11-hoidot

No niin, mulla taitaa olla joku kohdunaskeuma sitten kait.
Että silleen. Onneks klinikalle ens ke aika niin saapi lääkäri asian katsoa,
mutta mutta, taitaa vauva jäädä haaveeksi jos näin on.:':)headwall:

Nella :hug: Toivotaan että tämä oli vain väärä hälyytys. Tsemppiä!

Meg rauhoitu vähän ystävä hyvä :hug:
Mulla pyydettiin ekassa hoidossa ottamaan lääkkeet mukaan jolloin pistos olisi laitettu klinikalla joskus aamupäivällä. Minäkin sitten ihmeissään kyselin hoitajalta et pitääkö loput pistokset sitten laittaa samaan aikaan, (kun ei halunnut töissä pistellä) Hoitsu sanoi seuraavat pistokset voi laittaa sitten iltaisin, kuulema sillä että yhden pistoksen väli on enemmän kuin se 24h ei ole haittaa..
Kyllä kaikki sujuu ihan hyvin!

Meg
Milli81: Siis tarkoitin että voikohan ne kaikki pistokset aamuisin pistää koska mulla voi olla iltavuoroa silloin niin en haluais töissä pistää. (voi olla neljäänkin töitä) eli jos pistoksissa muuttuis vahvuus niin senhän vois hoitaja pistää kun ottaisin lääkkeet mukaan, ei tuntuis olevan ongelmaa vai? Tottakai kysyn sitten kun sen aika on, mutta mietin vain että onnistuukohan toi..

iltoja:wave:

Helpottuneena vuodon alkamisesta, tästä se taas lähtee. Huomenna pääsis sitten ultra-aikaa varailemaan =)

Mieli taas kovin sekava, vuoroin malttamaton vuoroin hieman ehkä pelokaskin. Pääasia että eteenpäin taas päästään, jos ei ovista näköpiirissä niin sitten on ainakin selkeästi tiedossa että lääkkeellinen PAS odottaa seuraavassa kierrossa. Toki elän siinä toivossa että se ovis sieltä tulisi tällä kertaa ja päästäis yrittämään siirtoa luonnolliseen kiertoon, olis se niin jännittävää päästä piinailemaan :rolleyes:

Nella :hug: Toivottavasti kuitenkin selviää että kaikki on kunnossa.

Mörkötys Jee! Toivotaan että bongaat vielä sen oviksenkin :) Sanopa sille tätöselle, että täälläkin kovasti ootellaan, kaffepannu on jo kuumana. Ja pullia pakkasessa :D

Meg Mitäpä jos soittaisit klinikalle jo huomenna, kun asia selvästi mietityttää. Mua ainakin aina rauhottaa kun saa jutella ammattitaitoisten hoitajien kanssa. Ja tietävät varmasti paremmin myös teidän klinikan käytännöt.

Millonkas me saadaan eka piinailija pinoon?

Miimi, onhan se totta että toiset vaan lisääntyy tilanteesta huolimatta, sille ei vaan voi mitään.
Mä en ainakaan enää jotenkin jaksa miettiä elämän epäoikeiden mukaisuutta tässäkään asiassa. Joskus olin kateellinen yhdelle tuttava pariskunnalle.. on rahaa, hyvät työpaikat, lapsi syntyy vuoden päästä häistä, rakennetaan uus talo, mökkiä, venettä jne.. Mutta kun sillä miettimisellä ei saavuta mitään, mulle tulee ainaki vaan paska mieli, joten en jaksa sitä. Pitäs vaan yrittää elää päivä kerrallaa, edes kohtuu positiivisesti. Kaikilla meillä on oma tie kuljettavana
Okke, sä otit sen noin.. No mä itse olen tavallaan melkeinpä mieluummin helpottunut just siitä nimenomaisesta faktasta, että ne juopot ja ylistressaantuneet ylivelkaantuneet pienyrittäjätkin tulee raskaaksi, vaikka ne ei takuulla mitään lisäravinteita ja foolihappoja popsisikaan, veressä korkeintaan jaloviinaa ja jotain rauhottavia, puhumattakaan stressihormonista.. Että emmä ehkä kuitenkaan tee itse mitään väärin (tai oikeinkaan sen puoleen) tai itse itselleni aiheuta sitä, että en tule raskaaksi. Että jos mä unohdan foolihapot, tai vastaavasti en unohda, tai juon kahvia tai lopetan sen käytön kokonaan, tai stressaan tai olen stressaamatta ( :LOL:) niin ei sillä totuuden nimissä varmastikaan ole merkitystä mun raskaaksi tuloon. Edelleen, korkeimman kädessä on. Uskon niin. (Kyllä mä silti niitä lisäravinteita vedän, ja olen niin tehnyt jo kuukausikaupalla, koska en uskalla olla niin tekemättäkään, mutta nyt en jaksa enää olla niin fanaattinen, otan jos muistan ja jaksan) :) Tottakai jos kyse on kuudensadan kilon ylipainosta tai toppakaupalla tupakoinnista niin asia on ihan toinen, niihin voi itse vaikuttaa.

