<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Suppailee edelleen mut epäsäännöllisesti eikä enää mitenkään kipeesti. Huh sentäs. :whistle:
Siis onhan meidän Punkero täysaikainen jo, mutta kun mä en halua synnyttää sitä vielä, kun mä en ole valmis! :ashamed:

Katottiin tossa siis leffaa ja mä makasin sohvalla. Makuuasennossa väheni selkeesti supparit. :) Nyt meen sänkyyn jatkaa nukkumista. :) Täytyy huominen ottaa kevyesti, ettei tuu tällasia iltoja...

Laala ja Punkero rv37+2
 
AAM
eihän kukaan oikeesti sellaiseen oo valmis mitä ei oo koskaan kokenut.. sinne mennään vähän niinko urheilusuoritukseen.. niinko parikin tässä sanonut :) :hug:
hyvä jo on laantuneet mut täysaikainenhan punkero on jo joten tuskin on huolta mistään ettei tyyliin "olis valmis tulemaan" jo pois..
 
AAM
emmä tahdo olla vainoharhainen`(tarttunut Laalaan fiilikset :D ) mutta hippunen on hillunut nyt niinko viitisen tuntia tuolla alhaalla ja liike on semmoi etiäpäin tunkevaa tuupintaa... emmä muista että ykkönen ois aikoinaan ollut näin aktiivinen tässä loppuvaiheessa ? ja näin pitkää aikaa niinko jatkuvasti.. ei vihlo eikä juili mutta slightly uncomftable on olotilan kuvaus :|

*muoks* ja kukaan ei oo paikalla :| :/ taidanlähteä petiin :wave: huomisiin ei tää kuitekaan täältä ulos tuu..

*muoks * :wave: tuolla nukkumaan pysty ko yks petaa alavatsalla :headwall:
 
Hei ja ONNITTELUT KAIKILLE VAAVIN SAANEILLE! :heart::heart::heart::flower:

Me kotiuduttiin vihdoin eilen Naistenklinikalta. Olin siellä yhteensä viikon :(

SYNNYTYSTARINAA:

Poika syntyi rv 38+5 28.3.2009 klo 7.44 paino 3200g pituus 50cm pipo 34cm

Vedet meni ihan yllättäen klo 01 aamyöllä ja mitään supistuksia huomaamattomia harkkasuppareita lukuunottamatta ei ollut ollut koko raskausaikana. Ja tosiaan, veden menon huomaa! Heräsin nimittäin siihen, että valuu lämmintä nestettä jalkojen välistä ja ajattelin, että en kai mä nyt pissaa yöllä housuun :)
Pungersin itseni ylös vessaan ja mies konttasi perässä pyyhkimässä vesivanaa parketilta :LOL:

Vesien jälkeen alkoi tulla myös verta ja soitettiin naikkarille. Ei osattu arvioida, oliko verta liikaa veden mukana, joten päivystykseen tuli lähtö. Päivystyksessä irtosi limatulppa. Kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa 0-1 cm. Jäin osastolle odottelemaan supistuksia ja mies lähti kotiin.

Supistuksia ei alkanut kuulumaan pieniä lyhyitä lukuunottamatta. Yli vuorokauden jälkeen lapsivesien menosta laitettiin aamulla käynnistystabletti ja päivällä vielä toinen. Kaula katosi, mutta paikat eivät kumminkaan auenneet kuin yhdelle sormelle. Lyhyitä supisteluja tuli edelleen ja istuin jumppapallolla kipua helpottaakseni.

Illalla nousi kuume ja vauvan sydänkäyräkin muuttui. Yhdeksän aikoihin siirryttiin synnytyssalin puolelle tehokkaampaan käynnistykseen. LUOMU oli kaukana tästä synnytyksestä sitten loppupeleissä. Salissa sain käynnistystippaa ja antibiootteja suoraan suoneen, morfiinijohdannaista x2, vähän ilokaasua (jonka lopetin lyhyeen, koska se ei tuntunut hyvältä). Joskus aamuneljän maissa supistukset olivat jatkuvia ja niin kovia, ettei sellaista kipua osaa edes kuvitella. Mies hieroi selkää ja yritti tukea kaikin tavoin.

