<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Pikainen kurkkaus ja luku. :wave:

Oikein paljon onnea Lis69 pikkuisesta pojasta. :flower:
Toivotaan että pieni pääsee pian vierihoitoon.

Mannalle tsemppiä tämän päivän kättäri visiittiin ja ettei vielä tarttis jäädä osastolle.

Pikainen omanapa: Neuvolassa kaikki ok. Tosin painoa oli tullut reilusti, kiitos lisääntyneen turvotuksen, mutta verenpaine ja pissat ok.
Hemppa taas kääntynyt laskuun, joten uudelleen rautakuuri päälle.

Täytyypi palailla paremmalla ajalla uudelleen.


Ruttana & Beanie 38+2 :heart:
 
Ihan ensimmäiseksi Lis69 paljon onnea koko perheelle pikkumiehestä :heart: Toivottavasti pääsette mahdollisimman pian nauttimaan tavallisesta vauva-arjesta :)

Mietin itsekin samaa, että jokohan on Hani tai Ziki lähteny vauvanhakureissulle kun ei ole kuulunut mitään ja eikös Hanilla ollutkin aika äippäpolille?! Toivottavasti kohta saadaan hyviä uutisia sieltä suunnalta =)

Sitten POKS POKS!!! 38 viikkoa täynnä tänään.. Ei voi olla että aika on mennyt näin nopeaa, syksyllä tuntu ettei se kulu ollenkaan ja nyt oliski vaikka mitä tekemistä vielä ennen vauvan tuloa. Luulenpa että saan rauhassa odotella sinne 3.4. saakka ellei ylikin =)

Tuo uutinen iltalehdestä on kyllä taas yks niistä, joita ei vaan käsitä!!! Kyllä viimestään siinä vaiheessa kun yli 20 viikkoa raskautta on kulunut alkaa jo liikkeetkin tuntumaan, vakkei muita oireita oiskaan. Ku eihän kaikilla jää menkat pois tms.. Mutta liikkeet ainaki tuntuu ja näkyy NIIN selvästi jossain vaiheessa. Kyllä kait jokainen nainen, joka on seksiä harrastanut (ehkäisyn kanssa tai ilman) tietää raskauden mahdollisuudesta. Varsinki jos on kummia oireita niin ensimmäisenä kyllä testaisin mahdollisen raskauden. Vai onko jotkut naiset vaan niin yksinkertaisia ettei käy mielessäkään.. Ihmetyttää tuommoset uutiset ja varsinkin kun niitä on kuitenki aika "useasti", siis näitä "ei tiennyt olevansa raskaana". HÖPÖ HÖPÖ, sanon minä!
Nukkuminen on suoraan sanottuna perseestä! Heräilen aina aamuyöllä eikä saa unta, välillä supistelee ja välillä kolottaa niin ettei saa nukutuksi.. Parempi onkin ollu herätä ylös jo aikasin, eilenkin nousin viideltä |O . Oon sitte päivällä torkkunu enempi. Onneksi kaikkeen tottuu.. (paitsi pienimunaiseen mieheen :LOL: )

Alanpa syömään suklaata näin 38 viikon kunniaksi :)
Aurinkoista viikonloppua mammat!


annuli ja vaavi 38 vkoa JO!!
 
Meillä terkka sano, ettei rautaa enää saisi syödä viimeisten viikkojen aikana.. En oo koskaan kuullu tämmöstä aiemmin ja olin ihan pihalla kun se käski minunki lopettaa tuo lisärauta?! Olisin mielellään halunnu hempan nousevan vähän korkeammalle, kun on aiempien synnytysten jälkeen ollut tosi alhaalla ja olokin sen mukainen eli heikko! Kait sitä uskaltaa yhtä kapselia päivässä ottaa omin luvin kun kerran ruttanakin saa vielä syödä.. Mikä hb-arvo sulla nyt viimeksi muuten oli?
 
