<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

allusmamma sulla kyllä roikkuu tuo maha melekosen alhaalla[/b] ;) ja hyvän kokonen masu... mullaku tuo reppana ei meinaa kasvaa... vyötärönympärys ollu monta viikkoa sama 87cm :/

onnea niile jotka saanu vauvan ja tsemppiä niille jotka saivat jo käynnistysajat =)

aivan huippuilma.kävin aamulla tunnin lenkin ja haluttas taas ulos.... B) arskat silmille ja hangille B)

miten mulla tullu nyt vaivaksi ummetus!!?? en ala,niin inhu... :| pari päivää sitte sai ravata veskisää lirukakan takia... :|

sanni erittäin mahtavaa,että sulla menny synnytys noin hyvin. ja siitä raudasta,syön joka päivä varulta että ei vaan laskis sitte synnytyksessä ja sen jälkeen kovin alas.

nyt menee ihan hyvin taas tääraskaus.mua vaan vähänpelottaa ensviikko ku mies on tampereella asti töissä. ei onneksi oo hirviästi supistellu.selkä vaan vähän ollu kipeä.

mut eip siin

pai ja nuppu 36+4 :heart:
 
Mä katoin Pain kanssa ihan samaa, että AM:llä on maha aika lailla tipahtanu sitten viime näkemän..

Kiva oli kuulla tollanen "mukava" synnytyskertomus, missä ei revitelty verellä ja suolenpätkillä. Onnittelut vielä koko Sanni-Marian perheelle :flower:

Tää oli eilen ravintolassa syömässä ja sen jälkeen baarissa.. Kyllä ihmiset pikkasen pitkään katto kun siinä lipittelin alkoholitonta siideriä :LOL: Varmaan ajattelivat, että ne on just noita jotka ei tajua levansa raskaana ja sitten menevät ja synnyttävät terkkarin vessaan.

Alkaa kyllä pikkasen tulla epätoivo, kun moni, jolla on vähemmän viikkoja on jo ihan valmis synnyttämään (niinkun "paikkojen" puolesta..) ja täällä ei ole mitään toivoa mistään supistuksista. Vauva on kyllä ollu jotenkin tosi paljon hiljasempi kun aikoihin.. toivotaan että se kerää voimia tulevaa koitosta varten.

Aivan ihana ilma, tämä mamma ottaa miehen matkaan ja lähtee ulos käpöttelemään!

Täällä muuten saavutettiin tänään ihan oikea täysiaikaisuus eli 38 viikkoa, mutta nyt just tuntuu siltä että mulla on varmaan vauva tässä jättimäisessä mahassa vielä juhannuksenakin.

Nappi ja Himppu 38 POKS POKS! :heart:
 
Helou helou kaikki! Niiiin paljon onnitteuja tyttövauvelista, Hani! :heart: Ja olikos täällä muitakin jo jotka ovat poksauttaneet ulos pehmoisen kääryleen!? Onnea kaikille siis joilla kotona jo pienokainen on :flower:

Täällä tosiaan äärimmäisen harvoin olen käynyt kirjoittelemassa viime aikoina, mutta lukemassa käyn aina silloin tällöin. Juu ja jäi koko miitinki sitten unholaan :'( Ihan tyystin unohdin, mutta kiiiitos Allusmammeli kun mulle yks.viestiä olet nyt laittanut jatkotapaamisista..laitan sulle spostiosoitteeni tuota pikkaa niin saan tiedotusta tuplatavalla rehveistä ainakin sitten.. :)

Minä täällä oikein hyvin voin, mitä nyt kävely pitemmän aikaa tuntuu jo niin pimpuraluussa ja vatsa pinkeytyy että on hidastettava tahtia. Nukkuminen on ihan ok helppoa, paitsi kyljeltä kyljelle vaihtaminen sattuu häpytykseen ja selkään ja tuo vaihto kestää muutamia minuutteja, aika hauskaa :D Enpä ois ikuna arvannut että raskaana olevalla on tällaisia kaikkia juttuja. Pisulle on mentävä 2-4 kertaa yössä. HYVIN JÄNNÄ, siihenkin on sinällään jo tottunut. :)

Kerronpa nyt sellaisen asian, mikä on saanut tässä torstain jälkeen mut itkeskelemään moneenkin otteeseen ja olen ollut todella suuttunut lääkärille. Nyt olo on helpompi, koska kaikki on kuitenkin täysin ja erittäin mallillaan.

