<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa VOL.2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zikiziki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heips, täältä pahvilaatikoiden keskeltä :D
me ollaan nyt sitten muutettu (0.5 km synnärille) ja putsaamatta on enää vanhan kämpän vintti ja pintasiivous, tosin mies lupasi hoitaa sen.. ventille voimia muuttoon, hirveä proggis vaikka en kantanutkaan tavaraa, pakkasin ja oon yrittänyt purkaakin, mutta mies kun on tollanen hamsteri eikä mitään saa heittää pois, niin niitä laatikoita sitten on..

Emmie :wave: täällä toinen joka ei silitä, rauta mulla kyllä on muuttaa aina mukana, vaikka en sitä koskaan käytäkkään.

Mulla on vkon päästä lääkäri ja pojalla 1.5 vuotislekuri samana päivänä. mulla on yhä neuvola ajat ollu 4 vkon välein ja lääkärille menen toista kertaa. silloin onkin jo vkkoja kasassa 35 :o . esikoinen syntyi vkolla 37..aika menee nopeesti, mä oon henkisesti vielä viidennellä kuulla raskaana B)

Nippikselle onnea!(uudestaan, jos oon unohtanut onnitelleeni)

Nannuli meillä oli esikoisen hammaslääkäri siinä 1v 3kk ja sanoivat että seuraavan kerran 3vuotiaana ja silloinkin pitää itse muistaa varata aika, näin helsingissä, paikkakunta kohtaista kai tämäkin.

mahan Kovettuminen ja supistelut täällä myös kivuttomia ja kivuliaita, molempia tulee, päivittäin.

Vatsan toiminnasta , täällä pakki pelaa turhankin reippaasti ainakin kolmesti päivässä, painaakohan muksu suolta vai mistä johtuu?ja koostumus on hyvää B) mikäli sikäli kiinnostaa.

-tutsa

Kiitos pyllyneuvoista... =) Pitäneekin tänään käydä apteekissa. Jos kokeilis ensin mitä ne siellä tarjoaa hoidoksi. Onhan tää vähän nolo homma, vaikka varmasti lääkäreille yms ihan tuttua kauraa. En vaan ihan heti haluais mennä pyllistelemään minnekkään... :ashamed:

:kieh: :kieh: :headwall: AI ETTÄ NAPPAA TAAS :headwall: :headwall: :kieh: |O
pakko päästää höyryjä: mutsi soitti !
no veljen vaimollahan on tänään joku leikkaus ko niillä on niitä lapsettomuusjuttuja.. ongelmia :( no äippäliini siitä heti että onko mtn kuulunut.. sanoin että eiköhän broidi ilmoita kun on ko leikkaus ohi ja muutenkin ovat kovin hiljaisia siitä puhumaan.. :| NOO siihenpä sitten jäi se juttelu mun osilta ko asiasta, ajattelin että kertovat kun haluavat ja miten meni.
NOhh sitten äityli päätti alkaa keuhkoamaan eräästä lauseesta kun sanoin pikkusiskon syntymään koskien kun käynnistyy sitten joskus että kuka tule allua katsomaa..
sanoin että A) riippuu ajankohdasta koska käynnistyy kenelle soitan ja
B) kuka ehtii ensimmäisenä.. ja onko poika tarhassa silloi tai mikä onkaan status että miten tehdään.. yms yms ja mieshän meillä tulee synnytykseen mutta osastolle jään minä vauvan kanssa kun jorvissa uudelleensynnyttäjille ei perhehuoneita anneta (jos ei ole tilaa)..
Mutsi sitten siihen että kyllä he tietysti tulevat poikaa hoitamaan ja blaaah bllaaaah keuhkoaminen alkoi.. :headwall:
No sit sanoin että HEI sä soitat mulle töihin työaikana (joo ei ois pitänyt vastata :headwall: omaa tyhmyyttäni) ja sit alkaa HUUTAMAAN mulle tommoi jutusta, siis ihan metsästä koko puhelu.. ja siis kuulin äänestä että siellä oli joku vitun daagenefter eukolla taas menossa oli semmoi äänensävykin että kaipas jotai adrenaliininnostatusta ja mulle soittamallahan se onnistuu erittäin hyvin.. sit sanoin että tää puhelu loppuu nyt ennenkö MINÄ suutun ja sanoin että jos jaksan soitan sulle myöhemmin ja tää asia sovitaan niinkuin minä haluan ! et jumalauta jos poika tartti hoitoa keskellä yötä niin mielummin soitan veljelleni kun hän asuu 0,5 km päässä meiltä enkä suinkaan juoppohullulle äidilleni asuu 17 km päässä meistä joka hyvällä säkällä on kunnon kännissä silloin... :kieh: |O AAAAAAARGGGHHHHH

