11-hoidot

kn071 Mä olin jo punktiota ennen pari päivää sairaslomalla. TUli senverta monta munista ja vielä punktionkin jälkeen 5päivää. Eli yhteensä yli viikon. Mulla on raskas työ ja joudun nostella. Itse punktio oli positiivinen kokemus,vaikka alkuun jännitinkin.

Ivf-lapsi on meillä ainakin ihan normaali. Joten ei sellaisia kannata etukäteen murehtia.

NEela Naranja :hug:

Munkin pitäisi käydä papakokeessa. Omaa unohtamuutta. Olisin saanut raskauden jälkeen käydä tk:ssa,mutta muutettiin ja vähän unohdin sen. PItää huomen varaa aikaa elleivät ota väestöliitossa.

Chidi Mun mielestä ne hoidot pitää alkaa sen 6kk sisällä. Näin ainakin mulle sanottiin naikkarilla. Soitii mulle silloin joulukuussa ja sanoi,että koska hoitoja ei pystytä aloittamaan 6kk sisällä niin siirrytään väestöliittoon.
 
Viimeksi muokattu:
Kaverini puhui, että jos vain voi niin lääkkeet kannattaa ostaa heti kerralla jos tietää, että lääkekatto täyttyy joka tapauksessa. Jää itse voitolle.. Saako reseptit samalla kertaa, jotta näin voi toimia?
Voi ostaa kaikki kerralla, on mulla jo kaikki tarvittavat reseptit, mutten viitsinyt ostaa koko satsia, kun on eka IVF tulossa ja ei mitään takeita siitä, että päästäänkö punktioon ja siirtoon yms. ettei sitten menisi hukkaan.
 
kn071, kai siinä sen verran säästää kerralla ostamalla, että ei mene montaa kertaa sitä omavastuuta (1,50 € vai mitä se onkaan).

Mä testasin eilen negan (kuten odotettua), mutta ihan törkeä väsymys vaivaa, eilen illalla simahdin klo 20. Oon tosin aiempina öinä potenut unettomuutta. Jotenkin on sellainen outo olo, ja ristiselkää on särkenyt pari päivää. Meinaan vielä parin päivän päästä testata uudelleen, ettei nyt vaan olis raskaana, kun aloitin primolutit eilen. Tai siis tietenkin toive olis, että oliskin ylläripylläri plussa kehissä ja sais lopettaa primolutit siihen. Kaikkea tää ylenpalttinen raskauden toivominen teettää :headwall:
 
MT79 kaikkea se tosiaan raskauden toivominen teettää. Minulla on menossa dpo 3 ja perjantaina pitäisi aloittaa Suprecur. Raskauden mahdollisuus on häviävän pieni, mutta on silti olemassa. (vaikka olisi se omituista jos nyt tärppäisi kun viimeisen 4v 8kk aikana ei yhtään tärppiä ole tullut).
Ei sitä pysty olla miettimättä, mitä tapahtuisi jos olisikin raskaana.

Minä olen tänään tai huomenna menossa ostamaan Suprecurit ja päätin, etten vielä osta Menopureja. Vaikka se tosiaan on aivan äärettömän pieni mahdollisuus, että olisin raskaana, niin en silti uskalla lääkkeitä ostaa. Sen verran arvokkaita kuitenkin ovat. Ihmeellinen toivon kipinä vaan palaa, vaikka oikeasti sitä toivoa ei ole. Ei sitä vaan voi olla toivomatta.

Hoidot jännittää, mutta toisaalta en malta odottaa. Toivoisin, että aika kuluu nopeasti siihen, että pääsemme tositoimiin. Ja ennen kaikkea toivon sen plussan saapuvaksi tästä ensimmäisestä hoidosta. Niin hyvää tuuria ei meillä ole tähän mennessä ollut... nyt vaan toivon, että tuuri kääntyy.

Tsemppiä hirveästi kaikille, joilla hoito on juuri meneillään! Toivottavasti päätös on onnellinen!
 