Siispä.. Torstaina aamulla menin kävellen lääkärille (tällä vanhalla mummelilla en ollut aiemmin käynyt), ihan normi tapaaminen/tarkastuskäynti oli luvassa. Kävin ensin terkkarilla pisunäytteen (ok) ja painoni antamassa (67kg), myös verenpaineeni - kaik oli oikein kunnossa, normaalisti kuten aina aiemminkin. Sitten kiiruhdin lääkärin huoneeseen ja heti kättelyssä musta tuntui että outo vanhempi nainen, juuri ja juuri hymyili, katsoi mua päästä varpaisiin ja ei paljoa kysellyt mitään tai odotellut vaan käski mut pedille tutkittavaksi. Sitten kerroinkin siinä tiukkoja mammafarkkuja hankalasti pois-ottavaisena että "on kyllä juu nykyään niin hankala housujakin pois saada kun maha kasvanut ja häpyluu herkkä", eipä siihen mitään kummosta sanonut tämä ihana auringonpaiste-lääkäri. :| No mut nousin pedille ja se sitten heti sanoi että taitaa supistella sua, no ajattelin vain että normaalisti vähän kiristelee juu kun olin just kävellyt ja rimpuillut irti farkuistani, itse tiedän tasan tarkkaan milloin vatsani kiristyy enemmän ja milloin taas rauhottuu. En oikein mitään vastannut sille siinä, ajattelin vain.. Ja voihan helvetti, kun se aloitti painella vatsaa, mua sattui kun se TODELLA kovakourasesti oikein tiukasti sormenpäillä koitti miten vauva siellä on ja siinä sitten vauva heiluikin, ei mikääään ihme, jos joku tulee ja "satuttaa" mua (vaikka tuskin tarkoitti satuttaa" ja ei ihme jos vauva siinä alkaa ihmetellä ja liikkua. Ei koskaan ole ennen NOIN kovaa paineltu :( Ja aina on kiva ollut mennä neuvolaan tai lääkäriin. No sitten siinä rupesi kuuntelemaan vauvan sykettä, niin totta kai se on vauvan liikuskellessa ja noin kovaa paineltaessa korkeampi.. se noin 4min. kuunteli sykettä ja sanoi että on aika korkea.. Välillä se taisi siinä sf-mitan ottaa (33cm) ja kuunteli taas uudestaan sykkeen, oli edelleen korkea. 186. Kysyin että onko kauhean korkea ja mistä ehkä johtuisi? Tiesin olostani että kun olin kävellyt ja riisunut ja kello oli aamu 10.30 ja noihin aikoihin vauveli liikkuukin enemmän, ja että kun se kusiMUMMOlääkäri oli ihan ylikovasti masua painellut, niin ajattelin että tokihan vauvelilla syke on korkeampi kuin jos se vaikka nukkuisi. Neuvola on yleensä ollut aina 8.30 aikaan aamulla ja syke kun on otettu, vauva on ollut unelias (täti on itse sanonut) ja olo on ollut itselläkin rauhallisempi kun neuvolatädin kanssa ollaan parikyt min juteltu ensin ja sitten rauhassa kiivetty pedille.. Niin aina on aiemmin ollut 140-150 luokkaa syke. Mutta siis nyt tämä vanha hiljainen ja outo korppu sanoi vaan, että laitan sut naistenklinikalle seurantaan nyt koska vauvalla on siellä joku ahdinko. MITÄ V*ttua! Olin ihan heti huolissani ja ihmettelin tosi paljon, että mitä mitä miksi se noin ilmaisee.. Ajattelin että menen tietenkin, mutta tuntui oudolta.. Se otti sitten oman käsilaukkunsa pöydän alta ja luurinsa, soitti mulle taksin ja moimoi. Naistenklinikalla olin sitten reilu tunnin pedillä makoilemassa ja vauvan sykettä kuunneltiin ja paperille kaikki tallentui. Kätilö kyseli kans, että ottiko se lääkäri enemmän kuin kerran sykkeen ja paljonko oli taukoa.. Siinähän oli ehkä minuutti taukoa ja eihän vauvan syke välttämättä siinä ajassa peruslukemoidu vielä. Ts. kätilö oli kans sen näköisenä, että ei ole mitään hätää vauvalla, mutta hyvä aina varmistaa tietty. No siinä sängyllä kun loikoilin, niin kyllä pienokainen heilui välillä enemmän ja välillä ihan rauhassa oli, lopulta sen tunnin mittauksen jälkeen, kätilö ja lääkäri vain katsoi paperia että on oikein hyvä syke. Ja kuulemma juuri näin, että vauva kun liikkuu niin syke kohoaa! No sitten verikokeessa kävin samalla siinä ja oli kunnossa. Sen jälkeen vielä ultraan menin ja lekuri oli ihana, kertoi ja näytti kuinka vauva on terve, lapsivettä on oikein hyvin ja vauva painaa 2994g, kaikki näytti mallikkaalta. Ja sykepaperia sitten tulkitsi vielä, niin sanoi että erittäin hyvä on ja normaalia kaikki - aivan kuin oppikirjasta. Tuntui että AIVAN - paska lääkäri oli ollut kun mua oli turhaan huolestuttanut ja passittanut seurantaan. Aina on hyvä toki varman päälle pelata, mutta niiiiin paljon on myöhemmin nyt surettanut että se kusilääkäri sai mut ja mieheni huolestumaan turhaan. :( Tässä vaiheessa sitä niin vähiten haluaisi huolta kun kaikki on ollut nin hyvin. Pääasia että siis vauvanen voi erittäin hyvin, on terve ja kaikki on kunnossa! Silti en ikinä halua sen kovakouraiseen käsittelyyn ja outoon ilmapiiriin, en enää.