Kiitos kun pääsin purkamaan teille :) :hug: johan helpotti ja k.yrpä lasku otsasta..

Nyt loppu kokonaan kontrollit sairaalassa :D :D

Mutta jännitys alkoi!! Neukkutäti arvoi seitsemän viikkoa sitten, että tämä vauva syntyy 34 viikoilla :xmas: Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi: "ei tätä periaatteessa tarvitsisi edes ultralla katsoa, on kahdelle sormelle auki" :o :o :o Kivuttomat supistukset tehneet tehtävänsä. Viimeksi ultrattiin kaksi viikkoa sitten ja kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa 2cm jäljellä.Naureskelin siinä lääkärille että harmi kun en muista esikoisesta onko auennut koska, 39+3 tehtiin hänestä sisätutkimus oli 3cm auki ja seuraavana aamuna hän syntyi. Toivottavasti tämä ei sitten synny ensi yönä :| Lapsivettä on ihan normaalisti, napavirtaukset ok, painoarvio 2,2 kg ja JOS mentäisiin loppuun asti n. 3,4 kg (esikko 2930) Lääkäri kyllä sanoi, että kun kasvaa tasaisesti ja pää hieman vartaloa isompi niin tuskin tulee hengitysvaikeuksia, ja kortisoonit on silloin aikoinaan jo kypsyttäneet keuhkot.

Mutta on se meidän neukkutäti aika nainen jos tämä vauva todellakin syntyy ennen maanantaita! Ja jos syntyy ennen 37 viikkoa vahvistuu kyllä minun ajatukseni että lapset saivat olla tässä, pelko keskoisuudesta kasvaisi liian suureksi. Vähän harmittaa kun en kysynyt, että kuinkakohan kauan näillä viikoilla syntyneet viettävät keskimäärin sairaalassa ennen kotiutumista.

jaahassu ja Sammo 34+0

Jaahassu alko tätä mammaa jännittään sun puolesta ihan tosissaan :o mutta onneksi vauvalla on kaikki jo kehittynyt ja ei varmasti tarvitse sen puolesta pelätä, jos nyt yhtään lohduttaa!!! :heart: voimia sinne jännityksen keskelle kovasti!!

ja sitten taas yks nopee kymysys: eli miten aioitte ilmoitella asiasta kun vauva synytynyt, textareilla, onko jo tietty viesti millä ilmoitatte?! niitä tässä aikani kuluksi miettinyt, vaan pää lyö totaalisen tyhjää :(

jaha jaahassulla siellä hyvin statukset :) että tulla saa jos tahtoo estellä ei tartti, oli viesti ? hyvillä viikoillahan teillä jo mennään ettei mtn paniikkia sen suhteen ole ainakaan :hug:

nannuli32 kiitos, voi toki olla että syntyy pian tai sitten tilanne jämähtää tuohon ja mennään täysaikaiseksi. Varmistuipahan sekin, etten todellakaan jää kotiin suihkuttelemaan itseäni kun kivulliset supistukset alkaa.. KAI ne synnytyssupistukset ovat kivuliaita tässäkin synnytyksessa, ettei vauva yht'äkkiä tupsahda kotiin..

