Elokuiset 2010 tammikuussa !

Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Miten saisin hillittyä kauheaa vauvanvaateostos-himoa! :eek: Eilen mies joutu väkisin raahaamaan mut pois Lindexiltä, kun olin aivan hurmiossa niitten vaatteitten kans! :D Onneksi ehin napata yhen ihanan paksuhkon kokopuvun (jossa nallekorvat hupussa:heart: ) ja parit pienet sukat ennenku mua vietiin ;)
nään sieluni silmin kuinka roikut vaaterekissä ja oven karmeissa kiinni... :LOL:


:LOL: Voi ei...nyt jälkeenpäin ihan itelläki hävettää ku ajattelee mitä asiakkaat mahto ajatella näkemästään! :D


Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!!

Mutta np-ultrassa käyty! Kaikki oli pienellä rakkaalla hyvin :heart:
Syke oli 157 krt/min. Kummanhan syke tuo vois olla? ;)

Pieni jumppas mahassa niin kovasti, että oli vaikeuksia saaha mitattua sitä! :saint: Siis ihan koko ajan se heitti volttia ja potkas jaloilla niin että koko vartalo hypähti ylös! :D Kädet tietysti huito siinä mukana. Se ultraajakin meinas että aika liikkuvainen tapaus. Ei tarvinu tökkiä hereille kertaakaan :D

Jotenki niin jännä oli nähä miten vauvan näkönen se jo on! :heart:

Se ensin mahan päältä ultras, näkyi hyvin kaikki mitä piti. Mutta hän halusi vielä emättimen kautta katsoa. Ja hyvä että ultras sitäkin kautta! Vauva näkyi paljon selvemmin ja lähempää! :heart: Vaikkei mulla ole ylimäärästä rasvakerrosta mahassa, mutta jännä miten paremmin saatiin alakautta näkymään.

Se näytti reisiluun ja sääriluun ja kaikki peukaloa myöten näky niin ihanasti! :heart: Sitte se vauva alkoi tekemään temppuja ja laitto molemmat kätensä jalkojensa alta "ristiin"/yhteen! :heart: Voi että siinä tippa tuli silmään :heart:

Ihmetyttää että miten niitä liikkeita ei vielä tunne, vaikka se niin kovasti monotti kohdun seinää vasten :D Eilen siis kuultiin ensimmäistä kertaa sydänäänet :) Kotidopplerilla ei olla saatu kuulumaan.

Ja yllätys yllätys....vauva olikin isompi viikkoihin nähen, VAIKKA olen kuvitellut koko ajan että neuvolan laskettu aika on "eellä" sitä oikeaa. Koska mun kierto on 31 päivää. Ja neuvolahan laskee 28 päivän kierron mukaan. Eli eilen neuvolan mukaan mulla oli 13+3 mutta sikiö vastas viikkoa 13+6 :eek: Tarkottaakohan tämä nyt sitä että hedelmöittyminen on tapahtunut oletettua aiemmin?? Olen koko ajan kuvitellut että tyttö meille tulee kun hedelmöittyminen on tapahtunut niin paljon oviksen jälkeen. Mutta Nyt oiski poikamahiksia?? B)


Mutta...ei alettu vaihtamaan laskettua aikaa, kun kuulemma vasta 5 päivän heitolla vaihdetaan sitä. Meillä se heitti 3-4 päivää.

Pituutta vauvalla oli 76mm (toisen mitan mukaan 79mm, mikä vastaa kuulemma sitä 13+6)

Muoks. Joku kyseli naimisissa olevia, me ollaan :heart: Ensimmäinen hääpäivä kesäkuussa :heart:
 
Mukavaa torstaita kaikille!

Tänään taas pitää käydä mutka neuvolassa, viime viikolla neuvolatätin tuuraaja ei saanut musta verinäytteitä otettua (liikkuvaiset suonet), eli piti täällä töissä otattaa näyte luottolaborantilla ja kohta kiikuttaa se neuvolaan. Joka viikko siellä näköjään pääsee käymään :) Tosin tällä kertaa ei varmaan ole mitään kivaa tiedossa (kuunnella sydänääniä tms), mutta pääsenpähän pienelle happihyppelylle -20 pakkaseen. Hrr...

