Soitin heti aamulla klinikalle kun se aukesi ja sain lähetteen uuteen verikokeeseen, ja mulle annettiin aika iltapäivälle mun lääkärille ylimääräisenä. Lääkkeitä jatkoin, kuten mua aikanaan ohjeistettiinkin, että jatkan vaikka olisi mikä, siihen asti kun klinikalta sanotaan että voi lopettaa. Lähdin aamulla saman tien verikokeeseen jotta se olisi iltapäiväksi valmis. Arvo oli kyllä edelleen nousussa, joskaan ei ihan yhtä reippaasti kuin voisi toivoa. Kirkas vuoto jatkunut koko päivän, ei hyytymiä, ehkä iltaa kohti vähän niukentunutkin. Lääkäri katsoi tilanteen ultralla ja sieltä ei valitettavasti mitään selkeää raskauspussia löytynyt, vaikka näillä viikoilla (5+2) pitäisi jo jotain olla. Kohdun limakalvo näytti vielä paksulta vaikka vuotoa tuleekin.
Ultraäänen perusteella siis näyttää siltä että raskaus on nuupahtamassa. Munasarjat ja munanjohtimet tarkastettiin samalla eikä onneksi niistä löytynyt viitettä kohdunulkoisesta raskaudesta. Kuitenkin siltä varalta, että jostain kumman syystä raskauspussi olisi kehittymässä vähän aikataulusta jäljessä, sovittiin että jatkan lääkkeitä vielä viikonlopun yli, käyn sunnuntai-iltana uudessa kokeessa ja saan tulokset maanantaina. Jos arvo on laskussa niin lopetan lääkkeet. Jos arvo edelleen nousee niin katsotaan vielä alkuviikosta ultralla. Joka tapauksessa normaalisti jatkuvan raskauden ennuste on äärimmäisen huono, ja tämä muutamalla päivällä jatkaminen on vain varotoimi. Yritän nyt hyväksyä sen, ettei tästä tullut mitään. Nyt enää toivon, ettei vain ole kohdunulkoisesta kyse (kun ei varmaan noita munasarjoja ja -johtimia ihan absoluuttisen varmasti näin varhain voi tarkistaa).
Luultavasti siis maanantaina lääkkeiden lopetus, ja palataan asiaan vuodenvaihteen jälkeen, tarkistetaan että kohtu on tyhjentynyt ja suunnitellaan sitten jatkoa.