihan sita voinut missata. Niita tulee niin harvoin vastaan kayetttyina taalla. Eli kayn huomenna toista tullessa hakemassa kassillisen kestoja :) Toivottavasti en nukahda metroon.

Tana aamuna oli ihana kirje keittion poydalla odottamassa. Ukko oli kirjoittanut kaksi nimi vaihtoehtoa - tytolle kaksi nimea ja pojalle yksi. Sen pojan nimen jo tiesinkin, siina tuskin paasen enaa hanen paataan kaantamaan. Mutta ne tyton nimet oli uusia. Oli selaillut suomalaista nimipaivakalenteria iltapalaa syodessaan ja mun jo nukkuessa :) Ei ihan ollut mulle mieleen, kun oli Suomen entisen presidentin nimi se toinen tyton nimi, mutta toinen oli jees. Meidan kun tarttee aina miettia miten naa sen taalla lausuu - kaksoiskonsonantit on vaikeita samoin kuin pitkat vokaalit keskella sanaa. Tuppaavat aina lyhentamaan niita.
Tallasia taalta :)
 
Huomenta!
Tänään menossa 11+0! aika menee sairaan nopeesti! Np-ultra ens ma :) Dopplerilla edelleen kotona poikasta kuunneltu ja hyvin kuuluu :) Alkuvaiheen oireetkin alkaa helpottamaan, tissit vielä arat ja iltaisin ihan lievää kuvotusta, mutta muuten jees! Työnantajalle kerroin eilen ja ihan positiivisesti uutisen otti vastaan. Mulla on siis määräaikainen soppari vuoden loppuun, mutta pomo antoi ymmärtää, että sopimusta kuitenkin jatketaan. Keskusteltiin, että pitäisin ensin pari viikkoa vuosilomaa ja jään siitä sitten mammalomalle, eli n. rv 33 aloitan siis lomat! Mahtavaa! Helmikuun alkuun kun jaksaa töissä tsempata niin odotus palkitaan!
 
Miekin kävin tänään neuvolassa ja eihän siellä oikein mitään tehty.. Ensviikolla kuitenkin ultra tiistaina ja sitten sen jälkeen saan vasta verikoe paperit ja joensuuhun mennään ultraan sitten aikanaan. Ens viikon jälkeen kuhan tiettää että onko siellä ees mitään ja millä viikoilla ollaan oikeesti menossa, niin sitten saan ajan np ultraan. Tulihan tästä tietenkin hieman konkreettisempaa nyt ehkä. Mut ens tiistaita kahulla odottaen että miten siinä oikein käy sitten että onkohan siellä elämää..

Tännään siis 7+6.
 
Mulla kuulu esikoisesta 9+1 sydänäänet neuvolassa. Ennen sitä on aika turha kuulemma edes yrittää..

Mä en kyllä oo ruokarajoittanut itseäni mitenkään. No maksaa en syö mut en sitä muutenkaan syö paljoa ja tietty vakuumipakatut kalat jätän rauhaan mut tuoreesta kalasta graavattua syön ja tuorejuustoja myös(valio) kuten auraakin :) alkoholia käytin esikoisen raskaudessa yhteensä 4 alkoholiannosta: kahdet häät joissa skumppaa lasi,oma hääpäivä jossa join lasin skumppaa ja lopouraskaudessa yyber vitutuksessa yks lasi skumppaa :) nyt en oo juonu mitään mut jouluna juon varmasti lasin punqviiniä ja uutena vuonna lasin skumppaa. Tupakkia en polta!

Bluedreams ja pöntiäinen 10+2
 
Mulla sydänäänet kuului neuvolassa rv 10+1 mut 9+0 ei vielä löytynyt. Normaalistihan niitä ei kai kuunnella noin aikaisin vielä, mut täti oli mukava kun olin vähä huolissaan et onkohan siellä ketään niin kokeili :)
Mä en myöskään oo kauheen ruokarajoittunut enkä hysteerinen. Noudatan kuitenkin suurpiirteisesti ohjeita, maalaisjärkeä käyttäen. Olen mm tässä ja edellisessä raskaudessa syönyt kylmäsavulohta, raakaa lihaa, juustoja, lasillisen viiniä.. Niin siis viiniä esikoisen raskausaikana yhteensä 3-4 lasillista ja nyt tässä ihan pienen tipan laivalla mut kuitenkin :)
Mulla on tällä viikolla jo np-ultra rv 11+2 :)
 
