<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Mä pääsen ekaa kertaa aitioon katsomaan peliä lauantaina =) mies sai työpaikalta kaksi lippua, on kuulemma kaikilla herkuilla, eli luultavastikin syömiset ja juomiset.. tai sitten on munkki plus kahvi lippu :LOL: Ekaksi mennään lauantaina mun isälleni syömään mun työpaikalta saamani joulukinkku(juu siis pakkasessa on ollut koko ajan) ja kuulemma imellettyä perunalaatikkoakin on :p :p joulu on taas joulu on taas :whistle: Likka jää sinne sitten pelin ajaksi ja ainakin minä menen suoraan pelistä takaisin sinne ja jään likan kanssa yöksi, miehestä en tiedä, jos menee työkavereiden kanssa juomaan tai tulee humalaan pelissä niin menee kotiin nukkumaan.

Ennen viime viikkoa olen ollut lätkäpelissä kun esikoista vartosin, eikä mieskään ole ollut tällä kaudella kait kun tuossa yhdessä pelissä. Joten taitaa olla viimeinen "yhteisreissu" ennen vauvaa. Mutjuu, nyt esikoisen kanssa iltapesuille, saa nähdä koska nukahtaa kun oli miehen kanssa kolme tuntia pulkkailemassa ja oli nukahtanut autoon, olivat siis jossain järkkymäessä lähikaupungissa.

jaahassu ja sammo 37+2
 
kadak sopii mulleki mainiosti jos viitsit ja osaat laittaa meille kuntokerhon pystyyn =)

sädeI kauhee uutinen, eihän tommosta kyllä oikeesti voi olla tajuamatta... :eek: jollei sit ole joku 14v täysin tietämätön/asian kieltänyt...

mua jännittää huominen äitiyspoli :| pakkasin just osastokassin (en synnytyskassia) varalta ja mies otti mahdolliset viimeset kuvat musta masun kanssa. on haikea ja pelokas olo että mitä huomenna kuulee :( mä en olisi valmis vielä luopumaan masuvauvastani, kun hän on niin pienikin, mutta pelkään kovasti että päättävät käynnistää synnytyksen. voi itku. toivon niin että tulisi kuitenkin hyviä uutisia, mutta jokin minussa sanoo ettei niitä huomenna tule.

t. manna + lilli 38+1 :heart:
 
Meikäläinen on viivana mukana pk-seudun kuntoklubissa, jos kadak oot niin ystävällinen ja sellaisen perustat! Tässä on kertynyt raskauskuukausien saatossa 13 kiloa "älyä" sun muuta ympäriinsä, joten tsemppiseura tulee tarpeeseen. Kesän koittaessa voitaisiin suorittaa mm. Tervasaaren ympäri -vaunuttelu. Saari on pieni ja siten nopeasti kierretty, mutta piknik-maastot loistavat. ;)

Hemuli 35+4
 
lis69 onnittelut koko perheelle :heart: varmasti kaikki mnee jatkossa hyvin, onhan se inhottavaa että tartunta on tullut, mutta varmasti pikkuinen selviää hienosti eteenpäin ja pääsette pian kotiin :saint:

Jouskis kerjon puolella kirjoteltiin tapaamisesta tiistaina niin nähdään sitten, jos pääset :wave: ja brunettina ollaan, oonhan ennenkin ollut että ei niin erikoista itselle :D ja tää tuttu joka synnytti on just meidän kerholainen, tiedät varmaan ;)

(.) piiitkä päiv takana |O paineet oli 167/94 elikkä liian korkeat. vatsaa ja selkää särkee ja nyt olen saanut muutaman supparin kellotettua väli 10-12 minuuttia. silti uskon ettei tää tästä mihkään etene |O ja aamulla bongasin elämäni ensinmäisen peräpukaman :kieh:
 
lis69 Onnea koko perheelle :hug:

Täällä on mamma menossa mukana, koskien kuntoklubia Oon valittanut jo pari viikkoa miehelle, et mitä näille reisille on oikeen tapahtunut :eek: Pelkkää pullataikinaa!

Säde1 Juu...Ei kans oikeen pysty ymmärtämään, kuinka joku voi olla raskaana tietämättään...Harmi vaan surullinen loppu :ashamed:

Olin tänään Sellossa shoppailemassa, ja musta tuntui, että olin kuin sirkuksen vetonaula ihmisten tuijotuksista päätellen...Tulikohan sitä itsekin ennen tillisteltyä viimesillään olevia mammoja silmät selällään!?! Mies siihen, että kai ne ihmettelee miten noin pönäkkä on viel jalkeilla ...Just joo!!!

Huomenna olis taas neuvola...

Hääohjelmien pariin :heart: :wave:
 
Yksäriä mulle sit vaan, niin huomaan huomioida teidät kaikki. B)

Kadakille lähti jo salasana mut muille en ehdi tänään enää lähetellä, kun meen kohta nukkuu, mut huomisen voinki sit kaikkia ihmisiä hyväksyä sinne. ;)

Homma toimii siis niin, että saatte multa salasanan, että pääsette katsoo niitä sivuja, mutta sit tarvii viel erikseen "hakea jäsenyyttä". Oikeesti ei tarvii siihen sit enää kirjottaa mitään, kunhan vaan hakee, niin että mä nään listasta ketä sitä jäsenyyttä hakee. :)

Sit ku on hyväksytty jäseneks niin pääsee kirjottaa. Mun mielestä vähän hidas mut hyvä systeemi niin ei ulkopuoliset pääse lukee meidän läskijuttuja. :LOL:

Laala ja Punkero rv35+2
 
Onnea Lis69 pienestä pojasta ja toivotaan että pääsee pian viekkuun :flower:

Neuvolassa käyty, ei mitään ihmeellistä..

pissa puhdas
sf:35cm
paineet 127/79
tarjonta rt
en nyt tähän hätää muuta muista enkä jaksa persustani nostaa että kotrtin hakisin

lähete äippäpolille menny perille ja hyväksytty mut aikaa ei vaan kuulu.. pitänee huomenna soittaa ja kysellä varsinkin kun 38 viikkoa puskee jo päälle kohta.

pitkästä aikaa poika yökylässä mummilla joten aamulla saa nukkua :) tosin mun tuurilla tää "kotona" oleva lapsi pitää huolen siitä et mä en nuku :kieh:

on muuten ärsyttävää kun muutaman kerran supistaa tosi kipeesti niin sen jälkeen tuntuu reisissä kun olis juossu 2 kertaa portaat 6 kerrokseen ja takas.

Nellah ja Toni 37+5
 
Nellah Mulla lähti maanantaina lähete äippäpolille (kättärille) ja tänään tuli vasta aika postissa. Kiirreellisyysluokka oli 1-3 kun maanantaina ei ollu vielä 36 viikkoa kasassa, muuten olis ollu aika seuraavalle aamulle heti. Mutta juup, ens torstaille sain vasta ajan, on vissiin kiireitä siellä suunnalla... Vaikka eihän nuo mun arvot nyt mitään ihan hälyyttävää ollu ja maanantaina heti neuvolalääkärikin.

Onnea Lis69 :flower: :hug: äidille ja vauvalle erityisesti.

Oli niin ihana keväinen päivä tänään että sai taas piristysruisketta ihan kunnolla. Puunailin keittiön lattialistoja ja kaappien ovia :) Kauheeta vaan kun auringonvalossa kaikki paikat näyttää jotenki likaisilta vaikka mukamas olis siistiä.. Ikkunat vasinkin, jospa siitä projektia huomiselle jos yhtä nätti ilma.

Supistuksia tai muitakaan ennusmerkkejä synnytyksestä ei juurikaan ole, mutta toivo elää silti ettei menis kauheesti yliajan. Ja voihan olla että käynnistetään ton hepatoosin takia, viisastumpa tästäkin aiheesta ens torstaina lisää.

Mutta nyt unille. Öitä mammat, koitetaan vielä vähän jaksaa, palkinto on upea :D

Piin 36+1
 
lis onnittelut :flower: :flower: ja voimia alkutaipaleelle :hug:

manna toivottavasti vielä kotiudut tältä reissulta. mä olen kanssa menossa aamutuimaan kättärille kontrolliin ja toivon että kaikki olis hyvin.mua ihan kammoksuttaa jos tekevät sisätutkimuksen, sain siitä viime kerralla niin hirmuset supparit :/ tosin mulle tulee niitä jo ihan pienestä kävelystäkin.

turvotuksesta oon parina aamuna ( ja päiväunien jälkeen) huomannut kun peiliin vilkassut, näyttää kun olis joku vaihtanut unen aikana mun poskien paikalle pakarat :eek:

raskaus arpi mahassa ensimmäinen bongattu.navasta ylöspäin, vanhan lävärin kohdalta.

olotila tänään vajavaiset yö unet, esikoinen heräsi kaksi kertaa, nousin viideltä ylös,perinteistä vessajuoksua.selkä jomoa ja pari supparia. kyllä tämä tästä käynnistyy, tämä päivä :D
 
Huomenet kaikille!

Lis onnittelut pienoisesta.Varmasti pian kaikki on hyvin ja pääsette kunnolla alkuun!!!

Mulla tuntuu että supistukset on vähentyny nyt.. Siis vaikka olen joka päivä käynyt lenkillä, ollaan n 4pv harrasteltu petipuuhiakin ja olen touhuillutkin väkisin kotihommia..
Mutta liikkeet on vaimentuneet aikalailla.Tosi rauhallisia liikkeitä vaan tulee..
Mietinki et onko tää tyyntä myrskyn edellä vai meinaako tää tehäkki poikkeuksen ja tulla vasta myöhemmin..

