<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

( . ) Eilen käyty äippäpolilla ja eipä tuo vauva taida olla lähelläkään valmis syntymään. :snotty:
Kohdunkaulaa jäljellä 2.5cm ja edelleen sen reilu sormelle auki. Painoarvio oli 3,3-3,5kg ja lääkäri puhui sirosta vauvasta.

Muutoin kaikki hyvin. Ensi viikolle sain aikaistetun yliaikaiskäynnin, jolloin sitten puhutaan käynnistämisestä oman olon vuoksi eli siis tuo myooma nyt ennen kaikkea syynä. Tämä viikko päätettiin katsoa josko vauva tulis omillaan ulos, mutta tokkopa.
Tosin lääkäri myös kehoitti ottamaan yhteyttä aiemmin mikäli oma olo käy tukalammaksi myooman takia.

Mietityttää vain kun ens viikolla tulee nuo pääsiäisen pyhät, jotta näinkö käynnistelee pyhinä. :/ Mutta parempi olis..


Ruttana & Beanie 40+0 :heart: (BIG POKS :D)
 
Vaavimasu ja Paape onnea!!!! :flower: :hug:

Heti omaa napaa..Sori!!
Tänä aamuna oli neuvola...
Protskut pompsahtanut jo kahdelle plussalle ja verenpaine hiukka nostanut kans päätään!
Kotona pitää nyt mittailla paineita ja tarkkailla muutenkin olotilaa, ja jos huononee verenpaineet tai muuten olo niin pitää lähtee kuulemma sairaalaan :eek:
Ylihuomenna kontrolli, ja sitten katotaan laittaako neuvolatäti lähetteellä eteenpäin...
Toivottavasti vaan se pelätty raskausmyrkytys ei tulis...Munuaissairauden takia pitää olla vähän " liiankin " varovainen...

Mutta, katsellaan minne suuntaan tää tästä lähtee!

Voimia kaikille :) Kohta meillä kaikilla kääröt jo sylissä :heart:
Vielä vähän aikaa sitten tuntui huhtikuu olevan ikuisuuden päässä!

Heidi (Mamma-1) 38+0 RIKS RÄKS POKS!

 
Paljon Onnea kaikille vaavin saaneille!!!

