<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Huomenet taas kaikille tasapuolisesti..

Ja onnittelut vaavin saaneille taas!
Meidän pinohan posahtaa ennen huhtikuun puoltaväliä tätä menoa :D

No..Minä alan olla varma että lähtö lähenee,mutta silti olen jo ihan naatti tähän odotukseen..Ei vaan enää jaksa.. Supistuksia tulee edelleen ja alkaa olla napakampiakin,mutta silti ei tarpeeks..Aamyön nyt pyörin ja tuli sellanen jännä olo taas ihan ku edellisistäki ja ajattelin sit et nyt en ole ainakaa nähny unta suppareista..Mut jotenki neki taas rauhottu ku nousin ylös..
Tänään taas sitten neuvola..Pitää sanoa et sörki nyt sit niin et lähtee synnytys käyntiin et mie en jaksa enää :D
eihän tää nyt saa tehä poikkeusta eihän? Siis olla masussa loppuun asti ku edellsietki on tullu aiemmin :whistle:
Taas on häpyluuki niin perskuleen hellänä ja kipeenä..

No joo nyt lopetan valitukset taas..
Aika hyvin kuiteski meidän pinossa on jakautunu et ei oo kaikki synnyttäneet tuolta alkupäästä vaan pitkin pinoa..
Mies muuten naureskelee aina ku sanon että "meidän pinossa on jo niin ja niin monta syntynyttä" Se sit aina nauraa et pinossa... :LOL:

No valitus ei nyt lopukkaan,mut mulla on jotenki koko raskauden ollu "yksinäinen" olo.. Jotenki tuntuu et ei mies liiemmin kiinnitä huomiota tähän mun raskauteen.. Liekkö se sit niin tottunu ku kolmas tulossa vai mikä se on.. Ei se kysele vointeja tms tai hyvin harvoin koskee masua..On se monesti sanonu et syntys jo..
No on se ainaki kieltäytyny iltatöistä ku pikkunen on tulossa..

Mut nyt pitää taas välillä tehä jotai hyödyllistä..
Käväisen iltapäivällä kertoileen neuvolakuulumiset jos ei lähtö tule ennen sitä :LOL:
Toivoahan saa :LOL: :LOL: :LOL:

Vaavimasu ja napukka 37+6
 
vaavimasu: mun raskauksissa,jotka on päättyny ennen laskettua aikaa,supistuksia,kipeitä on tullu muutama päiväennen synnytystä epäsäännöllisinä! sitte niissä raskauksissa jotka on kestäny vähintään laskettuunaikaan (40, 40+2, ja 41+4)kipeitä supistuksia tullu vasta just ennen synnytystä.ja synnytykset sillon ollu nopeita ja helpompia... että jospase siunki vauva syntyy aikasemmin,koska oot joutunu nyt jo kärsiin niistä kipeistä supistuksista. =) toivotaan niin!!

mun aamu on ollu yhtä vessassa ramppaamista... :ashamed: maha ihan sekasi,pönttö täyttyny jo 4 kertaa. |O hohhhoijaa

ja POKS 38viikkoa täys! =) esikoinen synty 38+5 viikolla ja toi meidän viides,kuopus, 39+2 viikolla.saapa nähdä miten tämän masuasukin kans käy! =) mies on kyllä reissuhommissa,ei tosin ku 150km:n päässä,mutta kummiski,että jospa se vauva syntyis joku viikonloppu sitte! =)

vaavimasulla aivan siisti maha! :D mulla ihan minimaali edelleen.. viimeperjantain nlassa tein pohjat,sf huikeat 28cm... :eek: :D noo,jos se on vaan niin alhaalla toi vauveliini...
kylkiluut kipeinä mulla,vauvan potkimisen takia. =)

yöt pystyn nukkumaan ihan hyvin,ei tarvi tehä edelleenkää vessareissuja.pari kertaa käännän kylkeä,tai joka yö menen selälleen,niin herään siihen ku niin huono nukkua,niin täytyy kääntyä kyljelleen...

kiva lukea synnytyskertomuksia!! lisää....=)

-pai ja nuppu :heart: - 38
 
Onnea lapsesta jokaiselle joka jo sellaisen jo syliinsä on saanut :flower:
Taas mietin, että taitaa siinä olla aivan ymmällään kun sen pienokaisen rinnuksilleen saapi, varmasti ihan uskomatonta.. :heart: Kääk :)

Mulla on niin oikea alaselkä/lonkka/häntäluu -osasto kipeä, joka oikean jalan askeleella sattuu ja vihloo.. Ja sitten vielä kaupan piälle tuo häpyluu on hellänä niin. Että en sinne rehveille Forumiin tänään oikein jaksa raahautua.

