<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

^^Vähäks mä saisin slaagin ku yhtäkkiä tähän mätkäistäis viel 7kg lisää vaakalukemaan. :LOL:



) .) Viehättävää. Sain pestyä koneellisen pyykkiä (tai siis eihän siinä muuta tekemistä oo ku se ripustaminen), tehtyä pari kouluhommaa roikkumasta ja vaihdettua lakanat meidän sänkyyn... Ja taas jo supistaa pelkkä jääkaapilla käyminen. :kieh:

No mut nyt olen taas kahta kouluhommaa valmiimpi Punkeron tuloon. Vielä ku sais opettajan portfolion kirjotettua. Siihen siis pitäis koota näytteitä jutuista mitä olen tehny vuoden aikana oppilaiden kanssa ja muuten ja sit perustella että mitä hienoja ammattitaidon puolia näytteet edustaa. Huoh. Hirveän kiinnostavaa. Mut sen ku sais viel kasaan, niin Punkero sais tulla ihan vapaasti. Kyl meil koti ja varustelu on jo sen verran kuosissa että sen puolesta ei hätää, mut nyt viel tosiaan tää yks kouluhomma ja jos sais alkuviikosta leivottua vähän pakastimeen, niin kaikki olis valmista. :saint:

Laala ja Punkero rv37+3
 
Meidän vaaka on siitä hyvä että se näyttää pari kiloa vähemmän. Tosin neuvolassa verenpaineet huitelee aina ihan omissa lukemissaan jos mitataan vasta punnituksen jälkeen.. Järkyttyy tää mamma aina niitä lukemia niin kovasti :D Mutta joo, se 7 kg jos tännekin vielä tulis ni ei kauhiast naurattais enää, vaikka oliski kyse vaan viallisesta vaa'asta..

Mäkin oon ahkeroinu tänään, pesyy pyykkiä, puunannu keittiön, uunin, lattialistoja, ovenkarmeja yms.. Iski toasiaan pikku vimma sen eilisen sillä siistin jälkeen, vaikka meillä kyllä on oikeesti aina aika siisti yleisilme, rupes silti vaan kuvottaa niin pirusti se p*skan näkeminen..

Hitto, meidän pikkunen on keuhkoputkentulehduksessa ja yöt on yhtä itkua ja yskää.. Vähän verottaa munkin energiatasoa, tänään saatiin onneks antibiooit että toivon mukaan helpottaa pikku hiljaa.. Toivotaan etten mä nyt tulis kipeeks, ei vissiin naurattais sitte jos on kauheen kipee ku h-hetki iskee..

Kadakilla ollu kanssa jännä ja vaiheikas synnytysreissu, onneks kaikki nyt hyvin :flower:

Punkerolle ja Laalalle nyt malttia. Tai siis lähinnä punkerolle, ei sovi tommonen varaslähtö!! On se niin huvittavaa että ne keillä ei ns. kiirettä synnytyksen kanssa pokasahtaa ennen kaikkia joilla vaivoja ja merkkejä tulevasta ollu jo useemman viikon.. Murphyn laki vissiin.. Tosin mä oon se poikkeus joka vahvistaa säännön :D :D Vappua ootellessa..

Vattuteestä ei oo mulle tullut supistuksen supistusta, ehkä se sitte vahvistaa mun kohtua ja helpottaa synnytystä kun ei ainakaan käynnistäviä vaikutuksia ole tullu tipan vertaa :whistle: Tosin munkin teennauttimiset on jokseenkin satunnaisia, juon ku siltä tuntuu, enkä mitenkään säännöllisesti.

Nellahille paljon jaksuja :hug: Kohta sutkin palkitaan..

Piin 38+2
 
Kesis ja Allusmamma: juu kuulostaa tosi tutulta nuo teidän vauvojen punkeamistarinat :D. Minäkin oon täällä parina päivänä fiilistellyt niine häpyhuulilepatusjuttuineni - mutta lähtökuoppia nää meidän vauvat vaan kaivaa! :D

Mulla oli tänään TAAS neuvola (meillä kontrolloidaan nyt kahdesti viikkoon kun ollaan yliajalla). Kaikki oli OK, sf- mitta oli laskenut kahteen päivään 1,5cm ( 34.5cm -> 33cm)!! Niin että laskeutuu laskeutuu ;). Sykkeet edelleen tosi matalat (117-124), ja terkka sanoi että hänellä aiemmin ollut tasan yksi asiakas joka on saanut näin matalista sykkeistä tytön - epäili siis kovasti että poika olisi tulossa vaikka ultrassa ennusteltiin toista ;). Jännitää!! Sitten neuvolatäti sanoi vielä, että näytän tänään ihan toisenlaiselta kuin toissa päivänä, kuulemma kasvoissa turvottelua ja punervaa, piti selvänä merkkinä että synnytys olis ihan ovella jo. Noooh, saahan sitä toiveita elätellä.. :whistle:

Laala: ihana, täällä ihan ääneen nauran tuolle sinun ja punkeron väliselle sopimukselle ja kuinka isukki jo jälkikasvuaan siellä ojentaa että sopimuksista on kiinni pidettävä ;). Suloista! :heart:

Nellah: :hug: No kylläpäs sua koetellaan :(. Luulisi että olisivat jo jotain roppia antaneet niin että olisi saatu synnytys käyntiin. Toivottavasti ei enää kauan menisi sinullakaan!

Paljon onnea Teppana synttäreiden johdosta!!



Pai:
mullakin on muuten närästykset helpottaneet viime aikoina, voipi olla että laskeutumisesta johtuu! :wave:

Vai että on uusi ÄP esitelty! Sitäpä täytyy heti päästä kurkkaamaan :).


Terkuin Ikihautoja Talvitie 40+2 (no ei vaiskaan, ei ole kyllä oikeesti vielä mikään ikihautojafiilis, vähän malttamattomana vaan odottelen vauvan tapaamista :heart: )
 
Onnee taasen uusille äideille ja vauvoille :heart:

Mul oli tänään neuvola ja kohdunsuu pehmee ja sentin auki, kohdunkaulaa jäljellä 1,5cm.... sano, et voi tulla ens yönä tai kahden viikon päästä!!! Mul vaan niin sairas väsy ku tää flunssa mokoma kiusaa ja pää särkee.... ei jaksa ees kunnolla lukee teiän tekstei. Mut toissayö oli kyl tosi karsee, suppareita tuli tasasesti ja vauva poras itteensä alas, tuli kunnon puukonvihlasuja ja vessas piti ravata. tätä kesti 21-01 ja luulin jo et nyt kohta lähetään mut sit nukahdin pariks tunniks ja loppuyön valvoin sit muuten vaan, ku eihän sitä ny yöllä kannata nukkuu. :/ meni taas omanapaseks kirjoitteluks mut on niin väsy ettei jaksa keskittyy.
38+2

 
Kadak kiva kuulla susta!!! Onnittelut :flower:

Täällä on ollut aika TUSKAINEN päivä...

Heräsin n. klo 5 aamulla jatkuvaan kipuun, joka säteili reisiin ja selkään. Välillä tuli kovia huippuja, mut kipuilu kesti jatkuvana. Soitin 7 aikaan naikkarille, et mitä tässä pitäis tehdä, kun supistelee niin ja suppareiden välit 7 min.. Käskivät mun odottaa ja mennä kontrollineuvolaan 9 aikaan, koska naistenklinikalla sulku päällä!! Kärvistelin kotona siihen asti, että lähdettiin miehen kanssa neuvolaan...Neuvolatäti sanoi heti, että näkee miten paljon koskee ja alettiin sitten laskee supistusten väliä..7 min. oli väliä silloinkin. Sanoi, että viikonlopunaikana meillä olisi jo vauva, mutta kun kotiin päästiin, niin supistukset loppui kun seinään!!!
Nyt sain nukuttua muutaman tunnin, ja on niin odottava olo, et lähtis nyt kunnolla käyntiin.

