<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

:wave: pitkästä aikaa!

Paljon on vauvoja jo mahoista "pullahtanut" :heart: , joten ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE :flower: :heart: .

Täältä suunnalta ei mitään uutta. Suppareita tulee päivittäin, osa jo aikas kivuliaitakin. Mähän olin kolme viikkoa vuodelevossa ja sain tosiaan ne kortisoonitkin kun näytti siltä, että pieni haluaa ulos ennen aikojaan. Kohdunkaula hävisi käytännössä kokonaan (ultralla saatiin se 11mm).

Nooh,,, eilen oli neuvolalääkäri ja sai sormimitalla pituutta 3cm :LOL: :LOL: , pehmeä oli ja kiinni :D . Tähän asti ollut auki joka kerta 1½cm. Joten päättelin siitä, että meikäläisen neiti ei ulos nyt sitten varmaan haluakkaan. Eilen tuli joka vessa käynnillä pönttö ja paperi täyteen sellaista sameaa limaa (ei kuitenkaan mitään veriviiruja) ja ajattelin jo limatulppaa tulevan mutta kun sitten olin käynyt tuolla neuvolassa, niin joo,,,enpä usko limatulppaan.

Mua ei kyllä haittaa vaikka beibe pysyis mahassa vielä viikkoja, jos oma olo pysyy hyvänä. Eilen alkoi myöskin järkyttävät nivuskivut (aiemmissa raskauksissa ei tälläisia ole ollut), ei pysty kävelemään kun tuntuu, että jalat lähtee alta.

Sf-mitta oli noussut 2 viikossa vain puoli senttiä ja vauvan pää tosi alhaalla, kiinnittymisestä ei sanonut mitään. Maha kyllä tuntuu rojahtavan päivä päivältä alemmas.

zikille kiitos uudesta pinosta.

vaavimasulle tsemppiä!

miinulainen+hymy 36+3
 
Korkkailenpa minäkin tämän pinon.

Onnittelut kaikille jotka ovat nyytin saaneet... :flower: :heart:

Täällä ei mitään ihmeitä. Yöt on tuskaisia, mitenkään päin ei ole hyvä. Naama on ruvennut oleman aamuisin turvoksissa kuin jollain pultsarilla, vaikka muuten ei ihan älytöntä turvotusta olekaan. Mieskin ystävällisesti kysäisi että ootko huomannu et sulle on tullu silmäpussit... Teki mieli vastata et sulla on kohta musta silmä...

Kolmesta s:stä... mä oon aika kova siivoomaan muutenkin, ja saunassa oon käyny koko odotusajan vähintään joka toinen ilta. Seksistä... mies teki itteensä eilen illalla tykö, niin mä repesin nauramaan... :LOL:
Tuntuu varmaan tosi kivalle, kun ottaa housut pois, niin emäntä saa hillittömän hepulin. Olin vaan niin väsynyt, että se oli viimenen asia mikä oli mielessä...

Viikko sitten neuvolassa (36+0) oli sf-mitta 33, ja vauva on niin alaalla ettei päästä "saa kiinni". Hiukka hirvittää mimmonen jytky sieltä on tulossa, esikoiselta kun vikassa neuvolassa mitta oli 32 (38+2) ja poika oli 3,5 kiloinen kun syntyi päivää myöhemmin.
Meillä ei ole mitään painoarvioita tehty, eikä paljon muutakaan...

SusseN + Veikko-Vilhelmiina 36+5
 
kiitos Zikille taas :flower: mä en oikeestikaan osaisi hoitaa tätä sun "pestiä", oon niin huono tietokoneiden kanssa, ja nyt kon ton esikon kanssa kahden ja oma olo sitä sun tätä, en uskaltanu luvata ottaa pestiä, sori.. :(

niin mullahan tuo sf mitta oli 34+ vkolla 31cm, silti vauvan painoarvio eilen 2.4kg. joten oisko sulla toivoo Susse ettei ihan mahroron pötkäle olisi tulossa :D

ihanaa, mä nukuin yön :D ruskeeta vuotoo tipauttelee edelleen hiukan, mutta kun ei supistele eikään muutenkaan kipuile, niin kai se kuuluu vielä siihen sisätutkimuksen iloihin..kyllä se setä niin runttas sormensa alakertaan, että ei ihme että vähän vuotaakin :kieh:
niin ja juu, täähän on MEIDÄN KUUKAUSI =) mutta kuten kuvasta näkyy ei taas mitään asiaa, jos vaikka päivällä pääsis kauppaan ja postiin!! :)

jaksuloita mammoille masuineen :hug:

