<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Huomenta!!

Ensiks Paapelle ja mammaselle isot onnittelut vaaveista!! Ehkä se omaki sieltä vielä ulos päättää tulla :whistle:.

Allus: mä vastaisin sun kysymyksee jos olisin tajunnu mitä kysyit :LOL: :LOL:

Jännää milleen toisina päivinä on ihan varma, et nyt se on tulossa minä hetkenä hyvänsä ja välillä taas tuntuu ettei sillä oo mikään kiire. Eilen oli just sellanen päivä ettei ollu varmaa merkin merkkiä jos nyt vetistä valkkaria ja muutamia supistuksia ei lasketa. Muutenki supistellu viikosta 16 asti joten niitä ei ees lasketa. Tää aamu sit taas alko ehkä pahimmalla supistuksella ikinä. Sattu ihan prkl:sti ja olin varma, että nyt se tulee. No ei tullu, eikä ees supistakkaa enää. Ei pitäis odottaa mitään niin ei sit pety ku on maha pystys viel parin viikon päästä.

Huomenna otan kyllä kaikki ässät käyttöön, ku päästään saunomaanki.

Talvitie: Kyllä tuntuu! Varsinki jos sillä on hikka niin tuntuu, että lyö päätänsä sohvaan/tuoliin/sänkyyn tai missä ikinä oonki.

säde ja poju 38+6
 
Paape & mammanen: ONNEA! :flower:

Allusmamma: joo, mä luulen tajunneeni, ja joo, kyllä, jokaista niksahdusta ja naksahdusta ja tuntemusta -ja varmaan jo kuviteltuakin tuntemusta- tulee tarkkailtua. Ja sit huomaa, et tarkkailee taas ihan turhia ja sit ärsyttää oma tarkkailu.

Jaahas, kodinhoitohuoneen kalusteet tulee 30min kuluttua... täytyy mennä ottamaan pyykkejä pois tieltä, ne äijät koheltaa ne muuten kumminkin. Onneks tulee sisään kannettuina.

Leitör, alligeitör!

ventti + viuhti 39+3
 
Huomenia!

Allusmamma, joo tuolla oli kans enemmänkin porukkaa, mutta jokaisella pariskunnalla oli se "oma myyjä". Joo älä ittees täyteen ahda ennenkun meette, hyviä sämpylöitä oli :LOL:

Mammanen, onnittelut tyttövauvan syntymän johdosta!! :flower: ¨

Talvitiellä mahtava masu! =)

Nellah ja Säde, lähetän täältä supparipuhalluksia, että pääsisitte tositoimiin! :) ja kaikille muille tietty kans, jotka niitä jo kovasti toivoo! :)

jaksuja päivään kaikille! :hug:

Sannismami ja pikkuprinssi 36+4
 
millipilli
Onnea uusille vauvautuneille!

Mä laiskana kopsaan toisesta pinosta kuulumiset..

( . ), mä oon kuin nukkuneen rukous... eli viime yö meni samaa kaavaa kuin kaksi edellistäkin. Uni ei meinaa tulla millään, sitten kun saa nukuttua näen niin paljon unia että tuntuu ettei ois nukkunut ollenkaan ja heräilen ihan vähän väliä. Ja kele kun ei pääse päiväunillekaan kun tuo poika ei enää nuku ja mies on tämänkin viikon ollut töissä aika lailla 8-18.

Eilen tuli ihan totaalinen anoppiärsytys... mulla on siis aivan ihana anoppi ja yleensä ei kyllä oo mitään valittamista, mutta eilen meni hermo. Mun äiti on ollut ulkomailla viiden päivän reissussa josta palaa tänään illalla kotiin. Hyvissä ajoin oli anopin kanssa sovittu että on "hälytysvalmiudessa" poikaa hoitamaan mun äidin reissun ajan jos lähtö sairaalaan tulee (sekä mun että miehen äidit on eläkkeellä vaikkakin alle kuuskymppisiä molemmat). Anoppi lupasi olla eikä mitään ongelmaa sen kanssa pitänyt olla... No, eilen sitten soitin anopille ottaisko pojan tänään mun neuvolan ajaksi ja mikä oli vastaus: "en mä nyt voi kun lähdin Helsinkiin". Ei prkl, lähti sitten meille ilmoittamatta parinsadan kilsan päähän... Joo, ongelma ei oo se että lähti kun mun isä on kaupungissa kyllä ja sovin sitten heti isän kanssa että pitää yön puhelimen auki, mutta se mua ärsytti että ei vaivautunut ilmoittamaan että on lähtenyt. Ois ollut kiva soittaa yöllä lastenvahtia ja kuulla että onkin kilometrin matkan sijaan kahdensadan kilsan päässä SHOPPAILEMASSA. |O |O |O No, tänään tulee onneksi mun äiti kotiin eikä tarvi miettiä sitten enää.