Mies on onnensa kukkuloilla. Kirmaa ympäri huushollia latailemassa digikameraa ja laittamassa muutenkin kotia kuntoon kaiken varalta, jos nyt lähtö tulee piankin... :D Tietysti se on kiva huomata kuinka tohkeissaan toinen voi olla :heart:

Niin ja paino noussu kahdessa päivässä 1 kg ja protskut edelleen 2 plussalla, et nyt toivois totisesti, et alkais jo tapahtuu!!

Tekstiä tullut tosi paljon ja myönnän, etten kaikkia jaksa lukea suurennuslasin kanssa, mutta voimia teille kaikille ja onnittelut vauvan saanneille :hug:

 
AAM
mammaselle ja vaavelille jaksuja suppareiden kanssa :hug:

talvitie onpas ..."kauniisti" sillei sanottu sulle neuvolassa.. näytät turvonneelta ja punakalta...MUTTA hyvä tieto "voi" olla että vauva on tulossa.. well DOH tuleehan se vähintään tässä puolentoista viikon sisällä :whistle: :D sori :LOL:

( . ) hemppa olikin verenkuvan mukaan sen 115 kuitenkin mutta kylläpä se heitti siellä terkalla.. no eip kai nuista tiiä aina.

am & hippunen 38+4 :heart:
 
heippa!! onnea vauvautuneille :flower: kadakin synnytyskertomus oli aika hurja kyllä, hyvä että kaikki sujui hyvin!! Teppikselle synttärionnea!!
Nellahille hirmusesti jaksuja :hug: ja muillekin jotka hautoo ja vauvat ei tahdo haluta päivänvaloon!!

viime yö valvottu täälläkin, levotonta oloa, supistelua, ja tunnetta että lapsivesi lorahtaa JUST, noh, nyt olo tasottunut päivää kohden, mieskin tuli vkolopuksi kotia, että saa huohahtaa ensinnäkin esikon hoidon suhteen, ja jos saisi nukuttua kun tietää että mies kotona, jos lähtö tulee!!
maha on ainakin omissa silmissä laskenut!! esikosta kun tipahti alas, lähti illalla synnytys käyntiin, aamulla siis tipahti maha silmissä!! että jännitystä kyllä piisaa koko rahan edestä :) vielä kun tietää että paikatkin auennut jo, ja kaulaa 1cm jälellä :whistle: mut ei kai se aina tarkota että pian lähtis syntymään?! :eek:

huomenna vähän shoppaan ja mäkkiin jos ollaan yhtenä kappaleena ja olo sallii!!! ja sunnuntaina noitia odotteleen, ja täytyyhän tuo pikkumieskin laittaa mummoille virpomaan, jos vaikka kävisi hakemassa oksia metsästä =)

vointeja kaikille, ja supistuksia täältä tarvitseville!!!!

- nannuli ja tyyppi rv. 36+2 :heart:
 
Heippa!

Paljon onnea vauvan saaneille ja voimia vielä vattan kanssa kulkeville!

Kävinkin tuossa muutama päivä sitten ilmoittamassa pikaisesti, että poika tulla tupsahti. Nyt ajattelin pikkasen kirjoittaa miten kaikki eteni.

Minulla oli 25.3. äitipolilla aika käynnistykseen, koska raskausaikana oli jouduttu aloittamaan insuliinihoito raskausdiabeteksen hoitoon. Raskausviikkoja oli kasassa 39+3. Äitipolin lääkäri katsoi tilanteen ja sytotec-kuurille laittoi osastolle, sen verran raakile oli kohdunsuun tilanne. Siinä päivän aikana sain tabuja jotka sai aikaiseksi supistuksiakin mutta eivät tehneet kohdunsuulla mitään. Illan ja yön aikana tuli niin kipeitä suppareita, että aamuyöllä siirsivät synnytyssaliin. Kohdunsuullakin oli tapahtunut muutoksia ja niinpä naukkailin siellä salissa ilokaasua. Aamulla laitettiin sytotec-tippa ja alettiin naukkailla enemmän ilokaasua. Seitsemän tuntia kärvistelin tiputuksessa ja kunnon supistuksissa, lääkäri tuli tutkimaan tilannetta todetakseen, että takaisin osastolle!!! Siinä vaiheessa ajattelin, että EI!! tästä ei tule lasta ei paskaa... Kohdunsuu oli auennut jo kolmeen senttiin sentä mutta vauavan pää oli liian ylhäällä kalvojen puhkaisuun.

Siirryin takaisin osastolle illalla ja pyysin nuijanukutuksen. Voimat alkoi olla pois ja synnytys oli vielä edessä. Sain onneksi nukutuksi yön kunnolla ja aamulla lääkäri jälleen tutki tilanteen. Yön aikana vauva oli laskeutunut sen verran että heivasivat taas saliin ja kalvot saatiin puhkaistua. Tippa laitettiin antamaan potkua suppareille. Nyt elettiin siis perjantaita 27.3. Iltapäivällä klo 13.30 alkoi säännölliset supistukset. Epiduraali laitettiin jossain vaiheessa, ajasta ei mitään käsitystä. Se helpotti kipuihin mutta onneksi ponnistustunne säilyi. Niinpä kaiken tuskailun ja kipuilun päätteeksi syntyi maailman suloisin poikavauva klo 17.45.
Komeat mitat olivat 4120g ja 52cm.

Vauva joutui synnytyssalista lastenosastolle sokeritippaan jossa oli kaksi vuorokautta. Siellä kävin häntä isin kanssa hoitamassa ja imetystä käynnistämässä. Yöt oli vaikeita kun vauva ei ollut viekussa mutta onneksi oli vain pikapyrähdys lastenosastolla.

Kyllä täytyy sanoa, että mitä useampi synnytys, sen kitsaammin ne vauvat saa ulos :)
Mulla siis neljäs synnyt ja kyllä joutu töitä tekemään ennen varsinaista synnytystä. Itse synnyttys meni nopeasti mutta käynnistys söi kaikki voimat.

Suurin yllätys tässä hommassa oli, että tulokas olikin poika. Olin niin sata varma tytöstä mutta näin iloisestikin sitä voi yllättyä. Nyt on vaan pieni nimiongelma, kun ei oltu pojalle mietitty nimeä ollenkaan. Onneksi on vielä aikaa, että eiköhän me tuo nimikin keksitä.

SydänAlma ja Nyysä 1 vko
 
neuvolassa käyty...

sf= 29cm -> 1cm viikossa tullu lisää.
verenpaine= 128/78 ->hyvä
mun paino=+200g/vko nyt yht.6.8kg
pissa=ok
hb=108-> loppu raskaudeksi obsidan 1tabu päivässä.
syke 145-160

eli kaikki iha ok. arveli vauvan kooksi pikkusen alle 3kg

tänään ollu oikein virikkeellinen päivä,kaks kertaa kävelyllä,siivous,ja kaikkea menoa kokoajan.. nyt oon lukenu ja syöny karkkipäivän karkkeja seiskan kera =) pikkasen jo paha olo,mutta ihmettelen ku ei närästä..

-Pai ja nuppu 38+3- :heart:
 
Paljon :flower: :flower: :flower: taas vauvan saaneille!!!

