Elokuiset 2010 tammikuussa !

Moikka taas.

Aijemmin kerroinkin kun varhaisultrassa näkyi tää sikiö ja sitten lisäksi pelkkä pussi, josta gyne sano että on mahdollista että ois yrittäny kaksoisraskautta. Itsellä on sitten hermostuttanu tuo "tyhjäpussi" ettei se sitten tätä kaveria vaan pysty vahingoittamaan. Np ultra mulla on vasta 11.2.
En sitte jaksanu oottaa tätä ja soitin neuvolaan että voitasko koittaa sydänäänten kuuntelua. Huomenna meen sitte sitä varten neuvolaan, joten saa nähdä olenko sen jälkeen vielä enempi hermoileva..

Tuunpa sitten huomenissa kertomaan kuinka kävi.

Onnea kaikille, jotka pikkuisen jo ultrassa nähnyt :heart: :flower:

UpsyDaisy ja Veikka 10+5
 
Onnittelut Neitim hyvistä uutisista :hug: :heart: Kyllä vähemmästäkin itku pääsee...

UpsyDaisy.lle tsempit huomiselle syke keikalle :hug: :D

Pikkumökölle voimia tulosten odotteluun :hug: :hug:

Sipsunen sulle myös voimia pahoinvoinnin kanssa :hug:


Synnytyksiä mullakin on ollut näitä varsin nopeita(55m,1h,1h30 ja 2h ihan kaikkinensa,ekasta pikkaisesta supparista),mutta parhaimpana ja lempeimpänä muistelen kolmatta joka kesti sen 3,5h,ei liian nopea eikä liian pitkä :heart:

Vaikkakin samapa se minkä pituinen synnytys on,palkinto se tärkein ja että kaikki sujuu kuitenkin hyvin :heart:

Mulla pysyi esikosta masu piilossa yli 20 viikoilla,kakkosesta vielä pidempää :eek: :D Kolmannesta jäin kiinni pyöristyneellä vatsalla rv 10.Neljäs viides ja kuudes kans siinä rv 10-12 masu pullahti.Kun taas seiska pysyi piilossa jopa rv 16 asti,niin ettei kukaan huomannut :D :eek:
Ja nyt viime viikolla tuntui olevan vauvamasu mutta tais olla vaan turvotusta kun nyt taas kateissa =)

Nyt hyvät yöt |O :wave:
 
moiks!
tevetuloa uusille :flower:

netti on ollu pois toiminnasta muutaman päivän....
täälläkin mies huomautti eilen et masussa on kumpu kun makaa selällään..on tuota makkaraa päällä valmiiksi, kiva et kuiteski jotain siitä huomaa =)
väsy!
joskus toiste pidemmästi :wave:

Sinimarja+ Ipana 10+6
 
Vieläko ehtisi yksi odottaja ilmoittautumaan joukkoon? :wave:

Täällä odotellaan myos tuplia. Kaksi viikkoa sitten käytiin ekassa ultrassa (ja yleensäkin lääkärillä), jossa paljastui kahden sydämen syke. Kovasti innoissaan ollaan raskaudesta ja kaksosista!! :heart: Olen tässä koettanut kahlata läpi näitä viestiketjuja tähän saakka, mutta urakka on kova, joten päätin välillä jo kirjoittaa nopean esittelyn. Toivottavasti saan teidät muut vielä jossain vaiheessa kiinni niin voin osallistua vähän ajankohtaisempaan keskusteluun.

Olosta voisin sanoa, että suht normaaleja alkuraskauden oireita on ilmassa; etovaa oloa, hullua väsymystä, pientä ärtyisyyttäkin.. ;) Kyseessä on toinen raskaus, esikoinen täyttää tänä vuonna jo 10v joten edellisestä onkin aikaa. Kaikki mennyt toistaiseksi tosi mukavasti vatsaa jo kasvatellessa! LA oli menkkojen mukaan 21.8., mutta lääkäri siirsi sitä heti ultrassa 30.8. asti, joten sen mukaan elellään.

Lukemista jatkaen..

Tiitu ja tuplat 9+3

 
Huomenta ja tervetuloa uusille!! Tiitu31:lle tuplaonnea :heart: :heart:

Närästys jatkuu.. iltaisin pahinta, hirveetä röyhtelyä, ittiäki jo hävettää :LOL:
Join sitten teetä tähän flunssaan ja se tuli sitten ulos.. eka kerta tän raskauden aikana, kun on tarvinnu oksentaa. Teetäkään ei siis enää juoda, kun alko niin korventaan sisuksia...
Todella inhaa kun ei tiiä mitä uskaltaa syödä :(
 
Mulla tuli äippäpolilta eilen aika.. ens viikolla sitten noista sokereita sinne ihmettelemään. Ekaks pitää kolmena peräkkäisenä päivänä pitää ruokapäiväkirjaa sekä mittailla samalla sokereita. Sit varmaan ollaan taas viisaampia

Uusille tervetuloa=)

Seuraava neuvola olis sitten 15.2. Sitä odotellessa.

Maijamehi ja Toukka rv 13+5
 
Ihanaa viikonloppua kaikille!!!! Huomenna ois rv 12+0 Eilen kerrottiin anopille vauvauutisista ja se ei tykänyt yhtään.Huusi kurkku suorassa.Rasittavaa Siis se ei tarvi hoitaa meidän lapsia.Sukulaiset ku kaikki ovat lapissa 850 km päässä ja me olema itte etelässä. Houh
Nainen1981 ja papu 11+6
 
Neitim, no nyt katoin :D Laitoin jo yyveetkin, pitäis vaan muistaa ne byysat kattoa läpi :D

Jep, kummasti se neuvolassa kuunneltu sydämentypytys vaan rauhotti mieltä. Eli ens viikon tiistain ultraan menen jo rauhallisin mielin, kun tiedän että nappula on ainakin elossa. Siitä sitten seuraavan jännityksen aiheeseen tietysti, että onko kaikki ok jne, mutta pakko ottaa nyt vaan vähän rauhallisemmin. Jännä miten nämä olotilat vaihtelee täysin varmasta hyvästä olosta että kaikki on hyvin (niinkuin nyt) ja sit välillä on mieli niin maassa ja tuntuu että ei mikään ole varmasti hyvin.. ihan vuoristorataa :LOL:

Mulla onkin nyt lähiaikoina sitten noita juttuja kun se ultra on tiistaina ja seuraavan viikon tiistaina on jo lääkärineuvola.

Tiitulle tervetuloa ja tuplaonnittelut =) Myös muille ultrassa käyneille onnittelut hyvistä kuulumisista, samoin kuin neitim:lle hyvä että oli seulastakin tulos ok =)
Upsydaisy, se sydänäänten kuuntelu kyllä rauhottaa mieltä =)
Pikkumökölle pitkää pinnaa tulosten odottelussa. :hug: :hug: Kammoksun pelkkää ajatustakin siitä pitkästä piikistä, kun pelkkä hempan ottaminen sormesta meinaa viedä multa aina hengen :eek:


jep, nyt hommiin, ihanaa kun on perjantai ja ihanaa kun on hyvä olo ja niin poispäin =)

runttis ja sytkylä 11+2
 
Nainen1981, meillä mun äiti luultavasti ottaa asian samalla tapaa. Vaikkei hänen ole tarvinnut katsoa tyttöä kuin yhteän päivänä (eikä silloinkaan ollut yksin) niin silti se on mikä on.. houkuttaisi kertoa vasta synnärillä, mutta kai sitä on pakko nähdä sen verran tässä välissä että se huomaa sit viimestään...
Siskokin eilen sanoi meidän kaverista joka saa keväällä vauvan, että ei nyt jaksa yhtään mitään raskaanaolevia, kun on oma elämä niin raskasta. Jep, huokailin vaan että onpa hyvä kun en ole rasittanut häntä omilla asioillani.....
Mutta annetaan tommosten mörkkien olla :hug:
 
Ai niin, masu mulla alkoi näkymään vasta jossain 20+ viikoilla, kun olin aika tukevassa kunnossa jo muutenkin. Nyt näkyy iltaisin selkeä kumpu, ja samalla tapaa kuin tytöstä nousee tuosta rintakehän alta jo ulospäin, eli ei missään alavatsalla. Tämmönen nallepuh-look on siis taas täällä, nyt vain paljon aikasemmin =)
 
Mä aloin tässä miettimään että kyllä tässä tulee kamalan pitkä väli kun ei varmuutta vauvan hyvin voinnista..... :eek: Mulla ei tässä välissä ole mitään neuvolaa tms ja seuraava ultra,r-ultra on vasta 29.3(rv 20+) ja neuvola seuraavaksi vasta 12.4 :eek:
8 viikkoa saa ihmetellä jatkuuko elämä masussa...En usko että etuseinämä istukan vuoksi tuntisin aikaisin liikkeitä tässä raskaudessa(kuutosessa ja seiskassa tuntui jo rv 13)Pitäiskö sitä hakkia se doppler :D
 
evi-ta no on kyllä pitkä aika?? Miten se neuvola on noin myöhään - vai onko sulla ollut jo kaksi neuvolaa sitten? Mulla oli eka neuvola sillon 8+ vkolla ja nyt seuraava on 12 vkolla, lääkärineuvola. rakenneultra on 1.4. eli jos mullakin on ton 9. päivän jälkeen seuraava huhtikuussa niin tulee aika pitkä väli... eikös ne pitäis kuitenkin olla jotain kerran kuussa, ne neuvolatkin?
 
Meillä täällä on säästöpudjetti.Vain esikoista odottavat pääsevät alkuraskauden lääkäriin,muut käyvät neuvolassa rv 10 paikkeilla,sitten nt ja r-ultrat ja vasta rv 22-23 kun näitä etuuslappuja saadaan,toinen neuvola :eek: Nt- ultrassa lääkäri tosin teki tavan sisätukimuksen että korvaa tuon neuvola lääkärin.
Eipä siinä,ei mua niin kiinosta sielä neuvolassa juosta,mutta on tää kyllä aika kamalan pitkä väli.....
Ja oon näistä väleistä lukenut muillakin,eli aika tavallinen käytäntö tänä päivänä....
 
Neuvoloista: evi-ta on samalta suunnalta kuin minäkin ja täällä kai säästetään neuvolakerroissa. Tuo lääkärineuvolakin on täällä ympätty np-ultran yhteyteen. Siksi se tehdään täällä alakautta, että samalla tehdään gynekologinen tutkimus. Mulla oli eka neuvola 5+ ja seuraava on huhtikuussa raskausviikolla 24. Tähän väliin siis np-ultra ja rakenneultra.

Muoks. evi-ta jo väliin ehtikin selittää samat :)
 
Ok, täällä Vantaalla kanssa pitäis olla säästöt meneillään, ja niitä kertoja harvennettu, mutta ainakin tuo alku on sama kuin esikoistakin odottaessa. Jospa meilläkin on sitten sen neuvolalääkäriin jälkeen pidempi väli, en tiedä.... pitääpäs koluta noita kaupungin sivuja. Semmonen kerta kk on musta ihan ok väli seurailla... kai.
 
^kerta kuussa on sopiva,tai kerran 6:ssa viikossa.( viikko=2kk alkaa olla aika pitkä väli :| Tässä alussa varsinkin kun ei potkuista voi vielä tietää kaiken olevan ok!!!Loppuraskaudesta,jos ei vaivoja,mun ei ainakaan tarvetta juosta niin tiheää neuvolassa....
Toiset tykkää useamminkin käydä ja tietty jos sit on jotain häikkää.
 
