11-hoidot

Kiitos tsempistä! :heart: Jotenkin sitä yrittää uskotella itselle et meillä hyvät mahdollisuudet tässä hoidossa koska ei koskaan ole todettu etteikö lapsia voitas saada.

Niin, ois ollu vaan kiva kun ois eka voinu yrittää raskautta ilman mitään hoitoja. Mekun ei siis olla yritetty lasta koskaan (aina ollaan varottu ovisaikaa, jolloin peti pysynyt kiinni :) ) Nyt eka raskaus yritykset on vasta edessä päin OYS:ssa ja ivf kanssa. Sinänsä outoa.. :) Ja ivf ei siis johdu mun endosta eikä miehessä ollut muutenkaan "vikaa".
 
Heips
ja HYVÄÄ UUTTA VUOTTA PINOKAMUT :vampire:

Kauheasti kasvanut tää pino sinä aikana kun oon ollu poissa!
(tässä asianyhteydessä pitkä pino ei kuitenkaan ole nyt mukava asia)

Oon tosiaan kurkkinut tänne viimeksi pitkälti ennen joulua ja tietoisesti ollut poissa enkä ole edes ajatellut koko asiaa omalta osaltani. Hyvin kyllä onnistuin (ihme sinänsä ympäröivästä vauvantuoksusta välittämättä), paria pientä hairahdusta lukuun ottamatta!
Ollut niin valtavan tapahtumarikas ja IHANA joulun ja uuden vuoden aika :heart: :heart: :heart:

Joulun sain viettää nuuhkien siskoni pientä parin viikon ikäistä nyyttiä, josta tuli kummilapsemme heti vuoden vaihteen jälkeen :heart:
Uuden vuoden (joka ON PAREMPI kuin aiemmat!!) aloitimme uudessa siviilisäädyssä rakkaani kanssa :heart: :heart: :heart:
Joten luulisin että NYT tärppää meilläkin :p

Luulin jo maanantaina että tämäkin kierto menee nyt ohi.
Ennen jouluahan mun menkat alko harmittavaisesti noin pari vrk liian myöhään, joten emme ehtineet ennen joulutaukoa.
Oli silloin puhetta lääkärin kanssa että seuraavat eivät sitten sais alkaa ennen tammikuun 4. kun tauko on vielä päällänsä ja ultraan olisi päästävä viimeistään kuudennen piston jälkeen jne...

Noh, ylläri pylläri, niinkuin jo ennen joulua sanoin että ihan taatusti kolmas päivä alkaa, eli vrk liian aikaisin, niin KAS KUMMAA!!!
Kolmannen päivän illan taituttua kohti loppua niin se rouva tulikin etuajassa!
Olin jo lyönyt hanskat tiskiin mut aattelin soittaa kuitenkin tänään hoitajalle ja ilmoittaa et siirtyy taas kk eteenpäin.
Mut hoitsu olikin sitä mieltä että alota vaan rauhassa pistelyt tänään!!!! :)
Menkat kun alkoivat vasta myöhään illalla niin voidaan katsoa että sittenkin 4. päivä olisi se alkamispäivä!
Pientä viilausta kuitenkin oli ennen kuin asia varmistui, koska jarruna käytettävässä orgalutranissa on toimitusvaikeuksia.
No piti eka varmistaa saatavuus (ja varasinkin ne jo siitä apteekista jossa oli, kun kaikissa ei ollut, vaikkei ole edes reseptiä vielä) jotta ei hoito keskeydy sitten vain lääkkeen saatamattomuuteen (onkohan tuo ees mikään sana :D :D :D )

Joten tänään aloitetaan illalla Gonal-f:llä 225 IU/ilta 2.ICSI hoito.
Kontrolliultrat 11.1. ja 14.1.!