Mä en tiedä oisko tosiaan tuo vauva nyt jotenkin alempana kun pitää yöllä ravata vessassa (ekan kerran raskausaikana) ja närästys on hävinnyt.
Tässä kuva päivän pötsistä, vähän hassu kuva mutta oli pakko laittaa tuollainen missä näkyy napa:



Tässä nimittäin vertailun vuoksi täsmälleen samoilta viikoilta esikoisenodotusmasu ja katsokaa missä napa siinä on :whistle:


Mukavaa päivää kaikille! Palailen vielä neuvolakuulumisten kanssa iltapäivällä.

millipilli & Frank 39+4
 
Laala, täälläkin tuntuu kans että nämä viikot vieläkin vaan juoksee eteenpäin! Vaikka kaikki on jo laitettu valmiiks, niin päivät menee ihan kauheeta vauhtia :) mulla ei kyllä oo ollu niin kauheen tuskasia päiviä kipujen kanssa ja liikkuminen on vieläkin suht normaalia.. mitä nyt tietty vähän Ahtisaarta muistuttavaa :D niin saattaa tietty johtua siitäkin, ettei päivät tunnu pitkästyttäviltä..
 
Valtavasti onnea Paape ja mammanen vauvoista!! :flower: :flower: :flower:


Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Missä vaiheessa niiden odotusviikkojen piti muuttua hitaiksi? Mua melkeen ahistaa koko ajan että aika loppuu kesken..
^Mun empiirisen tutkimuksen mukaan (otos: yksi lapsi) odotusviikot alkoivat muuttua melko hitaiksi pian siinä sen jälkeen, kun 41+0 oli paukahtanut mittariin... :D

The Limatulppa täälläkään ei sitä bongattu missään vaiheessa esikoisen odotusaikana, liekö lähtenyt liikkeelle sitten vasta synnytyksen alkaessa.

( . ) Neuvolassa käyty, kaikki kunnossa ja vauva kuulemma laskeutunut lähtökuoppiiinsa. Tai sanotaanko -kuoppaan :D Toki se ei merkkaa välttämättä mitään, ei ainakaan esikoisen kohdalla merkannut. :) Olossa sen kyllä huomaa, kun kohdunsuulla vihloo usein ja aikas paljon tuntuu toisinaan painetta tuolla alhaalla :whistle:

Harkkasuppareita tulee tiheämmin, välillä ihan sellaisia että saa hengitellä syvään niiden aikana, onko muillakin sellaisia??

Kesis ja Nuppu 38+6
 
Ja taas onnea uusille äideille ja perheille! :heart:

Laala: Ihanat puuhat sulla vielä meneillään! Mulla on vähän samanlainen olo kuin sulla ja Sannismamilla, eli puuhaa tuntuu riittävän. Ei sillä, kyllä se vauvakin saisi tulla. Olo on raihnainen, mutta kipeitä suppareita ei kyllä ole. Sitä vastoin kyljen kääntäminen tunnin välein läpi yön on ensinnäkin rasittavaa, mutta myös tosi kivuliasta. Pitää ihan pidättää hengitystä ja jännittää vatsalihakset ja sit vaan yrittää kiepauttaa, vaikka kuinka koskee. Ärsyttävää.

Lisäksi kirotut pukamat ovat rantautuneet tuonne takalistoon. :kieh: :ashamed: Nyt ovat vieläpä kipeitä koko ajan. Toivottavasti ne sais jollain pois (en tiedä onko toivoakaan ennen synnytystä). Kertokaa, jos on ideoita!

Näin täällä tänään, ehkä Hulluille päiville voisi vielä mennä ennen Huuto.netistä ostetun pinnasängyn hakua.

Tilia 38+2
 
Muuten kaikenlaiset ihmiset sitä näkyy neuvolalääkäreiksikin pääsemään. onneks en oo joutunu enään sen lääkärin luokse. eilen olin neuvolassa ja istuin siinä käytävällä ja kuulin kun se lääkäri kävi hoitajan ovella ja isoon ääneen siinä kailotti että hän oli laittanut labralähetteet sille lihavalle äidille että voisko hoitaja kertoa tälle lihavalle äidille sellaiset terveiset. mä olin ihan :eek: siinä ja pohdin että on se hyvä kun ihmisillä on mitään käytöstapoja. ei kaikista tarvii pitää mut ei kai niitä tolleen tartte puhutella edes seläntakana. samainen lääkäri joka mullekkin toitotti että mulla on liikaa painoa ja seuraavaan hengen vetoon että ei me täälä ketään käsketä laihduttamaan.
 
Tervehdys mammat pitkästä aikaa.

Seuraa synnytystarinaa sun muuta! Mutta ensin onnittelut kohtalotovereille eli muille vauvan saaneille! Onko muuten kukaan kuullut Mannasta?

Meidän tyttömme päätti syntyä siis viime perjantaina 27.3., vaikka viikkoja oli vasta 36+5. Jäi siten 2 päivää täysiaikaisuuden rajasta, minkä takia lennettiin myös Kättärin Haikaranpesästä. Tytön strategiset mitat olivat 2,4 kiloa ja 45,5 cm.

Hieman puskasta tuli synnytys, ilman mitään ennakkovaroituksia. Vielä torstaina olin käynyt salilla, shoppaillut ja puuhaillut normaaliin tapaan. Joitakin kivuttomia suppareita tuli silloin illan aikana, mutta ei mitään aiemmasta poikkeavaan. Kunnes sitten perjantain vastaisena yönä klo 01 maissa heräsin siihen, että vedet menivät. Ihan ämpäristä kaatamalla! Voin ensiodottajat teitä lohduttaa, että siitä ilmiöstä ei voi erehtyä.

Soitin Kättärille ja kerroin tapahtuneesta, ja sieltä käskettiin näytille. Siinä sitten sitten ruvettiin pakkaamaan sairaalakassia (minä, joka yleensä hoidan asiat hyvissä ajoin etukäteen, en edes ollut ajatellut, että voisin etuajassa joutua laitokselle) ja kaasutettiin synnärille. Supistukset alkoivat jo autossa, ja Kättärille saavuttaessa ne olivat hieman kipeitä ja toistuivat 5 minuutin välein.

Synnytyshuoneeseen siirryttiin klo 7 aamulla. Pärjäsin ensin ilokaasulla ja myöhemmin sain autuaan epiduraalin. Sen laitto ei oikeasti tuntunut miltään; sitä paitsi sillä hetkellä supistukset ovat jo niin kipeitä, että olisin antanut vaikka kairata poralla selkärankaa.

Ponnistusvaihe kesti vain 8 minuuttia. Viimeisiin supistuksiin verrattuna se ei ollut niin tuskallinen, kun olin etukäteen ajatellut. Päällimmäisin tunne ponnistuvaiheen aikana oli pelko, sillä synnytyshuoneeseen alkoi lapata lääkäreitä ja muuta väkeä, koska vauvan sydänäänet menivät niin heikoiksi. Pelko on hyvä motivaattori; ehdin ponnistaa ehkä 4 kertaa, ja samalla lääkäri kiskoi vauvan ulos imukupilla. Episiotomia tehtiin loppuvaiheessa, eikä mun mielestä sekään tuntunut missään. Ja kuulkaa, minä olen yleensä tosi kipuherkkä ihminen.

Vauva syntyi klo 10.38, eli jos kellotetaan lapsivesien menosta, kesti synnytys sellaiset 9 tuntia. Tyttö sai 9 apgaria; pienuudesta ei sakoteta. Se huusi heti kurkku suorana ja rinnalla ryhtyi oitis etsimään tissiä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Alapään tikkaukseen meni hetki, ja se hetkittäin vähän nipisteli. Mutta siinä vaiheessa oli jo vauva rinnuksilla, joten pienet nipistelyt kesti oivasti. Itse toivuin ihan ennätysvauhtia synnytyksestä ja köpöttelin omin jaloin salista ulos. Ja jo siinä vaiheessa, kun tikkasivat tuolla alhaalla, kyselin, että milloinkas saisi ruokaa...

Kättärillä olimme 4 yötä sen jälkeen, vaikka lastenlääkäri olisi päästänyt meidät kotiin jo normiajassa. Halusin kuitenkin seurata vielä labratuloksia keltaisuuden etenemisestä (bilirubiini), etten joutuisi kotona niitä panikoimaan. Koko ajan Kättärillä oltiin normi lapsivuodeosastolla 6 ja vauva oli siellä mulla vierihoidossa. Aluksi sille annettiin lisämaitona luovutettua äidinmaitoa (kiitos ihanille naisille, jotka jaksavat luovuttaa), koska pienuuden takia sen verensokeri oli alhaalla. Myöhemmin alettiin pärjätä kotimeijerin varannoilla.

Ylipäänsä tykkäsin kovasti Kättäristä ja sieltä saatavasta hoidosta. Kotona ollaan oltu 2 yötä, ja ihan hyvin on lähtenyt arki alkuun. Unet ovat äitillä vähän kortilla, mutta imetys sujuu tosi hyvin ja vauva kasvaa. Se on vieläkin kovin keltainen ja ihan säälittävän pieni minivauva, mutta juuri tultiin kontrollista, jossa todettiin, ett bilit ovat nousseet vain vähän eikä valohoitoa tarvita. Lisäksi mun läskileiri tuottaa tulosta, silä tytön paino on noussut 2 päivässä 110 g. Pian se jo saavuttaa syntymäpainonsa.

Ulkoilla voidaan vasta, kun vauva painaa 3 kiloa. Ajattelinkin, että voisin ilmoittautua vapaaehtoiseksi emännöimään seuraavaa pk-miittiä meidän kotona, kunhan muutkin pk-mammat vielä poksahtelette. Sovitaan tarkemmin meilissä!

Tsemmpiä teille vielä odotukseen! Mulla on ihan haikea olo, kun en enää ole raskaana. Ihan kaipaan sitä mahaa ja potkuja. Jätin muuten Kättärille 9 kiloa... hyvä kuntokuuri, kun 4 päivässä noin paljon lähti.

Hemuli (piti olla 37 + 4) mutta onkin nyt 6 päivää vanha pikkuakka

 
Oon miettiny ihan samaa tosta mannasta.. Pitää meitä jännityksessä B)

Nellah: Ihan asiallisen olonen lääkäri. Eiköhä jokainen odottaja jossain mielessä oo vähän lihava :D. No joo, jos ei kestä lihavia kannattais varmaan vaihtaa alaa.

Nyt neuvolaan ja jos jaksaa niin hulluille päiville metsästää beebikselle jotain ihanaa :)
 
AAM
Kesis ei oo tullut vielä noi syviä hengitystarpeita suppareiden aikana :whistle: oisitkos sie lähdössä peräti pian :xmas: ?

tilia täällä kans oikein keskittyy siihen kääntyilemiseen yöllä, yks kaks ja rullaus.. ei onnistu kuule pelkkä keinautus enään, melkein pitää oikein käsillä nostaa :LOL: :kieh:

Nellah joo nuita lääkärisihmisiä ei oo siunattu kaikkia sillä loogisella tilannetajulla ja tunneälyllä :whistle: :headwall: :headwall: :headwall:
Yes we pregnant mothers have all sou feelings.. :snotty: ajattelin vain kertoa !! |O tekis mieli joskus "ihan" vaan sanoa päin naamaa niille..

säde joo mun kyssärini oli vähän outo :D
niin siis lähinnä just niinko ventti tuossa muotoili niin kiinnittää huomiota kaikkiin epämääräisiin normaalista poikkeaviin kipuihin..

millipilli :hug: no kylläpäs ihme tempun anoppi teki ja just ko olit vielä pyytänyt! :eek: ajatella jos oisit sitä sit oikeasti häthätää tarvinnut niin :kieh: ei kyllä aivot ollut anopilla ihan ajan tasalla.