Näiden kipunointien vuoksi olis jo ihan ihana että raskaus loppuisi, mutta nyt oon tässä tuuminut, että enpäs halua ajatella noin itsekeskeisesti. Vauvelin on niin superhyvä olla tuolla sen tutussa ensikodissaan ja saa rauhassa vielä kehittyä ja voimistua siellä. Omat kivut pöh pöh, pieni viiadoloroosa omasta elostain. Ois se kyllä niin ihaninta jo saada pikku pierupeppu hyppysiin ja ihastella sitä loputtomiin, mutta kyllä se sieltä tulee kun sen aika on. :heart: En itse mene vadelmanlehtiteetä osteloimaan, varmasti kyllä ihan hyvää on ;)

Kävin siellä Tsubo-raskaushieronnassa viime perjantaina.. Kesti tunnin ja maksoi 48e. Tarjoushinta oli mielestäni nyt vielä maaliskuun loppuun. Tuntui kyllä hyvältä, mutta niin kovasti ärsytti kun se homahtava uggeli puhui taukoamatta ja vieläpä "kehuskellen" itseään, mitä kaikkea onkaan elämässään opiskellut ja tehnyt.. Yritin välillä vain ynähtää ja sanoa, että "aah, onpas tää rentouttavaa, kerrankin saa VAIN olla tunnin ja joku hieroo".. Eipä lopettanut puheripuliansa.. :eek: Miten tuossa oikeasti voi rentoutua täysin. Hyvältä tuntui iholla, mutta pää ei kestänyt :D

Pidättekö muuten ristiäiset vai nimijuhlat vauvelille? Me pidetään nimijuhlat. Nehän on pidettävä viimeistään 2 kk käärön syntymästä.. En vielä tiedä milloin meillä juhlat.. Ehkä anopilla Jämsänkoskella, siellä kiva oma kesäpiha sitten, kuvittelisin että olisi ihana siellä pitää :) Pittee tsuumailla asiaa.. Onneksi ei ole vielä kiirus :wave:

Hyviä vointeja immeiset tälle päivälle :flower:



 
millipilli
Ilmoittaudun yhtenä kappaleena... mutta hei, HUOMENNA alkaa huhtikuu!!!!! :eek:
Eilen illalla supisteli vähän kipeämmin ja yölläkin kertaalleen suppareihin heräsin... kai tässä vielä silti se pari viikkoa keikutaan :/

millipilli & Frank 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ilmoittaudun yhtenä kappaleena... mutta hei, HUOMENNA alkaa huhtikuu!!!!! :eek:
Eilen illalla supisteli vähän kipeämmin ja yölläkin kertaalleen suppareihin heräsin... kai tässä vielä silti se pari viikkoa keikutaan :/

millipilli & Frank 39+2
Niin alkaa joo, ja toivon ettei tää meidän vauveli päätä sit syntyä aprillipilaksi... :/