Jotenki hassu olo...kun oikeesti sillo joulukuun alus jo asennoiduin et vasta helmikuussa olis seuraava hoito!!!
Piti oikee varmistaa mieheltäkin aamulla ko se heräili, et alotetaanko nyt oikeesti vai ootetaanko se kuukausi taas viel... :)

Eli kovasti omaa napaani taas vaan kirjoittelin, mut kaikkia teitä kannusta kovasti missä vaiheessa olettekin :wave:

Mukavaa loppiaista ja tulevaa viikonloppua Teille :)
 
Oho, ompas hiljentynyt pinkka.

Minä tulin tännekin höpäjämään, kun ensimmäiset toimenpiteet ensimmäistä hoitoa varten on tänään tehty, eli ekat nenäsumut otettu aamulla.
Tästäpä tämä lähtee. Toivottavasti ei mitään hirveitä tuskia tule sivuvaikutuksena.

Mukavaa päivää kaikille!
 
kn071, en tiedä menikö mulla jossain vaiheessa ohi vai ootko maininnut, että minkä vuoksi ootte hoidoissa (sopiiko tällaista kysyä?). Ymmärsinkö oikein, että teillä on jokin erityinen syy miksi ei luomuna ole vauvaa yritetty? Uteliaisuuttani ihan kysyn.

iloksi, tsemppiä sumutteluihin! Mulla sumut jäävät nyt tältä erää kaappiin, kun päätettiinkin mennä lyhyellä kaavalla.

Miukumau, onneksi olkoon naimisiinmenosta ja hienoa että pääsitte nopeutetulla aikataululla hoidon alkuun!

Täällä porskutetaan primoluteilla kuun puoliväliin ja sitten vuodon alkamisen jälkeen (tammikuun puolenvälin jälkeen) alkaa pistokset lyhyellä kaavalla. Raskaustesti näytti uudelleen negaa eilen, joten nyt sitten Mörkötyksen sanoin tukka putkella kohti ICSI:ä :) Mies olisi erityisen kovasti toivonut vielä luomuihmettä, seuraavaksi nimittäin joudutaan kivesbiopsiaan.
 
Meg
Kun alatte piikittämään niin onko ajalla väliä? Tai siis että aamulla tai illalla? Viimeksikin mulla oli fostimon piikki lääkettä ja hoitaja sanoi että illalla, mutta nyt sitten kun soitin ja kyselin juttuja niin sanoi että ei väliä kunhan piikittää samoihin aikoihin sitten.. Varmaan tuossa nenäsumutteessa ei ole väliä vaikka tulis puolen tunnin heittoja, vai?
 
Kun alatte piikittämään niin onko ajalla väliä? Tai siis että aamulla tai illalla? Viimeksikin mulla oli fostimon piikki lääkettä ja hoitaja sanoi että illalla, mutta nyt sitten kun soitin ja kyselin juttuja niin sanoi että ei väliä kunhan piikittää samoihin aikoihin sitten.. Varmaan tuossa nenäsumutteessa ei ole väliä vaikka tulis puolen tunnin heittoja, vai?
Mulle hoitaja sanoi, että suosittelee piikittämistä illalla. Mulla lääkkeinä puregon ja orgalutran.
 
hei
ilmoittaudun minäkin pinoon. Osa onkin jo tuttuja mutta uusille tiedoksi, että yritystä takana 2.5 vuotta. Ensisijaiseksi syyksi on luultu tukkeutuneita munajohtimia, mutta tulin juuri laparoskopiasta, jossa todettiin että toinen tuuba onkin auki. Syynä ehkä sittenkin endometrioosi joka on vaivannut jo vuosia. Takana 2 icsiä. Ei plussia. Ekasta hoidosta ei jäänyt pakkaseen. Tokasta jäi 3. Eli nyt edessä 2.icsin 1.PAS. Luultavasti helmikuussa.
Voimia kaikille!
 
******************11- hoidot**********************


Smirg....................1. ivf 1. pas....................viikko 2
Mizze77.................1. ivf.............................tammikuu
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................tammikuu
Mörkötys................1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas................tammikuu
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................tammikuu
MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........tammi-helmik.
Michele..................3.icsi................ ...........tammi-helmik.
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
Jessie82.................1.ivf.................. ..........tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................alkuvuosi
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
MT79....................2. icsi……….…lyhyt.............vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf....................... .....vk 8
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
myy75...................1.ivf................ ...............helmi-maalisk.
Heidh....................3. icsi pas.......................maaliskuu
Meg......................2.ivf............. ..................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf...................... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
Milli81...................2. ivf..............................vk 9
kn071....................1.ivf............... ...............vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukoku u
Mequ....................1. ivf..............................toukoku u
Talvitaika..............1.ivf..................... ..........toukokuu
chidi......................1.ivf............. .................




*****************Piinailijat************ ********
 
Viimeksi muokattu:
Heippa ja Tervetuloa uudet!

Itse on ollut vähän laiska kirjoittelemaan kun mitään ei vielä hirveesti tapahdu..
Ens viikolla pitäs alkaa viimeiset luomu menkat ennen sumujen aloitusta kuun vaihteessa..

Mua jännittää kauheesti ku pitää selittää työpaikalla se punktion poissaolot, kun esimies on vaihtunut ja en haluaisi kertoa oikeaa syytä.. pakko yrittää saada se sairaslomalappu jollain muulla koodilla..

MiukuMaulle onnittelut naimisiinmenon johdosta.. jospa teilläkin tulisi toteen tämä sanonta; ei kahta ilman kolmatta. Naimisiinmeno, hoidon onnistunut aloitusta ja tietenki sen plussa!

Tsemppiä kaikille!
 
piikitys Piikittelin illalla,oli helpointa mulle.

MiukuMAu Onnittelut naimisiinmenon johdosta!!!

Olin tiistaina väestöliitossa. Ottivatkin siellä papan pientä lisämaksua vastaan,koska ei kuulu noihin maksusitoumuksiin. Hoidot on mahdolllisuus aloittaa heti,kun halutaan ja nyt varmaan heti seuraavaan kiertoon sitten. :) Nyt vaan ylläri pylläri menkat ei oo normiaikataulussa. Koko vuoden on ollut kierto 28 päivää,mutta nyt sitten jo menossa yli 30. En uskalla testiä vielä tehdä,koska pelkään ylikaiken sitä negaa. Se pettymys oli sanoinkuvaamatonta silloin ivf:ssä.
Mulla kokeillaan taas lääkkeetöntä pasia ja siirto on ovulaatiosta kolmantena päivänä. NEljään siirtoon on mahis ja sen jälkeen ollaan taas alussa. Saa nähdä miten käy.
 
Meg Mulle sanottiin klinikalla, että on parempi pistää illalla siksi, että lääkäriajat on aina aamulla tai päivällä. Jos esim. seuraavan lääkärikäynnin yhteydessä huomataan, että annosta täytyy muuttaa, niin se mahdollinen muutos voidaan tehdä jo saman päivän pistoksiin. Ja sitten kun irrotuspiikin aika lähestyy, niin ultrakäynnillä lääkäri kertoo, pistetäänkö sen päivän annosta enää ollenkaan vai onko seuraavaksi vuorossa pregnyl.
Muuten ei ole eroa esim. lääkkeen vaikutuksessa, vaikka pistäiskin aamulla. Kyllä ne kuitenkin pitäis kai pistää mahd. samaan aikaan, jotta saadaan paras tulos. Mäkin olin yks ilta ravintolassa syömässä, ja sitten ajan koittaessa menin vaan tyynesti käsilaukun kanssa vessaan ja tuikkasin piikin siellä.
Tsemppiä pistelyyn!
 
Meg Kun menin ekan hoidon nolla ultraan, olisi piikit pitänyt olla mukana jolloin olisi eka pistos laitettu päivällä ja sitten jatkettu pistoksia iltaisin.. Eli ainakaan tuo yhden kerran muutaman tunnin ero pistosajassa ei olisi haitannut.
Mutta ilmeisesti lääke toimii paremmin jos sitä on tasaisesti verenkierrossa, eli pistosajat olisivat noin 24h välein. Eli jos sulla tulee muutaman kerran parin tunnin heitto, en uskoisi sen pilaavan hoitoa.
 