Kovin pitkä sepustus, mutta halusin kirjoittaa asian pois päästäni, kun niin on kismittänyt tuollainen kakkainen tapaus. Mut siis kaikki hyvin - niinkuin itse ajattelinkin, kannattaa vain olla huoleti, arvon naiset, äidit - kyl kaikki hyvin menee :flower: Lekuroita on moeen junaan.

Ihana ilma tuolla, klassinen soi ja kahvia siemailen, mies on toisessa huoneessa kirjailemassa työjuttujaan.. Mikäs tässä ollessa :)

Ja ainiin, vaunut tuli eilen, saksan maalta! Ja viikko aiemmin tuli turvaistun samasta doitslandista kans. Ihanat ovat, Gesslein visionit! En malta odottaa että sinne pienen matovarpaan jo saan ja ulkoilemaan voidaan lähteä iloisin mielin =)

Voimia kaikille ja kiitos jos joku mun pälpätyksiä jaksoi tihrustaa :D :hug:

Milloinkahan on sitten seuraava tapaaminen? Sinne kyllä mielisin mukaan :heart:

terkuin Funkkari ja kevätkääryle 36+6. Huomenna taas pamahtaa ja viikkosynttärit vauvalla!

HEI IHANA JUUTUUBIN VIDEO VIELÄ, katsokaa, tulee ihana fiilis tuosta jotenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=duPxBXN4qMg&feature=response_watch
 
AAM
Funkkis :D laitoin yksäriä just äsken :wave:
hyvin kerkeisit tapaamiseen tosiaan vielä.. B)

juu tosiaan olipa munasäkälääkäri.. ja se jolla mäki kävin tuossa keskiviikkona niin oikeasti keskittyin niin epäolennaiseen.. :xmas: no jo.. hoitin homman.
 
