Huhtikuun hurmurit 2014 ~Syyskuussa~

melin, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

napppii: Täällä on edelleen pahoinvointia/kuvotusta, väsymystä jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän. Pientä mahakipua on lähinnä liikunnan yhteydessä ja iho on todella huonossa jamassa. Tässä raskaudessa etominen alkoi aikaisin, niin kuin edellisessäkin, mutta oksentelu vasta siinä lähempänä rv 12. Esikoisesta oksentelu kestä sinne viikoille 17-18, saa nähdä kuinka nyt käy :)

Lotus 15+2
 
Olen viettänyt hiljaiseloa, ultra olisi huomenna ja jos kaikki on hyvin uskaltaa paremmin olla keskusteluissa mukana. Nyt kun ei ole sydänääniä päässy kuulemaan missään, niin epäilyttää josko tuolla mahassa kukaan asusteleekaan.

Tuolla aiemmin oli puhetta tuosta ihon kunnosta, itsellä on iho riehaantunut ihan täysin. Nuorempana minulla oli aknea ja inhottaa kun nyt taas joutuu noita näppyjä kestämään. Voiteita olen apteekista ostellut joita lääkäri suositteli, mutta eipä nuo kyllä kauheasti ole auttaneet.

tiitii88 12+4
 
Hellou pitkästä aikaa :) Oon viettäny hiljaiseloa kun oon ootellu,että pääsis np-ultraan ja tänää se suuri päivä sitte vihdoin oli. Jännitti ihan kauhiasti ja pelkäsin..mutta pikkukaverilla oli kaikki hyvin, sielä se heilutteli ja vispas meneen. Niskaturvotuskin oli ok, 0,9mm :) Mites teille muuten on tehty tuo np-ultraus? Mulle tehtiin mahanpäältä. Täällä on kuulemma niin tapana tehdä.Sitten vasta tehdään alakautta jos ei mahanpäältä onnistu. Mies oli hieman pettyny, kun ajatteli,että jos ois tehty ultraus alateitse niin ois nähny pikkusen vähän paremmin/tarkemmin. Mulle on ihan ok näin päin :D
Muutoin on kaikenpuolin helpottunut ja onnellinen, sekä hieman epätodellinen olo. Kerroin tänää mun vanhemmille raskaudesta, tulevat mummu ja pappa oli luonnollisesti todella innoissaan ensimmäisestä tulevasta lapsenlapsesta.. :')

Myy & tirppana 11+0
 
Manije joo oon mennyt näköjään sekaisin kun kaikkien tekstejä kiireellä lukenut ja yrittänyt vastailla vaikka mihin aiheeseen :D

Joo mullakaan ei ole mitään tunteenpurkauksia ollut menkkojen aikaan saati viime raskaudessa, nyt tulee varmaan joku runoilija tuolta kun itkeskelin jo ennen kuin testit suostui näyttää plussaa. Mietin silloin vaan että jos en ole raskaana niin jotain pahasti hormoneissa/päässä vikana. Onneksi olin raskaana :D

Aivastelu jatkuu, sattuu joka kerta alavatsaan. Mitä oon tota meidän pientäkin seurannut niin onnistuttiin joku pikku nuhaflunssa saamaan taas parin(?) viikon tauon jälkeen :headwall: Ja laatta lensi taas tänään, varmaan liittyy tähän räkikseen. Mullakaan ei uppoa isot annokset yhtään, paitsi kun käytiin ravintolassa sitten liksapäivänä syömässä tuossa. Tehnyt ihan älyttömästi mieli pihviä ja hyvä etten nuollut sitä lautasta kun oli niin älyttömän hyvä annos, en muista millon oon viimeksi syönyt niin paljon kerralla. Hamppareihin ja pizzaan on tullut ihan totaalinen stoppi, ei haittaa yhtään.