Mä ymmärsin silloin kyllä ekassa piikityksessä,että aika ei saisi paljoa heitellä. Siksi pistin itte muistaakseni vasta 22.00 illalla. Tiesin,että viimeistään silloin oon kotona töistä. Mutta siis uskon,että ei varmaan haittaa jos muutaman kerran se aika heittelee,kun ei oo jokakerta.

Milli Mullahan oli pitkä saikku punktiosta. Alkuun ajattelin etten kerro,mutta kerroin sitten kumminkin. Mulla vielä mies esimiehenä. Oli sitten helpompi olla poissa. Ihmeen ymmärtäväinen oli,vaikka ei kyllä tajunnut mitään mitä selitin sille. En muista millä koodilla mulla oli se saikkulappu.

Näyttää siltä,että menkat alkaa huomiseen mennessä. Eli maanantaina pääsee varaa aikaa kontrolliultraan kp 10-12 kohdille.
 
kn071, en tiedä menikö mulla jossain vaiheessa ohi vai ootko maininnut, että minkä vuoksi ootte hoidoissa (sopiiko tällaista kysyä?). Ymmärsinkö oikein, että teillä on jokin erityinen syy miksi ei luomuna ole vauvaa yritetty? Uteliaisuuttani ihan kysyn.

iloksi, tsemppiä sumutteluihin! Mulla sumut jäävät nyt tältä erää kaappiin, kun päätettiinkin mennä lyhyellä kaavalla.

Miukumau, onneksi olkoon naimisiinmenosta ja hienoa että pääsitte nopeutetulla aikataululla hoidon alkuun!

Täällä porskutetaan primoluteilla kuun puoliväliin ja sitten vuodon alkamisen jälkeen (tammikuun puolenvälin jälkeen) alkaa pistokset lyhyellä kaavalla. Raskaustesti näytti uudelleen negaa eilen, joten nyt sitten Mörkötyksen sanoin tukka putkella kohti ICSI:ä :) Mies olisi erityisen kovasti toivonut vielä luomuihmettä, seuraavaksi nimittäin joudutaan kivesbiopsiaan.
Heips! Joo, toki sopii kysyä :) Eli meidän oli tarkoitus aloittaa lapsen yritys syksyllä 2010, mutta kesällä 2010 miehelläni todettiin syöpä. Ennen hoitojen (sytostaattien) alkua mieheni siittiöt otettiin talteen ja pakastettiin. Mulla on myös se endo, joka kuitenkin melko ärhäkkä. Miehen sytostaattihoidon vuoksi ei voida yrittää lasta luonnollisesti n.2-3 vuoteen, joten päätettiin, että käytetään pakastesiittiöitä ja ivf/inssiä yritykseen. Päästiin jonojen ohi siksi niin paljon, koska mun endo etenee vauhdilla ja nyt syön pillereitä reilu 3kk putkeen ja se alkaa olla maksimi määrä, eli pitäis sit jo saada pillerit lopetettua ja raskaus alulle. (Pillerit hidastavat endon etenemistä) Ja siksi lääkäri päätyi ivf ettei vahingossakaan tuhlata mieheni pakaste siittiöitä, joita on rajallinen määrä ja toisaalta se että yhdellä ivf hoitokerralla saadaan enemmän aikaiseksi ja plus se että parempi onnistumis prosentti. Oliko epäselvää tekstiä? :D
 
Millis Mulla on siten vähän hankala tilanne, kun yritys on aika pieni ja tavallaan esimies on sukua itse johtajalle ja on yrityksessa yksi omistajista. Joten en voi olla oikeasti varma ettei tieto leviä muille, vaikka hänelle olisikin vaitiolovelvollisuus.. Enkä halua että koko firma tietää asiasta..
Ja mulla oli ainakin siinä saikkulapussa koodina ivf-hoito.. sen koodin saa aika helposti selvitettyä.
Ja vaikkei pomo sitä itse selvittäisi, niin luulisin että sitten palkanlaskija soittaa ja kysyy maksetaanko näistä palkkaa, jolloin se viimestään selviäisi..
Äsryttävä tilanne..
 
Oon tänään koko aamupäivän googlettanut kaikkea alkion kiinnittymiseen liittyvää, ja miten kiinnittymistä vois edesauttaa. Syön jo kalaöljykapseleita foolihapolla, muka verenkierron parantamiseksi (mulla on ns. paksu veri), mutta en tiedä onko niistä oikeesti mitään iloa. Minidisperiinistä kysyin hoitajalta, mutta se ei suositellut sen syömistä ennen kuin juttelen lääkärin kanssa. Ehkä pitää turvautua myös punaviiniin, kun siirron aika koittaa. (Tiedän: tuskin näillä on mitään vaikutusta, mutta kaikkea pitää kokeilla.) Löytyykö muita hyväksi tunnettuja poppakonsteja?
Nimim. epätoivoinen hörhö :D
 
täällä kans yks hörho.. :D Mä syön E-ja D-vitamiinia ja foolihappoa. Käyn myös akupunktiossa, siitä on useita tutkimuksia että se lisää verenkiertoa lantion alueella ja pitäis helpottaa alkion kiinnittymistä.
Olen nyt käynytkin jo muutamia kertoja ja jatkan käyntejä piikityksen aloittamiseen asti ja viimeinen käynti on alkionsiirto päivänä.
 
Kaikkia noita edellä mainittuja + vielä foolihappoa ekstrana ja C-vitamiinia ja maitohappobakteerikapseleita, ja lisätään vielä kahvittomuus ja tipattomuus alkoholissa ---> ei vaikutusta! Kyllä se taitaa olla henkivoimien käsissä koko juttu tai sitten aivan silkkaa tuuria. Tokihan se on hyväksi jokaisen terveydelle ihan muutenkin vaan itsestään huolehtia mm. noiden rohtojen avulla. Mut ihmeesti vaan ne teinijuopot ja keski-ikäiset narkkaritkin vaan joutuu siunattuun tilaan kuin itsestään, ja äärimmäisissä stressiolosuhteissa ja nälänhädässä elävät jne.. Perkule.
 
Viimeksi muokattu:
Miimi, onhan se totta että toiset vaan lisääntyy tilanteesta huolimatta, sille ei vaan voi mitään.
Mä en ainakaan enää jotenkin jaksa miettiä elämän epäoikeiden mukaisuutta tässäkään asiassa. Joskus olin kateellinen yhdelle tuttava pariskunnalle.. on rahaa, hyvät työpaikat, lapsi syntyy vuoden päästä häistä, rakennetaan uus talo, mökkiä, venettä jne.. Mutta kun sillä miettimisellä ei saavuta mitään, mulle tulee ainaki vaan paska mieli, joten en jaksa sitä. Pitäs vaan yrittää elää päivä kerrallaa, edes kohtuu positiivisesti. Kaikilla meillä on oma tie kuljettavana

Anteeksi purkautumiseni, ei ollut tarkoitus loukata ketään:ashamed:
 
kn017, paljon voimia miehellesi (ja teille molemmille) myös syövästä toipumiseen! Onko sytostaattihoidolla saatu hyviä tulosia?

Mä syön päivittäin D-vitamiinia ja foolihappoa.
Kiitos! Voimia on kyllä tarvinnut ja kovasti tässä syksyn/talven aikana. Hoidot puree, joten pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että kyllä tää tauti selätetään! Täällä oon onnekseni huomannut et kukaan ei oo sanonu, et miksi haluatte just nyt tän lapsiprojektin samaan aikaan, et eikö muutenki oo kaikkea tarpeeksi, ihan eri suhtautuminen teillä kun muilla, kiitos siitä :heart:
 
Meg
Piikityksestä vielä, eikö hoitopaikoissa voi lääkäri/hoitaja pistää aamulla, ainakin minun hoitopaikassa pistää sen ekan piikin, niin yleensähän ne ajat on aamulla, jos ottaa sinne lääkkeet mukaan.. ? En ole edes lääkitystä aloittanut ja nyt stressaan :headwall:
 

Yhteistyössä