<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Laala nyt se loppurutistus sit helpottaa!! :hug: kyl sie oot kauheesti hommia tehny!! :)

( . ) täällä meni tuo yöki suppareitten parissa, nyt tosin ei oo tullu ku iha satunnaisii.. mut maha on iha kokoajan ihan pinkeenä!! :eek: jotai vetistä vuotoo oli yöllä tullu mut veikkaan et valkkarii vaa.. varmuuden vuoks on nyt side ni pitää kattella.. sattuu ihan järkysti alakertaa ku vauva liikkuu!?!?! ihan normaalia??? en viitsi soitella sinne äitipolille, pitää katella miten tää päivä menee.. ku ei täs nyt varmaa mikää synnytys käynnissä kuitenkaa ole?! :LOL:

ziki ja kerttu 34+6
 
[/b]ziki Mulla kans alakerta ihan hellänä kun vauva puskee päällään ja maha kokoajan kivikovana. Mulla toi mahan kovuus johtuu varmaan vauvan asennosta ? Noi viiltelyt/polttelut/kaikki muut tuntemukset tuolla alakerrassa ei oo yhtään kivoja. Tuntuu kun vauva puskis ittensä väkisin ulos |O

miinulainen+hymy 34+4
 
Kadak Ihan oikeassa olet, onhan meidän elämä aika hulinaa, mutta mä olen niin tottunut että sitten kun yksikin on pois vaikka viikonlopun niin tuntuu niin orvolta...
Anoppi soitteli eilen ja lupas tulla auttelee ens viikoksi, ihanaa.. Jos olis jo vaikka niin lämmintä että sais muutaman ikkunan pestyä. Tai jos mä olen sairaalassa niin voihan anoppi pestä :LOL:

Nappi1984 Sun miehes osaa sitten kauniisti sanoa, ihan lirahti housuun jotain kun nauroin täällä.

Mun supistelut ovat menneen talven lumia, sain jopa nukutuksi muutaman tunnin, selkäsärky valvottaa. Mä en kyllä tajua miten joku voi nukkua ilman että käy vessassa. Mun pitää käydä ainakin 3 kertaa. Sitten muutenkin vessassakäynnit tuskaa, tuntuu että on hirvee pissahätä ja kun menet niin et saa mitään ulos kun vauva painaa niin alas. Onko muilla samaa?
Nyt pitäis aloittaa puuhailee jotain kotihommia...ei kovin innosta. Akvaario on niin hirveen likainen että jos sen sais pestyä viikonloppuna niin hyvä olis! Tosin meillä on siellä vesisammakoita jotka tykkää olla vähän epäpuhtaasta vedestä.

Ihana aurinko, voi kun vois kävellä enemmän kuin 100 metriä... Enemmän mun kävely muistuttaa lyllertämistä.
Tsemppiä kaikille!

Vilijonkka 37+6
 
Täälläpäin paistaa kanssa aurinko (ulkona)

Eilen illalla tuli yksi supistus mikä otti selkään hieman. Pitäisi olla ajattelematta koko raskautta, jos aika menisi nopeammin. Tai siis menee se nyttenkin, tuntuu ettei tässä mitään muuta ehdi kuin laittaa ruokaa, ulkoilla ja nukkua. Välillä tietenkin kotitöitäkin.

Tänään olisi neuvola ja nyt musta tuntuu että maha on valahtanut, mieskin sanoi että aivan kuin olisi.

jaahassu ja sammo 37+2
 
Ihana auringonpaiste B) Nyt vois kyllä lähtee koittaan pientä kävelyä.

Ollaan me kyllä aikas vaivasta porukkaa :/ tai siis ainaski osa meistä... mutta kuuluupi ilmeisesti asiaan tässä vaiheessa.

Yöt menee täällä kyllä kans 2-3:lla vessareissulla ja kylkeä pitää kääntää vähän väliä ja joka kääntämisellä maha menee kovaks. Kateellinen kaikille hyvin nukkujille.
Ja noi "kairauskivut" on kyllä kans tutun kuulosii.

Mulla kans ihan samat fiilikset, että en ole vielä mitenkään sisäistänyt et musta on tulossa äiti ja vauva on ihan oikeesti syntymässä piakkoin. Outoa. Just eilen puhuttiin miehen kans asiasta ja se tuntu olevan sisäistänyt asian paljon paremmin.