Puhuttiin muuten aiemmin niistä muljahteluista niin oon tässä viikon verran miettinyt että voiko näin aikaiseen oikeasti tuntea liikkeitä, kun aina samassa kohtaa tuntuu sellaista pientä. Siis melkeen alusta asti on niitä "suolenmuljahduksia" tuntunut mutta tää on hieman eronnut siitä. Mutta olen nyt virallisesti tullut siihen tulokseen että ilma se vaan liikkuu, kuukauden päästä vasta rupeen oikeesti odottelemaan niitä liikkeitä. Mullakin varmaan jonkun näköistä turvotusta ollut, oon yrittänyt tuota kohtuakin tunnustella mutta en oikein ole koskaan saanut selkoa siitä että mistä se alkaa ja mihin loppuu. Eipä sen pitäisi vielä tuntuakaan näillä viikoilla, mutta kun oon miettinyt noita turvotuksia ja muita niin samalla sitten koittanut että huomaanko vaikka eroa edelliseen päivään tai muuta. Mun kehontuntemus loppui viimeraskaudessakin siihen että tunnistin kyllä mihin vauva potkii, mutta ei mitään hajua ollut kyllä että miten päin se vauva on ja missä asennossa. Siinä sitten huulipyöreänä kun neuvolatäti varmisteli että joo eikös ookin näin päin tää vauva. En tiedä mikä siinä on niin vaikeaa, ehkä kun ei oo sitä kokemusta asiasta :) Ja tietty toi kohdun asentokin vaikuttaa, ilmeisesti esim sen kohdun tuntee paremmin jos se kohtu on vähän eteenpäin.

Täällä onkin jotkut jo tosi pitkällä, jokos on jollain ruvennut liikkeitä tuntumaan ja maha kasvamaan (muutenkin kuin turvotuksia)? Ootteko koittaneet tunnustella kohtua? Käsittääkseni rv12 jälkeen se yleensä tulis sieltä häpyluun takaa, eli periaatteessa vois alkaa näkyä ja tuntua?

Hätähousu & kultakala 10+1
 
Miusta on niin ihanaa lukea aina isovanhempien reaktiosta! :) Miun vanhemmat oli innoissaan kun kerroin esikoista oottavani 2011, ja ovat edelleen tosi tiiviisti meidän elämässä, kun taas miehen äiti ei halua nähdä eikä kuulua tytön elämään ollenkaan, isä on käyny pari kertaa.
 
napppii minä täällä :wave: lisäilen (ainakin toistaiseksi) noita tietoja tonne listalle :)

Nyt alkaa väsymys väistymään ja jaksaakin tehdä enemmän, tosin saas nähdä miten tässä nyt menee kun on tuo nuorimmainen flunssassa :/ nyt vaan odotellaan taas seuraava neuvola 21.10. ja rakenne ultra sitten 22.11.
 
Nyt on ultra ohi ja niin huojentunut olo kun kaikki on hyvin. Vähän jouduttiin pientä herättelemään mutta sitten alkoi kädet ja jalat vispata. Oli kyllä aivan mahtava kokemus ja oon niin onnellinen nyt. <3
12+2 viikkoja vastasi pienen koko, eli vain muutaman päivän heitto tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu ja tialia
Heippa!

Meilläkin ultra oli eilen, tai no yksin kävin, mies oli töissä. Meillä ultrataan molemmista päistä. Alakautta oli kirkkaampi kuva ja siellä oli hyvin omapäinen ja laiska yksilö. Ei tahtonut olla kyljellään ollenkaan vaan vain nenä kameraa kohti. Linssilude. Niskaturvotukseksi sai 1.1 mikä lienee ok? Yli kolmen kertoi olevan suuri riski. Kuvia sai paljon mukaan ja niitä sisarusten kanssa tutkittiin kovasti illalla :) laskettu aika muuttui myöhemmäksi viisi päivää, näinollen 14.4.14.

Adalie, saitko mun viestiä? Laittaisitko? Jos mun viestit ei tuu perille...en vaan tajuu jotain :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Heips! Oltiin eilen siellä ultrassa=). Oli siis niin ihanaa nähdä toinen! Kätilö sanoi, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa, niskan turvotus parhaimmillaan oli 1,6mm. Pää-perä mitta oli reilu 6cm, eli oikeastaan ollaan 3pvää pitemmällä arviota, mutta pitäydytään kuitenkin alkuperäisessä la:ssa. Lopullinen tuomio tulee parnviikon sisään, soittoa kuuluu jos jotain ilmenee, muutoin ei kuulu mittää. Eli hävitetään puhelin:whistle:. Pitääpi taas alkaa lukeen tekstejä=). Hauskaa viikonloppua!!