Kun esikoinen syntyi mies soitti omille vanhemmilleen ja minun isälleni melkein heti ulkoa, minä soitin sitten äidilleni, mummolleni ja veljelleni kun pääsin osastolle, jossa sai käyttää kännyä. Muille ilmoitettiin viestillä

alusmamma juu ei estellä enää, siksi ei tarvinnut kontrolliakaan varata

Nyt sitten jännätään jaahassua :heart: Vai kukakohan seuraavaksi posahtaa, alkaa viikkoja olemaan ihan kivasti jo monella..

Eilen sain tuplakärryt hommattua ja ai että, niitä tässä ihastellu oikein olan takaa. Meinasin jo tunkea koiran toiseks matkalaiseks kantokoppaan ja lähteä lykkimään ja testailemaan kuinka pelittää, mut onneks tuli kaveri poikineen kylään niin sain lainata toista :D :ashamed:

Pyykistä Mies ei saa pestä, tai pestä saa, mutta kuivumaan jos laittaa niin joutuu uusiks ite tekemään koko homman. Se ei tajua että ei voi ryttyyn jättää kuivumaan.. Mullakin on tarkat taktiikat miten ne laitetaan jotta välttyy silittämiseltä. Sitä ei meillä nimittäin harrasteta!!

Vauvan syntymä ilmoitetaan ihan vaan tekstarilla kaikille tärkeimmille, näin tehtiin esikoisestakin. Omille vanhuksille jaksan ehkä jopa soittaa jos kaikki sujuu hyvin ja puhelimen ääreen pääsee. Loput voi sitte lukea vaikka facebookista tai kuulevat varmaan puskaradionkin kautta uutiset..

No nyt sitten unohtui mitä muuta piti kommentoida, palaillaan =)

Piin ja melkein 33+0

moikka!
jaahassun puolesta kyllä rupes nytjännittään!! =)

viestilläme ilmotettaan sitten vauvan syntymästä.molemille vanhemmille soitellaan jos ei satu keskellä yötä syntymään...

kakka-asiasta :D toimii erittäin hyvin...liikunta ja lepoa sopivasti,ja säännöllinen syöminen kai... mutta oli mullaki kyllä joku aika sitte pikkasen sen kanssa ongelmia....

omaa napaa neuvolassa kävin aamulla. tällasia terkkuja:

verenpaine: 120/70,eli erittäin hyvä.
hb:-
vauvan syke:130-140
rt:ssä oli
oma painoni:-30g/viikko.nyt 6:een viikkoon tullu 100g painoa ja th oli vähän huolissaan...
mulla oli mahatauti 3viikkoa sitte,luulenpa sen oleen syyn tähän.
sf:25eli alemmas ja alemmas.... mutta viimeraskaudessa oli sama homma.

th anto 2 viikon päästä uuden ajan että tarkistettaan että sf-mitta ja mun paino olis nousuunpäin. muuten kaikki ok.

häpyluun kivuista onko teillä?? siis mulla eilisen lenkin ja venyttelyjen jälkeen aivan mahoton kipu,viiltokipu...
tuntu jo käveleminen vaikealta. :| en muista että muissa raskauksissa olis ollu näin kipeät tässä vaiheessa.luulempa että lenkit lyhenee tästlähin... :/

minun siskolla pitäs piakkoin syntyä vauva.ihanaa,pakko sitte käyä heti kohta kattoon.. ne on niin sulosia.. :heart:

että tämmöstä..

viikot vierii..

Pai ja nuppu 33 :heart:

häppärikivuista, JUU LÖYTYY, ihan kun joku ois vetässy nyrkillä tonne alakertaan, neuvolassakin jo sanottiin, että ei edes kannata kävellä pidempiä matkoja, jos siltä tuntuu, ja juu, en kävele :D

mulla oli muuten vkolla 30+ toi sf: 28,5 cm. että on tässä pikkuämmällä mahaa mitä kantaa =)
tuplakärryistä, itse aloin todella niitä nyt miettimään, kun esikko on helmikuussa 2v täyttänyt ja ei taatusti pysy lenkin aikaa seisomalaudalla, eikä siinä jaksa olla, että joo, mistähän saisi suht huokeella??! ja mähän oon yksin vkot näiden kakrujen kanssa sitten, että ei taida olla muuta vaihtoehtoo!!

