<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Vaavimasulla on huippusöpö massu!


Kastajaisista/nimiäisistä: Me pidämme ihan perinteisesti kastajaiset minun lapsuudenkodissani. Äiti tykkää laittaa juhlia ja eipä tänne meidän 69 neliön kolmioon kovin hyvin mahdu juhlia järkkäämäänkään. Alustavasti ollaan ajateltu että toukokuun puolenvälin kieppeillä tai vähän jälkeen (ennen ylioppilasjuhlarumbaa) olis varmaan sopiva ajankohta. Mutta katsoo sitten että miten saa pappia ja miten suvulle passaa :). Niin ja kävin jo ostamassa kutsukorttitarvikkeetkin valmiiksi että pääsee sitten näpertämään :)


mamma67: Onpa hyvä juttu että kuopuksesi vyöruusu on aisoissa! :) Ja minulle toista lasta odottavana ei ole ainakaan puhuttu neuvolassa imettämisestä (eikä muustakaan synnytyksen jälkeisestä elämästä ;) ) yhtään mitään.


Kiitos Happy synnytystarinasta! Onpas ollut nopeaa toimintaa sinullakin! :)


Ylpeänä saanen ilmoittaa että vihdoin olen minäkin saanut sairaalakassin pakattua :wave:! Mies on sitä rankuttanut varmaan jo kohta neljä viikkoa, ja nyt on kassi valmiina. Erityisen huolissaan mies oli tuosta minun ja vauvan kotiutumisvaatekassista, hän tuumi ettei takuulla osaa kasata minun saatikka vauvan vaatteita sinne päinkään jos lähtö tulee ennen kuin saan itse homman tehtyä. No nyt on molemmat kassit valmiina sitten, welcome our sweet baby! :heart:


Mitään erikoisempia tuntemuksia ei kyllä edelleenkään ole, alaselkää vähän jomottaa mutta niin on tehnyt jo ainakin viikon ajan. Ylipäänsä olo on päivä päivältä reippaampi ja parempi - ihan kuin en raskaana olisikaan! :eek: Kaikista kehnoimmat ajat tässä raskaudessa oli tuossa rv36 tienoilla, nyt tuntuu että vois tehdä vaikka mitä :).


Huomenna olis sitten se "The Päivä", ja sen kunniaksi neuvola. Mä oon taas yrittänyt tankata tänään tuota nestettä että ei ne protskut kummittelisi siellä virtsanäytteessä, mun neuvolatäti kun tuntuu tekevän niistä joka kerta niin suuren numeron.





 
OO ihana ilma!Lämpömittari näyttää +7 astetta!! :)
Äkkiä suihkuun ja johonkin ulos...Mä tosiaan heräsin vasta äsken :eek: Menin puolen yön aikoihin nukkumaan,kerran kävin vessassa ja sitten vielä puol kaheksalta heräsin kerran mutta en jaksanut nousta niin heräsinkin sitten vasta nyt!!!Mulla alkaa parantua tää nukkuminen loppua kohden.Paitsi katotaan vaa nyt ku tollee sanoin niin varmaa menee ens yö ihan pipariks :whistle:

Imetyksestä Meille ei neuvolassa oo juurikaan puhuttu siitä...Annettu jotain vihkosia asiaan liittyen..Yks olikin itseasiassa aika hyvä,en muista tuliko äippäpakkauksessa vai neuvolasta.Mutta täällä on jätetty se imetys"opetus" synnärin harteille.

Uskomatonta sanoa kaikille ketkä kysyy että millon on laskettuaika niin "ens perjantaina" :eek: Tottunut jotenkin että "huhtikuussa" on joku aika mikä on jossain valovuosien päässä tulevaisuudessa :LOL: Itse oon veikannut syntymäpaäiväks ens viikon tiistaita eli 7.4 ja että se on poika :D Katotaan.... :D