Naimisissa ollaan oltu vajaa vuosi, hääpäivä on 9.4. Yhdessä ollaan oltu reilu 5 vuotta.

Dino & Hobi 12+4
 
Pakkaspäivää!

Galluppeja pukkaa, joten vastaillaampa ;) Mulla on tytöt olleet tosi täsmällisiä ja syntyneet lähellä la:aa esikko rv39+6, keskimmäinen rv40+0 ja kuopus rv38+6. Kuopus lähti syntymään vähän aiemmin kun mulla nous verenpaineet ja äitipolilla sit tekivät ronskin sisätutkimuksen (joka sattui ihan s****sti) ja niinhän se seuraavana päivänä lähti syntymään. Toivotaan että yhtä täsmällinen on tämä neljäs napero.

Synnytykset on olleet rajuja ja nopeita, avautmisvaiheet kokonaisuudessaan vain 30 min - 2 h, mitään puudutuksia en oo ehtiny valitettavasti saamaan ja oon ollu niin kipeä että hyvä että taju on pysyny..pelottaa kamalasti taas lähtee..ois niin ihana ollu saada pikkasen helpotusta. Nopeissa synnytyksissä et pysy ite yhtään mukana, et voi hallita ittees, kaikki on yhtä kaaosta :/ Ainoa hyvä puoli on se että olen palautunut niistä nopeasti, alapää ei oo juuri kärsinyt, ollut ihan normikunnossa seuraavana päivänä B) ja salista oisin voinu suoraan kotia lähtä jos ois päässy kun ei mitään ongelmaa oo ollu eikä sen kummemmin väsyäkään. Meillä on sairaalaan 45 kilsaa ja matkaan menee kesäkelillä n. 25 minuuttia, joten neuvolasta ovat varoitelleet aina että muistaa lähteä ajoissa liikenteeseen ettei tuonne motarin varteen ehdi syntyä. Mutta hirveen hankala lähtee ajoissa kun mun supistukset on alkanee yhtäkkiä rajuina ja nopeina ja aina ollaan just ehditty sairaalaan..kauhistuttaa josko vielä nopenee nämä. Ponnistuksetkin on olleet nopeat, kaksi tai yksi minuuttia..huh..hullukai sitä on ku taas tähän läks mukaan :whistle:

Mutta ihanaa on olla taas tässä vauvahuumassa, odotan niin kovin että masu kasvas lisää, potkut tuntuu ihan päivittäin ja se on aina yhtä ihanaa ja ihmeellistä :heart:

Naimisissa
ollaan oltu rakkaan mieheni kanssa yhdeksän vuotta, ensi vuonna sit kymppivuotishääpäivä :heart: , naimisiinmenoa "harkittiin" seitsemän vuotta joten yhdessäoloa meille tulee helmikuun alussa kokonaista 16 vuotta, huh..yli puolet elämästäni!! Mutta parempaa miestä/isää lapsilleni en olisi voinut saada. Minun sielunkumppani :heart: ja ihana isä, osallistuu lasten tekemisiin paljon, mitä töiltään ehtii, käyttää luistelemassa, hiihtämässä, pulkkamäessä jne..

Äitiysvaatteita en aio hankkia, mulla menee normivaatteet kun en oo mikään pieni ihminen :snotty: masutuubeja jos ostas kesäksi pari niin voipi pitää tavis teeppareita, on mulla yhdet äippähousut hm:ltä ja eihän sitä kesällä paljoo vaatetta edes tarvi :LOL:

Tervetuloa Ruuht81 :flower:

Ja kaikille onnea ihanista ultrauutisista sekä masuäänistä :heart:

Nyt jos lähtis syömääääään jotaki.