silitykseen vastaan minäkin, että joskus ja jouluna, pöytäliinat ja verhot tulee pakon eestä silitettyä, muuten ei, enkä meinaa silittää vauvankaan vaatteita!!

tekstarilla me laitettiin kun poika oli syntynyt kavereille ja perheenjäsenille soitettiin siitä salin puhelimesta ko oli viekussa :)
olikohan tyyliin viesti "onnea ja iloa apaut 4 kiloa ja pituutta vajaa puoli metriä :D " molemmat äiti ja poika voivat hyvin, isä shokissa :)

Pai;mä olen nyt painossa joka mulla oli 19.12.Välillä oli kilon korkeempi ja nyt ollaan tosiaan samassa ko 9,5vkoa sittenkin.Viimeksi oli 29+4 sf-mitta 25cm ja oli kasvanut vaan sentillä.Ja siksi mä nyt panikoin tota mun tunnin päästä olevaa neuvolakäyntiä ihan mielettömästi.Todennäköisesti aivan turhaa,mutta minkäs teen.

Vaavi kuitenkin on aktiivinen joten ei kai niin paha ko luulen.

Mä olen ollut lähestulkoon roskaruokattomalla koko raskauden ajan,mutta tänään iski järjetön pitsan himo.Mietin just että jos kaikki menee hyvin niin taidan nautiskella iltapalaksi sellaista=)

:wave:

:heart:Paljon onnea Nippikselle pienestä:heart:

Jaahassulla siellä jännät paikat, toivottavasti pikkuinen jaksaa sinnitellä vielä sisätiloissa parikin viikkoa.

A-M :hug:

Täällä on tänään ensimmäinen äippälomapäivä, jonkinlainen tavoitettu saavutus sekin vaikka monta kk olen saikulla jo ollut :D

Kotiutusvaatteista Vauvalle löysin eilen kaipaamani vaatteet joista viimeiset nyt kuivumassa. Vaatteet on pääasiassa 50 cm. Muutamia pieniä olen vauvalle hankkinut lisää, meidän tytöt on ollu syntyessään alle 3kg ja vaikka pieniä muka on vaatteet ollut ei ole näkynyt ekoihin viikkoihin kun nenänpää vaatteiden seasta. Kasvu ei ole ollut meidän lasten kohdalla järisyttävän nopeaa niin ollaan kereety 50cm vaatteitakin hyvän aikaa käyttämään. Tässä kuvatukset meidän vauvan kotiutus vermeistä;

Koko ja rv galluppi taisi olla jossain vaiheessa:
:heart: 38+4 2850g ja 50cm py. 32 cm
:heart: 37+6 2814g ja 48 cm py. 32 cm

( . ) Huomenna olisi viimoinen lääkärikäynti ja painoarvio. Odotan vallan kovasti tietoa vauvan koosta ja värkin tilanne tiedot. Oma olo on melko tuskanen, nyt ainut hyvä asento on istua. Makuullaan sattuu, seisaallaan sattuu. Selkä alkaa veettuilemaan ja jalat särkee ja kramppailee. :kieh:

Sairaalakassi on kuivumassa olevia vauvan vaatteita vaille valmis. Tosin itselle pitäisi vielä jotkut mukavat housut pakata mukaan, jos sattuu vedet menemään niin, että on housut märkänä laitoksella. Pari tyhjää pussia täytyy myös taitella mukaan likavaatteille ja jos ukolle täytyy pyykkipussia mukaan laittaa.

Ilmoittelusta Omille vanhemmille ja mun äidille, ukko on aiemmin soittanut heti kun synnytyksestä on toipunut :D ( ja mun lähimmälle ystävälleni myös) Itse olen sitten naputellut viestiä muillekkin kun vointi on sen sallinut. Lähimmille ollaan ilmoitettu ja viesti on kyllä kulkeutunut perille muillekkin aikanaan. Isovanhemmat on sitten suvulle tiedottanut.