funkymama, mulla on kerran kanssa ollut sellainen neuvolatäti (ei ollut oma onneksi), joka paineli todella kovaa tuolta alhaalta, kun kokeili vauvan päätä. Tuntui, että painoi sormensa ja kyntensä syvälle mun lihaan ja sattui kamalasti. Kaikki muut ovat tunnustelleet paljon hellemmin. Sitten, kun sykettä mitattiin, se dopplerin kaiutin oli ihan täysillä ja tossa mahan vierellä. Vauva sai siitä sätkyn ja kuuntelin itsekin, että onpa hurja syke. Syke nousi mittauksen aikana 170->yli 180 ja ei rauhoittunut millään (normaalisti on 130-140). Neuvolatäti sanoikin siihen, että taisi vauva säikähtää ja ihan tärisee tuolla mahassa. Sykettä ei kuunneltu sen enempää ja vaikutti siis siltä, että oli ihan normaalia, että säikähtäneellä pienellä sydän hakkaa. Olisi ollut kiva tietää, mitä 'ahdinkoa' se sun mummolääkäri epäili. Kivusta ja vauvan säikähdyksestä huolimatta mua ei onneksi peloteltu, mutta jäi vähän tylsä olo siitä käynnistä noin muuten. Olen sanonut sen jälkeen sijaisille, että vauva on säikkynyt dopplerin ääntä ja ovat laittaneet volumen hiljemmalle :)

Jebuje, ei muuta.

MUOKS, funkym, mulla on käytetyt Gessleinin yhdistelmät, jotka olen just purkanut osiin (eikä mulla ole edes ohjekirjaa) ja pessyt kaikki helposti irrotettavat kangasosat siitä. Nyt pitäisi sitten osata laittaa kaikki osat takaisin :LOL: Noissa vaunuissa ja kankaissa on ehkä miljoona nepparia ja muutama vetoketju päälle. Viisaammat, eihän mun vielä tarvi laittaa kantokoppaan niitä 5-piste valjaita? Minkä ikäisellä ne pitäisi olla nukkumista ajatellen?
 
:heart: :heart:Ruusunpunaiset onnentoivotukset sinulle Hani ja koko teidän perheelle! :heart: :heart:

Hieno juttu Laala kun perustit kuntoklubin, nyt vaan odotellaan vauvan syntymistä ja synnytyksestä palautumista, että päästään kuntoilemaan! :D

Ruttana: Ihan hyvin voi supistukset tuntua pelkästään selässä - näin ainakin minulla esikoisen kohdalla.

Vaavimasu: onnea esikoisen aikaansaannoksesta! :D

Hui, vuffi, maanantaina olet sitten jo tositoimissa - onnea paljon koitokseen! :)

Omaa napaa sitten:
Oksennus- ja p*skannustaudista ollaan toivottavasti jo voiton puolella. Eilinen alkoi tosiaan sillä että klo 7 aikaan aamulla heräsin ja huomasin miettiväni että kummankohan pään sitä tyhjentäisi ensin. sitä rataa sitten jatkui koko päivän, molemmista tuuteista lensi ja ihan roimakkaasti, eikä mikään pysynyt sisällä. Iltaan mennessä oksentaminen ja ripulointi onneksi laantui ja yötä vasten uskalsin syödä jo noin desin mustikkakeittoa. Tänä aamuna vaaka näytti neljä kiloa vähemmän kuin keskiviikon neuvolassa!! (neukku 82.2kg, tänään 78.3kg :eek:) Niin että semmonen kiva pikalaihis tuli suoritettua :D. Tänään on onneksi kaikki pysynyt jo sisällä (teetä, hapankorppua, vähän makaroonia) vaikkakin olo on melkoisen hutera. Nyt sitten yritän kerätä voimia että ehtisi tästä kuntoutumaan ennen synnytystä :).

Mä lyön muuten vaikka vetoa, että olen tämän pinon ensimmäinen joka pääsee yliajalle, siis 40+ kerhoon :). Esikoinen syntyi 41+4, ja tää massu ei oikein raagoinut mitenkään edes tuohon rajuun oksentamiseen, mitä nyt vähän kovettui :eek:. Taidan alkaa henkisesti valmistautua pääsiäisen jälkeiseen käynnistykseen. :whistle:



 
AAM
talvitie :hug: yyh onneks on jo tunnelin päässä valoa..
toi yykkätauti on kyllä valitettavan tehokas nestepaasto :whistle:

sitä yliaikaisuudesta tuli mieleen, löysin oman osteopaatin tiedot ja varaan hänelle ajan jo valmiiksi jotten käynnistykseen tarttis lähteä.. emmä mihinkään "hihhuli"juttuihin usko mutta :xmas: |O .. no mut se toimi mulla :D viimeks..

