<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Niin..oon kyllä käynyt palstalla päivittäin lukemassa kaikkien jutut,mutta oma olo on ollut NIIN tuskastuttava,että ei ole jaksanut mitään kirjoitella.Siksi onkin ollut kiva lukea kaikkia juttuja miten on teillä mennyt ja noin poispäin,on saanut muutakin ajateltavaa ja piristystä =)
Ja HIRRRMUISESTI onnea kaikille synnyttäneille :flower: :heart:

Tänään oli neuvola,tulin sieltä just niin vauvalla kaikki hyvin.SF oli kasvanu sentin tasan viikko sitten vaikka pari viime kertaa ollut 33.Hmm..mielenkiintoista..
Siellä oli jenkkilästä joku opiskelija mukana ja mittas samat lukemat kun omakin hoitaja ja sitten kun tunnusteli mahan päältä niin samaan aikaan alkoi liikkumaan mahassa niin tää opiskelija oli ihan et Wau,that was so awesome!Hassu tilanne kun se oli ihan aidosti täpinöisään siinä :LOL:

Omat verenpaineet oli kyl vähän niin ja näin juu..153/85,mutta kuulema loppuvaiheessa nouseekin.Ja kun pisukin oli puhdas.
Niin ja sitten mua säikyteltiin viikko sitten kun pissassa oli kaks kertaa jo sokerit näkynyt,niin viime kuun vika päivä olin sitte rasituksessa,mutta tänään sain sitten onneks kuulla että ei ole raskausdiabeteksen vaaraa,mulla kuulema sokerit loistavassa kunnossa.Tiä mistä sitten johtu se kaks kertaa kun en ollut mitään makeeta syönyt tms.

Olette puhuneet tosta vauvan leposykkeestä,niin huomasin saman että on laskenut kyllä hurjasti.Tänään se oli 120 ja korkeimmillaan taas 135 kun aikaisemmin olleet 135-160.Voi kun se merkkais jotain..mutta onneks ei oo kuitenkaan enää pitkä aika kuitenkaan sinne loppuun =)

Allusmamma ja muut teenjuojatonko ollut hyötyä mitään siitä teillä?
Meillä kun on tänään saunavuoro niin pitääpä taas kokeilla vähän kaikkea kun nyt sais sen siivousinnon tässä ekaks päälle,sitten se sauna ja sitten jotain seksin tapaista(kyllä,se on mennyt siihen kun ei enää taivu,-ei mihinkään suuntaan..)eli ei kyse sen puutteesta vaan enemmänkin että miten?

Juuh,jos nyt lähtis keittää kahvit ja vainoilee kaikkii kipui mitä tulee jos vaik ne merkkais jotain.. :LOL: eli liityn siis kerhoon missä tästä on ollut puhetta..

Heidi ja Yömöyhijä (pitäs vaihtaa päiväks) 37+4.
 
Synnytystä enteilevistä oireista: Happy, myös mulla oli 3-4 päivänä päänsärkyä. Valitin sitä neuvolalääkärillekin oikein. Mullahan oli siis 3 päivää ennen synnytyksen käynnistymistä. Lääkäri katsoi silloin kohdunsuuta ja sanoi, että kohdunkaulaa on 1 cm jäljellä ja että tuskin vähään aikaan mtn vielä tapahtuu...

Solina, kovasti tutulta kuulostaa sun pikkutyttösi. Samanlainen on täälläkin, vähän kellertävä, kiltti ja rauhallinen. Nukkuu paljon ja syö hanakasti.
 
Päiväunilta herätty... ja taas kauhee nälkä, eikä mitään ruokaa. Khh:n kalusteetkin saatiin sisäpuolelle aamupvällä, hiukan yritti apukantoäijä oven karmia tuhota, prkl, mutta ei onneks jäänyt jälkeä.

Ukko pirulainen herätti kun soitti, et lähti käymään anoppilassa. Se on ajanut tästä melkein ohi, mutta ei sit ottanut mukaan. Siellä siis pitikin käydä tänään kun anopin jengi on reissussa, mutta olis se voinu hiukan aiemmin soittaa ja napata mut tästä mukaan ni ei tarttis täällä yksin käkkiä sitäKIN aikaa. Näin mä luulin et tehtäis. Toivotaan ny sit, ettei ainakaan sillä välin ala tapahtua, vaikka tuskinpa. No, illalla mennään Turkuun, saan käydä kaupassa sillä aikaa kun mies vetää treenit.:LOL:

Sängyssä kääntyminen sujuu itse asiassa ihan hyvin, mulla on ongelmana se, että on vain kaks lonkkaa joiden päällä nukkua, sit kun on molemmat 'käytetty' yhdeltä yöltä ei enää oo mitään suuntaa mihin kääntyä kun molemmat lonkat on aivan tuskaiset. Ehkäpä siksikin tulee nukuttu 2 tunnin pätkissä yöt, välissä aina vessaan ja evästä.