Raskauden seuranta neuvolassa


Raskausviikot Pääasialliset tutkimukset



7-10 Ensikäynti neuvolassa terveydenhoitajalla, tarvittaessa
myös lääkärin tarkastus. Neuvolassa tutkitaan virtsan bakteerit. Laboratoriossa tutkitaan

veriryhmävasta-aineet, HIV, Hepatiitti-B ja kuppa vasta-aineet,

virtsan klamydiatutkimus (tarv.)

15-18 Käynti terveydenhoitajalla.

19-22 Käynti terveydenhoitajalla, KELA:n avustukset.

26-28 Lääkärikäynti, (RH- kontrolli tarvittaessa)

30-32 Käynti terveydenhoitajalla.

34 Käynti terveydenhoitajalla, tarvittaessa maksa-arvojen kontrollointi.

36 Lääkärikäynti (RH -kontrolli tarvittaessa)

37 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta.

38 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta.

39 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta.

40 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta.

41 Käynti terveydenhoitajalla, sikiön tarjonta,
ohjaus jatkoseurantaan.


meillä noin, mutta mulle on siis varattu lääkärineuvola vkolle 12+6 hmm....
 
soitin juur neuvolaan ja kerroin piina viikostani ja sanoikin , että eihän sinne veriseulaan oo ees pakko mennä ... Joo , mut kun tää lääkäri likimain pakotti .. ihmetteli käytöstä !!! Sain seuraavan neuvola-ajan , se on nyt tässä puolessa välissä kohti 20 viikon ultraa .. eli neuvola 19.2 ja ultra 24.3 ... näin meillä ! :) Täällä on kyllä toi terkkari muistaakseni ottanut suunnilleen samanlailla joka odotuksessa mitä täällä oon odottanut (2) ja tää kolmas .. :)
Ja maaliskuun alkuun kun vareilen 2 nuoremmalle neuvola -aikaa niin voin samalla pyytää kuuntelemaan sydänääniä jos alkaa stressaamaan ... Toisaalta toi oma doppleri ajaa saman asian :)

neitim
 
Heipsan.. täällä taas poksuu viikot, tänään siis 14+0. Keskiviikkona kävin lääkärineuvolassa. Kaikki hyvin. Syke 150. Verenpainemittarin sain kotiin koska RR ollu korkealla neuvolassa mitattaessa joka kerta. Nyt vain odotellaan seuraavaa neuvolaa, joka on 26.2 ja rakenneultraa joka on 15.3.. menkää viikot äkkiä sinne asti!!!! Onnea teille muillekkin jotka olette saaneet hyviä uutisia ultrista ja/tai kuulleet vauvanne sykkeet. Täällä on iso vauvamasu jo.. sen näkee kaikki et vauva on tulossa :D
Täällä ollaan myös naimisissa. Naimisiin mentiin 14.7.07 eli heinäkuussa tulee sitte 3 vuotta <3 Tytär meillä syntyi viikoilla 39+5. Yhtäkkiä pikkulenkin jälkeen lapsivedet vain hulahti keittiön lattialla.. ei mittään supistuksia.. Menin sitte kahvit juotuani sairaalaan mutta sainkin nukkua vielä yhden yön sairaalassa ennen kuin supistukset laitettiin käyntiin oksitosiini-tipan avulla vauvan korkeiden sydänäänien vuoksi. Täällä ei taida olla enää ketään keski-pohjanmaan alueelta, eli taidan olla ainoa joka synnyttää KPKS:ssä..???

Hyvää viikonloppua kaikille ja toivotaan että kukaan ei saa enää mitään huonoja uutisia ja raskaudet sujuu hyvin!!!

-Jonetta & Peukku 14+0-
 

Yhteistyössä