Yöliruista..
Mä käyn sellaset 1-4krt yössä veskissä..Iltaisin kyllä juonkin mehua n puoli litraa..

Jännä kun tuntuu että kaikilla vaan nousee ja nousee tuo sf mitta..Mulla se ei ole ennenkään noussut 32 yli. Mut ei se ole kyllä kerinnyt laskeakaan siitä ennen..

Jännittää toisaalta,mut toisaalta olisin jo niiiin valmis hakeen tän nyytin syliin..
Synnytysunia ja muuten vauvaunia olen ainaki vikon jo nähnyt..
Aika käy edelleen pitkäksi vaikka aamupäiväkin touhuillaan lasten kaa kaikenlaista ja iltapv on ruuan laitot,mutta silti tuntuu että on vaan niin tylsää..Tuntuu että koko ajan pitäis lähteä vaan liikenteeseen eikä istua kotona..

Aika jännä kyllä toi uutinen että ei nykyaikana muka joku ole hoksannut että on raskaana...

Ei taas jaksa eikä keksi tän enempää..Enkä muista mitä taas meinasin kommentoida..Pitänee lähtä tunteroisen päästä vähän pidemmälle lenkille jos sattuis vaikka auttaan eteenpäin..

Jaksuja taas kaikille :hug:

Vaavimasu ja napukka 36+2
 
huomenta mammat,

mulla iski sit yöllä turvotus :/ ei inahdakaan enää sormukset sormiin, ku tavallisesti pyörii vaan. oon kaukoviisaana ottanu sormukset iltasin aina yöpöydälle, ku oon tätä pelänny. no, onneks aika kättärille tunnin päästä. on paljo rauhallisempi olo ku eilen, et jos synnytys päätetään käynnistää tai joudun jäämään osastolle. mut toivottavasti kuitenkin pääsen ip kotiin tylsistyyn. se tuntus nyt taas ihan hyvältä vaihtoehdolta, vaik oon ehkä vähän mäkin tästä täyslevosta valittanu :D :whistle:

zikistä ja hanista muute kuulunu päivään pariin? onkohan tullut lähtö?

tsemppiä vointien kanssa!

t. manna + lilli 38+2 :heart:
 
Tuo kuntoklubi minkä perustin, EI ole sit pelkästään mikään pk-seutulaisten etuoikeus, kun mäkin olen TURUSTA. :D Mut voihan siel sit esim pk-seutulaiset sopia omiakin jumppajuttuja tai mitä haluaa, sinne saa monta pinoa tehtyä. ;)

Ja salasanaa jaetaan edelleen. ;)


) .) Kohta ekaan lääkärineuvolaan! Iigs.

Laala ja Punkero rv35+3
 
Kiitos Laala kuntoklubista. Olikos se Manna8 joka toivoi ettei kilot lähtis ainakaan tisseistä, täälä sama toive ;) oikein nauratti eilen kun oon ostanut vaan kahdet uudet liivit raskauden aikana ja molemmat sattu oleen pesus ja meinasin sit laittaa jotkut vanhat liivit.... juu ei toivoakaan et ois mahtunu. Pienet ilot normaalisti pienirintaisella :D

säde mulle neuvolas sanottiin, et vaikka ei ole kiinnittynyt, niin ei tarvitse mennä makuuasennos. Et jos lapsivedet menee, niin kyllä silloin vauvan pää painuu samalla sen verran alemmas, ettei napanuora pääse luiskahtaan esiin. Onpa outoa miten erilaisia ohjeita annetaan.

Mitäs viä pitikään sanomani... ei muista enää... päivänjatkoja sit vaan kaikille!
 
huomenia!

vedenmeno & makuuasento enpäs ole moisesta ennen kuullutkaan... aina vaan sanottu että heti sairaalaan. meillä kun kaikki synnytykset käynnistynyt vesien menolla.

lis onnea pojasta! varmasti kaikki menee hyvin ja saatte terveen pojan kanssanne kotiin! :hug:

raskaudesta tietämätön uutinen niitä lukee aina aika-ajoin enkä usko niistä yhteenkään. kyllähän nainen tajuaa että tuli hommailtua ilman ehkäsyä, kuukautiset jää pois ja tämä loppuraskauden vatsa ei jää keneltäkään huomaamatta.

itsekkin liikuin kaupungilla & ikeassa keskiviikkona ja kyllä vatsa kerää huomiota.

sf-mitasta mulla se oli tullut useamman sentin alaspäin. neuvolassa oli sijainen ja se mittasi vatsan vielä todella löysästi verrattuna omaan tätöseen. ensi viikolla selviää että kuinka paljon todellisuudessa mitta laskenut. ja kun itsestäkin tuntuu ettei mun vatsa ole mitenkään erityisen iso. tytöistä ollut paljon isompi. mistähän voisi johtua???

ennakoivat oireet mulla niitä ei ole ollut vaan: esikoisesta oltiin viemässä multakuormaa isälleni n.100km päähän kun lapsivedet lorahti pitserian lattialle. jeps jäi rullakebab syömättä :) ( rv 40+0 )
toisesta nousin aamulla ylös sängystä ja lorahti vedet lattialle. ( rv 41+6 )
kolmosen kohdalla naapuri kysyi päivällä että eikös sulla nyt minkäänlaista oloa ole että synnärille lähtisit kun täällä vaan lenkkeilet. ei ollut oloa ei, mutta yöllä meni vedet. ( rv 38+5 )
joten ei se välttämättä mitään merkkaa että on ennakoivia merkkejä ilmassa.
tässä raskaudessa olen syönyt monta viikkoa suppareiden estolääkkeitä, vuotanut verta ja mitä lähemmäksi synnärille meno tulee niin olo paranee. :D

tänään lähdemme Tampereen kylpylään viikonloppu-lomalle :p kylpylään en enään uskalla mennä, mutta ihananinta päästä syömään jonkun muun valmistamaa ruokaa... ;)

hauskaa viikonloppua ja jaksuja :hug:

iltsu & beibe 35+0 ( 36+5 )
 
Huomenta..

Hyvin huonosti nukuttu yö takana.. supistuksia, kipuja ja vaikka mitä :(

Soitin sitten kättärille ja kyselin että missä mun aika viipyy niin ei oo kuulemma vielä aikaa laitettu ja lähetekkin on jossain. viimestään alkuviikosta pitäs kuulemma kuulua jotain. se puhelimessa ollu nainen alko kyselee kaikkee mahollista ja juttelee ihan aiheen vierestäkin mun kanssa (vanhemmista lapsista, mun leikkauksista, yms) :D

pitää mennä aamupalalle... kuolen muuten kohta nälkään...

Nellah ja 37+6
 
täällä vielä yhdessä kasassa :wave:

Lis69 oikein paljon onnea koko perheelle pienestä pojasta :flower:

eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin.. viikkoja 35+2 ja sf-mitta 28 (ei pääse edes alimmalle käyrälle..sama homma kuin esikoisestakin) lääkärineuvola on vasta 2.4.

mutta voimia kaikille kipuileville :hug:

niin onkohan hani tai ziki lähteny synnärille, kun ei ole tosiaan kuulunu mitään :D jännää

t: lumi-enkeli+masuasukki 35+3 :heart:
 
makuuasento &vedenmeno mä oon kuullu et ainoastaan jos menee vedet ja on tieto että vauva olis perätilassa niin sillon vain ja ainoastaan makuuasento sairaalaan mennessä ja kuulemma ainoa kulkuväline ambulanssi eli ei omin kyydein.. on sitten jotaion asiantuntevaa apua jos alkaa syntymään kesken matkan!!

lis69 oikein paljon onnea koko perheelle :flower:
 
Allusmamma,manna ja lumi-enkeli :wave: täällä ollaan kasassa vielä!!!! oon ollu vaa pari päivää niin poikki ku tullu niin kipeitä supistuksia 24/7!! :kieh: noh, eile sit päivällä en pystyny oikee ees kävelemää ja kävin itkemää (ku iha väsy ja kaikkee) ni ukko sano et nyt hän lähtee miuta viemää näytille, no se iltapäivä ja ilta meniki sit synnärillä ku tarkkailivat, mut kohdunkaulaa oli vielä noin 1cm jälellä ja oli kiinni ja sit käyrässä makoillessa alko supistuksetki heikkenee ni laitto kotia kärvistelee! :(
viime yön sain onneks vähä nukuttuu en heränny ku pari kertaa niihi kipuihi, toivottavasti ne ei taas ala ku nousin sängystä ylös |O ne on kyllä oikeesti niin väsyttäviä et huh!
lääkäri oli vähä huolissaa ku vauva ei liikkunu siinä käyrässä ollessa, mut sanoin sit et en oo kokopäivänä mitää pystyny syömään et varmaa sen takia.. no sit sain vähä mehuu ni saatii se pikkase hereille.
Oli kyllä ihana kätilö, ja se oli niin pettyny ku ei saanu ottaa miuta vielä synnyttämää :D mie sit vaa tokasin et sori mut en mie mielellää viel jäis :LOL:

että tälläsiä kuulumisia täällä.. :)

Näiköhä hanille on tullu jo tosipaikat??? :)

ainii ja Lisille onnittelut pikkumiehestä! :heart: pitää lisätä listaan! :)

ziki ja kerttu 35+0 !! jeih!! :D
 

Yhteistyössä