<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Ihania, mukavan pallosia masuja alkaa olla kaikilla ja kohta, tihenevää tahtia, alkaa tulla noita ihania vauvauutisia.

Omat neuvolakuulumiset olivat hyviä ja todennäköisesti vauva pysyy mahassa loppuun saakka, kun mitään kummoista ei kohdunsuulla tai kanavassa ole tapahtunut, vaan tilanne sopi juuri näihin viikkoihin. Kaikki arvot olivat ok ja painokin taas vaihteeksi tippunut, joten liikalihastakaan ei ole huolta. Olo on muutenkin mainio, vaikka kyllä jo mielelläni vauvan vierelleni ottaisin.
Hyvää keskiviikkopäivää kaikille odottajille,
mimuli ja poitsu 36+3
 
onnea nuuttikyllikki :heart: :flower:

usvis :hug: voimia!

pesuaineista.me käytetään nyt erisania ja omo sensitiveä

minski27 flunssaa on mullaki edelleen,eikäse lähe näköjään helpolla.kestäny vasta 1½viikkoa... :snotty: siihen samaan selkäsärkyä,limanirrotusyskää,joka tuntuu jo keuhkoissa,alamah kipeä rykimisestä,hengitys lähtee jostai tuolta syvältä... :| soitan huomenna tk:n jos ei oo parantunu aamuun mennessä olo.

vaaveli27 mulla kanssa selkäkipua ja pääkipua,osaksi johtuu tästä flunssasta.. lisäksi mua väsyttää kokoajan... |O

vilijonkka :wave:

keltasesta valkovuodosta,siis voiko olla tulehdus jos valkovuoto on keltasta????
mulla tulee kokoajan vähän keltasta valkovuotoa... :|

nappi1984 aivan ihan maha! :D niin pinkee.....

mulla tuo lima maistuu suussa älyttömän pahalle,siis niin hirveälle että yökin joka kerta ku yskin... se lima on sitkeätä ja vihreää... voisko olla joku tulehdus?????

pai nuppuineen 35+1 :heart:
 
Käväsin pikasesti neuvolas ja paineet oli ok, samoin pissa. Hyvä, ei siis ainaskaan oo raskausmyrkytystä. Nyt sit vaan oleillaan oman olon mukaan. Pää kipee ja väsy. valivali siis....

Mulla kans ollu aina välillä valkovuoto kellertävää... mut ei ainaskaan niillä kerroilla kun on jotain näytteitä otettu, niin ole mitään ollut.
 
Iiiiisot onnitteluhalit NuuttiKyllikille ja koko perheelle pienestä pojasta :flower: :hug: Olipa yllätys ja nopeaa toimintaa, mutta niinhän ne synnytykset toisinaan tuppaa olemaan =)

Jj-t:lle onnea uudesta autosta! Ei täällä mitenkään kateellisena odotella 5. kuukautta omaa uutta autoa... :whistle: Tulee Volkkarin tehtailta Meksikosta, joten jo pelkkä laivamatka on 2kk, pöh. :(

ruttana taidatki päästä kättärille ennen mua. tää ei varmaan tuu ilman käynnistysta, siltä musta nyt tuntuu... vaikka äsken tuli just kolme mojovan kivuliasta supistusta ja särkee selkää, mut johtunee vaan köpöttelylenkistä jonka just tein eikä mistään muusta.

vilijonkka tervetuloo mukaan kirjotteleen :wave:

neuvolaan pitäs täälki lähtee, palaan sit jos on jotain erityistä. tai varmaan ehkä vaan muutenki :D

t. manna + lilli 37+0 :heart: täysiaikaisuutta juhlitaan täälläkin, ihanaa!! :D
 
No niin..mites se olikaan täällä että tuota kun tuo valkovuoto on nyt ollut mulla eilisestä saakka runsasta ja ennen ei ole ollut niin mitäs se meinaa?zori,en jaksa ruveta lukee kaikkii sivui kun en muista oliks se viime kuun pinossa kun tästä oli puhetta aikasta monella..kertokkee mulle jookos?
 
Paljon Onnea NUUTTI-KYLLIKKI pikku-Prinssistä!!!!! :heart: :heart: :heart: :flower:

Omaa napaa Neuvolassa oltiin sitä mieltä, että näytille ä-polille. Koska kohdunsuu mulla viime viikolla jo auki, sisäsuu kiinni mutta pehmeä. Joten soitin ä-polille, jossa (anteeksi vaan) tosi tympeän kuuloinen kätilö, joka kysyy multa, että mitäs luulet, että pöksyyn lirahtaa? Himpskutti, ihankuin mä itse tietäisin???? Ihan muuten vaan soitan ja kysyn. Käski laittaa siteen housuun ja seurata, jos vielä lirahtaa niin sitten näytille... Muuten saan odotella rauhassa! :headwall:

Ja se mitä sieltä aamun tuli oli kellertävää (aika voimakkaan) ja ihan vetistä, sekä imelän hajuista. Tää ei ymmärrä mihinpäin revetä siis. Laitetaan siis uutta sidettä pöksyyn ja katsellaan. Kolmesti sitä on tullut, nyt tietty taukoa... :'( Vauva kuitenkin liikkuu hyvin :)
 
Onnittelut NK:lle ja pojulle! Ja tervetuloa mukaan Vilijonkka.

Olipa tosi hauskaa tavata kaikkia pk-seudun odottajia eilisessä miitissä! Kiitos vielä AM:lle järjestelyistä! Pöytä oli niin iso, ettei kaikkien kanssa päässyt lähemmin jutustelemaan, mutta aika monen kuitenkin. Sai oikein luvan kanssa vatvoa raskausjuttuja.

Napsahduksia ei ole täällä vatsasta kantautunut. Mutta muuten suolentoiminta on jotenkin ihan katollaan, saa ravata koko ajan.

Oltiin eilen miehen kanssa Kättärin synntysvalmennuksessa. Siellä tuotiin näytille 2 päivää vanhaa vauvaa... kyllä oli pieni, eikä muuten hetkeksikään lopettanut syömistään. Tuoreella äidillä oli sellainen kantoliina erityisesti imetystilanteita varten; on kuulemma kätevää, että saa välillä kädet vapaaksi, jos vaikka haluaa syödä tms. äidille mieluista puuhaa. Mistähän sellaisen liinan saa, mikä sen virallinen nimi on, onko kellään kokemusta? Vai pärjääköhän normi kantoliinalla?

Edellisellä neukkarireissulta sain tädiltä toruja, ettei ole paino noussut tarpeeksi. Tänään sitten oli otettu kiriä... 400 g/vko ja SF-mitta kohosi heti 32 cm:iin. Kyllä tuli neukkutädiltä kehuja. Mietin vaan, että nämä on naisen elämässä ainoita hetkiä, kun joku kehuu innoissaan, kun on kiloja tullut lisää.

Tämä mamma lähtee maalle äidin täyshoitoon pariksi päiväksi. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Hemuli 34+3
 
AAM
mammanen sanoiko se nainen siitä sen vuodon vihertävästä väristä mtn ? vai kettuili vain sun "tietämättömyydestä" kun et osannut vuotojasi tulkita.. vitsi että noi on välillä niin ilkeitä ajattelemattomuuttaa joo ja joo soittaa miljoona eukkoa ja kysyy "tyhmiä mut silti.. ei tuo vihreä väri kuulosta kovin kivalta :kieh:?

hemulille hyvät "hoidot" mamman hoivissa :wave:
 
Heissuli vei..
Ekaks nk:n perheelle onnittelut pikkupojasta!!!

Täällä on närästys lisääntyny ihan hulluna!!!
Ja onneks edelleen ollaan lasten kans vältytty oksu/kurataudilta..

Sit voisin koittaa taas väsätä kuvat 35vkon kunniaksi tänne..



Siinäpäs oli..Pari muutaki kuvaa osi ollu,mut niissä jotenki hassu kuvakulma niin näyttä ihan jättimäiseltä masu..

Pesupähkinät kiinnostais kyllä täälläkin mut en usko et ainakaan täällä saa kaupoista mistään niitä..Onko teillä joku nettikauppa josta niitä voi tilata?Jos vaikka kaiken muun ekoilun ohella kokeilis niitäkin..

Nyt ei jotenkin taas jaksa enempää kirjoitella..stressi vaivaa niin ei osaa keskittyä..

Jokohan tää meidän pino nyt alkaa urakalla poksumaan.. ;)

Mutta jakselkaahan viellä hetkiset niin sitten on meilläkin pienet palkinnot tästä kaikesta sylissä..

Vaavimasu ja napukka 35+0
 
AM Tuntui ihan kettuilulta!!! Tai sitten tässä tilassa ottaa kaikki jo niin vakavasti :LOL:

Mutta oli vissiin lukenut kuitenkin lähetteen koneelta, jonka neuvolatäti laittoi sinne. Neuvolassa kun oltiin sitä mieltä, että saattaa hyvinkin olla tulehduksesta kyse, kun haisee sekä on kellertävää. Sevihertävyys on siinä ja siinä. Sinne päin se ehkä hiukan taittaa, mutta tämä viimeinen (ennen soittoa laittettu) side on kellertävää. Mutta sekin viittaa johonkin tulehdukseen yhdessä hajun kanssa. Huomenna käyn kuitenkin siellä synnytystapa-arviossa. Jos sitä vuotoa ei tänään enää tule, niin olen huomiseen saakka kotona. Kerran sellaiset ohjeet sain kätilöltä, siltä yliystävälliseltä. Yleensä mun kohdalle on sattunut oikeasti TOSI IHANAT JA YSTÄVÄLLISET KÄTILÖT!!! Viimeinen reissukin synnärillä (viime viikolla) oli tosi mukava, koska siellä oli niin mukavaa väkeä paikalla :) Nyt jo pelkkä äänen sävy oli tosi ärsyttävä :headwall:
 
Waude..Siis voiko niitä samoja kuoria käyttää esim kaks kertaaki vai?
Jotenki kuvittelin et noi ois edullisempiakin kun ajattelee et paljonko maksaa sellanen hiivatin iso pesupulveripaketti..
Taidan kokeeks tilata..
 
Pai-29: Pikaista paremista sinne!
Täällä just koitin nukkua pienet päiväunet ni sit heräilen vähän väliä siihen ku tuntuu et tukehdun limaan ni alkaa hirvee yskimiskohtaus ja ei muuten mitään mut pelkään et se saa aikaan kipeitä supisteluita kun niitä jo muutenkin on..
 
pesupähkinät Tää on pahoillaan, jos astuu jonkun varpaille nyt. PYYDÄN JO ANTEEKSI TÄSSÄ VAIHEESSA!!! Ja täytyy sanoa, että itselläni ei ko. tuotteista kokemusta ole, joten pitäisi olla kirjoittamatta. Satuin viime viikolla katselemaan kuningaskuluttajan tv:stä, jossa oli erilaisia ekologisia pesuaineita testissä ja siellä pesupähkinät sai aika huonon maineen. Käykää katsomassa saisko tuon netistä käydä pläräämässä YLEN sivuilta. Eikös sieltä saa nähdä ohjelmat uusisksi jälkikäteen?

Itse suunnittelin ostavani pesupähkinöitä, mutta nyt en taida ostaa mitään noista vaihtoehdoista... :ashamed:

PS. piti muokata, kun kirjoitin vahingossa ähkinöistä enkä pähkinöistä :)
 
Nonni, keskiviikkoiseen tapaan viikot vaihtuu taas :D. Otin myös pari massukuvaa viikkojen vaihtumisen ja täysiaikaisuuden kunniaksi, eipä se ihme oo että hengitystä ahdistaa istuessa kun katsoo noita kuvia - aikas ylhäällä on mun massu vielä! Huomatkaa myös hieno Harry Potter -salama mun luomessa :LOL: - oli tollainen jo esikoista odotaessa, mutta nyt näyttää salama vielä kasvavan...



Ai niin ja sorry kauheet lämpökerrastokalsarit, en jaksanut alkaa tälläytymään kuvaa varten...


Ja sitten vielä muuta kuin omaa ( * ):

Welcome Vilijonkka75 :wave:

Ja mitäs mitäs, toinen vauva saatu pinoomme! Lämpimästi onnea NuuttiKyllikki pojasta! :heart:

Nyt massu huutaa taas hoosiannaa, painuttava sohvalle huokaisemaan ennen esikoisen muskaria, bye bye!


 
mammanen millä perusteella pesupähkinät saivat huonon tuomion? Nehän ovat 100% luonnontuote eivätkä tee hallaa ympäristölle. Outoa minusta, et tuollainen tulos ois kuningaskuluttajassa sitten kuitenkin saatu.. Erittäin outoa.
 
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2330

Toimiikohan tämä???

Sieltä löytyikin käyttäjien kommentteja lopusta eli kuten sanoin, omaa kokemusta mulla ei ko.tuotteista ole. Jäin vaan miettivälle kannalle ohjelman katsottuani. Oli aikas jännä nähdä ne vertailupaidat, joihin lika oli tahrattu ja sitten pesun jälkeen tulokset. Jos vaan saatte jotain kautta ko. pätkän pyörimään niin katsokaa. Itse sain haettua vain tuon teksti version.

Kiinnostunut olen kyllä itsekin noista ekologisista pesuaineista ihan ympäristön kannalta.
 

Yhteistyössä