Lilleri88 ja vaavikka 12+4?
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille! :)

Enpä ole taas hetkeen saanut kirjoiteltua mitään, lukemassa kyllä olen käynyt. Tuntuu että esikoinen vie kaiken energian ja on vain niin väsynyt olo koko ajan. Nytkin pitäisi varmaan olla jo menossa nukkumaan, että jaksaisi huomenna.

Hohhoijaa. Voisin kirota tuon dopplerin ties minne. Luulin että kun sillä äänet saisin kuuluviin niin se helpottaisi epävarmuutta, mutta eipä juurikaan koska nyt ne äänet sitten on välillä saatu kuulumaan ja välillä ei. Sitten kun niitä ei kuulu, alkaa jo itse epäillä että olikohan ne edellisen kerran kuullut äänet sittenkään pienen, vai omiani ja olenko sittenkään kuullut mitään. Vaikka kuunnellessa olen kyllä ollut ihan varma kun ne sieltä on kuuluneet. Mutta joka kerta tosiaan ei löydy, joka sitten huolestuttaa kovasti. NP-ultra on ensi viikolla, joten sinne asti on nyt vain sitten odoteltava että mikä on tuomio. Pelottaa ja jännittää. Oireita kyllä on edelleen ja istukan yms. äänet löytyy aina, mutta ei sitä tärkeintä. Vaikka eihän sekään tietenkään vielä kaikkea kertoisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Dopplerilla kun kuuntelet niin muistat vaan et sikiön syke on n. 2 x nopeampi kuin oma. Ei siitä voi siterehtyä ja tyyppi on vielä niinnpieni et pääsee karkuun. Multaki nyt neuvolassa kuunneltiin 12+2 ja eka ei meinannu löytää mut sit löyty ja heitteli 150-165 välillä ja sut aina katos johonki.

Täällä väsyttää vieläki ja nukun 10h yössä :)

Bluedreams ja pöntis 12+6
 
Jos jaksat niin jatka Yönenkeli ihmeessä!

Täällä hiljaiselo jatkuu edelleen.. Np-ultra häämöttää entistä lähempänä, hermot on sitä myöten entistä enemmän riekaleina, mutta onneksi töissä on kiire.

Fujin & 11+5
 
Hei vaan :wave:

Täällä taas viikko hiljaiseloa,kun arki menee niin vauhdilla töiden merkeissä ja illat sitten kotihommien parissa. Oma olo ollut suht ok,ajoittain pientä kuvotusta muttei onneksi kummempaa. Perjantaina oli eka neuvola,mutta eipä siellä kummempia,paino,RR ja HB katsottiin. Kaikki ok. Seuraava neuvola sitten vasta viikoilla 16
Np-Ultran varasin ja se on 17.10. Tulevalla viikolla labraan sitten.
Meillä takana mukava viikonloppu kaksin miehen kanssa,lapset mummolassa. Oltiin hotellissa oikeen :heart:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

JuLiDe poks10
 
Yönenkeli jos vain jaksat ja haluat niin jatka vaan! :) Minäkin toki voin kokeilla jos ei muita halukkaita löydy hommaan.. En kyllä ennen ole mutta eiköhän tuo sujuisi! :xmas:

Mitäpä tuota.. Viikonloppu mennyt töiden merkeissä.. Vielä ensi viikko ja sitten pari viikkoa lomaa! Ihana! :) Töissä ei ole vielä kukaan kysellyt mitään masusta.. Omaan silmään sen kyllä näkee mutta ehkä ne aattelee et oon vaan lihonu eikä kehtaa kysyä.. :LOL: Ens viikolla aattelin et pitääs kertoa esimiehille ennen lomaa.. Loman jälkeen maha varmaan jo erottuu ihan kunnolla..

