<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Minski27 Onnea!!! :flower: :heart:

joo piti nyt ottaa puheeks, kun tuo kuukausi vaihtuu taas ensi viikolla, et jos joku ois halukas ottamaan päivittäjän pestin vastaan?! :) mie en nii hirveesti kerkee täs koneella olemaan, paitsi mitä nyt on ollu pakko käydä päivittelee välillä et ketkä on lisääntyny :D kyllähä mie monesti päivässä käyn pikasesti lukemassa kaikkien kuulumiset, mut jotenki ei vaa jaksais.. :ashamed: yrittäny nyt viettää vähä enemmi aikaa tuon ukko kullan kanssa vielä ku saahaa kaksistaan olla :heart:

ziki ja kerttu 36+2
 
kiitos kovasti kaikille tsempityksistä :flower: täällä alkaa oleen levoton olo vaikka toisaalta hyvä kun on saanut kaikki valmistelut tehtyä. on tehty suursiivous, saunottu (bongasin et meilhän on lenkkisauna taloyhtiössä sunnuntaisin!!), pakattu sairaalakassi ja kaikkee. illaks vielä "säästössä" se kolmas ässä :D sit voi ainaki sanoo tehneensä kaiken jotta käynnistyis huomenna mahdollisimman sujuvasti.

tuntuu muuten ihan kuin olis jonneki matkalle lähdössä, semmonen positiivisen jännä olo. siinä mielessä kyllä hyvä kun tietää synnytyksen käynnistymisen ajankohdan että saa laittaa kaiken rauhassa valmiiksi eikä tarvitse hermoilla et onko supistukset riittävät tai onko vuoto vaan vetistä valkkaria vai lapsivettä ennenku lähtee sairaalaan. toisaalta taas, on tässä pikkasen tullu hermoiltua viime päivinä ja veikkaan ettei ensi yönä nukuta kauheen hyvin :whistle: ja mulla on melkein jo nyt ikävä mun masua!! uskomatonta :D no, mies saa ottaa kuvia pakista vielä tänään, voin sit pistää ennen ja jälkeen operatsuunin kuvia :D vaikka eiköhän sitä sit keskity vaan vauvan ihailuun ja kuvaamiseen :heart:

mukavaa pk-miittiä tiistaille, kovasti suppareita kaikille niitä toivoville ja voikaa mahdollisimman hyvin!! mä palailen sit vauvakuulumisten kaa lopppuviikosta. jollen sit kirjoittele tänne läpi ensi yön unettomana... :whistle: :D

t. manna + lilli 39+4 :heart:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
AM mä en päässyt oikein eteenpäin tuolla laittamallasi linkillä, oliko se pk-mammojen treffikerho vai jonkun tavallisen kerhon linkki, jonka laitoit? :wave: *Kyselee tyhmiä* :ashamed:


(.) Välillä vähän harkkasupistelee, toisinaan jopa hieman menkkamaisestikin. Vauvan pääkin alkaa jo kivasti porautumaan tuolla alhaalla :D Hyvillä fiiliksillä odotellaan, oon ihan varautunut odottelemaan lasketun ajan yli tämänkin kanssa. =) Tosin samaan hengenvetoon voin todeta, että innolla odotan kyllä AM:n kokemuksia osteopaatilta ja mielessä on käynyt, että vadelmanlehtiteetäkin voisi ostaa kaappiin :D

Kesis ja Nuppu 38+2
samoin täällä sitä vappua odotellaan jollei tuo osteopaatin toiminta toimi.. :whistle: ja tänää iltapalaks vattulehtiteetä.. ;) :) =)

siis tuo linkki ainakin mut vei siihen sivulle jossa on sit kerho/kerhot linkki ja jotai tekstiä jostai 2+ aiheesta.. et siitä sit klikkaan kerhot osaa ja sieltä sit valita pk seudun mikälieolikaan :D niin siis se on pk-seudun mammojen klubi :D emmiellä salasanat ja perustaja..

karjaskee muutkin jos ei ko linkki toimi ?!? :|

saunanraikas am ja hyppyhippunen 37+6 :D
 
Hei sen kerholinkin saa toimii niin, että pistää http://kaksplus.fi/kerho/Se_kerhon_nimi_tahan, eli siis mikä sen kerhon nimi nyt kokonaisuudessaan on, isot kirjaimet on isoja kirjaimia linkissä ja välit on alaviivoja, ääkkösiä ei tunneta.. Eli kuka kerhon on perustanu, vois koittaa ensin ite sitä ja sit laittaa sen linkin hesalaisille silleen. B)

) .) Terveisiä punttikselta, on taas ikäänkuin kuollu olo vaikken varsinaisesti mitään tehnytkään. :LOL: Nyt vois varmaan hetken viel lojua jalat ylöspäin ja sitten nukkua sikeästi ja jos huomen aamulla vihdoin sais mentyä antaa paastosokerin, ku yli kaks viikkoa on lähete ollu odottamassa, mutta en oo ehtiny, kun oon ollu joka päivä koulussa! :whistle:

Voi teitä kun tuskailette ja vadelmateetä haaveilette, mä olisin ihan tyytyväinen jos Punkero pysyis viel ainaki sen kolme viikkoa masussa. :D

Meillä on kotiutumisvaatteiksi pitkähihainen body mistä saa kädet piiloon, housut ja sukat (ja varalta toiset housut, missä on jalkaterät umpinaiset, jos sukat ei pysy jalassa) ja sit päälle tulee mamman neuloma valkoinen villahaalari, pipo, tumput ja sukat (kaikki siis mamman villaisia)... ja villapipon alle siis silkkimyssy, mun siskolta saan lähipäivinä postissa heidän tytön vanhan. :)

Laala ja Punkero rv36+5
 
Onnea kaikille, jotka vauvan ovat jo maailmaan saattaneet!

Lueskellut olen kyllä juttujanne ja kuulumisia seurannut mutta kommentointi tahtoo jäädä nyt syystä vähemmälle. Odottelen kovasti että joku noheva perustaisi pinon tuonne vauvautuneiden puolelle, jotta juttu voisi jatkua myös siellä... Anyone?

Sen verran piti sanomani tuosta vaatetuksesta että olin varannut sellaisen 56 senttisen toppapuvun ja sen alle pitkähihaisen bodyn ja olohousut mutta tyttöhän veti sellaset kilarit siitä toppapuvun (johon kääryle siis hukkui) ja turvakaukalon yhdistelmästä, joten katsottiin paremmaksi jättää toppapuku kokonaan pois ja fleecepeittoa vaan päälle. Autolla kuitenkin tultiin suoraan kotia ja lämmintä tuntui tytyllä riittävän peiton alla. Joten ehkäpä joku taipuisampi väliasu olisi paras vaihtoehto.

Nyt keskittymään Amazing Raceen :wave:

Sanni-Maria ja tytsy 2 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja manna8:
tuntuu muuten ihan kuin olis jonneki matkalle lähdössä, semmonen positiivisen jännä olo. siinä mielessä kyllä hyvä kun tietää synnytyksen käynnistymisen ajankohdan että saa laittaa kaiken rauhassa valmiiksi eikä tarvitse hermoilla et onko supistukset riittävät tai onko vuoto vaan vetistä valkkaria vai lapsivettä ennenku lähtee sairaalaan.
Mulla oli ihan samanlaiset fiilarit kun lähdin käynnistykseen! =) Nöyränä tyttönä laukku olalla ihan kuin jonnekin leirille lähdössä, kohti suurta tuntematonta jännittynein mutta jotenkin tosi onnellisin fiiliksin :saint: Ja just toi oli kiva, että ei tarvinnut sitten enää odotella ja kuulostella, vaan tiesi, että "telakalle" kun pääsee, niin sieltä tullaan vauvan kera sitten kotiin. :heart:

OK kiitti AM (ja Laala!) tuosta kerhoselvityksestä. Tosin täytyy vielä tarkentaa, että onko tuo siis se kerho, joka kulkee nimellä pk-seudun treffaajat tms? Mietin, et jos se on pääasiassa treffailijoille, niin kehtaanko tulla sinne kuitenkaan kuokkimaan, jos en varsinaisille kahvilatreffeille edes pääse kahden pienen kanssa sitten (esikko on kotihoidossa)? :ashamed: :whistle: :D Vai saako sinne tulla muuten vaankin höpisemään? B) Sanokee suoraan, kestän kyllä :D

 
AAM
Kesis mikset sit sais tulla jos sä pk-seutulainen olet (ooksä pk-seudulta :ashamed: mä en muistanut)? :) äpsolutely mun puolesta ainakin saat :heart:
mikset mukaan pääsis voihan sit treffit tehdä hoploppiinkin meille joilla on noita pieniä ennestään ? omamme ainakin tykkää ko paikasta.. :whistle: kuis pien se sun esikko olikaan ?

Sanni-Maria mä kannatan kans ajatusta pinosta jo nyt vaikka ei oo kaikki huhtivauvat syntyneetkään :D
mietin voin kyllä pinon pukata mutta eikö sen kannattaisi tehdä joku joka on huhtikuisensa jo pukannut =) ?
vai aikooko osa original huhtikuumammasista mennä maaliskuisten pinoon kun nyt beibet on maaliskuussa syntyneet :LOL: ?

 
Ketä on tuol kuntoklubissa, niin sinne saa käydä laittaa esittelyä ym jo vähän valmiiksi. ;) Siel on jo meitä kolme ku on kirjottanu jotain. :LOL:

Mä lähden nyt antaa verinäytettä labraan. Jostain syystä jännittää ihan sikana se ä-polin aika ku on puolilta päivin. :/

Laala ja Punkero rv36+6
 
Huomenta!
taas uus viikko ja uudet vauvat!! =) onnittelut vauvansa saaneille!! kyllä niitä vaan ennen laskettua aikaaki syntyy melko paljo! saapa nähä miten itellä käy... =) mies nyt tämänki viikon reissuhommissa,joten täällä ollaan ja toivotaan ettei nuppu päätä vielä syntyä! jospa sitten pääsiäisenä.sillon saisi syntyä jo.

mannalle tsempit käynnistykseen

jos joku kärsii ummetuksesta,niin yks hyvä vinkki on mämmi!! minun herkkua ja sitä ku illalla lappaa naamaan niin aamulla saa istua pöntöllä ihan urakalla :whistle: mulla toimi,ku 3päivää oli maha kovalla...

painosta ei mun tarvi ressata. sitä on tullu nyt 6.6kiloa niin eiköhän nuo jää synnärille sitte.tai osa vois jopa jäähä minuuunki! =) vähän imetystä varten.viimeksi ainaki kroppa kuivahti liikaaki...

vähän pelottaa tuo synnytyksen jälkeinen aika,ku mulla tulee yleensä aina rintatulehus.kuume nousee 40 asteeseen ja olo on ihan hirveä. ja sitte toinen juttu,hiukan pelottaa,saahaanko hoitajaa lapsille synnytyksen ajaksi.ja toivotaan että kätilöitä riittää synnytyksen ajaksi... mietityttää tällaset... :ashamed:

mut kovasti ootellaan sitä vauveliinia taloon,vaikka toivon että kasvaisi masussa ainaki kolmikiloseksi. meijän edellinen synty viikolla 39+2 ja oli 2900g. täällä oyssissa ne on aika tarkkoja siitä imetyksestä,että vauva,alle kolmikilonen saa sitä maitoa väh.3h välein.ja meijän poika viimeksi ei ikkää meinannu herätä,vaikka kuin yritti!!

mutta oma olo on ihan ok.aika vähän supistellu,närästää välillä.lenkit sujuu ihan mallikkaasti vielä.

voimia ootukseen kaikillle ja kivuista kärsivät,toivotaan että pian pääsette niistä eroon. (mulla täänaamun "leikit"kultsin kans ei sano mittää :D eli kärsii sitäki vielä tehä... ;) )

-Pai ja nuppu 37+6 :heart: -
 
Huomenet täältäki..

Mä alan olla niiiiiin kypsä jo... Ja nyt hokasin jo aamusta että mitä jos tää ehtii kasvaa isoks enkä jaksakkaan puskea sitä ulos.. Kuiteski edellinenki oli jo 37+5 eli nyt 3250g syntyessään.. En hlauis yrittääkkään mitää 4kg puskea..taitas olla varmat repeämät tai eppari tai peräti leikkaus...
Taidan käydä itekki varalle ostaan sitä vadelmanlehtiteetä ja persiljaa jos ei ala pian lähtö tulla niin saa ottaa niitä...
Ja jotenki koko ajan pelkään et se tuolla pian kääntyy vielä pää ylöspäin..

Turvotuksetki alkaa ollakoko ajan päälä..
Pohkeetki tuntee et on turvoksissa kun esim kyykistyy..ja sormuksia en ole muutamaan päivään edes yrittäny pois..

Sitte tympii ku suppareita tulee päivittäin melkein sen 20min välein ja välillä ihan kunnollisiaki,mut jos ne ei saa mitää aikaan... Ja jotenki on tuntunu että neki on vaan vähentyny..
Ja vauva on aika paljo enemmän hiljempaa..Huomenna osi taas neuvola mutta toivon niin että ens yönä tulis lähtö..

Sori valitus mutta alan olla kohta ihan hermona...
:'(

Vaavimasu ja napukka 37+5
 
tää ei tykkää ny yhtään.... kurkku sairaan kipee ja flunssanen olo.... nyt vaan toivon, et pysyy niin kauan viä masus, et tää tauti hellittää! Mistä ihmeestä mä tänkin sain..... toivottavasti menee nopsaan ohi, kun syksyllä mul oli kaks kuukautta flunssaa....

37+5
 
jippiaijee.. mulla on flunssa.. kaamee yskä ja kun se tuppaa aina tunkemaan tonne keuhkoihin ahistaa.. ja supistellu eilisestä illasta taas kivuliaasti mut ei säännöllistä. masukin tyhjeni taas yöllä kivaa tahtia verien kera. ensin alko kaamee närästys kun pään laitto tyynyyn ja sit tuli ylös. pallea taas alkaa näemmä kiusaamaan.

anoppikin tossa jo soitteli että haluaa pojan sinne yökylään tänään jos yöllä tulee kiire lähtö. mut vähän pessimistinen jo oon ettei kuitenkaan ala mitään tapahtumaan. eihän tuo sielä anopilla voi päivätolkulla olla.

Nellah ja 39+2
 
Onnea kaikille uusille vauvautuneille :heart: :heart: Ja tsempit tän päiväiseen käynnistykseen menijälle, anteeksi en nyt muista nikkiä :ashamed:

Ja kaikille muillekin joilla flunssaa, suppareita tai muuten vaan hankala olo niin ISO :hug: :hug:

Kysyisin sellaista, että onko kellään muulla hiljainen vauva?? Mulla on ollu kyl koko raskauden ajan suhteellisen hiljainen ja istukka etuseinässä joten varmasti vaimentaa paljon liikkeitä, mutta nyt tuntuu et hyvä et saa sen tarvittavan liikeseurannan päivässä kasaan!! Pitäisköhän soittaa polille ja käydä varmuuden vuoksi? Vai kuinka herkästi ne sit ottaa sinne seurantaan? Vähän huolestuttaa, vaikka neljäs jo kyseessä mut silti...

Ooti ja pieni-ihme 37+1 :heart:
 
voimia kaikille flunssassa oleville! toivottavasti menee nopeasti ohi.

mannalle onnea tämän päiväiseen!

ooti soittele ihmeessä äippäpolille ja kerro että vauva on hiljainen. näin ainakin mua kehoitettiin äippäpolilta tekemään muutama viikko sitten. eipä soitosta ainakaan haittaa ole.

(.) varsinainen liskojen yö takana... :kieh: supisteli oikein kunnolla klo 01-03. olin jo henkisesti valmis lähtemään kohti synnäriä, mutta sitten lakkas.
tänään painoarvio ultra. täällä myös toivotaan ettei kasvaisi nelikiloisesksi vaan syntyisi sitten aiemmin. mutta nähtäväksi jää.

iltsu & beibe rv jottai... :ashamed:
 
Liikkeet täälläkin jotenkin vähentyneet ja ovat ihan erilaisia olleet perjantaista saakka.Oon iteki pähkäilly että pitäskö soittaa äitipolille mutta sit taas toisaalta sen liikelaskennan mukaan kaikki ois ihan ok... :/ Ärsyttävää...Ja sitä aloin miettimään että kun olin niin kamalan kipee niin voiko sillä olla jotain vaikutusta vauvaan?
 
Täälläki yks jonka vaavi hirmu hiljane :wave: liikelaskentaa en ny oo tehny kylläkää.. mut mytyllä ei oo ku kerra pari pväs enempi liikuskelua, muutoin vaa yksittäisiä liikkeitä. 28+ Vkolla kävin ultrassa ku olin aiemmin lääkärille asiasta maininnu.. Sillo siis sanoin, et ku vaavi liikkuu nii vähän. Mut kaikki oli iha hyvin ja kovasti se liikku. Eli en vaa tunne ain niit liikkeitä sit kai vaan. Ja mullakin istukka etuseinämässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
joo piti nyt ottaa puheeks, kun tuo kuukausi vaihtuu taas ensi viikolla, et jos joku ois halukas ottamaan päivittäjän pestin vastaan?! :) mie en nii hirveesti kerkee täs koneella olemaan, paitsi mitä nyt on ollu pakko käydä päivittelee välillä et ketkä on lisääntyny :D kyllähä mie monesti päivässä käyn pikasesti lukemassa kaikkien kuulumiset, mut jotenki ei vaa jaksais.. :ashamed: yrittäny nyt viettää vähä enemmi aikaa tuon ukko kullan kanssa vielä ku saahaa kaksistaan olla :heart:
eiks kukaa innostu?!?!? :D kaipa se pitää ite homma hoitaa loppuun asti! :whistle:



siin ois masukuvaa taas :D alkaa olla jo aika kypsän olone..

ziki ja kerttu 36+3
 
Mulle ei oo ees puhuttu koko liikelaskennasta. Tää kyllä liikkuu paljon ja mulla kanssa etuseinämässä istukka, enkä kaikki liikkeitä tunne. Tiedän vaan siitä, ku esim. sydänääniä kuunneltaessa liikkuu paljon enkä aina tunne että edes liikkuis. Mut eiks tässä vaiheessa ne enemmänki "nojaile" ja työnnä eikä varsinaisesti potki. Tai tää kyllä potkii, mutta jostain noin luin :D. Kannattaa silti varmaan soittaa jos liikkuu entistä vähemmän?

Nää mun sepustukset on varmaa ihan sekavia ku nukkunu viikon huonosti. Päästä heittää ja on sellane olo ku olis krapula. Voi ku sais nukkua jo selällään!

Missä muuten esim. Mamma-1 on? Vai oonko kirjotuksen missannu täysin?

 
hellou mammat

neuvolassa käyty
rv 36+6
painonmuutos +1900/vko :eek: (tullut alusta jo 17,7kg) :headwall: :headwall: :headwall:
turvotus ++ (selittää painon nousun)
RR 104/62
pissa puhdas
Hb 119
SF 28 (ei ole muuttunut miksikään..epäili että vauva laskeutunut)
tarjonta rt
:heart: syke +
liikkeet ++

torstaina olis sitten painoarvio :D sitä odotellessa

lumi-enkeli+masuasukki 36+6 :heart:
 

Yhteistyössä