Misstar 39+4
 
Pitää vähän tiedottaa omaa napaa! :D Mä olen niin hyvällä tuulella!
Olin siel kasvohoidossa, se oli ihanaa vaikka se ihonpuhdistus tietty aina sattuuki. :D
Sit soitin eilisiä verikoetuloksia, kun kävin neuvolan kaks viikkoa odotelleen lähetteen kanssa siellä.. :ashamed: Niin....
hemoglobiini 124 (mun mielestä loistava, kun en oo ees syöny mitään rautaa missään vaiheessa!)
ja sokeriarvo 5,2 mikä sekin ihan hyvä (lue: rajojen puitteissa)! :)

Nyt odotan miestä kotiin töistä. Oon siivonnu kämpän ja tiskannu ja ruoka odottaa vaan sitä että laitan sen uuniin 10 minuutiksi... Teen lämpimiä patonkeja. ;)

Sieltä se mies saapuukin, jee! :)

Laala ja Punkero rv37+0
 
Neukku ois ohi..

Elikkäs..
paikat opli kahelle sormelle auki ja pehmeet ja 2cm kanavaa
paineet 128/58
painoa tullut vkossa 1,633kg ollen nyt yhteensä 65,9kg eli 16,9kg tulu yhteensä :eek: :eek: :whistle: :p :x :ashamed: :'(
hemppa oli 141 eli ihan kivasti on rauta vaikuttanu..
Kohdunpohjankorkeus olikin 33cm kun viimeks oli se sijainen joka mittas niin oli mukamas jo laskenu 30cm...
Eli nyt tais tulla tässä raskaudessa enkkoja painon suhteen,kohdunpohjankorkeuden suhteen ja ainaki hempan suhteen..Taitaa tulla vielä raskauden kestonkin suhteen :LOL:
No..Heti ku tulin neukusta niin siivoilin jo että jos vähän vauhdittas kun on nyt sörkittykki..
Terkka meinas et kyllä tää saattas joku 3-3,5kg olla jo kohta..Siis ihan käsikopelolla arvio eli ei sitä nyt osaa niin sanoa..
Pissat oli ok
ja muutenkin kaikki ok.Turvotukset merkattiin plussalle kun on tosiaan vähän turvottanu..

mutta siinäpäs oli neukkukuulumiset tälläkertaa..
Nyt ei jouda tän enempää..
 
Moikka! Onnittelut kaikille vauvautuneille. Täällähän tapahtuu koko ajan kamalasti! Oon nyt enemmän taustaillu ja odotellu (kuten Sanni-Mariakin) että joku noheva perustais meille vauvautuneille oman pinon tonne vauvapuolelle. Muuten voisin tehdä sen itsekin, mutta oon vaan niin käsi näitten tietokonejuttujen kanssa, enkä kuitenkaan koskaan muistais päivittää mitään :ashamed:

Meillä on täällä lähteny kivasti käyntiin arki-elämä. Viime yökin meni mukavasti ja vauva nukkui yllättävän hyvin. Heräs vaan kaks kertaa syömään ja saatiin nukkua melkein kymmeneen! Ihanaa! Mies on tulossa kipeeks ja pelottaa, että vauva saa sit siltä jonkun kauheen räkätaudin.

Imettäminen on lähteny käyntiin jo vähän paremmin, vaikka sen jutun kanssa onkin muutama hermokyynel vuodatettu. Maito ei aluks meinannu kunnolla nousta ja vauvalla oli koko ajan kauhea nälkä. Mä sit yritin hampaat irvessä saada tisseistä jotain irti.. Aika helvettiä siis. Ja meni pikkasen maku koko jutusta. Mutta nyt on siis pärjätty jo pari päivää kokonaan ilman lisämaitoa! Jee! Ja painokin oli noussu tän päiväisen terkkakäynnin mukaan kivasti lähtöpainoon. Vielä kun pääsen kokonaan eroon noista rintakumeista (ovat kyllä pelastaneet ihan täysin meidät, vaikka mielummin tottakai imettäisinkin ilman).

Vauva nukkuu nytkin kiltisti kantoliinassa ja on vähän aikaa tehdä omia juttuja, vaikka mies onkin poissa. Tekis mieli vaan jo lähtee kunnon lenkile ulos.. vähän aikaa pitää vielä odotella pitempiä lenkkejä. Pikkasen on kyllä jo ulkoiltukin =)

Supparipuhureita kaikille niitä tarvitseville, kohta teidät kaikki palkitaan näillä ihanilla nyyteillä!