- nannuli ja tyyppi TÄNÄÄN PAUKKUU vko 36 :heart:
 
Kertokaapas joku, millaista sen limatulpan pitäis olla... :whistle:

Niin ja hyvää huomenta, ihanan aurinkoisena tosiaan alkoi MEIDÄN KUUKAUSI! :heart: Mä olen kerranki nukkunu sikapitkään, jotain yheksän tuntia enkä oo välillä ees heränny ku kerran kääntää kylkeä ja sit kerran sillon ku mies heräs. :D Missähän se vessahätä luuraa...?

Laala ja Punkero rv37+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Laitoksella minäkin olen, lapsivedet meni yllättäen eilen iltapäivällä rv37+5. Vielä ei oo synnytys kunnolla käynnistynyt, osastolla odottelen josko alkais itsekseen käynnistyyn ettei tarviis käynnistää. Odottavan aika on pitkä... =)
 
Imettämisestä vielä.Siitä ei tosiaankaan tiedä juuri mitään ennenkuin joutuu tosi toimiin.Joiltakin se tietysti onnistuu tuosta vaan mutta kyllä useimmilla on ainakin alkuhankaluuksia.
Rintakumin käytöstä taisi Sanni-Maria kysellä. Kumi pitäisi saada liimautumaan rintaan mahdollisimman ihonmyötäisesti, jos se jää löysälle niin lapsi ei saa otetta.Oletko koettanut hiukan kostuttaa kumia sisäpuolelta ja sitten kääntää kumi reunoilta vähän niinkuin nurinpäin ennenkuin asetat sen nännille?osasinkohan selittää mitä tarkoitan..Reunat ylös, nänni sisään ja sitten lopsautetaan reunat tissiin.Ja tissi yritetään sulloa mahd. paljon sisälle.Jos on haavoja niin varmaan oletkin käyttänyt lansinohia.
Vauvan imettäminen on kaikista ongelmista huolimatta ihanaa ja mukava että se on lähtenyt teillä jo synnyttäneillä sujumaan!Jaksamista vaan ja pysykää terveenä, muistakaa juoda paljon ja suojata rinnat kylmältä ja vedolta....Mamma tässä taas alkaa jakelemaan äidillisiä neuvoja liikaa :)
 
kiitos ziki uudesta pinosta! :flower:

aika on todella mennyt nopeasti. vastahan me jännättiin kaikkia alkuraskauden nippailuja ja pelättiin jokaista vessassa käyntiä :D sitten jännättiin np ultraa.
nyt odotellaan vaan synnärillä käyneiden uutisia ja odotetaan omaa vuoroa.

olin maanataina painoarvio ultrassa ja arvio oli nyt 2975g ( tarkkaa touhua... ) ja jos menee la:han saakka niin n.3,5 - 3,6 kg beibe luvassa. samaa rataa mennään kuin tyttöjenkin kanssa joten nou panik. mua on niin paljon peloteltu että pojat on paljon isompia jne... luonnollisesti siis pelkäsin beiben olevan joku reilu 4 kg.
tosin ultrassa jälleen vastaisi n. 10 päivää isompaa.
suppareita ollut joka ilta. jotenkin olettaisin vesien menevän tälläkin kertaa ( kuten 3 kertaa jo aiemmin ). odottavan aika on satunnaisesti pitkä :kieh:

voikaahan hyvin!

iltsu & beibe
 
Zikille suuret kiitokset uudesta pinosta!! :hug:

Meidän kuukausi!!!! jotenkin uskomatonta, vastahan se oli elokuu ja testis plussa..... ja toisaalta tuntuu, et aika menny hitaasti.... Yön nukuin vaihteeks tosi huonosti, nyt meinaa tulla viä yskäkin...