Jonnuli ja hipsu 13+4

Muoks: unohdin vielä sykkeistä, mulla on siis kaikki kolme tyttöjä ja sykkeet on olleet 130-170 eli en usko niiden perusteella poika taikka tyttö-sykkeisiin..ainakaan mun kohdalla
 
Piti tulla kyselyyn vastaamaan ja toivottamaan uudet tervetulleeks. =)

Eli juu naimisissa ollaan ja maaliskuussa ois kolmas hääpäivä. Mentiin naimisiin päivää ennen kun tuo eka yhteinen poika kastettiin ja sitte ristiäisissä järkytettiin sukulaiset sillä tiedolla. :D (Tyttö on siis mun edellisestä liitosta) Yhessä ollaan oltu vuoden 2006 alusta, että on noi sukulaiset vissiin tullut järkytettyä useemminkin, kun kaikki on niin nopeesti tapahtunut ja lapsiakin tulla tupsahtaa vähän väliä. :whistle: :kieh: :xmas:
ainakin hyvin on meillä tähän asti mennyt, vaikka kaikki nopeesti onkin tapahtunut. :heart:

Muoks... kaikki mukelot on syntyneet 39+1

Ja onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Katjuska ja sintti 11+5 :heart:
 
Moikka!

Ensi alkuun tervetulotoivotukset uusille :wave:

Ja onnittelut kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! :flower:

Itselläni on np-ultra ensi viikon perjantaina eli 5.2. Se onkin sitten eka ultra tässä raskaudessa, eli siinä vasta konkretisoituu tämä homma jos sieltä tosiaan masukki paljastuu! Vähän kyllä meinaa jo jännittää!

runttipulla: kyselit tuolla aikasemmin opiskelu-/hoitovapaa-asioista. Mä itse jäin edelliseltä äitiyslomalta suoraan opintovapaalla pari kuukautta sitten. Sitä aikuisopintorahaa saadakseen täytyy tosiaan olla ihan virallisesti opintovapaalla töistä. Ja sekin etu siitä on (jota en tienny etukäteen), että ainakin mulla kertyy siltä opintovapaalta myös lomat ja pekkaset, mitä hoitovapaalta ei kerry. Onneks suostuivat tuohon, koska oisin sit joka tapauksessa jääny hoitovapaalle. Mutta sitten ois jääny opintorahat paljon vähemmälle!

Raskauksien eroista: mulla takana yksi raskaus ennen tätä, ja silloin olin elämäni kunnossa. Kaikki vanhatkin vaivat kaikkosivat! Pahoinvointi oli todella lievää, aamuisin oli pikkusen vaan aina outo olo silloin alkuraskaudessa. Nyt pahoinvointi on ollu ihan toista luokka, vaikkakaan ei todellakaan niin pahaa kuin mitä teillä joillain on ollu. Joka päivä kuitenkin jossain vaiheessa oksettaa edelleen, mutta se kokoaikainen ällötys on kyllä poistunut.

Naimisissa ollaan mekin, heinäkuussa tulee 10 vuotta täyteen! Ennen naimisiin menoa oltiin vajaat puoltoista vuotta yhdessä. Eli suht nopeeta toimintaa siinä mielessä. Mutta se tuntu sillon oikeelta ja tuntuu edelleen! Ennen yhteistä lasta kerettiin kuitenkin rellestää toi 10 vuotta kahdestaan. Mutta sitten alkoi ikä painaa niin mulla kuin erityisesti miehellä, joka on mua reilut 10 vuotta vanhempi. Hänellä tosin on jo aikuisiakin lapsia. Eli meidän yksivuotiaalla on 20 vuotta vanhempia puolisisaruksia. Ja nyt siis toinen pikkuinen matkalla meidän poppooseen!

Tulipas sepustus kun en oo aikoihin kirjoittanut. Voikaahan hyvin, kaikki kanssaodottajat!

mamacita74 + Frijolito 10+2
 
Me ei olla naimisissa, eikä nyt ainakaan just ole suunnitelmissa mennäkään.
Olemme kyllä molemmat aiemmin olleet naimisissa, mun esikoinen on mun edellisestä liitosta ja sit taas miehen esikoinen on hänen aiemmasta seurustelusuhteesta.

Joku kyseli millä viikoilla lapset syntyneet.. Mun esikoinen päätti syntyä 39+6, olin kyllä varautunut pitkään odotukseen, mut ihan hyvä näin.