Vähän vaan omaa napaa...
Oli lääkärineuvola.
Vauva on korkeella, ja arvelivat että perätilassa. ( :kieh: ) Mut ei osannu lääkäri oikeen sanoa, niin pisti lähetteen äitipolille, ens viikolla kai soittavat sieltä sitten tai jotain. Meen sinne sit ultraan ja sit kääntävät jos on pylly edellä tulossa.
Kuulemma oikeen "synnyttäjän lantio", mikä ei yhtään yllätä (siskoille sanottu ihan samat sanat..)... :D Jaaaa kohdunsuu kiinni mutta pehmeä, saa vielä mennä uimaan. ;)

Sit tylsät faktat: pissa puhdas, rr 126/84, sf 32cm, liikkeet ++, vauvan syke 130-145 (ensin oli lähempänä 130 ja sit se vähän riehu ja jo nousi tuonne 145:n kieppeille. :LOL: ) Ja painoa tullu nyt vähän toista kiloa reilun parin viikon aikana...

Että näin.

Laala ja Punkero rv35+3
 
annuli333 mulle ainaski neuvolas nimenomaan kehotettiin viä rautaa napsimaan, ettei sit synnytyksen jälkeen laske liian alas. ja mun arvo oli kuiteski 131, eli mun normiarvoja. Tosin en sit tiä mitä tarkotetaan viimesillä viikoilla, mut ei kyllä mitään tommosta puhunut.
 
Soitti se sama täti sitten äippäpolilta ja sain ajan jo tiistaiksi. tosin saa nähdä oonko kassa sinne asti.. tuli aamupalatkin suihkussa ylös.. olipa sitten kiva siivoilla ammetta :(

viimeyönäkin kun jo supisteli ihan kiitettävästi mutta ei niin säännöllisesti etten olis aina välissä torkahtanut. saa nähdä kauanko tässä tarvii kitkutella :kieh:
 
Annuli: Meillä kyllä rautaa jatketaan vaikka hemppa viime viikolla oli 136. Tällä viikolla ei ees mitattu.

Vesien menosta: Eli tästä on kahta tietoa taas. Olis ihan kiva jos joku terveydenhoitajien liitto tekis ihan yhtenevät "säännöt". Ei tarvis miettiä, uskoakko omaa terkkaa vai toisten :whistle:.

Tutsa: Onneks olkoon ekasta arvesta :D.

Ziki: sun ei varmaa tarvi ainakaa "pelätä", että joutuis vauvaa odottelee lasketun jälkeenki. Jos jotain hyviä puolia noista sun kärsimyksistä yrittää etsiä.

Tänään poksuu 37! (tulis jo :heart: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja annuli333:
Mikä hb-arvo sulla nyt viimeksi muuten oli?
Hemppa oli nyt 109 kuin pari viikkoa aiemmin oli 121.
Ja en oo kyllä ikuna kuullut että sitä ei saisi syödä viimeisillä viikoilla. Ja mua nimenomaan kehoitettiin nyt ottamaan niin ei menis sitten synnytyksen jälkeen kovin heikoksi tuo olo hempan takia.
 
|O taas odotin postia kun kuuta nousevaa. tuli vaan mainoksia :kieh: ei siis TAYS:ista mitään kutsua vielä, sanoi neuvolasta soittavansa jos niille tulee jotain tietoa. no pitää taas kärvistellä viikonlopun yli, maanantaina onkin neuvola.

aamupaineet oli 153/89 eli edelleen koholla. näitä näköhäiriöitäkin on ollut. sellasia "langanpätkiä" vilisee välillä silmissä. eiliset supistelut loppui kun menin nukkumaan ja tänään ollut taas niinkun ana ja sukkapuikkokivut kiusaa sekä vessahätä OIKEESTI vartin välein :headwall:

lähdenmpä tästä lounaalle kohta, täytyy pitää virettä yllä, jos toinen suostuisi tulemaan pihalle joskus :saint:

JJ-t ja Joona 38+0 :heart:
 
Heip. Täällä on vuorokausirytmi sekasin kun seinäkello. En saa millään illalla unta ja sit taas päivällä väsyttää ihan kamalasti. Sen muutaman tunnin välin siinä kyllä nukuin ihan hyvin.. Mua varmaan valmistellaan jotenkin tulevaan.

Raudasta Meillä ei oo edes käsketty missään vaiheessa aloittaa rautaa.. mulla hemppa ollu 129-125 (viimeks 125). Oon kyllä koko raskauden syöny noita multitabs raskaus vitamiineja, joissa on rautaa jonkin verran.

Mullekin on sanottu tosta vesien menosta, että jos RT:ssä, niin ei tartte mennä makuuasennossa, vaikka ei olis kiinnittynykään. Mutta heti pitäis polille soitella, vaikka ei supistaiskaan.

Hyvä, että ziki on vielä koossa!

Hanin äippäpoli-käynti on tainnu muuttua vauvanhakureissuksi, kun mitään ei oo kuulunu.. seuraavaks varmaan kuullaan taas pian vauvauutisia!

Täällä poksuu huomenna 38 viikkoa täyteen, eikä edelleenkään minkäänlaista merkkiä tulevasta.. Ei oo tullu edes kivuttomia supistuksia varmaan kolmeen päivään. Toisaalta mä toivoisinkin, että menis tonne 41+ viikolle, kun sillon mies vois jäädä suoraan kolmen viikon isyyslomalle ja vauvakin olis varmaan jo paremman kokoinen. Painoarvio hällä oli pari päivää sitten 2,9kg. Sellasta 3,5 kiloista olis paljon mukavampi hoitaa kun ihan rääpälettä.

Nyt tää aloittaa siivoamisen ja sit illalla työkavereitten kanssa syömään ja keilaamaan. Mä kyllä luulen, että keilaaminen saa jäädä välistä kun on ihan tarpeeks raskasta kun koko ajan joutuu kantamaan tätä omaa keilapalloaan mukana.. :LOL:
 
Jihaa..Nyt ois ekat pyykit pesty pähkinöillä ja ihan hyvältä näytti! Nyt pyörii toinen testi koneellinen 40 asteessa et näkee tapahtuuko mitään tosiaankaan..Jotai tuoksua kyllä kieltämättä kaipaa kun olen tottunut omenantuoksuun pyykissä..

Raudasta
Mullekki sanottiin että jatkaa vaan syömistä et ei sit tipu synnytyksessä..

Ja vesien menosta..
Mä olen aina kuullut vain semmsota et uudelleensynnyttäjän pitäis olla makuuasennossa jos vedet menee ettei napanuora kierry kaulan ympäri tms.. kuulemma sitä vaaraa ei samalla tavalla ole ensisynnyttäjällä..Mistä lie johtuu et puhutaan niin monella lailla..
Ambulanssin kyytiin en täällä kyllä lähtis edes siinä tapauksessa että vedet menis..
On sen verran hurjia juttuja kuulunut tän alueen ambulansseista...

Liekkö täällä touhuilut kuitenkin jotkain tekee kun kairaaminen on lisääntynyt ja painetta alapäässä.. Pitäis kyllä jaksaa lenkillekki lähtä,mut ei paista aurinko niin ei innosta..
Jospa sitetn poikien päikkäreiden jälkeen..

Ketäs täällä oli niitä joilla oli ennusteita vastaan olevat tuntemukset sukupuolesta?
Itellä edelleen jotenki vaan tyttö olo vaikka pojasta unia näen ja tosiaan tuo vaatevarasto on tullut hankittua poikamaisia vaatteita..

Nyt huomasin muuten että linea negraa näkyy ylöskin asti ihan sellanen kapea haalea viirukin..sellaenne et sitä hädin tuskin erottaa..
Arpia ei onneksi ole anakaan vielä tullut masuun eikä muuallekkaan..

Jokohan on tosiaan Hani mennyt vaavinhakuun kun ei kuulu..Ihana jännittää aina että onko joku jakautunut kun tulee lukeen tänne..
Itsellä meinaa olla tylsää vaikka tässä olen koittanut kotitöitä tehdä jne..
Pitänee kohta lähtä nukuttaan pojat ja hakea sitetn puita ja pistää hellaan tulet..Ja sit saaki jo alkaa kokkaileen ruokaa..Voi kun saiski loppuajan astua valmiiseen pöytään..