Gimlille taemppiä koitokseen :heart:

tänään tasan 38!!
 
hyvää aprillipäivää kaikille! B)


eilen olin ä-polilla tutkimuksissa ja vauva voi hyvin. :heart:
paino arvio oli 2,5kg :)
Proteiinia ja verenpainetta löytyy senverran
kuitenkin että joudun nyt koko raskauden ajan
seurantaan. eli lisää testejä ja n.kahden viikonpäästä
uudestaan ä-polille kontrolliin.

TinyAngel & Pikku Pirpana 35+6
 
Huhtikuu!Meidän kuukausi ja ihan kohta on kesä!!Ihanaa B) Meidän vauvat syntyy kyllä ihan huippuaikaan,pääsee ihanilla ilmoilla(hope so :whistle: ) työntelee rattaita..ja mitä noi jotkut kaverit on ollu kesällä viimesillään raskaana niin :/ aikas turvonneita ja kuumissaan&tuskissaan :whistle:

Heräilen tässä vähän ja lähden sitte shoppaamaan tuli vihdoin kauan odotetut äitiyspäivärahat!! :D Oon ollut nyt periaatteessa opiskelija niin ei oo tota rahaa kauheesti ollu :whistle: |O Ja nyt sit saa tekemättä mitään samanverran rahaa kun ois töissä..Eli jos valtiolle vaan sopii niin voisin olla lopun elämää äippälomalla :D
Ei vaan..Mun tekis hirveesti jo mieli takas töihin tai kouluun mutta eiköhän toi vauveli saa mun pään käännettyä :)
 
ihana huhtikuu JEIJH!!!! :D

täällä taas kukutaan silmät ristissä, yöllä valvoin sen kolmisen tuntia sängyssä pyörien.. et kunnon unista ei kyllä ollu tietoakaa :headwall: .. no onneks pystyy päivällä lepäilee jos väsyttää kovin..
tosiaan sillo yöllä tuli 10-5 min välein ei kylläkään nii kipeitä suppareita mut hereillä piti kuitenkin.. saimpaha sit jossai vaiheessa kuitenki unen päästä taas kiinni.. yrittäny muutenki olla vaa välittämättä noista kivuttomista suppareista.. niitä nyt on nii kauan tullu et on jo tottunu.. :snotty:

Mie oon huomannu et miun rinnat on iha turvonnu :whistle: ei ne enne oo ollu noi kovin.. nännitki on iha älyttömän kipeet! auts! :ashamed: on se ihanaa ku nää vaivat vaan lisääntyy päivä päivältä..



ziki ja kerttu 36+5

[/b]tsemppiä Gimlille ja jokohan Vaavimasu on pyöräyttäny pikkuisensa?!? :heart:
 
Huoh.. tämä meidän vaavi on näemmä päättänyt ettei se halua tehdä yö töitä. nukuinpa taas ilman ainootakaan kipeetä supparia. iltaa kohti supisteli niin kipeesti ettei mitään rajaa 15-6 min väleillä ja sit kun menin nukkuu niin pientä nippailua taas vaan.

nyt mä tässä kummastelen että loriseeko mulla lapsivedet vai pissaa. yskin välillä niin paljon et ei olis ihme jos pissa karkailis. valkovuotoa toi ei voi olla on niin lirua. yölläkin nousin sängystä ja laitoin housuja jalkaan istuen sängyn laidalla niin jäi sellanen 3cm halkasijaltaan läntti lakanaan. sitä ei tuu kokoajan vaan voi olla useampi tunti ettei tule mitään. tänään olis neuvolakin 13 aikaan.

Nellah ja Toni 39+4
 
huomenia....
kaikki täällä nyt poksahtelee ja ite nii toivois et sais pian tulla.... :whistle: ite oon sitä mieltä kun lauantaina poksahtaa 37 rikki nii saa tulla jo... joka tapauksessa joudun 38 viikolla painoarvioon kun vauveli oli jo niin iso kun synnärillä kävin maanantaina... et sillon katotaa käynnistetäänkö, koska esikko synty kaks päivää ennen ja paino 4400g ja oli vaikea ponnistusvaihe joka kesti tunnin ja meinasin jo luovuttaa mut sain onneks ite pihalle mut tosiaa siitä jääny takaraivoon ettei halua niin isoa lasta ponnistaa.. ja voi olla et riittää pelkkä kalvojen puhkaisu kun kivuliaista suppareista kärsin jatkuvasti ja kohdun suu hiukan auki nii alkaa varmasti ihan spontaanisti... ;) sano lekuri tosiaan et toivon mukaan lähtis ite tällä tai ens viikolla nii varmasti mahtuis tulemaan... :D

mamiti ja vaavi 36+4... :heart: ja tosiaan meiän kuukausi... :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Onnittelut kaikille poksahtaneille! :flower:

