40+ so what? (vol. 2)

B) Taustalta moikkailen taas :D

torpeedo olipas mukava sinustakin kuulla :hug: :heart:

Tuota ketjua kävin kans lukasemassa ja piti lopettaa ennen puoltaväliä, sen verran pahoon alko ottaa pohojalaasta nuppiin. Olisin pian kommentoinu jotain hivenen kitkerää ja pahimman vastaryöpyn välttämiseksi pakenin paikalta taka vasemmalle. Oli seassa toki muutama asiaa puoltavakin kirjoitus, mutta pääpiirteissään aika morkkaavaan sävyyn kirjoittivat. Mutta eihän siitä kukaan saa lannistua eihän?! Täällä on jokain jo aikuinen ja tietää mitä haluaa. Eipä tule kellekkään yllätyksenä, että tämähän huutaa, paskoo ja syö koko ajan vuorokauden ajasta riippumatta. Mutta ne pienet ihanat hymyt saakin sit unohtuu koko valvotun yön ja pyykkivuodet :heart:

Piti tuossa päikkäritnukkua, mutta tyttö heräskin sitten kesken kaiken. Olin viime yön ajamassa taksia tangomarkkinoilla ja pikkuusen meinaa väsyttää. Ukkokulta on nyt ajossa ja taidan taas ens yöksi saada tuuraajan hommia. Vaikka sato kaatamalla, niin kummasti siellä silti väkeä riitti. Vanhimmainen tuossa ehdotti, että voi hyvin ottaa pikkuväen ja mennä niiden kans kävelylle tai ulos leikkiin, et saan nukkua. Oi ihanuus, luojalle kiitos tuosta 16v pojankollista, jolla on tuollainen ajatusmaailma :heart: Taidampa tästä kömpiä hetkeksi unten maille :wave:
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa


lapsellinen67 (40)........kp4/26-29........y1,5v.......1.
gitte (39).......................kp5/28..............?...............1.
äippä67 (41).................kp7/26-39........y1,5v.......2.
pääpilvissä (45)............kp9/25-43........?...............1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).......kp11/28-29......yk4...........4./1.yhteinen
Nuusku (42)..................kp12/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp13/27............y6v...........4.
touhu tenava (45).........kp16/27-30.....y3v...........6.
ruujakengu.....................kp19/28...........?...............3.
pyrstötähti (47)............kp20/28............yk3...........4./1.yhteinen
einiinvaan (41).............kp21/28-31.......?...............3.
Plättä (43)....................kp24/28-30.......?...............7.
AinoEmilia (43).............kp28/31-34......?...............4./1.yhteinen
mimuli (42)...................kp32/29............yk3...........4.
Mussukka67 (40)..........kp50/29...........yk11........2./1.yhteinen
Matsalu (44)..................kp?.....................?..............1.
Kirsikka68 (40).............kp?.....................?..............5.

babo67 (41).............kp12/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp23/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.7.2008 mennessä "tavoite" = 4 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Ketjun jättäneet: keijukka

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Kesätauko 1.6.2008 alk.: vilmaville (43)..kp1/28-30..y1,5v..9.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...LA 12.12.2008

torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk 1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009

päivänkakkara67(41)..11.7.2008 kp40..
[/b]



Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Heissan taas niin ihanan aurinkoisesta Lounaasta, bikinit päällä otin aurinkoa useamman tunnin tänään. B)

Eilen olimme viihteellä, lähdimme extempero tanssimaan,oli mukavaa. :heart:

Ovistuntemuksia seurailen eli kroppaani luen. :D Toisistamme olemme nauttineet koko kierron ajan suhteellisen säännöllisesti :heart: + :heart: ..ja nautinnot jatkuu! :p

Matsalu:Kiitos, Niin se on hyvä yrittää kaikki mahdollisuudet, kun tekin hiljan raskauden alun koitte!Pidän peukkuja , että vaavin saatte!

Mari66 raskautui luomusti ja nyt päivänkakkara,eli maailma on ihmeellisiä asioita tulvillaan, koskaan ei saa luovuttaa! :hug: :flower: :flower: ..Onnea edelleen molempien raskauksiin! :flower:

Kiva kuulla sinustakin Torpeedo: Ihana kun lapset ovat niin innoissaan , kun kuulivat raskaudestasi! :heart: .. Joko masu näkyy vähän? Onnea myös sinun raskauteesi! :flower:

Äittä-67, ei olekkaan kirjoitellut tänne enää, mutta Onnea raskauteen myöskin! :flower:


Ja me muut kovasti yritetään perässä raskautua! :heart: Keillä mahtanee seuraavaksi testipaperit rapsahdella rtestien muodossa? :D :flower:


Ihanaa aurinkoisen illan jatkoa kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Hei vaan.

Täällä kuluneella viikolla 40 v täyttänyt kuumeilija. Sain keskenmenon (tuulimuna) 27.6 ja nyt sit vain koetan taas ajatella positiivisesti ja toivoa ja uskoa uuteen raskautumiseen.
Ennestään mulla on tyttö -93, tyttö -94, tyttö -00 ja poika -04.

Tässä keväällä kävin papa-kokeessa siinä asiat kunnossa ja sit gynellä kun kierto mulla on ollut 28-39 et ei siis hajuakaan ovulaatiosta!! Sainkin sit Glomifeniä avuksi kierron 3-7 pv:lle ja kierron 17 pv eteenpäin lugesteronia. Komannesta yritykssestä sit tosiaan plussaa 8.6 ja olin onnesta sekaisin. Mut sit alkoi juhannuksena tihkutella ja sain ajan yksityiselle seuraavalle viikolle ultraan ja tuulimunahan sieltä sit löytyi. Samana iltana alkoi kunnolla vuotaa ja niin se sit tyhjenikin itsestään .
:'(
Mut tälläisin taustoin jos porukkaanne vielä mahtuu, niin kiva olis jaella tuntoja ja kuumeilua teidän toisten kans :heart:

Terveisn Kirsikka68
 
Kävin minäkin tuolla lueskelemassa niitä kommentteja iäkkäiden haaveista tulla raskaaksi! Huh huh, ei voi muuta sanoa!
Itse olen yli 40 v:aana synnyttäneen äidin tytär ja en todellakaan koskaan ole kärsinyt äitini "iäkkyydestä"! Päinvastoin, hän oli tasapainoinen ja turvallinen äiti. Hänellä oli aina aikaa.
Itselläni raskaaksi tulo on aina ollut sattuman kauppaa, eli n. 2-3 vuotta toista raskautta lukuun ottamatta. Toinen raskaus alkoi jo 3 kk kuluttua ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Ja siksi mahdollisuus raskaaksi tulemiselle annettiin, kun kaks vuotta ensimmäistä yritettiin! Kolmanteen jo menikin 3v ja neljättä yritettiin 2 v. Et siinäpä se ikä pääsee karttumaan, kun se raskaaksi tuleminen ei olekaan ihan itsestään selvää!

Ja tosiaan siitä et vanhemmilla on riski saada sairaslapsi, niin en uskaltais moista suustani päästää! Se kun ei katso ikää kenelle se sairaslapsi on tullakseen! Tosiaan kun mikä vain voi mennä pieleen missä raskuden vaiheessa tahansa, minkä ikäisellä tahansa tai sit synnytyksessä. Tai vaikka saat terveen lapsen, niin hän sairastuu vakavasti missä iässä tahansa.

Olen seurannut läheltä erään ystäväni tyttäreni (25v) lapsen taistelua aivokasvainta vastaan. Ja sen verran elämän koulun kovimmista kokemuksita on siinä kyse, etten moista toivoisi en nuorelle en vanhemmalle äidille! Elämä kun ei katso ikiä silloin kun tälläisiä kokemuksia jaetaan.

Mut toivotaan et tänne palstoille mahtuu niin vanhemmat kuin nuoremmatkin kuumeilijat ja odottajat. Tuskin se on keneltäkään tosiaan pois, jos vanhempanakin sen vauvarumpan joku saa vielä kertaalleen kokea. Näin itse ajattelisin.
=)

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti, kaiken ikäiset! :hug:
 
Tervetuloa mukaan jännäilemään Kirsikka! :hug: :flower: Ja Onnea,plussauksen suhteen nopeasti sinulle toivotan! :flower:

Motska pakattuna ja huomenna lähdemme reissuun halki Suomen, joten minusta ei mitään kuulu toviin! :D

Tulkoon sillävälin ainakin 5 plussaa raskaustesteihin teille!
:heart: , :heart: , :heart: , :heart: , :heart: ,Eli mukava lukea ihania uutisia kotiuduttuamme! :D

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tervetuloa joukkoon Kirsikka68. Ajattelet asioista kuten minä ja varmasti moni muukin. :hug:

Minulle voi päivittää kp 1 Täti tulla rymisteli aamusta. Ja joka paikkaa vihmoo, jalat särkee ja turvottaa niin että oksettaa. Tästä taas mennään kohti uutta kiertoa ja yritystä. Oma äitini kävi tässä kylässä ja voin vain kuvitella hänen reaktionsa jos vielä raskaaksi tulen. Varmasti ehdottaa että "kävikö vahinko?" Loukkaannun jo etukäteen. Hän itse sai esikoisen 19 vuotiaana ja minut 29 vuotiaana. Minä itse sain esikoisen 23v ja nuorin syntyi ollessani 27v . Silloin kaikki alkoivat kerrasta. Nyt näyttää olevan toisin. Henkisesti valmistaudun siihen ettemme onnistu. :( Toivoa en silti vielä heitä. Jos niin käy, todennäköisesti lähipiiri karsiutuu. Otan vakavasti ja loukkaannun syvästi jos joku ratkaisuamme moittii. Olisivat sitten edes hiljaa. Skorpionina olen loukattuna erittäin pitkävihainen.

tädin tulo sai herkät vaistot hereille ja filosofinen puoli on pinnalla taas. Silloin mietiskelen asioita syvemmältä kuin ehkä on tarpeenkaan.

Täytyy mennä pakkaamaan nuorimmaisen tavaroita huomista rippileirille lähtöä varten. Aurinkoista sunnuntaita kaikille
 



Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa


AinoEmilia (43).............kp3/31-34........?...............4./1.yhteinen
lapsellinen67 (40)........kp7/26-29........y1,5v.......1.
gitte (39).......................kp8/28..............?...............1.
äippä67 (41).................kp10/26-39......y1,5v.......2.
pääpilvissä (45)............kp12/25-43......?...............1.yhteinen
Rva Pikkumyy (43).......kp14/28-29......yk4...........4./1.yhteinen
Nuusku (42)..................kp15/28............?...............4.
mimmimamma (46)......kp16/27............y6v...........4.
touhu tenava (45).........kp19/27-30.....y3v...........6.
ruujakengu.....................kp22/28...........?...............3.
pyrstötähti (47)............kp23/28............yk3...........4./1.yhteinen
einiinvaan (41).............kp24/28-31.......?...............3.
Plättä (43)....................kp27/28-30.......?...............7.
mimuli (42)...................kp35/29............yk3...........4.
Mussukka67 (40)..........kp53/29...........yk11........2./1.yhteinen
Matsalu (44)..................kp?.....................?..............1.
Kirsikka68 (40).............kp?.....................?..............5.

babo67 (41).............kp15/29-31..PAS 8/08?...5./1. yhteinen
kane (43).................kp26/25..........PAS 8/08.....4./1. yhteinen

Hellu1.............................kp?/?................?...............3.
Elina67 (40)............................................?................1.


(Tilastojen mukaan yli 40 v. vuoden sisään n. 33% raskautuu --> 33%/30 = 9,9 Ketju alkanut 21.2.2008 --> 21.7.2008 mennessä "tavoite" = 4 )

Mukana myös:
Pömppöli ...... taustajännäilijä
kenzie64 ...... liittyy viimeistään syksyllä aktiiviseksi jäseneksi


Ketjun jättäneet: keijukka

Pitää taukoa:

Kesälomatauko 10.6.2008 alk.: annastiina (42)..kp5?/30..?..6.

Kesätauko 1.6.2008 alk.: vilmaville (43)..kp1/28-30..y1,5v..9.

Mietintätauko 21.5.2008 alk.: dinosaurus61 (47)..kp16/26-28..?..6.

Palstatauko 8.5.2008 alk.: (kp8/28) Karpalo67 (41)


[/color]
Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:


torpeedo (42)....17.4.2008..kp24....yk1..LA 31.12.2008

Mari66 (41)......9.6.2008....kp37....y1,5v..LA 14.2.2009

päivänkakkara67 (41)..11.7.2008 kp40..
[/b]


äittä-67 (40).....8.4.2008... kp32...yk 1...

Minni-07(44)....23.5.2008...kp30...yk4....



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t976636
 
Lämpimät onnitteluni!
Meillä on vähän samanlainen tausta (3 * ivf negatuloksin) ja toivossa elän, että jonakin päivänä pääsisin positiiviseen tulokseen.

Meillä tehtiin viimeisin ivf huhtikuussa ja olen ihan varma, että kiinnittyminen tapahtui (vihlaisut 3 - 5 päivinä, jatkuva palelu...), mutta hyyryläinen ei pysynyt mukana.
Menin kesäkuussa akupunktioon ja jotain on ilmeisesti tapahtunut: mekkojen kiertoväli oli viimeisimmässä kierrossa 22 pävää (normaalisti 28 - 29 päivää). Olen käynyt nyt "piikeillä" neljä kertaa ja lomien jälkeen menen taas uudelleen. Ainakin on tosi rentoutunut olo niiden kertojen jälkeen.

elina67

 
pyrstötähti
ja sää on harmaa muttei sentään satele.Ihanaa oli lukea tuo kakkaran plussauutinen.Toivotaan että kyydissä pysyy ja saadaan kuulla kuulumiset. Kiva ois äittästäki kuulla ja torpeedokin kävi vierailulla,vauvantulo on siellä jo todentuntuista,onnea hirmuisesti.

Kyllä alkaa tuntua jo kp 22 hieman selässä ja alavatsassa jotakin josko 6 pv kuluttua täti kurvaa taas...elikkäs kolmas yrityskerta ja 9 jäljellä,jotenkin sekin on hyvä että on takaraja itselle asetettuna. Mutta tosiaankin ei muuta tunnetta kuin orastavat menkkamaiset tänään,ja 16 pv oli mun ovis joten siitä on 6 päivää joten jos alkaa 28 kp niin kierron pituus ok mutta loppupätkä kyllä hiukka lyhyt.Käväisen sen aukiolotutkimuksen jos töiltäni suinki ehdin hankalaa vaan varata aikaa kun on niin tarkkaan oltava kp 5-7 mistä sen tietää koskaan mutta jos on jotain tuherrusta jäljellä niin ompahan vähän auki paikat eikä satu niin hirveesti.

Iloista päivää meidän ihanille naisillemme ja tervetuloa uudet meidän joukkoomme hurjaan,pyrstis
 
Nuori on saatettu matkaan rippileirille =) elokuussa vasta juhlat. Remonttikin saadaan valmiiksi siihen mennessä.

Kp 2 menossa ja pahin tulva kipuineen takana. Meillä töissä pahimmanlaatuinen vauva-buumi, tänä vuonna jo 4 (muistaakseni) syntynyt ja lokakuun loppuun mennessä toinen mokoma vielä syntymässä. Ole siinä sitten coolina. Joku jo heitti ilmoille että "koskas meillä 40+ team alkaa sikiämään". Muutama näistä edellämainituista onkin jo ellei ihan 40 niin hyvin lähellä sitä. Varmasti arvaavat vaikkeivät ääneen sanokaan että meikäläinen raskautuu kyllä mielellään jos luoja suo. Tarkkailun alla siis taidan olla.

Mukava lukea muiden onnistumisia ja seurata miten raskaudet etenee. Toivottavasti eivät tätä pinoa kokonaan hylkää vaan käyvät kertomassa kuulumisiaan. Moni on tässä pinossakin jo onnistunut plussaamaan tässä muutaman kuukauden sisällä. Se on hyvä merkki se.

Ensi viikonlopun matka odottaa, toivottavasti säät suosivat. Jurmalan hyväksi kehuttua rantaa on tarkoitus lähteä puntaroimaan. Täti on myös toivottavasti poistunut paikalta siihen mennessä ja saamme kaksin rauhassa pupuilla paljon. :heart: Oviksesta ei tietysti ole vielä silloin tietoakaan, mutta harjoitus kuulemma tekee mestarin =) Olkoon tuo sitten vaikka harjoitusleiri sitä ajatellen. :p

Mukavaa alkanutta viikkoa lomalaisille tai lomaa odottaville. Olkaahan ahkeria siellä makuukammarin puolella ... tai eihän siihen sitä tarvitakaan... vaihtelu virkistää :D

t. AinoEmppu
 
pyrstötähti
pinossamme tänään!Lomat hidastaa yhteistä harrastustamme mutta kohta kun mennään kk eteewnpäin ja koulutkin alkavat meno muuttuu taas hurjaksi meillä,toivotaan nyt rapiseviin
ekka ovisplussaa ja sitten muutamat meistä lähestyvät kierron loppupätkää joten r-rapiseviin
Plussaa toivotan kaikille.Hyvää yötä kauniita uniatv pyrstis
 
Hei kaikille!

Olisin nyt sitten tulossa kohta puoliin takaisin tänne puolelle! :'( :'( :'( :'(
Eilen sain kuulla niin ikäviä uutisia että en vieläkään usko sitä todeksi; Kävin neuvolassa kun en liikkeitä ollut varmaksi tuntenut ja sieltä passittivat mut synnärille kun ei saanet sydänääniä kuulumaan, ultrassa lääkäri totesi että kyllä täällä nyt on asiat niin ettei sydän enään lyö.
Huomenna menen synnyttämään meidän enkeli vauvan! :'( :'(
En tiedä miten siitä selviän....

äittä-67
 
Voi äittä, noita uutisia kukaan ei olisi tahtonut tulevan. :'( :hug: Voimia sinulle ja miehellesi. :hug:

Elina: Mukava kuulla sinustakin. :) Toivottavasti Päivänkakkaran vanavedessä ja akupunktion avulla onnaa. :) Oletko harkinnut niitä tippoja, joita Mari käytti?
 
Otan osaa suruusi, äittä-67. Tuohon ei osaa mitään sanoa. Onneksi kuitenkin jo nyt katsot eteenpäin.

Minä olen ihan säälittävä tapaus noiden testien kanssa. Tuskin kehtaan kertoa. En mahta odottaa sitä päivää, jolloin kuukautisten pitäisi varhaisimmillaan alkaa. En malta odottaa aamuun. En malta odottaa, että virtsa olisi ollut pari tuntia rakossa. Kun testi näyttää negaa, en usko sitä. Ehei. Tuijotan testiviivan kohtaa niin kauan, että silmilläni poraan siihen reiän ja sitten kuvittelen sen viivaksi. Vähät testiajoista: kaivelen vielä eilisiä testejä roskiksesta. Puran testit hampailla osiin. Läpivalaisen ja yritän tavoittaa viivan räppäämällä pimeässä vessassa yhtäkkiä valot päälle. Palaan yhtäkkiä kesken muiden hommien tarkistamaan, ettei liuskaan vain ole ilmestynyt viivaa sitten viime näkemän. Tai ettei vain viiva olisi koko ajan ollut siinä, ja minä en vain ole sitä huomannut.

Tällä oireyhtymällä on varmaan jokin nimi. Luulen testaavani väärin siksi, että minun ei tarvitsisi oikeasti välittää tuloksesta ja voisin taas jatkaa harrastustani, jonka täti sitten lopulta tylysti keskeyttää.

Monissa asioissa olen aika realistinen mielestäni. Tämä raskaustestailu on nyt mennyt yli kaiken kohtuuden. En voisi sitä edes miehelle kertoa. Tai hänelle nyt varsinkaan. Hän pitää minun ajatuksenjuoksuani muutenkin niin vaatimattomana, että tuskin edes yllättyisi.

Olen vähän haikealla mielellä. Tuntuu, että nämä korkean iän raskaustoiveetkin ovat korvausta jostakin. Kun olisi vauva kohdussa, olisi jotain mitä odottaa. Lupaus uudesta alusta. Ei vain vanhoja tarinoita, jotka ovat jossain vaiheessa lähteneet harhapoluille.

Olen Pyrstötähden kanssa samaa mieltä siitä, että henkilökohtaisen takarajan asettaminen voisi olla hyödyllistä oman mielenrauhan kannalta. Jos siihen sitten pystyy, kun aika on täynnä.

 
Lämmin halaus Äittä-67, ei voi kun olla tosi pahoillaan tapahtuneesta!! :hug:

Itsellä tällä ihme fiiliksiä kun toissa päivänä tuli hiukka veren sekaista limaa, et mistä moinen yhtä äkkiä!!? Sit nyt ei taas ole muuta ihmettä ollut, kun kivistelyä, niin kun tulevia menkkakipuja olis. kp 18/28-39. Tai siis tavallaan keskenmenosta on nyt siis tuo 18 vrk. Et voisko se munasolu jo sit irrota näin nopeeta km:stä? Vai liekö jotain km:n jälkeisiä tuntemuksia ja oireita!!?

No mut ei auta kun jollotella vain eteenpäin. Lomareissut painaa meilläkin päälle, perjantaina pitäs lähteä ja melkeimpä parisen viikkoa ollaan sit jossain päin menossa. Pikaisesti siinä piipahdetaan kotona välissä, mut sit taas mennään.

Harmaa ja sateinen päivä tänään täällä Itä-Suomessa. :|
 
Plättä: Et ole ainoa... Minä olen vielä pahempi tapaus. Nytkin tein testin, kun ne "menkat" oli vain erittäin pientä tuhrua. Tuijottelen, läpivalaisen, kääntelen ja katson lukulaseilla moneen kertaan päivän aikana. :ashamed: Mutta on ainakin se tullut todistettua, ettei tuo läpivalaisu ole ihan aukoton. Oikein hyvällä mielikuvituksella varustettu ihminen, kuten minä, voi nähdä niissäkin haalean haamuviivan. :ashamed:

Minähän asetin tuossa eräänlaisen takarajan testailuille, eli tää hormonikierto ja sitten seuraavan alku (ilman hormoneita). Sitten kaikki testailut jäisi pois... Ainoa mitä mä varmaan tarvitsisin, ois jotain tuohon saharaan, jonka tää hormonikorvaushoito on parantanut. Ja olisi minusta ihan mielenrauhan kannalta hyvä selvittää, mistä nuo munasarjakivut johtuvat. Eli ehkä sitten jonkin ajan päästä tilaan ajan lääkäriin, jotta saisin nuo kaksi asiaa järjestykseen ja pystyisin aloittamaan vaihdevuosien lopulla olevan naisen elämän ja jättämään nää utopistiset vauvahaaveilut.
 
Äittä67 :hug: Olen niin pahoillani. Jaksamisia.

Plättä: Tuo takarajan asettaminen on kyllä ihan hyvä juttu, mutta kun minä ainakin tuppaan siirtämään sitä takarajaa eteenpäin.

Itsellä alkoi rapistelut oviksen merkeissä. Tilasin ovistestit liian myöhään ja pääsin vasta tänään kp 15 rapistelemaan ja ihan puhdasta negaa näyttää. En tiiä onko ovis mennyt jo vai tulollaan. Jos on mennyt niin tästä kierrosta tuli ihan täys huti :headwall:

Päivänkakkaralle onnitteluja!!!!
 
pyrstötähti
yritän jotenkin lohduttaa mutta mitkään sanat eivät voi lohduttaa siihen menetykseen joka nyt on tapahtunut. En väitäkään että voisin tietää miltä sinusta tuntuu mutta haluan että tiedät ja tunnet että olen mukana sinun menetyksessäsi ja lähetän jonnekin avaruuteen siunausta ja hyviä enkeleitä pikkuisesi matkaan ja sinua kannattelemaan.

Kovin raskasta oli lukea nämä uutiset, en olisi voinut uskoa että näin käy kun oltiin jo kuitenkin ihan hyvillä viikoillakin menossa. Jokin tarkoitus kai tällekin löytyy vaikea vain nähdä sitä nyt miltään suunnalta asiana jonka olisi pitänyt tapahtua. Yritä äittä jaksaa jotenkin ja tiedät mistä aina löydät ainakin henkistä tukea,me odotetaan että jaksat tulla kertomaan miten asiat sitten etenivät ja jaamme surullisen synnytyskertomuksen kanssasi.

Nyt ei tällä kertaa itsestä mitään kuulumisia,ihan itku silmässä tämäkin :'( pyrstis
 
Äittä, otan osaa suruusi. Vaikea tällaisia asioita on ymmärtää. Itseä lohdutti hiukan se ajatus, että kukaan keskenmenon kokenut ei ole yksin: tuhansien ja taas tuhansien naisien kohtalo on se sama. Niin surullista kuin se onkin, syntymättömän lapsen menetys vaiheessa tai toisessa tuntuu olevan sitä naisen elämää... Jos otat keskenmenot puheeksi missä tahansa seurassa, jossa on läsnä vähintään kolme aikuista naista, vähintään yksi on kokenut saman. Mutta kamalasti se silti koskee, kun omalle kohdalle sattuu. Anna aikaa surulle.

ON: taitaa olla käsillä ekat menkat keskenmenon jälkeen. Vuoto on kyllä kummallisen niukkaa eikä normaaleja kuukautiskipujankaan ole. Yleensähän ekojen kuukautisten sanotaan olevan normaalia runsaammat ja kivuliaammat. Onko kukaan kuullut, että voisivat olla tavallista niukemmatkin KM:n jälkeen?

Plättä , mulla on noiden raskaustestien kanssa täsmälleen päinvastainen toimintatapa kuin sinulla. Olen vuosien mittaan tottunut siihen, että elimistöni keksii tuhansia erilaisia tapoja huijata minut uskomaan, että olen raskaana - enkä sitten kuitenkaan ole. Niinpä en enää rahojani turhaan tuhlaa. Siinäkin kierrossa, josta sitten lopulta raskauduin, testasin vasta, kun menkat olivat viikon myöhässä. Sanoin miehellenikin, että ostetaan nyt huvikseen se testi, sitten ne kuukautiset viimeistään alkavat, kun kassakuitti on kädessä...

Takarajan asettaminen yritykselle toimi meillä hyvin ainakin edellisellä kuumeilujaksolla. Silloin jätettiin ovistestit pois ja taisi olla kesälomakin edessä, jolloin ei muutenkaan ehtinyt itseään niin vahtimaan. Seksi oli sen jälkeen paljon rennompaa ja kivampaa, kun ei ainakaan tietoisesti tarvinnut ovista vahtia. En tiedä, miten nyt sitten käy, kun ollaan ikäänkuin toista kertaa asialla. Ehkä toinen hullutus on ensimmäistä pahempi... Lapsettomuushoidoista on päätetty, että korkeintaan kaksi kertaa: niissä meille toivottavasti selviää, onko raskauteen todellisia mahdollisuuksia vai oliko tuo yksi plussa vain ainutkertainen onnenkantamoinen.

 

Yhteistyössä