:muoks: siis ei mitn tuntemuksia tääl vieläkään... et ei sen puoleen mitään vaaraa :D

e 38+3
 
Seniorikin täällä vielä käy kurkkimassa onko paljon vauvoja tullut.Oma on vielä massussa mutta ulos päin tuo taitaa pyrkiä vaivoista päätellen.Saa nyt syntyä ihan luvan kanssa,kuopuksen uhkaava vyöruusu onneksi hävisi.Mutta ei tässä mitään kiirusta ole, nautin ihan täysillä nyt näistä viimeisistä hetkistä kun saan kaiken ajan vain itselleni.Murrosikäiset sisarukset alkaa kyllä olla jo malttamattomia..
Monet taidatte olla ensisynnyttäjiä.Onko teille puhuttu neuvolassa tai valmennuksessa mitään imettämisestä?Ajattelin vain kun mulle ei ole siitä mitään puhuttu että ajatteleeko ne että kai se jo viidennen kanssa osaa.Ei kyllä välttämättä..Toivottavasti ensisynnyttäjät on saaneet jotain tietoa ja neuvoa.Sen verran olen kyllä ottanut aiemmista kerroista opiksi että olen treenannut nännejä tulevaa rääkkiä varten hankaamalla froteepyyhkeellä ja rasvaamalla.Rintaöljyä olen myös käyttänyt.Olen hyvin herkkäihoinen ja nännit on aina olleet haavoilla ja verillä..ja imettäminen tuskaa.

mamma67 ja vauva 37+2
 
SydänAlma ja Happy isooot onnittelut uudesta perheenjäsenestä! :heart: :heart: :heart:

Täälä kärvistellään yhtenä kappaleena, salaa toivon että aprillipila putkahtais ulos olis näet sama synttäripäivä ku iskällä =) Mutta virallisestihan vielä 2,5 vkoa jäljellä :headwall:

Eilen olin systerin apuna inventoimas |O ja oli kyllä päivä, huhhuh!!! Jalat oli ku leipälapiot, maha kivikova koko ajan ja ihan kivoja suppareita tuli samalla ku tyyppi monotti ja selkäsärky oli mahtava :eek: Illalla sit tytön kans muskaris, tuntu et saadaan sieltäpäi lähtee synnärille mutta ei....Tytön kummitätin järjestämillä kikkiliivikutsuilla olo parani aika paljon. Yöhän nyt meni miten meni mutta ei niin kipeet supparit enää, tota kuplivaa monottelua ja kun kumartaa niin sit kyl tuntuu enemmän.

Saa nähä kui täs tytön kans mennää pihalle kun ei anna kuiteskaa äiskän paikallaa olla :whistle:

Mullahan ei tosta supistelusta oo hirveesti kokemusta esikoisen aikaan kun ensin alko tota lapsivettä tihkumaan ja suppareista ei tietookaan. Sit myöhemmin ne oli niin laimeet etten reagoinu niihin juuri ollenkaan, selkä se oli joka mulla oli tooooosi kipee. Eli jos joku osaa hyvin kertoo mimmottii noi lähtöö ennakoivat supparit on niin otan tietoo mielellään vastaan, etten sentää pullauta vaavia kotona lattialle :D

Outokumpu rv37+4 (esikoinen synty tällä samalla päivällä)
 
Huomenta!

Joudun jättää Forum treffauksen väliin :/ Eilen yöllä taas supisteli aika napakasti jaksottain parin tunnin ajan ja sitten loppu kun seinään :headwall:
Eli paree ottaa vähän unta näin päiväsellä, kun sitä näköjään yöllä ei saa!

Mut, muille mukavaa päivää :wave:

Säde Tää toivottaa "mojovia" ja ennenkaikkea tehokkaita supistuksia sinne :D
 
Kiitti mamma, mut nyt vaa supistelee ja kivusta oo tietoakaan :headwall:. No täytyy tänään ottaa "projekti" illalla uusiks ku selvästi jotenki toimi :D. Unia sinne!!

Mamma67: Aika pintapuolisesti imettämisestä puhuttiin ja oletus oli se, että kaikilta se onnistuu hienosti.

Nyt koiran kans lenkille ja takas unille!
 
Imetyksestä: ei mulla ainakaan viime raskaudessa puhuttu mitään eikä nyttenkään ole... neuvolassa tms. siis. Synnärillä sit kertoivat ja neuvoivat (liiankin kanssa), eli kyllä se opittiin vaikkei siit etukäteen oltu mitään ohjeistettu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SydänAlma:
Iltaa!

Kaikille vauvautuneille paljon onnea.

Pikaisesti ilmoitan, että meille syntyi POIKA kaikista ennakkoaavisteluista huolimatta. Komiat 4120g ja 52cm, että onnekis eivät päästäneet yli lasketunajan. Rankkaa oli mutta palkinto loistava :heart:

SydänAlma ja Nyysä 3vrk
Hirmusti onnea! =) Ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä ne ennakkoaavistelut oli? Meille ekasta raskaudesta kaikki povasi tyttöä, neuvolantätiä myöten. Poika syntyi. Ultrassa ei silloin kyselty.
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Mä tässä oon puoliksi jo lähdössä sinne miittiin mutta vähän arveluttaa kuitenkin että uskaltaako. meinasin autolla lähteä kun oloni sielä tunnen turvallisemmaksi. kaipa sielä foorumin hallissa paikkoja löytyy. hope so.. onneks ukko siinä lähellä töissä että ei tarvii ite kotiin asti ajaa.. jos mä vaan istun täälä himassa niin tämä ei tule koskaan ulos. :whistle:

Nellah ja Toni 39+3
 
Huomenta! Takana ensimmäinen yö,joka meni yllättävän hyvin.Tyttö valvoi ja kitisi puoli kahteen asti ja tissittelyn jälkeen nukuttiin puoli kahdeksaan asti!!Tätä samaa nukkumis vikaa oli jo laitoksella,eli nukuttiin syötön yli..

Tarinaa.
Mulla oli äpolilla aika to aamulla 12.30 ja siellä todettiin 3.2kg lapsi ja kohdunsuu 2cm auki.Lääkäri sanoi,että voi olla että tuut tänään synnyttää tai sitten vasta 4viikon päästä.Pientä supistelua oli tutkimuksen jälkeen ja tultiin kotiin.
Kesken keittiön siivouksen klo 18.20 hulahti vedet.Ja juu ei ollut epäilystäkään oliko se pissaa,valkovuotoa vai vettä!Sitä ei voinut olla huomaamatta.Siivoilin loppuun ja pakkasin laukun (joka mun piti pakata jo viikko takaperin...)ja eikun omalla autolla sairaalaan.
Seiskalta alkoi supistukset autossa 5min välein,sairalaassa klo 203cm auki ja sitten mentiinkin jo saliin hengittelemään kaasua...En kokenut ilokaasusta mitään apua muutakin pää meni sekaisin ja muisti hengittää...
20.30 alkoi olla jo kipeitäkin supistukseia ja epiduraalin sain 21.30 joka auttoi todellakin!!Suosittelen hyvin lämpimästi!Enää ei supistukset sattuneet,supisten huomasi monitorista ja kovasta kakkaamisen tarpeesta...
klo 22 olin8cm auki avautumista nopeutettiin tipalla ja 22.15 olin täysin auki.

Epiduraali vei alussa multa ponnistamisen tarpeen joten tein lykin jonkun aikaa kyljellään ja harjoittelin ponnistamista.
Sit aloin pikkuhiljaa tajuta jutun juonen ja ponnistusvaihe kesti 16 min ja tyttö maailmassa klo 23.11.3140g 49cm.
Lääkäri joutui avustamaan imukupilla kun sydänäänet heikkeni ja tyttö tuli viistosti.Joten tällä hetkellä pään oikealla puolella on komea imukupin jälki...aktiivi synnytysa aika 3.55min

Paikat ei revenneet joten toipuminen on ollut nopeaa.Tyttö on ollut todella kiltti ja kopva nukkumaan.Ei turhia kitise.JOuduttiin olemaan 1 ylimäääräinen päivä osastolla kun neito alkoi kellertämään.Arvot kuitenkin ihan ok.

Nyt taasen tissipuuhiin...
Onnittelut jo synnyttäneille ja kärsivällisyyttä viel' odottaville!Kyllä se sieltä tulloo kun malttoo vaan oottoo...niinkun ärrän mainoksessa sanottiin...

Happy ja neiti 5vrk
 
täällä tuli viikot eilen täyteen. korkeintaan reilut neljä viikkoa kestää tätä raskautta, koska huhtikuun viimeinen päivä on se käynnistys sitten viimeistään :D saa tämä kyllä vielä hyvin viikon tai pari pysyä masussa, niin saa pieni kehittyä ja kelliä siellä. kohta sen näkee, onko tämä meidän rakkauspakkaus tosiaan poika niinkuin ultrassa sanottiin silloin joulukuussa..

neuvola oli eilen. kaikki ok.
ei protskuja pissassa, ei verenpainetta, ei turvotuksia. paino pudonnut, ja siitä terkka kyseli. sf-mitta 37cm!

kipeämpiä supistuksia on alkanut tulemaan, mut ne tulee aina yöllä. ja loppuvat lyhyeen. valkovuotoa on enemmän ja rintoja särkee. onkohan se merkki jostakin?? :D

kissendaal ja vauva rv 37+1
 
Samperin tietokone...nyt sain sen toimimaan kun ensin olin 30min tekntukeen yhteydessä.Musta tulee sittenkin nörtti..

Vika lekuri takana..joo..synnytystapa-arvio heh..eipä pahemmin kyllä arvioitu,josko siksi kun menen äippäpolille kuitenkin vielä extra-ultraan.Paikat kiinteät ja kiinni.Pituus ollut tähän mennessä aina 3cmja nyt laittoi 2-3cm..joten eipä ihmeitä.
Painoa tullut vkossa 500g lisää,verenpaine oli 110/72,turvotusta on.ja taas oli proteiinit +/-,mutta sanoi että se on normaalia kun valkovuotoa jne..Sf-mitta oli 31cm.

Nyt oottelen sitten soittoa tyksin polilta että koska sinne pääsen..Mutta mä oon jo sanonut että toukokuulle mennään.

Nyt lukemaan teij'n höpötykset.

36+4
 
Nukkumisesta ei tule mitään;edellisyönämenin 22 nukkuun ja heräsin 24,ja sit olinkin neljään hereillä.Viime yönä en käytännössä nukkunut lainkaan,torkuin ja heräsin ja olin valveilla koko ajan.

Mutta onneksi tänään ohjelmaa niin pitää liikkeessä ja toivottavasti saa kivat unet illalla.

Jouskis;kaverit piti pojalleen nimiäiset tämän ollessa melkein kolme kuukautta.kkden sisään kai pitää maistraattiin ilmoittaa nimestä mutta kai juhlan ajankohta on jokaisen oma valinta.
Me meinattiiin että oltais pidetty huhkon kartanossa,raisiossa kastetilaisuus.mutta se pitää varata etukäteen ja se on mahdotonta ja siinä ollaan sit just hää-kekkereitten kulta-aikaan joten voidaan unohtaa.Mutsi olisi vaan saanut paikan todella halvalla,mutta kaikkee ei voi..

Nyt kaupungille hoitamaan asioita kun vielä jaksaa.
 
onnea vauvatuneille taas täältäkin :flower: niin ihania nuo synnytyskertomukset, että tippa linssissä fiilistellyt täällä, kiitos niistäkin!!

ä-polilla käyty, vauvan painoarvio 2.4kg:a, hienosti kasvaa omalla käyrällään, kerroinkin jo aiemmin että pieniä vauvoja saattelen maailmaan.. =)
kohdunsuun tilanne ennallaa suppareista huolimatta, 1cm jäljellä!! saa alkaa pikkuhiljaa ottamaan normaalisti tämän elämän, vauva on tervetullut maailmaan kun näin
päättää!! :heart:

vkolla 39+ ois vielä yks ä-polikäynti, mikäli vauva ei ole syntynyt ennen sitä.
nyt pientä verivuotoa sisätutkimuksen takia, jos jatkuu vielä huomenissa, lähdettävä takasin näytille, onko teillä muilla ollut, ja kauan kestänyt?!

jaksuloisia taasen meille!! :hug:

- nannuli ja tyyppi rv. 35+6 :heart:
 
Säteelle nyt sitte supistustuulia täältä puhallellaan.

( . ) Mulla ei merkkiäkään lähestyvästä synnytysksestä, mutta muuten alkaa olee ilkee/tukala olo. Tai siis polvi vihoittelee heti jos kävelee vähänkään pidemmän matkan ja toi masutyyppi luulee vissiin että tarkoitus on ulostautua tosta tissin alapuolelta kantapää edellä.. :headwall: Ja sit hermostuttaa kun toi meidän pikku-neiti on vieläkin kipee, vaikkakin paranemaan päin jo, ainoo vaan että hyppii seinille kun ei tommosta puolikuntosta viitti ulkoiluttaa ja sisällä loppuu tekeminen :/ Sitte roikutaan mun lahkeissa tai muuten vaan kitistään.. Plaah. Pakko myöntää että odottavan aika on pitkä, vaikka toisaalta toivon että sais olla vaan yhden lapsen äiti ja antaa huomiota esikoiselle ja nauttia tästä arjesta nyt viimoseen saakka.. Tietää kuitenkin ettei ole sitte esikoiselle ihan samalla lailla aikaa ja jaksamista kun on toinenkin lapsi hoidettavana ja vielä semmonen joka tarvii apua ihan kaikessa..

Rutinaa rutinaa, väsyttäiskin vähän, mutta millään ei viittis nukkua nyt kun on omaa aikaa kun toi silmäterä on päikkäreillä.. Jatkampa siis surffailua.. Nii joo ja ihana lukea noita jo jakautuneiden synnytysturinoita, meinaa tulla ihan tippa linssiin.. Omaa odotellessa :)

Piin 37+6
 
Pikaiset neuvolakuulumiset:

Kaikki kohdallaan. Tuli kahden viikon tauko ku olin siin keuhkokuumeessa.
Paino +100g
Hemppa kaiketi ok :LOL:
Verenpaine 122/ 75 joka huomattavasti koholla normiin verrattuna
Vauvan päätä ei enää tuntunut eikä liikkunut, joten kiinnittynyt on.
Vaavin syke 163


Täti sanoi että nyt on kyllä merkkeä ilmassa ja veikkas että viikko ja tyttö tulee, mutta tokihan se voi viedä vielä sen 3 viikkoakin. Sanoi että yleensä vauvan leposyke nousee synnytyksen lähentyessä ja äidin verenpaine samoin, kun istukka alkaa vetelee viimesiään. Toivossa on hyvä elää...Yöt on nimittäin ihan kamalia ku selkä tulessa eikä uni tule.
No mutta nyt nukutuspuuhiin ja voikaa te hyvin kaikki

Superheppuli ja "Helena" 38+2
 
mulla muuten oli kohdunsuu 1/2cm auki :eek: ja kohdunkaula edelleen se 1cm.

yöt on täälläkin yhtä tuskaa,viime yönä poltteli alakertaa niin tajuttomasti, ja suppareita tuli!! |O lekuri sanoi, että aeimmin synnyttäneet tuntevat näitä kipuja ym. helpommin kun ensikertalaiset, mutta totesi että ei ole enään kauan kärvisteltävää edessä =)
 
SydänAlma, kovasti onnea pikkuprinssin johdosta! :flower: :heart: Hyvänkokoisen pojanpylleröisen pyöräytit!

Laalalle ja kissendaalille onnea täysaikaisuudesta!

Vaavimasulla söötti massu!

Happylle kiitoksia synnytyskertomuksesta! Ja mukava, että vauva-arki kotona alkanut kivasti.

Säde, toivotaan, että supparit jatkuvat ja pääset tositoimiin. Samaa muillekin supisteleville ja loppumetreillä oleville! :hug:

(.) Kävin aamupäivällä kampaajalla. Tajusin tässä vähän aikaa sitten, että piiperon synnyttyä en kyllä ensimmäiseen muutamaan viikkoon mihinkään kampaajalle ehdi/jaksa, joten äkkiä aika viime tipassa. Onneksi sain. Ja nyt mie lähen kyllä ulos, ilma on sen verran upea. Pikkasen vaan ohutta yläpilveä auringon edessä ja lämpötila nollassa tai vähän yli.

Jakselemisia ja tsempityksiä kaikille! :hug:

AuroraB + nasukki 38 *poks*
 

Yhteistyössä