Pai-29 mun mies on sairastanut tuon Perthesin taudin lapsena (jotain 4v),mut sitä ei tarvinnut leikata. Se oli useemman kuukauden sairaalas vedossa ja sit sil oli vuoden verran sellanen jalkatuki ettei itse jalka osunut maahan. Tuota on jonkin verran miehen suvun puolella ja ilmeisesti on yleisempää pojilla kuin tytöillä. Et pitääpä osata sit tarkkailla meitinkin tulevaaa poikaa (jollei nyt sitten osoittaudunkin tytöksi).
Voimia teille sinne ja pojalle kipujen kanssa!!

:wave: täällä kans ehdottomasti mukana kuntoklubissa!!! Järkyttävää miten sitä paisuu ja just noi jalat! Kaikki rasva kerääntyy niihin -tosin meitin suvus naiset on kunnon paksureisisiä |O Mut luin joskus jostain, et naiset joilla on paljon rasvaa reisissä, ovat älykkäitä!! Et sen voimin!! :kieh:

vaaveli 36+1
 
|O olipa taas yö!! miehellä soi päivystyspuhelin muutaman kerran ja siihen tietty heräsin joka kerta. vessassa taas joku 5 kertaa ja kaheksalta jo ylös. aamupaineet 154/84 samaa käyrää siis kun muutaman viikon. eilen meinasin pyörtyä ja oli tunnin ajan näköhäiriöitä. yöllä iski kamala päänsärky ja aamulla kovat menkkajomotukset. äskön bongattu epämääräistä limaa :saint: toiveet korkealla jos siellä oikeasti jotain tapahtuis :saint:

SS vaikka ei olekkaa mitään konkreettista tapahtunut sulla niin hyvin voi synnytys käynnistyä ihan ajoissa. juuri tuttu synnytti 39+1 ja sillä ei ollut oikeestaan mitään ennakkomerkkejä. ja hyvänkokoinen tuli n. 3600g :heart:

päivällä meen kaverille hiusten värjäykseen :D nyt lähtee blondi pois, menee niin hermot juurikasvuun että musta tehdään nyt mahdollisimman omanvärinen brunette :D pitäisköhän sitä mennä myös hernekeitto lounaalle näin torstain kunniaksi..? :/

tsemppiä kaikille meille vaivaisille, toivottavasti saadaan täysiaikaisilta pian lisää vauvauutisia :saint:

JJ-t ja Joona 37+6
 
Vaaveli, aika lohduttavaa kuulla, mä olen varmaan sit kans tosi älykäs :LOL: Kuntoklubiin liityn kanssa mielelläni. Voidaan sit potkia toisiamme persuuksille, jos joku meinaa laistaa lenkistä.

Tää lyllertää tänään neuvolaan ja takasin, siinä on ihan tarpeeksi lenkkiä (matkaa ehkä kokonainen kilometri) hitaasti kun menee niin kerkeää nauttia auringostakin.

Onks muilla toi turvotus enemmän ilta- vai aamupainotteista? Musta on ihan outoa, kun mä oon ihan turpeessa aamuisin, mutta illalla ei oo mitään heikkoo.. sormuskin mahtuu taas sormeen. Aina sanotaan, että raskausturvotus olis enemmän iltapainotteista.

Neuvolakuulumisia sitten myöhemmin. Eipä siellä tosin varmaan oo mitään kauheen ihmeellistä kun oon itte noita paineita mittaillu ja välillä stiksannu pissojakin. Himppukin myllertää ihan mahdottomasti koko ajan.

Nappi ja Himppu 37+5.
 
AAM
) . ) pojan piti mennä tarhaan tänään mutta ihme haukkovaa yskää niin parempi että jää kotiin sanoivat tarhasta..
vaavelin viisaita sanoja lainatakseni: jee täälläkin se älykkyys on noussut :D mittoihin uusiin.. :whistle: turvotusta on pikkasen taas ja reiskat on uusissa ulottuvuuksissa :D |O
oisin voinut jatkaa unia pidempäänkin mutta rakas puolisoni herätti sitte jos seiskan jälkeen |O :kieh: no eip tuo haittaa ko on niin nätti keli :) B)
 
Huomenta!

ALLUSMAMMA: meillä on pojalla ollu kurkunpääntulehduksia, klassinen oire siitä on "mursu-yskä" tai haukkuvan kuuloinen yskä. tarkotitko tuolla haukkovalla siis haukkuvaa.....kö....no eniwei on järkyttävä vitsaus sekin, monta kertaa on piipaa-autolla saanu yöllä lähtä sairaaalaan hengittään höyryä. oon kyl nyt toiveikas että kun ikää on jo 2,5 v, niin loppuis nuo tulehdukset. alkaa se kurkunpää oleen jo vähän tilavampi, niin ei ehkä NIIIN helposti menis NIIIN ahtaalle hengitys.

Oonko kertonutkaan, kun esikoista odotin niin mullehan sanottiin kans rv37 että ei mene laskettuun aikaan, on senverran jo alhaalla ja lähtöasemissa. Mä olin ihan että JIPPPPIIIIIII ja aloin onnellisena odottamaan että mikäs yö se lähtö nyt tulee. ei paljoa naurattanut kun LA tuli ja meni, poika syntyi vihdoin viimein 41+3! Mutta sillon päätin että en koskaan enää ala ennen aikojani odottamaan synnytystä, voitte kuvitella miten mä olin tuskastunut. viis viikkoa odotin ja odotin ja odotin ARGH!!!
että jäitä hattuseen, ei kannata odottaa sitä lähtöä niin sitten onkin iloinen yllätys jos tuleeki aikasemmin ;)

jahas, lähtis ulos. nätti keli! MUUTEN koko yön oli menkkajomotusta ja aamulla vessapaperiin jäi ällön paksua limaa, ja PALJON. äitikin tuossa soitti ja sanoi että oli ihan varma että lähden yöllä synnärille, sillä oli semmone olo tullut kahden aikoihin. heh...

Gardenia ja Kapris 36+3 :heart:
 
pk-seudun kuntoklubi tää paksureitinen liittyy siihen myös :wave: reisien lisäksi löytyy rasva myös pepusta ja raskauden jälkeen varmaan masustakin vaikka tavallisesti se ei oo ollu mun "ydinongelma-alueita" :D

mä en kans ymmärrä ettei tarttis käydä veskis kertaakaan koko yönä :eek: mä käyn just ennen nukkumaanmenoa semmoset 2-4krt tunnin sisään (joku ihmeen hätä sillon tai sit alitajunta käskee varuiks käydä??) ja sitte 2-3krt viel yöllä :whistle: ja samoin ku vaavelilla jokainen asennon vaihto aiheuttaa masun kovettumisen.

vauvan tuloa ei oo täälläkään sisäistetty täysin mutta siitä olen varma että tämä rakas esikoispalleroinen "kolahtaa" ja lujaa :heart: aika tätä esikoista odottaessa on ollut ihaninta koskaan, ja vaikka nyt lopussa on ollut ylimääräistä huolta vauvan (ja omastakin) voinnista, niin sitä suuremmalta ilolta tuntuu vauvan saaminen syliin. todennäköisesti itken ja sekoan onnesta aika hallitsemattomasti :D

jj-t millon sulla on seuraava neuvola tai ä-poli? kuulostaa noi sunkin paineet ja näköhäiriöt siltä että ainakin itse soittelisin jonnekin ettei vaan rm pukkaa päälle isommin.

pai-29 halaus sulle ja pienelle pojallesi :hug: toivottavasti hän toipuu hyvin ja sinun supistukset odotuttavat vielä monta viikkoa, että saat ensin pojan kotiin!

zikille voimia kipujen kanssa! ei ole kyllä kaikkein helpoimmasta päästä tuo sinun raskautesi.

ss onnittelut hyvistä neuvolatuloksista eilen :flower: ja muillekin neuvolassa käyneille samoin, vaikka kaikilla ei tainnut samanlailla olla jännitettävää kuin ss:llä. ja lohdutukseksi(?) supistusten ym. synnytysoireiden puuttumisesta seuraava. yhdellä kaverillani alkoi harjoitussupistukset jo viikolla 20 ja jatkuivat/lisääntyivät siitä koko aika ja puhuttiin tosiaan että on sitten kohtu hyvin treenattu ainakin. no, hänellä kesti synnytys 3vrk että se siitä treenauksesta...

on niin nätti ilma et ainaki ostarille ajattelin köpötellä kauppaan B) luulen et mun verenpaineet muuten vaan nousee jos katselen koko päivän sisältä tuota ihanaa kevätpäivää :/ ahdistaa niin ku ei sais yhtään liikkua ja puuhata mitään!! :(

huomenna on sitten odotettu seuraava äitipolikäynti. oon valmistautunu pahimpaan, eli ettei vauva ole kasvanut yhtään ja että toksemia-arvot päällä ja joudutaan jäämään osastolle odottamaan synnytyksen käynnistämistä. mutta PALJON enemmän toivon että vauva olisikin kasvanut ja päästäisiin vielä kotiin kasvamaan lisää. onneksi tuo pikkuinen on liikkunut viime päivät (viikon) tosi paljon, ei kai voi kauhean huonosti jos jaksaa kuitenkin riehua koko ajan? näin järkeilen...