Lopulta anestesialääkäri tuikkasi vielä epiduraalin kuuden aikoihin (mulla ei ole mitään käsitystä koko lääkäristä) ja sen jälkeen sain nukuttua puolisen tuntia. Vauva saatiin ulos ilman apuja klo 7.44. Ponnistusvaihe kesti huikeat 14 min ja ei sattunut juuri ollenkaan verrattuna noihin viimeisiin parin tunnin supistuksiin ennen epiduraalia. Tikkejä tuli kymmenkunta. Mies oli tosi hienosti mukana koko ajan. Vauveli alkoi hengittää vähän huonosti ja sinertää ja viettiin tarkkailuun.

Kun menee liian kauan aikaa vesien menosta on infektioriski korkea ja tietty sitten molempien tulehdusarvot lähti pilviin. Vauva oli pari päivää eri osastolla tarkkailussa ja antibiooteilla, lisähapessa ja lopuksi vielä valohoidossakin (aika nuorena sai jo solkkua) ja mulle annettiin antibioottitippaa. Saatiin perhehuone kahden vrk:n jälkeen synnytyksestä ja oli ihanaa, kun mieskin sai sitten jäädä sinne yötä ja saatiin vaavi viereen.

Kotiuduttiin viimein eilen ja tänään avasin koneen ekaa kertaa. Mutta nyt kaikki jo näyttää valoisammalta ja harjoitellaan vauva-arkea :)

Onnea koitoksiin ja vauva-arkeen!

kadak ja pikkuinen

MUOKS. Minskin kanssa täällä sympatiseeraan. Käynnistetyt supparit kamalia ja kun ei aukee niin ei aukee...Epiduraalin piston aikana keskityin vaan olemaan paikallani ja meidänkin pienellä oli pahka, joka jo katosi. Sydänäänet kanssa laski jossain vaiheessa supisteluja, mutta korjaantuivat, kun hengitin lisähappea. En usko, että oltaisiin selvitty näinkin ehjinä ilman epiduraalia.
 
AAM
kadak :hug: ooh enpä ois arvannut että huitelet synnärille meitin shoppausretken jälkeen.. et sit vissiin imetysrintsikoita ehtinyt ostaan kunnollisia ? =/
aika haipakkaa teillä pitänyt.. :)
Onnea vielä :)
 
Hienoa Laala, että supparit laantuivat (vai lähditkö jo yön aikana? :D ) :flower:

AM Mä tunnistan täysin tuon sun kuvauksen!! :attn: Mulla on viikon aikana tuntunut enemmän sellaista punkemista tuolla alhaalla, mutta eilen iltasella samoin täällä tuntui, että vaavi olis oikein työntänyt itseään eteenpäin! Neuvolan terkan kanssa juttelin, ja hän sanoi, että se on sitä kun vauva kiinnittyy... Mut joo, todella tuntui, kuin siellä olis alettu etsimään jo tietä ulos. :xmas: Mullakaan siihen ei liittynyt mitään vihlontaa eikä juilintaa, korkeintaan harkkasuppareita.

kadak Varmasti ihanaa päästä vauvan kanssa vihdoin kotiin :heart: Onnea vielä kerran teille! :flower:

Kesis ja Nuppu 39+0
 
Huomenta =)

se on niinku perjantai ja siivous ja neuvolapäivä!! kiva! ja karkkipäivä... :p

mulla ei muutes enää oo närästäny vaikka illalla oon syöny ennen nukkumaan menoa kunnon "ateriat" ... :ashamed: siis oiskohan vauva laskeutunu??...

saapa nähä tänään neuvolassa oisko sf-mitta vielä noussu.viimeksi se oli 28cm ja korkeimmillaan... :whistle:

ja nuo mun häpyluukivut on välillä ihan sietämättömiä... suppareita,normaaleja,ilman pahempia kipuja on tullu,mutta ei mit.sen kummenmpaa. eilen ilalla kokeiltiin sitä yhtä"ässää" tuolla makkuukammarin puolella :whistle: eikä minkäällaista reaktiota tuolla alakerrassa :D
ei taija muksulla olla kiire maalimaan.

mutta kyllä on vauva vieläkova liikkumaan ja ummetusta ei enää oo,joten ei hätää.

laalalle tsemppiä,jos oot menossa synnytään!!

nyt matot rullalle ja pihalle...

