40 + so what, wol 14 (2019)

Moi, ihan vaan pikaisesti, että täällä ollaan... Elämäntilanteet muuttuivat taas ja hoidot siis jatkuvat, ja tuli kurkattua myös tänne. Kaikki on meillä hyvin.

Tänään oli alkionsiirto Dextrassa, kaikki meni oikein hyvin. Testaan 28.12. Löysin täältä ja Luovutetuista munasoluista vielä tuttuja kirjoittajiakin. Pitäkää peukkuja ja ne, jotka rukoilevat, niin muistakaa meitäkin. Minäkin muistan meitä kaikkia. Isosti tsemppiä kaikille ja hyvää joulun odotusta!
 
Viimeksi muokattu:
@Rusakkonen

En ole palstalle kirjoittanut (vielä), mutta ahkerasti viestejä jo tovin lukenut. Olen paljon miettinyt, että miten sinulla menee. Tarinasti jäi mieleen. Ehkä siksi, että olen itsekin esikoiseni menettänyt. Muistan teitä rukouksin. Että teille suotaisiin paras joululahja ikinä.
Ja teille myös!!!!! :love:
Pojan yksivuotissynttäriä tosiaan vietettiin 1.12. Meillä oli Zoomin välityksellä online service, muistopalvelus, jonka veti hautajaiset vetänyt kirkkoherra. Oikein kaunis hetki. Sitten söimme kakkua. Poika sai kortteja ja kaksi pientä pehmolelua. Olen nyt polttanut led-kynttilöitä pojan kuvan edessä koko joulukuun. Uskomme, että hän haluaisi pikkusiskon tai -veljen katsomaan meidän perään tänne maan päälle! :love:
 
Voi Rusakkonen, kaikki maailman toivon ja uskon lähetän teidän suuntaanne ❤❤❤ Käyn säännöllisesti lukemassa palstoja (hehe, kiinni jäin..), ja aina ajattelen sinua ja toivon niin hartaasti että erityisesti teille vielä onni suotaisiin. Olet ajatuksissa ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen , onpa kiva kuulla sinusta taas! Ihanaa että pääsitte siirtoon, toivon kovasti että enkelipoikanne saisi nyt pikkusisaruksen. :love:

Mulla oli verikokeessakin hyvä HCG-lukema, joten kyllä mä ihan oikeasti olen raskaana. Tosin alkuraskauden yksi isoimmista etapeista on vielä edessä, eli ensimmäinen ultraääni. En uskalla edes neuvolaan soittaa ja varata vielä aikaa, ennen kuin olen nähnyt että on syke, niin epävarmalta tämä kaikki vielä kuitenkin tuntuu. Kävi vielä niin, että oma lääkärini, johon luotan kuin kallioon, on juuri tuolloin lomalla joten en pääse hänelle ekaan ultraan. Jos olisin odottanut että hän on paikalla, ultra olisi siirtynyt yli viikolla, ja parempi on tietää kuitenkin ajoissa. Jos joudun kuulemaan huonoja uutisia, mieluummin ottaisin ne omalta tutulta lääkäriltä, mutta toivotaan että uutiset on hyvät.

Lisäravinteista: minäkin käytän myo-inositolia (Donaferty), vaikka mulla ei olekaan PCOS:aa, lisäksi ubikinoni, kalaöljy, D-vitamiini, rauta, monivitamiini. Inositoli ja ubikinoni olleet nyt käytössä monta kuukautta sillä ajatuksella, että jos tämä siirto ei onnistu, lähtisin vielä ehkä uuteen hoitokierrokseen ennen kuin klinikan ikäraja (46 vuotta) tulee vastaan. Inositolia olen jatkanut plussauksen jälkeenkin, kun sitä saa käyttää raskauden aikanakin, mutta ubikinonin annosta olen nyt pienentänyt. Harkitsen nyt, lopetanko sen kokonaan vai jatkanko vielä pari viikkoa pienellä annoksella, koska jostain luin, että pieni annos voisi vähentää keskenmenon riskiä. Toisaalta tutkimustietoa turvallisuudesta raskausaikana ei ole (vaikka ei ole syytä olettaa sen olevan haitallistakaan).
 
Olet @Rusakkonen ajatuksissa ja vilpittömästi toivon että teillä onnistaisi <3

Pahoittelut @babygirl1. Tuntuu tosi pahalta edelleen joka kerta kun uuteen kiertoon joutuu. Itseäni ainakin pitää kasassa toivo siitä että plussaan on vielä mahdollisuus ts että uusi kierto nostaa ne toiveet taas. Nyt tosin näyttää että meidän hoidot alkaa olla loppusuoralla enkä itsekään tiedä miten tästä itseni kasaan.

ON: pp4 tänään, kaikenlaisia tuntemuksia lähinnä kohdussa/munasarjoissa mutta niin on ollut tukilääkkeiden vuoksi jo vaikka kuinka monessa kierrossa. Klinikalta soitettiin tänään että kaikki 3 mukana keikkununutta alkioita lopettivat jakaantumisen varhaisblastovaiheeseen joten pakkaseen ei mennyt mitään. Toki yksi alkio riittää mutta tunnelma on kyllä varsin maassa juuri nyt.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Täälläkin yksi vanha taustailija vielä lukee juttujanne, ja olen monesti miettinyt, mitä sinulle @Rusakkonen mahtaa kuulua. Olipa ihana kuulla, että kaikki on hyvin ja pääsitte alkionsiirtoon. Sydämestäni toivon, että tämä siirto toisi teille kaivatun pikkusisaruksen. <3

@Katti75 lle hurjasti onnea plussasta, pidän kovasti peukkuja, että saat ultrasta hyviä uutisia ja kaikki menee hienosti loppuun saakka!

@Tikkerituu lle pahoittelut, ettette saaneet mitään pakkaseen - tiedän tunteen. :( Mutta tosiaan, yksikin hyvä alkio riittää, ja nyt sisälläsi kasvava sintti voi hyvinkin olla sellainen!

Toivon kaikille täällä tsemppiä ja onnea sekä oikein ihanaa joulun aikaa! <3
 
Uusi "jäsen" ilmoittautuu. Ikää 40v (keväällä täytän 41v) ja 2 teini-ikäistä lasta ennestään. Uusioperhe (jo vuodesta 2015) ja miehellä nyt kova vauvakuume ja ei omaa lasta,. Pillerit jätin pois 3pv sitten ja nyt tankkailen mammavitskuja. Katsotaan milloin "juoksut" alkaa ja aletaan kokeilemaan vieläkö tuota luomusti raskautuisi. Jännää !!!
 
  • Tykkää
Reactions: babygirl1 ja Momon
@Samppa40, tervetuloa mukaan! Toivottavasti toiveenne täyttyy pian.

@Katti75, jokos sut uskaltaa siirtää tuonne plussanneisiin?

@Rusakkonen, olipas hyviä uutisia! Toivottavasti pikkuinen tarraa lujasti kiinni! Muiden lailla oon miettinyt sinun kuulumisia.

@Tikkerituu, toivottavasti pikkuinen tarraa lujasti kiinni. Harmi ettei pakkaseen selviytynyt yhtäkään pikkuista, mutta uskon lujasti, että nyt siirretty pikkuinen tykkää pesästään pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Ei tuo digitaalinen ovistesti ollutkaan turha ostos. Sain sillä tänään pysyvän hymynaaman iltapissasta. Ilmeisesti mun kroppa on niin tottunut yötyöhön, että hormonitkin jyllää illalla ja yöllä, koska tänään aamupissasta sain tulokseksi pelkän tyhjän ympyrän. Noh eilen lemmiskeltiin ja tänään kyllä viekoittelen rakkaani urostekoihin. Huomenna jos vielä koittais onneaan peiton alla, niin eiköhän sillä jo olisi siimahäntiä pelipaikalla. Jospa nyt joulu tekisi taikojaan.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nato ja Angervo76
Valitettavasti ei voi siirtää plussanneisiin kun huonosti tässä näyttää käyvän. Nyt just alkoi verinen vuoto, ihan kirkasta punaista. Ei edes tukilääkkeet tätä näköjään pitäneet poissa. On kyllä mieli aivan maassa. Soittelen huomenna klinikalle että miten nyt tästä eteenpäin.
 
Hei!
Tuleva heinäkuun (tai tod.näk. jo aikaisemmin kun kaksosraskaus) mama vol. 3/4 tässä. Olen 42 -vuotias ja ennestään mulla on kaksi tyttöä (20 ja 13 vuotiaat). Nyt tosiaan odotan kaksosia, la 18.7. ja jännittää tosi kovasti. Aiemmat raskaudet ja vauva-aika olleet tosi helppoja, nyt mietityttää voiko kaksosraskaus tällä iällä sujua hyvin ja miten masutyypit kasvavat ja kehittyvät.

Viime viikolla ultrassa näytti kaikki olevan niinkuin piti, NT ultra olisi 8.1. Seulaan liittyvässä verikokeessa kävin tänään.

Hermoilu ei toki kannata ja jotenkin sitä yrittää mennä asia ja päivä kerrallaan. Olo on iloinen ja toiveikas sekä jännittynyt ja huolestunut samaan aikaan.

Tsemppiä kaikille!
 
@Katti75 saitko klinikalta ketään kiinni, mitä kuuluu?

@Hulbertiina sullahan on melkein samat kuviot kuin minulla! Minä myös siirryin digitaaliseen ovistestiin juurikin sen helppouden takia, ei tarvitse arpoa niitä viivoja kun ne eivät aina näy. Ja teen pääsääntöisesti yötyötä, joten myös minun rytmi on aina ihan väärinpäin muihin verrattuna ja käännänkin kellon "päinvastoin" esim klinikan ohjeiden kanssa tuon rytmin takia.

Mitä kuuluu @Tikkerituu piinailuun? Meillä alkiot myöskin läsähtävät pitkässä viljelyssä, mietitään olisiko kuitenkin optimaalista säilyttää ne 3-päiväisenä, jonka jälkeen niille annetaan mahdollisuus kehittyä luonnollisessa ympäristössä. Tästä on ajatuksia puolesta ja vastaan, toisaalta pitkässä viljelyssä käy ilmi mitkä ovat niitä heikoimpia, mutta taas toisaalta entäs jos ne lässähtäneet olisivatkin jatkaneet kasvuaan kohdussa, siellä missä ne saa kaiken tarvitsemansa? En tiedä.

Täällä odotellaan ovista, sunnuntaina pitäisi olla. Vaikka vuosia ollaan oltu yhdessä ilman ehkäisyä ja luomumahkut nolla, niin SILTI kävin ostamassa meille molemmille maca-jauhetta ja ashwagandhaa eli rohtokoisoa! Onko kenelläkään näistä kokemuksia?
Meillä siis ongelma siittiöissä. Syön silti itse C-vitamiinilisää, sinkkiä, greippiä ja nyt vielä otin nuo buustatakseni kaiken, aivan kaiken! Toivon ikäänkuin jouluihmettä, vaikkakin olen auttamattoman myöhässä tässä asiassa, mutta toivoa saa. Tammikuussa vasta hoidot jatkuvat. Ja ei kai noista superfoodeista mitään haittaakaan ole vaikkei sillä raskautta saisikaan aikaiseksi.
 
Hei! Olipa kiva löytää teidät, täällä tuntuisi vallitsevan hyvä henki!

Täytin marraskuussa 43 vuotta ja seuraavana päivänä plussasin. Nyt rv 10+3 asti olen voinut kovin pahoin, mutta pois en vaihtaisi... Onneni on etätyö ja tänään koittanut joululoma.

Hoidoissa olemme olleet kolme vuotta, ensin kevyemmin ja sitten 3 näännyttävä IVF:ää, joista viimeisen VIIMEINEN pakastealkio vihdoin tärppäsi. Koko rumba alkoi jo 2017, sen jälkeen kun pikkuinen luomutyttömme syntyi liian varhain 21 viikolla tuntemattomaksi jääneestä infektiosta johtuen. Flunssan oireita, hengenahdistusta, kuume ei noussut. Täytyy myöntää, että korona hirvittää, nuo virukset ovat äärimmäisen arvaamattomia ja kenenkään ei niitä pitäisi aliarvioida.

Positiivisin mielin tänne kuitenkin kirjoittelen ja uutta vuotta odottelen. Tulkoon siitä meille menestyksekäs! Jään seuraamaan kulkuanne.
 
Soitin heti aamulla klinikalle kun se aukesi ja sain lähetteen uuteen verikokeeseen, ja mulle annettiin aika iltapäivälle mun lääkärille ylimääräisenä. Lääkkeitä jatkoin, kuten mua aikanaan ohjeistettiinkin, että jatkan vaikka olisi mikä, siihen asti kun klinikalta sanotaan että voi lopettaa. Lähdin aamulla saman tien verikokeeseen jotta se olisi iltapäiväksi valmis. Arvo oli kyllä edelleen nousussa, joskaan ei ihan yhtä reippaasti kuin voisi toivoa. Kirkas vuoto jatkunut koko päivän, ei hyytymiä, ehkä iltaa kohti vähän niukentunutkin. Lääkäri katsoi tilanteen ultralla ja sieltä ei valitettavasti mitään selkeää raskauspussia löytynyt, vaikka näillä viikoilla (5+2) pitäisi jo jotain olla. Kohdun limakalvo näytti vielä paksulta vaikka vuotoa tuleekin.

Ultraäänen perusteella siis näyttää siltä että raskaus on nuupahtamassa. Munasarjat ja munanjohtimet tarkastettiin samalla eikä onneksi niistä löytynyt viitettä kohdunulkoisesta raskaudesta. Kuitenkin siltä varalta, että jostain kumman syystä raskauspussi olisi kehittymässä vähän aikataulusta jäljessä, sovittiin että jatkan lääkkeitä vielä viikonlopun yli, käyn sunnuntai-iltana uudessa kokeessa ja saan tulokset maanantaina. Jos arvo on laskussa niin lopetan lääkkeet. Jos arvo edelleen nousee niin katsotaan vielä alkuviikosta ultralla. Joka tapauksessa normaalisti jatkuvan raskauden ennuste on äärimmäisen huono, ja tämä muutamalla päivällä jatkaminen on vain varotoimi. Yritän nyt hyväksyä sen, ettei tästä tullut mitään. Nyt enää toivon, ettei vain ole kohdunulkoisesta kyse (kun ei varmaan noita munasarjoja ja -johtimia ihan absoluuttisen varmasti näin varhain voi tarkistaa).

Luultavasti siis maanantaina lääkkeiden lopetus, ja palataan asiaan vuodenvaihteen jälkeen, tarkistetaan että kohtu on tyhjentynyt ja suunnitellaan sitten jatkoa.
 
  • Surullinen
Reactions: Toive23
@Nato, kylläpäs tosiaan kuulosti tutulta tuo rytmitys. Ja kiertokin lähes samoissa. Yötyö ei kyllä ainakaan kuuleman mukaan ole oikein hyväksi näissä puuhissa, mutta minkäs teet, kun tykkää tehdä mieluummin öitä kuin päivävuoroja. Macaa joskus vuosia sitten kokeilin, mutten huomannut sillä erikoisempia vaikutuksia. Aloitin ohjeen mukaan pienellä määrällä ja lisäsin sitten pikku hiljaa. Sitten se unohtui muutamaksi päiväksi. Kun taas muistin sen niin otin sen saman annoksen, johon olin jo tottunut, mutta siitä tulikin kamalat vatsanväänteet ja huono olo. Joten jos unohdat sitä käyttää niin aloita uudelleen pienellä annoksella. Ja aina voi toivoa sitä pienen pientä ihmettä.

@harriet77, oi ihanaa, onnea! Mainio synttärilahjaplussa. Toivottavasti tällä kertaa sujuu hyvin loppuun saakka. Meidän pikkuinen enkelipoika jouduttiin lääkkeellisesti keskeyttämään rv 20+2, kun lapsivedet alkoi tihkua ulos. Todennäköisin syy kalvojen puhkeamiseen oli oireeton pissatulehdus, joka osaltaan heikensi kalvoja, mutta sitä ei virallisesti todistettu syyksi. Ruumiinavauspöytäkirjassa pojalla kaikki muu oli normaalisti kehittyneet paitsi keuhkot oli alikehittyneet. Mielessä pyörii keskeytymisen mahdollisuus mikäli tässä vielä raskautuisi, mutta toive yhteisestä pikkuisesta on voimakkaammin pinnalla ja auttaa jatkamaan yritystä. Yritä nyt kuitenkin ottaa rennosti, kun mitään ei voi etukäteen tietää.

@Katti75, voimia sinulle tuloksien odotteluun.

On: tänä iltana on tuntunut jomottelua munasarjan paikkeilla ja sieltä kipuilun tunne on säteillyt kohdun paikkeille. Melkeinpä väittäisin, että olisi ovis käsillä. Limailukin on huomattavasti vähentynyt. Toivo nostaa taas päätään.
 
@Katti75 voi miten pahoillani olen sun huolesta ja toivon, että hormoni olisi nousussa
@petronella09 pidän täällä sulle peukkuja, että olit vaan liian aikaisin testaamassa ja kaksi viivaa on tulossa

ON: tänään testi negatiivinen kp31/23-28 ja tilanne on ärsyttävä. Luotan testeihin ja uskon, että en ole raskaana. Haluaisin uuden kierron käyntiin ja mahdollisuuden plussata. Lisäksi toiveikas mieli alkaa faktoista huolimatta kehitellä tarinoita, että jospa sittenkin... Jospa juuri minun raskauteni ei näy testissä, jospa olenkin voittanut nurinkurisessa lotossa ja kaikki ostamani testit olivat viallisia... Ehkä ovuloin myöhään ja raskaus ei näy jne.. Tiedätte kyllä :D tätiä siis odotellessa ja uutta kiertoa joka ensimmäistä kertaa elämässäni onkin epäsäännöllinen ja arvaamaton.
 
@Katti75 voi miten pahoillani olen sun huolesta ja toivon, että hormoni olisi nousussa
@petronella09 pidän täällä sulle peukkuja, että olit vaan liian aikaisin testaamassa ja kaksi viivaa on tulossa

ON: tänään testi negatiivinen kp31/23-28 ja tilanne on ärsyttävä. Luotan testeihin ja uskon, että en ole raskaana. Haluaisin uuden kierron käyntiin ja mahdollisuuden plussata. Lisäksi toiveikas mieli alkaa faktoista huolimatta kehitellä tarinoita, että jospa sittenkin... Jospa juuri minun raskauteni ei näy testissä, jospa olenkin voittanut nurinkurisessa lotossa ja kaikki ostamani testit olivat viallisia... Ehkä ovuloin myöhään ja raskaus ei näy jne.. Tiedätte kyllä :D tätiä siis odotellessa ja uutta kiertoa joka ensimmäistä kertaa elämässäni onkin epäsäännöllinen ja arvaamaton.
Aiemmissakaan kierroissa nega ei ole muuttunut plussaksi,joten ei paljon toivoa ole :(

Osaako kukaan sanoa,että voinko tämän takia,ettei tärppää päästä julkisen puolen genekologille?Voiko siellä nähdä jotain syytä,ettei tärppää?Meillä 4 lasta ,joten ennen ollaan onnistuttu, mutta nyt ei ...Ikää 38v meillä molemmilla. Mieshän ei näe tässä mitään ongelmaa,että ei tärppää,yksin suren joka kuukausi:(
 
Yleisesti ottaen meillä iäkkäämmille yrittäjillä ongelman muodostaa munasolujen heikkenevä laatu eli vaikka kaikki olisi muuten ok niin alkiot eivät lähde kehittymään kun munikset eivät ole enää kunnollisia. Tämä on ollut syynä kaiketi meidän vihkoon menneessä IVF:ssäkin. Sikäli uskon et alkioiden kurtsahtamisen syy on munasolujen laatu eikä pitkä viljely. Tämä oli tavallaan tiedossa koska tehtiin tosi monta ovulaation induktiota ensin ja muutamassa kierrossa oli useampi munasolu mut ei tulosta. Jotenkin vaan itse kieltäydyn uskomasta että itselläni viime vuonna raskauteen johtanut munis oli se viimeinen.

Piinailuun ei kuulu ihmeitä, edelleen en uskalla oireita kuulostella koska niitä on aiemminkin tullut tukilääkkeistä. Ehkä aiempiin erona nyt että kohtu tuntuu pinkeältä, tosin mulla nyt myös eri tukilääkkeet kuin aiemmin. Tukena menee mm Pregnyl ja en voi sen vuoksi kovin aikaisin testailla. Tiistaina aattelin (pp11) testata.

Pahoittelut negoista @petronella09 ja @MörkökröM!

Tervetuloa ja onnea @harriet77!

Toivoisin @Katti75 että teillä jotenkin kääntyisi kaikki parhain päin.

Ja tsempit @Hulbertiina, oot kyllä mun sankari kun tuolla historialla jaksat kuulostaa noin rauhalliselta ja kuitenkin toiveikkaalta.
 
Onko kellään muulla sumuttelut ajankohtaisia?
Täällä Synarela mennyt viikon verran ja mukavasti kiristää mielialaa synkkyyteen näin joulun alla. Onneksi poikkeusajat eikä tarvitse yrittää hymyillä isossa seurueessa. Harmittaa vaan perheen puolesta, kun he joutuvat elämään tän ajan kanssani :D
Ultra on sovittu loppiaisen jälkeen. Sitten PAS, jos kaikki menee oletetulla aikataululla.

Uusiakin toiveikkaita oli tullut ryhmään mukaan, kiva juttu! Kaikille oikein suuret tsempit ♡♡♡
 
Tähän nämä testit ovat menneet, onko kukaan saanut näillä enää nykyisin "räikeitä viivoja"?

Tänään siis digi antoi hymynaaman ja Pregcheck tämän. Tän perusteella jos yrittäis ajoitusta niin pieleen menisi.

https://aijaa.com/x2nmzG
Saman huomasin! Aivan p*skoja..
Ostin viime kiertoon clearbluen kalliimmat digitestit ja johan alkoi tulemaan hymynaamaa.
Näyttää olevan tämäkin ns. välineurheilua kuten mikä tahansa muukin laji, kun tosissaan tuloksia haluaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
Tähän nämä testit ovat menneet, onko kukaan saanut näillä enää nykyisin "räikeitä viivoja"?

Tänään siis digi antoi hymynaaman ja Pregcheck tämän. Tän perusteella jos yrittäis ajoitusta niin pieleen menisi.

https://aijaa.com/x2nmzG
Mä testasin yhden kierron 3 krt/pv, suurin osa oli noita haaleita mutta kyllä joukkoon mahtui pari selkeesti tummempaakin, jotka laskin oikeiksi plussiksi. Mutta nopsaan ne hävisivät.
 

Yhteistyössä