Täälläkin täysaikanen vauveli!! :heart: :heart: Tänään on siivottu sitten ihan urakalla, ja eilen lenkkeilty yhteensä varmaan 5-7km, kolmella erikerralla...
Mutta eipä tässä olossa oo mitään muutoksia, jotenki vaan edelleen lasken päiviä siihen 38+4, millon esikoinen synty.. :ashamed:
Sitten ku meneeki 2vk yli nii hyvä tullee!! Mennee suunnitelmat iiiihan uusiks! Mut tulee kun parhaaks näkee B)

likka ja vauva 37+0 <3
 
Tulin vain nopeasti ilmoittamaan että meille syntyi mitä suloisin terve pieni tyttö 30.3. klo 21.02, 2680g ja 47cm täyttä ihanuutta :heart: Vauva syöksyi maailmaan 4 tunnin tyylipuhtaalla luomusynnytyksellä ja siitä lisää myöhemmin :saint: ;) Kaikki meni kuitenkin hyvin. Nyt tuo tirppana ynisee siihen malliin että voisi alkaa velmuilla tissien kanssa ihan piakkoin. Vauva siis syö ihan hyvin mutta ruoan lisäksi tissit saavat kyllä toimia ennen kaikkea myös huvikkeena, ja väliin lohdukkeena ja tyynynäkin =)

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille :flower: Saa nähdä ehdinkö koskaan lukea kaikkea tällä välin kirjoitettua...

t. onnesta ymmyrkäinen manna + tirppana 4 vrk :heart:
 
millipilli
Onnea manna!!! :flower: :flower: :flower:

Mulla on vähän kummallinen olo nyt... maha kuralla, pissalla juoksen koko ajan, alavatsaa ja nivusia juilii... ja katotaan vaan niin kahden viikon päästä vielä oon tässä :D
 
Kiva kyllä lukee noit synnytyskertomuksia...

Pakko pikasesti kommentoida tota sydänalman "ei tuu lasta eikä paskaa" sanontaa, et se sai kyllä ihan uuden merkityksen ku on sen ensimmäisensä ulos tuolta punnannu.. Vaik en mä haluukkaa omaa pikku vaaviani paskaksi sanoo :ashamed: mut Hirvittävän isolta paskalta se ulostullessaan tuntu.. :LOL:

Muuten täällä eletään kaikennäkösten alapää tuntemusten kanssa niinku moni muukin.. Järki sanoo et odotellaan ihan rauhas se 2vko viel niin on kaikkien kannalta paras, mut oman mahtavan olon takia en pistäs pahakseni vaik tulis vaavi ens yönä..

Elov. & Hose 37+5
 
Onnea MANNALLE ja perheelle :heart:

Täällä on messut koluttu ja olo on kamala :ashamed:
:ashamed: Meinaan nukahtaa joka paikkaan ja kaiken lisäks oon lasten kanssa yksin tän illan. Nyt ne onneks jo untenmailla. Ei muuta ku odottamaan :LOL:
Mulle tuli sellanen olo tänään kun lähdin kotiin messuilta että vedet menee ihan pian. Kauhee paineen tunne ja kävely oli todella vaivalloista. No ei sit tullu ja pääsin kotiin. tosin jouduin turvautumaan kaverin autokyytiin, joka sattumoisin oli liikkeellä siellä päin.

Luultavasti tein itselleni vain hallaa menemällä sinne messuille, mutta myöhäistä katua :LOL:
Kaikille kovasti tsemppiä ja ne jotka lähtee seuraavaksi, voimia ja iloa koetokseen :flower:

Superheppuli ja "Helena" 38+5
 
AAM
manna teit sitten ihan urheilusuorituksen jos luomunakin vielä tosiaan vetäisit kans :hug: :D Onnea hurjan paljon koko perheelle :heart:

millipilli jahas is it the time ? =) johan tässä on aikakin.. entäs talvitie ?hää on pitänyt hiljaiseloa koko päivän vai lieneekö nainen jakautumassa :whistle: ?