 
AM Ihana masu :) Mullakin kuvista päätellen masu tipahtanut aikalailla alemmaks...Sama ilmiö on kyllä tapahtunut myös meikäläisen rintavarustukselle :eek:

Eilen oli neuvola..kaikki ok! Ainut vaan, että naistenklinikalta oli tullut sinne viesti, että jos mun protskut ylittää 1+ (mitä ollut koko ajan ) niin lähtö samantien sairaalaan...
Meillä on käynyt hyvä tuuri neuvolatädin suhteen..On meinaan SUPER-ihana :) Vähän semmonen "vara-äiti", jos voisi niin sanoa...Oon vaan kuullut kauhutarinoita, että ihan kaikilla ei sama tilanne ole ollut!

Käppäilin eilen ikkunaostoksilla katsomassa hääpukuja, teki kauheesti mieli jo mennä sovittamaan, mutta karu totuus heijastui ikkunasta kun näin peilikuvani :/ Eli ehkä sit myöhemmin vasta on sovituksen aika!

Onko teille tullut nyt loppuvaiheessa jotain mielitekoja?
Mä vetäisin suklaata hullunlailla! Nytkin nieleskelen, kun muistu taas mieleen...

Aurinkoista viikonloppua teille kaikille :wave:
 
Takana 1,5 tunnin lenkki ja suursiivous. Tulos: 0 supistusta, muutama ikävä vihlaisu. Jee. :headwall: Illalla vielä saunaan ja jos vaikka sais sitä viimeistäkin ässää.. Mä oon sit heti sun perässä siellä 40+ kerhossa talvitie.

*Muoks. Mamma-1, mä vetäisin kanssa suklaata (ja sen pitää olla tummaa) vaikka joka aterialla. Aamupalakskin vetäisin muutaman rivin. Ei tee hyvää tälle mun krooniselle närästykselle..
 
Minä oon puonnu ihan kärryiltä näissä jutuissa!!! :ashamed:

Mutta isot :flower: vauvan saaneille!!!


Nyt koitan taas ryhdistäytyä ja käydä vähintään kerran päivässä lukemaassa kaikki uudet kommentit!!! :)

Joko NuuttiKyllikin vauveli päässyt kotiin, kauanko joutui sairaalassa olemaan?
 
Lauantaita.

10 yötä. Lähtälaskenta alkanut ;)


Ensiviikolla on tosiaan vauveleita listalle odotettavissa. Ihanaa kyllä.

Välillä mie epäilen että olisko tuolta voinut lorahtaa lapsivettä huomaamatta. Välillä on pöksyissä niin märkä olo mutta runsaaksi valkkariksi mie olen sen tulkinnut.

Mutta nyt on vauvan liikkeet alkaneet tuntua niin erilaisilta ja näkyä päällepäin paljon selvemmin. Ihan kuin tuolla mahassa ei olisi muutakuin vauvaa.

Mutta kaippa sen nyt huomaisi jos niin olisi käynyt. Ainakin kun poitsusta meni lapsivedet, tai eka osa niistä. Niin olisi sen niin selkeetä ettei voinut erehtyä.


Mietityttää vain kerran tuolla lapsivettä on tosi vähän muutenkin.

Muttah, keskiviikkona sitten vika neuvola ja 10 yötä niin vauveli on jo sylissä.



Ihana oli lukea Sanni-Marian synnytyskertomus. Hienoa että kaikki meni noin hyvin.
Ja onnea vielä kovasti pienestä tytöstä.


Mukavaa viikonloppua kaikille


t: Solina ja Kirppu rv 35+6
 
Kiitos likka -90 niinhän ne taitaa tosiaan sanoa. Mulla nää lorahdukset on sellaisia että pikkarit menee märäksi ja päällyshousut korkeintaan vähän kosteiksi.

Eli ei tosiaankaan mitään selkeetä. Ja olenkin odotellut sellaista kunnon lorahdusta mikä ei jättäisi epäilyksen varjoja.

Enkä mä varmaan muuten miettisi kokoasiaa mutta kun nämä vauvan liikkeet tuntuu ja näkyy
niin erilailla kuin normaalisti.

Poitsusta kun kirjaimellisesti tuli samalla kasteltua voikukakat kun se eka lapsivesilorahdus tapahtui.

Mutta toisaalta, jos tuolla kerran sitä lapsivettä on muutenkin tosi vähän ( normaalin rajoissa kuitenkin vielä ) niin eikait sieltä kovinkaan suurta lorahdusta voi edes tulla.

En tiedä, luulisi että sen huomaa mahan muodossa tms. jos sitä vettä oikeesti lorahtelisi.

Enköhän mie edelleen odottele sitä kunnon lorahdusta tai ainakin katsele vielä aamuun. Varmaan kuvittelen koko jutun.


-Solina-
 
Alkuperäinen kirjoittaja kadak:
Gimli, kiva kuulla, että sinäkin täällä vielä pörräät ;) LOR fani kun olen
Kiva että muistetaan :)

Sanni-Marialla mukava synnytyskertomus, kiitos siitä. Hienoa että kaikki meni hyvin.

Karsea lääkärikäynti oli muistaakseni funkymamalla, onneks sielläkin kaikki kuiteskin vauvalla hyvin.

Mieliteoista oli ollut puhetta, suklaa uppoaa täälläkin :p Fazerin levyjä on kulunut jo aika monta :ashamed:

Nyt köllöttämään sohvalle, esikoinen nukahti just.

Gimli 36+2
 
hei ihanaa, onnea kaikille pienen nyytin saaneille :heart: ihan nopsaan tulin kertomaan että yhdessä koossa ollaan, tuo vuodelepo vähän himmaa tätä kirjoittelua, täytyy viritellä läppäri jotenkin mukavasti sohvan viereen pian, että pääsen ottamaan kiinni tapahtumat ja lukemaan kuulumiset!!! että täällä vaan maataan, 31.3 saa tietää vähän missä mennään, ja saako alkaa jo liikkumaan vähitellen!!

mutta jaksuja kaikille :heart:

- nannuli ja tyyppi rv. 34+3
 
Kirjottelin eilen illalla piiitkän tarinan, mutta jostain nappulasta sain sen häviämään..taas kerran! :ashamed: Oon niin hyvä näitten koneiden kanssa! Mutta tärkeimmät asiat ensin:
Hanille ja koko perheelle IIISOOOT onnitteluhalit pikkuprinsessan johdosta :hug: :flower: Tuuhan sitten kertomaan tarkemmin kun ehdit :)
vuffille onnea matkaan ensi viikolla, kohta saat vauvelit vierelle :heart: :heart: Hieno juttu, että pääsit kaksosten kanssa näinkin pitkälle :)

sanni-maria ihana synnytyskertomus :heart: Mukavasti oli mennyt kaikki ja melko sutjakastikin vielä! Nautihan nyt vauvan kanssa :)
Niille, jotka ensi viikolla lähtevät vauvanhakureissulle onnea matkaan ja ihanaa synnytystä :heart: Minäkin oon vähän kade teille :D

Olipas
funkymamalla ollut paska lääkäri! Valitettavasti niitä on olemassa melkeen joka sairaalassa :kieh: Toivottavasti et joudu sen vastaanotolle enää!

Nyt saa minunkin puolesta tämä masumöyrijä syntyä, saaatiin kylppäriremontti valmiiksi tänään :) Nyt ei tarvi tehä enää mitään ennen vauvan tuloa, kunhan vaan löhöilen tuossa sohvannurkassa!
Mulla on muuten vasen jalka aivan kamalan turvonnut, tuo nilkka ja jalkapöytä ihan pullea. Välillä se on ihan tunnottoman oloinen ja pistelevä?! Eikä missään muualla mitään merkkejä turvotuksesta, tosi outoa! Voiskohan johtua siitä, että tuohon vasempaan jalkaan on taas noussu nuo samat suonikohjut ja alkaa olla aika sinisävyinen koko jalka. Ei varmaan veri kierrä ihan normaalisti. Kummallisen yhtäkkiä tuli tämä turvotus, pitääpä kysäistä neuvolassa keskiviikkona.. Onko muilla muuten suonikohjuja tullu nyt raskauden aikana? Meillä on oikeen ihanan vahva sukurasite olemassa, mutta onneksi ne on ainaki aiemmin lähes hävinneet synnytyksen jälkeen..

Eipä tässä sen kummempia, ei oikeen supistakkaan eikä mitään muutakaan.. TYLSÄÄ!!

annuli ja möyrijä 38+1
 
JJ-t Protskuja on yhdellä plussalla. Vuorokauden keräyksessä (siis pissan) proteiini määrä pieni, mutta niitä siis kuitenkin on. Sairaala oloissa verenpaineet luokkaa 140/98 ja kotosalla jopa 124/74 Jee!!! Turvotusta ei oikeastaan ole... No jalathan mulla on turvonneet jo ties kuinka kauan, mutta sellaista naamaan kerääntyvää turvotusta (josta tunnistaa r-myrkytyksen ei ole). Ja painokaan ei ole noussut viimeiseen kuukauteen mihinkään oikeastaan. Ja päänsärkyä on hiukan, mutta menee ohi panadolilla. Tosin tilanne on se, että se myrkytys voi paheta hetkellä minä hyvänsä. Jopa tunneissa eikä ole äidille mikään hyvä juttu, kun voi olla ihan vaaraksi. Sinänsä jännää, että itsellä on hyvä ja terve olo ja sitten on mukamas myrkytys päällä. Sitä on itse niin vaikea kuvitella. Mutta kannattaahan noita lääkäreitä uskoa. Sitten on hätä,jos päänsärky pahenee ja silmissä näkyy palloja, sahalaitaa ja silmät on valonarat. Ja jos ylävatsalle alkaa kerääntyä kipua. Eli rintalastan alle...

Esikoisesta mun päänsärky (vannemainen) oli jotain ihan järkkyä eikä mennyt ohi panadolilla, turvotusta kerääntyi kamalasti ja silmät oli tosi kipeät, päänsärky oli niin pahana, että kun joku käänsi sanomalehden sivua niin mulla vihloi päässä tosi pahasti... Olin revetä kivusta.

Nyt siis lievää, kun oireita ei ole, kuin se proteiini. Kumpa selviäisin keskiviikkoon näin.

Tsemppivä kaikille ensiviikon jännittäjille :heart:

Tää ilmoittautuu seuraavan kerran, mitä tod.näköisemmin vasta vauvan synnyttyä. Ja sairaalassahan ollaan se viikko leikkauksesta ellei mitään probleemaa tule...

Oikein hyvää Loppu odotusta kaikille ja voimia tuleviin koitoksiin!!! :heart: :heart:

Mammanen ja vauva 38+1
 
huoh, ei musta sitten tullut lottovoittajaa, no jos ensi viikolla sen vajaa seitsemän milliä saisi :whistle:

Aitossa käyty, olihan siellä tosiaan jääkaappi täynnä kahta erilaista olutta, lonkeroa ja siideriä ja ovessa jaffaa, pepsiä ja vichyä.. päänsä olisi saanut täyteen jos olisi voinut juoda, tosin mä en juo oikeastaan ollenkaan koskaan. Ruokapuolena oli jotain kanasalaattia ja leipää.. Peli oli kyllä mahtava, ja mökä hallissa korvia huumaavaa. Sammosta oli vissiin kivaa olla pelissä, aivan mieletön melskaus oli melkein koko pelin ajan, viime viikolla eka erä meni meinaan tuntuvien suppareiden kanssa.

Nyt olen sitten lapsen kanssa vaarilassa yötä, mies on vissiin kotona, näin ainakin sovittiin. Huomenna pitäisi raahautua synttäreille, helkutti kun oli vaikeata keksiä esiteinille lahjaa :| Jos vaikka menisin nyt tuonne lapsen viereen tutimaan, hetkeksi siihen jo nukahdinkinkin mutta sitten heräsin ja pakko oli tulla koneelle :ashamed:

jaahassu ja sammo 37+4
 
Mammaselle rohkeutta mukaan ens viikon koitokseen! :)

Jaahassu mitä peliä olitte katsomassa? :D

Mä täällä kuuntelen kaikenlaista musaa... Alko liikaa itkettää CMX niin vaihdoin teräsbetoniin.
:LOL:
Oli ihan loistava päivä meillä. :) Käytiin ajelulla ku oli niin mahtava keli. Sit käytiin ostoksilla kaupungilla, mies osti instrusta hienot aurinkolasit itelleen ja sit jonkun kivan kirjan akateemisesta.. Ja mä sain imetysliivit. :D Nyt on taas yks juttu lisää pakattu sairaalakassiin (tai oikeastaan kolme ku on rintsikat ja liivinsuojukset molemmat siellä. ;) )... Katoin myös itelleni aurinkolaseja, mut en osannu viel ihan päättää mitkä haluan. :D No ehdin miettiä ihan hyvin täs viel. ;)

Nyt tarkistan 7. luokan matikankokeita. Jee.

Laala ja Punkero rv35+5
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille, nythän täällä alkaa tapahtua. :flower:

Oma olo ei ole mitenkään kehuttava, mutta toisaalta kun mitään ihmeellistä ei tarvitse tehdä eikä ole vanhempia lapsiakaan hoidettavana, niin mikäs tässä on ollessa. Kivuttomia suppareita tulee joka päivä aika paljonkin ja kohdunkaula on lyhentynyt, mutta uskon silti että laskettuun aikaan asti tässä päästään.

Kuntoklubiin olis täälläkin tarvetta, mutta katsotaan nyt. Pk-seudun tapaamisessa oli ainakin sen verran kiinteitä mammoja, etten taida jaksaa tällaisena kinkkuna lähteä mukaan etsimään kadonneita reisiä... :LOL:

Eloveena: Me oltiin samaan aikaan Kättärillä tutustumassa. Toivon tosiaan että siellä olis yhtä hiljaista silloinkin kun oma synnytys on käsillä. vaikutti nimittäin nyt tosi rauhaisalta.

Mahdanko mä muuten olla ainoa, jolla on 100 kilon haamuraja mennyt puhki? Kiloja on tullut tähän mennessä joku 16, ja uusille kymmenille siirryin juuri. Tuntuu aika kaamealta, vaikka en mikään erityisen hoikka ole koskaan ollutkaan. Olishan se hienoa, jos 70 kiloon pääsis vielä takaisin (melkeen kymmenen vuoden takainen lukema).

Oliko se Milkystern, joka oli muumifani? Ostin just sellaista vihreäsävyistä Seikkailu-Muumi-kangasta verhoja varten... Toisaalta meillä ei tule varsinaista lastenhuonetta vielä, vaan vauva nukkuu meidän huoneessa, mutta työhuoneen tulevaisuuden muodonmuutosta varten ostin.. Muutenkin ompelukonetta ja pyöröpuikkoja tullut paljon käytetyksi. Aloitin just vielä villapaidan/tunikan itselleni ja vauvalle ompelin bambupuuvillasta unipussin. Aikaa todella tuntuu olevan ylimääräistä, kun kaikkea tällaista ehtii tehdä. Sämpylätkin on keittiössä vielä lämpimiä, vaikka en ole koskaan mikään leipoja ollutkaan.

Mies on yötä töissä, ja mä vaan keikun täällä koneella.. Josko nyt nukkumaan?

Lisää vauvauutisia odottaen ja tässä supparipuhallus kaikille sitä toivoville: :whistle:

Tilia ja vain "vauvaksi" kutsuttu masuasukki 36+5
 
Laala olimme Hpk-kalpa peliä katsomassa.

Hyvin nukuttu yö takana, aamupalat on syöty ja lapsonen katsoo lastenohjelmia. Jos kohta pukisi päälleen ja laittaisi auton piuhaan. Ihana auringonpaiste ulkona, olisi mahtava keli syntyä (vinkkivinkki sammo :LOL: ) Esikoista ku mentiin synnyttämään tihutti kylmää sadetta niskaan ja oli aamuyö toukokuun lopulla. Kun päästiin kotiin niin aurinko paistoi =)

jaahassu ja sammo 37+5
 

Yhteistyössä