Neela Naranja No höh :( :hug: Pahoittelut negasta. Jännäyksellä vielä seurasin kympin hoitojen viimeistä piinailijaa...
Mutta eiköhän me laiteta tähän pinoon sitten kunnon plussavire! Kukas se tuolla aiemmin päättikään, että tässä pinossa plussaa kaikki? Kannatetaan! :wave:

Ekaa hoitoa odotteleville lohduksi oma kokemukseni ekasta punktiosta:
Mua jännitti tosi paljon ennen punktiota, pulssi ja verenpaine huiteli jossain ihan taivaissa, mutta mulla se olikin oikein miellyttävä kokemus (vahvan lääkityksen ansiosta). Koko operaatio ei tuntunut oikeastaan miltään, hieman yhessä vaiheessa nippas, ja heti sain suoneen lisää troppia. Ja taas oli olo mukavan turta ja onnellinen. :p Mitään kipuja ei ollut jälkikäteenkään, vaikka multa kerättiin 23 munasolua. Eli näinkin voi mennä. Olis kai ollut liikaa vaadittu, että tämän kaiken jälkeen olis vielä raskautunut :)

Toivo on kyllä ihmeellinen asia. Aina se vaan palaa uudelleen. Onneksi.
Toivon kipinöitä kaikille! :heart:
 
Täällä yksi pinoon mukaan tulija lisää. Pitkään olemme jo lasta yrittäneet (aloitus 2007 kesällä) ja kaikki piti olla kunnossa (kärsivällisyyttä oli vastaus, joten sen kanssa ollaan edetty). Vihdoin laparoskopiassa todettiin että vaikka munajohtimet näyttäisi oleva auki (sen toisen tutkimuksenkin mukaan niin olisi), ei siniväri niissä kuitenkaan etene, joten eivät taida oikein toimia. Joten joudumme hoitoihin turvautumaan tai unohtamaan vauvahaaveet. Nyt ollaan valmistautumassa ensimmäiseen IVF:n ja suoraan sanoen pelottaa.

Mitä te muut ajattelette esim. syöpäriskin kasvamisesta? Itse olen läheltä nähnyt kaksi munasarjasyöpäpotilasta, joista toinen lapsettomuushoitojen aikaan taudin sai. Väistämättä mieleen nousee erilaiset riskit.

Mitä verikokeita ennen IVF hoitoja pitää olla otettuna? Meillä hoitojen aloitusaika on kai toukokuu ja ensikäynti yksityisellä tulee olemaan maaliskuussa. Mietin, että voisinko jos sitä ennen otattaa jotain kokeita.

Ai niin, minä 39 ja mies 42 v.
 
Viimeksi muokattu:
******************11- hoidot**********************


Smirg....................1. ivf 1. pas....................viikko 2
Mizze77.................1. ivf.............................tammikuu
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................tammikuu
Mörkötys................1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas................tammikuu
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................tammikuu
MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........tammi-helmik.
Michele..................3.icsi...........................tammi-helmik.
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
Jessie82.................1.ivf............................tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................alkuvuosi
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
MT79....................2. icsi……….…lyhyt.............vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf............................vk 8 Hopping................3.icsi............lyhyt...........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
myy75...................1.ivf...............................helmi-maalisk.
Heidh....................3. icsi pas.......................maaliskuu
Meg......................2.ivf...............................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf.............................maaliskuu
Milli81...................2. ivf..............................vk 9
kn071....................1.ivf..............................vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf..............................




*****************Piinailijat********************
 
MT79 ja iloksi Tuossa kympin pinossa taisi olla yksi tapaus jossa sumutteen aloittamisen jälkeen, kun ei tyhjennysvuotoa kuulunut, olikin alkanut luomuraskaus.. Eikä lääkkeen käyttämisestä ollut mitään haittaa.. Tietääkseni raskaus jatkui ihan normaalisti.

lääkkeistä sen verran että jokaisesta lääkepakkausesta menee aina se omavastuu 1,5eur.. Kun itse kävin ostamassa viimevuoden puolella kattoon, lääkkeet niin maksoin jokaisesta erikseen..