Tässä vielä tuorein maha eiliseltä ja nyt täytyy lähtä herättelemään pikkuneitiä 3-v neuvolaan.

Iitanen rv 35
dev089pb___.png
[/url]

Sikana tullu taas tekstiä ja sorge en kuollaksenikaan jaksa nyt kommentoida :|
oltiin kerhossa ja seistä törötin pihalla kun poika laski mäkeä kerhotädin kanssa ja nyt tuntuu että persesilmäkin lähtee irti ja vie häntluun mennessään kun koskee selkään niiiiin perkeleesti :headwall:

GArdenia onks sun vaavi perätilassa vai miksi sektiota pyydät?

Lis69 33+4

tutsa, thänks. mukava kuulla, että joku on just selvinnyt muutosta ehjin nahoin. :) vaikka enpä mä varmaan siihen kauheesti osallistu, kun kumartelu ja kyykkiminen on tuskaa, kantaa ei saa eikä pysty, eikä kukaan kestä sitä, jos mä vaan seison vieressä ja komentelen. :saint:

Häpyluun kipuja löytyy kans just kävellessä ja lenkin jälkeen erityisesti, muutenkin on arka jos hiukankaan painaa. Sopii hyvin yhteen lonkkakipujen kans, on sillai toudella ketterä olo. :/ Kumarrellessa kans saattaa kirpasta.

Sen oon kyl huomannut, että jos en käy kävelemässä kahteen päivään, niin sit kun taas menen, niin oon ihan puolkuollut ja lonkat tuntuu hajoavan. Säännöllisesti kun käy hissukseen tuolla köpöttelemässä pysyy jotenkin hiukan paremmin nivelet liikkeessä eikä sit tee pakolliset liikkumiset niin pahaa. Sitkeästi yhä laitan kengät seisten ja samaten pesen koivet suihkussa seisaalteen, ihan vaan, että hiukan pysyy liikkuvuus.

Heikku, ihanko tosi ovat jossain väittäneet, että odottavan äidin aivot olis jotenkin toiminnaltaan normaalit? Mulla on nimittäin kans aivan puuroo täys koko pää... en tajua mitään, en muista mitään, en pysty mitään järjellistä tekemään, ... eli just sopivassa tilassa pitämään oppitunteja teineille. :laugh: töissä oon kyl oikein megatehokas, joopa joo.

ventti +viuhti 34+1

Lonkkakivut ja raskausajan dementia ja häpyluukivut that`s nykyistä elämää täälläkin..
Lis69 persesilmän kiinnitysliimaa täältä ja vähemmän selkäsärkyjä :hug: hauskasti sanoit ikäävääkin ikävemmän asian.. :D :|

Moon tän todennut aikasemmin että liikunta is päääd.. :D no ei vaines kaikkea kohtuudella ja oman kunnon mukaa. Ekassa odotuksessa yllättävän pitkälle selvis ilman kipuiluita sinne rv 30 jaksoi vielä jumpata mutta nyt ei tosiaan ollut puhettakaan moisista exörsaisseista...

am & hippunen 33+1

jaahassu iik!! nyt jännätää täällä sit siun puolesta!!! :hug:

milkystern en mie muuten sitä ukkoa odotteliskaa, mut ku sil on mein ainut auto aina päivisin ni sen takia joutuu aina kyttää et se tulis kotia.. :kieh:

allusmamma toi on just tota.. mite se voi olla mahdollista et meidänki muori saa miun verenpaineen nousemaa hetkessä pilviin!!! |O

synnytyksestä porukoille varmaa soitetaa ku lähtö tulee ja muille sit varmaa tekstarilla laitetaan tietoa sit :)

Kiitokset zikille uudesta pinosta! :flower:

Ja nyt jännätään sitten Jaahassun puolesta. On kyllä hyvä ennustaja tuo neuvolatätisi, jos oikeaan osui.

tutsalle vielä onnittelut muuton johdosta!