Itun Emo Meillä on vähän samankaltaiset ongelmat nimiehdokkaiden suhteen, mies on englantilainen ja vietämme sielläkin aikaa - vastikään olemme Suomeen takaisin muuttaneet, mutta mahdollisesti palataan tulevina vuosina. Haluan siis että nimi istuu molemmilla kielillä suuhun samanlaisena..! enpä ole hurjasti vielä keksinyt vaihtoehtoja (miehen koskettavat mutta kamalat nimiehdotukset olen joutunut toistaiseksi nätisti torjumaan, saa nähä minkä seuraavaksi keksii :LOL:)
 
Meilläkin on jo mietittynä 2 pojan nimeä. Riippuen millanen kaveri sieltä tulee. Tytön nimi on vielä hakusessa. Kun meillä alko kypsymää tää ajatus vielä yhdestä niin molemmilla oli heti mielikuva kaksospojista, ne on nyt sitte tilauksessa :D
Viime raskaudessakin meillä oli melkein heti vaavalle nimi valmiina mutta lapsi ei ollut alkuunsakkaan nimen oloinen, niinpä nimi vaihtui. On kyllä ihan nimensä veroinen mimmi ;)
 
Heissan! Oon pitäny muutaman viikon hiljaiseloa, on ollutniin kauhia väsymys ettei oikee mikää oo kiinnostanu :ashamed:
Ootte täällä jutellut liikunnasta,asumisesta ja töistä :) Itse olen kans hoitoalalla, dementiatyössä ja välillä kyllä mietin miten raskauden edetessä pystyn töitä tekeen kun on aika vaativia asiakkaita niin fyysisesti kuin muutenkin. No ei se auta ku kahtoa hetki kerraallaan sitäkin asiaa eteenpäin :) Liikunnasta: Itse harrastan body combattia,pumppia ja ratsastusta Mulle neuvolassa sanottiin,että voin jatkaa huoletta ainakin toistaseksi noita kaikkia niin pitkälle ku tuntuu hyvältä kropassa.
Tosin isommalla mahalla sitten ei varmaan enää tuo ratsastus tuu kysymykseen eikä combatissa paljo juosta ja hypitä :D
Me asutaan noin. 200 neliön omakotitalossa.Yläkerrassa on makkarit,olkkari ja keittiö + wc. Alakerrassa kodinhoitohuone,sauna takkahuone ja oleskeluhuone. Mua kans stressaa makuuhuonejärjestelyt..miehellä on edellisestä suhteesta tytär,jolla on tietenkin oma huone ja yks ylimääräinen huone tulee olemaan sitten vauvalle tulevaisuudessa, mutta se on kovin pieni :( Ei uskois,että näin suuressa talossa on tilan puutetta,mutta näin se vaan on :D Tää on vanha talo jota ollan rempattu ja rempataan edelleen pikkuhiljaa :)
Meille tuli muutes aika niskapoimu-ultraan 26.9.2013 jännittää ja ei jaksais millään oottaa vielä pari viikkoa sitä..Sen jälkeen kerrotaan raskaudesta vasta mun vanhemmille ja miehen vanhemmille :)
 
Bluedreams me ei olla ihan varmoja otetaanko seeruminäytteet - ekasta ei ollut mahdollisuutta ja toista odottaessa se oli vasta tullut mahdolliseks ja sillon tuumittiin että jos nt-luku on ok, ni ei oteta verikoetta. Meil on viel runsas viikko aikaa miettiä mut ehkä otetaan tällä kertaa!

Talvis 10+4
 
Itun emo ja Dorian. Meillä samaa nimiongelmaa. Mies englanninkielisestä maasta kotoisin ja pojan nimi tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Aleksit ja Oskarit löytyy kaksikielisten kavereiden perheistä. Kuitenkin toivotaan nimeä joka taipuu selvästi molemmille kielille. Tulisi tyttö niin nimi olisi helpompi valita :)


Sairaslomaa jatkettu taas viikolla. Pieni ei näyttänyt kovasti kasvaneen viikossa. Lääkäri moitti huonoa laitetta. Pisti kuitenkin mietityttää..
 
  • Tykkää
Reactions: Dorian ja Itun emo

Yhteistyössä