<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Happylle ISO onnittelu :hug: pikkuprinsessasta :heart: Voi että on ihanaa kun joka päivä melkeen jollekin on syntynyt käärö :)
Vesien menosta vielä Siitä tuntuu olevan monenlaista ohjetta, että millä sairaalaan kun vedet on menny. Minä ajattelen sen maalaisjärjellä niin, että jos se vaavi ei oo laskeutunu ja kiinnittyny niin sillon siellä pään vierellä on tilaa, josta napanuora voi luiskahtaa ennen vauvaa. Se kun on niin kapea ja liukas ettei tarvi isoa rakoa, josta mennä.. Siispä aion mennä ambulanssilla, jos tiedän ettei vauva oo vielä tarpeeksi alhaalla ja lapsivedet menee rytinällä :) En aio ottaa turhia riskejä..

Nyt on taas semmonen tunne, että vauva poraa itteään tuonne alakertaan oikein urakalla. Hirvee paine alapäähän koko ajan, mutta ei muuta, ei suppareita eikä muita tuntemuksia tänään. Että semmonen päivä vaihteeksi :) Ei taida maalisvauvaa meidän perheeseen syntyä.. No vähän lohduttaa, kun tietää että ensi kuussa viimeistään =)

Kova on pikkumies liikkumaan, että ei siellä masussa ainakaan kovin ahdasta oo. Sen puolesta sillä ei varmaan oo mitään kiirettä ulkomaailmaan :heart: :heart:

Solina mukava kuulla, että siellä on lähtenyt kaikki sujumaan hyvin ja ihanan nopeasti olet sektiosta parantunut. Nauttikaahan siellä pikkuisesta :heart:

Ihanaa kuulla myös teistä, jotka harvemmin olette täällä kirjoitelleet :heart:

 
moro!

SYDÄMMELLISET ONNITTELUT VAUVAUTUNEILLE!

Oliko täällä ketään muita SOLINAN lisäksi jotka on synnyttäneet sektiolla? Mua pelottaa ihan hirveästi se puudutus-vaihe, siis se kun en tunne mitään päästä alaspäin vähään aikaan. Pelkään että saan jonku paniikkikohtauksen tms...esikon sektiosta muistan sen että mua janotti koko ajan niin että tuntui ettei saa happea. sit hoitaja sellasella pillillä aina antoi noin millin verran vettä että olisin vähän aikaa hiljaa. :LOL:

Neuvolassa oli viimenen käynti tänään, kaikki oli ok! Seuraavan kerran menenkin sinne tikkien poistoon tai vauvan eka punnitukseen...ihana ajatus! :D

nyt ulos kun on vielä valosaa.

Gardenia ja Kapris 38+0 :heart: :heart:
 
Happy79, onnea pienestä prinsessasta! :heart: :flower:

Zikillä, teppanalla ja Allusmammalla makeet massut!

Kaikille synnytyskertomuksia listalle laittaneille kovasti kiitoksia!

Neuvolakuulumisia oli aika monellakin, taisi olla kaikki ihan hyviä. Mukavaa!

(.) Neuvola oli itelläkin tänään. OK kaikkinensa, saisi pikkuinen vaan vielä laskeutua vähän enempi. Melkosta rumbaa kyllä nasukki vielä välillä vetää - ei taida haluta alemmas, kun sitten ei enää mahdu ihan niin väkkäränä liikkumaan. :D

Jaksuja kaikille! :hug:

AuroraB + nasukki 37+6
 
HeiMoi!

Onnittelut ihan ensimmäisenä kaikille uusille mammoille! Kummasti on vain jo joka päivä joku "poksahtanut".

Täällä tulee huomenna kolme viikkoa pojan syntymästä. Pikkuinen on edelleen pikkuinen, painoa on nyt 2500g. Noussut paino siis on, hitaasti mutta varmasti. Kolmen tunnin välein eiliseen saakka syötiin, nyt saa syönti väli olla korkeintaan viisi tuntia. Viikkoja kun tuli eilen täyteen se 38 niin se oli rajana sille että syöttöväliä pidennettiin. Oli kyllä outoa viime yönä "nukkua" kun kolmen viikon ajan olen kuitenkin noussut sen kolmen tunnin välein syöttämään toista.
Imettäminen on täällä lähtenyt käyntiin, mutta ei niin kovin helposti. Pikkuinen ei oikein aluksi jaksanut imeä, maitoa olisi ollut, mutta voimat ei riittäneet muksulla. Kun itse pääsin sairaalasta kotiin ja poika joutui jäämään vielä sairaalaan maidon tulo meinasi tyssätä täysin seinään... Nyt maitoa tulee todennäköisesti riittävästi, ainakin poika on tyytyväinen aina imetyksen päälle useamman tunnin.
Pumppaamalla imetyksen jälkeen maitoa saan irtoamaan semmosen 20ml. Pakkaseen en ole alkanut näitä mini summia vielä keräämään vaan olen jäähdyttänyt ne jääkaapissa ja syöttänyt pojalle tuttipullosta muutaman tunnin sisällä jos on näyttänyt että nälkä on jäänyt tissittelyjen päälle.



Gardenia kyselit oliko muita sektiolla synnyttäneitä. Kolme viimeistä synnytystä täällä olleet sektioita. Tämä viimeisin oli ehdottomasti paras kokemus vaikka olikin kiireellinen sektio. Mullakin aikasemmissa sektioissa ollut semmonen paniikki-olo. Mulle sen teki se maski mikä laitettiin suun eteen antamaan happea sektion aikana. Nyt tässä sektiossa käytössä oli happiviikset, mikä oli oikesti mun onni!
Ajattelet vaan Gardenia sitä tulevaa vauvelia sen sektion ajan, suuntaan ajatukset vaan siihen et kohta saat sun rakkaan lapsen siihen sun rinnalle... Sillon varmasti kaikki sujuu hyvin :hug:

Täällä odotellaan jo malttamattomana ukko-kullan kanssa että päästäis vällyjen väliin... mieli tekis kovasti jo päästä "iholle". Jälkivuoto on jo lähes kokonaan loppunu, ei tartte enää edes sidettä, vessassa käydessä jää vaan häivähdys punaista paperiin. Sterilisaatiohan mulle tehtiin sektion yhteydessä... Jokohan uskaltais "nusaista" (anteeksi karkea kielenkäyttöni)?!?!?!?


NK & Pikku-Ukko(38+1)
 
HAPPYLLE SUURET ONNITTELUT PIENESTÄ TYTÖSTÄ!!! <3

( . )oon joka päivä tässä viikon ajan jo ollut ihan varma että lähtö tulee. koko päivän supistaa ja menkkamaisesti kipuilee..voimistuu iltaan, mutta yleensä suihku auttaa ja viimein saan unta. silti yöllä vähintään tunnin välen joutuu nouseen kun supistaa niin että on pakko liikkua. ei siis tyle nukkumisesta enää mtään |O

tänään oli neuvola ja kaikki ok. vauvan liikkeet oli vain yhdellä plussalla, mutta on kyllä paivän aikana ihan kivasti liikkunut. eihän se tuolla enää edes kamalasti mahdu myllertämään :/

torstaina onkin sitten se äippäpoliaika ja katsotaan nyt josko käynnistysajan saisi :saint:

eihän sirä tiedä, ihan millon tahansa saattaa tulla kyllä lähtö, varmasti paikat auenneet enemmän näiden kipujen takia :x viikko sitten siis sormelle auki ja pehmeä 2cm jäljellä..

JJ-t ja Joona 39+3

 
Iltaa!

Kaikille vauvautuneille paljon onnea.

Pikaisesti ilmoitan, että meille syntyi POIKA kaikista ennakkoaavisteluista huolimatta. Komiat 4120g ja 52cm, että onnekis eivät päästäneet yli lasketunajan. Rankkaa oli mutta palkinto loistava :heart:

SydänAlma ja Nyysä 3vrk
 
AAM
:heart:Alma lämpimät onnentoivotukset poitsukasta :hug:

kiva oli kuulla myös NK:n kuulumisia :wave: ja mikäs siinä jos "nusaisu" tekee poikaa :p oman kunnon mukkaanhan nuo on vedettävä... ;)

Gardenia koskas se sun sektio olikaan.. ? :ashamed: emmä mtn muista taas.. olit varmasti sen tuolla sanonut moneen kertaan. Eiköhän mene kuite ihan hyvin :hug: :)

Jj:t:lle paaaaaljon supistus puhkuja ja meille muillekin :whistle: :whistle:

am & hippunen 38+0 :heart: rätsipoksit
 
NUUTTIKYLLIKKI: kiitos :hug: joo pitää vaan ajatella että kohta nään vauvelin ja koittaa pitää ajatus kasassa...Siinä jos antaa sille paniikki-mieli-alalle vallan niin ei hyvä seuraa. Esikoinen otettiin tosiaan kiireellisellä sektiolla, olin niin tyrmistynyt siitä että jouduin leikkaukseen että en ehtinyt edes kunnolla tajutakaan koko puudutusta. nyt kun tietää mitä on edessä, niin pelottaa kyllä omat reaktiot...Hei, ei muuta ku peitot heilumaan jos siltä tuntuu ;) mua ei varmaan moiset touhut kiinnosta vielä moneen vuoteen :LOL: ukkoparka! no ei vais, on vaan ollu niin hiljasta etten muista edes millon olis viimeks tehny mieli... :p

ALLUSMAMMA: en mä ole tainnut sitä sektiopäivää sanoa, mutta se on siis se päivä kun viikkoja on 39+0 ;) mehän taidetaan mennä aika samoissa..?

(.) mulla oli tänään sf-mitta 35,5 cm ja tein näin ennätyksen kun esikolta oli korkein mitattu 34 cm...mutta vauvelin pää yhäkin tuolla on kiinnittymättä, se vissiin vaikuttaa mittaan! Mäkin kysyin neukkatädiltä mitä tehdään jos vedet menee, kun pää ei ole kiinnittynyt ja sain neuvoksi että lanssilla vaan makuu-asennossa sairaalaan. Se napanuoran luiskahdus ei ole mikään pikkujuttu jos tapahtuu, vaan siinä on tosi kyseessä. jaahas, nyt iltahommiin!

Gardenia ja Kapris 38+0 :heart: :heart:
 
Hellou..

( .) Se olis sitten huomenna vika(?)visiitti äippäpolille. Onkin ihan hyvä päästä katsomaan onko tullut suppailujen myötä muutoksia kohdunsuulle ja tietty näkee onko myooman pirulainen vielä(kin) kasvanut. Ja toki vauvan painoarviokin kiinnostaa. :D
Täytyy samalla puhua tulevasta synnytyksestä ja josko tuuppasisivat vähän vauhtia. Painaa niin keuhkoja ja sisäelimiä tuo ylimääräinen pallukka tuossa ylhäällä. :/


Uusille vauvautuneille oikein paljon onnea. :flower:


Ruttana & Beanie 39+5 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
´
:wave: miitinkiä 31.3. tiistaina klo 12 forumin arnolds !!
eikö muita pk-seutulaisia tulossa huomenna ?? sinne piipahtamaan pika ruokailulle :) ?
Voi hiivatti, mä en pääse huomenna vaikka NIIN suunnittelin. Hitto ku aina jotain. Mun esikoinen on eskarissa enkä saa ketään sitä hakemaan. :ashamed:

Sydän Almalle ja perheelle onnittelut pojasta :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja superheppuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
´
:wave: miitinkiä 31.3. tiistaina klo 12 forumin arnolds !!
eikö muita pk-seutulaisia tulossa huomenna ?? sinne piipahtamaan pika ruokailulle :) ?
Voi hiivatti, mä en pääse huomenna vaikka NIIN suunnittelin. Hitto ku aina jotain. Mun esikoinen on eskarissa enkä saa ketään sitä hakemaan. :ashamed:

Sydän Almalle ja perheelle onnittelut pojasta :flower:
olen edelleen tulossa! :)
 
AAM
ok siellä nähdään ne ketkä tulloo :wave: jos muutosta tulee niin sit tulee :D nou stress..
mä en aamulla tänne enään tod.näk kerkiä tarhaan tiputan tuon aamusta ja sit suoraan ytimeen sieltä joten soitelkaa jos asiaa tulloo..

am & hippunen 38+0 :heart:
 
Kokeilen laittaa sitä pk-seudun treffikerholinkkiä:
http://vanha.kaksplus.fi/kerho/pkseudun_treffaajat__kerhon_pe/

mahtaakohan toimia?!

Ja multa saapi salasanat! :wave:


muoks: ai ei vissiin toiminu...

no kerhon nimellä voi hakea: " pk-seudun treffaajat - kerhon perustajat: huhtikuiset 09 "
 
|O väsyttää

Sai se seksi jotain aikaa ;). Eilen alko supistella tossa ilta kymmenen tienoilla aika napakasti. Alotin kellottamaan tossa 12 aikaa ja välit 3-5 minuuttia. Kahen aikaa tuli uni, joten ei vielä ihan NIIN kipeitä ollu että olis pitäny soittaa ja lähteä. Heräilin parin tunnin päästä ja supparit senku jatkuu. Soitin naistenklinikalle ja käskivät odotella siihen asti, ettei kotona pärjää. Muistutti vielä, että saattaa supparit loppua. Toivottavasti tästä vaan voimistuis. Yhen panadolin otin ja toivon ettei se auta mitään ja kivut pahenis niin että pääsis pusuttelee omaa kääröä. Mut uskokaa tai älkää niin oon täällä illalla supistuksitta ja elämäni parhaassa kunnossa :headwall:. Forumiin en kyllä taida lähteä ihan jo kahden tunnin yöunien takia :(

Säde ja poju 38+4
 
emmie oli sit pakko keksiä noin vaikea kerhon nimi. :D Yritin teille keksiä sitä linkkiä sinne, mut ei tosiaan hajuakaan miten sen sais toimimaaan. Sorry.


) .) Täällä olis yks täysiaikainen neiti tänään! :D Viime yö tuli nukuttua ihan sairaan huonosti, mieskin aamulla herättyään oli ihan rikki siitä miten väsyny on. Mä varmaan pidän sitä hereillä, kun ite ainakin herään vähän väliä ja pakko jotenkin liikkua sitten. :ashamed: Plus että varmaan viel vaikuttaa kellojen siirtäminen... |O No mut jos tää väsymys siis tästä... Yöllä alko pelottaa että jos tuleekin lähtö tänään. Tänään on viel sen verran puuhaa että ei tänään tarttis lähtee, mut huomisesta eteenpäin mulle käy mikä päivä vaan... :LOL: On se tarkkaa.

No mut ennen kymmentä lähden tänään liikenteeseen, ku 10.30 on se kasvohoito. :D Sitä ennen vois kai koittaa täs vähän siivoilla kämppää. Jos muuten laittais täällä siistiks ja imurois vaikka sit iltapäivällä ennen ku mies tulee töistä. ;)

Laala ja Punkero rv37+0 *poks*
 

Yhteistyössä