Kävin tänään työpaikkalääkärillä, kun flunssa jatkuu yhä mentyään jo kertaalleen pois. Tulinkin kuulemma ihan oikeaan aikaan, sillä ilmeisesti jälkitauti oli jo muuttumassa keuhkokuumeeksi. Nyt olen sitten sairiksella vielä tämän viikon ja syön antibiootteja. Huomenna/ylihuomenna tarkistetaan tulehdusarvot vielä uudestaan, että ovat varmasti lähteneet laskemaan.

Vauvan vaatteiden silittämisestä on pakko todeta, että sitä en tosiaankaan harrasta. Myöskään omia vaatteita en silitä kuin ihan vain kaikkein tärkeimpiin tilaisuuksiin (lähinnä ns. muodollisiin juhliin). Jossain vaiheessa silitin joka päivä käyttövaatteetkin, mutta siitä taudista olen jo parantunut :laugh:

Nyt vasta muuten teidän juttuja lukiessani tajusin, että onhan mullakin ilmeisesti supistuksia päivittäin. En vain itse ole tajunnut, että nuo mahan kovettumiset ovat niitä. Välillä mieskin ihmettelee, kun vatsa on ihan pinkeänä ja hetken kuluttua taas ns. normaalitilassa. Mutta eivätpähän siis ainakaan ole kivuliaita.

Tinkatar ja Pikkiriikki 31+3

jaahassu jännää! saadaankohan näin nopeesti toinen "huhtivauva" tähän pinoon? tai helmikuinenhan siitä tulisi :)

solina hyvä et selvisit "vaan" nestehukalla eikä ollu rm.

allusmamma mäkin jo mietin et ootko synnyttään lähteny ku ei päivään pariin kuulunu, millastahan toisten kirjotusten kyttäilyä on sitte ku LA:t oikeesti käsillä? :D janiin, tsemppii äitin kanssa :hug:

silitys juu ei ollenkaan mun hommaa, silitän työpaidoistaki vaan kaulukset ja hihansuut mitkä näkyy neuleen tai jakun alta :D jos mies haluu joskus silitetyn paidan, niin itse silittää, ku mä kuulemma hutiloin... :ashamed: öö, joo, kun oikeesti inhoon sitä hommaa. mut vauvan ekat vaatteet oon silittäny, ku sekosin niiden ihanuudesta ja pienestä koosta niin täysin, eikä siinä edes kauan kestäny :heart:

iitanen onnea äitiyslomasta! täällä myös toinen onnellinen joka JUURI hetki sitten aloitti äitiysloman!! :D :D :D :D tuntuu ihan mahtavalta ja ihanalta ja parhaalta! :D

tutsalle ja ventille tsemppiä muuttopuuhiin :hug: ei käy kateeks, vaikka olisihan uusi koti ja lisätila kyllä ihania!

kotiutumisvaatteet meillä body + sukkikset + housut + villatakki + kevyt "toppa"puku (kai?) ja sit tietty tumput, töppöset ja myssyt. tarkeneekohan tolla? ja ootteko muuten ostanu jotain toppapukuja? lähinnä te joilla huhtikuun alussa LA. musta toi kevyttoppis on niin ohut et itellä ainaski tulis kylmä jos se päällä pitäs ulos lähtee ja ois joku nollakeli. et mietin pitäskö toppikseenki sit oikeesti investoida.... :/

vauvan syntymästä ilmoitetaan varmaan tekstareilla. tietty jos on päivä ja edes pieni rauhallinen hetki siin jossain välis, vois isovanhemmille ja siskoille soittaaki.

mulla ois taas huomenna isompi rm-tsekki äippäpolilla. toivottavasti ois kaikki ok ja vauvaki jaksanu kasvaa. huolettaa niin ton pikkusen kasvu. onneks se myllää masussa reippaasti ja musta tuntuu et ois liikkeetki taas vahvistunu :heart:

joo, nyt ruoan laittoon. teen miehelle ruokaa ekan äippälomapäivän kunniaksi :saint: se on varmaan totaaliihmeissään ku mä en tod oo meillä se kokkaaja... jos mies ei laittas ja ideois meil ruokia niin näkkäri-omppu-viili-linjalla mentäs meillä :whistle:

hyviä vointeja kaikille!

t. manna + lilli 34+6 :heart:

Neuvola oli sitten taasen tänään ja ja ei tuo lapsonen nyt sitten tajua kääntyä takaisin raivotarjontaan jossa viime lääkärikäynnillä jo oli.Nyt on ollu jo ainakin 3 viikkoo perätarjonnassa,yhyy....Äitipoli on kahen viikon päästä,tietty on vielä sittenkin noin,mokoma jääräpää!
Kaikki kolme sisarustaan ovat kyllä tajunneet kääntyä jo hyvissä ajoin oikeaoppiseen lähtöasentoon.

Jee=)

Pääsen siis vielä yhteen ultraan ennen syntymää :D

Muutenkin meni neuvolassa hyvin.120/80,ei turvotusta,rt-tarjonta,130-140oli sykkeet,ja painoa -700g/2vkoa.sf-mitta oli 27.eli hiukan kasvanut kuiteskin.ja kuulemma kaikki mitat ja arvot kohallaan.painoa raskauden alusta se 6kiloa,mikä on kuulemma ihan hyvä tälläiselle tavallisen kokoiselle ihmiselle.

Mulla on lähestulkoon joka kerta toi sama verenpaine.2vkon kuluttua uusiksi.

Nyt tulee piiitkä viesti :)

Heikku, aivotoiminta. Sen tutkimuksen täytyy olla ihan puppua. Mulla ainakin on ihan totaalisen hidastunut aivotoiminta ollut koko raskausajan, väsyttää ja ei jaksa ajatella ja se kuulemma sitten pahenee vielä imetysaikana...

Ei sitä munkaan miestä meinaa saada siivoamaan millään - remontointi siltä kyllä sujuu putkivahingoilla ja ilman :) hihhi.

Ristiäiset ja kummit! Onko kellään muulla vaikeeta löytää sopivia kummeja? Meillä kun tuntuu, että kaikki on eronneet kirkosta ja me (tai ainakin minä :) ) haluttaisiin ihan oikeat ristiäiset kirkossa ja kummit kanssa.

Nannulille alla listaa vauvantarvikkeista - tän kopsasin joskus jo aiemmin jostain toisesta pinosta ja vähän muokkailin:

Jaahassulle paljon onnea ja voimia matkaan, jos tulee äkkilähtö synnyttämään!!!

Iitasella ihanan söpö kotiutuspörröasu :) Manna, en varmaan ota mitään muuta, kun sellaisen vastaavan pörröasun, ku Iitasellakin ja sitten vaikka makuupussin/lämpöpussin (jos ehdin sellaisen ostaa) mukaan. Autossa kumminkin on lämmin.

Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-60 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisupaidat, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä jopa 3 vaatekertaa päivässä )
- Vanna (amme)
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja paljon
- Suolatippoja (0,9%)
- "Nenäimuri" rään imemistä varten
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (tai kattila/mikro)
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä (suppo)
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)
- Höyryhengitys"laite" (ehkä vähän isommalle lapselle tarpeen)
- Kuivausteline tuttipulloille

Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

t. kadak & pikku-poika-otus 34+1

Tosta kummi-jutusta.
Meillähän on 12/07 syntynyt kummipoika,ja mä olen se ns.sylikummi.
Ja tuohon aikaan en kuulunut kirkkoon.(liityin takaisn vasta nyt v2009 puolella)Kukaan ei koskaan missään kysellyt että onko mahollistanäin.Jäätiinkin pohtimaan että voiko olla että rippikoulun käynyt ei kirkkoon kuuluva voi yhtä hyvin olla sylikummi?

LIS69: Lantio oli esikolle ahdas (syntyessään oli 3730 g) ja synnytyksen pitkittyessä tuli vieläpä kohdunrepeämä, en ala enää kyllä riskeeraamaan mitään...tai otan siis mieluummin sektion riskit kuin alatiesynnytyksen.

Yhteistyössä