Äippävaatteista.. mun on kai töiden takia pakko ostaa muutamat äippähousut plus muutama paita, vielä ei kyllä tunnu ajankohtaiselta. Mut kai se maha päättää tulla esiin sitten yhtäkkiä.. =)

Maijamehi ja Toukka rv 13+4
 
Naimisissa ollaan oltu puol vuotta. :)

Mäki kävin tänää lääkärineuvolasa mutta eivät edes yrittäneet kuunnellä sykettä kun sanoi että on niin epävarmaa niiden löytyminen kun on viikkoja niin vähän.. Ja ei kyllä sanonu mut varmaan kun on aikamoinen rasvakerros massun päällä niin sekin vaikuttaa. :D

Väsymys on taas ihan kamalaa. Eikä asiaan auta se et joutuu 4 kertaa yössä juoksemaan vessassa. Ja nyt on TAAS hiiva..

Teretulemast uusille munki puolesta!:)

Laalaa 9+4
 
Onnea neitim muuten vuosipäivästäkin, vai muistinko mä jo onnitella aiemmin.. harva pää mulla...

Jep. Arvatkaa mitä tein ruokatunnilla? Kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä :heart: Kun alkoi tuntua että hitto onko siell mitään ja ultraan on vielä ens vko aikaa ja ja ja ja se kolari ja kaikkea. Neuvolan tätsä pyys samantien käymään ja voih, siellä se ipana jumputti 160-170 sykkeillä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Ja neuvolantäti epäili että olisin pidemmälläkin, kun ihan navan seutuvilta jo löytyi, ja hirmi vilkas kaveri tuntu olevan kun kokoajan karkas sen dopplerin alta :heart:

Mutta siis ainakin eloa on, ens viikolla sitten näkee onko turvotuksia ja muut hilavitkuttimet niinkuin pitääkin.

Sain tilattua itelleni kampaaja-ajankin ja kosmetologin, eli tämä päivä on kaikkinensa ollut mitä mainioin =)

runttis ja sytkylä 11+1 (160-170 jumps :heart: )
 
Mamacita74, just näin meilläkin eli opintovapaalla kertyy lomat, huomasin tänään meidän intrasta että näin on. Jäänen siis vanhempainvapaan jälkeen kesälomalle ja siitä sitten opintovapaalle pariksi vuodeksi. =) On onneks aikaa vielä miettiä sitä, että opiskelenko sitten jotain ammattia uusiksi vai lähtiskö akateemisemmalle uralle ja jatkais opintoja tohtorismielessä. Jännä juttu, että pitää olla opintovapaalla että saa aikuisoprahan, jolloin voi sen kotihoidontuen yms saada kans. Mutta jos on hoitovapaalla sit ei saa sitä aikuisoprahaa, mikä muuten tässä ens syksynä nousee vielä nykyisestä.

Dumdaidum, olenpa hyvällä tuulella =)
 
=) Hyvä päivä täälläkin. Yö tuli nukuttua hyvin, ihanaa monen katkonaisen yön jälkeen =)
Elämä voittaa !!!
Neuvolassa jumputteli 140.
Pastan himo tällähetkellä kova, voisi vaikka joka päivä syödä =)

neitim, la. siis muuttui 28.7

Puna ja kaneli 14+1
 
Matilda84
Me ollaan oltu n,7vuotta yhdessä ja kaksi vuotta oltiin naimisissa.Eli ei olla paperilla enään naimisissa vaikka ollaankin yhdessä. Eli sis toisin sanoen meidän piti erota lopullisesti mutta toisin kävi.ollaan puhuttu että jos käydään sitten joskus vaan pikaseen virallistamassa maistraatissa avioliittoo uusiks,sitten siis kun tuntuu viisaalta.musta tuntuu että meillä menee sata kertaa paremmin kun ei olla naimissa,en tiedä miks :D

Tänään ollut huono päivä,napakoita supistuksia ja kipeitä :( ei auta kuin lepäillä. ainakin sykkeet aamulla löyty,sen osilta ok :heart:

Matilda & MarjoPirjo rv12+6
 
kyselisin, että millon teillä on esikoisesta alkanu masu näkyä? Mulla on BMI 30 eli vatsan peitettä löytyy :ashamed: Omat farkut on alkanu jo ilkeesti kiristää mutta muuten vatsan kasvua en ole huomannut, eikä sitä enää pysty vetämään sisään :LOL: se ei vaan katoa.
 