******************11- hoidot**********************

Smirg....................1. ivf 1. pas....................viikko 2
Mizze77.................1. ivf.............................tammikuu
Mörkötys................1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
SaaraX..................3. ivf 2.pas.....................tammikuu
AdAstra.................1. ivf/icsi……..lyhyt..........tammikuu
sarina13................2. ivf.............................tammikuu
toivorikas-72...........4.icsi:n 1.pas................tammikuu
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................tammikuu
MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........tammi-helmik.
Michele..................3.icsi................ ...........tammi-helmik.
kaz........................1. icsi 1. pas.................tammi-helmik.
Jessie82.................1.ivf.................. ..........tammi-helmik.
carpalo...................1.ivf/icsi 1.pas...............tammi-helmik.
-Nella.....................1.ivf 1.pas.....................helmikuu
batinka .................1. icsi 1. pas...................helmikuu
kolmisin.................3. icsi pas......................helmikuu
Garfield..................2.icsi 1.pas....................helmikuu
syssy.....................3. icsi pas......................alkuvuosi
Janttu-85...............2. ivf/icsi……..lyhyt..........vk 4
Mansikkatyttö.........2. icsi pas......................vk 4-5
Miimii-75...............1. ivf 3. pas....................vk 4-5
MT79....................2. icsi……….…lyhyt.............vk 5
Hanskis.................1. icsi.............................vk 5
Kaarne..................1. ivf 1. pas....................vk 5-6
Jenna-76...............3. icsi.............................vk 6
iloksi.....................1.ivf/icsi.........................vk 6
Katjuska-79...........1. ivf...............................vk 7
NormaJeane..........1. ivf...............................vk 7
Lady_Gigi...............3. icsi………...pitkä...........vk 7
Toivelintu..............1. ivf/icsi.........................vk 8
Mollamaija82............2.ivf....................... .....vk 8
Peppi1981..............2. icsi 2. pas..................helmi-maalisk.
Hopping................3.icsi............lyhyt. ..........helmi-maalisk.
Barbapörrö13........3. ivf/icsi.........................helmi-maalisk.
myy75...................1.ivf................ ...............helmi-maalisk.
Heidh....................3. icsi pas.......................maaliskuu
Meg......................2.ivf............. ..................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf...................... .......maaliskuu
Neela Naranja........2. ivf.............................maaliskuu
Milli81...................2. ivf..............................vk 9
kn071....................1.ivf............... ...............vk 13
HalleB...................2. icsi.............................vk 14
Susirouva..............1. ivf..............................toukoku u
Mequ....................1. ivf..............................toukoku u
Talvitaika..............1.ivf..................... ..........toukokuu
chidi......................1.ivf............. .................