Pai&nuppu :heart: 38+3
 
millipilli
Pai, mulla kanssa närästys katosi ihan kuin tuhka tuuleen muutama päivä sitten ja sen tilalle alkoi yöheräily + vessassa juokseminen eli vauva varmaankin on alempana. Kiinnittynyt ilmeisesti on (terkan mukaan). Onpa sulla sippoiset mitat :eek: mulla oli sf eilen 36cm :D

Viime yö meni ihan kohtalaisesti. Kai toi kolmen yön valvominen teki tehtävänsä :D mutta mitä hittoo, mun piti olla nyt synnyttämässä ja tässä sitä vaan keikutaan :kieh: :kieh: tänään olis ollut kaikinpuolin täydellinen aamu synnyttää, mutta ei tuo vauva näytä olevan samaa mieltä.

millipilli & Frank 39+5
 
Se olis sitten 40 viikkoa täynnä eikä mitään tapahdu :( Taas heräsin tämän masun kanssa.. Kuulun siis minäkin näihin poikasiaan ikuisesti hautoviin emoihin :heart: No eipä ne edellisetkään oo aiemmin syntyneet.
Oon voinu ihan yllättävänkin hyvin, ei edes paljoa suppaile.. Harmi vaan, sais alkaa tulla jo semmosia AIVAN järkyttäviä kipuja, KIITOS :LOL:
kadakille kiitos synnytystarinasta, olipahan pitkä toimitus kaikenkaikkiaan, mutta loppu hyvin kaikki hyvin :heart: Onneksi olette nyt päässeet kotiin vauvelin kanssa :) Onnea vielä kerran :flower:

AM mullakin tuo nappula tunkee kohta väkisin ulos ittensä tai ainakin siltä tuntuu. Kamala paine tuolla alapäässä ja välillä tuntuu oikeen ruuvailevan itteään eteenpäin.. Hihhei ku kiva tunne =)

Mutta siinäpä ne tärkeimmät tältä aamulta, alan viettämään tätä SUURTA PÄIVÄÄ siivoilun merkeissä.. Vauva olisi tilattu täksi viikonlopuksi, koska muuten mies joutuu jatkamaan loman jälkeen töitä maanantaina :) Taitaa poika kiusata isäänsä ja syntyä vasta pääsiäisen jälkeen :LOL:

annuli ja nappula 40+0!!!
 
AAM
:wave: täällä ollaan vieläkin.. lopettihan tuo mellastamisen siinä puoli kahden aikaan :kieh: :headwall: mut oikeesti !! kamalaa punkua ja tunkua..

( . ) nyt kävin labrassa heittämässä laskimonäytteet ja kävin hakemassa Fexin nimistä valmistetta kokeillaan jos sais tuon nousuun.. ei siellä ollut sitä mitä Kesis suosittelit... vähän mietin että ehtiikö se nousta jos on noustakseen mutta we`ll see...
Pojan kanssa kotona tämä päivä saa nähdä mitä jaksaa tehdä kun unet nyt on tuon viiden tunnin luokkaa.... |O

ikuhautojille eli täystäysaikaisille suppareita :whistle: :D
 
Täällä ei todellakaan mennä mihinkään synnyttämään!!! :D Punkerolle isi piti puhuttelun illalla ja selitti että jos on tehty äidin kanssa sopimus loppukuusta, niin siitä pidetään kiinni. :LOL:
Toistaiseksi siitä siis pidetään kiinni. ;)

Aamulla kyl heräsin supisteluun, mutta ei oo mitään kivuliasta eikä oo varsinaisesti jatkunutkaan. Kauhea riehuminen vaan mahassa menossa. :LOL:

Sen verran kyllä eilinen "pelästytti", että kirjotan tässä samalla pienessä paniikissa kaikkia puuttuvia koulujuttuja valmiiksi... :LOL:

Laala ja Punkero rv37+3
 
Täälläkin tänään laskettuaika :) Ei mitään tuntemuksia..paitsi maha ihan hellänä kun koko yön supisteli siis jotain harkkasuppareita :whistle: ...ehkä..en ainakaan keksinyt mitä muuta voisivat olla.

Taidan tästä lähteä johonkin kahville...En normaalisti edes juo kahvia mut tullu jotkut ihme latte-himot tässä loppu vaiheessa. :p
 
Kiva kuulla kadak sustaki! Mietein jo eilen illalla, että koskakohan pääset jakamaan tarinaa meille :). Onnea vielä vaavista! Nyt odotellaan vielä uutisia siitä mannasta :whistle:

Laala: sulla oli aika samanlaista ku mulla tossa maanantai-tiistai välisenä yönä eli säännölliset supparit 5 min välein menkka juilinnan kera. Tässä mä silti vielä olen yhdessä koossa :(. Mut toivottavasti sulla ei toistu hetkene ku et niitä halua :).

Tänää otetaan kolmaski ässä peliin eli sauna. En oo sit vuoteen ehkä ollu saunassa ku en viihdy eli tuskin siitä ees on apua (eiks pointtina oo se rentoutuminen) :). Kaverin vedet meni saunan jälkee niin kai siitä joskus apua on :whistle:.

Tänää poksuu 39! Jotenkaa näitä viikkoja ei juhli samalla tavalla ku ennen.. toivoo että tulis vaa B)
 
Johan on, onnea UUDET vauvat, UUDET äidit! Koko ajan joku on synnyttämässä. :heart: Ja moni haluaa kans jo, varmaan meistä kaikki :) Ihan on kyllä uskomatonta, että on jo NYT KUU eli HUHTIKUU ja vielä mukamas vähän aikaa sitten katselin pienen rapusen kuvaa ultraprintistä, nyt siellä on jättiläisvauva ja kohta MEILLÄ kaikilla pinolaisilla on OMA käärö kotona! :heart: :flower: Hausgaa!

Aina kun noita synnytyskertomuksia lukee, käy pikkunen jännitysmomentti.. Että mitenhän sitä itellä menee! Kääks :eek: =)

Eilen oli neuvola täälläkin.. Kaikki ok! Tätsykkä sanoi, että ei ole ihan sure onko kiinnittynyt pää vauvalla jo vai ei, kuulemma se saa kaikkien vauvojen päät aina jotenkin liikkumaan, siis vaikka ois kiinnittynyt. Heh :) Mut sanoi, että kyllä hyvin alhaalla valmiin tuntuisena olisi pää jo. Oli kiva kuulla se. Ja just silloin hänen tutkiessa mua vähän supisteli, niin vielä sitten tarkisti että juu onhan tuo kyllä supistusta. Aina tosin ei oo kivun kanssa :whistle:

Vauvahan ei sitten enää kylkeä/puolta vaihda masussa kun pää on kiinnittynyt.. En oo kyllä enää tuolla oikealla puolella vauvelimöykkyä nähnyt jokuseen päivään.. :)

Vaikka kova selkävihlonta on ja joka tosiaan kuulemma johtunee kohdun kasvamisesta niin isoksi että jo selkähermoa painaa..niin siis olen halunnut ja tykännyt siivostella. Imuroinnit on nyt tehty (Electroluxin ultra silence - olikohan tuon niminen) uudella imurilla, mies halusi oikein hiljaisen että kestää kuunnella ja lupasi jatkossa itsekin imutella. On kyllä hiljainen ja tosi tehokas imuri tuo, se taitaa olla ollut mainoksessakin missä vauva nukkuu imurin päällä tyytyväisenä. :) Niin ja eilen siivosin illalla vessan kloriitilla ja suihkeilla muilla, ah - ihana kun saa raikasta. Ja vieläpä sellainen lastentarvikeliikkeestä ostettu kipsivalos tehtiin masusta 22 aikaan illalla.. Sottaista puuhaa! Ja mikä VATTUMAISINTA, se vaseliini! mikä siis laitetaan paksuna kerroksena kipsin alle iholle mikä muotitetaan, HYI ETTÄ! Hinkkasin sitä suihkussa raivoissani kaikilla saippuoilla ja kuorinnoilla irti, mutta minäpä olen vaseliini ja halusin muuttaa ihollesi. Vieläkin tuntuu nihkeältä, ehkä pahin tunne koskaan iholla :headwall: Siitä sitten raivosin ja olin yliherkkä, voi rakasta mies-poloistani kun joutui kuuntelemaan kun mä manailin ihan kymmennellä :ashamed: Niin ja olihan se jo tällä rv:lla muutenkin aika nihkeetä istua jähmeänä kipsin alla sen puolisen tuntia ja samalla valui nesteitä reisille.. Mutta tulihan siitä muisto masusta vaikka ei ole mikään sielä teos, on kuitenkin ihana että on tuollainenkin.. Jäi kipsiä vielä ja mietittiin jos vielä toinen tehtäisi, mutta ei kai, tuo on jo hyvä =) Niin ja maalaan sen, tai spreijaan..