Meidän esikoinen syntyi 39+1 ja synnytys kesti 5h. Toivottavasti tämä toinenkin on yhtä nopea tulokas. Itse käytän jo äitiyshousuja, koska sen verran ilkeesti puristaa jo normaalit housut. Varmaan turvotusta suurin osa vain. Tänään muuten pauhkahti 12+0 alkuraskauden ultrasta mitattuna, kuukautisista laskettuna olisi 13+2. Huomenna on NT-ultra joten siellä saanee sitten jo jonkunlaisen lasketun ajan. Pitää tästä lähteä hakemaan possurokotetta! :)
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
kyselisin, että millon teillä on esikoisesta alkanu masu näkyä? Mulla on BMI 30 eli vatsan peitettä löytyy :ashamed: Omat farkut on alkanu jo ilkeesti kiristää mutta muuten vatsan kasvua en ole huomannut, eikä sitä enää pysty vetämään sisään :LOL: se ei vaan katoa.
esikoisesti ehkä siinä rv 20 oli ihan selkeesti esillä.
kakkosesta rv 13 jälkeen oli jo esillä
nyt on jo selkee maha,ei auta ees vedellä sisään. Makuuasennossakin on kumpu :|
 
Mä kuleksin koon 40 ja 42 housuissa, ne kun on mahtuu nyt kun maha on vähän turvonnu. Pari kk sitten ne tipahti jalasta, nyt on enemmänkin napakat. Piakkoin siirryn mäkin mammahousuihin. Pitänee ne espritin byysat ostaa kun niitä sopivan mittasia ei siellä lemonkidsillä ollu. Pitäis vaan raahautua sinne kamppiin saakka, täällä kehä kolmosen ulkopuolella kun asuu niin se tuntuu aina niin työläälle lähteä ihan ytimeen saakka :LOL:

Mutta juup, nuo pikasynnytystarinat on kyllä hurjia! Liian pitkäkään ei tietty ole hyvä, mutta olishan se mukava ehtiä sairaalaan ja synnytyshuoneeseen... =)
 
Tänään tuli iso itku :'( , ja tyttö jo kysy että mikä äidillä on .... Ei mikään , kaikki on hyvin . todella hyvin ... ! Sain vihdoin veriseulan tulokseni kun soitin iltapäivällä , että josko olisi jo vastaus tullut , kun stressaa niin kovasti tää asia ... Veriseulan puolesta kaikki ok , normaali tulos ja kysyin vielä sitten tuon suhdeluvun , että voiko sen kertoa ... sunde oli 1/9100 . Eli ei sentään puhuttu sadoista .. Kyllä nyt kivi sutosi sydämeltä , tää koko viikko on ollut niin stressaava, jokainen puhelimen ääni on saanut mut vavahtumaan ja pelkäämään pahinta , itkeä tirautin jo eilen kaverille kun soitti "väärään aikaan" . Jos nyt voisi taas nauttia tästä raskaana olemisesta ja masussa kasvavasta vauvasta :heart:

neitim
 
nyt ois istukkatutkimus ohi ja oli kyllä suhteellisen ikävä toimenpide, ei niinkään et ois sattunu mut jotenkin sellanen outo juttu - eikä toi nyt varmaan kellekään kovin normaalia oo tunkee parikyt senttistä neulaa mahasta läpi ja kyllä se neulan runnominen vähä sattuki, ite pistos ei. mut nyt onneks ohi ja viikko ois taas odoteltavaa -tää on ihan tuskaa :/ toisaalta kaduttaa et menin niihin hemmetin verikokeisiin, ois vaan pitäny tyytyy et nt -ok ja raskaus jatkuu normalisti. ois osannu paljon paremmin nauttii raskausajasta -nyt tää on pelkkää huolta ja seuraavan etapin odotusta :'( sit ku muutenkin käy vähä herkillä ni tulee hetkiä et tekis mieli vaan itkee. noo, ehkä taaaaas viikon päästä fiksumpi.....

mammavaatteita en oo oikeestaan kummankaan edellisen aikaan käyttäny, ekassa ei tainu olla mitään, tokassa vissii yhet tai kahet housut ja joku paita. nyt ostin jo yhen topin ku inhoon ku työpaidan alla oleva paita alkaa jo nousta kainaloihin. housut mahtuu vielä ainakin hyvin omat, tosin tokan aikaankin käytin koko raskauden omia farkkuja vaik maha oli valtava, ne vaan jäi niin hyvin mahan alle.
vähä muuten jännä juttu, ihan kun mun maha ois tänään kasvanu "selvästi", mieskin kysy et onko se jotenkin isompi ku eilen -vissii turvonnu niin kovin siitä neulasta :LOL:
 
Hyvää torstaita kaikille!

Muistankohan mä enää mitä kaikkea piti kommentoida, oli tullu sen verran paljon tekstiä.

Mulla takana siis yksi aikaisempi raskaus. Sillon ei ollu juuri minkäänlaisia raskausoireita. Ei minkäänlaista pahoinvointia, ainoastaan hirmuinen väsymys ekat pari kolme kuukautta. Sit tietty vähän liitoskipuja loppuvaiheessa, mut muuten ei oikeestaan muuta. Ja poika siis tuli sillon. Niin, ja todettiinhan mulla se raskausdiabetes, kun paastoarvo oli 5,4 (eli 0,1 koholla). Mut se hoitu ihan ruokavaliolla ja liikunnalla, ei tarvinnu mitään insuliineja tms. Onneks!
Nyt tässä raskaudessa oli alkuunsa hieman pahoinvointia, mut onneks ei mitään kauheen pahaa. Ja iltasin mulla on välillä ihan tajuton turvotus vatsassa. Tosi epämukava ja ähky olo, ja maha näyttää siltä ku olisin jo kuudennella kuulla raskaana. :eek:
Niin ja tietty kauhee väsymys, edelleen. Välillä on päiviä, jollon herätessä miettii jo, että millon sitä pääsis päiväunille. :|
Muuten tähän asti tääkin raskaus on menny todella mukavasti, ja välillä melkein unohtaakin olevansa raskaana. Varsinkin kun eka ultra on vasta ens tiistaina ja neuvolassa oon käyny vasta kerran ja sillon ei vielä mitään sykkeitä kuunneltu. Eli toivottavasti siellä masussa nyt kuitenkin joku on. :D

Ai niin, ja esikoinen synty 38+0.

Täällä ollaan kans naimisissa. Vuosi tulee täyteen pikkusen vajaan kuukauden päästä. Naimisiin kerittiin sillon just ennen kuin esikoinen syntyi. Naimisiin mentiin maanantaina ja poika syntyi sunnuntaina. Aika tipalle meni siis. :D

Mä oon käyttäny mammahousuja raskauden alusta saakka, kun ei toi maha kunnolla ikinä ees kadonnu edellisen raskauden jäljiltä. :ashamed:
Ja tosiaan iltasin on ollu niin hirveetä se turvotus, ettei millään olis mahtunu vanhoihin housuihin. Mulla on yhet Mamaliciousin mammafarkut ja eilen kävin Vero Modassa kattelemassa toisin. Et sais nää yhet välillä pesuun. :D Mun koko vaan sattu just olee loppu, mut ens viikolla on onneks tulossa uus satsi. Myyjä lupas soitella mulle kun housut saapuu. Mukava palvelu siellä! =)

Kauhee romaani tästä taas tuli, enkä tiedä muistinko silti kommentoida kaikkea. No täytyy palata asiaan, jos jotain tähdellistä unohtu.

Hendu ja toukka 11+0 POKS
 
Heippa hei! Olen taas lukenut ahkerasti, mutta ei ole ehtinyt kirjoittelemaan.

Joku puhui mahan katoamisesta. Minullakin näytti alkuviikosta, että maha yhtäkkiä katosi (oksentelin silloin paljon), mutta eilen se taas pompsahti takaisin näkyviin ja entistä muhkeampana. Ihana masu.. :heart:

Tilasin Mamalicioukselta ne mammahousut, joista täällä joskus olikin linkki. Ne näytti ihan parhailta. Kokoja tuli vasta nyt, olen joka päivä tähän asti kytännyt milloin on taas saatavilla. Saa nähdä onko sopivat. Toivottavasti. Otin normaali tuumakoon perusteella vyötärön, kun ei tuohon lanteille ole ainakaan vielä hirveästi ylimääräistä kertynyt. Harmittaa kyllä jos ovat pienet.

Vointi on ollut aika hyvä. Hermostun ärsyttävistä asioista tavallista herkemmin, mutta muuten mieliala on ollut oikein mainio ja onnellinen. Saa nähdä milloin minulle iskee tuo "masentavampi" kausi.

Aamuoksentelu saisi jo alkaa helpottamaan. Kuvittelin sen häviävän tässä vaiheessa, mutta sehän vain pahenee..Lähes joka aamu oksennan kaiken mitä suuhuni pistän. Töihin mennessä onkin sitten jo hyvä olo. Onneksi niin.

Toivoopi: Edda ja kullanmuru 13+3
 
En ole aikoihin kirjoitellut, enkä juttujanne lueskellut. Haluaisin silti pysytellä mukana listalla jos sopii?

Olen taas sairaslomalla ja täysin lepoon määrättynä oksentelun ja kovan väsymyksen vuoksi. Muitakin pikku ongelmia on ollut kiusana. Olo on tällä hetkellä sen verran heikko, etten ole juuri jaksanut palstailla. Nt-ultra oli ja meni ja siellä oli kaikki hyvin. Vauva siis voi hyvin, äiti vain on hieman heikossa hapessa...

Sipsunen & Nalle 12+4 :heart:
 
Iltoja tänne!

Siivouspäivä ohitte, kylläpäs nyt ramasee... Mutta ihanaa kun on puhdasta :heart: Huomenna sitten kakkujen leivontaan ja lauantaina pirskeet.

Mahasta Mulla näky ekasta maha joskus rv 18-20, nyt menossa siis rv 11 ja selkeesti pullottaa. Eikä tosiaan häviä mihinkään vaikka yrittäis vetää sisään. Omat farkut ei mee enää lähellekkään kii, hiuspompulaa pitäny välissä. Mammahousuja katteleen varmaan jonkun viikon päästä. Mulla on vanhojaki mammahousuja tuolla kaapissa, mutta ei taida kaikki mennä jalkaan vaikka aikalailla samoissa painolukemissa ollaan.. Persus tais vaan levetä :D

Nyt iltapalaa tytsylle ja makoileen sen kanssa sänkyyn.. Oon nykyään itekki nukahtanu puoleksi tuntia tytön nukutuksen aikana, jaksaa paremmin sitten illan :)
 
Pikainen ilmoitus olemassa olosta.
Viikkoja nyt 10+6. Tänään hain neuvolasta ne veriseulatulokset, mutta en osaa niistä mitään sanoa. Maanantaina sitten np-ultrassa laskeskelevat ne suhdeluvut.
Olo on ollut pari päivää taas ihan kaamea. Ei oksentamista, mutta muuten ihan hirvee olo.

Mistäs täällä oli ollut puhe...hmm... Meidän esikko syntyi viikoilla 40+2 ja synnytyksen kesto vesien menosta 16 h, säännöllisistä supistuksista 14 h, ponnistus 45 min. Ollaan ukkelin kanssa oltu naimisissa kesästä 2005 eli 5 v-hääpäivä ois heinäkuussa luvassa. Mulla ei masu vielä kummosemmin näy. On tota ylimäärästä ihraa kiitettävästi, niin vaikee sitten sanoa mikä pömppö johtuu mistäkin. Naapurilta sain yhden äippähousut, mut ne on vielä liian isot. Ekasta löytyy lappuhaalarit. Oli lopussa hyvät, kun eivät puristaneet mistään. :D

Mut en nyt keksi muuta. Lähden sohvalle vaakatasoon.

-mennis ja lyyli-
 

Yhteistyössä