Nappi ja Himppu 1 viikkoa :heart:
 
millipilli
Mä kävin nyt ajankulukseni tekemässä vauvapuolelle pinon meille... toiveikkaana jos sinne itsekin kohta pääsis :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367484#m15233820 tuolta löytyy... ja sikamaisesti ryöstin tästä odotuspinosta syntyneiden osaston kuvineen :D
 
Nappi, kiva kuulla muidenkin vauva-arkea! Meillä mie olin synnytyksen aikaan antibioottikuurilla poskiontelontulehduksen takia ja mieskin sairasti pari päivää tukkoista nenää kun kotiuduttiin mutta onneksi tytylle ei tullut mitään tautia. Lisäksi oma äitini kävi mummon luona osastolla, jossa mummo mukaanlukien sairasteltiin noroa, ja runsaan käsidesin käytön turvin kävi kyllä meilläkin kyläilemässä ja tytyä katsomassa. Toi meillekin ensimmäisen kerran kylään tullessaan käsidesin tuomisinaan :D

Mie kans yritin alkuun noita rintakumeja kun toinen nänni oli ihan ruvella imemisestä mutta mie en kyllä hoksannut että miten niitä pitäis käyttää eikä tytykään suostunut imemään. Oisko sulla jotain vinkkiä niiden käyttöön? Välillä tuntuu että vuorotellen on toinen nänni aina arempi niin että sukat pyörii jaloissa kun neiti aloittaa imemisen... :eek: Meillä painoa on tullut nyt laitokselta lähdön jälkeen vähän reilut 600 g eli eilen ylitettiin jo neljä kiloa! Kyllähän se varmuutta tuo tuohon imettämiseen kun huomaa että paino nousee ja maitoa riittääkin.

Tsemppiä vielä viimeisille viikoille kaikille odottaville ja vauvantuoksuista arkea jo pienokaisen saaneille! Kuulumisia luetaan ja aina välillä malttaa näköjään jotain kommentoidakin...

Sanni-Maria ja tytsy 2 vkoa
 
Emmie: joo en mä sit jaksanu lähteä, mut toivottavasti teitä ees muutama jakso ilmestyä paikalle :)?

Nyt päivällä ei oo kyllä ollu ku niiitä normi harkkasuppareita, jotka ei miltään tunnu |O. Pitäis saada nukuttua, mut on jotenki vaikeeta. Kai sitä miettii väkisinki tulevaa synnytystä ja vauvaa.
 
paniikki..niin onko kellään ollu sisätutkimuksen jälkeen tätä veristä vuotoo??!! kun tuntuu vaan holahtelevan, ja lekuri sanoi, että jos lisääntyy, niin takasi polille..jonne se 70km:ä..mutta kun tätä vaan perskules tulee :eek:
 
onnea SydänAlmalle pojusta! :heart:

nyt vaa omaa napaa.. sori :( luin kaiken mut mittää en muista :ashamed:

eli neuvolassa käyty

paino -500g WHOHOOO!! :D
RR 102/67
pisu puhdas
Hemppa oli 135,noin hyvä ollu ikinä!! :D
lapsiveden määrä normaali
kohdunpohjan korkeus 34 :) se tuskin tuosta enää kasvaa..
ja raivotarjonnassa oli beibi edelleen :)

eli viimonen lääkäri oli sit kans, ja kaulaa on viel 2cm ja kiinni oli, mut pehmee.. tää ei varmaa synny ikinä!!!!
lantiota mittaili ja totes et on aika ahtaan olonen, ja laitto lähetteen äitipolille, selvii siellä sitte mahtuuko alakautta tulemaan.. toivottavasti mahtuu :( vaik ei mikää iso vauva kuitenkaa oo tulossa..
pää oli jo tosi alhaalla eikä kuulemma liiku enää pahemmin..

ziki ja kerttu 36+4
 

Yhteistyössä