hyviä vointeja ja toivottavasti mahdollisimman moni pääsee ulos edes hetkeksi nauttimaan tuosta ihanasta auringonpaisteesta =)

*muoks* ainiin, missä meidän vauvauutiset viipyy?? lis69:n uutisia odottanu jo kaks aamuu ja olin ihan varma et ois muitaki jo tällä välin poksunu :D en mitenkään malttamattomana uutisia uusista huhtivauvoista odota :whistle:

t. manna + pirpana 38+1 :heart:
 
Huoh :( kahdesta viiteen olin sitten hereillä.Katoin telkkuu,kävin suihkussa ja kaikkee.Ja sit nukahdin kaheks tunniks ja olo on toooosi pirteä :kieh:

Mulla on kanssa vielä välillä tosi epätodellinen olo että tuleeko meistä tosiaan vanhempia ny :LOL: mutta eiköhän se totuus tässä valkene kun viimeisiä viikkoja mennään.

Meillä vaavi ollut tosi iisisti javälillä rupeen jo miettiin että liikkuuko enää lainkaan,mutta ainakin vähän,joskus..

Tänään tarttis jaksaa käydä kaupassa jotta olisi muutakin syötävää kuin eiliset mustikkapiirakan jämät :LOL: Vaikka aamupalaksi kahvinkera maistuikin ihan hyvältä :whistle:

Keli on kyllä upee.Jos samalla ko kävis kaupassa ajais tonne ruissaloon vähän käveleen ja ihmetteleen kevään edistymistä.

milky 34+6
 
Ilmoittaudun....en ole jaksanut kirjoitella mutta ilmoitusluontoiset asiat ensin

Kipeät supparit alkoi sitten 17.3 illalla 23.00 ja tuntui että tilanne ei etene mihinkään :headwall:
03.00 sitten saliin, 04.05 epiduraali ja poika maailmassa 5.02
Painoa 3005g ,pituutta eivöt mitanneet.
Napanuora oli vartalon ympärillä ja osittain kaulankin ja sydänäänten heiketessä ponnistusvaiheessa hakivat vielä lääkärin joka avusti kiwikupilla.

Episotomian tekivät mutta siitä viis...

Nyt sitten vauva joutui teholle kun on kumminkin ennenaikainen (eli syntyi 36+5) ja sokeriarvot alhaiset jopa syömisen jälkeen+crp oli 22.
Mulla oli kuulemma ollut streptokokki lapsivedessä ja luultavasti vauva sai infektion.
Kohta pääsen katsomaan vauvelia ja kuulemaan uutisia.

Palailen asiaan paremmalla ajalla :'(

Lis69 ja vauva 1 pv
 
Onnittelut Lisille pienestä pojasta :flower: Maasta se pienikin ponnistaa ja ihan varmasti pieni ihminen on ihan kohta vierihoidossa siellä. Varmasti poitsu saa hyvää hoitoa siellä teholla siihen asti kun on valmis tulemaan teidän viekkuun =) Aika nopsaanhan toi synnytys loppupeleissä sit kuitenkin meni kun kunnolla käyntiin lähti. Voi ihanaa aina kuulla näitä vauvauutisia!
 
Heippa tytöt,

Lis69lle superonnittelut! :flower: :flower: :flower: Tsemppiä vauvalle ja äidille alkutaipaleelle :heart:

manna, otahan siellä ihan rauhallisesti :) et saa nyt liikaa rasittaa!

Laala, me herättiin kanssa auringonpaisteeseen 6.45 ennen herätyskelloa!

JJt:lle kivaa värjäysreissua.

Nappi, aluksi raskausturvotusta oli eniten aamulla (sama homma sormusten kanssa), mutta nykyisin oikeastaan koko päivän tasapuolisesti.

Täytyypä sitten miettiä, miten se pk-kuntoklubi saadaan toimimaan ja missä vaiheessa. ihan hetihän sitä ei varmaan kukaan inahda minnekään. :) Voitais käydä eri puolilla Helsinkiä pitkillä kävelylenkeillä ja piknikillä (nam) tms.

