40 + so what, wol 14 (2019)

No niin, game over tältä erää. Sain tuoreen HCG-arvon ja se on reippaasti laskussa, eikä jätä siis arvailuille enää varaa. Kirkasta, kunnon vuotoa kesti lopulta vain noin vuorokauden, ja viikonlopun yli jatkunut vain rusehtava tihkuttelu, tulee oikeastaan vain pyyhkiessä eli tosi niukkaa. Tämän takia mulla ehti nousta jo pieni salainen toive omasta joulun ihmeestäni, vaikka järjellä koko ajan tiesin, että ennuste on tosi huono. Kun tuo pieni toivon kipinä sitten sammui, niin kyllä se kirpaisi vielä.

Repäisin estrogeenilaastarit irti (luulisi että lähipäivinä alkaa vuotaa loputkin pois), piilotin jo ostamani raskausvitamiinit kaapin perälle, tilasin lisää Donafertyä ja ostin lisää ubikinonia. Tammikuun alkupuolelle on varattu aika jatkojen pohdiskeluun ja tilanteen tarkistamiseen. Nyt yritän keskittyä jouluvalmisteluihin ja joulunviettoon ja sitten joskus loppiaisen jälkeen lähden suuntaamaan uuteen yritykseen. Ehkä toivottomaan, mutta teen sen, kun vielä voin.

Toivon teille kaikille voimia, tsemppiä ja menestystä omiin vaiheisiinne, sekä hyvää joulua! Erityisesti @Rusakkonen , toivon että teille nyt suotaisiin tämä lahja ja onni. Esikoisenne menetys kosketti minuakin kovasti, vaikka tunnemme toisemme vain näin anonyymisti nettipalstan kautta.
 
  • Surullinen
Reactions: Shibali
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot
Minut voi kai varovasti siirtää plussanneiden pinoon. Viikkoja tänään 8+5. Kävin jo ultrassa 7+0 ja sieltä löytyi pieni jolla vahva syke. Välillä kaikki raskausoireet katoaa ja alan jo hermoilla onko siellä kaikki hyvin, mut yleensä silloin tulee niin voimakas pahoinvointi että ei epäilystäkään....

Jospa nyt ne kriittisemmät viikot kuuluisivat nopeammin ja voisi jo rentoutua. Tähän asti on ollut yhtä tarkkailua koko raskaus. Mulla ei ole omaa hormonituotantoa, kaikki on lääkkeiden varassa kunnes istukka alkaa tuottaa tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki (+ikä) / monesko lapsi / yritys alkanut / keinot

@Hulbertiina (44 v.), 3. (miehen 1.) / aloitettu 1/2015 / Letrozole + gelee royale
@tatti55 (42 v.), 3. / yritys alkanut 8/2017 / luomu
@M4rianne77 (42 v.), 3. / aloitettu 6/2018 / 1. Ivf 6/2020
@Mymmeli43 (43 v.), 6. / aloitettu 1/2019 / luomu
@Tammityttö (43 v.), 4. / aloitettu ? / luomu
@nelli5 (43 v.), 5. / aloitettu 2019 / luomu
@Salli79 (40 v.), 4. / aloitettu 2/2019 / luomu
@Vielä kerran ❤ (44 v.), 3. / aloitettu 01/2019 / luomu + ivf
@Kaneli41 (41 v.), 2. / aloitettu 3/2019 / luomu
@Satuvauva (41 v.), 5. / aloitettu 7/2019 / luomu
@Valoa79 (40 v.), 3. / aloitettu 10/2019 / luomu
@Rusakkonen (47 v.), 2. / aloitettu 1/2017 / luomu + ivf/lahjamunasolut, taustalla 2 lahjasoluhoitoa ja 4 omasolu-IVF:ää, enkelipoika 12/2019 viikolla 36+1 ❤
@Emmelie75 (44 v.) / luomu + ivf
@Anilian (41 v.), 5. / aloitettu 11/2019 / luomu
@lillans (41 v.), 2./ yritys aloitettu 2/2019
@Tikkerituu (41 v.), 3./ aloitettu 11/2018 / ivf, enkelipoika 11/2019 viikoilla 20+2
@Brunet82 (37 v.) 4. / aloitettu 2/2020 / luomu
@PumpuliNumpuli (40 v.) 1. /aloitettu 1/2019 / ivf
@maris39 (40 v.), 2. /luomu
@Äitikuu (42 v.) 7. /aloitettu 5/2020 / luomu
@Montecea (40 v.), 2. / aloitettu 7/2019 / luomu, testi pos 16.5.2020, km
@Katinka<3 (46v.), 1. yhteinen (2.) / aloitettu 5/2019 / luomu + 1 ivf ja nyt menossa ivf/icsi
@Annamaija 76 (43 v.) 3. / yritys alkanut 8/2018/Lahjasoluhoito alkamassa 09/20, luomusti testi pos 6.6.2020, km rv 8.
@Peppistiina (45 v.), 3. / aloitettu 11/2019 / IVF
@MARIAL43 (43v.), 1. /yritys alkanut 2018 / luomu+ 1 x IVF omilla soluilla 3 x Pas / lahjasolujonossa 2/2020 Dextra
@babygirl1 (44v.), 4. / yritys alkamassa 09-10/20 / luomu
@MörkökröM (41v) / 4. (miehen 1.) / aloitettu loka-marras 2020 / luomu
@petronella09 (38v) 5. / aloitettu 4/20 / luomu
@Ljeni (43v), 4. (miehen 1.) / aloitettu 10/2020 / luomu
@Nato (38v.) 2. /aloitettu 2016 / icsi
@Samppa40 (40v.) 3. (miehen 1.) /aloitettu 12/2020 / luomu

Taustalla:

@yöeläjä
@Roxanne
@Reetaleena

Plussanneet (y):love: elokuun 2019 jälkeen:

@Mammakatri (40 +), ? / aloitettu 3/2019 / luomu --> 9.10. tilanne 5+4 / laskettu aika 6.6.2020
@Eloveera-79 (40 v.), aloitettu 10/2018 --> luomuraskaus, 29.12. tilanne 19+4 --> laskettu aika 20.5.2020, tulossa KOLMOSET :love::love::love:
@Buah Hatiku (42 v.), / inseminaatio luovutetuilla siittiöillä --> 12.10. tilanne rv 12
@Kolmannen kuumeilija (39 v.), 3. / aloitettu 3/2019 / luomu --> pos. testitulos 30.10.
@KeltainenSeepra (ollut taustalla, luomu) --> pos. testitulos 7.11.
@Ellinoora38 (38 v.), 1. / aloitettu 12/18 / luomu + ivf, testi pos 12/2019, 16.1.20 tilanne rv 7+1
@Helmiina1978 (41 v.), 6. / aloitettu 2/2019 / luomu, testi pos 23.1.2020
@-Julia (40 v.) 1./aloitettu 6/2018/luomu/inseminaatio LA 31.10.2020
@skorpioni-79 (40 v.) 3. /aloitettu 4/2020 / luomu
@hipsu79 (41 v.), 6./aloitettu 10/2019 / luomu
@Shibali (40 v.) 1./aloitettu 9/2019 / luomu / testi pos 9.7.2020, LA 22.3.2021
@Momon, tilanne 20.7.2020 rv 6+6
@Angervo76, 3. (Miehen 1.)/ aloitettu 6/2018 / luomu, testi pos 17.1.2020, km 2/20; Lahjamunasolut > Positiivinen hcg testi 4.11., la 12.7.
@Marmeladia (41 v.), 4. / aloitettu 09/2020 / luomu / testi pos 7.11.2020
@PikkuIitanÄiti (41 v.), 2. / aloitettu 7/2017 / luomu + ivf / plussa 05/2020 pakastealkion siirrosta, la 12.2.2021
@Untuva79, (41v), 6. /aloitettu 6/20 / luomu / plussa 8/2020
@Äidiksi2020 (43 v), 1. /aloitettu 2/2020 / lahjasolu / 22.12.2020 tilanne rv 8+5

Lapsen syliin saaneet:

@Mary18, 12/2019
@kirsillevauva (46 v.), 4. / aloitettu 12/2013 / luovutetut munasolut --> LA 30.4.2020. SYNTYNYT 19.4.2020.
@kärhö (40 v.), 2. / ilman ehkäisyä jo kauan / luomu --> 20.8. tilanne 6+2, SYNTYNYT 4/2020, tyttö
@Silmu75 (44 v.), 1. / aloitettu 2013 / luomu, lahjasolut --> pos. testitulos 25.11., SYNTYNYT 7.7.2020, poika
@Mirumarumoru (44 v.), 4. / 3 x ivf, lahjamunasolu 11/2019 --> pos. testitulos 23.12, SYNTYNYT poika
 
Ihanaa loppuvuotta teille naiset!

Olen pahoillani @Katti75 ettei tuo onni saanut kestää.

Onnea @Äidiksi2020 ! Toivotaan että teillä kaikki menee hyvin, hyvät viikot jo onneksi kasassa.

ON: Meille ei 1. IVF tuonut tulosta, pakkasessa ei ole mitään. Nyt odotan uutta kiertoa alkavaksi, ehkä helmikuussa sitten vielä yksi viimeinen yritys.
 
@Tikkerituu voi kurjuus kun siirto ei onnistunut. Kovasti tsemppiä sinulle. Toivottavasti kevään hoitokierros toisi onnellisen tuloksen.

Kyllä tämä on niin epävarmaa neljänkympin jälkeen. Alkioita tulee vain vähän per hoitokierros, eikä saatujenkaan laadusta ole varmuutta. Jotkuthan tutkituttaa alkioita etukäteen ennen siirtoa (PGS), mutta omalla kohdallani en ole ollut tuosta innostunut. Näistä testeistäkin voi tulla virheellisiä vastauksia (eli normaali alkio arvioidaan vialliseksi), enkä haluaisi tuollaista riskiä ottaa niillä vähäisillä alkioilla joita minun soluni kykenevät tuottamaan.

Joulun aika on ollut raskasta, vieläpä kun koronatilanteen vuoksi ei tavata ketään, vaan ollaan itseksemme kotioloissa. Nyt just olisi ollut virkistävää tuulettaa mieltä muiden luona kyläillessä. Olin jo niin ehtinyt innostua plussastani, kun verikokeessakin oli hienot arvot, ja sitten rv5+1 ihan puskista kesken tavallista, turvallista ja kotoista iltaa alkaakin vuoto, joka seurannassa varmistuu keskenmenoksi tai oikeastaan kemialliseksi tämä varmaan lukeutuu, kun kohtuun ei ehtinyt muodostua mitään ultraäänellä nähtävää.

Aion kyllä aloittaa uuden hoidon, toivottavasti pääsisi alkuun jo tammikuussa. Pelottaa kyllä kovin, että saanko enää yhtään alkiota aikaiseksi. Aiemmat stimulaatiot on tehty yli 2 vuotta sitten, ja silloinkin tuloksena oli 1-2 hitaasti kehittyvää blastoa per hoitokierros, niin mahtaako enää tulla sitäkään?
 
  • Surullinen
Reactions: Toive23
@Tikkerituu ja @Katti75 tsemppiä molemmille!

Täällä kai dpo7 tänään, en testannut niin intensiivisesti, kun tässä kuussa ei hoitokierrosta. Joulun syömiset turvottaa valtavasti, mutta turvottakoon! Eilen myös väsytti kamalasti, mutta lienee menee jouluhöösäyksen piikkiin sekin. Oireitahan aina voi kuvitella vaikka kuinka paljon.
En tiedä tekeekö tuo maca-jauhe sun muut sen, että nyt jopa oletetun ovulaationkin jälkeen on tullut välillä runsaahkosti valkovuotoa ja ihan venyvää sellaista. Kohta on tammikuu, uusi vuosi ja uudet kujeet ja toivottavasti todellakin paremmalla onnella varustettuna ihan koronan ja raskauden sekä kaikkien mahdollisten asioiden osalta!
 
@Nato, kuvat hieman sumentaa, mutta ihan kuin siinä jotain olisi, kun oikein tihrustaa. Toivottavasti alkaa vahvistua, eikä olisi tikkuvirhe.

On: Näköjään Naton kanssa melko lailla samoissa päivissä mennään. Tänään oletettavasti dpo 10 ja testata tekis mieli. Toisaalta ei ole mitään tuntemuksia, vaikka oon nyt käyttänyt lugejakin tueksi. Jospa sitä vain kiltisti oottaa vuodon merkkejä ja uutta kiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
En tiedä mitä täällä on menossa, mutta kp41/23-28. Testit negatiivisiä (melkein joka päivä olen tehnyt ja kaikissa valoissa ja kulmissa tihrustanut, mutta ei mitään). Tänään tein vikan testin äsken, ehkä tunti oli vain edellistä vessareissusta, koska oli tylsää ja aamuun liian aikaa). Ja ehkä, ehkä olin näkevinäni jotain? Vain tietyssä kulmassa ja valossa, mutta jotain mitä ei n. 10 aikaisemassa testissä ole ollut. Uskon jo, että toivominen saa minut näkemään sen, koska kukaan muu ei sitä varmasti olisi nähnyt, mies ei ainakaan nähnyt, vaan kuvittelee minun seonneen. Ärsyttää, että nyt uusi ajatus myöhäisestä ovulaatiota valtasi mielen ja järki on (jälkeen) pakattu kellariin. En tiedä myöskään miksi lyhyt ja säännöllinen kiertoni on alkanut temppuilla nyt, kun yritämme lasta? Yritän olla huomenna testaamatta ja sitten ylihuomenna testaan oliko se jokin vain aivojeni tuottama silmänkääntötemppu. Jos mitään ei näy, niin kai pitäisi saada jotain avustusta, että menkat käynnistyy ja uutta yritystä peliin.
@Tikkerituu ja @Katti75 olette olleet ajatuksissa. Voimia
@petronella09 Tsemppiä
@Nato ja @Hulbertiina pidän teille peukkuja
 
Noniin. Alkushokista selvitty. Luulen, että kuvittelen sen viivan. Niinkuin joku tässä tai tuoss icsi-ketjussa mainitsi, että vauvakuume on niin valtava, että se saa näkemään ja tekemään vaikka mitä - totta joka sana.

Nytkun itse katson ihan rutikuivana testiä, siinä on viivanpaikka, ihan selkeä kyllä, mutta ei väriä mielestäni.
Teen varmaan toisen testin aamuyöllä ennen vuoron loppua.

@MörkökröM laittele kuvaa niin tiiraillaan yhdessä? Mulla oma säännöllinen kierto sekosi jossakin vaiheessa silkasta jännittämisestä ja stressistä. Odotin kuukautisia alkavaksi aina ja mitä enemmän odotin ja "pinnistelin" niin sitä enemmän ne alkoivat heittelemään. Muistaakseni aikanaan myös gelee royal teki saman, että pidensi kuukautisten väliä.

@petronella09 tsemmpiä uuteen kiertoon! Kun ei ikinä tiedä, mikä saattaisi olla se kierto kun nappaa kiinni ja tuleeko sitä kiertoa ikinä. Tai no katson listasta, että te luomuilette ja olette saaneet luomulapsia, mutta silti odottamisen odottaminen lie aina yhtä piinaavaa ja ahdistavaa.

@Hulbertiina ompas hauskaa omalla tavallaan, että käydäänkin samoilla päivillä ja rytmillä, en ole koskaan tavannut toista naista, joka tekisi pelkkää yötyötä ja nauttisi yöstä niinkuin minä. Kiva "tutustua".
Oireita ei täälläkään sen ihmeemmin, tosiaan tuo vv vähän epäilytti ja munasarjojen nipistely. Ja hätäilen tosiaan sitäkin huolimatta, ettei meille ole annettu mahdollisuuksia luomuun. Mutta nyt jotenkin kun ensimmäistä kertaa on tuo maca, Prelox miehellä ja se juurijauhe apuna niin...en tiedä. Aina kai sitä ajattelee, että "entäs jos.."
 
@petronella09, pahoittelut ikävistä menkoista. Näin joulun aikaan sirä ihmettä toivoo erityisesti ja pettymys on kova. Jostain kummasta sitä uskoa ja toivoa ja jaksamista uuteen yritykseen vain ammentaa. Surutyöllekkin, minkä jokainen uuden kierron alkaminen aiheuttaa, on kuitenkin annettava oma aikansa.

@MörkökröM, järki ja tunteet eivät aina mene käsi kädessä. Varsinkin kun on kyse näinkin isosta ja hartaasta toiveesta. Toivottavasti tilanne selviää suuntaan tai toiseen, eikä enää pitkittyisi kovin pitkään. Toki toivon, että tulos olisi se ihanampi vaihtoehto.

@Nato, ootko tiiraillut ihan valoa vasten niitä tikkuja. Silloin kyllä näkee sen varjostuman niistä, jos sellaista on. On tässä vuosien varrella ollut niitäkin ihmeitä, joissa on luomusti raskauduttu, vaikka luomuraskaus olikin täysin tyrmätty. Joskus toisessa ketjussa yksi kertoi, että lääkäri oli jopa vastaanotolla kysynyt, että oliko hän ollut toisen miehen kanssa, kun oli ollut kysessä puolison siittiöttömyys lapsettomuuden syynä ja kuitenkin raskaus oli luomusti alkanut ihan oman miehensä kanssa.

Ja tosiaan kiva on tutustua. Harvassa meitä yökyöpeleitä tuntuu olevan. Edellisessä paikassa tein ekan vuoden kolmivuoroa, 6 vuotta pelkkää yötä ja viimeisenä vuonna listassa oli 4-5 päivävuoroa ja loput öitä. Muut alkoivat haluamaan myös enemmän yövuoroja ja silloin olisi minullakin ollut vielä enemmän päivävuoroja. Keväällä vaihdoin työpaikkaa, kun minulle luvattiin yösoppari vakipaikalla, niin ihan mielissäni vaihdoin kolmivuorouhan takaisin pelkkään yöhön. Enkä takaisin vaihtaisi enää, kun kroppa on jo niin tottunut öihin ja muutenkin fysiikka pelittää. Onhan niitäkin, joilla elimistö menee täysin sekaisin jo parin yön valvomisesta. Nyt menossa yö 3/4 ☺.
 
Tottahan se on, että toivomalla voi varmaan muutamilla päivillä siirtää menkkoja, mutta uskon, että näin pitkä heitto on ihan fyysinen ja olisi tapahtunut, vaikka ei oltaisi yritetty lasta. Ja vaikka testaan joka päivä, niin en ole mitenkään ollut stressaantunut, epätoivoinen tai ylitoiveikas. Ehkä vähän turhautunut :D ja testien ylikuluttuja, kun kerrankin saa testailla ja varmasti elämän vikoja kertoja, ni päätin antaa mennä.
Testaan tänään ja tihrustellaan yhdessä jos eilinen varjo toistuu tai vahvistuu.
@Nato sua jännään täällä <3
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Eilen oli testi, tänään tulos ja negatiivinen oli. :-(

Nyt sitten pitäisi päättää huomiseen mennessä, aloitanko lääkkeet tähän kiertoon vai siirränkö uuden yrityksen myöhemmäksi. Aika hankala kysymys. Tämä tuleva on viimeinen Dextran alkioista, niin oikeastaan haluaisin suunnitella kunnolla. Mutta lääkäri on lomalla 7.1. asti. Tiettyjä tukilääkityksiä, jos niitä käyttää, pitäisi käyttää kierron alusta. Joten nyt en ole lainkaan varma, kannattaako kiirehtiä. Sitten en taida ehtiä muutamaan kuukauteen tehdä alkionsiirtoa. Mutta ehkä se ei ole pahasta, tämän alkion voi kyllä siirtää milloin tahansa seuraavan 1,5 vuoden aikana.

Päähomma meille taitaa seuraavaksi olla se Viroon meno, mutta ei taida oikein nyt matkustelu onnistua ennen rokotteen saamista. Olisi kyllä todella hyvä saada se rokote nyt keväällä. Onkohan kukaan täältä ollut siellä Ovumian Tallinnan klinikalla, jos vaikka mentäisiin sinne?

On meillä myös vielä Ovumiassakin alkio.:love:

Jospa tietäisi, mikä tässä on parasta, mutta kun ei sellaista voi tietää. Täytyy vain uskoa ja luottaa siihen, että asiat menevät parhain päin.
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
Voi @Rusakkonen, voimia teille. Isoja päätöksiä teillä edessä. Kuitenkin kirjoituksestasi huokuu edelleen toivo ja usko tulevaan. Kunpa sfäärit olisivat vihdoinkin suotuisia niiden jäljellä olevien alkioiden kohdalla, kun siirron aika koittaa.
Kyllä, tunnen, että on toivoa. Toki voi olla tarkoitettu, että meidän poikamme on sitten tarkoitettu meidän ainokaiseksemme, mutta en ole saanut sellaista tunnetta vielä.

Sitä en kyllä osaa sanoa, jaksanko enää kirjoittaa. Me emme siis ole lopettamassa, koska Viro on kuitenkin kohtuullisen edullinen ja kohtuullisen lähellä jne., mutta tämän prosessin auki kirjoittaminen kerta kerran jälkeen alkaa olla raskasta. Tavallaan, onko siinä mieltä? Alun perin kuvittelin voivani ehkä antaa toivoa muille, sen lisäksi, että hain itse tietoa. Mutta nythän olen kohta muodostumassa joksikin varoittavaksi, pelottavaksi “esimerkiksi”. Se ei olisi tarkoitus.

On aivan selvää, että omin voimin tätä emme saa toimimaan, tarvitaan ihme.

Nämä alkiot ovat vanhoista soluista, me emme olleet kumpikaan varmastikaan huippukunnossa, kun ne kerättiin/näyte annettiin v. 2018. Mitään diagnosoitua syytä tähän tilanteeseen ei ole kuitenkaan löydetty ja perussairauksia ei ole kummallakaan diagnosoitu.

Silti alkaa tuntua, että varmaan pitäisi vielä kerran istuttaa lääkäri kunnolla alas ja jutella tukitoimet läpi kierron alusta, missä tapauksessa ei siis voida edetä nyt heti ja pitää saada sessio lääkärin kanssa joskus, kun hän on tullut lomalta. Eli taitaa taukoa pukata sen takia. Toisaalta olen syönyt hormoneja putkeen maaliskuusta, välissä myös niitä Letroja neljä kiertoa, niin ei kai sekään ole paha.

Onkohan jossain joku kirjoittanut mitään Virossa suoritetuista hoidoista? Onko joku nähnyt jotain? Olisi hyvä, jos jostain voisi oppia niistä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toive23
Voi @Rusakkonen , olen niin kovin pahoillani puolestanne. :( Mutta minäkin kyllä edelleen vahvasti uskon, että teille on toinenkin lapsi tarkoitettu, vaikka sen saamiseen menisikin vähän pidempi aika. Nythän vielä korona on ollut sotkemassa tilannetta, mutta onneksi senkin suhteen on jo valoa näköpiirissä.

Muistanko oikein, että tuo Ovumiassa oleva alkionne oli saatu aikaan luovutetuilla munasoluilla? Oletteko miettineet sitä vaihtoehtoa, että sen siirtäisi ensin? Meillä päälle nelikymppisillä kun munasolujen laatu on valitettavasti jo aika huono, joten sen puolesta luovutetuilla soluilla olisi varmasti todennäköisempää onnistua - vaikka eihän näistä asioista koskaan voi varmuudella tietää.

Minulla ei ole kokemusta Viron klinikoista, mutta muistelen että ainakin Luovutettu munasoluhoito -ketjussa on ollut kirjoittelijoita, jotka ovat olleet Virossa hoidoissa (esim. Rammina taisi olla, jos en ihan väärin muista?). Kannattaa siis kysellä kokemuksia sieltä!

Ymmärrän myös hyvin sen, että tänne kirjoittelu ja samojen asioiden läpikäyminen voi tuntua väsyttävältä ja turhalta. Silti toivon, että jaksaisit ainakin silloin tällöin kirjoitella tänne kuulumisiasi. Se on ainakin minulla ollut yksi syy, miksi edelleen käyn täällä lueskelemassa. Olen aivan varma, että meitä on täällä muitakin, jotka nimenomaan haluavat kuulla Sinusta ja olla tukena matkallasi. <3 Mihin sitten päädyttekin seuraavaksi, toivon teille kaikkea hyvää, onnea ja siunausta!
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nato ja Rusakkonen
Voi @Rusakkonen , olen niin kovin pahoillani puolestanne. Mutta minäkin kyllä edelleen vahvasti uskon, että teille on toinenkin lapsi tarkoitettu, vaikka sen saamiseen menisikin vähän pidempi aika. Nythän vielä korona on ollut sotkemassa tilannetta, mutta onneksi senkin suhteen on jo valoa näköpiirissä.

Muistanko oikein, että tuo Ovumiassa oleva alkionne oli saatu aikaan luovutetuilla munasoluilla? Oletteko miettineet sitä vaihtoehtoa, että sen siirtäisi ensin? Meillä päälle nelikymppisillä kun munasolujen laatu on valitettavasti jo aika huono, joten sen puolesta luovutetuilla soluilla olisi varmasti todennäköisempää onnistua - vaikka eihän näistä asioista koskaan voi varmuudella tietää.

Minulla ei ole kokemusta Viron klinikoista, mutta muistelen että ainakin Luovutettu munasoluhoito -ketjussa on ollut kirjoittelijoita, jotka ovat olleet Virossa hoidoissa (esim. Rammina taisi olla, jos en ihan väärin muista?). Kannattaa siis kysellä kokemuksia sieltä!

Ymmärrän myös hyvin sen, että tänne kirjoittelu ja samojen asioiden läpikäyminen voi tuntua väsyttävältä ja turhalta. Silti toivon, että jaksaisit ainakin silloin tällöin kirjoitella tänne kuulumisiasi. Se on ainakin minulla ollut yksi syy, miksi edelleen käyn täällä lueskelemassa. Olen aivan varma, että meitä on täällä muitakin, jotka nimenomaan haluavat kuulla Sinusta ja olla tukena matkallasi. <3 Mihin sitten päädyttekin seuraavaksi, toivon teille kaikkea hyvää, onnea ja siunausta!
Joo se Ovumiassa oleva on valmistettu luovutetuilla munasoluilla. Kyllä se laitetaan ennen Viroa. Odotamme sen alkion suhteen oikeasti hetkeä, ehkä toukokuussa tai kesäkuussa. En halua siirtää sitä esim. keskellä vilkasta opiskelua helmikuun tai maaliskuun aikana.

Minulle olisi henkilökohtaisesti sopinut siirtää se omista valmistettu nyt tammikuussa, kun on vähemmän kiire. Mutta en saanut lääkärin kanssa suunnitteluaikaa heti kierron alkuun. Niin tuntuu väärältä edetä ilman hyvää suunnittelua. Joten täytyy odottaa. Minulle on kovin vierasta odottaa ja olla tekemättä mitään. En aio myöskään laittaa letroja tähän kiertoon. Antaa olla lääkepaussi ainakin yhden kierron.

Jos tähän tulee nyt paussia, niin ajatuksena olisi pienen “loman” jälkeen laihduttaa ne loput seitsemisen kiloa ideaalipainoon. On sitten sekin tehty.

Kiitos @Roxanne kauniista sanoista, arvostan niitä kovasti. Voisin myös yrittää kokeilla, jos luovutetuiden palstalla olisi Viron kävijöitä. :)
 
@Rusakkonen, olikohan tässä ketjussa vai jossain muussa, mutta yksi kirjoittaja kertoi Latviassa hoitojen olevan halvempia. Olikohan niin, että oli itsellinen nainen ja luovutetuista alkioista oli kyse. Muutenkin kehui toimintaa siellä ystävälliseksi ja asialliseksi. Mutta varmaan kannattaa ottaa sekin vaihtoehto huomioon suunnitelmia tehdessä. Enkä minä ainakaan ole kokenut sinun matkaasi mitenkään varoittavaksi tai pelottavaksi. Kaikkihan me täällä tuetaan toisiamme ja saamme itsekkin vertaistukea. Toki ymmärrän, ettei koko ajan jaksa olla kirjoittelemassakaan, mutta käythän kuitenkin joskus päivittämässä tilannettanne. Kaikkea hyvää teille ja olkoon alkava vuosi teille paras mahdollinen.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Tännekkin haluan toivottaa teille kaikille naisille hurjasti onnea ja rakkautta vuoteen 2021. Pääsen itse kohta hetkeksi huilaamaan (viikko vain..) ja kerään voimia toivottavasti tulevaan PAS-siirtoon tammikuussa.
Negatesti tehty ja illalla aion ottaa skumppalasin jos toisenkin, nauttia hetkisen, syödä ihan liikaa herkkuja ja kerätä helvetinmoisen sisuuntumisen ensivuoteen!

Onnekasta uutta vuotta kaikille ihan valtavasti!
 
Hyvää uutta vuotta kaikille tämän ketjun rohkeille, sitkeille ja niin herkille naisille. Olkoon 2021 paras mahdollinen niin monella eritapaa.
On: kp44/23-28 testissä harmaa viivapaikka, ei muuta. Maanantai töiden jälkeen menen gynelle etsimään tätiä ja normaali kierto. Naisen elämä on ihmeellistä: kun kierto on säännöllinen, sitä kiroaa ja se on pakollinen haitta. Mutta pienikin muutos tai häikkä saa hätääntymään ja toivomaan sitä hyvää normia ja säännöllistä, jota kirota.
 
@Nato, no voi harmi! Niin täällä toivoin sitä ihmettä tapahtuneeksi. Olkoon pas suosiollinen ja uusi vuosi onnellinen!

@MörkökröM, toivoin sullekkin niin kovasti vahvistumista sille harmaudelle. Toivottavasti gyne saa asiat rullaamaan jälleen eikä pitkään enää tarvisi odotella selvyyttä kiertoon.

On: tänään olisi oletettavasti dpo 13, eikä mitään merkkejä vuodosta. Ilmeisesti pieni lugetuki pitää poissa aiemmissa kierroissa jo näinä päivinä olleet tuhrut. Testiä en ole tehnyt, vaikka mieli tekisi. Päätin odottaa ainakin alkuviikkoon sen kanssa. Kaapista löytyy yksi varhainen testi, johon en oikein luota. Siksi jäänyt käyttämättä. Tissit on turvoksissa olleet muutaman päivän, mutta sekin voi olla tuon lugen syytä. Muita tuntemuksia puoleen tai toiseen ei ole.

Haluan kiittää teitä kuluneen vuoden aikana saamastani tuesta ja toivottaa jokaiselle onnea ja menestystä, uskoa ja toivoa tulevaan vuoteen. Teiltä saamani tuki on ollut todella arvokasta. Kiitos, että olen saanut elää teidän jokaisen vaiheissa mukana, niin iloissa kuin suruissakin. Moninkertaistukoon ilot ja minimoitukoon surut jatkossakin jakaessamme niitä toistemme kanssa.
 

Yhteistyössä