Mulla oli pe synnytystapa-arvio, ja toisaalta helpotuin käynnin jälkeen, mutta näin jälkikäteen olen miettinyt miten tulen selviämään. Nimittäin lääkäri sanoi, että synnytys on lääkkeetön. Tarkottaen sitä, että jos joudutaan käynnistämään, niin ilman oksitosiinitippaa, ainoastaan lämmintä vettä purskutetaan tuonne rööriin.. ja mitään kipulääkkeitä ei anneta.

Esikoisesta, kun sain oksitosiinia ja kipulääkkeitä, niin synnytyksen eteneminen tyssäsi ihan alkuunsa ja lopulta päädyttiin hätäsektioon. Nyt sitten lääkäri ei halua mitään lääkkeitä vaikeuttamaan synnytystä.

Eli NYT TARVIN TEIDÄN APUA!!! Miten selviän synnytyksestä luomulla? Ehdotuksia?

Ai niin, painoarvio oli 2670g viikolla 36 ja todennäköisesti menee yliajalle, aivan kuten esikoinenkin. turvotukset uusi asia.. nyt ei oikein pysty edes sormuksia pitämään ja kengät menee just just kiinni.

Täytyy ruveta lounasta tekemään. Tyttö jo tuli sanomaan, että nälkä. Ei pidetä tyttöä nälässä, joten

Aurinkoista päivän jatkoa mammat!
Manzu, 36+3
 
gimlille tsempit!! :wave:

Mä mietin tässä Nellah ihan samaa. Jotain lierua tonne pöksyihin on nyt valahtanu. Valkovuoto viel eilen oli vähä paksumpaa settiä. No ei ehkä oo haittaakaa jos soittais sinne ä-polille kohta :whistle:. Ei tota oo kyllä paljoa tullu.


 
Manzu jos naiset on selvinny siitä luomuna vuosituhannet niin eiköhän meistä kuka vaan selviäis jos olis IHAN PAKKO. Nyt vaan kun ei ole ihan pakko useimmiten, niin otetaan mielellään kipulääkityksiä...
Muista ainakin kysyä jokaikistä lääkkeetöntä kivunlievitystä. Ota jo etukäteen selvää mitä saat käyttää ja mitä on sun synnytyssairaalassa tarjolla ja että onko niistä oikeesti ollu kellekään apua.

Voimia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
No ei ehkä oo haittaakaa jos soittais sinne ä-polille kohta :whistle:. Ei tota oo kyllä paljoa tullu.
Et sitte Säde päässy synnärille eilen :D
Mä jo ajattelin että sua ei enää tääl näy :)

Mut siis tasapuolinen heippa kaikille vaan :) :wave:
Nlas kävin aamulla, sielä ei mitään erityistä, kaikki ihan normaalia. Kävelin oikein suppareiden toivossa ja puolikkaan sain... :xmas:
Plaah...
jatkan odottamista...

e 38+4
 
täällä tätä pöhlöä ensisynnyttäjää jännittää!

su-ma yöstä asti on ollut tiheästi alavatsan kovettumista ja sellaista paineen tunnetta, valkovuoto on lisääntynyt. eilisillan oli maha sekaisin ja nyt sitten tänään nämä kipristelyt ja kovettumiset on muuttuneet ihan menkkakipumaisiksi, tosin lieviä ovat vielä mun normaaleihin ihan kamaliin menkkakipuihin verrattuna. eikä näitä jomotuksia oikein voi kellotella, tulevat ja menevät niin tiuhaan, sellasta jännää jatkuvaa tunnetta. mut erilaista on kuin tähän asti, ja rinnat on myös kipeämmät ja tihkuvat enempi maitoa.