Am & hippunen 38+3
 
AAM
hemuli :wave: :hug: oooi :) hienoa että jäi positiivinen kokemus synnäristä vaikka Haikaraan ette päässeetkään ja itse tapahtuma-aktista.. ja tyttö voi hyvin kuten äitikin :heart:
Kuten myös tunkeilen vauvoineni teille kunhan... :whistle: tulis jotain tästä synnytyksestä ensin.. |O
 
Onnittelut jo synnyttäneille ja jaksamista vielä raskaana oleville!
Hemulin tarina kuullosti niin mun omalle tarinalle...Kassin pakkaamista myöden...Ja yhdyn tuohon samaan,että lapsiveden menon kyllä huomaa,ei oo mitään epäilystäkään!
Limatulpasta oli keskustelua..itse en huomannut tulpan lähtöä lainkaan.Voi olla että se oli irronnut sen jälkeen ku tehtiin samaisena päivänä sisätyutkimus ja mä vuosin verta yms muutenkin.
Tajusin vasta myöhemin,että päänsärky oli yksi synnytyksen käynnistymisen oire.Mulla oli pää kipeänä 2pv ennen synnytystä muutoin koko odotus aikana ei ollut....Liekkö oksitosiinin tuotanto lähtenyt käyntin...

Onnellinen äiti ja rinsessa 7vrk
 
Moi! Merkkailenpa minäkin tämän uuden pinon. Ensinnäkin lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille! Mulla nyt viikkoja 39+1 ja olo malttamaton. Yöllä ei saa nukuttua kuin pätkittäin kun hyvää asentoa ei löydy ja joka paikkaa kolottaa. Kaverit ja sukulaiset soittelee päivittäin ja kyselee vointia. Onhan se kiva, että huolehtivat, mutta jotenkin se vain stressaa lisää... Olin eilen kanssa neuvolassa ja masu oli kasvanut lisää, sf-mitta nyt 34 cm. Verenpaineet oli hyvät, mutta pulssi kauhean korkea 119. Ei ihme jos hengästyttää koko ajan. Onko muilla ollut samaa vikaa?
Eipä tässä muuta kuin odotellaan :)
 
Onnea vauvautuneille ja kiitos synntystarinoista :heart:

Limatulpasta ei mulla ollu ekan kanssa mitään tietoo ja tokan kanssa se tuli käynnistysaamuna sairaalassa. Sellanen verinen limayökötys. Huomenna pitäis painella lapsimessuille kahden vähemmän rauhallisen tenavan kanssa...sithän me sovittiin vauvan kanssa että saa tulla :LOL: ni katotaan kuin käy...heh heh toiveajattelua.
Tänään ollaan siivottu ja puunattu ja nyt saa taas hengitettyä ku pölyt on poissa. Lenkille lähden kohta ja sit illalla viä toiselle ja sit saunaan.
En mitenkään yritä tätä savustaa, vaan nautin kun pystyn tekemään EKAA kertaa näitä asioita tässä raskaudessa.
Mies pakkasi myös sairaalakassiin omat tavaransa joten nyt vaan odotellaan.
Täällä toissa iltana meinattiin lähteä näytille kun rupes sattumaan supparit niin että oli sängystä noustava hengittelemään...hitto ku loppuivat :LOL: No mutta supparipuhureita kaikille jotka niitä tarvitsee ja tää lähtee syömään.

Superheppuli ja "Helena" 38+4
 
Isot onnittelut kaikille vauvautuneille. :flower: :flower: :heart: :flower: :hug:

Kiva lukea teidän muiden synnytyskertomuksia ja teidän joilla vielä vauva masussa kuulumisia omasta olostanne ja tuntemuksistanne.

Meillä kävi tänään th toisella kotikäynnillä. Vauvan paino lähtenyt tosi hyvin nousuun.. Nyt oli kolmessa päivässä tullut 180g jee. Syntymäpaino on ylitetty.
Painoa siis nyt 2710g
Imetys lähtenyt tosi hyvin sujumaan. Vauva syö n. 3 tunnin välein. Välillä vähän pisempi väli, välillä vähän tiheämpi.
Maitoa tulee riittävästi, pakkaseen asti saanut pumpattua. Tytölle riittää yllinkyllin, kuten huomaa painon noususta. Mutta myös siitä että kakkaa ja pullautuksia tulee.