muoks Noista riskeistä.. Mä jotenkin ajattelen että halu saada lapsia ajaa riskien edelle. Ja nuo syöpätapaukset on kuitenkin aika harvinaisia.. ja voidaanko loppujen lopuksi tutkia että aiheuttiko itse hoito sairauden vai olisiko se tullut muutenkin.. tämä on vain minun mielipide..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille :wave: Olen taas pitäytynyt sivusta seurailijana. Jos tässä nyt pikkuhiljaa alkaa taas heräillä. Kärsimättömänä odottelen vuodon alkamista jotta pääsisi ultra-aikaa varailemaan päivälle 11 tai 12... Tosiaan tuo viime kierto mulla meni "hukkaan" kun mahdollinen ovulaatio olis ajottunut jouluun niin en sitten päässyt edes näytille että olis saanut tietoa oliko viime kierrossa munasarjoissa mitään meneillään. En viitsinyt sitten alkaa ominpäin testailemaan ovista,olishan se tietysti rauhoittanut mieltä jos sen ovis plussan olis napannut, tiennyt että jotain toimintaa on.. Sitä edellisen kierron 10. päivänä kävin näytillä ja silloin ei ollut mitään eloa munasarjoissa. Eli tässä on nyt kolmas kierto elämäni ensimmäisen plussan+keskenmenon jälkeen alkamassa, josko nyt päästäisi huuru-ukkelin siirtoon:whistle: Jos ei tässä kierrossa ovista tule niin sitten seuraavasta kierrosta tehdään lääkkeellinen siirto. Ainakin kroppa on nyt saanut aikaa toipumiseen kun tuo viime kierto venähti pitkäksi ja siirsi taas kuukaudella tätä projektia...

Talvitaika Minulla ei ole kyllä käynyt mielessäkään mitkään riskit... Niin ponnekkaana porskuttaa kohti haavetta omasta lapsesta että ei ole mielessä muuta pelkoa kuin se et ei voisi omaa lasta saada:|

MT79 Pidän vielä peukkuja luomu-ihmeelle:) Ja jos ei luomu-ihmettä niin sitten tukka putkella kohti icsi:tä.

Kaarne Totta turiset toivosta, ei muuta kun kipinät lentelemään taas:rolleyes:
 
Talvitaika, mulla on paljonkin ollut lähiaikoina mielessä juuri tuo syöpäriski. Ei mulle kyllä klinikalta mitään ole sanottu, toivon ja luotan että olisivat varoittaneet jos on esim liian kova tahti hoidoissa. Vaikuttaakohan ikä riskiin, itse olen vielä alle 30... Meillä on alkamassa nyt 1,5v sisällä kolmas ICSI. Tuntuu että kroppa alkaa jo väsymään tähän riepotukseen, eihän tuo hirveä hormonistimulaatio munasarjoissa mitään normaalia ole. Toisaalta luulen, että tässä vuosien kuluessa on tullut niin hirveän tietoiseksi tuntemuksistaan, oireistaan, kyttää jatkuvasti jokaista pientä nipistystä jne että onhan se ihme, jollei pientä luulotautisuutta ole jo ilmassa.

Tuntuu, ettei miehenkään kanssa tästä oikein voi puhua (juuri yksi päivä yritin), ei se ymmärrä kun ei joudu tätä samalla tavalla omassa kropassa kokemaan. Eikä juuri ole ystäviäkään jotka samassa jamassa olisivat. Kiva kun otit asian esille, Talvitaika. Lohdullista tietää edes, ettei ole ainoa joka pyörittelee vähän vielä kurjempiakin asioita päässään, kuin ne normaalit lapsettomuuden surut.
 
Olen sellainen tosi varovainen ihminen ja kun lähellä on sattunut huonoja kokemuksia, niin miettimään pistää. Mutta riski on kai aika pieni kuitenkin ja kuitenkin vauvahaave menee edelle riskien lisäämispelon kanssa.

Vaikka itsellä näiden vuosien saatossa pahin lapsettomuuden epätoivo on laimentunut (ihminen sopeutuu näköjään). Kun kaiken piti olla ok eikä siltikään onnistunut, jotenkin jo luovutti lapsen saamisen suhteen. Nyt on sellainen olo, että käydään läpi nämäkin hoidot vielä, ettei tarvitse myöhemmin katua. Onnistumiseen ei kauheasti enää jaksa uskoa. Ihmeet tapahtuvat muille.

Meidän listahan näkyy olevan jo pitkä ja paljon on mukana ensikertalaisia. Oliko jollakin tietoa mitä verikokeita tai tutkimuksia pitää olla ennen IVF? Meidät on kyllä tutkittu pari vuotta sitten, mutta taitavat olla kaikki tulokset vanhoja.
 
