Hello, pitkästä aikaa...
Meillä oli ikimuistoinen viikonloppu. Lauantaina oltii tuttujen perhejuhlassa. Oli kivaa olla ihmisten ilmoilla ja kaikki meni kaikin puolin hyvin.
Mutta sitten. Meidän 2 v. esikoinen yllätti kaikki oksentamalla mummon syliin. Sitä oksennusta vaan tuli ja tuli ja tuli.... Varmaan lähemmäs 5 litraa. Tai 10. :$ Tyhjeni sitten kerralla kaikki kakkupalat ja muut mässäilyt mummon juhlavaatteille ja vaalealle sohvalle ja lattialle ja tytön juhlamekolle ja .....
Mä olin sillon siinä vieressä, mutta menin jotenkin ihan häsään enkä osannu muutaku taivastella vieressä. Meinas moneen kertaan iteltäkin tulla yrjöt siitä hajusta. Mummolla ei tietysti ollu vaihtovaatteita mukana, ja kaikki sohvatyynyt ym. oli aivan järkyttävässä oksennuksessa. Hain sitten vaan jotain rättiä ja paperia ja pikkusen oli pyyhkivinäni niitä oksennuksia ja yritin samalla varoa omia hepeniäni ja näytin varmaan tosi naurettavalta prinsessalta siinä.
Juhlaväki alko tapahtuman jälkeen hienovarasesti tekemään lähtöä siinä, ja muutenki siitä tuli melko häsellys. Tuntui, että pilattiin koko juhla tuolla välikohtauksella... Ja koko ajan minä vaan touhotan paikallani tekemättä mitään hyödyllistä, kun muut ottivat ohjat käteen ja talonväki alko siivoilla paikkoja.
Lähettiin sitten melko liukkaasti, pikkusen nolotti kyllä ja nolottaa vieläkin, vaikka eihän tapahtuneelle voinut mitään. :ashamed: Yöllä tyttö oksensi toisen kerran ja sitten jo iteltäkin lensi laatta... Siis ihan mahatautioksennus, se oli sen verran rajumpaa ja jotenkin 'erilaista' kuin raskauspahoinvointi. Ihan kammottava sairaus!!!
Pahinta vielä kun saatiin puheluita, että muutkin olivat juhlien jälkeen oksennelleet, tuntuu tosi kurjalta olla ite se aiheuttaja tähän koko sotkuun. Ollaan oltu nyt siis tiiviisti sängyn pohjalla ja nyt vasta tuntuu, että alkaa pikkuhiljaa helpottaa.
Siksi siis oon elänyt palstan kanssa melko hiljaiseloa, välillä oon käyny lukemassa uudet kirjotukset kännykällä, mutten oo jaksanu kommentoida mitään. Jospa tää nyt tästä, olipahan ainakin kokemus!
Että tämmöistä mamimamilla ja möröllä 11+5