Superheppulille :hug: löytyikö messuilta mtn näytteitä ? jakoivatko kitsaasti ? tuntuu täälläkin alapäässä aina iltasella jotenkin turvonneelta jos on paljon kävellyt ja jaloilla ollut.. :| semmoi airbag olo.. :whistle: |O

( . ) tervetuloa kevät mun puolesta, kuolleet vanhat kasvitkin on kerätty pois pihalta ja lumia vielä rikottu, nurmikolle vipattu kalkit odottamaan lumen sulamista ja fillarit nostettu ulos jos ehtis esikoisen kanssa pyöräilemään joku päivä iiiihan minilenkin.. tuo mies siis :D :LOL: min en satulaan enään loikkaa ! härrägyyd nou !

menipäs tää päivä äkkiä loppupeleissä... no kai ny jos nukkui siitä :ashamed: 3tuntia ja muut kaksi vietti puhelimessa vakuutusyhtiön, s-ryhmän ja helkkarin elisan kanssa.. :whistle:

Muistakaapas te joilla on Pohjolassa vakuutus että saatte sen vuoden "newborn/life" henkivakuutuksen ilmaiseksi kun vauva syntyy.. !!

am & hippunen 38+4 :heart: huomenna flamingoon kuunteluun ja sämpylöille :D ja narsissiostoksille.. ihanaa !! :D
 
Allusmamma:
talvitie onpas ..."kauniisti" sillei sanottu sulle neuvolassa.. näytät turvonneelta ja punakalta...MUTTA hyvä tieto "voi" olla että vauva on tulossa.. well DOH tuleehan se vähintään tässä puolentoista viikon sisällä sori
No joo, mä alan olla jo aika tottunut noihin oman neuvolatädin päästämiin sammakoihin... :) Ja taisi hää muotoilla sen jotenkin vähän kauniimmin kuin että TURVONNU oot ja PUNAKKA :LOL:.


Kylläpä kesti käynnistäminen sinulla SydänAlma :eek: :hug:. Ihanaa että kaikki kuitenkin nyt hyvin ja pääsette nauttimaan vauva-arjesta! :heart:

Ja lämpimät onnittelut manna ihanasta prinsessasta!





 
:wave: Allusmamma :wave: Täällä ollaan, mihin mää nyt muka oisin lähdössä?! :whistle: :p

Hirvee pesänrakennusvietti on päällänsä, tänään oon taas siivonnu, vaihtanu makkarin verhot, pessy kaksi koneellista pyykkiä ja silittänyt varmaan kaksi tuntia (plus ulkoillut esikoisen kanssa kahteen otteeseen ja käynyt neuvolassa :wave: ). Niin että en vaan ole ehtinyt tässä koneella hirveästi notkumaan... :saint:

 
Am :wave: B)

Siis vitsi onko teillä siellä etelässä jo niin kesä että pääsee nurmikkoa kalkitsemaan?! Vähänkö oon kade! Meidän takapihalla parhaassa paikassa varmaan metri vielä lunta (sellaisessa paikassa mihin on katolta tippunu), ei ihan vielä keväiseltä näytä niiltä osin...


Nyt tää laittaa läppärin luukun kiinni ja menee tutumaan siinä toivossa että yöllä heräis joko Niagaran putouksen veroiseen lorinaan tai sitten tajuntaa riipoviin suppareihin... :p (nii varmaan!! :LOL: )
 
AAM
Tt joo tää meitin pihalla paistaa arska heti aamusta keittiön ikkunasta sisään ja kiertää pihan niin että ilta-arde on tuossa vielä kuuden aikaantakapihalla.. mut kesä ko etenee niin ilta-arska jää sit taaemmaks mut kuite lämmittää kivasti elokuussakin vielä.. eli lumet sulaa vauhdilla, ja pensaat sai saksista tänään.. :whistle: mies kyl leikkas ko mä niitä verotin liikaa viime vuonna :kieh: MUT ne oli niin ruokottoman näköiset ettei erkkikään niitä ois kattonut... tsiisus...
 

Yhteistyössä