Edelleen meinaa tyttö kellertää mutta parempaan päin mennään. Seurailla pitää ja herkästi mennä näytille.

Napatynkä irtosi tänään.

Tosi rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Ei suuremmin itke tai kitise. Viihtyy niin sylissä,vaunuissa kuin kantoliinassakin.
Helpolla on siis rinsessa meidät toistaiseksi laskenut.

On se vain jännä miten reilussa viikossa saa otettua useamman sata kuvaa pienestä tytöstä. Joka pääasiassa nukkuu.
Ja jos tottapuhutaan niin useimmat niistä kuvista ovat hyvin samanlaisia. Mutta nämä kasvavat niin turkasen nopeasti joten niitä kuvia on otettava.
Eikä niitä sitten kun kaveri lähtee liikenteeseen enää kerkiäkkään niin ottaa.

Nauttikaahan kaikki olostanne mahdollisista vaivoista huolimatta. Ja sitten kun saatte nyytin syliinne niin ihanista hetkistä ja vauvan tuoksusta.


t: Solina ja Kirppu 10vrk


P.s Th kirjoitti neuvolakorttiin


Rauhallinen pikku prinsessa. Painoa tullut rintamaidolla hienosti. Väri puna kellertävä. Iho, silmät, suu ja napa siisti. Napatynkä irtosi tänään. ( jäi tosiaan mun käteen kun vauvaa punnittiin)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: Yhtä ihanaa joka kerta lukea näitä syntymäuutisia ja myös syntymäkertomuksia.

Ja kiitokset zikille uudesta pinosta!

Tänään käytiin neuvolassa ja näyttäisi siltä, että vauva on alkanut pikku hiljaa laskeutumaan. SF-mitta oli 2 cm pienempi kuin viime viikolla (33 cm => 31 cm). Tosin voihan nuo vauvan myllerrykset muutoinkin vaikuttaa. Muutoinkin kaikki oli kunnossa:
Paino: + 600 g / vko (yhteensä 11,5 kg)
Paineet: 130/65
Vauvan syke: ++
Liikkeet: ++
Vauvan painoarvio: 2,8 kg
Pissa: -/-

Tuosta meidän neuvolassa käynnistä tulee aina tosi hyvä mieli, sillä neuvolatäti on niin ihana. Viimeksi oikein nauratti, kun hän puolestaan kiitteli sitä, miten mukava meidän kanssa on asioida, kun otamme miehen kanssa kaiken niin positiivisesti ja rauhallisesti :D Ilmeisesti siellä oli meitä ennen asioinut joku hieman toisenlainen pariskunta, tuskin hänelle muutoin olisi tullut mieleen kiitellä tuollaisesta.

Tiistaina käytiin tutustumassa synnärillä ja siellä mielenkiintoisinta oli se synnytyssalin näkeminen. Sehän oli ihan kodikas paikka. Vielä kun sinne pääsisi tositoimiin. Ehkäpä olisi vähitellen aika koota se sairaalakassi...

Tinkatar ja Pikkiriikki 36+5
 
Mammanen ja Hemuli suuret onnittelut uuden vauvan johdosta!!!

Oma (.) neuvolassa taasen piipahdettu.
Painonmuutos +700g :eek: :eek:
Paineet 118/81
Pisu puhdas
Sf 35
Vauvan syke 140 ja liikkeet ++
Rt
Turvotus +
Hb 119, prkleen pukamat ku poksahtivat ja aiheuttivat hempan laskun :headwall: :headwall:
Nyt oli tyyppi laskeutunut lähtökuoppaan, ei täti enää saanu päästä kiinni :saint: et jotaki on tapahtunu :whistle: saahan sitä taas rampata vessa koko ajan ja oikeen mitää ei tuu...tuntuu vaan painetta ;)

Tilia täälä kans öisin tulee mieleen Frööbelin palikoiden pää, olkapää, peppu, polvet, varpaat jumppalaulu kun yrittää kammeta ittensä kyljeltä toiselle :LOL:

Limatulpasta oli puhetta, itellä ei minkäänmoista kuvaa kyseisestä ilmiöstä esikoisen aikana. Mutta lapsiveden tihkumisen kyllä huomas erilleen valkovuodosta tai pisusta, vaikka mitä teki niin sitä vaan hulahti tulemaan :ashamed: ja meni het läpi kaiken maailman pöksyistä :eek:

Outokumpu 37+6
 
Joo Allus, kyl mä taisin siitä pointin ymmärtää jo ekalla kerralla :D.

Neuvolasta kotiuduttu ja siellä ei ollu mitään ihmeellistä. Sf mitta on täs kolmen viikon sisällä näyttäny seuraavaa 34-32-34. Eli vähä pomppii, mutta vauva on alhaalla se on tärkeintä. Vielä pää vähän heiluu. Päältä tunnustellen anto painoarvioks sellasen 3300 g. Ennemmin kuulemma arvio yläkanttiin. Tulis sit pian, ku en haluu pusertaa mitään neljän kilon pötköä ku ei mulla oo ees lantiota :D.

 
Voi Nellah, sinun kyllä soisi jo pääsevän oikeesti vauvaa hakemaan, niin kauan on sulla jo noita supisteluja ollut :hug:. Ja huh huh millasia sammakoita tuo lääkäri on suustaan päästellyt :eek: :eek:


Juu hikka on mullakin tuntunut aiemmin tuolla ihan alakerrassa :). Eilen sitten tuntui ihan tavan liikkeet että ihan kuin ois omat häpyhuuletkin heilunut vauvan liikkeiden matkassa :LOL:


millipilli: ihan koomisessa paikassa sulla kyllä ollut napa esikoisen aikaan :eek:. Siis miten se voikin olla tuolla noin ylhäällä?!


Kiitos Hemuli synnytyskertomukseta! Aika nopeasti teillä kaikki kävi :). Ja vielä oikein paljon onnea pienestä ihanasta nyytistä! :heart:


Mä sitten eilen innostuin vähän touhuamaan :ashamed:. Eka pesin makkarin valkoiset matot oikeen perinteisellä juuriharjatekniikalla kylppärin lattialla kontaten :whistle:, jonka jälkeen siivosin ja imuroin koko kodin. No selkäni mä siitä vaan sain kipeeksi, enkä mitään muuta :/ . Yöllä sitten heräilin vähän väliä kun näin semmosta unta (ilmeisesti oli vaan unta) että supisti, välillä olin ambulanssissa asti sairaalaan menossa :D. Sitten aina heräilin ja mietin että mahtoikohan supistaa oikeasti vai oliko se vaan unta :LOL:.


Aivan ihana keväinen ilma taas! :D Käytiin aamupäivällä esikoisen kanssa ulkoilemassa ja kävin hakemassa pajun oksia valmiiksi. Tänään voisi tytölle tehtailla virpomisvitsat valmiiksi, saavat sitten isukin kanssa käydä virpomisreissulla jos sattuu mammalla olemaan muuta tekemistä Palmusunnuntaina :whistle:.




 
voi että on ihanaa lukea teidän jo poksuneiden kuulumisia!! :)

sängyssä kääntyminen voi että se on tuskaa.. :| aina ku havahtuu siihen et nyt pitää kääntyä ni tulee sellane olo et voi ei. :headwall: kamalaa oli viime yönä ku olin nukkunu KOLME TUNTIA käymättä pissalla, ni juma et koski kovin sit ku heräsin! sai vessaa juosta kyyneleet silmissä!! :D huh, sit helpotti :xmas:

Onneks soittivat tänää sieltä äitipolilta, ja maanantaina pitäs mennä sinne sit ni tutkivat tarkemmin tuon lantion.. mie oon aina luullu et tottakai mie nyt yhen vauvan saan pyöräytettyy mut perhana et masentaa jos miul ei ookkaa synnyttäjän lantioo :ashamed: :whistle: noh turha sitä etukätee miettii.. kyllä se jotain kautta ulos tulee kuitenkin :D

ziki ja kerttu 36+6 jee huomenna meidänki pirpana täysaikanen!!!! :heart:
 

Yhteistyössä