Tukossa on kyllä nenä ollut koko raskausajan, toisaalta mulla on aina vähän tukkoinen nenä. Mutta nyt vielä enemmän ja se on tosiaan normaalia, mitä nyt oon netistä bongaillut, on siis muillakin.. Onko teillä? Jollakin muulla oli täällä samaa valeflunssaa eli tukkoisuutta..

On niin runsasta tuo valkoinen niagara tuolla alakerrassa että pitää aina välillä tarkastella housuihin onko siellä vesivahinko vai edelleen tylsät niagarat.. Maybe soon! :LOL: Aina on odottavan aika pitkä ja kaikkea kummaa sitä tässä elämässä odotteleekin.. :)

Onko kukaan kuvatuttanut itseänsä nyt möhömahaisena? Mä olen menossa mun työpaikalle tänään valokuvaajalle, jos nyt jonkunlaisia kivoja mustavalkoisia harsoon kääriytymis -kuvia saisi.. On miehelläkin huippukamraatti, mutta kun onnistuu tuolla töissäkin, niin käytän sen hyväkseni.. Saa mies sitten täällä kotona vielä kuvasia kans ottaa ja varsinkin pikku prinsessasta het paikalla kun on pullahdellut , tai aika heti siis :D

Ihana päivä ihana päivä.. Pirtsakkaa päivää itse kullekin ja saas nähdä kuka on seuraavaksi ponnistelemassa!? :hug:



 
Huomenta.

Täälä kotiuduttu kättäriltä kahden maissa yöllä (taas) eilisen aikana tuli ainakin 50 supistusta josta viimeset 3h tuli säännöllisesti 10min välein ja kun päästiin sinne liikkeellä oli väli 5min. käyrille tuli 10min välein supistuksia ja kovia ja pikkuhiljaa taas alko hiipumaan. kohdun suulla kun ei vieläkään oo tapahtunu tarpeeksi niin kotiin taas lääkkeiden kera. yön sain nukuttua mutta nyt tuntuu että mun masu ja selkä hakee :( ei muka voida vauhdittaa synnytystä koska ei oo luonnollisesti niin hyvässä vauhdissa että tapahtuis suurta muutosta (mihin hittoon siinä sit vauhtia tarttis) ja kun ei oo vielä viikot täynnä (joopa yhtä päivää vajaa) kätilö siinä sano että ei hän yhtään ihmettele että mä sinne menin kun supistuskäyrä menee yli käyrien ja edellinen synnytys nopea. ja se etti muutosta oo vauhdilla tapahtunu voi johtuu siitä ettei vauva laskeudu tarpeeksi eli ei paina kohdun suuta alapäin. veikkas masun päältä että 3,4kg - 3,5kg olis mein vaavi.

Nellah ja Toni 39+6
 
AAM
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=227

kävin urkkimassa niitä bebesin sivuja joidenka kuvauksissa meidän guess kävi :) malli hommissa siis
sieltä löysin kuvan myös siitä mun osteopaatista..
*on siis tuo nuorehko heppu jolla rastat tukassa* :D
 
Tänään onki meillä ohjelmaa. Ollaan kahdelta menossa tutustumaan sairaalaan, vasta.. :ashamed: jäänyt vähän viime tinkaan.. Sen jälkeen kurvaan kotikotiin hakemaan pikkusiskon mulle apukokiksi, sunnuntaina on ne kauan suunnitellut lammasruokailut vanhuksille.