Viimeksi muokattu:
Meg
Talvitaika: Kysy hoitopaikasta että onko teillä kunnossa verikokeet, nimittäin hiv ja hepatiitti? pitää tutkia. Silloin kun sain ennen joulua hoito suunnitelman niin samalla tuli lappu että verikokeissa pitää käydä, mutta ne on voimassa muistaakseni 18 kk:tta..

Minäkään en paljon puhu miehelle hoidosta, tai puhuisin mutta ei halua jutella niistä. Ehkä olen liikaa puhunut, mutta se on meidän elämää, tosi asia. Onneksi voin puhua äitini kanssa asiasta jos haluaa jostain jutella, pitäisi kyllä itsekin unohtaa hetkeksi eikä miettiä niitä koko ajan.. Nytkin stressaan että milloin menkat alkaa.. *huoh*

Lisään vielä että onneksi mies suostuu hoitoihin, olisikin ikävää jos toinen ei hyväksyisi näitä niin miten raskasta tämä olisikaan..
 
Viimeksi muokattu:
kaz
Mörkötys Ollaan kohtalotovereita tuon keskenmenon suhteen ja ilmeisesti jännäillään toivottavasti PAS:iakin samoihin aikoihin :) Minä odottelen tätiä saapuvaksi ensi viikon puolivälissä ja sitten ultra-aikaa varaamaan. Jospa saataisiin pysyvämmät plussat seuraavaksi :heart:
 
En halua ketään masentaa tms. mutta onnistuvatkohan hoidot niille paremmin, joilla ei ole ns. vikaa kummassakaan? Meillä tilanne se, ettei olla yritetty lasta "luonnollista reittiä" myöden ollenkaan.. Tosin mulla se endo (laparoskopia tehty viime kesänä). Meillä tilanne hieman outo niin joudutaan yrittään lasta näin lapsettomuus hoitojen tapaan..
Surettavaa lukea kun teitä on niin monta, jotka ovat välillä heittäneet toivon rippeet menemään ja sitten minä, joka en edes tiedä onko lapsen saaminen edes mahdottomuus ns. luonnollisesti.. saati sitten näiden hoitojen avulla..
 
kn071: varmasti on helpompaa onnistua, jos ei vikaa ole tai esim. toisessa ei ole vikaa. Meillä ei ollut aluksi mitään vikaa, mutta hoidoissa selvisi, että vikaa on molemmissa. Meidän onnistuminen on Korkeimman kädessä. :)
Voisin nyt siirtyä viimein taka-alalle odottelemaan pas-siirtoa. ;)
 
heissan taas mulle voi merkitä 3 icsi pas siirto helmikuulle, joka onkin sitten viimeinen. (pakaste tyhjä) mulle oli eilen ovis mutta labra on kiinni just perjantaina niin se sit siirtyy helmikuulle.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se taitaa aina olla vähän korkeimman kädessä.. Meissä ei ole mitään vikaa (paitsi ett mulla puuttuu nykyään tuubat) ja yksi lapsi tullut luomusti sitä ennen, ja ei vaan kiinnity, ei sitte millään. Viimeksi laitettiin kaksi hyvälaatuista alkiota kerralla ja ei niin mitään yritystäkään. Mut taidanpa paiskata ittenikin taas listaan, 1. IVF:n 3. PAS tulossa vko 4/5. Sit olis kaikki 8 hienoo alkiota käytetty ja tuhottu ja 2. IVF saisi alkaa, mieluiten heti perään jos mahdollista.

Onnea kaikille uuteen vuoteen!
 
Mörkötys ja kaz, täällä myös eräs (ainakin melkein) kohtalotoveri...minun plussani tosin ei kovin pitkälle mukana pysynyt, eli en tiedä pitäisikö puhua kemiallisesta. Pahasti kirpaisi silti :(. Montako kiertoa teillä on keskenmenon jälkeen ennen pas:ia?
Mulla näillä näkymin olis tulossa vain yksi välikierto...mietin mahtaakohan kroppa olla valmis uuteen yritykseen. Tosin täällä poli aukeaa joulutauolta vasta vkolla 3, joten jännäilen alkaako vuoto jo ennen sitä. Jos alkaa, niin pitää sitten odotella vielä yksi kierto. Toivotaan pysyvämpiä plussia <3!

Taikatalvi, syöpäriskiä en ole älynnyt edes miettiä :eek: hui. Muuten tulee kyllä epäiltyä vähän väliä omaa terveyttään. Tämä lapsettomuus on jotenkin horjuttanut omaa luottoa omaan kroppaan ja sen toimimiseen. Välillä on ihan vainoharhainen olo : /.
 
kaz :wave: Jospa ne plussat sieltä pärähtäisi !

carpalo Kyllä se pettymys on ihan kertakaikkisen hirveä ja järkyttävä oli plussa hetken tai pidemmän ajan... Mulla oli 5+2 kun vuoto ja kipu kunnolla iski, pari päivää sitä ennen ilmestyi vaaleanpunaa paperiin. Olin niin uskomattoman onnesta soikeena siitä elämäni ekasta plussasta ja sitten kun se "otettiinkin takasin" niin pettymys oli kamala. Vaikka toivoa tuo antaa siinä mielessä että on mahdollista saada ehkä sitten toistamiseenkin se plussa ja tällä kertaa pysyvä;)

Käytäntö taitaa olla useimmiten että yksi kierto välissä ennen seuraavaa yritystä.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Olen pitänyt vähän taukoa täältä, ja johan on tullut kirjan verran luettavaa:).
Tuohon kn071 kommenttiin vastailen, että toivon kovasti että onnistutte!
Vaikka meillä ei ole mitään todettua vikaa löytynyt kummastakaan, niin jotenkaan en näe tuota sen "varmempana" juttuna. Nykyään kun on niin monta asiaa mitä voi korjata, eli jos on vikaa, niin se voidaan toden näköisesti korjata, mutta jos ei löydy mitään vikaa, niin ei vaan ole mitään mitä korjata, ja silti ei raskaudu. Kamalan vaikea pukea ajatuksia sanoiksi. Itse siis katson että jos ei ole vuosiin raskautunut eikä mitään vikaa ole kummastakaan löytynyt, on vielä vähän toivottomampi tapaus. Ja itseni kohdalle tuota siis ajattelen.
 
kaz
carpalo Minulla löytyi kuollut sikiö 9+2. Nähtiin sykekin 7+2. Minulla ollut lääkkeellinen tyhjennys, jonka jälkeen on ohje OYS:ltä, että pitää odottaa kahden menkat ennen PAS:ia ja km tyhjennyvuotoa ei siihen lasketa. Eli mulla nyt ollut se tyhjennys ja 2xmenkat joten seuraava kierto toivottavasti hoitokierto.

kn071 Meidät on todettu selittämättömiksi, vaikka pientä häikkää ollut siittiöiden muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
carpalo, Mörkötys ja kaz Täällä myös kohtalokaveri. Elämäni eka plussa päätyi varhaiseen keskenmenoon. Ja elämäni toinen "plussa" oli kemiallinen. Saas nähdä, miten ens kerralla käy.

Täällä on kierto ihan sekaisin. Luulin että olis ovisaika meneillään, mutta nyt tuleekin jo menkkoja enteilevää tuhrua :confused: Voikohan olla niin että luget on siirtäneet edellisen menkkojen alkamisajankohtaa, mutta silti olis lähtenyt tän kierron munis kypsymään ns. normaalissa aikataulussa?
 
******************11- hoidot**********************


Smirg....................1. ivf 1. pas....................viikko 2
Mizze77.................1. ivf.............................tammikuu
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................tammikuu
Mörkötys................1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas................tammikuu
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................tammikuu
MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........tammi-helmik.
Michele..................3.icsi................ ...........tammi-helmik.
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
Jessie82.................1.ivf.................. ..........tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................alkuvuosi
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
MT79....................2. icsi……….…lyhyt.............vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf....................... .....vk 8
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
myy75...................1.ivf................ ...............helmi-maalisk.
Heidh....................3. icsi pas.......................maaliskuu
Meg......................2.ivf............. ..................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf...................... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
Milli81...................2. ivf..............................vk 9
kn071....................1.ivf............... ...............vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukoku u
Mequ....................1. ivf..............................toukoku u
Talvitaika..............1.ivf..................... ..........toukokuu
chidi......................1.ivf............. .................




*****************Piinailijat************ ********
 

Yhteistyössä