ties vaikka ei tarttis oottaa sinne käynnistykseen asti! tai sit tarttis :D mut sekin on onneks jo tässä kuussa!

onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä synnyttämään lähtijöille!

kissendaal ja vauva rv 37+2
 
AAM
:wave: hullikset ravattu ja LUOJA siellä oli porukkaa !! Nyt kotona vihdoinkin, jäitäkin hakkasin ukon rautalapiolla pihalla puolisen tuntia kun aurinko niin ihanasti paistoi ja lämmitti jos ois avittanut ja kissan ketut ja kilin kellit mtn !! :kieh: tuo yks vaan potkii ja meuhkaa elämänsä kyllyydestä :headwall:

Mamma ei mtn ongelmaa neuvojen vastaanottamisessa sinua tullaan tarvitsemaan vielä ;) sano mun sanoneeni :D

Säde, Nellah meidän potentiaaliset next to be synnyttäjät..

Manzu opettele hengittämään ja rentoutumaan ja liiku paljon kuin pystyt kun ko tilanne on pahimmillaan, mun vinkit, Hanillahan se pakosta meni luomuna käyppä tuolla vauvaantuneissa kysymässä sillä viime hetket purtiin hammasta mikä sitä auttoi.. ?

Gimli sie olitki jo lasaretissa "hommissa" huikkaile väliaikatietoja :D jos ehdit..

mamitilla siellä pohditaan suht suurta vaavaa.. b:)d toivotaan nyt että itse päättäis lähteä tulemaan...

Limatulppa/valkkari/erite asiaa :xmas:
Limatulppa oli mulla semmoi kirkasta jötköä jossa veriviiruja.. hmmm how intresting.. :x
Valkkari on nykyisin semmoi suht sameaa välillä juoksevampaa ja välillä lötkömpää tavaraa.. ei mtn jojomeininkiä eikä ihan vettäkään..
sen huomasin että pidätyskyky on kärsinyt :ashamed: no näköjään muillakin joten nou worries :LOL: :D |O mut silti...

Am & hippunen 38+2 jos panis noi ruokatavarat jääkaappiin tuolta muovikassista.. :whistle:
 
Onks tää totta että on JO HUHTIKUU! :eek:
Vastahan mä sain tietää olevani raskaana. KÄÄK!

Ei muuta kun hyvää aprillipäivää vaan kaikille, vähänkö tekis mieli pelästyttää mies että nyt täytyy lähteä :LOL: käy kuitenki niinku sille pojalle siinä susi sadussa :whistle:

Kiittis zikille uudesta pinosta kiva että jaksat :hug:

Teppana ja Myyrä 37+5
 
Multaki tuoreeet huhtiterveiset..

Onnee taas uusille mameille.. :flower:
Ja loppurutistus voimia niille jotka on kovasti jo sairaalaan matkalla..

Täälläkin on noita ihan samoja yövalvojaisia vietetty viimeyönä.. ihan ku olisin kans saanu ekat vähä tuntuvammat supparit yöl mut ei ne kestäny ku harvenevasti puoltoista tuntii ja sit loppu.. mut yhteissaldoks unille jäi maks 4tuntii..
Ja ihan samoja lorahteluja on sit eilisestä asti kans ollu.. mitä minäkin kyllä veikkaan pisunpidatyskyvyn puutteeks.. Esikoinen aloitti sen maailmaan tulonsa sillä vähällä vesien menolla ja sen kyllä tunsi ja huomas.. eikä tää oo ny semmosta ollu.. Mahottoman jännää oli yksin yöl valvoo ja pohtii miten sitä aamun sit järkkää jos supparit pysyy yllä..
Mutta vaikka tää olo onki jo niin mahoton et mielellään lähtis masua puskeen syliin niin HYVÄ silti et lähtö ei viel tullu..

Nyt meen poijaan viereen koklaan saisko sitä viimeöistä univelkaa kurottua yhtään kiinni.. Veikkaan vaan et taas makuulle päästyäni kaveri alottaa villin voimistelun hikkojensa kanssa..

Arinkoisin terkuin
elov. & hose 37+3
 

Yhteistyössä