Mulla on tänään synttärit =) 25v. Mies toi aamulla sänkyyn mun lahjan. Oli taas jotain mitä en itse olis kuuna päivänä osannutkaan "toivoa". Nimittäin linnunpönttö, jossa on infrapunakamera ja mikrofoni. Sen saa kytkettyä suoraan telkkariin. Mulla kuulemma on voyeristisiä (tirkistely) tarpeita niin tällä saan ne tyydytetyksi :LOL: Ei tullu timantteja, taaskaan.. Synnärille se saa tuoda mulle sitten semmosen ison helium-pallon, ilman ei oo asiaa sinne. Sehän on helppoa sit vappuna vai mitä AM? ;)

:attn: Mun on pitäny tätä jo kysyä aiemmin. Puutuuko teillä kädet tai jalat, tai vaan tietyt sormet tai varpaat? Mulla on tällä viikolla vasemman käden nimetön ja keskari ollu koko ajan tavallaan puuduksissa tai tunnottomana ja etenkin siis sormenpäät. Neuvolan täti sano että synnytys parantaa |O no sitä odotellessa sitten..

Nukkuminen Minäkin tunnustan ajatelleeni että kannattaako tuonne edes mennä ähkimään kun se on niiiiiiii-iiin vaikeeta. Perin ärsyttävää. Tunnin välein heräilen, eikä aina ole ees vessahätä. Kääntyminen on tosi hankalaa, samoin sängystä nouseminen. Synnytys parantaa? :D

painoarvion vaavista sain jo 36+5 ja silloin se oli ultralla 3300g. KÄÄK! se kasvaa varmaan liki viis kiloseks niinku äiteensä jos ei jo kohta ala ulostautua.


25v teppana ja Myyrä 38+0 *POKS*
 
Teppanalle synttärionnittelut! :flower:

Nellahille toivotetaan äksöniä, ja Laalan Punkerolle malttia, eipäs ny oteta varaslähtöä, jos on kerran jo sovittu asiat toisin. :)

Onpas aina jännää tulla lukemaan kuulumisia, kun alkaa ihan tosissaan jengi ravaamaan laitoksella näytillä ja kaikenlaisia ennakoivia tuntemuksia on suurella osalla.

Täällä mennään samoilla kun edeltävä viikkokin, eli harkkasuppareita piisaa, osa vaan kovettumisia ja osa hiukan tiukempia, samoin mönkimistä masussa, mutta eipä sen suurempia oireita sit. Tiistaina olis sit 40 vkoa täys ja maanantaille sovin just Ikean keikan (työ-)kaverin kans. On se lähempänä TYKSiä ku tämä, joten jos se vaikka inspirois Viuhtia.:LOL: Niin, ja huomenna tulee isukki auttamaan niin saadaan khh:n kalusteet paikoilleen, että sen puolesta saa sit alkaa tapahtua. Tai siis miehet saavat ne paikoilleen, mä voin pomottaa kunnes heitetään pihalle säätämästä. :saint: Nyt onkin hiukan hankalaa saada pyykkiä pestyä, kun pesukone on tuolla irrallisten kaapiston osien keskellä. Täytynee kuitenkin yrittää, ja sit pihalle nauttimaan auringonpaisteesta. Vois edistää kutomuksiakin, kun alkaa tulla kiire saada jotain valmiiks.

ventti + viuhti 39+4

 
Ostettiin eilen ikeasta vaaka ja se näyttää 7kiloa liikaa..siis oikeesti :xmas: Viikko sitten neuvolassa paino oli 64kg ja nyt se ois muka yli 70kg...Enkä oo mitenkään siis kummemmin paisunut :whistle:
Mies sanoi että se soittaa sinne että ei tollasta paskaa saa myydä mutta ei kuulosta hirveen uskottavalta jos soittaa että "tää vaaka näyttää 7 kiloa liikaa!!"
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä