Kiitos paljon tervetulotoivotuksista!
Tänään oli upean rapsakka ilma ulkoiluun ja tehtiin miehen kanssa tunnin kävelylenkki metsään ja suolle. Syötiin karpaloita ja rikottiin jääriitteitä lätäköistä kuin pikkulapset. Mekö tässä nelikymppisiä?
Mies lähti töihin iltavuoroon ja minä jäin kotia huoltamaan. Otin lopputilin lokakuussa töistä, enkä ole vielä uutta paikkaa hakenut. Ajattelin, että nyt on aika levätä ja hoitaa myös itseään, olla vaan. Sekin on tärkeää. Olen ollut 20 vuotta työelämässä ja juuri ja juuri lomia pitänyt. Jos pystyn, olen ainakin jouluun asti kotona ja tammikuusta lähtien katson jotain työtä. Aivan sama tuleeko työkkäristä karenssia 2 kk:tta, en ole saanut vielä päätöstä, otin nyt loman itseäni hoitaakseni.
Eli ei luulisi ainakaan työstressin häiritsevän hedelmöittymistä. Mutta kaikki muu onkin sitten hepreaa. Minulle jäi edellisestä liitosta vain vahva tunne, että minulle ei koskaan lapsia tule. Ja nyt tänä vuonna iski tuo valtava vauvakuume!! Huomasin kropassani myös outoja tunteita, kun aloitin uudelleen seurustelun. mm. rintani tulivat usean kierron aikana kipeiksi. Tätä kipua en muista olleen ainakaan kymmeneen vuoteen. Olen bongannut myös voimakkaita ovislimoja n. joka toinen kierto. Kuinkahan paljon kroppa reagoi mieleen.. ? Eli jos on oikein rakastunut, auttaako se raskautumaan helpommin? Toisaalta syntyyhän sitä lapsia insestin tai raiskauksen seurauksena, joten ei se hedelmöittyminen sitä rakkauden tunnetta ainakaan tarvitse.
Mimmimamma kysyi miksi otan rautatabuja. Minulla on aina ollut alhainen hb, kuitenkin normaalirajan yläpuolella. Yleisesti olen ollut väsynyt, vaikka muuten olen terve. Nyt kun otin tämän "itseni hoito loman", aion pitää itseni pirteänä, vaikka saisinkin jäädä vain sohvalle makaamaan.
Minulla ei ole täällä uudella paikkakunnalla vielä ystäviä, he jäivät kauaksi, sukulaisiin on useamman tunnin matka. No tuleehan niitä ystäviä sitten, kun opin tuntemaan uutta ympäristöäni ja lähden uuteen työyhteisöön.. Tärkeintä on nyt itsestäni huolehtiminen ja tietysti miehestä :heart: Kun arvostan itseäni, niin jaksan sitten välittää myös muista ihmisistä.