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Paino ei ole noussut, pysynyt suunnilleen samassa mitä alussa tai jopa vähän tippunut.. Nyt alkanut kyllä ruokakin taas maistumaan kunnolla niin äkkiä kertyy painoa.. Viimeksi tuli vajaa 20kg ja melkeen puolet jäi.. :headwall: Toivon että nyt ei ihan niin paljon tulisi eikä jäisi.. :D

Tähän hätään ei muuta kuin aurinkoista sunnuntain jatkoa! :cool: Niin ja tervetuloa uusille! :wave:

manije ja sintti 12+5
 
Raidallinen kirjotatko tälläset tiedot Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala niin lisäilen sut listoille ja tervetuloa :)

manije kyllähän minäkin voin jatkaa :) tuossa ajattelin josko huomenissa laittais lokakuun pinon valmiiksi :)
 
Hipsunpöpsy: Suurin mahdollinen virtuaalihalaus täältä sinne :hug: Itse saman kokeneena ja joka päivä tässä raskaudessa uusintaa pelkäävänä olen todella, todella pahoillani - aina toivon ettei kenenkään tarvitsisi samaa kokea. Paljon voimia näihin päiviin ja tuleviin. Tällä hetkellä ei ole sanoja joilla lohduttaa, mutta jos haluat jutella jostain niin laita yksityisviestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunpöpsy
Iiiiiiiiiiiiih löysin eilen sydänäänet <3 <3 Huomenna nt-ultra enkä kyllä oikein osaa jännittää kun oon jo kahdesti käynyt ultrassa ja nyt vielä löysin ne sydänäänet :) Edelleen mennään orieettomana niin oli jo vähällä usko loppua! :D Muistuttelen fb-ryhmästä kun uusia on tullut tänne, joten jos joku sinne halua, viestinä linkkia fb-profiiliin mulle! :)

Adalie & Pikku 12+5!
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Hipsunpöpsy kamalasti hyviä ajatuksia sinulle, olen pahoillani, jaksamista! :hug:

Viime yönä palattiin Espanjasta ja olipas ihanat pari viikkoa, harvoin ollaan lomalla näin paljon todella lomailtu! Eli siis vaan oltu ja nautittu, eikä kierretty hiki päässä nähtävyyksiä ja oltu aktiivisesti liikenteessa (mikä on mielestäni ihanaa tosin sekin). En miettinyt lainkaan työasioita ja muutoinkin olin rauhallisin mielin np-ultran jäljiltä. Ruoka-asioissa olin tosin yltiövarovainen, joten kaikki mielestäni parhaat herkut jäi syömättä, mutta ehtiihän sitä sitten myöhemmin. :p Lennot menivät hyvin tukisukkien, veden lipittämisen (ja suolan välttämisen) sekä säännöllisen jaloittelun avulla. Muutoinkin voin koko kaksiviikkoisen hyvin, olotila on hyvin normaali (paitsi pari päivää sitten alkaneet tissit kutisemaan), ei juuri mitään raskauteen viittaavaa, mitä nyt mies vihjailee, että saatan olla hivenen kärttyinen jos en saa säännöllisesti syötävää?! :whistle:

Mäkin sitten sorruin ja tilasin sen kotidopplerin ja se tulikin juuri ennen lomaa, jolloin en saanut vielä sydänääniä kuuluviin (11+3), ainoastaan istukan äänet ja oman sykkeen, mutta äsken kuuntelin uudelleen ja sieltä löytyi selvästi pienen syke, keskeltä ja melko alhaalta!! Nyt odotan niin kovasti, että alkaisi liikkeitä tuntumaan, vaikka kovin aikaista onkin vielä. Tuntuu, että tähän raskauteen alkaa pikku hiljaa uskomaan ja siitä uskaltaa iloita, keskenmenojen jälkeen alkuraskaus on mennyt jotenkin vähän sumussa ja epäuskossa..

Karviaismarja ja tiiti 13+5
 
Viimeksi muokattu:
LA 27.4 vielä näillä näkymin, Raidallinen/21/kolmas/TYKS

Tänään pitäisi taas neuvolaan soittaa, kun varailin aikaa viimeksi perjantaina ja sanoin että parillisella viikolla käy mitkä vaan ajat, parittomalla viikolla vain klo 10 jälkeiset ajat. Noh, rupesin vasta soittoajan loputtua katsomaan että tuo minun aikani on parittomalla viikolla klo 8.15
Ja toisekseen ultra-aika piti tuolla käynnillä saada, mutta nla on 11+4 joten pitäisi ultra-aika saada samalle viikolle.. Nla siis torstai.. että että, pientä sähläystä taas.
 

Yhteistyössä