Kävin neuvolassa ja jotenkin tuli tosi positiivinen olo! Aurinko paistaa ja oli tosi mukava neuvolatädin sijainen (nuori kätilöharjoittelija) ja sitten tuli vielä toinen neuvolatäti juttelemaan mun kanssa synnytyspeloista. On mun oma neuvolatätikin tosi mukava, mutta nyt oli lomilla. Suositteli mulle synnytysasennoksi kontillaan oloa ja paljon lämmintä suihkuttelua ja ammetta alkuun, jos en ota mitään lieventäviä aineita. Tuli paljon rauhallisempi mieli ja jaksoin käydä sen jälkeen kaupassakin ja kohta meen kävelylle kaverin kanssa. Ihanaa.

Meidän pikku-otus on kai alkanut hiljalleen kiinnittymään ja täti sanoi painoarvioksi nyt n. 3,5 kg. Huih. Musta on kyllä tuntunutkin, että on jo aika iso ja vahva jäbä mahassa. Liikkeet ja vauvan muoto tuntuu kuulemma hyvin. Painoa oli tullut 600g lisää, eli nyt 85,4 kg (milkysternille tiedoksi, kun ollaan muistaakseni aika samoissa menty). 12kg siis kokonaisuudessaan alusta.

yöpissat = 1 krt n. 4.00-5.00 aikaan - eli ihan jees.

k&otus 37+3
 
Onnea Lis69 :flower:

Poikasi on varmasti hyvässä hoidossa ja eihän hän niin kovin ennenaikainen ollut, varmasti pian on sun sylissä vierihoidossa. Pienet on yleensä sisukkaita :)

Nyt muistat myös itse levätä ja kerätä voimia, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Kaikki järjestyy :hug:

Vilijonkka75
 
:flower: Lis69 onnea poikavauvan johdosta!!!

Ihana auringonpaiste =) mutta kyllä tekee niin kipeetä tuo kävely sun muu kumartelu että täytyy vaan tyytyä istuskelemaan ja katsomaan esikoisen touhuja :saint:

Just isännältä kysyin et valitinko esikoisen aikaan yhtä paljon olotilaani kun en muistaakseni ollu näin raihnanen :headwall: sen kyllä muistan et suihkus käynti ja pesuhommat oli työlästä sillonki ku toi kumpu oli tiellä koko ajan mut nää muut kolotukset :x . No isännän kommentti oli vaan etten huomannu niitä kun oli niin uutuuden viehätystä ilmas :LOL: :LOL:

Kyllähän täälä taas nähdään mitä erikoisempia unia yön aikana....aina välis kun saa oikeen torkahdettua |O Viime yönäkin olin Tampereella vanhas opiskeluboxis lukiokaverin kans ja oltiin lähdös shoppailemaan, menin käymään ennen lähtöö viä vessas ja huomasin et vauvan jalat oli jo pihalla :eek: , siinä sit mietin et voinko viä lähtee kaupoille vai pitäskö käydä taysissa näytillä vaikkei se mun synnäri ookkaan :LOL:

Kaippa jotensakin jännitän ens viikon seinäjoen keikkaa, kun tekevät ton synnytysarvioin ja neukkulekurin vo:n. Oon kaikille sanonu et jään samalla kertaa synnyttämään :LOL:
Täytyy kai varooksi pakata laukku mukaan, sitä ei siis vieläkään oo alettu pakata. :eek:

Outokumpu 35+6
 
Ai niin, kukas se niitä kaksosia odottikaan, onkos hänestä kuulunut hetkeen mitään vai onko multa taas mennyt joku sivu ohi?

Sitten toinen kysymys: Onko mitään hyvää tekstiviestiä millä ilmoittaa vauvan syntymästä, vai joko olette keskustelleet siitä jo? Mä vähän mietin Pieni Hento ote- laulun sanoja.

Vilijonkka ja viides sankarimme 37+6
 
Vilijonkka, varmaankin ne ihan perusjutut (mitat ja voiko perhe hyvin) ja sitten vähän koosta riippuen se teksti - eli miltä se meidän poika sitten näyttääkään :) Onko potra vai laihuliiini vai mikä.
 
AAM
ilmoitus: ajateltiin tekstarilla laittaa ihan perussettiä. aika pituus paino ja äiti ja lapsi voivat hyvin isä toipuu shokista :D

vierailut tuntien mun mutsin ja faijan niin ne tunkee samantien katsomaan ko ekankin kanssa tekivät niin mutta katsellaan.. ehkä ei heti ilmoiteta riippuen mun ja beiben olotilasta...

Vuffi odottelin kaksareita :) viimeks olo kotona kai ja olo suht ok.. muistaako joku?

ottaisko kupin kahvia vai meniskö nokosille? kas siinä päivän pulma.. :whistle:
 

Yhteistyössä