Tässä olis oma synnytyskertomukseni...Eli lyhykäisyydessään kaikki meni jotenkin näin:
maanantaina hakeuduin sinne äippäpolin päivystykseen, kun supisteluja oli tullut pitkään ja kipeinäö enkä saanu nukuttuä öitä, ajattelin että jos saisin jotain nukahtamiseen tms mutta siinä sitten läääkärin luo neljän tunnin odottelun jäkeen päästyäni totesi että vauva on nelikiloinen ultralla katsottuna ja mahan päältä kokeiltuna ja paikat oli kypsyny sen verran että pitäisi käynnistää ja siinä vaiheessa olin että häh, ja marssituksen sain osastolle että aamulla sitten katsotaan tilannetta vielä..eli maanantaina siis 4A:lle. Aamulla lääkäri totes et juuu kyllä vauva on nelikiloinen jo ja voitais käynnistellä johon vaan vastasin että joo-o ja siihen mennessä mua oli tutkinu kovakourasesti varmaan 5 tyyppiä, mukaan lukien maanantainen lääkäri joka venytteli ja repi kalvoja vielä ja sama jatku sit tiistaina..noh, ne alotti mulle antaan pieninä annoksina 1/4 tabua 3 kertaa sillon tiistaina ja olo oli viel ihan ok supistelujen kanssa. Keskiviikkona sain sitten jo puolikkaan aamulla ja siitä sit alko supistelut kipeytymään ja aamupäivällä ne jo alko oleen säännöllisiä n.4 min välein ja sit tuli tauko ni ne anto mulle viel yhden tabun ja siitä se sitten paheni. Kävelin käytävillä itkien oloani ja supistelut oli jotain ihan sanoin kuvaamatonta,,viideltä irtos limatulppa ja klo 19.15 meni lapsvedet ja ne anto mulle yhteensä kaks jotin kipupiikkiä niihin kipuihin ja olin 2 senttiä auki mut asia ei oikein edenny ku kivut oli kovia ja niiden aikana ei todellakaan pystynyt hengittämään hitaasti tai rentoutumaan, noh kipupiikki autto siihen et aukes 3 senttiin jollon ne katso et nyt saliin sit että sais epiduraalin ja ku vedetkin oli menny ja vauvan pulssi aina vähän hidastu ku mua supisteli (josta mun piti niin kieltäytyä mut voin kertoa et ilman en ois pärjänny)..saliin mentiin siis klo 22. En muista siitä matkasta oikein mitään enkä pystynyt kuin itkemään ja vääntelehtimään pedillä..ensin ne sano et otapa ilokaasua joka ei sit tehonnu mihinkään ja oli todella turha juttu mulle, hermot siinä vaan meni sen kanssa...sain epiduraalin mut todella voimakkaiden ja sarjatulena iskeneiden supistusten takia en saanut itseäni oikeaan asentoon vaikka ne koitti mua siinä väännellä niin lääkäri tökkäs sen sitten väärään kohtaan eikä mennyt sinne selkäytimeen, noh sit sitä lääkäriä jossain vaiheessa kutsuttiin uudestaan laittamaan epiduraali ja se tehos sit jonkin ajan kuluttua ja sain jopa naureskeltua vaikka koko ajan tunsin supistukset jotka meni yli käyrärajojen niin tuolla takapuolen alueella mutta epiduraalin ansiosta paiakt aukes ensin 6 senttiin aj sit toisen epiduraalin aikana 8,5 ja siitä sit kymppiin..joka supistelulla vauvan sykkeet laski ja kävi usein vain 60ssä ja niinpä siinä sitten lääkäri kävi seuraamassa tilannetta mutta ei pitänyt asiaa huolestuttavana kun supistusten välissä sykkeet nousi taas..vauvaa ultrasivatkin kesken synnytyksen kun oli jo melkein aika ponnistaa kun rupesivat miettimään et onko se oikein päin eli ettei tule kasvot ylhäällä ja olihan se oikein mutta taisivat epäillä myös että napanuora on jossain kiertyneenö kun ne sykkeet laski. Epiduraali ei valitettavasti vaikuttanut enää ponnistusvaiheen aikana joka kesti 30 min ja tunsin kaiken, ponnistin tosi kovaa ja onneksi jaksoivat kehua ja kannustaa (jos en ois saanu vikalla ponnistuksellani piiperöä ulos, olisivat ottaneet imukupin käyttöön) ja ponnistinkin niin hyvin että vieläkin on silmä punertava ja kaulassa, hartioissa ja naamassa verenpurkaumia. Vauva saatiin viimein ulos mutta epparin joutuivat leikkaamaan. Mitään repeämiä mulle ei tullut, mutta metin verta 850 ml ja olin tosiaan heikossa kunnossa synnytyksen jäljiltä, suurimmaksi osaksi tuon verenhukan takia, joka aiheutti sen että mun hemoglobiini laski 89 ja joutuivat antamaan mulle torstaina illalla kaks pussia lisäverta (kiitos luovuttajille).
Niin joo, vauva ei kärsinyt missään vaihessa happivajeesta vaikka supitelut sykettä laskivatkin, happisuraatio (tai miten kirjotetaankaan) oli täysi 100. Pikkuisella pieni pahka päässä joka oli muodostunut synnytyskanavassa, mutta nyt se on jo oikeastaan laskeutnut, sanoivat että voi vaikutta pituuteen ettei olisikaan ihan 49 senttiä :)
Tarinassa on varmasti aukkoja ja sekalaisuutta kun tässä on pää ihan pyörällä vielä kun on väsy ja en kaikkea nyt tässä muista mutta kysyä saa ja lisään jos muistuu mieleen jotain oleellista..

vaikka kokemus oli rankahko nii silti kaiken sen arvoinen. Saimme omasta mielestämme maailman suloisimman nyytin itselemme enkä meinaa tajuta että vielä vähän aika sitten oli masussani
:heart:

-Minna ja kohta viikon vanha Piiperö

lisäys: napanuora ei ollut kietynyt vauvan ympärille mutta oli kuulema hieman lyhyehkö
 
AAM
oh olipas tarina Minskillä :| :hug: onneksi kaikki kipujen ja lääkärien ihmesävellysten keskellä saitte vauvan onnellisesti ulos ja sinä selvisit kunnialla.. sun "luomupuolituntinen" oli sit kunnon huipennus, monihan sanoo että se ponnistusvaihe ei välttis ole yhtä paha kun ne viimoiset loppuaukeamissentit.. mene ja tiiä.

Kiitos kertomuksesta kuitekin ja ihan suht selvähän tuo kirjoitus oli :)

Huomenna kampaajalle JEE ! ja lauantaina mennään johonkin ihmekuuntelutilaisuuteen josta saa mukaan kylpylälahjakortin holiday clubille.. mitähän niillä on asiana ? varmaan jotai yrittävät myyä :xmas:

Am & hippunen 38+2
 
Onnea Paape!! :flower: :flower:

Minskin synnytyskertomus kuulosti kyllä hurjalta....
Itellä tullu pari sen verran kipeetä vihlasuu ja supparii, et on ruvennu hirvittään mitä onkaan edessä kun tositoimet alkaa..... ja nyt kaiken kukkuraksi lähti äänikin ja mä kun jo luulin, et flunssa olis parempaan päin. Kävin päiväl kävellen labras nieluviljelys ni ei tainnu kurkku tykätä kylmästä tuulesta vaikka aurinko lämmin olikin... valivalivali siis :/
 
Vaavimasu ja Paape sylintäydeltä onnitteluja pikkunyyteistä :heart: Lisää ihania tuhisijoita tähän porukkaan :)

Minskillä aika hurja tarina, mutta lopputulos kuitenkin täydellinen :heart: Sehän se tärkeintä :)

Ruttanalle peukut pystyssä, jotta vauveli lähtisi itekseen tulemaan, oishan se paljon mukavampi niin päin :) Mutta jos ei niin sitten peukuttelen sitä että käynnistävät ensi viikolla :)

Omaa oloa.. Eipä oikeastaan mitään uutta. Tasaisesti tulee suppareita ja alamahaa juilii kait jo kolmatta viikkoa eli ei merkkaa mitään :( Tympäsee kun kaikki kyselee, että eikö oo mitään merkkejä ilmassa jne... NO EI OO!! Eipä ne oo aikasemminkaan ilmotelleet kun muutamaa tuntia aikasemmin ja sillon ollaanki jo menossa :) Mitäs tuota kyselevät, kyllä täältä sitten ilmotellaan..
Neuvolassa käyty aamulla ja kaikki ok edelleenkin. Verenpaineet on vähän noususuuntaiset, mutta nehän yleensä nouseekin ennen synnytystä. Tai ainaki mulla on aiemmissa raskauksissa ollu näin.
Vauvan syke on nyt parilla käynnillä ollu matala 100-120 selällään mitattuna, mutta sitte ollaan mittailtu kyljellään niin heti ovat nousseet 140 paikkeille. Sainkin ohjeen välttää selällään makaamista, koska vauvalla ei oo sillon kovin hyvä olla :( Vitsit kun sitä joksus yöllä on unissaan kääntynyt selälleen vaikka normaalisti tulee itelleki huono olo siinä asennossa.. Toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin tästä huolimatta :heart:
Painoa oli tullut viikossa 100g, onneksi ei enempää :)
Toivon koko sydämestäni että se oli viimenen neuvolakäynti tämän mahan kanssa!!!!

Hih, ylihuomenna siis THE SUURI PÄIVÄ =) Saapa nähdä kuinka täsmällinen kaveri täältä tulee.. Jos isäänsä tulee niin ei pidä mitään kiirettä, ja jos äitiinsä ois tullu niin ois syntyny jo pari viikkoa sitten :LOL: Minä ku oon aina niin hätäinen joka asiassa..
On näköjään tuolla etusivulla tuo laskettu aika 5.4.,mutta se oli se jonka ite jollain nettilaskurilla laskin. Neuvolassa on alunperin ollut tuo 3.4. ja se oli ultrassakin.. Mutta eipä sillä väliä :) Kunhan nyt syntyy jonakin päivänä..

Ja tosiaan:nyt on HUHTIKUU!! Tulihan se sieltä, vaikka syksyllä tuntui että tähän on ikuisuus.. Niin se vaan aika kuluu ja kohta meillä on kaikilla pienet rakkaat mytyt rinnalla :heart: Synnytyksen jälkeen aika saiski vaikka vähäksi aikaa pysähtyä, on se niin uskomattoman hieno hetki :heart: Ei osaa sanoin kuvata :)

Mutta aprillipäivän iltaa kaikille mammoille, mahoille ja jo syntyneille nyyteille :)

annuli ja pojanpallero 39+5
 
Ihanaa huhtikuuta kaikille!! Vihdoin on meidän kuukausi! :) :heart:

ziki kiitos uudesta pinosta, kiva kun jaksat vielä päivitellä :)

Lämpöiset onnittelut kaikille vauvelin saaneille!! =) :flower: hirmusesti jo huhtivauvoja syntynyt, ihanaa :) ja kiitos kaikille synnytyskertomuksista!

mamma67, täällä ainakin otetaan mieluusti kaikki neuvo vastaan! :)

Allusmamma, me oltiin kans tollasessa holiday clubin esittelytilaisuudessa. Luultiin että se on joku iso sali, jossa sitte kaikille yhteisesti kerrotaan, mutta siellä olikin vastassa "oma myyjä", joka hyvä kun ei takkejakin ottanu meiltä pois päältä.. :D huolehti että varmasti termarissa on kahvia ja sämpylää riittää :LOL: Aikansa se siinä jaaritteli ja kyseli kaikennäköistä meiän matkailutottumuksista, kunnes sitten rupes sepostamaan niiden palveluista.. Kyllä siinä tais pari tuntia mennä.. Aikamoinen myynnin maku tuosta jäi, mutta tosiaan sieltä me saatiin myös lahjakortti kylpylään, joten ei turha reissu :)

mamma-1, toivottavasti nuo ei enteile raskausmyrkytystä!

ruttanalla tänään iso poks, toivottavasti pikkuinen sieltä lähtisi itsekseen tulemaan niin ei tarttis käynnistystä odotella!

sitten omaa napaa..
Viimenen lääkäri oli maanantaina ja vauveli oli jo hyvin laskeutunu, paikat pehmeet mutta kiinni. Kaikki oli muutenkin hyvin, joten tässä nyt vain odotellaan :) Eniten mua jänskättää nyt se milloin pikkuinen päättää syntyä :heart: Meillä on suvussa kaikki tullu 2-3 vkoa etuajassa niin mietin että haluaako tämäkin kiireesti pihalle. Noh, näinkun ajattelen niin kärvistelen varmaan 2 viikoa yli :LOL: ei perskutarallaa kyllä siinä vaiheessa naurattais noin..

Nojoo, pian me kaikki poksutaan ja saadaan ihanat pienokaiset syliin halattavaksi :heart: jaksuja siis kaikille näihin viimeisiin masuviikkoihin, pian se odotus palkitaan! :hug:

Sannismami ja pikkuprinssi 36+3 :heart:
 
AAM
sannismami jahas pitää sit vissiin lähteä tyhjin vatsoin Flamingoon sinne esittelyyn, käsitin kyllä että sinne tulee enempikin porukkaa mutta katsellaan ja kerron sit kui meni, mentiinkö vipuun :D ;) :p

vaaveli testaa sitä lasten kikkaa että yöpöydälle pilkottua sipulia ja valkosipulia :whistle: niin ainakin röörit pysyy auki.

( . ) Meillä on poika yskässä ja nuhassa mut ei kuumetta tai muuten huono olo joten en tarhasta poiskaan tahdo pitää häntä ko sillei hyvässä hapessa ja perjantaina kuite on kotsas...

Mulla on huomenna frissa :D jee !! vihdoinkin kuontalon saa kondikseen.. kaverin mutsi saa taitella jotain kivaa kotikampaaja siis ja älyttömän ihana ihminen :) :p B) voi sit lähteä sinne esittelyyn ja synnärille heenona. Mä siis käyn siis hävyttömän vähän kampaajalla varmaan joku pari kertaa vuodessa :ashamed: ..

Meidän pikkuprinsessa sai tänään kantokoppansa vintistä alas vaadin ukkoa sen ottamaan ko alkoi vasen puoli lantion pistelemään tosi hämärästi taas, tullut viime aikoina semmoisia "ihme" kipuja jotka ei tuu normaalisti ikinä ?!?! |O et ei siitä tiedä mistä kivusta tää synnytys voi lähteä tai oireilla :whistle: *paranoid* :LOL:

Onko kukaan muu samalla tavalla kiinnittänyt omaan käytökseen huomiota että kiinnittäis huomiota omituisiin särkyihin? olipas outo kysymys.. :D no mieki oon OUTO ! :xmas:

Am & hippunen 38+2 *sippailee vattulehtiteetä vaihteeks*
 
Eli suunniteltu sektio oli luvassa 25.3, mutta se aikaistui muutamilla tunneilla. Meinasi kohtu revetä...