Mietinki tässä että pitäisköhän näille hommata tänne kotiin pakastimeen jotain valmisruokia että ainakin pärjäävät siten kun olen laitoksella..Mies kun just ja just osaa potut keittää nii nvoi olla aika köyhät eväät jos ei varaa..
Mun vanhemmat kyllä asuu tossa 700m päässä et varmasti äitiki huolehtii että saavat einettä masuun,mutta että ois kuiteski varalta jotai etteivät nälkään kuole..

Mutta kai se on pakko välillä taas keksiä jotia muutaki tekemistä ku istua koneella..tai rampata vartin välein kattoon onko mitään uutta...
 
heips, kättäriltä kotiuduttu. :D paikat ainakin 4 senttiä auki ja kohdun kaula tosiaan kokonaan pois jos ei viikon tule niin puhkovat sitten kalvot.lekuri kyllä meinas että vkon sisällä tulee tosin niin veikattiin jo viikko kaks sitten). :D
niin ja heti käskivät tulla kun alkaa tuntua et synnytys on käynnissä, muuten tulee kuulemma taksiin.on sen verran alhaalla ja esikoinen kun tuli alta kolmen tunnin niin tulee luultavasti rytäkällä.

manna mä en ole varma näinkö sua siellä kättärillä, enhän mä muista miltä sä näytit:ashamed: mulla on niin mahottoman huonokasvo muisti, enkä muista että oltais juteltu pk-miitissä, kun meitä oli niin paljon siellä?me oltiin kuitenkin mun miehen kanssa siellä jo kasilta 4kerroksessa, eikä siellä alhaalla minne yleensä mennään.toivottavasti säkin pääset vielä kotiin.

annuli mulle just tuplattiin rauta viime neuvolassa, nimen omaan synnytystä ajatellen.hassua, mitä neuvoa saa paikkakunnittain.


nellah voimia sinnekkin suppareiden kanssa, mulla ne nimenomaan odottavat että tulee täydet viikot ennen kun puhkovat kalvot, mutta sanoivat että turhaa kuitenkaan odotella pitempään ja kärvistellä kipujen kanssa kun paikat muuten valmiina..

nyt lepoon. :D
 
Onneksi on perjantai,vaikka ei sillä suurta väliä ole kun kuitenkin kotona ollaan :LOL:
Mutta mies kotiutuu,joskin tänään se menee kuitenkin taas tonne puolen yön paikkeil tai jälkeenkin.Mutta tulee kuitenkin.

Eilen rupesin oikeen miettiin vaavin liikkeitä ko on niin hiljasen olosta,mutta kyllä se liikkuu.Lohduttelin itseäni sitten että on varmaan sellaisessa asennossa että potkii ja lyö taakse päin.Olihan se viimeksi neuvolassa selkä edellä mun kyljessä.

Tänään tarttis jaksaa äitin kanssa bauhaussiin..ah,se ahistaa nyt jo.Makutuomariksi..

Eilen hain prismasta kaksi muumi-bodya.Meijän perhe on vähän tälläinen muumifaniperhe.Siskolla oli koira nimeltä muumi jonka kanssa se kävi jopa mm-kisoissa agilityssä.Ja oli meijän kaikkien suuri lemmikki(pieni).Joten siitä on tullut tälläne fanius.
Siskolle ostin hääkakuksikin muumikakun :heart: Ja se oli kaikille ylläri ja porukat oli ihan innoissaan että tää on just hänen juttu.

Ja olin siis vannonut etten osta vaaville vaatteita,mutta otin suosiolla 60 ja 70 senttiset ko noita vaatteita kuitenkin on aika paljon.

milky tasan 35 tänään(olen ehkä kateellinen teille noista vkoista 38+)
 
:attn: Kellä kokemusta, jos osaisi kertoa mitä ihmettä tää on kun supistukset tuntuu pelkästään selässä.. vatsa pinkee ja tunnen että supistus on, mutta kivulias ei niinkään ole vatsan alueella, mutta tuntuu siis selässä. Tykyttää koko selkää ja salpaa hengitystä. :wave:
Tytön ajoista on niin kauan enkä moista muista. :snotty:
 
Tutsa sullahan on jännät paikat :hug:

Vaavimasu mäki hyppään täs koneen ääres vartin välein vahtaamas onko kukaan tullu kertomaan mitään uutisia :LOL:

No oon peräti saanu siinä samalla kaikki äklöt kotityöt tehtyä :eek: elikkäs uuni, liesituuletin, mikro ja jääkaappi on puunattu :kieh: :kieh: Seläs kyllä taas tuntuu et oon tuola kaksinkerroin uuniluukus pyllistelly ja toi kauan paikallaa seisominen ei oo kivaa. :headwall:

Viime yö oli taas mitä oli :headwall: pyöriskelyä sängys, vessareissuja ei tarvinnu tehä ku kax :whistle:
Nyt anoppi on esikoisen kans vierailemas tos lähikoulun ryhmikses kun siä on avoimien ovien päivä. En tiiä mikä mua taas vaivaa mut eilen ja tänään toi anoppi ottaa sitten niin pattiin :headwall: :headwall: tytöllä on liian vähä vaatteita, tai liian tiukat sukkikset ym....ja sitte ku se on lähdös kotiin niin siinähän ei mee ku kolme tuntia enneku se malttaa jättää typyn kun se rupiaa rääkymää |O no se itku kyl loppuu het ku mummu katoo silmistä mutta......ja äiskä kyl vois mennä sänkyy lukemaan tytölle satua mutta kun se samperin sänky on koko ajan varattu :$ ja EN saa sanotuksi että lähe jo :wave:

Juu muuten oon tooooosi kiitollinen et välit on hyvät anopin kans ja et se jaksaa touhuta neitin kans joten älköön ny kukaan vetäkö hernettä nenään, piti vaan saada purkaa pahaa oloa...

No ehkä se taas mieliala paranee :saint:

Niin missäs Hani luuraa????

Ei mulle ainakaa esikoisen odotusaikana sanottu et lisärautaa ei sais syödä loppuun asti, nyt en oo onnex joutunu kuuria alottamaan ku se laitto aina vattan sekasin.

No nyt aurinkokin taas pilkahtaa aamusen lumipyryn jälkeen, tuuli on vaan aikamoinen mut het mieltä piristää toi arska
:D :D



:wave: outokumpu 36 POKS!!!!

Vaavimasu onnittelut pottasaaliista!!!! :flower:
 
Jippii!!!
Pikkuherra teki ekat kakkat pottaan!!!
On nyt pari vkoa kohta kotona ollessa tehny pissat pottaan jos ei ole kun pikkuhousut jalassa!!! Ja nyt sitten kakka..Isoveikan kaa taputettiin ja hehkutettiin niin et huomas tehneensä oikein!
Ja sai iiiiison tarran!!!
:LOL: :LOL:
että tämmöstä täällä..Nyt nukuttaan päikkäreille
 
Tääl on monella jännät paikat! Tsemppiä siis ja toivotaan, et pääsee pian tositoimiin jos vkotki on jo hyvis lukemissa! Ja voimia kaikille kipuilijoille :hug:

Tääl on saavutettu täysaikaisuus!!!


Mie oon kyl nyt niiiiiiin ilonen!! Mies oli ihana aamulla ku hyökkäs masun viereen ja höpis, et mitäs se täysikäinen tietää :D Se ol nii söpö :heart:


SS/ mytty 37+0 POOOOOOOOKSIIIIIIIIS!!

 
...Täällä ihan plääh-olo..Oon nyt ensimmäistä kertaa kipee koko raskauden aikana.Pää ihan puuroa,kurkku kipee ja yskä ja rintaa jotenkin ahdistaa.Minkä takia mun piti näin loppuvaihees tulla kipeeks..mun tuurilla synnytys käynnistyy nyt kun oon tälläsessä kunnossa :| |O

Säde Mä olen samaa mieltä tosta että voisi olla jotkut yhteiset "säännöt" noista kaikista jutuista.Muakin ärsyttää kun mulla on ollut aina kerran kuukaudessa neuvola ja äitipoli niin kummassakin aina selitetään ihan eri juttuja :kieh: Tiedä sitten koskaan ketä uskoo...

38+0
 
täälläki kättäriltä kotiuduttu :wave: JEE! =) paineet oli taas kaakossa ja kotiin pääsinki lääkityksen kanssa. muutoin mulla kaikki ok (jotain veriarvoja vähä pieles?) ja vauva voi hyvin :heart: painoarvio oli 2,4kg eli hyyyyvin hitaasti kasvaa, mutta näyttäs kuitenki kasvavan. pituutta on ehkä paremmin kuin painoa, ja lääkäri totesi taas että hyvin sirorakenteinen ja hoikka vauva tulossa. mutta äärimmäisen virkeä, liikkuu ja harjoittelee hengitystä paljon, kaikki virtaukset kunnossa (katsottiin myös aivovirtaukset) ja sydänkäyrä erinomainen. ei kuulemma mitään syytä huoleen. ens viikolla ma seuraava aika, katsovat vauvan sydänkäyrän koska aloitan verenpainelääkityksen, ja torstaina toksemia- & vauvan kasvukontrollitsekki. sanoivat että saa varautua käynnistykseen sitten to/pe :eek: mut toivoa elättelen ettei kuitenkaan viel sillon, vaik onhan viikkoja sitte jo 39+1.

sisätutkimukses oli muuten enää sentti kohdunkaulaa jäljel ja joku ulkosuu(??) sormelle auki mut sisäkanava tai joku viel kii. öö, siis mitä noi sisä- ja ulkojutut oikein on? :eek: ja voiko niistä päätellä synnytyksen lähenevän? lääkäri oli ehkä sitä mieltä että synnytys voi olla lähellä ilman käynnistystäki mut meni multa vähä ohi ku jännäsin niin sitä vauvan kokoarviota.

vielä siitä lapsiveden menosta ja makuuasennosta, niin mun neuvolatäti sanoi, että pätee vaan jos vauva ei ole vielä kiinnittynyt.

suukkosulle onnea täysiaikaisuudesta, ihanat animaatiot sulla viestissä :D

zikille ja muille kipeille paljon tsemppiä ja :hug:

ruttana mulla myös supistuksia, jotka tuntuu alaselässä. masussa tuntuu oikeastaan vaan silloin, kun itse liikun, mutta esim öisin maatessa tuntuu supistuskipu selässä. tai oletan et on supistuksesta johtuvaa, kun menee aalloissa vatsan kovettumisen kanssa. vihdoin mäki oon alkanu ymmärtää näitä supistuksia :D

tutsa ollaankohan kättärillä ens viikolla samaan aikaan synnyttämässä?? :wave: mutta luulen että sä oot kyllä ennen mua. tulin muuten puol kympin aikaan odotustilaan, olit tainnut mennä jo?

laala toivottavasti ei oo vauva kääntyny perätilaan mut jos on, niin eikös ne ulkokäännöksillä onnistu aika hyvin saamaan vauvat takas parempiin synnytysasemiin?

vointeja mammat!

t. manna + sirpukka 38+2 :heart:
 
AAM
tutsa 4 cm auki ja lähetti sut himaan :eek: häh ?? mä olin neljä cm auki ja menin synnyttämään.. :snotty: :| weird.. ? siis sulla oli paikat tyyliin auki ja.. emmä ymmärrä.

no hyvä että kättäriltä kuite ok fiiliksissä pääsit takasin samoin manna, muistakaan noi painoarviot saattaa olla päin seinääkin.. :/ et se alta kolmikiloinen voi olla isompi..

Sälkäänhän joillakin noi kivut säteilee enempi vähempi mulla taas oli ihan tuonne suoraan haaraan lähinnä, alaselkä sai olla suht kivuttomasti.

Täysiaikaisuudesta :flower: täällä sitä odotellessa... :whistle: ja mäki oon kade melkein teille joilla on jo 38+ :ashamed:
ja varsinkin kun paikat on vielä suht kiinteät "vähän" pehmenneet :kieh: lääkärisedän tulkinnan mukaan joten :wave: Wappuvauvaa odotellessa :LOL: että hölkyn kölkyn vaan.. |O siinä vaiheessa te ootte niin pinoutuneet tuonne vauvaantuneisiin että mä oon ihan jälkijunassa ko sinne tuun..

Juu en oo kyllä kuullut että kukan orkkuja ois saanut synnytyksessä :xmas: en minä ainakaan vaikka välillä oli kiitos puudutteiden niin hauskaa että kuset meinas tulla "housuun" kun sen opiskelijan kanssa juttelin.. piti siis seuraa mulle kun ukko oli poissa hetkoja.. mut niin "kivaa" toi synnytys ei ollut että orgasmin pelkoa ei tullut.

Rauta siis :eek: täh senhän pitäis nim om olla korkea kun synnärille lähtee ? mieti jo menetät siellä sit litratolkulla verta niin.. täh syö vaan sitä rautaa sanoisin tai soita jolleki toiselle terkalle toinen mielipide.. että et ollut ihan varma ymmärsitkö muka oikein :xmas: :/

Vaavimasulle onnittelut saavutuksesta tai pikkuisen saavutuksesta :) :flower: :LOL: toi on niin suloista ko toinen sit ihan tohkeissaan itsekin siellä.. täällä kans yks päivä tuli ylläri, sanoi jopa etukäteen että kakka tulossa ja kun mentiin istunnolle niin lueskeli siellä lelukuvastoa niin ja pinnisteli niin tulihan sieltä "tulosta".. ja toinen oli niin :D normisti on taas niin hiljaa ja vonkuilee niin tietää että on vaipassa sitte...

Laalaan vauvalla perätila ? =/ no toivottavasti ei oo, että on ollut vain outo asento..
:hug:

outokummulle jaksuja anoppikeissin kanssa, ne ottaa välillä pattiin :D mutta onneks sulla on semmoinen "apu" edes.. :wave: täällä ei :( omani on kukkamultaa..

hanille tsempit jos oot tositoimissa.. i think u are.. :D

am & hippunen 36+4 :heart:
 
Mulle ainaki sanottiin, et uudelleen synnyttävillä voi helpostikin olla sen neljäki senttiä auki eikä ois syntymässäkään. Mut et jos esikoista synnyttävällä olis noin ja kohdunkaula lyhentyny poies kokonaa ni sit ois synnytyksen aika. Mut kiva, et tutsalla pian on jo vaavi sylissä ku kerran kalvot sit puhkaistaan! =)
 
Am
Mä oon jo niin monta kertaa koittanut tota pienempää opettaa potalle,mut se on ollu niin temperamenttinen ettei siitä oo voinu edes haaveilla..Nyt sit tarrojen avulla sain innostuun sen pottailusta joten jospa tässä talossa oliski niin että vauva on sit ainut joka vaippaa käyttää.
Aiemmin ei ole reppana edes osannut aavistella millon pissa tulee,mutta nyt ihan parin pv sisään on alkanu yhtäkkiä huutaan että äiti pissa tulee ja juossu potalle..Ihanaa!!! Kun nyt vain ei tulis takapakkia..Ja aina ku johkai lähetään niin pitää kyllä vaippa laittaa ettei tule vahinkoa..

Aika jännä kyllä että jos tutsalla paikat 4cm auki niin laitetaan kotiin.. No..KAi ne sit tietää mitä tekee..

Aika jännä toi orkku juttu..
En kyllä itekkään osais kuvitella et voi olla mahollista siinä tilanteessa,mut mikäs siinä.. :D
Enkä ole ennen kyllä moisesta kuullut..

Anopista..
Mulla on sellanen hössöttäjä anoppi kans ja kuulosti aika tutultaki tuo outokummun selitys...
Mut silti se osaa olla ihanaki ja tiedän et on hyvä ihminen..Mun hermot vain ei kestä paapomista ja sitä etteivät osaa oikein komentaa lapsia.. Kai se on joku kirous anopin ja miniän ylle kaadettu ettei voi tulla täysin toimeen.. Onneksi ei tartte ihan tapella kuiteskaan :LOL:

Viikko olis täälläki vielä täysiaikaisuuteen..tai vajaa.. Sit saa kyllä rueta jo ulostautuun vauhilla ettei mulla järki lähe lopullisesti käveleen..

Siis eilenki oltiin menossa autossa kylällä hakeen pakettia postista niin yhtäkkiä autossa tuli vaan sellanen olo et itkettää ja tippalinssissä sitte miehelle melkein nauroin että kun itkettää vaikkei edes ite tiiä mikä on hätänä.. Sitte taas kohta naurattaa ja kohta itkettää ja naurattaa ja .....

Saas nähä saako mies taas synnytyksessä hieroa viimeisin voimin mun selkää kun mulla kans tuntuu että ottaa aika paljo supparit selkään.. Ekasta mulla oli selkä ihan mustana ku melkein huusin miehelle että hiero kovempaa..Sit ihmettelin jälkeen päin että miten on niin herkkä selkä niin ukko katto ja sano et ei oo ihme ku on ihan musta :LOL: :LOL:

Mutta nyt kyllä kohta kuolen nälkään joten pakko laittaa sapuskaa..Miekkosille on tossa omaa ruokaa joten jospa itte söis sitten ite tekosia kasviskerroshamppareita..nam.. nyt rupes jo kuola valuun joten äkkiä paistinpannu esille..
 
Lapsivedestä ja kiinnittymisestä: Mulla oli kakkosen kanssa sellanen tilanne kans, että vaavi ei ollu laskeutunut. Ohjeiksi annettiin sekä neuvolasta että Kättäriltä, että jos menee lapsivedet niin pitää mennä makuuasennossa ripeästi ambulanssilla sairaalaan. Ja niin siinä kävikin, että vedet meni. Ja tuota ohjetta noudattelin. Syynä tosiaan se, että napanuora saattaa luiskahtaa ulos ennen vauvan päätä, mikä ei ole kovin hyvä juttu! Ja kipeet synnytyssupparit alkoi sairaalassa ja kun niitä oli jonkin aikaa tullut niin niiden myötä vasta pää laskeutui lähtöasemiin. (Esikoinen oli laskeutunut jo ennen syntymää)

Neuvolan täti muuten valisti mua viime neuvolakerralla tuosta kiinnittymisestä, että vauvan laskeutumista vähän virheellisesti kutsutaan kiinnittymiseksi, kun ei se pää voi sinne mihinkään kiinnittyä esim. luiden tms. väliin. Että kyse on laskeutumisesta. No joo... aika sanatarkkaa hommaa... ;)
Sitte se vielä jutteli tosta napanuoran ulos luiskahtamisesta, että voihan se sieltä tulla ulos vaikka oiskin vauvan pää laskeutunut, että ei se laskeutuminenkaan sitä estä. Voi synnytyksessä kiertyä napanuora kaulan ympärille tai jo ennen synnytystä jne. Että kaikki on kuulemma mahdollista synnytyksestä, että mitään ei voi varmuudella tietää...

Ja mäkin luin noi iltiksen lööpit tosta terkkarin vessaan syntyneestä vauvelista... Heti tuli kyllä mieleen, että tuo odottava äiti on varmaan ollut alkoholisti tai narkkari, joka on ollut niin alkoholi- tai huumehuuruissa koko odotuksen ajan, ettei sen takia ole huomannut olevansa raskaana. Ja jos vielä ollut isompikokoinen nainen, niin vauvamasu on voinut jäädä sinne muutenkin ison masun piiloihin. :| ...noh, omia spekulaatioita vaan... Mutta kumminkin kaamean surullinen tarina! Voi vauva raukkaa ja voi äiti raukkaa! :(

Tää söi just pakkasesta nami nami suklaakakkua, pitäis pistää herkut pannaan... Viime viikolla onnistuin olla 3 päivän ajan syömättä herkkuja!!! Oli kyllä todella vaikeeta!!! Jospa yrittäis uudestaan ni en olisi ennen synnytystä niin yltiöpunkerokunnossa! :D

Tassutin, 34+2
 

Yhteistyössä