*****************Piinailijat************ ********

Viimeksi muokattu:
Siirsin itseni vähän kauemmas tuosta pinon alkupäästä. Sain tänään soitettua ajan papa-kokeeseen tämän viikon lopulle ja koska tulosten saamiseen menee kuitenkin aikaa, niin voi olla, että pääsen PAS:iin vasta helmikuun lopulla. Eli huonolla tuurilla menee taas seuraavakin kierto odotellessa.

toivottavasti kaikilla on alkanut mukavasti tämä vuosi. :)
piinailijoita ei vielä näy.. mutta pian varmaan päästään jännittämään ekojen puolesta! tsemppiä kaikille hoitoihin.

omaa napaa voi päivitellä sen verran, että avalta haen reseptit ym työreissun yhteydessä tammikuussa ja piikittelyt alkaa menkkojen alkamisesta riippuen(luomukierto kun on, niin on vielä hakusessa kuinka sekaisin oma kierto on.. yleensä ollut vähän pidempi kuin lääkkeelliset kierrot) tammikuun loppupuolella. jos lääkkeet toimivat kuten pitää niin meidän eka ivf pitäisi olla ehkä viikolla 6? tämä tarkentunee kun käyn klinikalla ottamassa ohjeet ja reseptit vastaan. Ja sit meitä helmikuussa plussaavia onkin vino pino :D pakko yrittää uskoa nyt tähän, periksi ei anneta kun tähän junaan ollaan lähdetty!

olen menossa vyöhyketerapiaan tällä viikolla ja mietin että onko joku kuullut, että ei saisi käydä vyöhyketerapiassa hoitojen aikana? ajattelin et kävisin 3 kertaa kk josko siitä olisi jotain apua? Terapeutti tuumasi että 3 kertaa kk n 5-6 kertaa pitäisi käydä jotta keho reagoisi hoitoon? en ole kyllä vielä jutellut terapeutin kanssa et mitä se sanoo vyöhyketerapian ja lapsettomuushoitojen yhteensopimisesta mutta ajattelin kysäistä eka teiltä jos jollain on tietoa tai kokemusta asiasta? pitää ehkä kuitenkin vielä kysyä tältä naiselta ennen menoa että onko se pahaksi vai hyväksi hänen mielestään..

kaz
myy75 Minä kokeilin vyöhyketerapiaa vajaat pari vuotta takaperin. Mulla meni omat kierrot ihan sekaisin. Yksi kierto oli 37 päivää ja seuraava 23. Itse en uskaltaisi hoitojen aikaan vyöhikseen.

Heips!

Olen uusi täällä. Meillä olis alkanu ICSI hoidot nyt tammikuussa, mutta kaikki nyt näyttää tyssävän siihen, että Orgalutran lääke on loppu koko maasta, eikä sitä ole saatavilla mistään. Onko kukaan törmänny tämmöseen, tietääkö kukaan milloin mahdollisesti olis saatavilla taas?

Soitin tänään ajan seurantaultraan ensi viikon maanantaiksi eli kp 10. Muutama päivä siitä sitten alan tikuttaa ovista eli varmaan parin viikon päästä siirto jos ovistesti suostuu näyttää jotain.
Papan tulokset ei olleet tulleet vielä. Onneksi ne otti sen väestöliitossa pientä korvausta vastaan koska kunnan kautta olisin päässyt vasta helmikuussa. Ruuhkaa.

Olen taustaillut pyhien ajan ja ottanut ihan rennosti. Täällä onkin jo tosi paljon porukkaa.
Iloksille voimia sumutteluihin. Omat sumuni aloitan lauantaina, että melkein samoissa mennään.
Synarelaa ei vieläkään saa mistään, joten joutuu taas turvautumaan Suprecuriin.

Oletteko muut Suprecurin käyttäjät huomanneet, että lääke haisisi voimakkaasti? Mies sanoo, että Suprecuria käyttäessäni kotona haisee aivan kuin sairaalassa, ja ohikävellessäni saattaa pöllähtää lääkkeen haju. Synarela ei kuulemma haissut ollenkaan. Itse en ole huomannut tätä, mutta kai siihen itsellä on nenä tottunut, kun kolmesti päivässä suihkii sitä nenänsä täyteen. No, saattaapi olla, että hänellä silloin kivisti joku muu juttu ja halusi nyt vain jostain valittaa.

Meg pohti sumujen ja pistosten aikatauluja. Kyllä se hyvin sujuu. Pistos on kuitenkin niin nopea toimenpide, että sen tekee missä välissä vaan.
Kerran taisin ottaa sumut pari tuntia myöhässä ja kerran otin vastaavasti 1,5h liian aikaisin. Hoito meni hyvin, eikä ollut ongelmia.
Pistoksiin sain opastuksen hoitajalta kädestä pitäen, ja käskettiin pistää illalla. Sain klinikalta pienen pussukan kynää ja neuloja varten, se oli kätevä kuljettaa mukana käsilaukussa, missä sitten liikuinkin. Piipahdus vessaan tai pysähdys bussipysäkille kun tuli pistoksen aika. Pistoksien ajankohdassa oli n. tunnin toleranssi, eli riippuen mitä olin tekemässä, kun välillä oli hankala livahtaa pistämään just tasan klo 19.00.

Ensimmäistä piinailijaa odotellaan...

Onnea kaikille ja voimia jaksamaan hoitojen stressi ja tunnekuohut!

On ollut vähän hektinen alkuvuosi, niin ei ole kerinnyt täällä käydä päivittämässä juttuja... Kovasti tuntuu olevan jo tohina päällä tässäkin pinossa, hyvä niin ;)

ON: Suprecurin aloitin jouluviikolla 2x3/vrk ja kivuttomasti on sumuttelut menny, ei mitään sivuoireita. 5.1. oli ns nollaultra ja sain aloittaa Puregonin 125IU iltaisin. Tänään aamulla kävin labrassa ja päivällä hoitaja klinikalta soitti, että pistokset jatkuu samalla annoksella. Perjantaina menen sitten ultrattavaks ja silloin pitäis saada tietää punktio ajankohta, JÄNNITTÄÄ!!
Oli kiva huomata viime viikolla lääkärikäynnillä, että ei todellakaan olla ainoa pariskunta hoidoissa, oli koko odotustila täynnä innokkaita vanhemmiksi haluajia =) Vaikka tosin en tätä tilannetta muille toivokaan!!

Viimeksi muokattu:
Heips!

Olen uusi täällä. Meillä olis alkanu ICSI hoidot nyt tammikuussa, mutta kaikki nyt näyttää tyssävän siihen, että Orgalutran lääke on loppu koko maasta, eikä sitä ole saatavilla mistään. Onko kukaan törmänny tämmöseen, tietääkö kukaan milloin mahdollisesti olis saatavilla taas?
Mulla on sama lääke ja olen ostanut jo kaksi piikkiä, loput on nimellä varattuna apteekissa. Meille lääkäri sanoi, että kannattaa tilata etukäteen ja tilasinkin jo joulukuussa. Onpa kamala tilanne, voiko sen korvata jollakin? Tuli tässä nyt itsellekin sellainen olo, että pitäiskö hakea apteekista jo ne varatutkin, ettei ne vaan myy sitä epähuomiossa jollekulle toiselle. Meillä on ollut näissä hoidoissa niin paljon epäonnea, ettei mikään ihme olisi vaikka nytkin jotain tulisi... Tuu sitten sanomaan, että saitko niitä jostain.

myy75 mä kävin ennen ekaa hoitoa vyöhyketerapiassa.. sumujen aikaan kävin vielä, mutta kun piikitys alkoi en käynyt enää, ettei se sotke hoitoja. Voit keskustella terapeutin kanssa, mutta en ehkä suosittelisi aloittamaan tässä vaiheessa, jos sulla on vielä lyhyellä kaavalla.

Jenna-76 mulla oli ekassa hoidossa suprecur, enkä minä tai mieskään huomannut mitään kummempia hajuhaittoja :D

Miimii Heh, ehkäpä vähän liian yleistävää multa että kaikki ajattelis juuri samoin kuin kirjoitin :ashamed:
Mut toi sun kantahan voi ollakkin parempi :D

Viimeksi muokattu:

Smirg....................1. ivf 1. pas....................vk 2
Mizze77.................1. ivf.............................vk 3
Mörkötys...............1. ivf/icsi 1.pas...............tammikuu
millis1981...............1.ivf 2.pas.....................vk 4
myy75...................1.ivf...............................vko 6

Heips!

Moro
Mulla Orgalutranit varauksessa apteekissa. Haen tänään. Kannattaa kysyä isoista apteekeista (YA esim meillä oli vielä yhden kappaleen paketteja jäljellä) Pienet eivät ole kovasti pitäneet varastossa.

Meillä siis tänään käyty viiden pistoksen (Gonal 225IU) jälkeen ultrassa. Näyttäis olevan jotain tulollaan :) Samalla annostuksella jatketaan perjantaihin.
Perjantaina aamulla uusiks ultraan jollon sit nähään kuinka käy, mikä päivä on Tampereelle asiaa :) . Huomenna illalla alotetaan rinnalla tuo Orgalutran.

Mua jännittää ja pelottaa, huomenna selviää niin moni asia.
Sekin vielä että tänään sitten alkoi menkat, pystyyköhän sisätutkimusta
tehdä nyt ollenkaan? Tai että näkyykö siellä mitään kun verta tulvii..:x
Mä oon kyllä aikas varma että laskeuma tuolla tosiaan on,
ja siitä voin syyttää tasan itseäni. Kele että pitää olla ihmisen niin tyhmä ettei tajua
itteensä pitää kunnossa. Muistakaa hyvät naiset jumpata lantionpohjaa!!!!
Sori valitusvirsi, oli pakko purkaa jonnekkin.

Tsempit vaan kaikille hoitojen tiimellykseen!

Meillä aika alkukeskusteluihin Oulun Väestöliittoon 31.1, kyseessä on 3. IVF-hoito.
OYS:ssa tehty 1. IVF, 2. IVF ja 1 PAS, kaikki ilman plussausta.

Päätimme kokeilla 3. IVF:n Väestöliitossa koska OYS:ssa on puolen vuoden jono ja meillä tuskin on aikaa niin kauan jonotella. Kärsin todella pahasta endometrioosista, jonka vuoksi vasen munasarjani on kokonaan poistettu. Oikeassakin munasarjassa on 3,7cm kokoinen endometriooma ja hyvin vähän toimivaa munasarjakudosta jäljellä. Pelko siitä että oikeakin munasarja ehtii tuhoutua ennenkuin pääsemme OYS:n hoitoihin, laittoi meidät hakeutumaan yksityiselle.

Meille tämä 3. IVF voi olla myös viimeinen mahdollisuus tulla raskaaksi. Toivottavasti 3 kerta toden sanoo meidän kohdallamme. :)

myy75...................1.ivf................ ...............vko 6
Neela Naranja........2. ivf.............................maalisku u
Sintu74.................3. ivf..............................helmi- maaliskuu?

MiukuMau..............2. icsi………...lyhyt...........vk 3
nainen83...............3.ivf...............................vk 3
Annuli81..................2,icsi.........pitkä...........vk 4
Michele..................3.icsi............................tammi-helmik.
Jessie82.................1.ivf.............................tammi-helmik.
syssy.....................3. icsi pas......................helmikuu
Rebec....................1. icsi 1.pas...................helmikuu
MT79....................2. icsi……….…lyhyt...........vk 5
myy75...................1.ivf...............................vk 6
Mollamaija82............2.ivf............................vk 8
Hopping................3.icsi............lyhyt...........helmi-maalisk.
Sintu74.................3.ivf................................helmi-maalisk.
Milli81...................2. ivf.............pitkä...........vk 9
Meg......................2.ivf..............................maaliskuu
lapseton81.............1.ivf.............................maaliskuu
kn071....................1.ivf..............................vk 13
Susirouva..............1. ivf..............................toukokuu
Mequ....................1. ivf..............................toukokuu
Talvitaika..............1.ivf...............................toukokuu
chidi......................1.ivf...............................

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä