<3PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.28 <3

Tahdokas höh :( :( Voimia.

Kolibrinkukka, kiitos kun otit päivityshomman. Ei siihen mun käsityksen mukaan mitään hirveätä tunkua ole ollut yleensä? Mä ainakin olen tosi kiitollinen, että jaksat tehdä sitä! :hug: Mun kohdalle oli hypännyt jostain vanhasta listasta tiedot tällä kertaa, eli oikeat ovat: KP 6/?? ja YK 3.

Kiitos :flower: kaikille tsempityksistä!!! Ilmeisesti kyse oli kohdun rajusta supistelusta menkkojen aikaansaamiseksi, koska kivut ovat nyt lähes loppuneet. Jos olisi ollut se kohtutulehdus, niin kaiketi olisivat vaan koventuneet koko ajan..? Eli se lääkärin antama parempi vaihtoehto. Jotain vuotoa ne saivatkin aikaan, koska eilen ja edellispäivänä oli vähän veristä vuotoa. Hyvä niin! Jos tämä kroppa alkaisi palautua pikkuhiljaa keskenmenosta, ja tapahtuisikin jotain! En saanut antibiootteja tms., koska diagnoosi ei ollut selvä, vain käskyn tulla heti takaisin jos kivut jatkuvat . Lugesteronit lääkäri määräsi kolmeksi kuukaudeksi ja niitä olisi siis tarkoitus alkaa syödä kp 16-25.

Tänne ei siis kuulu mitään erityistä. Alan odotella ovulaatiota :) Raskautumistsemppejä kaikille!!

Ps. Mielenkiinnosta... Kuuluitteko esikoista odottaessanne johonkin vastaavaan nettiketjuun? Mä kirjoittelin silloin johonkin esikoishaaveketjuun, ja meillä on vieläkin ryhmä Facebookissa :)
 
Äiti 07 - Tsemppiä ja iso halaus!!!

Nettiryhmät: Mä liityin aikoin aikoinani odottajien ryhmään joilla oli l a samassa kuussa kun mulla. Ryhmä jatkoi kirjoittelua pienemmällä porukalla kun vauvat oli syntyneet ja yhä kirjoitellaan, muttei ihan niin paljoa.

Raskausoireet: Päivän kysymys: millaisia oireita muistat ekasta raskaudesta ihan alussa (ehkä jo ennen testiä)?

Mä arvasin sillon olevani raskaana, koska muita oireita saattoi helposti kuvitella mutta kehon lämpötilan nousua ei. Eli lämmöt nousi ennen oletettujen menkkojen alkua vielä oviksen jälkeisistä lämmöistä tuonne 37 asti. Sitten 6-7 päivää oviksesta tuli pieni määrä "kiinnittymisvuotoa" joka loppui heti , aluksi aattelin että miten voi menkat nyt alkaa kun olin aika varma että raskaana olen. Vilutti, oli jano ja jatkuva vessähätä, sekä alavatsaa juili oudosti. kaikki nämä oireet oli jo ennen menkkojen oletettua alkua kp 23-27 vaikka ovis oli "vasta" kp 15-16, ja kp27 tuli haamu ja selvä plussa parin päivän päästä.
 
äiti-07 :hug: ja tsemppiä!

Nettiryhmät: en oo semmosiin aikasemmin kuulunu. Nyt päätin tänne liittyä kun aina käyny lueskelemassa muiden juttuja vaan. Esikostakin luin vain toisten keskusteluja taustalla..

Raskausoireet: En kyllä muista että ois mitään ihmeempiä oireita ollu ennen plussausta. Tissit oli tosi kipeänä ja arat, ei paljon kärsiny koskea! Se oli ensimmäinen oire.. :) Sitten piti alkaa öisin käymään pissalla pariinkiin kertaan. Joskus vk7? alko pahoinvointi.. Oksennuskerrat tosin voi laskea yhden käden sormilla, huono olo oli aamuisin vk11? asti.. Kun se meni ohi niin loppuraskaus menikin oikein leppoisasti. Hoitoalalla olin loppuun asti töissä ilman yhtäkään sairaslomaa, olisi voinut jatkaa vielä pitempäänkin! Poika päätti syntyä vasta käynnistyksen yhteydessä vk41+6. Lopussa tosin alkoi kävely olemaan hitaanpuoleista ja maha hieman edessä mutta muuten kaikki ok! :D Ja tosiaan närästys oli loppuvaiheessa aika riesa ja jäi edelleen vaivaamaan synnytyksen jälkeen kun ikinä ennen en siitä kärsinyt!

Nyt tais tosin mennä hieman aiheen vierestä kun kysyit alkuraskauden oireita! :LOL:

ON ei kummempia! Odotellaan odotellaan..
 
Viimeksi muokattu:
*********Perjantai12.4.2013*********



äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 1/28..............yk 17
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 2/28.............. yk 20
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 7/?.................yk 3
Kolibrinkukka...........poika 03/10.................kp 10/28-30........yk 5
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp 15/30............ yk 2
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 18/28..............yk 1
Venla84...................tyttö 4/12 ...................kp 19/22.............yk 2
manije....................poika 7/12...................kp 21/30-44..........yk 1
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 21/24-26..........yk 4




???
Äiti yhdelle..............tyttö 11/11.................kp 24/30-31...........yk 1
annis81....................poika 1/11...................kp 17/30.............yk 3
SnowFlakes..............tyttö 7/10....................kp 21/28.............yk 1
Anna-79..................poika 6/11..................kp 35/30...............yk 6
muumi90...............poika 03/12..................kp 53/30-35..........yk 2
Nyytti88..................poika 09......................kp 58/32..............yk 9
Venla84...................tyttö 04/12..................kp 6/...................yk 1
Matti Katikainen.............tyttö 04.................kp ?/30-50...........yk 6
Sofia_..........................?/08.......................kp ??/26...............yk 1
Chiara.....................poika 4/11.................kp ??/28.................yk 1
Gigetzu....................?/11..........................kp 28/26................yk 1
Minel83..................tyttö 07/08...................kp 29/28..............yk13

RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:
Muumi -90 dpo 18




TAUSTAILIJAT
yöperhonen-
Mary Jane
Miona
Lumihippu
LeGu
Hellurei81
NiQ
Kaneli83
Ihanamami
Bambini
Shaitanja

PLUSSANNEET
Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi


KADONNEET
Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
mineea
Ruttunaama
annamay
sanyo
Johann8
Henja
tyttelii


Päivityspyynnöt punaisella
 
Voi äiti -07 :hug:
Tiedän tasan miltä susta tuntuu. :'(

Tilasin just kasan ovistikkuja. Huoh. 20. kierto. Järjetöntä.

Nettiryhmät: Olen esikoisesta kirjoitellut ryhmässä toisella sivustolla ja kirjoitellaan yhä välillä.

alkuraskauden oireet: Mä luulin kp 26/28 että mulle iski vatsatauti. Sit yllätykseksi tulikin plussa testiin, hyvin haalea, mut kuitenkin. Eli järjetön pahoinvointi ja yökin ilmaa pönttöön. Lämpö samaten oli koholla.

Hitto nää menkat on kivuliaat. Oikeen niin ku kosto, että HAHAA, etpäs olekaan raskaana, tästä saat ja tästä!:stick:
 
Täällä tuli eilen plussa ovistestiin ja se hyödynnettiin tietenkin heti saman päivän aikana :) Tällanen pikapäivitys, nyt ootellaan sitten se pari viikkoa, josko olis jotain saanut aikaseksikin tää puuhailu!

Odotusryhmistä kuuluin itse Tampereen äidit- ryhmään sekä vau.fi sivuilla olin Maaliskuisten sekä Helmikuisten ryhmässä (la 29.2.12). Myöhemmin sitten tutustuttaani näihin muihin tamperelaisiin äiteihin, he loivat FB-ryhmän, jossa järjestetään tapaamisia yms. Ja nyt on tosiaan jo muutamia, jotka odottaa toista lastaan eli samanlaisessa elämäntilanteessa ollaan :) Kivoja kyllä nää ryhmät kun saa vertaistukee, ei sitä ois yksin kotona lapsen kanssa millään jaksanut. Vietin äippälomalla kokonaiset pari päivää puolen vuoden aikana ihan koko päivän kotona oleskelle ja oli ihan tarpeeks. Joka päivä pyrin käymään näkemässä kavereita esim. kaupungilla.

Raskausoireita ennen plussaa oli kiinnittymisen aikaan menkkakivut ja runsas valkovuoto, muistan ravanneeni vessassa tarkistamassa, joko ne menkat vieltä tuli (en tiennyt yhtään koska piti alkaa, kun pillerit olin juuri lopettanut). Muita tuntemuksia ei ollut ja ekan r-testin tein jo sillon viikkoo ennen eikä se tietenkään mitään näyttänyt. Menetin jo toivoni, että eipä tainnut tärpätä, mutta reilu viikon päästä dpo 17 heräsin yhtenä aamuna ja olo oli tosi ärsyyntynyt ja eka asia mikä mieleen tuli oli että pakko hakee r-testi :D Miehen kanssa sitten kaupungilta kipastiin pari CB:n testiä ja en päässyt ees pöntöltä ylös ennen kun plussaviiva jo komeili hienosti ruudussa <3 Muita oireita ei ollut :) Voin kyllä sanoo, että en epäillyt sinä päivänä ettenkö olis ollut raskaana, olo vaan oli jotenkin outo.
 
Tahdokas ja äiti-07 :hug: Ikävää :(

FB-ryhmä uu. Meillä on edelleen melko aktiivinen ryhmä tuolla facessa. Odottajien pinosta aika moni sinne siirtyikin ja vieläkin melko aktiivista keskustelua käydään, mikä on oikeesti aika loisto juttu :)

Raskausoireet En tähän hätään muista oikein mitään oireita. Ainoa minkä muistan oli tosiaan toi menkkamainen jomottelu ja olo oli kuin olis flunssa iskemässä, kunnes testin teon jälkeen hokasin, että sehä oli yks raskausoire mulla :) Muuta en nyt muista mitä oli, eipä tullu kirjattua ylöskään niitä :)

Oma napa Otin varaslähdön töistä ja nyt muka omatunto kolkuttelee, kun en ollu kymppiin asti ;) No eipä siellä ollu enää mitään akuuttia tekemistä ja maanantai-aamuna ehdin neki tehdä pois, mitä sinne jäi odottaan ;) Enkä minäkään osaa vastata tohon manijen hammaslääkäri kysymykseen. Hokasin vaan, että ite kävin tänään (liian pitkän tauon jälkeen) hammaslääkärissä ja yksi paika irronnut, joten sen paikkaus sattuu tän kuun lopulle ja minunkaan suuta ei porailla ilman puudutusta!!! Tosin siinä vaiheessa tuskin puudutuksesta on haittaa, kun normaalisti en välttämättä siinä vaiheessa edes raskaudesta tietäs. Testata kuitenkin pystysin vasta toukokuun alussa olettaen, että on jotain testattavaa ;) Siellä tosin oli lappu, että pitää ilmottaa jos on raskaana, mutta enhän ite välttämättä sitä sillon ole...tarttee mietiskellä ja kysyä jos askarruttaa :) Eipä omaan napaan muuta ihmeellistä :)
 
ON: Mitähän mun alamahalla tapahtuupi.. Eilen petihommien jälkeen jomotteli molemmin puolin alamahaa ja tänään vaan toisella puolella on jomotellu.. Ja niin turvoksissa on maha ollu tänään päivemmällä.. Päätin tosin että en ala mitään ressaileen asian suhteen mut kappas miten kävikään!? :LOL: Tänään tosiaan kp22... Saapas nähä mihin suuntaan se tästä lähtee.. Aiemmin ei tosiaan oo ikinä mitään jomotteluja ollu nii sillä mietin et mikä on hommannimi..

Sori ko jäi tän oman navan miettimiseen! Pitää lähtä esikon kans touhuileen ja leikkiin, koko ajan vaan syliin ois tulossa! :)
 
*********Maanantai 15.4.2013*********



Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 1/21..............yk 2
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 4/28..............yk 17
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 5/28.............. yk 20
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 10/?.................yk 3
Kolibrinkukka...........poika 03/10.................kp 13/28-30........yk 5
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp 18/29............ yk 2
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 21/28..............yk 1
manije....................poika 7/12...................kp 24/30-44..........yk 1
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 24/24-26..........yk 4




???
Äiti yhdelle..............tyttö 11/11.................kp 24/30-31...........yk 1
annis81....................poika 1/11...................kp 17/30.............yk 3
SnowFlakes..............tyttö 7/10....................kp 21/28.............yk 1
Anna-79..................poika 6/11..................kp 35/30...............yk 6
muumi90...............poika 03/12..................kp 53/30-35..........yk 2
Nyytti88..................poika 09......................kp 58/32..............yk 9
Venla84...................tyttö 04/12..................kp 6/...................yk 1
Matti Katikainen.............tyttö 04.................kp ?/30-50...........yk 6
Sofia_..........................?/08.......................kp ??/26...............yk 1
Chiara.....................poika 4/11.................kp ??/28.................yk 1
Gigetzu....................?/11..........................kp 28/26................yk 1
Minel83..................tyttö 07/08...................kp 29/28..............yk13

RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:
Muumi -90 dpo 18




TAUSTAILIJAT
yöperhonen-
Mary Jane
Miona
Lumihippu
LeGu
Hellurei81
NiQ
Kaneli83
Ihanamami
Bambini
Shaitanja

PLUSSANNEET
Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi


KADONNEET
Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
mineea
Ruttunaama
annamay
sanyo
Johann8
Henja
tyttelii


Päivityspyynnöt punaisella
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

manije Peukut pystyssä :)

(.) Kylläpäs noi kokeilussa olevat ovistikut vaikuttaa hyviltä. Näyttää paljon selvemmin tuloksen kuin ne mitä normaalisti olen tilannut. Tänään kp 12 ja tein tänään ensimmäisen testin ja testiviiva alkoi kyllä muodostumaan melkein heti. 10 minuutin päästä menin katsomaan ja viiva olikin melko vahva, joten ovulaatioplussaa odotellessa lähipäivinä, kenties huomenna ;) Jospa NÄMÄ tikut tois sen toivotun plussan :) Olen kyllä niiiin positiivisesti yllättynyt noista testeistä, että oikeasti toivon ettei tarttis sitä digitaalista testiä enää hommata :) Siinä omat kuulumiset tältä erään :)

P.s. Painoakin olen saanut pois viikossa kilon verra, jee! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tahdokas
Kolibrinkukka lahopää tässä terve, mitäs ovistikkuja sulla nyt sit onkaan?
Mä tilasin epätoivon hetkellä ison kasan mammaksi.fi tikkuja ja huomasin vasta jälkikäteen että ovat aika haukuttuja.:(

Mä pyysin lääkärin laittamaan uuden lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Meillehän oli jo aina tammikuussa, mutta olin vasta tokenemassa pahasta burn outista niin peruin kun pelkäsin että se stressi olisi ollut vielä liikaa.
Ja tässä kierrossa alotan kp13 ja aion tikutella 2 kertaa päivässä ovista hakien.
 
Kolibrinkukka toivotan sulle paljon onnea ovisplussan metsästyksessä! :)

Ja pahoittelut kaikille tippuneille :hug:

ON: Täällä mennään dpo 2 ja jännäillään, millon sitä alkais testaan. Tässä kierrossa en aio kuulostella minkäänlaisia oireita enkä ala testaan liian aikasin niinkun viimeks. Kyllä sen vaan tietää sitten, jos se plussa tulee. Niin ja mulls kierto taitaakin olla 29 päivää, ainakin viimeksi oli. Nyt ekaa kertaa seuraan kiertoo enemmän, mulla kuitenkin melko tarkka ollut kierto. Mutta voi tosiaan päivittää sen 29 kiertopäiviin. Kiitoksia jo etukäteen! :)
 
Pelkkää omaa napaa: SATTUU! Luulin viime yönä, että olisi raskausoireita, yht'äkkiä kovaa mahakipua, nenä vähän tukossa ja pieni kurkkukipu + pari vilunväristystä. Aamulla vessassa jouduin taas toteamaan tädin saapuneeksi ja kierron edellistä lyhyemmäksi.
kp1/21 yk3
 
Venla: Voihan hittolainen. Täällä kans kp 24 ja eilen alkoi tuhruilu. Että vuotoa ootellessa, alkaisi nyt nopeesti niin pääsisi taas uuteen kiertoon. Tässä kierrossa oli sentään lämmöt selvästi koholla joten uskon ovuloineeni. edellisessä kierrossa taisi sekin mennä puihin vaikka ovistesti plussaa aina näyttääkin..

Mä oon kyllä nyt aatellu varata lekuriin lyhyen kierron ja luteaalivaiheen takia. Ja ton tiputtelun. Mullahan on endo, ja sekin on alkanut nyt oireilla. eli senkin puolesta hyvä kai pyytää jo lähete ainakin verikokeisiin että tsekkaa ton keltarauhasen, ja jos ees gynekologille pääsisi ilman sen perusteellisimpia juttuja. Mies lienee "terve" kun eka on saatu alulle suht helposti ja luomusti..
 
venla84 Voi :( :hug:

Tahdokas Kotitesti.fi on paikka mistä oon tilannu sofin one step liuskatestejä. Alun alkaen todennu ne itelle hyväksi, joten olen niitä aina tilannut enkä sit oo ruvennu kikkaileen muun merkkisillä testeillä. Ainoa lisä vois olla sitten se digitaalinen ovistesti, joka oliski nyt tarjouksessa. Sekin on ton sofin tuotteita ja vähä edullisempi kuin toi clearbluen digitaalinen. Katsotaan nyt miten tän kierron käy. Tähän kiertoon en ehdi tota digitaalista hommaan. Nythän mulla on tosiaan käytössä jotain kokeilutikkuja, jotka vaikuttaa oikeesti hyviltä. Pääsin siihe testiryhmään ja kyselyyn myös tarttis sit vastata käytön jälkeen. Toivottavasti tulee myös myyntiin myöhemmin.

(.) Kysyn nyt täälläkin, kun hehkutin tota ovulaatiotestin tulosta eilen. Vaikuttaako ovulaatiotestin tulokseen edellisenä päivänä nautittu alkoholi? Minua alkaa epäilyttää, että vaikuttaa, koska tänään testiviiva oli paljon hailakampi. Tosin pissa tais tänään olla muutenkin vähän laimeampaa kuin eilen. Joka tapuksessa se ovulaatio on varmaan tulossa "perinteisesti" tossa kp 17 tienoilla, kuten ennenkin, kun limat lisääntyny ja tikkuun kuitenkin piirtyy se jonkinmoinen viiva.
 
Viimeksi muokattu:
Sairastuvalta pikaisesti kirjoitan... meillä lapsi ja mies olivat edellisviikon influenssassa ja nyt lapsella joku ärhäkkä virus, huomenna lääkäriin. Huoh, on riittänyt kaikenmaailman tautia ja vaivaa tähän kevääseen :(

Musta tuntuu, että ovulaatio taitaa jäädä välistä tässä kierrossa?? Vasta kp 10, mutta yleensä mulla on tässä vaiheessa alkanut jo tulla ovulaatioon viittaavia merkkejä kehossa. Tai sitten tulee tosi myöhään, mikä olisi hassua kun viime kuussa taas tuli jo tosi aikaisin (kp 11 oletettavasti). Outoa?

Venla voih :( :(

Penni79 miten endometrioosi on sinulla aiemmin näkynyt? Vaikuttiko jotenkin sinusta ensimmäisen kohdalla? Mitä lääkäri yleensä määrää lyhyeen luteaalivaiheeseen? Tsemppiä!

Kolibrinkukka ovistesteihin ei pitäisi vaikuttaa alkoholi, mutta kuka tietää oikeasti? Nykytestit alkavat olla niin herkkiä, että olen joskus epäillyt monenkin asian vaikuttavan niihin.
 
Bubunen: endo todettiin mulla jo vuonna 2004 (?). Aina ollu kivuliaat menkat ja oon nuoresta asti syöny pillereitä osin siksi. Sitten halusin kokeilla olla ilman hormoneja (tyhmä ratkaisu) ja endo paheni nopeasti ja aiheutti erilaisia kipuja, tiputteluvuotoa ennen menkkoja, yhdyntäkipuja, jne. kaikki klassiset oireet löytyi. Tk: n kautta erikoislääkärille Kätilöopistolle ja lähete laparoskopiaan. Siellä sitten endopesäkkeitä löytyi ja niitä poltettiin. Tuon jälkeen sitten pillereitä 3 laattaa putkeen kun raskauden yritys ei ollut vielä ajankohtainen 8mies ei ollut valmis). Pillereitä napsin kiltisti kunnes alettiin yrittämään v 2011 ja esikoinen "tehtiin ovistestien avuin" ja kierrolla 4 tärppäsi. Oireita alkoi taas jo tulla mutta onneksi raskaus alkoi ja vei kivut ja vuotelut. Nyt synnytyksestä pian 9 kk ja menkkoja ollut useemmat ja kipuilut taas alkamassa..Voi kun pian tärppäisi!!!!
 
*********Keskiviikko 17.4.2013*********



Venla84...................tyttö 4/12 ..................kp 3/21..............yk 2
äiti -07...................tyttö 01/07...................kp 6/28..............yk 17
Tahdokas................tyttö 01/09..................kp 7/28.............. yk 20
bubunen.................tyttö 08/10..................kp 12/?.................yk 3
Kolibrinkukka...........poika 03/10.................kp 15/28-30........yk 5
jenniii90..................tyttö 03/12..................kp 20/29............ yk 2
Wuf........................tyttö 02/09..................kp 23/28..............yk 1
manije....................poika 7/12...................kp 26/30-44..........yk 1
Penni79..................tyttö 7/12....................kp 26/24-26..........yk 4




???
Äiti yhdelle..............tyttö 11/11.................kp 24/30-31...........yk 1
annis81....................poika 1/11...................kp 17/30.............yk 3
SnowFlakes..............tyttö 7/10....................kp 21/28.............yk 1
Anna-79..................poika 6/11..................kp 35/30...............yk 6
muumi90...............poika 03/12..................kp 53/30-35..........yk 2
Nyytti88..................poika 09......................kp 58/32..............yk 9
Venla84...................tyttö 04/12..................kp 6/...................yk 1
Matti Katikainen.............tyttö 04.................kp ?/30-50...........yk 6
Sofia_..........................?/08.......................kp ??/26...............yk 1
Chiara.....................poika 4/11.................kp ??/28.................yk 1
Gigetzu....................?/11..........................kp 28/26................yk 1
Minel83..................tyttö 07/08...................kp 29/28..............yk13

RKTT :heart:



JÄNNÄILIJÄT :popcorn:
Muumi -90 dpo 18




TAUSTAILIJAT
yöperhonen-
Mary Jane
Miona
Lumihippu
LeGu
Hellurei81
NiQ
Kaneli83
Ihanamami
Bambini
Shaitanja

PLUSSANNEET
Maaliskuu 2013
pupup (yk 1), Susimieli (yk1)

Helmikuu 2013
Laala (yk9), Pörrö (yk3), Tagzy, Bethany, Jau11 (yk1), Niiskunenä(yk5), Sona82(yk6)

Tammikuu 2013
Kirskis, eskapismi (yk2), Kulkuriina (yk11), Pauki (yk8), Lempo (yk4), Viida (yk3)

Joulukuu 2012
Carriina (yk1), syysmyrsky (yk2), Bambini (yk4), Nöhvi1 (yk16/yk3)

Marraskuu 2012
iseeyou (yk3), nanna_ (yk1), kaneli83 (yk2/kkm), Vaniljainen (yk1), Crassula (yk3), Epa_88, Kista (yk4)

Lokakuu 2012
aronoele (yk2), Papunen84 (yk2), Wilma79 (yk2), emiliainen (yk1), karma (yk1), Lilleri82, nannamamma

Syyskuu 2012
ReVe (yk1), neiti bee (yk3), Tiuku Tuikkunen, muffi (yk1), hiirunhenkäys (yk5)

Elokuu 2012
alley (yk3), amante (yk6), Salliina85 (yk4), haave2 (yk2)

Heinäkuu 2012
Joelle(yk7),mama07(yk3),kiia81(yk2),mammaa (yk3), Fidel (yk1), Hjannah (yk3)

Kesäkuu 2012
Tiuhti83(yk11), Omppuf (yk14), MeaMinnis(yk9), MyDream(yk6), Tiudeliini (yk2), Nopsu (yk2), Sannak82, Taikamaailma (yk8), Suikkis (yk12), Elsiliini (yk5), Meliah(yk10), Nopponen (yk7), Tiipula (yk4)

Toukokuu 2012
Aia(yk1), Ranskis(yk1), Mememe(yk4), aliisa10(yk4), Tine(yk5), pesco(yk1), anu84 (yk1), diiselikissa (yk5), Emma82 (yk2)

Huhtikuu 2012
pink(yk6), Murunmami(yk4),LeenaT(yk2), Heeva (yk11)

Maaliskuu 2012
Haavemamma(yk3), annis_(yk7), Miraaz(yk5), Inari-11(yk3), Kiukuttelija(yk6), Lumpe(yk3), Katariine(yk3), taiska87(yk1),Vili-Jonkka(yk2), Tähtitaimi(yk7)

Helmikuu 2012
Saraheinä(yk1), Sannuli79(yk4), MeaMansikka(yk3), DsariaL(yk6), Hentunliisa(yk3), Rusina2010(yk4)

Tammikuu 2012
salamanteri85(yk3), BiBa(yk6), _lumi_(yk2), nellinu(yk5), hömpi


KADONNEET
Hyppy
shiili
hiulu
Aura08
mineea
Ruttunaama
annamay
sanyo
Johann8
Henja
tyttelii


Päivityspyynnöt punaisella
 
:wave:

bubunen Ei minunkaan käsittääkseni, mutt oli pakko kysyä.

Penni79 Toivottavasti tosiaan tärppäis nopeasti. Itse ei pysty kuvitteleen tollasta kipua, mutta tiedän kuitenkin mitä toi on vierestä seuraamalla, kun yhdellä kaverilla myös sama riesa vaivanaan.

(.) Tänään olikin jo vahvempi viiva eilen laimean tuloksen sijaan. Kyllä se ovis siellä tulla kolkuttelee, toivottavasti ainaki. Ei kyllä kamlasti mitään tuntemuksia siihen suuntaan, mutta kai ne ehtii tulla. Eilen tosin illalla yhen kerran vessassa käydessä huomasin melko runsaasti kirkasta limaa ja siitä jonkun päästä nippas aika kipakasta oikealta puolen munasarjaa. Jospa se ois merkki tulevasta oviksesta ;) Minä niin toivon, että sellanen olis kans tässä kierrossa ettei taas jäis tulematta :/ Mieskin tänään naureskeli, että jess hän saaki viikon ajan joka päivä :LOL:
 
Saako liittyä joukkoon? Pikkukakkosta ollaan siis yrittämässä, toistaiseksi melko rennolla meiningillä, sillä mikään hirmuinen kiire ei asian kanssa ole. Tyttö syntyi 1/2012 ja viime joulukuusta saakka on ollut yritys päällä. Joulukuussa tulikin heti plussa, joka päätyi keskenmenoon (itse sain sen vasta selville kun mulla oli menkat, jotka tulivat ajallaan, jatkuneet 3 viikkoa..., silloin tuli vahva plussa testiin). Joten se siitä. Sen jälkeen on ehtinyt olla yksi yrityskerta ja nyt on kolmas yk päällä. Ovisplussat sain testeihin eilen ja toissapäivänä (mulla niitä mammaksi.fi testejä,ovat mielestäni olleet ihan ok). Muuten vähän taustoja, että mulla on PCO ja sen vuoksi ovulaation vuoksi ollut ongelmaa (ei ovulaatiota), ja esikoisen tekemiseen meni 1,5 vuotta, joista vajaa vuosi lapsettomuushoidoissa ovulaation induktiolla. Nyt kuitenkin mulla on ollut pitkiä kiertoja, mutta ovulaatio on tapahtunut ainakin testien mukaan (ja kerran raskaustestin plussan mukaan).
Nyt siis jännäillään ja yritetään hyödyntää ovis parhaimman mukaan. Miinuksena tässä kierrossa on se, että olen joutunut syömään aika paljon särkylääkkeeitä (ja nyt ovulaation aikaankin), joten se voi kai haitata tuota. Ilman niitä en kyllä ole ollut toimintakykyinen. Toivotaan että ensi kierrossa ei ole tuollaista riesaa (jos sellainen tulee, ja tuleehan se varmaan). Nyt siis kp 28 ja ovis todennäköisesti tänään, eli sen verran pitkistä kierroista on kyse...
Kommentoin enemmän muille kunhan pääsen jutun juuresta kiinni!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan sini-tintti!
Kuinka pitkä sun kierto siis on, reilut 50 päivää tällä hetkellä?
Siinä joutuu kyllä aina odottelemaan pitkiä aikoja, tsemiä.

Kolibrinkukka, eikös ne yleensä lapsettomuushoitojen yhteydessä suosittele vain joka toinen päivä petipuuhia, että siemenneste ei olisi liian laimeaa?

(.) Mulla kun oli niitä ihme pahoivointeja ja lämpöilyä viime viikolla, niin kävin sit viime pe lääkärissä ja se otatti kaiken maailman labrat jne. Sain närästyslääkityksen viemään kuvotuksen pois ja on kyllä auttanut, muuten ei löytynyt mitään. Puhui vain, että jos jatkuu niin tutkitaan paremmin.
No mutta, pyysin sit samalla, että jos vois laittaa uuden lähetteen infertiliteettipolille kun tuli jo puolitoistavuotta täyteen yrityksen aloituksesta. Kertauksen vuoksi, meillähän oli jo aika tammikuussa, mutta peruin sen silloin kun vasta olleet burn outin vuoksi jännitin olisinko jaksanut uutta stressiä.
No, arvelin miehen kanssa että menee taas se 3-6kk että saa ajan, koska noihin on niin pitkät jonot, mutta yllätykseksi eilen tuli jo kutsu ekaan tapaamiseen toukokuussa! Jee!
Mietin, etät onkohan se tammikuussa peruttu aika jättänyt meidät silleen jonon kärkeen että ois voinut vaan varata suoraan uuden ajan.. no mutta, hienoa!
Ehdin just tässä yhden kierron etsiä ovista oikein urakalla. :)
 
Tahdokas Juu, siis kyllä minä tiedän ton joka toinen päivä- jutun, mutt toi tuliki miehen suusta :D Tosin tänään on kyllä eilisen lisäks otettava hyöty irti, koska mulla taitaa se ovisplussa olla iha hollilla (veikkaan alle vuorokauden sisään) ja oviskin siis kurvaa iha just paikalle. Tänään on kyllä tullu taas kirkasta limaa runsaasti ja koskenu tonne oikealle munasarjaan, samoin kävely tuntuu tärinäkipuna välillä. Ei siis voi olla oireet ja tikut enää väärässä. Nyt kun sitten vaan tärppäis :) Rakastuin noihin ovistikkuihin ja toivottavasti tulevat myyntiin, kyllä ne vaan antaa selkeän tuloksen!!

Ai niin...sini_tintti tervetuloa!! :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä