<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Onnea hirmuisesti Prinsessan johdosta Hanille ja perheelle! Ihanaa kun vauvoja tulloo! =)

Tänään kävin ultrassa tarkistuttamassa vaavin tarjonnan ja olihan se oikein päin rt:ssä ja kuulemma hyvin jo asetellu itsensä sinne. Ihanasti näkyi kyllä pään muotokin siellä, oli sellainen viimeinen kurkkaus ennen maailmaantuloa. Pääsipäs iso huokaus, kun aloin jo panikoimaan, et olis toisin ja kuinka sit toimitaan. Noh, se neuvolalääkäri ei vaan osannut sanoa miten päin on, joten tulipahan tarkistettua. Nyt on sit ilosesti potkinut rintakehää koko päivän ultrasta ärsyyntyneenä. :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille! ;)

Herranpieksut, kun on kerenny tulla taas eilisestä tekstiä. Tosin päivällä piti pikaiseen käydä vilaseen, jotta joko on tullut lisää vauvauutisia ja missä ziki ja vuffi luuraa.

Hani ja iskä myös, kovasti kovasti onnea pienen prinsessan johdosta! :flower: :heart: Ihanaa!

Vuffille jo etukäteen tsempitykset ja onnittelut jakautumisesta! Sie saatki sitten kaksi pientä kääröä viekkuusi. Ihkulia. :hug:

Tutsalle kanssa tsemppiä ja jaksuja! :hug: Kuulostaa siltä, ettei enää kovin kauaa mene, kun sullakin pieni nyytti viekussa.

Ziki, kiva kuulla että olet vielä yhtenä kappaleena. Tosin kuten täällä joku muukin arveli, noilla suppareilla ja kipuiluilla tuskin ainakaan yliaikaseks menee. Toivottavasti välillä taukoavat. Meinasin sanoa, että otahan iisisti, mutta lukaisin sitten tuon sun siivousjutun ja ajattelin, että anti olla. =) Varsinkin kun itekin just sain kylppärin puunattua, oikeen kontillaan piti jynssätä, että varmana tulee puhdasta. :LOL:

Laala ja Susse, pidetään peukkuja, et pikkuiset siellä vielä kääntyy oikeinpäin. Tiedän tunteen, itellä nasukki perätilassa kohtuupitkään, mut eilen onneksi ultrassa varmistui, jotta kääntynyt pää alaspäin.

*muoks* Möyriäinen, mukavaa kuulla, että siellä pikkuinen rt:ssä tulossa maailmaan! :)

Allusmamma, sehän voipi olla myös niin, että vappuna sulla on jo sellanen pikku tuhisija vieressä ja saat holittomalla kuoharilla/siiderillä kippistellä. :)

Kaikille suppaileville kovasti jaksuja ja tsemppiä! :hug:

AuroraB + nasukki 36+3

Hanille ja koko perheelle onnea hurjasti!!! :flower: :flower: :flower:
Nyt niitä vauvoja taitaa alkaa tulla vauhdilla! Joka päivä saa jännätä :)

Mulla ollut tänään hirmu kiireinen päivä. Oon kyllä lukenut kaikki jutut, mutta ei vaan tänään pää jaksa taipua kommentoimaan. Maha-asukki on ollut hyperaktiivinen eilisestä asti verrattuna normaaliin. Outoa. Onkohan se hermostunut, jos on laskeutunut niin alas, ettei pää liiku kunnolla. Tuntuu, että se työntää jaloilla koko ajan ja välillä tökkii käsillä.

Voimia kaikille!

kadak&pikku-olio 37+4

Hanin koko perheelle suuren suuret onnittelut. Ihanaa.

Pai, ihanaa että poikasi pääsi kotiin ja voi aloittaa rauhassa toipumisen.

ja sitten B-vitamiini

Himskatti kun kaikkea tietoa ei voi olla yhdessä paikassa ja selkeästi luettavissa vaikka samaan aiheeseen liittyisikin.

Nimittäin B-vitamiinia tarvitaan punasolujen tuottamiseen. Erityisti B12 ja foolihappoa.

Eli pitääpä tuokin lisätä mun pillerinottolistalle.

Mullahan siis se ongelma että hemppa ja kropan rautavarastot vain laskee raudan syönnistä huolimatta.
Vaikka raudan otan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.

Eli kokeillaanpas lisätä nuo B vitskut mukaan niin jospa ne auttaisivat. Jos onkin sen puutosta ja sen takia ei ole punasoluja tarpeeksi.... ja ne ovat kuitenkin aika tärkeitä.

Elikkäs muistakaa muutkin jos hemppa meinaa laskea. Raudan kanssa C-vitamiinia ja B-vitamiinia.

ärsytys, mulla on kielessä rakkuloita. Mistä lie tulleet. Mutta tosi inhottavan tuntuisia. Kieltä särkee eikä voi syödä kunnolla eikä oikein maistukkaan miltään.
Onneksi kaapista löytyi afta lääkettä joka auttaa myös suun rakkuloihin ja heti helpotti. Jospa sillä nyt saisi vähän nopeammin parantumaan nuo.

Eipä tässä sen kummempia, tuota B-vitamiinia ja sen vaikutusta punasoluihin piti vain tulla kiroamaan kun ei kukaan ole aiemmin siitä mulle kertonut.

t: Solina ja Kirppu rv 35+5

P.s päätettiin jättää ähtärin reissu väliin. Voisi olla turhan rankkaa.

Onnitteluja kaikille vauvansa saaneille :heart:

Meidän talvi on mennyt nopeesti. Kyllä mä viikoittain olen tätä pinoa lueskellut läpi mut taustailuksi on jäänyt. Olin reilun 4kk töissä talvella ja esikoinen hoidossa joten vapaa-aikana ei paljoa jaksanut koneella olla. Raskaus on edennyt vähän niinkuin siinä sivussa. Vähin vaivoin olen päässyt kun olen lueskellut teidän juttujanne, monilla tuntuu olevan vaikeitakin hetkiä :( Onneksi tämä ei ole loputtomiin kestävä olotila. Esikoinen syntyi meillä 10päivää etuajassa joten hieman toivon että tämä toinenkin tekisi samoin...

Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille :wave:

Gimli rv36+1

Pikaisesti omanapakuulumiset nyt kun jo pystyy istumaan hetken muuallakin kuin pöntöllä: Esikoisen mahatauti tarttui sitten minuun ja mieheenkin, koko päivän olen juossut vessassa niin että molemmista päistä on lentänyt :x ... Jus kävin vaa'alla ja näytti 3kg vähemmän kuin ennen keskiviikkoista nevolaa... :/ Jospa tää helpottaisi ennen kuin synnytys käynnistyy...

Talvitie 38+2

Onnittelut Lisille ja Hanille ihanista vauvauutisista :heart:

Me päästiin eilen kotia ja tässä on vauva-arkea ihmetelty ja ihasteltu kohta vuorokauden ajan. Tytsy on ihana ja pään peittää tumma ja kiiltävä tukka.

Ennenkuin kirjoitan synnytyskertomusta niin kehotan kyllä omasta kokemuksesta syömään tuota rautaa. Mulla oli vikassa neuvolassa hemppa 133 ja synnytyksen jälkeisenä aamuna vain 91. Onneksi hemppa saatiin nousuun siitä missä se alhaisimmillaan oli eli 103.

No synnytyksestä sitten...
Lapsivedet alkoivat lorahtelemaan kesken paikallisen yhdistyksen johtokunnan kokouksen seitsemän maissa ja vitsailtiinkin että pitänee kirjata pöytäkirjaan että lapsivedet meni, puheenjohtaja päätti kokouksen :D Menin sitten terkkarille, josta laittoivat omalla autolla synnärille (matkaa se 130 kilsaa... ). Ihmettelin hieman, kun neuvolassa puhuttu koko ajan että jos lapsivedet menee niin sitten matkaan ambulanssilla tai paaritaksilla eli makuuasennossa. No, makailin sitten omassa autossa etupenkki kallistettuna ja matka meni oikein rattoisasti yhden supparin voimin. Synnärillä oltiin kymmenen maissa, jossa kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen (auki noin 3 senttiä ) ja laittoi käyrille. Käyrän jälkeen kehotti rupeamaan nukkumaan ja vinkkasi että mieskin voisi lähteä jonnekin yöksi. Hotelliinhan se lähti kun mulla ei kuitenkaan pahemmin supistellut ja kätilö sanoi että lääkäri tekee kierron kahdeksalta aamulla ja sitten katsotaan että käynnistetäänkö. Yritin sitten nukkua mutta kahdeltatoista alkoi käymään jo kipeämmin eikä nukkumisesta tullut mitään. Pyysin jotain kipulääkettä ja käyrän oton jälkeen sain sen synnytysosaston kiireestä johtuen noin puoli kaksi. Kätilö sanoi piikin laitettuaan että ei vaikuta heti, joten odottelin tunnin verran ja soitin sitten kelloa kysyäkseni olisiko pitänyt jo vaikuttaa. Olisi kuulemma pitänyt mutta mulla supparit olivat kipeytyneet. Oma kätilö oli toisessa salissa tositoimissa ja toinen kätilö tuli valmistelemaan epiduraalia, jonka sainkin todella nopeasti. Tässä kohti vissiin olin 5 senttiä auki. Kätilö tuumasi että parasta olisi soittaa mies paikalle ja soitinkin samantien, jolloin kello oli puoli neljä. Mies tuli noin vartissa paikalle ja tyttö syntyi 4.40. Ponnistusvaiheen kesto 20 min. Eppari leikattiin, koska sitä toivoin mieluummin kuin repeämää. Nyt tikit vähän ikävästi kiristää mutta muuten olo hyvä. Niin ja istukka jouduttiin irrottamaan käsin koska ei ruennut tunnin suostuttelun jälkeen irtoamaan. Olo oli aika sekava ja pyörryttävä nukutuksen jälkeen ja varmaan osittain tuostakin johtui tuo alhainen hemppa.

Osastolla oltiin vajaa 4 vuorokautta ja ensimmäisen yön jälkeen lääkäri kävi kyselemässä vointia ja totesi, että seuraavat synnytykset saattavat olla sitten puolta nopeampia :eek: Todella hyvä fiilis jäi kokemuksesta ja oli helpompi kuin mihin olin varautunut. Ihanat kätilöt ja kovasti kehuivat että osasin ponnistaa erityisen hyvin. Miehelle totesin jossain vaiheessa että helpolla pääsit kun ei joutunut edes yhtään kertaa hieromaan. Oltiin molemmat varauduttu pitkään odotukseen avautumisvaiheessa =)

Hirmusesti tullut tekstiä... Siitä huomaa että on ollut muutaman päivän poissa. Selasin jutut nopeasti läpi mutta pitää joku päivä paneutua paremmin. Nyt voisi käydä suihkussa ennenkuin tytsä herää taas syömään.

Tsemppiä kaikille loppuajan kärvistelyyn!

Sanni-Maria ja tytsä 4 vrk

Voi kamalaa. Sivuja tullut 13 sillä välin, kun olen pötkötellyt sairaalassa. Eli ti oli käynti ä-polilla ja sinne jäin. Raskausmyrkytys, mutta lievänä. Sain luvan lomailla kotona viikonlopun. Käynnistelemään siis ei aleta, vaarallista tässä tilassa, mutta ensi ke leikataan. Vauvalla kaikki hyvin. Samoin mulla. Ei turvotusta, paineetkin nyt hyvät levossa ollessa (luokkaa 133/78), pissakin oli tänään puhdas. Niillä siis kotilomalupa. Eli keskiviikkona saan vaavin ellei synny spontaanisti sitä ennen.

En millään jaksa lukea pinoa läpi.

Vointeja kaikille :)

ompas sanni-marialla ollu "helppo" synnytys, ku vertaa joihinkin mitä netissä lukenu :D ihana lukea noita synnytyskertomuksia! :heart:

voi vitsi ens viikollaha tulee ihan urakalla vauvoja!! :D onnee kaikille jo etukätee! :)

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Paljon onnea vauvautuneille! :heart: :flower:

Olen päivittäin käynyt katselemassa vauvauutisia ja nythän niitä alkaa ropisemaan.

Oma tilanteeni on semmoinen, että ensi keskiviikkona ottavat sairaalaan sisään ja aletaan käynnistyshommiin. Kohdun suu vielä aika kypsymätön mutta toivotaan, että lähtee sujuvasti käyntiin ja saamme pienokaisemme maailmaan piakkoin.

Käynnistys aloitetaan siksi, kun minulla käytössä insuliini, jottei vauva kasva ihan mahdottomiin lukemiin. Keskiviikkona painoarvio oli n.3800g että vielä iaka normeissa mennään. On viime viikot ollut aika ruljanssia kun on saanut istua polilla käyrillä mutta vauvan hyväksihän se, aiheuttanut vain pieniä käytännön ongelmia.

Kyllähän tämä aina vaan jaksaa jännittää, aina vain yhä uudestaan...

Supparipuhureita!

SydänAlma ja Nyysä 38+5

Gimli, kiva kuulla, että sinäkin täällä vielä pörräät ;) LOR fani kun olen :LOL:

Mammanen, SydänAlma ja vuffi (ainakin), tsemppiä ensi viikon koitoksiin! Ja tutsallekin, jos vaikka kohta sieltä tupsahtaa!

Kiitos Sanni-Marialle kertomuksesta, vähän helpotti omaakin oloa, että homma voi sujua ilman isoja traumoja :)

Hyvää yötä tytöt!

AAM
Hyvää viikonlopun alkua B) :D :heart:
ihana herätä älyttömän kirkkaaseen auringonpaisteeseen sitsi ko poika ois vielä terve :snotty: parka on ihan nuhainen ja yskäinen :| :(
Ensi viikko onkin sitten kunnon synnytystulvaa.. babys all over.. :D :hug: onnea jo etukäteen ja valmistautukaahan kunnolla keräämällä voimia viikonloppuna :)

tuossa huviksi taas kuulaa :D just äsken otettu 36+5 :

Mammanen, SydänAlma ja vuffi tsemppiä ens viikon koitokseen! Vaaveloitahan putkahtaa maailmaan hirmu vauhtia :heart:

Sanni-Maria kiitokset synnytyskertomuksesta, toivottavasti muillakin ja itellä onnistuu yhtä hyvin :D

Ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:

mammanen ja SydänAlma Mä olen niin kateellinen, tahtoo kanssa vauvan!! Onnea teille ensi viikkoon! Ei jaksa enää odottaa.. Eilen kävin katsomassa pikaisesti työkaverin 7h ikäistä prinsessaa :heart:

jaahassu ja sammo 37+4

hanille onnittelut pienestä prinsessasta :heart:

mammanen jos sulla on rm lievänä niin mitä se käytännössä ytarkottaa? onko siis pissassa protskua tms..? (malttamattomana kyselen kun oma olo samaa luokkaa) mulla vaan turvotusta löytyy tosi paljon :/

vuffille tsemppiä käynnistykseen, ihanaa kun saa varmuudeksi tietää koska alotetaan tositoimet :saint:

(.) aamupaineet vaan 144/74 joten sen mukaan ei taas hätää. nyt vaan särkee päätä ja pyörryttää. mä olin viime viikon lauantaina "turhaan" synnärillä ja en kyllä aio mennä :ashamed: maanantai aamuna on neuvolla, eiköhän sinne asti kunnialla päästä. [/b] millasta se ylävatsan kipu on raskausmyrkytyksessä??

ihana ilma ulkona, ei vaan oikein mitään jaksais tehdä. mieskin kerrankin kotona koko viikonlopun :heart: syötyyn hyvä aamiainen yhdessä äskön ja kohta alkaakin
mäkihyppy JEE, musta on tullut ihan fani :D

JJ-t ja Joona 38+1

paljon onnea vauvan saaneille ja myös onnea ja tsemppiä ensi viikon koetuksiin valmistautuville :flower:

täällä eilen oltu TAYSin svo:lla liikeseurannassa. kohdun kaulaa ei enää ole ja suu sormelle auki, sisäsuusta ei maininnu mitään enkä h7uomannu kysyä.. vauvan pää todella alhaalla koska mulla paikat kuulemma noinkin arat (siinä sätkin kun tutki) niin voi kuulemma syntyä millä hetkellä hyvänsä.. ja siellä käyrillä ollessa tuli paljon kipeitä suppareita ja myös sen jälkeen tullut niitä aikas paljopn. niin epäsäännöllisesti kuitenkin ettei o tarvinnu kellottaa..

unicorn ja vaavi 36+1

Ihana oli lukea Sannin synnytyskertomus! :)

TÄällä lauantai aloitettu taas lauantaitraditiolla, eli esipaistetut patongit uuniin, sit ku ne oli valmiit niin väliin kinkku-juusto-tomaatti-kurkku ja sitten kahvit ja mehut ja sanomalehti ja koko homma sänkyyn. :D Tänään siis vaihtuu taas lakanat. :LOL:

Lähetään jonkun ajan päästä liikenteeseen, mennään ulkoilee ja sit käydään vähän kaupoissa kans. :) Ihana mikä keli ulkona, oikeen kutsuu viettämään mukavaa päivää rakkaan kanssa (ja jättämään kaikki opiskelujutut ens yölle. :LOL: )

Laala ja Punkero rv35+4

Huomenta :flower:

Iiiiiiihana ilma. Ei oikein voi edes uskoa todeksi. Pällistelin aurinkoa ovensuusta pelkässä topissa ja verkkareissa hetken :) Mieskin totesi aamulla, että osui parhaaseen aikaan tämä meidän raskaus ja tuumasi, että varmaan on vähemmän masennustakin synnytyksen jälkeen mammoilla, kun kevät koittaa ja mieliala nousee verrattuna, jos saa lapsen synkimpään aikaan. Ja tietenkin raskausajan turvotuksetkin olis varmaan pahemmat kuumalla kesäilmalla. Ollaan siis oltu onnekkaita siinä mielessä, että kannetaan kesän touhujen hedelmiä :)

unicornille tsempit kanssa!

Me syötiin myös hyvä aamiainen tänään. Käveltiin mun vanhemmille aamupuurolle ja kaffelle - asuvat todella lähellä. Kiva aamun aloitus, nyt masu ihan täynnä.

Mun pikku-otus on ollut kamalan levoton jo kaksi päivää ja tekee olosta tuskaisen. Se on jotenkin jo niin vahva, että möyriminen sattuu. Tuntuu, että maha repee. Mut hyvähän se kai on, että pieni liikkuu.

Kivaa lauantaita kaikille (JJt mäkihyppyä täälläkin töllötetään),

K&otus 37+5

Yhteistyössä