~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Ei meilläkään ole kuin ensisynnyttäjillä synnytystapa arvio.Joskus loppuraskaudesta,onko nyt viikolla 38 tai jotain..en tiedä kun en oo siellä käynyt.

Supistuksia oli tänään kun innostuin siivoamaan.Niitä oli myös edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa jo,et ei oo uutta.

Hui huomenna rapsahtaa 12 viikkoa täyteen!
 
Terveisiä nt-ultrasta! Tutkimuksen alku meni jokseenkin näin:
Lääkäri: Täällä oliskin pieni yllätys...
Minä: Älä vaan sano että niitä on kaksi!!!
Lääkäri: No... On niitä.

Että näin, tuplat on siis meillekin tulossa :heart: Suurella todennäköisyydellä vieläpä identtiset. Virallinen termi on diamnioottis-monokoriaalinen geminiraskaus, toisin sanoen tyypeillä on yhteinen istukka ja suonikalvo, mutta omat vesipussit.
Onneksi sattui olemaan vapaapäivä tänään, hieman on ollut pasmat sekaisin :D
Ihanaahan tämä on, tuli vaan ihan puun takaa kun ei mun suvussa ole yksiäkään kaksosia ja varhaisultrassakin näkyi vain yksi syke ja alkio.
Eipähän tarvii enää ihmetellä, miksi maha kasvaa niin huimaa vauhtia :)

Regalo ja Karvamadot Einari ja Elmeri 12+3
 
Ambrosia: poistatko mut listoilta kokonaan?

Eli, tänään tk:ssa uusintaultra, jossa todettiin sama kuin torstaina; ei sykettä. Kiireellisenä lähete naistentaudeille, edelleen saikulla.

Ja ei muuta kuin kohti lähtöruutua.

Ihanaa odotusta jokaiselle. Kiitos seurastanne ja tuestanne tällä lyhyellä matkallani.

Ja hei, ihanaa talvea, kevättä ja kesääkin. Käyn välillä teitä kurkkimassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamimam
pippurihäntä ihania ultrakuulumisia :heart:


Painosta, itse olin todella yllättynyt kun kävin vaa'alla.. paino laskenut taas lähtöpainoon. Aivan loistavajuttu!
Maha on tullut jo vähän esiin - tai no muuttanut muotoaan. Aina kuitenkin mahakas olen ollut :)
Ja kyllä se vähän on erilailla esiinkin tullut, mutta vielä saa peitetty vaatteilla töissä:)
Näin kyllä jo untakin viimeyönä siitä, että töissä tajusivat :D

cockerspaniel, kiitos ohjauksesta :heart:

Mulle tuli ihme paniikki saada hamstrattua JUSTNYTHETI kaikkea vauvajuttua!! Pitäis myydä yks lipasto ja hankkia tilalle joko vaatekaappi tai isompilipasto, jonne voi sitten vauvanvaatteita laittaa.
Kehitin tossa 3minuuttia sitten ongelman siitä ettei meillä ole turvakaukaloa :LOL:

Reaglolle onnittelut tuplista - aivan mahtavaa!!!!
Varmaan aika uskomaton olo kun kuitenkin on se varhaisultra takana :)

salpellakin ihania uutisia :heart:


Bambinille paljon jaksamista kevääseen :heart:
Toivottavasti törmättään pian jossain toisessa pinossa (ei haavepuolella kuitenkaan)


Tänään on 11+2 (varhaisultra mukaan 10+2) torstaina selviää nt-ultrassa mikä on "todellisuus" :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Tänään olis sitten NP ultra! Mies ei pääse mukaan :'( Mutta onneks äiti lähtee seuraks! Jos jotain huonoja uutisia oliskin :eek:

Hitto vie, mulla pukkaa flunssa!! JA kaikenlisäks! ARGHHHH! Pistää vituttaa suoraan sanoen. Meillä alko tiputtaa toissapäivänä vettä kattolampusta. Soittelin sit eilen isännöitsijälle ja tännehän tuli sit jos jonkinmoista miestä ja ukkoo. Kävivät sit yläkerran naapurissa tsekkaa tilanteen ja takas tullessa totesivat että putki menny rikki, eli vesivahinko! Noh, kosteusmittaaja totes sit et meijän katto on märkä. Eli meiltä puretaan keittiön katto ja asunto tulee olemaan asuinkelvoton :( Nyt pitäs evakkoon lähtee miehen ja 2 koiran kanssa! :(

Tämmönen avautuminen tähän aamuun =)

Jeennaa & Tirriäinen 12+ jotain :p
 
Jeennaa Ikäväähän tuommoset on, mutta hyvä että huomattiin ajoissa eikä kerennyt esim. hometta ilmaantua. Ja onneksi taloyhtiö on velvollinen teille hankkimaan väliaikais asunnon. :)
Tsemppiä ultraan!

Reglolle onnittelut tuplista!!!! Varmaan aika uskomaton olo kun kuitenkin on käynyt varhaisultrassa.

Pääsinpäs poksumaan tännekin!

Epa ja Bingo 13+0
:heart:
 
Jeennaa voi räkä mikä mäihä :O!
Nyt vaan toivottavasti löytyy koiruuksien kanssa asunto. Noi voi venähtää pitkiksikin.
Meillä tuli yläkerran keittiönputkista vedet jokunen vuosi sitten.
Arvioitu aika oli 1kk:s mutta meni ohi parissa viikossa.

Ei siinä silti asumaan pystynyt ja sillä me miehen kanssa niin äkkiä yhteen muutettiinkin, kun ei mies kotonaan voinu olla :)

Täällä: Iski väsy ja ketutus |O
 
Jeennaa: Voihan vihna! Ei varmaa hotsita evakkoasuminen, ja vielä koiruiden kera.

Regalo: tuplaonni :) upeeta!

(.) mysteerivatsavaivat ovat lääkärin mielestä pahaa närästystä tai jotain katarrioireilua. Happoja tasapainottamaan sain tabuja ja varuiksi ultrataan myös sappikivet. Olokin jo helpottaa... Huh.

Pippurihäntä 11+6
 
Viimeksi muokattu:
En oo taas hetkeen jaksanu kirjotella. :) Väsymysta pukkaa edelleen. Eilen menin nukkumaan ennen kymmentä ja nyt heräsin 11.40. :headwall:

Eka ultra ois perjantaina. Sitä malttamattomana odottelen. Onneksi neuvolassa kuuntelivat sydänäänet pari viikkoa sitten. Muuten olisin jo hermoraunio.

Liikunnasta: Oon käyny nyt uimassa muutamia kertoja ja tuntuu että se taitaa olla mun laji tän raskauden ajan. :) Juoksu/kävely on välillä hankalaa mahakipuilun takia mutta uinti onnistuu.. ainakin vielä.

Zanizipp + ? 12+3
 
Hello, pitkästä aikaa...

Meillä oli ikimuistoinen viikonloppu. Lauantaina oltii tuttujen perhejuhlassa. Oli kivaa olla ihmisten ilmoilla ja kaikki meni kaikin puolin hyvin. :)

Mutta sitten. Meidän 2 v. esikoinen yllätti kaikki oksentamalla mummon syliin. Sitä oksennusta vaan tuli ja tuli ja tuli.... Varmaan lähemmäs 5 litraa. Tai 10. :$ Tyhjeni sitten kerralla kaikki kakkupalat ja muut mässäilyt mummon juhlavaatteille ja vaalealle sohvalle ja lattialle ja tytön juhlamekolle ja .....

Mä olin sillon siinä vieressä, mutta menin jotenkin ihan häsään enkä osannu muutaku taivastella vieressä. Meinas moneen kertaan iteltäkin tulla yrjöt siitä hajusta. Mummolla ei tietysti ollu vaihtovaatteita mukana, ja kaikki sohvatyynyt ym. oli aivan järkyttävässä oksennuksessa. Hain sitten vaan jotain rättiä ja paperia ja pikkusen oli pyyhkivinäni niitä oksennuksia ja yritin samalla varoa omia hepeniäni ja näytin varmaan tosi naurettavalta prinsessalta siinä. :LOL:

Juhlaväki alko tapahtuman jälkeen hienovarasesti tekemään lähtöä siinä, ja muutenki siitä tuli melko häsellys. Tuntui, että pilattiin koko juhla tuolla välikohtauksella... Ja koko ajan minä vaan touhotan paikallani tekemättä mitään hyödyllistä, kun muut ottivat ohjat käteen ja talonväki alko siivoilla paikkoja.

Lähettiin sitten melko liukkaasti, pikkusen nolotti kyllä ja nolottaa vieläkin, vaikka eihän tapahtuneelle voinut mitään. :ashamed: Yöllä tyttö oksensi toisen kerran ja sitten jo iteltäkin lensi laatta... Siis ihan mahatautioksennus, se oli sen verran rajumpaa ja jotenkin 'erilaista' kuin raskauspahoinvointi. Ihan kammottava sairaus!!!

Pahinta vielä kun saatiin puheluita, että muutkin olivat juhlien jälkeen oksennelleet, tuntuu tosi kurjalta olla ite se aiheuttaja tähän koko sotkuun. Ollaan oltu nyt siis tiiviisti sängyn pohjalla ja nyt vasta tuntuu, että alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

Siksi siis oon elänyt palstan kanssa melko hiljaiseloa, välillä oon käyny lukemassa uudet kirjotukset kännykällä, mutten oo jaksanu kommentoida mitään. Jospa tää nyt tästä, olipahan ainakin kokemus!

Että tämmöistä mamimamilla ja möröllä 11+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Ihania tuplauutisia! Mies just tänään sanoi et hän ei kyllä tiedä mitä tuumaa jos ultrassa näkys et ois kaks tulossa.Ja oishan se aika hurjaa kyllä...vois itelläkin mennä vähän aikaa ajatukseen sopeutuessa :whistle:

tsemppiä vatsataudista toipuville,mie yritän sitä kammottavaa tautia kyllä kaikin keinoin vältellä.Tuntuu vaan et sitä on ihan hirveesti liikenteessä just nyt : /
 
A.R
Moikka taas kaikille!!

Tänään käytiin miehen kanssa kaupungilla syömässä ja vähän vaate ostoksilla....ja
kuinkas siinä sitten kävikään...ette varmaan millään arvaa :D
Sieltähän me itsemme löydettiin,henkka maukan vauvan vaate osastolta!
Nyt on bodya,pipoa ja pöksyä pienelle rakkaalle :heart:
Maanantainahan meillä olis sitten se varsinainen ultra!
Mahakin on pyöristynyt jo ihan kivasti,omat vaatteet kyllä sopii ihan hyvin...vielä!

Onko teillä muuten/otatteko käyttöön omia vauva aikaisia leluja,vaatteita tms, tälle tulevalle lapselle?

A.R. 11+4
 
A.R leluista mä kaivoin heti mun pehmolelut (omistin tosi paljon), sitten tulevaisuutta varten odottaa (barbit)ja pikkuautot, automatto.. (nukenvaunut), muistipeli, pikkulegot, muutakin löytyy.. Vaatteita otan käyttöön jos siis tyttö, isosisko säästänyt mulle laatikkoon mun lempileluja, pari pinniä, lempivaatteita yms..
 
Tanaan 22.1. oli eka ultra ja olihan se ihan kasittamatonta nahda seinalla olevasta telkkariruudusta, etta siella tosiaan asuu pikkuihminen. Siella pyorittiin ja kasikin heilahti. Hoitaja sanoi, etta kuunnellanpas sydanaania ja ruudulle pomppasi sellainen sykayskayra ja ihan sapsahdin, kun kaiuttimista yhtakkia jysahti ilmoille "tu-tum-tu-tum-tu-tum" tahtiin 161 lyontia minuutissa. Mittausten perusteella olenkin jo 11+4 (enka 10+6).

"Neuvolatatin" kanssa juteltiin ja taas tuli kertauksena mita ruokia pitaa valttaa. Ensi viikolla ti 29.1. ilmeisestikin se mita Suomessa kutsutaan niskapoimu-ultraksi? Samassa yhteydessa testataan ilmeisesti muitakin riskitekijoita, koska verikoetta pukkaa myos.

Oikein mukavaa viikon jatkoa! :)

Gintsu + Aaron 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Tirppuli
mamimam, ei pitäs olla mitenkään myöhäistä, toi ultrahan tehdää 13+6 asti, näin joku vähän aikaa sitte sano :) Mul on itellä ensmaanantaina jollon on 12+6. Ymmärrän kyllä harmituksesi, meil on kans kaikki muut töissä nt-ultran aikaan joten en tiedä mistä saadaan lapsenvahti...

jeennaan ultrakuulumisia odottelemassa :)

Ihanaa lukea toisten ultrakuulumisia, varsinki hyviä siis ku itellä vasta tulossa ja jännittää ihan hullusti. Tääl on ollu ihan liikaa huonoja uutisia.

Tirppuli & Hilma 12+0 POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: mamimam ja Miina-
Mamimam, minä tosiaan jo sanoinkin että täällä ei mittauksia tehdä ennen kun 12+0 ja viimeinen hetki on 13+6. Vaikka eroja on sairaaloittain niin ei sen pitäs vaikuttaa siihen lapsen mittaamiseen, kerro kätilölle että miksei voi mitata kun muuallakin voi :) itsekin olen menossa nyt maanantaina vasta ja sillon on 13+0, samoilla viikoilla esikosta ja hyvin sai mitattua.
 
  • Tykkää
Reactions: mamimam

Yhteistyössä