Mites on mammoilla sikiön liikkeiden tuntuminen, kun mulla on tuo navan alue jo niin venynyt ja revennyt, että tuntuu oikeesti tosi pahalta siinä kun pieni myllää. Pelkään välillä et se repee ihan kunnolla rikki eli auki. Muutenkin välillä oikein pahaa tekee kun mahassa potkii ja vääntää, ihan siis suorastaan sattuu.

Tai sit tää on osa sitä tarkkailua taas, kaiken muun tarkkailun lisäks tuntuu et masusta kuuluu outoja ääniä; naks, rips, poks, jotain laineiden liplatusta... tarttiskohan mut kärrätä seuraavaks sinne henkisen puolen lekurille, kun kuulen jo omiani.:saint: Seuraava neuvola olis vasta ens tiistaina, eli laskettuna päivänä. Se onkin jännä käynti, jos sinne asti mennään, kun on uusi neuvola ja uusi terkka siis myös.

Niin juu, kesis, :wave: kyl tääl kans saa harkkasuppareiden kans jo välillä hiukan hengitellä, välillä enempi ja välillä vähempi.

Hemuli9, kiitos stoorista!

Happy, äläs pelottele tommosilla päänsärkyjutuilla, lukiessani tajusin, et on ollut pientä päänsäkyä nyt parina päivänä, vaikka normaalisti mulla ei ole melkein koskaan. Tosin voin varmaan laittaa sen muuttostressinkin piikkiin, mutta jopas alkoi suorastaan jännittää.

Solinalla ihania vauvakuulumisia!:heart:

Hmmm, pakkasessa olis vaniljajäätelöä. Ja mustikoita. Eikös ne mustikat ole sen verran terveellisiä, että ne kumoaa kermajäätelön sokerin ja rasvan? Kyselee nimim. raskausdiabeetikko ruokavaliolla :whistle:

ventti + viuhti, jossain 39+3 tienoilla
 
[/b]ventti et oo ainoo joka kuulee naksumisia ja poksumisia mahasta :D eli hulluja ollaan! :LOL:
Ei vaiskaan,mä kysyin tänään neuvolassa tosta että kuuluu ihme ääniä ja lotinoita niin sanoi että voi kuule et oo ainoo joka on ihmetelly noita.Sanoi et on ihan normaaleja,mutta selitystä sille ei osannut kuitenkaan kertoa..No, tyydyn tietoon tuohonkin ja tietty kiva oli kuulla,etten ole hullu :LOL:
 
Mannan kuulumisia täälläkin odotellaan. :wave:

heikku: Mä lopetin sen teen lipittämisen hetkeksi kun tuntui että supparit loppu sen siliän tien. :whistle:
Jospa sitä kohta kokeilis taas uudelleen. :snotty:

( . ) Ja täällä ei mitään uutta. Ei oo vauvelilla kiirettä. :xmas:
Tosin voimakkaampia menkkajuilimisia on ollut, mutta toiveajattelua taitaa olla.


Ruttana & Beanie 40+1 :heart:
 
AAM
joo sitä teetä kai pitäis juoda tyyliin pari viikkoa putkeen ja säännöllisesti :whistle: :snotty: mie juon kun jaksan ja "ehdin"... :LOL: :D

naksut ja poksut täällä kans ja rutinaakin välillä... :xmas:

neuvolassa hemppa oli ainoa josta laittoin labraan lähetteen mulle :( 104 nyt... sanoi että laskimonäyte on parasta lähteä ottamaan kun ei rautalitkun juomisesta näytä nousevan ja läksytti hakemaan jotai pilleriä.. :headwall: meen tahdo ummetusta tähän päälle vielä.. voi pylly !! |O
niin siis kaikki muut arvot oli tosi jees kuset, paineet mulla ja beibellä hyvät, sf oli 36 noussut sentin ja rt eilä kiinnittynyt mut aikas alhaalla oli vieläkin.. ei tää täältä pääsiäiseks tule :) noi lohdutteli että jos sillä tiedolla menis :whistle:
 
tänään oli se kauvan odotettu painoarvio ultra... :D
sisätutkimuksessa kohdunsuu pehmeä ja 1cm auki ja 1cm jäljellä :D :D sen mukaan ei enää kauvaa kun pääsis tosihommiin...kuulemma olis tulossa pihalle jo ennen laskettuaaikaa (joka olis 21.4.)...saas nähä... ja se vaavin painoarvio oli 2532g..lääkäri veikkas ettei olis edes kolmi kilonen syntyessään la, mutta sen näkee vasta sitten... nyt vaan odottelen lisää supistuksia, joita on jo viikon ajan tullut sillain mukavasti :D

malttamaton lumi-enkeli+masuasukki 37+2 :heart:
 
Hejsan!

Nukkumisesta, täytyy koputtaa puuta ja todeta, että se sujuu vielä todella hyvin! Kaikki sympatiat kyllä huonosti nukkuville, mulla oli esikoisen raskaudessa viimeiset viikot ihan sama ongelma. Välillä mietin jopa, että kannattaako edes mennä nukkumaan kun ei siitä kuitenkaan tule mitään. :D Nyt on tosiaan tokalla kerralla jostain syystä helpompaa. Oon n. viikko sitten ottanut littanan lisätyynyn masulle kaveriksi, ja yleensä pärjään yhdellä kyljenkääntämisellä & vessakäynnillä, tosin niitäkin öitä on, jolloin herään vasta kun esikoinen tepsuttelee meidän makkariin aamulla. :eek:

AM olisinkin lähdössä :D mutta pois se minusta, mä taidan kuulua näihin poikasiaan pitkään hautoviin emoihin :saint: Voi harmi sitä sun hemppaa. :/ Oliko niin, et ne tabut ei sulle sovi vaan pistää mahan umpeen? Sitä ei tosiaan toivois. Mulla ne ei ole (Obsidanit) vaikuttaneet mitenkään erityisesti vatsan toimintaan (for your information B) )

Sf-mitta näin viikko ennen laskettua aikaa oli mulla tänään 32 cm. Eli tuntuu se vauva olevan aika alhaalla (kuten neukan terkka sanoikin).

Tosi mukava muuten lukea vauvautuneiden synnytyskertomuksia sekä kuulumisia vauva-arjesta :hug: :heart:

ventti hyvä kuulla etten ole ainoa, joka puhisee jo näiden harkkasuppareiden kanssa! :D Mulla kans välillä ihan todellakin sattuu ja pistää haukkomaan henkeä noi vaavilaisen liikkeet, kun siellä oikein möyrii tai venyttelee raajojaan :| :whistle:
 
AAM
kesis en oo kokeillut obsidania mutta varmaan pitäis, kiirehän tässä tulee tuota hemppaa lähtee kohta nostamaan.. ja unohtaa pölvästit ennakkoluulot :D :headwall: |O
käyn huomenna hakemassa sitä labran jälkeen aamulla jos heittäis pojan kanssa rattailla jopa aamulenkin... supistusten toivossa :saint:
 
Ääääh täällä ähistää supistusten kourissa. :kieh:
En todellakaan aio lähteä synnyttämään tänään, mutta tosi viheliäisiä supistuksia ollu nyt iltapäivän. Mitäs kävin päivällä hulluilla päivillä ja viulutuntia pitämässä.. Tosi ihanaa, meillä olis nyt illallakin ollu ihan tärkeetä menoa, mutta eipä taas uskalleta lähteä mihinkään, kun mulla tulee supistuksia vähintään kymmenen minuutin välein. Onneks ne helpotti nukkumisella, ei oo just nyt niin kivuliaita, mutta kyl vähän turhan tiheeseen tulee mun makuuni. :kieh:

Pysy sisällä Punkero viel pari viikkoa.... Jookosta, äidin kulta.... :heart:
 
Heissan :wave:

No niin, nyt on käyty jo ottamassa kosketusta lapsivuode-osastollle :LOL: mulla oli siis tänään se sektion suunnittelu-käynti samalla osastolla jolla esikoisen kans sillon aikoinaan aloittelin yhteistä eloamme :D siellä oli ihan hirmupieniä vaaveleita ja ihana tunnelma :p Käyrillä Kapris esitteli kyllä parhaat puolensa, syke huiteli millon missäkin lukemissa ja neitonen monotti doppleriin niin että kätilöitäki nauratti. Tuli kuulemma oikeen "priima-käyrää" :D Juttelin sitten hetkisen anestasia-lääkärin ja leikkaavan lääkärin kanssa, otettiin labroja ja sitten sainkin lähtä odottelemaan maanantaita. Sunnuntai-iltana pitää lykätä peräruiske ja olla syömättä ja sitten ma-aamuna vaan osastolle. aamupäivällä pitäisi Kapriksen nähdä päivänvalo ekaa kertaa :heart: kyllä alkoi jänskättämään, hui hui hui....

monen päivän ero esikoisesta kyllä ahdistaa ja surettaa jo etukäteen, mutta toivottavasti pääsen viimestään torstaina kotiin sieltä.

ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE! pitää itekkin käydä kurkkaamassa siellä toisessakin pinossa!

Gardenia & Kapris 38+2 :heart: :heart: :heart:
 
AAM
Oi Gardenia niin se aika vain rientää :hug: tsemppiä ja henkistä valmistautumista tietin viikendiin ja nauttikaas vielä kun olette kolmen hengen perhe ja esikoiselle ekstra isot halitukset :) :heart:

Jasso Laala meinaatko lähteä s.salille vielä illalla :D ? :whistle: ilmoitteleppa väliaikatietoja jos kiihtyy tilanne :p
 
AM en lähde vaikka kiihtyis, hittolainen, meillä oli sopimus Punkeron kanssa vasta loppukuusta. :kieh: Lähetin miehen hakee herkkuja Siwasta... :LOL: Ite koitan pitää täällä kyyneleet silmien sisäpuolella. Pitäisköhän ottaa Panadolia... :whistle:
 
millipilli
Teestä, mä oon litkinyt sitä nyt kolmesti päivässä viikon... ja täällä ollaan edelleen :D ei oo suppareita juurikaan.

lapsivedestä, mulla esikoisesta synnytys käynnistyi siten, että vettä alkoi lorahdella vähän kerralla. Oli ihan väritöntä, mutta haisi ihan spermalle jonka perusteella epäilin lapsivedeksi. En kuitenkaan ollut ollenkaan varma onko se vettä vai ei ennen kuin sairaalassa se vedeksi todettiin... sairaalaan lähdettiin suppareiden vuoksi jotka alkoivat tunti ekan lorahduksen jälkeen. Suppareiden kanssa ei sitten tarvinnutkaan yhtään miettiä onko tosi kyseessä vai ei... oli heti alusta asti viiden minuutin välein ja sairaalaan lähtiessä väli oli kolme minuuttia ja olin ihan järkyttävän kipeä.
 
Allusmamma: Spartocine -nimisen rautavalmisteen pitäisi myös olla vatsaystävälistä. Minä olen niitä nyt nappaillut viikon päivät, kun hemppa oli laskenut 112:n. En ole uskaltanut ottaa kuin yhden tabun päivässä vaikka 1-3 on ohjeessa, ja massu on toiminut kyllä ihan hyvin :wave:. Neukkatätikin sanoi tästä tuotteesta että pitäisi olla vatsaystävällinen.

Ou nou Laala, Punkero ei sitten millään malttaisi enää köllötellä äidin massukodissa?! Tässä tapauksessa puhaltelen täältä supistustenestotuulia *puuuuuuuuuh*:whistle:



 
AAM
millipilli ooh :eek: heeno lukema.. ihan kadena :ashamed:
mulla se on niinko laskenut romahdusmaisesti siitä mitä oli.. :( ja en mä nyt niin epäterveellisesti ole syönyt.. ei oo tainnut persilja/pinaatti mömmöt purra enään tai pitäiskö närästä huolimatta syyä sitä helkkarin ruisleipää :kieh:

laala :hug: noo ei tuo nyt niin pahoilla viikoilla.. melkein täysiaikainen kaverihan sinulla siellä on :)
nappaa panadoli jos oikein kauhiaks menee olo tai sit kokeile kaurapussia jos selkään käy..
 
AM joo kokeile ihmeessä! :) Joillain se jopa toimii vatsan toimintaa edistävästi :whistle:

Hui kuin jännää Laala noiden sun supistusten kanssa!

Tsemppiä Gardenialle viimeisiin päiviin yhdessä koossa d :) b Kiva kun pääsit ottamaan tuntumaa osastoon ja fiilistelemään jo vähän etukäteen :D
 
AAM
hyi kattelitteko sitä sillä siistiksi läävää kolmosella :x tsiisus.. ja mimmillä kuitenkin vehkeet kuivureita myöten käytössä.. mut kai se vaatii semmoista asennettakin (mitä tuolla eukolla puuttui selkeästi) :whistle:
 
ALLUSMAMMA: joo oli asenne hiemasen hukassa sillä tätillä :LOL: mä voin kertoo etten mäkään ole kovin innoissani siivoamisesta mutta meidän luukku on kyl ULTIMATE-SIISTI siihen verrattuna!! :D Mä lupasin pojulle ja ukolle huomenna järkätä juhlat, siis suolapähkinöitä ja muita herkkuja, limsaa yms. kun se on meidän viimenen perjantai kolmistaan! Lauantaina tuleeki sit anoppi tänne jo valmiiksi vartomaan maanantaita...

KESIS: kiitos tsempeistä! joo oli kyl ihan mukavaa käydä jo etukäteen muisteloimassa mimmosta siellä osastolla oikeen olikaan....joskin tuli pari ikävääkin flash-backia, mm. ruuasta joka ei maistunut miltään ja sit kun ne justiinsa synnyttäneet mammat siellä käveleskeli, ja joka puolelta kuului semmonen rahina mikä kuuluu niistä sairaalan jätti-siteistä :kieh:

nyt nukkuun! öitä, mammaset!

Gardenia ja Kapris 38+2 edelleen :heart: :heart:
 

Yhteistyössä