Nyt siis vaaveli viikon ikäinen ja voi hyvin. Samoin äiti. Kotosalla ollaan. Painoa oli 3390g ja pituutta 49cm. Siro ja nätti tyttö. Niin ihana. Syntyi siis vkolla 38+5.

Näin vain nopeasti ilmoitan, en millään jaksa lukea teidän viestejä. Tippunut kärryiltä jo kaksi viikkoa sitten :LOL:

Maitoa tulee tolkuttomasti ja siis rintamaidolla mennään. Tämän taidon vauva osasi heti.

Nyt pää tyynyyn.

Mammanen ja tyttö :wave: :heart:
 
Helou!


Ensinnäkin lämpöiset onnittelut Vaavimasulle ja Paapelle prinsseistä!




Ja Paape: minunkin neuvolatätini ihan samaa kaliiperiä, meilläkin neuvolakäynneillä puhutaan yleensä iso osa ajasta vallan muusta kuin odotuksesta. :whistle:


Tänään siis minulla laskettu aika, ei taidettu saada aprillivauvaa! ;) :heart:


Neuvolassa kävin ja kaikki oli ihan ok. Paino oli pudonnut jokusen sata grammaa, sf-mitta puolestaan yhä vaan noussut :eek: ollen nyt 34cm. Pissa oli puhdas (jee! kannatti vesikuuri taas ;) ) ja vauvalla sykkeet taas aika matalat, mutta kuitenkin normirajojen puitteissa. Aika jännä muuten että syke oli suurimman osan aikaa siinä 120, ja meille pitäis olla tytön tulossa. Neuvolatätikin sanoi että hänestä tää kuulostaa kyllä ennemmin pojalta kuin tytöltä :eek:. No eipä tässä tarvitse enää kovin kauan jännätä että kumpaako sorttia tämä tulokas mahtaa olla, korkeintaan pari viikkoa enää:D.


Ihanaa, Gimli siellä jo vaavinhakureissulla :heart:. Täältä lämpöisiä ajatuksia sinne suuntaan! :wave:

Manzu:
luomukivunlievittäjistä ainakin minä suosittelen lämmöllä kuumaa kaurapussia! Ihan huippukapistus, joka mulla lievitteli esikoisen synnytyskipuja kotosalla niin että tuli lähdettyä sairaalaan aikas viime tipassa :whistle:. Pussi oli myös kormaamaton apu autossa supistuksiin (niin kauan kuin pysyi kuumana) ja sairaalassa spinaalipuudutusta odotellessa :).


Hui, millainen kokemus Minski sinulla! :hug:. Onneksi kaikki sujui lopulta hyvin :heart:


Limatulppa oli minullakin ihan kuin lusikallinen klönttiytynyttä, kirkasta valkovuotoa (tai oikeastaan verrattavissa ovislimaklönttiin ;) ) kera pienoisten veriviirujen. Mulla tuota tuli ekan kerran 3vrk ennen synnytyksen käynnistymistä, jonka jälkeen muutamaan otteeseen parin seuraavan päivän aikana aina semmonen n. sokeripalan kokoinen klönä kerrallaan (sorry, kylläpä kuulostaa ällöltä :x)


Hei, kysymys: tuntuuko teillä muilla vauvan liikkeet tuolla alapäässä? Siis niinku oikeasti tosi alhaalla, tyyliin että istuessa tuntuu että näinköhän vauvan pää hankaa jo tuolia :D:D. Mulla juuri nyt ekaa kertaa tämmöisiä tuntemuksia, mahtaakohan tuo vaueli olla jo kuinka lähtökuopissaan?! Luulisi ettei paikat olisi vielä auki kun ei ole supistanutkaan vielä lainkaan kipeämmin.


Talvitie ja "Mietaan Jussi/Justiina" 40+0 :wave:





 
AAM
talvitie onpas sulla näppärän näköiset haalarikset... ja kumpukin komia :)

mammaselle ja perheelle onskukset täältä :flower: :hug:


vauvan liikkeet lopussa välillä tuntuu ko hään tukkaa vois silitellä :whistle: yyyh ajatuskin riepoo todellisuudessa et melkein kurkistelee jo ulkona :| ..
tai ne kätilön lauseet jenkki telkkarisarjoissa että "haluuks sä silittää sun syntyvän vauvan hiuksia et hään pää on tässä tulossa ulos?" :xmas: |O :x joo heti ! NO EN, ota se pois :D :LOL: tahdon mielummin suoraan syliin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannuli32:
Säde usko mua mutta HUOMAAT taatusti kun vedet menee, vaikka suihkussa :D
itte esikosta ajattelin täsmälleen samoin, mutta kun ne vedet meni, niin ymmärsin mitä sillä tarkoitettiin, kun sanottiin ettei sitä voi olla huomaamatta, tai erottamatta =) (ellei nyt siis tihkumalla mene)!! oli kun niagara olisi tullut alapäästä!!!

ajattelin että jos tänään tulisi lähtö synnärille, luuliskohan kaikki että on vaan aprillipilaa :D
Juu ja tähän piti vielä lisätä, et mulla ainakin maha vaan "poksahti" en muista nyt et kuulikohan mieskin jopa sen äänen oikein esikoisesta, mut se jännästi silleen ensin poksahtaa ja sit tulee pari litraa (ainakin tuntuu siltä ) lämmintä vettä persiistä, että kyllä sen todellakin huomaa :D
(ellei sit ala jollain tihkumisella, siit mulla ei kokemusta)
 
Paapelle isosti onnea pienestä prinssinyytistä! :flower: :heart:
Ja mammanen, suuret onnittelut pikkurinsessan johdosta! :flower: :heart:

Minski, huhhuh, aika hurjan kuuloinen synnytyskertomus! Hyvä, että kuitenkin kaikki lopulta meni pahemmitta kommelluksitta ja ihanaa, että saatte nyt nauttia pienestä ihanasta nyytistänne.

Talvitiellä ja ruttanalla isot poksut! Toivotaan, että molemmat saatte nyytit kohta viekkuun. Talvitiellä komia masu kanssa!

Tsempityksiä ja jaksamisia sekä öitä kaikille!

AuroraB + nasukki 38 +1 (eiku 2 siis jo)
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Minski :hug: Onneksi homma on ohi ja saat nauttia vauvasta nyt.

Ärsyttää tää pahaolo. vähänkorvia särkee ja kurkku kipeä.ois inhottava tulla nyt sairaaksi. enhänminä kärsinykkää siitä flunssasta vasta ku reilun kuukauden |O

Kummasti nuo rinnat on turvonneet ja maitoa ruvennu tihkuun.ihan keltasta.Vaan supistuksia ei paljoa oo tullu,ei varsinkaa kipeitä.

ihanan rauhallinen aamu... aivan huippuilma... B) tänään pitää ulkoilla. lämpöasteita luvattu 2.

Hyvää torstaipäivää kaikille!! =)

-Pai ja nuppu :heart: 38+2-
 
Onnea vauvan saaneille :) :heart:

Tänään ois helsingin reissu tiedossa...Tai ehkä enemminkin Espoon ja Vantaan reissu :)
Eka Ikeaan ja sitten hakemaan vaippoja miehen siskolta ja se saa samalla pitää mulle jonkun PikaKestovaippaKurssin :whistle:
Neuvolaki ois tänään mutta täytynee perua..Joo eipä mulla mitään järkevää sanottavaa ole.

:wave:
Misstar 39+6
 
Missä vaiheessa niiden odotusviikkojen piti muuttua hitaiksi? Mua melkeen ahistaa koko ajan että aika loppuu kesken..

Sain eilen tehtyä jopa yhden kokonaisen kestovaipan valmiiksi... Ja nyt pitäis ehkä harkita pakastimen järjestämistä että tiedän mahtuuks sinne leipomaan mitään. :LOL:

Kauhiat huolet mulla. Tosin näiden lisäks pitäis ennen tiistaita kirjoittaa oppilaiden eriyttämisestä raportin tapaista. Huoh.

Laala ja Punkero rv37+2
 
Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

mä oon alkanu pelkää ihan kauheesti että tää vaavi tulee sit nopeeta kun päättää lähtee tulemaan. eilinen ilta suppareiden kanssa ihan täyttä tuskaa ja aamuyötä sitten pieniä suppareita mutta 10min välein sit tuli tauko ja nyt tuntunee alkavan taas. samalla pyörii ajatus päässä että ei tää tuu ollenkaan. nytkin tulee 4-10min välein mut ei oo niin kipeitä kun eilisiet.


 

Yhteistyössä